فوايد خوردن جوش شيرين

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

1- با پاشیدن جوش شیرین بروی مواد شعله ور می تـوان
آتش را فرو نشاند.

2- از مـخلوط جوش شیرین و آب  برای شستن میوه ها و
سبزیجات استفاده کنید.

3- جوش شیرین خارش و سوزش گزش پشه، زنبور و سایر حشرات را تسکین میدهد. با مخلوط آب و جوش شیرین یک خمیر غلیظ تهیه کنید و برای چند دقیقه  بروی محل گزیدگی قرار دهید.

فوايد خوردن جوش شيرين

4- جوش شیرین واکنشهای آلرژیک پوست مانند کهیر را التیام میبخشد. کافیست درون آب وان حمام 2 فنجان جوش شیرین اضافه کنید.

5- برای کاهش تب و یا خنک کردن بدن نیز میتوانید از جوش شیرین استفاده کنید. کافیست در آب وان حمام 2 فنجان جوش شیرین مخلوط کنید.

6- برای التیام جوش صورت نیز میتوان از جوش شیرین استفاده کرد. با مخلوط جوش شیرین و آب یک خمیر تهیه کنید و روی جوش بمالید و بگذارید 15-1 دقیقه بماند تا خشک شود. همچنین از این خمیر میتوان بعنوان یک ساینده ملایم صورت نیز استفاده کرد.

7- از جوش شیرین بعنوان یک کاندیشنر مو نیز میتوان سود برد. کافیست 2 قاشق سوپخوری جوش شیرین را با یک قاشق چایخوری شامپو مخلوط کنید و با آن سر خود را بشویید. جوش شیرین موها را روشنتر و درخشنده تر کرده و چربی آن را کاهش میدهد.

8- برای شستن و تمیز کردن برس و شانه های خود ابتدا آب درون ماهی تابه ریخته بگذارید بجوش آید سپس یک فنجان جوش شیرین به آن اضافه کنید. سپس برس و شانه خود را بمدت 1 دقیقه درون ماهی تابه بجوشانید. سپس زیر آب داغ گرفته و آنها را آب بکشید. البته مراقب باشید که آب جوش شانه و برس شما را ذوب نکند.

9- برای رفع بوی بد دهان پس از مصرف سیر، پیاز و یا فلفل میتوانید 1/1 قاشق چایخوری جوش شیرین و اندکی آب دهانتان را شستشو دهید. جوش شیرین بوی بد دهان را خنثی میکند.

1- برای سفید تر شدن دندانهایتان مسواک تر خود را درون جوش شیرین فرو برید سپس با آن دندانهایتان را مسواک بزیند. همچنین میتوانید روی خمیر دندان اندکی جوش شیرین بپاشید و سپس دندانها را مسواک بزنید. جوش شیرین یک سفید کننده دندان طبیعی ست.

11- برای التیام تبخال و هر گونه زخم داخل دهان نیز میتوانید از جوش شیرین استفاده کنید.

12- برای ریکس کردن و رفع بوی بد پا نیز میتوانید از جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین را درون یک تشت آب داغ مخلوط کرده و پا ها را با آن بشویید.

13- برای شستشوی دندانهای مصنوعی مخلوط رقیقی از آب و جوش شیرین تهیه کرده و دندانهای مصنوعی را در مدت شب درون آن قرار دهید.

14- در دستگاه بخور خود جوش شیرین بریزید تا هم گرفتگی بینی شما رفع گردد و هم بوهای طبوع منزلتان گرفته شود.

15- برای خوشبو کردن دهان میتوانید آدامس را مرطوب کرده و در جوش شیرین فرو برید و سپس آن را بجوید.

16- برای از بین بردن بوی طبوع دستها پس از آشپزی و غیره دستهای خود را با آب و جوش شیرین شستشو دهید.

17- برای رفع سوزش معده نصف قاشق چای خوری جوش شیرین را درون یک نصف لیوان آب مخلوط کرده و بنوشید. جوش شیرین اسید معده را خنثی کرده و بعنوان یک آنتی اسید طبیعی عمل میکند.

18- از جوش شیرین بعنوان یک دهان شوی خانگی و ارزان قیمت سود برید. دو قاشق چای خوری جوش شیرین را با نصف لیوان آب مخلوط کرده و دهان خود را با آن غر غره کنید.

19- برای التیام آفتاب سوختگی پوست بمدت نیم ساعت درون وان حمام که در آب آن جوش شیرین مخلوط گردیده بروید.

2- عوض پودر بچه میتوان از جوش شیرین استفاده کرد چرا که خاصیت رطوبت گیری آن است.

21- برای التیام سوختگیهای خفیف پوست از جوش شیرین استفاده کنید. یک خمیر غلیظ از جوش شیرین و آب تهیه کرده روی محل سوختگی قرار دهید و بگذارید تا خشک شود.

22- برای گرفتن و حذف بوی داخل یخچال و یا فریزر جوش شیرین را درون یک ظرف سر باز ریخته و درون یخچال قرار دهید. جوش شیرین را هر 2 ماه یکبار تجدید کنید.

23- برای نابود کردن کک های فرش به نسبت مساوی نمک و جو ش شیرین را با هم ترکیب کرده و روی فرش بپاشید و 24 ساعت بگذارید بماند. روز بعد فرش را با جارو برقی کاملا از جوش شیرین و نمک پاک کند. البته این کار را در روزهای بارانی و یا در مناطق مرطوب انجام ندهید.

24- برای خلاص شدن از شر مورچه ها نیز کافیست در مسیر حرکت آنها جوش شیرین بپاشید.

25- برای باز گرفتن و رفع گرفتگی سینک آشپزخانه و یا هر لوله ای کافیست 1/4 فنجان جوش شیرین را با نمک ترکیب کرده و درون آنها بریزید و سپس آب جوش روی آن خالی کنید.

26- جوش شیرین را درون یک کیسه کوچک مانند کیسه چای کیسه ای قرار داده و آن را درون کمد، دراور و گنجه لباس قرار دهید تا به عنوان رطوبت گیر از لباسهای شما محافظت کند.

27- برای رفع بو و رطوبت پا اندکی جوش شیرین درون کفش بپاشید.

28- پیش از شستن سگ و یا گربه ی خانگی خود چند ساعت پیش از استحمام کردن روی سطح بدن آنها جوش شیرین بپاشید. این کار بوی طبوع و ککهای بدن آنها را از میان میبرد. البته هنگام استحمام، حیوانات خانگی خود را کاملا بشویید تا جوش شیرین روی بدن انها باقی نماند.

29- برای ترد کردن گوشت میتوانید اندکی جوش شیرین را روی گوشت پاشیده و گوشت  را برای چند ساعت درون یخچال قرار دهید. سپس گوشت را کاملا آب بکشید.

3- برای کاهش نفخ شکم پس از مصرف لوبیا میتوانید لوبیا را در مخلوط آب و جوش شیرین برای چند ساعت قرار دهید تا خیس بخورد.

31- برای رفع تلخی چای هنگام دم کردن چای اندکی جوش شیرین درون آن بریزید.

32- همیشه درون ماشین لباسشویی خود 1/2 فنجان جوش شیرین اضافه کنید. جوش شیرین لباسها را خوشبو و نرم میسازد. جوش شیرین یک لکه بر، بو زدا و نرم کننده طبیعی لباسهاست.

33- خمیر حاصل از ترکیب نمک، جوش شیرین و آب یک شوینده عمومی خیلی موثر است.

34- برای تمیز کردن ماهی تابه های ته گرفته خمیری از جوش شیرین تهیه و روی ته گرفتگی ماهی تابه قرار دهید تا 7 ساعت بماند.

35- از سودا میتوان برای جلا دادن و صیقلی کردن برخی فلزات مانند ظروف سیلور(نقره) و یا استیل زنگ نزن نیز استفاده کرد. کافیست با یک پارچه نرم و مرطوب توسط جوش شیرین ظروف را پرداخت کنید.

36- جوش شیرین یک قارچ کش طبیعی ست.

37- چنانچه دچار التهاب و عفونت مهبلی شدید جوش شیرین را در آب وان حمام مخلوط کرده و در آن قرار گیرید.

.     بابک ریاحی پور و همسرش   این مطلب مفید بود؟ 4 1

.     دلنوشته در مورد دخترم   این مطلب مفید بود؟ 7 1

.     سورنا ستاری و همسرش   این مطلب مفید بود؟ 7

.     مایک رستم پور بازیکن بسکتبال   این مطلب مفید بود؟ 16 1

.     خواص آویشن در طب سنتی   این مطلب مفید بود؟ 3

فوايد خوردن جوش شيرين

.     نوروز ۹۸   این مطلب مفید بود؟ 11

 .     امروز من واقعی   این مطلب مفید بود؟ 369 65

فتوکده بعنوان مجله خبری و تفریحی از سال 92 فعالیت خود را شروع کرده است، تمام تلاش این گروه انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران ایرانی با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد، هرگونه کپی نیاز به اجازه کتبی از سایت فتوکده می باشد

ادرس شرکت حامی مهر پیشگام

بانک کشاورزی استان قزوین 1135 میلیارد ریال بهای گندم خریداری شده را به حساب کشاورزان استان واریز کرد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان قزوین، تا تاریخ 28 تیر ماه سال جاری بالغ بر 178 هزار تن گندم به ارزش 2368 میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده که از این میزان مبلغ 1135 میلیارد توسط بانک کشاورزی استان قزوین به حساب گندمکاران واریز شده است.

ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد ، دل رمیده ما را انیس و مونس شد . بعثت پیامبر اكرم بر پیروان حقیقیش تهنیت باد.

ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد ، دل رمیده ما را انیس و مونس شد . بعثت پیامبر اكرم بر پیروان حقیقیش تهنیت باد.

فوايد خوردن جوش شيرين

میلاد مظهر علم و عزت و عدالت و سخاوت و شجاعت اسد الله الغالب، علی بن ابیطالب(ع)، مبارک باد . . .

این قسمت در دست طراحی می‌باشد

لطفاً کد نمایش‌داده شده بالا را در کادر زیر وارد نمایید.

نشانی

اتوبان کـردســتان، خیابان 33 جهان آرا

(شهید حسین پور)، پلاک 48، طبقه دوم

ادرس شرکت حامی مهر پیشگام

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

مجله دلگرم | جوش شیرین یا سدیم بیکربنات بطور گسترده در پخت و پز استفاده میشود. دلیل این امر هم این است که جوش شیرین یک مخمر میباشد و با تولید کربن دی اکسید باعث پف کردن خمیر میشود. علاوه بر پخت و پز، جوش شیرین کاربرد ها و خواص زیادی نیز دارد.

در ادامه 19 تا از فواید جوش شیرین را برای شما آورده ایم. همراه ما باشید.

سوزش سر دل یا رفلاکس اسید احساس درد و سوزشی است که در قسمت بالایی شکم ایجاد میشود و میتواند حتی به گلو نیز سرایت کند. برخی از دلایل ایجاد سوزش سر دل استرس و خوردن غذا های چرب و تند است.

جوش شیرین با خنثی کردن اسید معده میتواند سوزش سر دل را درمان کند. برای درمان مشکل خود میتوانید یک قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب مخلوط کرده و به آرامی بنوشید.

فوايد خوردن جوش شيرين

احتمالا تا کنون شنیده اید که دندان پزشک ها میگویند که برای به حداکثر رساندن سلامت دهان و دندان خود علاوه بر مسواک باید از نخ دندان و دهانشویه نیز استفاده کنید. دهانشویه به دلیل اینکه مایع است میتوانید به تمامی نقاط دهان نفوذ کرده و همه ی عوامل بیماری زا را از بین ببرد.

بسیاری از افراد از جوش شیرین به عنوان جایگزینی برای دهانشویه استفاده میکنند. جوش شیرین میتواند نفس شما را تازه کند و همچنین میکروب ها و باکتری های موجود در دهان را از بین ببرد.

نصف قاشق چایخوری جوش شیرین را در نصف لیوان آب ریخته و مخلوط کنید و دهان خود را با آن بشویید.

آفت دهان واقعا دردناک و اعصاب خرد کن است و میتواند حسابی شما را اذیت کند. تحقیقات علمی نشان داده است که جوش شیرین میتواند درد آفت دهان را از بین ببرد. با استفاده از دستوری که در بخش قبلی گفته شد، دهانشویه جوش شیرین درست کنید و دهان خود را روزانه 1 بار با آن شستشو دهید. اینکار را تا زمان بهبود آفت ها باید انجام دهید.

جوش شیرین یک راه کار خانگی محبوب برای سفید کردن دندان ها است. بسیاری از بررسی های علمی نشان داده است که خمیر دندان هایی که حاوی جوش شیرین هستند در روشن کردن رنگ دندان ها موثر تر میباشند.

علت این امر خاصیت سایندگی ضعیفی است که جوش شیرین دارد. جوش شیرین میتواند پیوند مولکول هایی که باعث زرد رنگ شدن دندان ها میشوند را جدا کند و به این ترتیب در روشن کردن رنگ دندان ها موثر باشد.

عرق انسان هیچگونه بویی ندارد. شاید عجیب باشد اما حقیقت دارد.

عرق تنها زمانی بو پیدا میکند که توسط باکتری های موجود زیر بغل تجزیه میشود. این باکتری ها عرق را به ضایعات اسیدی مبدل کرده و باعث بد بو شدن آن میشوند. جوش شیرین با کاهش میزان اسیدی بودن عرق از بوی بدن آن میکاهد. برای کاهش بوی بد عرق خود به سادگی میتوانید اندکی پودر جوش شیرین را زیر بغل خود بمالید.

جوش شیرین و یا سدیم بیکربنات یک مکمل محبوب ببین ورزشکاران است. برخی از تحقیقات علمی نشان داده اند که جوش شیرین میتواند منجر به افزایش توانایی ورزشکار جهت حفظ شرایط بدنی ایده آل در مدت زمان طولانی تر بشود.

هنگام انجام فعالیت های ورزشی شدید، ماهیچه ها اسید لاکتیک تولید میکنند که باعث ایجاد احساس خستگی در فرد میشود. لاکتیک اسید همچنین باعث کاهش میزان pH درون سلول ها میشود و همین مسئله نیز باعث خستگی ماهیچه ها میشود.

جوش شیرین pH بالایی دارد و به همین دلیل میتواند با خستگی سریع مبارزه کرده و شما را قادر سازد تا برای مدت طولانی تری به انجام فعالیت های ورزشی بپردازید.

یکی از راه های خانگی درمان خارش های پوستی، حمام جوش شیرین است. منظور از حمام جوش شیرین، حمام کردن در آبی است که در آن جوش شیرین حل شده باشد (در یک وان) حمام جوش شیرین در درمان خارش و سوزش ناشی از نیش حشرات و زنبور ها فوق العاده موثر است.

جوش شیرین همچنین در درمان آفتاب سوختگی هم موثر است. البته اگر با مواد غذایی دیگر همچون نشاسته ذرت و جو دوسر ترکیب شود اثر گذاری بیشتری خواهد داشت.

برای استفاده از روش حمام جوش شیرین، نصف فنجان جوش شیرین را درون وان آب بریزید و قسمتی از پوست که نیش خورده را بطور کامل درون آب قرار دهید.

اگر قسمتی از بدن تان نیش خورده که نمیتوان آن را درون وان آب قرار داد، میتوانید با استفاده از جوش شیرین و مقدار کمی آب، یک خمیر تهیه کنید و آن را بر روی ناحیه آلوده شده قرار دهید.

پینه تکه های پوستی سفت و خشنی است که در طولانی مدت و بر اثر اصطکاک و یا فشار بوجود آمده است. برخی از فعالیت ها همچون پیاده روی مداوم، باغبانی و یا انجام برخی فعالیت های ورزشی میتواند باعث بوجود آمدن پینه بشود.

پینه خطر جدی برای سلامت شما ندارد اما زمانیکه به آن فشار وارد شود میتواند باعث درد و ناراحتی گردد.

تحقیقات علمی نشان داده است که قرار دادن ناحیه پینه بسته در محلول آب و جوش شیرین (حمام جوش شیرین) میتواند آن را نرم کرده و درد را کاهش دهد. اگر بطور مداوم ناحیه پینه بسته پوست خود را درون محلول جوش شیرین قرار دهید، به مرور زمان پینه از بین خواهد رفت.

افرادی که دچار بیماری نارسایی کلیوی هستند آهسته آهسته کارایی کلیه های خود را از دست میدهند. کلیه ها نقش بسیار مهمی در بدن دارند چراکه ضایعات و آب اضافه خون را تصفیه کرده و میزان مواد معدنی مهم موجود در بدن همچون پتاسیم، سدیم و کلسیم را تنظیم میکنند.

تحقیقات علمی نشان داده است که مصرف جوش شیرین میتواند سرعت پیشرفت بیماری نارسایی کلیوی را کاهش دهد.

سرطان دومین دلیل مرگ و میر در سراسر دنیا است و اغلب با روش شیمی درمانی، درمان میشود. شیمی درمانی سرعت رشد سلول های سرطانی را کاهش داده و یا آن ها را متوقف میکند.

تعدادی از تحقیقات علمی نشان داده است که مصرف جوش شیرین میتواند تاثیرگذاری شیمی درمانی را افزایش دهد. جوش شیرین میتواند میزان اسیدی بودن محیط تومور ها را کاهش دهد و به همین علت میتواند به شدن تاثیر شیمی درمانی کمک کند.

قطعا تا حالا تجربه این را داشتید که درب یخچال خود را باز کنید و بوی بدی به مشام تان برسد. این مسئله احتمالا به دلیل فاسد شدن برخی از مواد غذایی درون یخچال است. بوی بد حتی ممکن است پس از اینکه ماده غذایی فاسد را خارج و یخچال را شسته اید نیز همچنان از بین نرود.

جوش شیرین میتواند بوی بد یخچال را بخوبی از بین ببرد. توجه داشته باشید که جوش شیرین بر خلاف خوشبو کننده ها، بوی بد را مخفی نمیکند بلکه آن را از ریشه از بین میبرد.

برای از بین بردن بوی بد یخچال با استفاده از جوش شیرین، یک فنجان را از این ماده کاربردی پر کنید و آن را درون یخچال قرار دهید. جوش شیرین باید تا زمانیکه بوی بد کاملا از بین برود درون یخچال باشد.

همانطور که در مورد قبلی هم اشاره شد، همه ی خوشبو کننده های هوا نمیتوانند بوی بد را از بین ببرند و تنها بوی بد را در میان رایحه خوب خود مخفی میکنند.

برای درست کردن خوشبو کننده هوا جوش شیرین به این موارد نیاز دارید:

جوش شیرین و روغن طبیعی را درون ظرف بریزید. درب ظرف را با کاغذ بپوشانید و با ربان آن را محکم ببندید. (دور تا دور کاغذ را بر روی ظرف محکم کنید) در نهایت ظرف را در محلی که میخواهید رایحه خوب آن را حس کنید قرار بدهید. هر موقع که احساس کردید رایحه در حال ضعیف شدن است، ظرف را تکان دهید.

یکی دیگر از کاربرد های جوش شیرین، سفید کردن لباس ها است. جوش شیرین یک “آلکالی” است. آلکالی یک نمک حل شدنی است که میتواند آلودگی ها و کثیفی ها را از لباس های شما پاک کند. یک آلکالی (مانند جوش شیرین) زمانیکه در آب حل شود میتواند با اسید های روی لباس ها که باعث ایجاد لکه ها میشود مقابله کرده و آن ها را از بین ببرد.

هنگام شستشوی لباس ها، نصف فنجان جوش شیرین را به پودر شوینده خود اضافه کنید تا لباس های تمیز تری داشته باشید.

جوش شیرین کاربرد های بسیاری دارد و میتواند در تمیز کردن بسیاری از بخش های آشپزخانه نیز استفاده شود. جهت استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن آشپزخانه باید استفاده از مقدار کمی آب، خمیر جوش شیرین تهیه کنید. خمیر بدست آمده را بر روی سطح مورد نظر بمالید و آن را بسایید تا آلودگی ها پاک شود.

در ادامه لیست برخی از موارد موجود در آشپزخانه که میتوانید با جوش شیرین تمیز کنید آمده است:

سه چهارم فنجان جوش شیرین را با یک چهارم فنجان آب مخلوط کنید تا حالت خمیری شکل پیدا کند. میتوانید از این مایع به عنوان مایع دستشویی استفاده کنید چراکه قدرت زیادی در مبارزه با عوامل بیماری زا و پاک کنندگی کثیفی ها دارد.

مخلوط جوش شیرین و اندکی آب میتوان به تسکین عفونت های مجاری ادراری کمک کند. دلیل این امر هم توانایی کاهش میزان اسید موجود در ادرار است. بنابراین اگر دچار این بیماری هستید، برای تسکین درد خود میتوانید از جوش شیرین استفاده کنید.

اگر میزان اوریک اسید موجود در ادرار و خون بالا باشد، بیماری های مزمنی همچون نقرس و آرتروز را به وجود میاورد. جوش شیرین به خنثی سازی اسید و جلوگیری از چنین بیماری هایی کمک میکند.

فوايد خوردن جوش شيرين

همانطور که قطعا متوجه شدید، جوش شیرین دارای خاصیت پاک کنندگی بالایی است و همین امر باعث شده تا این ماده در روشن کردن رنگ پوست لب ها نیز بسیار موثر باشد. جوش شیرین و عسل را مخلوط کرده و آن را بر روی لب های خود قرار داده و پس از 2 تا 3 دقیقه با آب بشویید.

گفته میشود جوش شیرین به دلیل محتویاتی که دارد میتواند بخوبی از مو ها مراقبت کند و حتی جایگزین بسیاری از محصولات مراقبت از مو بشود. البته هیچگونه تحقیق علمی این مسئله را تایید نکرده است و نتایج بدست آمده حاصل از اظهارات افراد مختلف است.

چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت ها برای ما ارسال کنید.

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.




خانه

موبایل

 

فوايد خوردن جوش شيرين

جوش شيرين يا همان بي كربنات سديم داراي كاربردهای خلاقانه بسياری است كه به آنها اشاره مي كنيم:1- با پاشيدن جوش شيرين به روی مواد شعله ور مي تـوان آتش را فرو نشاند.2- از مـخلوط جوش شيرين و آب براي شستن ميوه ها و سبزيجات استفاده كنيد.3- جوش شيرين خارش و سوزش گزش پشه، زنبور و ساير حشرات را تسكين ميدهد. با مخلوط آب و جوش شيرين يك خمير غليظ تهيه كنيد و براي چند دقيقه بروي محل گزيدگي قرار دهيد.4- جوش شيرين واكنشهاي آلرژيك پوست مانند كهير را التيام ميبخشد. كافيست درون آب وان حمام 2 فنجان جوش شيرين اضافه كنيد.5- براي كاهش تب و يا خنك كردن بدن نيز ميتوانيد از جوش شيرين استفاده كنيد. كافيست در آب وان حمام 2 فنجان جوش شيرين مخلوط كنيد.6- براي التيام جوش صورت نيز ميتوان از جوش شيرين استفاده كرد. با مخلوط جوش شيرين و آب يك خمير تهيه كنيد و روي جوش بماليد و بگذاريد 15-1 دقيقه بماند تا خشك شود. همچنين از اين خمير ميتوان بعنوان يك ساينده ملايم صورت نيز استفاده كرد.7- از جوش شيرين بعنوان يك كانديشنر مو نيز ميتوان سود برد. كافيست 2 قاشق سوپخوري جوش شيرين را با يك قاشق چايخوري شامپو مخلوط كنيد و با آن سر خود را بشوييد. جوش شيرين موها را روشنتر و درخشنده تر كرده و چربي آن را كاهش ميدهد.8- براي شستن و تميز كردن برس و شانه هاي خود ابتدا آب درون ماهي تابه ريخته بگذاريد بجوش آيد سپس يك فنجان جوش شيرين به آن اضافه كنيد. سپس برس و شانه خود را بمدت 1 دقيقه درون ماهي تابه بجوشانيد. سپس زير آب داغ گرفته و آنها را آب بكشيد. البته مراقب باشيد كه آب جوش شانه و برس شما را ذوب نكند.9- براي رفع بوي بد دهان پس از مصرف سير، پياز و يا فلفل ميتوانيد 1/1 قاشق چايخوري جوش شيرين و اندكي آب دهانتان را شستشو دهيد. جوش شيرين بوي بد دهان را خنثي ميكند.1- براي سفيد تر شدن دندانهايتان مسواك تر خود را درون جوش شيرين فرو بريد سپس با آن دندانهايتان را مسواك بزيند. همچنين ميتوانيد روي خمير دندان اندكي جوش شيرين بپاشيد و سپس دندانها را مسواك بزنيد. جوش شيرين يك سفيد كننده دندان طبيعي ست.11- براي التيام تبخال و هر گونه زخم داخل دهان نيز ميتوانيد از جوش شيرين استفاده كنيد.12- براي ريكس كردن و رفع بوي بد پا نيز ميتوانيد از جوش شيرين استفاده كنيد. جوش شيرين را درون يك تشت آب داغ مخلوط كرده و پا ها را با آن بشوييد.13- براي شستشوي دندانهاي مصنوعي مخلوط رقيقي از آب و جوش شيرين تهيه كرده و دندانهاي مصنوعي را در مدت شب درون آن قرار دهيد.14- در دستگاه بخور خود جوش شيرين بريزيد تا هم گرفتگي بيني شما رفع گردد و هم بوهاي طبوع منزلتان گرفته شود.

 

15- براي خوشبو كردن دهان ميتوانيد آدامس را مرطوب كرده و در جوش شيرين فرو بريد و سپس آن را بجويد.16- براي از بين بردن بوي طبوع دستها پس از آشپزي و غيره دستهاي خود را با آب و جوش شيرين شستشو دهيد.17- براي رفع سوزش معده نصف قاشق چاي خوري جوش شيرين را درون يك نصف ليوان آب مخلوط كرده و بنوشيد. جوش شيرين اسيد معده را خنثي كرده و بعنوان يك آنتي اسيد طبيعي عمل ميكند.18- از جوش شيرين بعنوان يك دهان شوي خانگي و ارزان قيمت سود بريد. دو قاشق چاي خوري جوش شيرين را با نصف ليوان آب مخلوط كرده و دهان خود را با آن غر غره كنيد.19- براي التيام آفتاب سوختگي پوست بمدت نيم ساعت درون وان حمام كه در آب آن جوش شيرين مخلوط گرديده برويد.2- عوض پودر بچه ميتوان از جوش شيرين استفاده كرد چرا كه خاصيت رطوبت گيري آن بيشتر است.21- براي التيام سوختگيهاي خفيف پوست از جوش شيرين استفاده كنيد. يك خمير غليظ از جوش شيرين و آب تهيه كرده روي محل سوختگي قرار دهيد و بگذاريد تا خشك شود.22- براي گرفتن و حذف بوي داخل يخچال و يا فريزر جوش شيرين را درون يك ظرف سر باز ريخته و درون يخچال قرار دهيد. جوش شيرين را هر 2 ماه يكبار تجديد كنيد.23- براي نابود كردن كك هاي فرش به نسبت مساوي نمك و جو ش شيرين را با هم تركيب كرده و روي فرش بپاشيد و 24 ساعت بگذاريد بماند. روز بعد فرش را با جارو برقي كاملا از جوش شيرين و نمك پاك كند. البته اين كار را در روزهاي باراني و يا در مناطق مرطوب انجام ندهيد.24- براي خلاص شدن از شر مورچه ها نيز كافيست در مسير حركت آنها جوش شيرين بپاشيد.25- براي باز گرفتن و رفع گرفتگي سينك آشپزخانه و يا هر لوله اي كافيست 1/4 فنجان جوش شيرين را با نمك تركيب كرده و درون آنها بريزيد و سپس آب جوش روي آن خالي كنيد.26- جوش شيرين را درون يك كيسه كوچك مانند كيسه چاي كيسه اي قرار داده و آن را درون كمد، دراور و گنجه لباس قرار دهيد تا به عنوان رطوبت گير از لباسهاي شما محافظت كند.27- براي رفع بو و رطوبت پا اندكي جوش شيرين درون كفش بپاشيد.28- پيش از شستن سگ و يا گربه ي خانگي خود چند ساعت پيش از استحمام كردن روي سطح بدن آنها جوش شيرين بپاشيد. اين كار بوي طبوع و ككهاي بدن آنها را از ميان ميبرد. البته هنگام استحمام، حيوانات خانگي خود را كاملا بشوييد تا جوش شيرين روي بدن انها باقي نماند.29- براي ترد كردن گوشت ميتوانيد اندكي جوش شيرين را روي گوشت پاشيده و گوشت را براي چند ساعت درون يخچال قرار دهيد. سپس گوشت را كاملا آب بكشيد.3- براي كاهش نفخ شكم پس از مصرف لوبيا ميتوانيد لوبيا را در مخلوط آب و جوش شيرين براي چند ساعت قرار دهيد تا خيس بخورد.31- براي رفع تلخي چاي هنگام دم كردن چاي اندكي جوش شيرين درون آن بريزيد.32- هميشه درون ماشين لباسشويي خود 1/2 فنجان جوش شيرين اضافه كنيد. جوش شيرين لباسها را خوشبو و نرم ميسازد. جوش شيرين يك لكه بر، بو زدا و نرم كننده طبيعي لباسهاست.33- خمير حاصل از تركيب نمك، جوش شيرين و آب يك شوينده عمومي خيلي موثر است.34- براي تميز كردن ماهي تابه هاي ته گرفته خميري از جوش شيرين تهيه و روي ته گرفتگي ماهي تابه قرار دهيد تا 7 ساعت بماند.35- از سودا ميتوان براي جلا دادن و صيقلي كردن برخي فلزات مانند ظروف سيلور(نقره) و يا استيل زنگ نزن نيز استفاده كرد. كافيست با يك پارچه نرم و مرطوب توسط جوش شيرين ظروف را پرداخت كنيد.36- جوش شيرين يك قارچ كش طبيعي ست.37- چنانچه دچار التهاب و عفونت مهبلي شديد جوش شيرين را در آب وان حمام مخلوط كرده و در آن قرار گيريد.

 

منبع : khanoomgol.com


مهارت های خانه داری

اسباب بازی های فکری و جالب

شامپو،مایع دستشویی،مواد خوراکی (زیر قیمت بازار)

ویژه تبلیغات در بیتوته

تجهیزات مراکز بازی تا 35 درصد تخفیف

خرید انلاین محصولات زناشویی،6 درصد تخفیف

تخفیف های ویژه /سوپر مارکت اینترنتی

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *