عوارض قرص ویتامین دی 50000 در بارداری

خواص دارویی و گیاهی

عوارض قرص ویتامین دی 50000 در بارداری
عوارض قرص ویتامین دی 50000 در بارداری

• فشار بالا و یا پایین خون

• سنگ کلیه و مشکلات کلیوی

• اختلالات سیستم ایمنی

• بیماری قلبی

• اختلالات شش ها

عوارض قرص ویتامین دی 50000 در بارداری

• مشکلات تیروئید

• بیماری کبدی

• سردرد های مکرر

• مشکلات معده

• اختلالات پوستی

• اختلالات اسکلتی-عضلانی

• مسمومیت با ویتامین دی 50000

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

ویتامین دی 50000 یک ویتامین محلول در چربی است که در بافت چربی ذخیره میشود. این ویتامین به عنوان ویتامین نور آفتاب شتاخته شده است. زیرا بعد از در معرض آفتاب قرار گرفتن در بدن تامین میشود. بنابراین شما می توانید مکمل ویتامین دی را بصورت دارو دریافت کنید زیرا منابع غذایی ویتامین دی محدود می باشد. در واقع شکل تجویزی ویتامین دی بصورت قرص ویتامین دی با مقدار 50000 واحد تعریف میشود.

ویتامین دی 50000 به بدن شما برای جذب کلسیم و فسفر کمک میکند که هر دو این عناصر برای تشکیل استخوان ضروری هستند. همچنین در انقباض عضله، قلب، شش ها و مغز استفاده میشود. در این مقاله اطلاعات کامل در مورد قرص ویتامین دی توضیح داده میشود:

عوارض کمبود ویتامین دی
فرق ویتامین d و d3
مسمومیت با ویتامین دی 50000
منابع تامین کننده ویتامین d
تداخلات دارویی قرص ویتامین دی 50000
زمان و طریقه مصرف قرص ویتامین d 

زمانی کمبود رخ میدهد که بدن ذخایر کافی ویتامین را برای حفظ سلامت بدن نداشته باشد. شما در معرض کمبود ویتامین دی هستید اگر زیر 65 سال سن دارید،چاق هستید و یا پوست تیره دارید. کمبود شدید ویتامین دی باعث پوکی استخوان در بزرگسالان و راشیتیسم در کودکان میشود. مطالعات امروز نشان میدهد که کمبود ویتامین دی در ارتباط است با دیابت، فشار خون بالا، آسم، آلزایمر، افسردگی و بیماری های خودایمن. پزشک سطح ویتامین دی شما را با یک آزمایش خون مشخص میکند.

شواهد اخیر نشان می دهد دوزهای بالای مکمل های ویتامین D برای بیمارانی مانند سالمندان که کمبود ویتامین D دارند، مفید است. قرص ویتامین دی 50 هزار واحد پشتیبانی تغذیه ای موقت برای ارتقای سطح ویتامین D می باشد:عوارض قرص ویتامین دی 50000 در بارداری

دو نوع مختلف از ویتامین D وجود دارد: ویتامین D و D3. ویتامین D از قرارگرفتن قارچ ها در معرض نور خورشید به دست می آید. ویتامین D3 نوعی است که در پوست شما ساخته می شود.. هر دو نوع باید قبل از استفاده بدن از آن ها و مفیدبودن به هورمون کلسیتریول شوند. ویتامین D گاهی به عنوان کلسیفرول نیز شناخته می شود. اما اصطلاحا به عنوان یک چتر شامل ویتامین D و D3 استفاده می شود. اگر چه هر دو فرم را می توان برای مکمل تولید کرد، اما ویتامین D3 که از روغن گوسفند ساخته شده است بیشتر استفاده می شود.

ویتامین D3 منبع بیولوژیک ویتامین D است که در اثر تابش نور خورشید در پوست ایجاد می شود. بر اساس تحقیقات اخیر:

مصرف خوراکی ویتامین D یا تزریق به عضله در مقادیر توصیه شده، کاملا ایمن می باشد. اکثر مردم معمولا عوارض جانبی در اثر مصرف ویتامین D تجربه نمی کنند، مگر اینکه مصرف این ویتامین بیش از حد مصرف باشد. برخی از عوارض جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D عبارتند از: ضعف، خستگی، خواب آلودگی، سردرد، از دست دادن اشتها، خشکی دهان، طعم فلزی در دهان، تهوع، استفراغ و …

مصرف ویتامین D برای مدت زمان طولانی در دوزهای بالاتر از 4000 واحد در روز، غیر مجاز است و ممکن است باعث ایجاد کلسیم اضافی در خون شود. با این حال، دوزهای بالا برای درمان کوتاه مدت ضروری هستند. این نوع درمان باید تحت نظارت پزشک انجام شود.

ویتامین دی 50000 ممکن است باعث بروز واکنش آلرژیک پوستی شود. قبل از استفاده از این مکمل اگر حساسیت دارید به پزشک اطلاع دهید. این ویتامین همچنین روی قند خون شما نیز اثر می گذارد. اگر دیابت دارید قبل از مصرف به پزشک اطلاع دهید. هر کدام از شرایط زیر را اگر قبلا داشتید و الان دارید به پزشک اطلاع دهید:

اگرچه شایع نیست، مقدار زیاد از حد آن مسمومیت می دهد. معمولا با دریافت 40000 واحد بصورت روزانه این مسمومیت رخ میدهد. زیرا اغلب دوز 50000 برای ماهانه تجویز میشود و اگر کمبود داشت تنها تا چند هفته مجاز به مصرف دارو می باشد.

مسمومیت با قرص ویتامین دی باعث هایپر کلسمی میشود. این سزایط باعث بروز مشکلاتی مانند ناتوانی کلیه، ریتم غیر عادی قلب و کما است.

تعدادی از مطالعات نشان میدهد که مکمل ویتامین دی به کاهش وزن کمک میکند

ارتباطی بین سطح پایین ویتامین دی و علائم افسردگی وجود دارد.

غذاهایی اندکی حاوی ویتامین d هستند که شامل:

سایر غذاهایی که با این ویتامین غنی سازی میشوند:

در بارداری کمبود ویتامین دی شایع است. مطالعات اخیر نشان میدهد که مقدار بالاتر روزانه 4000 واحد در دوران بارداری با کاهش خطر دیابت بارداری و زایمان زودرس همراه است . مکمل های پره ناتال تامین کننده این مقدار ویتامین دی است. قبل از مصرف هر گونه مکمل در بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

خانم برزویی، کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی در اینباره می گویند: “مادرهای باردار باید بیشتر از هرزمان دیگر در مصرف قرص و مکمل محتاط باشند. ترجیح این است که در سه ماهه اول بارداری از قرص ویتامین d استفاده نکنید، از سه ماهه های دوم و سوم بارداری مشکلی ندارد. حتما قبل از شروع به استفاده از ویتامین دی آزمایش بدهید. اگر کمبود داشتید ، ویتامین دی 1000 واحدی را مصرف کنید که اغلب بصورت روزانه تجویز میشود. به هیچ عنوان دوز 50000 هزار واحد ویتامین d در بارداری توصیه نمیشود مگر تحت شرایط خاص”.

در صورت بروز هر یک از علائم زیر پزشک را مطلع سازید:

بارداری و تغذیه با شیر مادر: مصرف مقادیر کمتر از 4000 واحد ویتامین D در دوران بارداری و شیردهی ایمن است. از دوزهای بالاتر فقط با تجویز پزشک استفاده کنید. مصرف بیش از حد ویتامین D در دوران بارداری و یا شیردهی غیر مجاز است. استفاده از دوزهای بالاتر ممکن است سبب آسیب جدی به نوزاد شود.

مصرف ویتامین D می تواند این وضعیت را بدتر کند؛ به ویژه در افراد مبتلا به بیماری کلیوی.

ویتامین D ممکن است سطح کلسیم را در افراد مبتلا به هیستوپلاسموز افزایش دهد. این مسئله می تواند به سنگ کلیه و مشکلات دیگر منجر شود. ویتامین D را با احتیاط مصرف کنید.

مصرف ویتامین D می تواند این وضعیت را بدتر کند.

ویتامین D ممکن است سطح کلسیم را در افراد مبتلا به هیپرپاراتیروئیدیسم افزایش دهد. ویتامین D را با احتیاط مصرف کنید.

ویتامین D ممکن است سطح کلسیم را در افراد مبتلا به لنفوم افزایش دهد. این مسئله می تواند به سنگ کلیه و مشکلات دیگر منجر شود. ویتامین D را با احتیاط مصرف کنید.

ویتامین D ممکن است سطح کلسیم را افزایش دهد و خطر “سخت شدن شریان ها” را در افرادی که بیماری کلیوی دارند افزایش دهد. سطح کلسیم باید با دقت در افراد مبتلا به بیماری کلیوی کنترل شود.

ویتامین D ممکن است سطح کلسیم را در افراد مبتلا به سارکوئیدوز افزایش دهد. این مسئله می تواند به سنگ کلیه و مشکلات دیگر منجر شود. ویتامین D را با احتیاط مصرف کنید.

ویتامین D ممکن است سطح کلسیم را در افراد مبتلا به سل افزایش دهد. این مسئله ممکن است به عوارضی مانند سنگ کلیه منجر شود.

مقاله پیشنهادی اوما: مسمومیت با ویتامین d با 7 علامت

هر گونه دارو و یا مکمل را در صورت مصرف به پزشک خود اطلاع دهید  مخصوصا با این داروهای معرفی شده:

— کوتیکواستروئید ها مانند پردنیزون

— اورلیستات

— داروهای دیابتی

— داروهای فشار خون

— استاتین ها

— داروهای تشنج مانند فنوباربیتال

— مکمل کلسیم 

— آنتی اسیدها

عوارض قرص ویتامین دی 50000 در بارداری

ویتامین دی هم بصورت قرص و هم بصورت تزریقی وجود دارد. مقدار و دوز آن بسته به جنس، سن و وزن متغییر خواهد بود. معمولا برای سنین مختلف بصورت زیر است:

– 600 واحد برای کودکان و بزرگسالان زیر 70 سال

– 800 واحد برای بزرگسالان کمتر از 70 سال

– 400 واحد برای نوزادان

اگر شما 3 بار در هفته و هر بار 10 تا 15 دقیقه مقابل آفتاب باشید ویتامین دی مورد نیاز شما تامین خواهد شد.

50 هزار واحد در هفته برای 6 تا 12 هفته استفاده شده است. با این حال، برخی از بیماران نیاز به دوزهای بالاتر برای مدت طولانی برای حفظ سطح مطلوب ویتامین دی در خون دارند.

400-1000 واحد ویتامین دی در روز در کلکلسیفرول برای سالمندان استفاده شد. معمولا این قرص همراه با 500-1200 میلی گرم کلسیم در روز مصرف می شود. بعضی از کارشناسان توصیه می کنند که دوزهای بالاتر از 1000 تا 2000 واحد در روز و 0.43-1.0 میکروگرم در روز کلسیتروئیل برای 36 ماه استفاده شود.

0.25-1.0 میکروگرم در روز ویتامین دی به شکل کلسی تريول یا الفاکالسیدول برای مدت 6 تا 36 ماه استفاده می شود. در بسیاری از موارد، این فرم ویتامین دی همراه با کلسیم استفاده می شود. همچنين، 50 تا 32000 ميلي گرم در روز ويتامين دی به صورت کلسفيديول به مدت 12 ماه مورد استفاده قرار گرفته است. در نهایت، 1750 تا 50 هزار واحد ویتامین دی در روز یا هفته برای 12 تا 12 ماه مصرف می شود.

1400-1500 میلی گرم در روز کلسیم به اضافه 1100 واحد ویتامین دی در روز به شکل کلوکلسیفرول تا 7 سال استفاده می شود.

800 واحد / روز ویتامین دی به شکل کلکلسیفرول به تنهایی یا همراه با 1000 میلی گرم در روز کلسیم به مدت 3 سال مصرف می شود.

800 واحد در روز ویتامین دی به شکل کلکلسیفرول به مدت 3 ماه مورد استفاده قرار گرفته است.

400 واحد / روز ویتامین دی برای جلوگیری از MS (علائم ام اس خفیف ) استفاده می شود.

300 تا 4000 واحد ویتامین دی به شکل کلکلسیفرول به مدت 7 هفته تا 13 ماه مورد استفاده قرار می گیرد.

700 واحد ویتامین دی در روز به شکل کلکلسیفرول همراه با 500 میلی گرم کلسیم در روز به مدت 3 سال مورد استفاده قرار می گیرد.

 برای کمبود ویتامین دی: 300000 واحد ویتامین دی به عضله تزریق می شود.

خوراکی: برای جلوگیری از عفونت دستگاه تنفسی: 1200 واحد / روز ویتامین دی به شکل کلکلسیفرول در طی زمستان به کودکان مدرسه ای داده شده است تا از ابتلا به آنفلوانزا جلوگیری شود. همچنین 500 واحد در روز کلکلسیفرول برای جلوگیری از بدتر شدن علائم آسم ناشی از عفونت دستگاه تنفسی استفاده شده است. اکثر مکمل های ویتامین حاوی تنها 400 واحد (10 میکروگرم) ویتامین دی هستند.

خانم برزویی، کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی، در مورد زمان و نحوه مصرف ویتامین دی می گویند: “ویتامین d ، ویتامین محلول در چربی است، بهترین زمان مصرف این ویتامین بعد از غذا یا همراه غذاست. اما در مورد دوز مصرفی ویتامین دی برای کسی که کمبود ندارد، جهت پیشگیری و در ایران به این صورت است: برای کودکان 2 تا 8 ساله، هر 2 ماه یکبار یک عدد مکمل 50 هزار واحدی بخورند. نوجوانان 8 تا 18 سال; در مقطع دبستان، هر 2 ماه یکبار یکعدد مکمل 50 هزار واحد و سایر دانش آموزان ماهانه یکعدد مکمل ویتامین دی 50 هزار واحد توصیه میشود. افراد 19 تا 59 سال نیز ماهانه یکعدد مکمل دی توصیه میشود”.

خستگی ناگهانی ممکن است نشانه ای از ویتامین دی زیاد باشد. اکثر افرادی که بیش از حد ویتامین دی مصرف کرده اند، حداقل دو مورد از علائم زیر را طی چند روز پس از تجویز مشاهده می کنند:

افراد مبتلا به سمیت شدید یا مزمن ویتامین دی ممکن است علائم تهدید کننده زندگی را مشاهده کنند، از جمله:

1-woman health. Vitamin D. www.nhs.uk.2018

2- Christine Mikstas. Vitamin D Deficiency. www.webmd.com. May 16, 2018

3- Ecemis GC, Atmaca A. Quality of life is impaired not only in vitamin D deficient but also in vitamin D-insufficient pre-menopausal women. J Endocrinal Invest. 2013 Sep;36(8):622-7

4- McCarty DE. Resolution of hypersomnia following identification and treatment of vitamin d deficiency. J Clin Sleep Med. 2010 Dec 15; 6(6):605-8

با سلام و خسته نباشید.ببخشید بنده یه سوال داشتم خواهشا راهنماییم کنید.راستش خواهر زاده بنده یک سال و نیمش هست که متاسفانه بدون اجازه یه قرص ویتامین دی ۵۰۰۰۰ خورده.البته قسمت ژله ایش رو انداخته بیرون فقط محتویات داخل ژله رو خورده.و یک دختر یک سال و نیم هست.راستش اولش بالا اورد.ولی الان که دوازده ساعت میگذره کاملا سالمه.فقط خواستم بپرسم خطری تهدیدش نمیکنه؟و باید چیکار کنیم.خواهشا راهنماییم کنید

وقت بخیر من 19 سالمه آزمایش خون دادم سطح ویتامین دی من روی عدد 7 بود و دکتر اعلام کرد که باید ویتامین دی 50000 رو مصرف کنی اما گفته یک هفته باید هر روز با غذا بخوری و بعد از اون هم هفته ای یک عدد اینکه من برای یک هفته باید هر روز این قرص رو مصرف کنم خطرناک نیست ؟؟؟

سلام مصرف قرص ویتامین دی 50 هزار واحد روزانه مجاز نیست و باید هفته ای مصرف شود. میتوانید ابتدا آمپول ویتامین دی در دو نوبت تزریق کنید و بعد 6 تا 8 هفته ، هفته ای یکعدد ویتامین دی 50 هزار واحد مصرف شود

سلام ویتامین دی من ۴۵۰ هست😓چیکار کنم بیاد پایین.اول کمبود داشتم قرص استفاده کردم اینجوری شد

سلام وقت بخیر .تاریخ انقضای قرص ویتان دی ۵۰۰۰۰چند وقت هست ؟ و اینکه دوز برای کسی که مشکل آمنوره و کم کاری تیروئئد داره چقد خوبه باشه؟ ممنون میشم پاسخ بدید

سلام دوز مصرفی با توجه به کمبود مشخص میشود. تاریخ انقضا روی قرص نوشته شده است چک کنید

سلام خسته نباشید. در چه ساعتی از روز قرص ویتامین دی ۵۰۰۰۰ مصرف بشه بهتره؟ بعد ناهار یا شام یا صبح یا….؟

سلام بهتره قرص ویتامین دی 50 هزار همراه غذا مصرف شود

سلام من ازمایش چکاپ بارداری دادم ویتامین dم ناکافی بود دکتری که رفتم پیشش بهم 30 تا ویتامین d1000 نوشت. ازونجا که سر بارداری قبلم نظراتشونو شنیدم زیاد نمیتونم به دکترای اینجا اعتماد کنم دکتر خودمم تلفنی پاسخگو نیست. میخوام بدونم روزی یدونه ویتامین d1000 زیاد نیست؟ بعد من 6هفته تموم شده رفتم تو هفته هفتم. ممکن نیست قرص برا جنین ضرر داشته باشه تاثیر بدی روش بذاره؟

نه عزیزم زیاد نیست دکتر من هم d1000برام نوشته
از 1000پایینتر فک نکنم باشه
من قبل بارداری50000مصرف میکردم هرهفته یکی

منم قبل بارداری مصرف میکردم هفته ای یکی. مرسی عزیزم

خواهش میکنم عزیزم

سلام عزیزم
اگر مقدار ویتامین دی بدن تون ناکافی بوده حتما باید از این قرص استفاده کنید و برای جنین اصلا ضرری نداره بلکه ضروریه. اگر حد ویتامین در بدن نرمال باشه ممکنه ضرر داشته باشه. هر چیزی رو که بدن احتیاج داره باید زیر نظر پزشک استفاده کنید.عوارض قرص ویتامین دی 50000 در بارداری

بله ممنونم خانم حکیمی عزیزم

خواهش می کنم عزیزم

خانم حکیمی عزیز من یه سوال دیگه داشتم فولیک با ویتامین دی تداخل داره همزمان بخورم؟

عزیزم فکر نمی کنم تداخل داشته باشه اما بهتره شما همزمان مصرف نکنید یکم فاصله بدید بینش
اسیدفولیک با کلسیم تداخل داره

سلام عزیزم منم ۹هفته ام روزی دوتا قرص ویتامین دی ۱۰۰۰ میخورم،مشکلی نیس

سلام عزیزم
اگر پزشک براتون تجویز کردن باید حتما مصرف کنید

بله دکتر تجویز کرده

بله چشم

خوب چرا قوی تر ننوشت که 2 تا نخوری سحر جان

نمیدونم والا تشخیصش بوده حتما،هر ۱۲ساعت یدونه گف بخور که روزی میشه ۲تا

سحر ویتامین دی
دوتا؟؟؟
برو یه دکتر خوب دیگه
من به این دکترت اصلا اعتماد ندارم

وای میترسم اینطوری میگی ویتامین دی من خیلی پایینه،قبل بارداری رفته بود آز داده بودم گف نرماله ولی من بخاطر یچیزای دیگه که کمو زیاد بود مطمئن بود جوابش اشتباست چون من همش که یادمه کمبود ویتامین دی داشتم،تازه آزمایش دادم دکتر گف پایینه بهم روزی ۲تا با دوز ۱۰۰۰داد

D3 ??

اخه سحر ادم عادیشو میگن کلا هفته ای دوتا بخور
تو روزی دوتا

من D3 قبل بارداری کم بود
دکتر گفت سه روز یکبار یکی بخور
من دو سه تاشو خوردم دیگه نخوردم و دو سه تا امپول D3 زدم
از عدد ۹ به ۷۰ رسید
البته توی بارداری یکم اومد پایین چون نخوردم دیگه

کلسیمم توی بارداری عدد ۸ بود
دکتر گفت از ماه چهارم بهت قرص میدم
الانم قرص میخورم روزی یدونه

مامی گپ، کلیه حقوق برای دانشنامه فرزند محفوظ است.

نحوه مصرف کردن ویتامین D 50000 و عوارض زیاد مصرف کردن آن

در بارداری کمبود ویتامین دی شایع است. مطالعات اخیر نشان میدهد که مقدار بالاتر روزانه ۴۰۰۰ واحد در دوران بارداری با کاهش خطر دیابت بارداری و زایمان زودرس همراه است. ویتامین های پره ناتال تامین کننده این مقدار ویتامین دی است. قبل از مصرف هر گونه مکمل در بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

ویتامین دی ۵۰۰۰۰ یک ویتامین محلول در چربی است که در بافت چربی ذخیره میشود. این ویتامین به عنوان ویتامین نور آفتاب شتاخته شده است. زیرا بعد از در معرض آفتاب قرار گرفتن در بدن تامین میشود. بنابراین شما می توانید مکمل ویتامین دی را بصورت دارو دریافت کنید زیرا منابع غذایی ویتامین دی محدود می باشد. در واقع شکل تجویزی ویتامین دی بصورت قرص ویتامین دی با مقدار ۵۰۰۰۰ واحد تعریف میشود.

ویتامین دی ۵۰۰۰۰ به بدن شما برای جذب کلسیم و فسفر کمک میکند که هر دو این عناصر برای تشکیل استخوان ضروری هستند. همچنین در انقباض عضله، قلب، شش ها و مغز استفاده میشود.عوارض قرص ویتامین دی 50000 در بارداری

زمانی کمبود رخ میدهد که بدن ذخایر کافی ویتامین را برای حفظ سلامت بدن نداشته باشد. شما در معرض کمبود ویتامین دی هستید اگر زیر ۶۵ سال سن دارید،چاق هستید و یا پوست تیره دارید. کمبود شدید ویتامین دی باعث پوکی استخوان در بزرگسالان و راشیتیسم در کودکان میشود.

مطالعات امروز نشان میدهد که کمبود ویتامین دی در ارتباط است با دیابت، فشار خون بالا، آسم، آلزایمر، افسردگی و بیماری های خودایمن.

پزشک سطح ویتامین دی شما را با یک آزمایش خون مشخص میکند.

ویتامین دی ۵۰۰۰۰ ممکن است باعث بروز واکنش آلرژیک پوستی شود. قبل از استفاده از این مکمل اگر حساسیت دارید به پزشک اطلاع دهید.

این ویتامین همچنین روی قند خون شما نیز اثر می گذارد. اگر دیابت دارید قبل از مصرف به پزشک اطلاع دهید.

هر کدام از شرایط زیر را اگر قبلا داشتید و الان دارید به پزشک اطلاع دهید:

اگرچه شایع نیست، مقدار زیاد از حد آن مسمومیت می دهد. معمولا با دریافت ۴۰۰۰۰ واحد بصورت روزانه این مسمومیت رخ میدهد. زیرا اغلب دوز ۵۰۰۰۰ برای ماهانه تجویز میشود و اگر کمبود داشت تنها تا چند هفته مجاز به مصرف دارو می باشد.

مسمومیت با قرص ویتامین دی باعث هایپر کلسمی میشود. این سزایط باعث بروز مشکلاتی مانند ناتوانی کلیه، ریتم غیر عادی قلب و کما است.

تعدادی از مطالعات نشان میدهد که مکمل ویتامین دی به کاهش وزن کمک میکند

ارتباطی بین سطح پایین ویتامین دی و علائم افسردگی وجود دارد.

مواد غذایی حاوی ویتامین دی

غذاهایی اندکی حاوی ویتامین دی هستند که شامل

سایر غذاهایی که با این ویتامین غنی سازی میشوند:

در بارداری کمبود ویتامین دی شایع است. مطالعات اخیر نشان میدهد که مقدار بالاتر روزانه ۴۰۰۰ واحد در دوران بارداری با کاهش خطر دیابت بارداری و زایمان زودرس همراه است. ویتامین های پره ناتال تامین کننده این مقدار ویتامین دی است. قبل از مصرف هر گونه مکمل در بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

در صورت بروز هر یک از علائم زیر پزشک را مطلع سازید:

هر گونه دارو و یا مکمل را در صورت مصرف به پزشک خود اطلاع دهید  مخصوصا با این داروهای معرفی شده:

— کوتیکواستروئید ها مانند پردنیزون

— اورلیستات

— داروهای دیابتی

— داروهای فشار خون

— استاتین ها

— داروهای تشنج مانند فنوباربیتال

— مکمل کلسیم

— آنتی اسیدها

ویتامین دی هم بصورت قرص و هم بصورت تزریقی وجود دارد. مقدار و دوز آن بسته به جنس، سن و وزن متغییر خواهد بود.

معمولا برای سنین مختلف بصورت زیر است:

– ۶۰۰ واحد برای کودکان و بزرگسالان زیر ۷۰ سال

– ۸۰۰ واحد برای بزرگسالان کمتر از ۷۰ سال

– ۴۰۰ واحد برای نوزادان

اگر شما ۳ بار در هفته و هر بار ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مقابل آفتاب باشید ویتامین دی مورد نیاز شما تامین خواهد شد.

همچنین بخوانید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

عوارض قرص ویتامین دی 50000 در بارداری

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

سلامت نیوز-*دکتر سمیه ادایی: کمبود ویتامین D در ابتدا به علت ریکتز به دلیل عدم قرار گرفتن در معرض نور آفتاب یا مواد غذایی غنی از ویتامین D کشف شد. این بیماری هنوز در بخش‌های عمده جهان شیوع بالایی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، بعدها، تحقیقات نشان داد که مکمل‌های ویتامین D و کلسیم باعث کاهش شکستگی‌های استخوانی در افراد مسن می‌شود.تأثیرات ویتامین D بر سیستم عضلانی و اسکلتی بر کسی پوشیده نیست.امروزه دانشمندان دریافته‌اند که ریسک سرطان مثلاً سرطان روده وعفونت و بیماری‌های خود ایمن و قلبی عروقی در کسانی‌که سطح 25-hydroxyvitamin D آنها کمتر از 20 ng/Ml است، بیشتر است.هر چند نمی‌دانیم در چه سطحی از 25-hydroxyvitamin D ریسک این بیماری‌ها کاهش می‌یابد. ضعف عضلانی در سطح 25-hydroxyvitamin Dبین 10 تا 25 اتفاق می‌افتد و بیشترین سود درمان ضعف عضلانی با ویتامین D در سطح 25-hydroxyvitamin زیر10 اتفاق می‌افتد.

کاهش ویتامین D در بارداری ممکن است اثرات کوتاه مدت مثل مسمومیت حاملگی و بلندمدت(مثلاً در کودکی)روی استخوان و سیستم ایمنی و آلرژی و سلامت عمومی داشته باشد ولی حد نهایی مفید ویتامین D در بارداری و شیردهی و نوزادی مشخص نیست.از آنجایی که مطالعات راجع به تأثیرات ویتامین D برروی عواقب حاملگی وجوه مختلفی دارد، نتیجه‌گیری قاطع در این باره مشکل است.چراکه روش‌های مطالعه و جمعیت مورد مطالعه متفاوت هستند و ممکن است میزان متفاوتی از ویتامین D را در زمان‌های متنوعی از حاملگی مصرف کرده باشند. مصرف ویتامین D در برخی مطالعات کاهش دیابت بارداری و مسمومیت حاملگی و تولد نوزاد با وزن کم نسبت به سن حاملگی را نشان می‌دهد.مطالعات کافی درمورد کاهش زایمان زودرس با مصرف ویتامین D وجود ندارد.گاهی به‌دلیل کاهش شدید و طولانی مدت ویتامین D در مادر پوکی استخوان(استئومالاسی)می دهد و به دلیل عدم تقارن سر جنین با لگن زایمان به روش سزارین ضرورت می‌یابد.

بسته به وضعیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، مصرف حداقل ویتامین D متفاوت است.در اکثر کشورها بر میزان مصرف 600 واحد بین‌المللی ویتامین D، روزانه در زنان سنین باروری و در دوران بارداری و شیردهی توافق دارند. باتوجه به اینکه کمبود ویتامین D در زنان در کشور ما شایع است، طبق دستور‌العمل کشوری، زنان در دوران بارداری بهتر است روزانه 1000 واحد بین‌المللی ویتامین D مصرف کنند.در اکثر قرص‌های مکمل که در بارداری مصرف می‌شوند 400واحد ویتامین D وجود دارد.بسته به شرکت سازنده ممکن است 200 واحد ویتامین D یا 1000 تا 1200 واحد ویتامین D در برخی مکمل‌ها یافت شود.اکثر محصولات بدون نسخه که بر چسب ویتامین D یا مولتی ویتامین دارند مانند شیر یا نان غنی شده حاوی ارگوکلسیفرول هستند(VitaminD2)وکمتر شامل کوله کلسیفرول(VitaminD3)هستند.مکمل‌هایی که حاوی ویتامین D3هستند معمولاً سریع‌تر به فرم فعال ویتامین D تبدیل می‌شوند و اکثراً بطور مؤثرتری سطح 25-hydroxyvitamin D را بالا می‌برند.بنابراین در اکثرمکمل‌های نسخه شده در بارداری ویتامین D3 (کوله کلسیفرول)وجود دارد هر چند در بعضی ویتامینD2 (ارگوکلسیفرول)و در برخی مخلوط این دو وجود دارد.ازمصرف ویتامین D در دوزهای بالا مثلاً 50000واحد و بالاتر در بارداری باید اجتناب کرد.

*متخصص زنان


با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با فواید بی نظیر قرص ویتامین دی 3 آشنا شوید. در این مقاله هر آنچه باید درباره‌ی ویتامین D بدانید گنجانده شده است.

شاید اگر متوجه شوید که ویتامین D تفاوت چشمگیری با دیگر ویتامین‌ها دارد، تعجب کنید.این ویتامین در واقع هورمونی موسوم به هورمون استروئید است، و چنانچه پوست در معرض نور خورشید قرار گیرد به واسطه‌ی کلسترول در بدن تولید می‌شود.به همین دلیل، اغلب ویتامین D منسوب به ویتامین نور خورشید است.اما از آنجایی که این روزها امکان قرار گرفتن در معرض نور خورشید به حد کفایت وجود ندارد، ضرورت ایجاب می‌کند که افراد این ویتامین را از برنامه‌ی غذایی( یا مکمل‌ها) تامین نمایند.

مصرف ویتامین D از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا برای سلامت کامل ضروریست.متاسفانه، تعداد انگشت‌شماری از غذاها حاوی مقادیر عمده‌ای ویتامین D هستند، به همین دلیل کمبود این ویتامین بسیار شایع است.در واقع، بر اساس آمار منشر شده در سالهای ۲۰۰۶-۲۰۰۵، به طور قطع بیش از ۴۱.۶٪ از جمعیت امریکا از کمبود این ویتامین یا این هورمونِ حیاتی رنج می‌برند.عوارض قرص ویتامین دی 50000 در بارداری


بیشتر بخوانید :


تفاوت آمپول ب کمپلکس و نوروبیون در چیست ؟

ویتامین دی 50000 یک ویتامین محلول در چربی است که در بافت چربی ذخیره میشود. این ویتامین به عنوان ویتامین نور آفتاب شتاخته شده است. زیرا بعد از در معرض آفتاب قرار گرفتن در بدن تامین میشود. بنابراین شما می توانید مکمل ویتامین دی را بصورت دارو دریافت کنید زیرا منابع غذایی ویتامین دی محدود می باشد.

در واقع شکل تجویزی ویتامین دی بصورت قرص ویتامین دی با مقدار 50000 واحد تعریف میشود.ویتامین دی 50000 به بدن شما برای جذب کلسیم و فسفر کمک میکند که هر دو این عناصر برای تشکیل استخوان ضروری هستند. همچنین در انقباض عضله، قلب، شش ها و مغز استفاده میشود.

زمانی کمبود رخ میدهد که بدن ذخایر کافی ویتامین را برای حفظ سلامت بدن نداشته باشد. شما در معرض کمبود ویتامین دی هستید اگر زیر 65 سال سن دارید،چاق هستید و یا پوست تیره دارید.

کمبود شدید ویتامین دی باعث پوکی استخوان در بزرگسالان و راشیتیسم در کودکان میشود.مطالعات امروز نشان میدهد که کمبود ویتامین دی در ارتباط است با دیابت، فشار خون بالا، آسم، آلزایمر، افسردگی و بیماری های خودایمن.پزشک سطح ویتامین دی شما را با یک آزمایش خون مشخص میکند.

ویتامین دی 50000 ممکن است باعث بروز واکنش آلرژیک پوستی شود. قبل از استفاده از این مکمل اگر حساسیت دارید به پزشک اطلاع دهید.این ویتامین همچنین روی قند خون شما نیز اثر می گذارد. اگر دیابت دارید قبل از مصرف به پزشک اطلاع دهید.

هر کدام از شرایط زیر را اگر قبلا داشتید یا الان دارید به پزشک اطلاع دهید:

اگرچه شایع نیست، مقدار زیاد از حد آن مسمومیت می دهد. معمولا با دریافت 40000 واحد بصورت روزانه این مسمومیت رخ میدهد. زیرا اغلب دوز 50000 برای ماهانه تجویز میشود و اگر کمبود داشت تنها تا چند هفته مجاز به مصرف دارو می باشد.مسمومیت با قرص ویتامین دی باعث هایپر کلسمی میشود. این سزایط باعث بروز مشکلاتی مانند ناتوانی کلیه، ریتم غیر عادی قلب و کما است.

تعدادی از مطالعات نشان میدهد که مکمل ویتامین دی به کاهش وزن کمک میکند

ارتباطی بین سطح پایین ویتامین دی و علائم افسردگی وجود دارد.

هنگامی که پوست در معرض نور خورشید قرار گیرد، به واسطه‌ی کلسترول امکان تولید ویتامین D در پوست به وجود می‌آید. اشعه‌های ماوراء بنفش خورشید با طول موج ۲۸۰ تا ۳۲۰ انرژی مورد نیاز برای چنین واکنش‌هایی را فراهم می‌آورد.

چنانچه در مناطقی زندگی می‌کنید که پرتو خورشید در تمام طول سال فراوان است، احتمالا با خارج شدن از منزل در طی روز و چندبارحمام آفتاب در هفته می‌توانید ویتامین D مورد نیاز بدنتان را تامین نمائید.

به یاد داشته باشید که باید بخش اعظمی از بدن شما در معرض نور خورشید قرار گیرد. چنانچه فقط صورت و دست‌های شما در معرض نور باشد، قطعا ویتامین D چندانی تولید نخواهد شد.همچنین، در صورت استفاده از عینک یا ضد آفتاب، تولید ویتامین D به حداقل و گاهی به صفر می‌رسد.

همین امر تردیدهایی در باب توصیه‌ها مبنی بر استفاده از ضد آفتاب برای مقابله با سرطان پوست بر جای می‌گذارد. استفاده از ضد آفتاب منجر به کمبود ویتامین D در بدن خواهد شد و عدم استفاده از آن منجر به بروز بیماری‌های دیگر می‌شود.

چنانچه مایلید ویتامین D بدن خود را از نور خورشید تامین نمائید، اطمینان حاصل کنید که به هیچ وجه دچار آفتاب سوختگی نمی‌شوید.گرچه نور خورشید سالم است اما آفتاب سوختگی فرایند پیری پوست را تشدید کرده و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد.

چنانچه باید برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرید، ۱۰ تا ۳۰ دقیقه‌ی ابتدایی را بدون کرم ضد آفتاب سپری کنید اما پس از این زمان ( البته بستگی به حساسیت پوست شما دارد) و پیش از آنکه دچار آفتاب سوختگی شوید، کرم ضد آفتاب بزنید.

امکان ذخیره‌ی ویتامین D برای مدت طولانی، بین یک هفته تا چند هفته، در بدن وجود دارد، بنابراین برای تامین این ویتامین کافیست هر از گاهی در معرض نور خورشید قرار بگیرید.همانطور که می‌دانید در تمامی کشورها فعالیت خورشید یکسان نیست.

بنابراین افرادی که در مناطقی زندگی می‌کنند که از نور خورشید بی‌بهره‌اند ضرورتا باید ویتامین D بدن خود را از مواد غذایی و مکمل‌ها، علی‌الخصوص در فصل زمستان، تامین کنند.تعداد اندکی از مواد غذایی حاوی مقادیر زیادی از این ویتامین هستند.


در بارداری کمبود ویتامین دی شایع است. مطالعات اخیر نشان میدهد که مقدار بالاتر روزانه 4000 واحد در دوران بارداری با کاهش خطر دیابت بارداری و زایمان زودرس همراه است. ویتامین های پره ناتال تامین کننده این مقدار ویتامین دی است. قبل از مصرف هر گونه مکمل در بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

در صورت بروز هر یک از علائم زیر پزشک را مطلع سازید:

هر گونه دارو و یا مکمل را در صورت مصرف به پزشک خود اطلاع دهید مخصوصا با این داروهای معرفی شده

ویتامین دی هم بصورت قرص و هم بصورت تزریقی وجود دارد. مقدار و دوز آن بسته به جنس، سن و وزن متغییر خواهد بود.


معمولا برای سنین مختلف بصورت زیر است:

اگر شما 3 بار در هفته و هر بار 10 تا 15 دقیقه مقابل آفتاب باشید ویتامین دی مورد نیاز شما تامین خواهد شد.


بیشتر بخوانید :


فواید مصرف و عوارض مصرف قرص ویتامین آ (Vitamin A)


موارد مصرف و عوارض قرص ویتامین B۱

موارد مصرف و عوارض قرص ای – زاویت ۴۰۰ ( e- Zavit ۴۰۰)

 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

“),t.close()},t.write(‘

آیا خوردن قرص ویتامین د 3 ماهی یک عدد با دوز 50000 مشکلی برای زنان باردار و جنین ایجاد می کند؟ … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

می پسندم

عوارض قرص ویتامین دی 50000 در بارداری

2

سایر خبرها

است احتمال سقط را در بعضی از زنان افزایش می دهد . 7-پرخوری نکنید و از گرسنگی مفرط هم پرهیز کنید . 8-از عصبانیت و ناراحتی و حتی شادی شدید دوری کند خصوصاً در 5/1 ماه اول بارداری و دراواخر از ماه هشتم به بعد منع شدید دارد . 9-شکم خود را با یک پارچه نرم پشمی ببندید. 10-خوردن غذاهای تند ، تلخ ، شدیداً گرم و شدیداً سرد مضر است . 11-از خوردن موادی که احتمال خونریزی را …

در اثر رگ های خونی کمک می کند. دقت کنید که قهوه هنگامی به عنوان مسکن عمل خواهد کرد که شما عادت به خوردن آن نداشته باشید. نعناع هدف: سندرم روده تحریک پذیر و سردرد میزان مصرف: یک فنجان چای نعناع در هر روز جویدن یک قرص نعناع تند می تواند تنفس شما را خوشبو کند اما دلیل دیگری هم وجود دارد که نشان می دهد بهتر است از نعناع تازه استفاده کنید. منتول موجود در …

نیم تا یک گرم پودر زنجبیل را مصرف نمایند. همچنین خانم های حامله می توانند همین میزان را اول صبح مصرف کنند تا تهوع ناشی از حاملگی، آن ها را ناراحت نکند. مصرف این میزان هر روزه، کاملاً بی ضرر و در حد مصرف خوراکی آن می باشد. زنان باردار می توانند از خوردن خیلی از غذاها لذت ببرند اما برخی غذاها باید در این دوران با احتیاط مصرف شوند یا از خوردن آن ها پرهیز شود. 9 غذای ممنوعه در …

مصرف داروهای رقیق کننده مانند آسپرین و وارفارین هستند به هیچ عنوان نباید زالو درمانی شوند چراکه امکان بند نیامدن خون و حتی ایجاد خونریزی های داخلی در آن ها وجود دارد. وی افزود: بیماران مبتلا به زخم های گوارشی، بیماران دارای ضعف ایمنی، دیابتی ها، بیمارانی که شیمی درمانی می شوند، زنان باردار و زنانی که در دوره قاعدگی هستند، به هیچ عنوان مجاز به زالو درمانی نیستند. مدیر طب ایرانی و مکمل …

بقایا دفع شده باشه یا نه حتما باید گوشت یا لخته های بزرگ ببینم؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز از روی خونریزی و نوع خونریزی نمی شود فهمید باید حتما سونو بدهید تا مشخص شود بقایای جنین دفع شده است یا خیر. بدون سونو نمی توان نظر داد.

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس ، روزنامه قانون نوشت: کابوس محدودیت، مدت هاست که بر سر دختران و زنان مان سایه انداخته است. مشکلات و محرومیت ها، آنان را در تنگنای سخت و رنج آوری گرفتار کرده است. دخترانی که مادران فردای ایران زمین خواهند بود و تربیت آفرین و فرهنگ ساز هستند؛ در ابتدای سن جوانی و حتی در دوران نوجوانی با هزار و یک اما و اگر مواجه می شوند. بچه هایی که شادی و شور و هیجان را …

سوال مخاطب نی نی بان: من 21سالمه به دلیل تخمدان پلی کیستیک شروع به اسفاده از قرص Hdکردم با مشورت پزشک و الان از دوره اول که 21روزه هست 20روز درست سر وقت و دقیق خوردم قرص رو، امروز با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم و هنوز 1عدد از اون قرصام که برای امشب هستش باقی مونده بعد اون پزشک دستور وقفه 1هفته ای داده،به نظرتون در من احتمال بارداری هست؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز اگر قرص ضدبارداری را به صورت منظم و سروقت استفاده کرده اید احتمال بارداری برای شما وجود ندارد. …

. مصرف پنیر به تنهایی و در وعده صبحانه؛ مصرف پنیر به تنهایی بسیار مضر بوده و بلغم زاست؛ خوردن پنیر به تنهایی و در وعده صبحانه، فرد را دچار رخوت، سستی و بی حالی و کندی در یادگیری کرده و باعث کاهش تمرکز ذهن در افراد می شود؛ غده پاراتیروئید، وظیفه تنظیم کلسیم و فسفر بدن و جذب آنها را به عهده دارد، این غده، کلسیم و فسفر را با یکدیگر و در کنار هم می شناسد بنابراین در زمانی که ماده غذایی حاوی …

اسفناج تازه و جعفری، حبوبات مثل عدس و لوبیا، دانه های روغنی، خشکبار مثل انواع برگه، برگه آلو و هلو و زرد آلو، توت خشک، انجیر خشک و کشمش. * زنان باردار روزانه 70 میلی گرم ویتامین C نیاز دارند. بنابراین حداقل یکی از منابع خوب ویتامین C را در روز مصرف کنید. ویتامین C در سبزیجات و میوه های تازه و بیشتر در مرکبات (پرتقال، گریپ فروت، انواع لیمو و نارنگی)، کیوی، انواع توت، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای …

کیلوگرم از کورکومین میزان اضطراب را در موش ها نسبت به آنهایی که دوز کمتری استفاده کرده بودند کاهش داد. کورکومین دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی قوی است که از آسیب به سلول های مغز جلوگیری می کند. این اثرات تا حدی به دلیل توانایی کورکومین برای کاهش نشانگرهای التهابی مانند سیتوکین هاست، که اغلب با توسعه اضطراب مرتبطند. مصرف کورکومین باعث افزایش سطح آنتی اکسیدان که در بدن افرادی که دارای اضطراب بیشتری …

…: من تقریبا یک ماه و نیم است که باردارم. چه مواد غذایی برای زیاد شدن شیر باید مصرف کنم؟ همچنین چه مواد غذایی هست که حتما باید روی خوردن اونا تاکید داشته باشم، برای سلامتی و افزایش هوش فرزندم؟ و اینکه برای میان وعده ها از چه نوع مغزها و خشکبار میتونم استفاده کنم؟ شنیده ام که خوردن روزی 10 عدد بادام به افزایش هوش بچه کمک بسیاری می کند، آیا شما این شنیده را تایید می کنید؟ پاسخ: لطفا …

یا شاید باردار باشم؟ کی و چه جوری زودتر بفهمم باردارم؟ پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز علائم ادراری و زیر دل درد ممکن است مربوط به عفونت ادراری و یا عفونت دستگاه تناسلی باشد جهت معاینه و درمان به متخصص مراجعه کنید. برای اطمینان از بارداری باید بعد از عقب افتادن پریود تست خونی بتا بدهید. …

سوال مخاطب نی نی بان: من اوایل هفته 20 بارداری هستم و حرکات جنین رو حس نمی کنم و فقط گاهی چیزی شبیه باد در زیر دلم حرکت می کند و یبوست زیادی دارم. لطفا راهنمایی کنید. پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: دوست عزیز اولا نگران نباشید چون اگر پزشک از وضعیت شما راضی است و در سونوگرافی مشکلی وجود نداشته پس نیازی به استرس نیست. گاهی چاقی مادر باعث می شود که …

مادر باردار به جنین است. استراتژی آن نیز شناسایی هر چه سریع تر مادران باردار و درمان آنها انتخاب شده است. این برنامه از سال93 در 16دانشگاه علوم پزشکی به صورت آزمایشی اجرا شد و نتایج آن بسیار قابل توجه بود؛ به نحوی که 97درصد زنان مبتلا، نوزاد سالم به دنیا آوردند. برای درمان دارویی و کنترل ایدز چه برنامه ای وجود دارد؟ با داروهای جدید می توان میزان ویروس را در بدن فرد تا 90درصد …

مادرم و خواهرم دوقلو داشتیم احتمالش هست من هنوزهم دوقلو باردارباشم. پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز باید مشخص شود برچه اساسی به شما گفته اند دوقلو باردارید تا بتوانیم کمک کنیم. سونو گزارش یک ساک بارداری داده است.

سوال مخاطب نی نی بان: سلام. ببخشید من قصد بارداری دارم تمام ازمایش هام مشکلی ندارد فقط در سونوی داخلی مشخص شد تنبلی تخمدان چپ دارم دکتر برایم قرص متفورمین 500 چهل عدد روزی یک عدد تجویز کرد آیا با خوردن قرص و اقدام به بارداری در صورت بارداری مشکلی برای جنین پیش نمی اید و بعد از بارداری در صورت قطع مشکلی برای جنین ندارد یعنی باعث سقط نمی شود؟ من هنوز هیچ اقدامی برای بارداری نداشته ام. …

6.زن باردار هر روز 70 استغفار کند توصیه های زیر نیز می توانند مفید باشند: 1- تلاوت آیه نور توسط والدین ، قبل از بارداری و توسط زن در ایام بارداری ضروری است . 2- خوردن گلابی الف ) خوردن گلابی توسط پدر ، سبب زیبایی فرزند می شود . ب) به زنان باردار گلابی بدهید که فرزندان را نیکو و زیبا می کند . پ) به زنان باردار گلابی بدهید که اخلاق فرزندانتان را …

سوال مخاطب نی نی بان: سلام دو سه روز بعد از نزدیکی حالت های پریودی دارم نمیدونم احتمال بارداری هست یا علائم مصرف دوفاستونه؟ نزدیکی هام در روزهای تخمک گذاری بوده. پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز نه مربوط به دوفاستون است و نه بارداری. اگر بعد از تماس جنسی درد و یا لکه بینی دارید جهت بررسی از نظر عفونت لگنی به متخصص مراجعه کنید. …

سوال مخاطب نی نی بان: امروز 4 هفته و 4 روز هست که باردارم. از 5 روز پیش که با لک لانه گزینی متوجه بارداری شدم هنوز دردهای شکمی و لک های قهوه ای تمام نشده. دکترم تا 4 روز دیگه مسافرته چیکار باید بکنم؟ نگرانم پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز صرفا فعلا تست شما مثبت شده است. ممکن است این لکه بینی مربوط به سقط یا مربوط به لانه گزینی باشد. میتوانید زیر نظر پزشک شیاف پروژسترون را مصرف کنید و منتظر شوید سونو بارداری شما را تایید کند. …

…، مرده زایی یا بیماری های شدید در نوزاد متولد شده، شود. مصرف حدود 2 تا 3 قاشق عسل نیز برای زنان باردار مفید می باشد. عسل برای کودکان زیر یک سال مجاز نیست؛ اما در مورد جنین چون ابتدا از سیستم گوارشی مادر عبور می کند احتمال رشد اسپور بوتولینیوم در آن وجود ندارد زیرا محیط اسیدی دستگاه گوارش مادر از رشد آن جلوگیری می کند. پس نگرانی ای در مورد مصرف عسل در زنان باردار از این بابت وجود ندارد. …

دار) تقریباً در هر 500 تا 800 زایمان یک نوزاد را گرفتار می کند و بیشتر بر جنس مونث اثر می گذارد. دو شکل دیگر اختلال لوله ی اعصاب عبارتند از آنانسفالی که جمجمه ی بچه کاملاً شکل نگرفته است؛ و آنسفالوسل که در آن مغز و بافت مخاطی از جمجمه بیرون می زند. برای جلوگیری از اختلال ستون فقرات، مصرف اسید فولیک را بخشی از برنامه ی باردار شدن خود قرار دهید: لوله عصبی ساختاری …

درباره مراقبت از موی بزرگسالان خوانده و دیده ایم اما کمتر به بررسی ساختار، مراقبت و تقویت موی کودکان و نوجوانان پرداخته ایم… با این مقدمه از دکتر مجتبی امیری، متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا… (عج) به اصول مراقبت های موی کودکان می پردازیم. چرا موی بیشتر کودکان، کرکی و کم پیشت است؟ کرکی، نازک و کم پشت بودن موی کودکان تا حدود 5 سالگی کاملا طبیعی است و خانواده …

متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز تزریق آمپول در هفته های اول توصیه نمی شود. فعلا شیاف را مصرف کنید. آمپول اگر نیاز باشد در هفته مشخصی برای شما تجویز می شود. برای سرکلاژ بایدزیر نظر پزشک سونو طول سرویکس بدهید اگر نیاز به سرکلاژ باشد باید بین هفته های 13 تا 16 سرکلاژ شوید. در کل بارداری دوقلو طبیعتش طوری است که زایمان زودرس می انجامد. …

سوال مخاطب نی نی بان: با سلام. من اردیبهشت ماه باردار بودم بدلیل نداشتن ضربان سقط شد. از اون به بعد نزدیک پریودم که میشه شدیدا بی قراری میاد تو دلم طوری که از خواب میپرم دلم بشدت میگیره. انگار تو دلم یه چیزی فرو میریزه بی قرار میشم. دکتر فلوکستین داده. نمیدونم چیکار کنم برای اقدام دوباره میترسم. ممنون میشم راهنماییم کنید. پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز در خانمی که سقط کرده است توصیه می شود که تا سه ماه پیشگیری از بارداری داشته باشد و پس از آن می توانید برای بارداری اقدام کنید. استرس نداشته باشید. …

سوال مخاطب نی نی بان: مصرف همزمان مولتی ویتامین و کلسیم برای خانم باردار اشکال دارد؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: اگرپزشک تجویزکرده اشکالی نداره

سلامتیسم یکی از نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که یک سوم زنان آگاهانه دوز مصرفی مسکّن ها را افزایش می دهند و تمایلی ندارند به این که براساس قاعده از این داروها استفاده کنند. این نکته را هم نباید فراموش کرد که مسکّن ها و داروهای رایج سرماخوردگی حاوی ترکیبات مشابهی هستند و نباید این دو نوع دارو را بدون نظر پزشک به طور همزمان مصرف کرد. همچنین استفاده از محصولات موضعی ضدالتهابی در …

بچم دختر باشه این قرص گرم مزاج هست؟ پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز سینامون پلاس ترکیبی است که بیشتر حاوی دارچین و ماده ای به نام کرومیوم است که برای کاهش وزن و کاهش اشتها تجویز می شود. البته در خانم هایی که مبتلا به تنبلی تخمدان هستند کاهش وزن به هر شکلی که باشد یا گرفتن رژیم غذایی یا ورزش می تواند باعث بهبود وضعیت تخمک گذاری و بهبود فعالیت هورمونی شود. این دارو به تنهایی و خود به خود داروی محرک تخمدان نیست. …

Hypoglycemia : به پایین افتادن قند خون کمتر از حد معمول گفته می شود. اگر می خواهید بیشتر بدانید : آنتی اکسیدان چیست؟ و منابع آنتی اکسیدان و مکمل های ضدپیری کدامند؟ اگر می خواهید بیشتر بدانید : خواص انار| انار را با پیه آن بخورید! اگر می خواهید بیشتر بدانید : خوردن انار چه فایده ای دارد؟ اگر می خواهید بیشتر بدانید : خواص درمانی انار در ادامه با …

سوال مخاطب نی نی بان: سلام، من قصد بارداری داشتم و در چکاپ قبل بارداری متوجه عفونت شدید دندان شماره هفتم شدم، دکتر دندان پزشک در حین عصب کشی گفت که تا 6 ماه نباید باردار شوی تا دوباره عکسی از دندان بگیری و بیینیم استخوان دندان بازسازی شده یا نه؟ سوالم این هست آیا دکتر به خاطر عکس گفته نباید باردار شوید یا بخاطر عفونت دندان؟ من یه دوره آنتی بیوتیک مصرف کرده ام برای دندانم آیا کافی نیست برای از بین …

سوال مخاطب نی نی بان: سلام من تنبلی تخمدان دارم ماه پیش من با امپول پروژسترون پریود شدم و با تجویز پزشک از روز سوم پریود تا هفتم شبی دو عدد قرص تاموکسیفن و هر دوازده ساعت هم متفورمین و طبق دستور پزشک نزدیکی داشتم الان تقریبا هفت روز از موعد پریود من میگذره امروز از بی بی چک استفاده کردم و منفی بود میخواستم بدونم امکان بارداری هست و آزمایش خون بدم برای اطمینان ؟ پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز اگر قاعدگی شما به تاخیر افتاد بتا بدهید تا از وجود عدم بارداری مطمئن شوید. …

“),t.close()},t.write(‘

سلام. خسته نباشید . من در هفته شش بارداری هستم و از ۳ ماه قبل تا الان روزانه یک قرص ویتامین د ۳ با دوز ۱۰۰۰ استفاده میکردم. کلی تازه فهمیدم ضرر داره. تورو خداا زود جواب بدید آیا برای جنینم مشکلی پیش نیومده؟


پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام نگران نباشید مشکلی برای جنین شما به وجود نمی آید مصرف قرص را قطع نمایید.


***

ویتامین D به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی بارداری سالم گنجانده شده است. استخوان ها و بدن به آن نیاز دارد. همچنین،جنین شما برای رشد استخوانهایش به ان نیاز دارد . زنان اغلب در دوران بارداری با کمبود ویتامینD مواجه هستند و به همین دلیل هنگام زایمان درد بیشتری را تجربه می کنند. کمبود ویتامین D در طول حاملگی به خصوص در زنانی که از رژیم های غذایی نامناسب استفاده می کنند و کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیرند، شایع است. نوزادان مادرانی که میزان ویتامین D آنها در ۲۸هفته اول بارداری، کمتر از nmol/L /37 باشد، نسبت به سایر نوزادان۸۶  گرم وزن کمتری هنگام تولد دارند.عوارض قرص ویتامین دی 50000 در بارداری

همچنین احتمال تولد نوزادانی با وزن کمتر از صدک ۸ در مادرانی که در سه ماه اول بارداری کمبود ویتامین D داشتند، دو برابر بیشتر از سایر نوزادان بود. این نوزادان ۱۲-۵% بیشتر در معرض خطر مرگ و میر در ماه اول زندگی خود بوده و خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های مزمن مثل بیماری های قلبی، فشارخون بالا و دیابت نوع ۲ دارند.

ویتامین D از دسته ی ویتامین های محلول در چربی است و مصرف بیش از حد آن، به خصوص اگر همراه با مصرف زیاد کلسیم باشد، می تواند به مسمومیت منجر شود.

استفاده از قرص و آمپول ویتامین D با میزان بالا و به طور مکرر، می تواند عوارضی از قبیل:

رسوب کلسیم در بافت های نرم مانند کلیه ها، ریه ها، قلب و گوش ایجاد نماید که در کلیه ها موجب بروز سنگ کلیه، در ریه ها و قلب باعث عوارض ریوی و قلبی، و در گوش به اختلالات شنوایی و کری منجر می شود. همچنین عوارض دیگری مانند سردرد، تهوع، استفراغ، ضعف، تشنگی زیاد، افزایش حجم ادرار، یبوست، تاخیر در رشد در شیرخواران ، اختلالات گوارشی و شکنندگی استخوان ایجاد می شود.

با توجه مختصری درمی یابیم که با وجود آن که ویتامین D برای سلامت انسان بسیار ضروری است و تاثیر مهمی در رشد و استحکام استخوان ها و دندان ها دارد و نیز کمبود آن موجب بروز راشیتیسم، نرمی استخوان در بزرگسالان و پوکی استخوان به خصوص در سالمندان می شود، ولی استفاده ی نا به جا و بیش از حد لازم این ویتامین می تواند اختلالات مهم و ناگواری بر سلامت انسان به جای گذارد و انسان را در معرض عوارض فراوانی قرار دهد.


منابع غذایی ویتامینD بیشتر منابع حیوانی است


روغن کبد ماهی غنی ترین منبع آن است .

ویتامینD به میزانهای متفاوت درکره ، زرده تخم مرغ ، خامه و جگرموجود است .

برای تامین ویتامین D توصیه می شود از منابع غذایی دریایی مثل ماهی های سالمون حداقل دوبار در هفته مصرف شود .


لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید!

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

عوارض قرص ویتامین دی 50000 در بارداری
عوارض قرص ویتامین دی 50000 در بارداری
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *