درمان خارش کل بدن

خواص دارویی و گیاهی

لیست مطالب :

آیا شما همیشه احساس خارش پوست دارید؟ خارش پوست یک مشکل رایجی است که بر روی اکثر افراد تأثیر می‌گذارد و به‌شدت آزاردهنده است و بر روی فعالیت‌های شما تأثیر می‌گذارد برای درمان خارش پوست با دکتر نیم همراه باشید.

خارش پوست علل مختلفی دارد مانند واکنش‌های آلرژیک، نیش حشرات، عفونت‌های پوستی، آب‌وهوای خشک، صابون‌ها، مواد شوینده و حتی برخی از داروها باشد.

خارش پوست می‌تواند منجر به جراحت و عفونت شود، در ادامه برای شما روش‌های گیاهی و خانگی برای درمان خارش پوست را خواهیم گفت.

لیمو از قدیم برای درمان خارش بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد زیرا حاوی اسیدسیتریک و استیک است که خواص آنتی‌سپتیک، بی‌حس‌کننده، ضدالتهابی و عفونی کننده دارد.

درمان خارش کل بدن

توجه: کسانی که پوست حساس دارند از این درمان استفاده نکند.

جوش‌شیرین یکی از بهترین مواد خانگی برای درمان خارش پوست و مشکلات پوستی دیگر است زیرا دارای خواص ضدالتهابی است و می‌تواند به‌عنوان خنثی‌کننده اسیدفولیک عمل کند که به خستگی کمک می‌کند.

توجه: جوش‌شیرین را بر روی محلی که زخم شده است یا پوست شما باز است به‌هیچ‌عنوان قرار ندهید.

آب سرد می‌تواند خارش را فوری تسکین دهد و راه‌های زیادی برای استفاده از آب سرد برای درمان خارش پوست وجود دارد.

جو پرک شده به درمان خارش پوست بسیار کمک می‌کند زیرا دارای خواص ضدالتهابی و آرام‌بخش است.

سرکه سیب دارای خواص ضدعفونی‌کننده، ضد خارش، ضد قارچی و ضد باکتری دارد که به درمان خارش پوست کمک می‌کند.

ریحان یک گیاه مفید برای از درمان خارش پوست است زیرا حاوی مقادیر زیادی اژنوول (اسانس قوی بی‌حسی موضعی) است، علاوه بر این دارای ترکیبات کافور و تیمول است که سریعاً خارش پوست را متوقف می‌کند.

آویشن حاوی مقادیر قابل‌توجهی از تیمول است که دارای خواص بیهوشی و ضدالتهابی است. تیمول می‌تواند انتقال پیام عصبی را خنثی کند و همچنین التهاب ناشی از خارش را کاهش دهد.

روغن‌زیتون دارای ویتامین E و آنتی‌اکسیدان می‌باشد و سبب بهبودی و درمان خارش پوست می‌گردد. اگر روغن‌زیتون ندارید می‌توانید از روغن کرچک و یا روغن نارگیل نیز استفاده کنید.

آلوئه ورا حاوی خواص ضدالتهابی، ضد باکتری و ضد قارچی است و علاوه بر این دارای ویتامین E است که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند و به‌نوبه خود به درمان خارش بدن نیز کمک می‌کند.

روغن نعناع حاوی خواص ضدالتهابی، ضدعفونی‌کننده، ضد درد و آرام‌بخش است که به درمان خارش پوست کمک می‌کند.

نظر

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

همه ما تا به حال دچار خارش شده ایم. این مشکل شایع گاهی آنقدر شدید می شود که حتی پزشکان نیز در درمان آن ناتوان می شوند. خارش در حقیقت نوعی احساسی است که فرد را وادار به خاراندن به عنوان نوعی واکنش می کند هرچند همه ما می دانیم در ناراحتی هایی که با خارش همراه هستند، خاراندن چاره کار نیست، برعکس پوستی که خود به خود تحریک می شود، با خاراندن آسیب بیشتری می بیند اما با این وجود چاره ای جز خاراندن نداریم. به گزارش جام جم آنلاین بسیاری معتقدند احساس خارش غیرقابل تحمل تر از احساس درد است. خارش ممکن است به صورت محدود یا منتشر، موقتی یا مداوم باشد.

برایلطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *