عوارض قرص ملوکسیکام در شیردهی

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا) دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.با دروانا همراه شوید.

لقمان،حکمت سلامتی

دارای جایگاه شایسته در نظام سلامت کشور

برخوردار از قابلیت های رقابتی ممتاز در تراز جهانی

گواهیه های تعالی سازمانی

عوارض قرص ملوکسیکام در شیردهی

گواهیه های محیط زیست

کسب رتبه عالی از سوی اداره کار و امور اجتماعی

گواهیه های مدیریت کیفیت

هدف اصلی ما کمک به مردم برای داشتن زندگی شادتر و سالم تر در سلامت جامعه می باشد

هدف اصلی ما کمک به مردم برای داشتن زندگی شادتر و سالم تر و ایجاد یکی از موفق ترین شرکت های دارویی در زمینه تحقیقات ، کیفیت
، تولید ، فروش درجهت ارتقاء سلامت جامعه می باشد .عملکرد و روند کار ما بگونه ای طراحی شده است که به نتایج کیفی بالاتر
از حد انتظار بیماران ، مشتریان ، شرکاء تجاری و قانون گذاران دست یابیم . بیش از 45 سال است که ما در رابطه با تحقیق
و توسعه ، ساخت و بازاریابی و راه حل های نوین سلامتی فعالیت داریم . سعی و تلاش مدیران و کارشناسان این شرکت بر این
است که در تمامی لحظات، حامی و پشتیبان بیماران بوده و در تسکین و بهبود آلام آنها همراهشان باشند.

فرم سفارش آنلاین محصول

سفارش محصول الکترونیکی

درخواست همکاری

ارسال رزومه

نظرسنجی از پزشکان

نظرات ، پیشنهادات ، انتقادات

انتقادات و پیشنهادات

نظرسنجی عمومی

نظرسنجی از داروخانه

نظر سنجی از مسئولین فنی داروخانه

نظرسنجی از پخش ها

نظرات ناظرین شرکت های پخش

تلاش مستمر در جهت ارتقای کیفیت و اثربخشی فرآیندها و محصولات

گواهی ها، گواه ماست

شرکت دارویی و بهداشتی لقمان با سابقه قریب به نیم قرن، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع محصولات دارویی در ایران (تهران) می باشد. محصولات این شرکت شامل بیش از 13 مورد در اشکال مختلف دارویی از قبیل قرص ، کپسول ، ویال ، شربت ، سوسپانسیون ، ساشه و در گروههای آنتی بیوتیک ( گروههای ماکرولید ، سفالوسپورین ، بتالاکتام ، پنم ها ) و غیر آنتی بیوتیک می باشد.
شرکت دارویی و بهداشتی لقمان با تکیه بر نیروی متخصص و ماشین آلات مدرن، محصولات خود را با رعایت کامل اصول GMP تولید مینماید ، فرمولاسیون محصولات در این شرکت به وسیله پیشرفته ترین و دقیق ترین روشهای آزمایشگاهی مورد تایید و کنترل کامل قرار میگیرد و نتیجه آن کیفیت بسیار بالای داروی ساخته شده با حفظ خصوصیات شیمیایی مواد و اثربخشی مناسب است که قابل قیاس با نمونه های تجاری خارجی است.


در هر لحظه با ما در تماس باشید

آدرس :

تهران،کیلومتر 1 جاده مخصوص کرج (بزرگراه شهید لشگری)

روبروی شرکت محورسازان، شرکت دارویی و بهداشتی لقمان (سهامی عام)

صندوق پستی : 1443-14155
کد پستی : 1389737611
تلفن : 3-4454121 -21
فکس : 4454755 – 21
پست الکترونیک :

info@loghmanpharma.com

تمامی حقوق وب سایت متعلق به شرکت دارویی و بهداشتی لقمان (سهامی عام) می باشد. © 216

ملوکسیکام (Meloxicam) با تجاری موبیک mobic دارویی است که برای درمان دردهای استخوانی تجویز می‌شود. ملوکسیکام یک داروی ضدالتهاب غیراستروئیدی است. از این دسته داروها برای کاهش التهاب و درد و به طور کلی درمان علائم بیماری‌های روماتیسم، پوکی استخوان، اسپوندیلیت انکیلوزان مورد استفاده قرار می‌گیرد. ملوکسیکام عوارض گوارشی کمتری نسبت به پیروکسیکام، دیکلوفناک و ناپروکسن ایجاد می‌کند.

ملوکسیکام برای تسکین درد و درمان التهاب ناشی از آرتریت روماتوئید و بیماری آرتروز نیز در بزرگسالان استفاده می شود. همچنین این دارو برای درمان آرتریت روماتوئید کودکان با حداقل سن 2 سال تجویز می شود. مصرف طولانی مدت این دارو و یا استفاده از دوز های بالای آن, خطر ابتلا به سکته قلبی و سکته مغزی را به خصوص در افراد مبتلا به بیماری های قلبی افزایش می دهد. بنابراین به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و یا افرادی که عروق کرونر آن ها باید پیوند شود, توصیه می شود قبل و یا بعد از جراحی از این دارو استفاده ننمایند. همچنین در صورت مصرف قرص ملوکسیکام و داشتن علایمی مانند درد قفسه سینه، ضعف، تنگی نفس، لکنت زبان و یا مشکلات بینایی و تعادلی باید سریعا به پزشک مراجعه شود.

این دارو بصورت قرص‌های ۷.۵ و ۱۵ میلی‌گرمی ارائه می‌شود. اثر این دارو ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پس از مصرف آغاز می‌شود.

ملوکسیکام به دسته ای از داروها به داروهای ضد التهاب غیر کورتونی تعلق دارد. ملوکسیکام در دراز مدت التهاب و درد را کاهش می دهد لذا در تسکین دردهای مزمن مانند درد روماتوئید آرتریت و سایر دردهاي مفصلي مزمن كاربرد دارد.همچنین در درمان کوتاه مدت دردهای استخوانی و مفصلی نیز می تواند موثر واقع شود.ملوکسیکام با کاهش التهاب و تسکین درد به بهبود وضعیت بیمار کمک می کند.عوارض قرص ملوکسیکام در شیردهی

ملوکسیکام با مسدود کردن اثر آنزیم سیکلوکسیژناز، منجر به کاهش ساخت ماده ای شیمیایی به پروستاگلاندين در بدن می شود که مسئول ایجاد درد و التهاب در ناحیه ی آسیب دیده می باشند.در نتیجه با مهار آنزیم های سکلوکسیژناز و کاهش تولید پروستاگلاندين،درد و التهاب کاهش می یابد.

قبل از مصرف ملوکسیکام در صورتیکه شرایط زیر را دارید باید با پزشک مشورت کنید

نیمه عمر ملوکسیکام حدود 2 ساعت است. این دارو در کبد متابولیزه می شود. متابولیت های دارو از راه ادرار و مدفوع دفع می گردد.



الف) آرتريت روماتوئيد ، استئوآرتريت

بزرگسالان: mg/day 5/7 خوراكي مصرف مي‌ شود. در صورت نياز مي‌ توان تا حداكثر دوز روزانه 15 میلی گرم افزايش داد.

ب) آرتريت روماتوئيد جوانان با درگيري يك يا چند مفصل

كودكان 17-2 ساله: روزانه mg/kg 125/ تا حداكثر دوز روزانه 5/7 میلی گرم مصرف مي‌ شود.

ملوکسیکام مانند هر داروی دیگری ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد. در صورت بروز عوارض با پزشک خود مشورت کنید. شایعترین عوارض مصرف دارو عبارتند از

احساس ضعف با اسهال – در این موارد سعی کنید غداهای ساده مصرف کرده و آب زیاد بنوشید.

سوء هاضمه و احساس ناراحتی در معده – در این موارد سعی کنید غذا را در مقدار کم و دفعات مصرف کنید.

گیجی – در این موارد رانندگی نکنید و با ابزار دقیق کار نکنید.

یبوست – در این موارد غذا های حاوی فیبر زیاد و آب فراوان میل کنید.

سردرد – در این موارد میتوانید از داروهای ضد سردرد استفاده کنید.

اعصاب مركزي: اضطراب، گيجي، افسردگي، گيجي، خستگي، تب، سردرد، ‌بي خوابي، ناخوشي، عصبانيت، ‌پارستزي، تشنج، خواب آلودگي، سنكوپ، لرزش، سرگيجه حقيقي (ورتيگو).

قلبي ـ ‌عروقي: آنژين، آريتمي، ‌نارسايي قلبي، هايپرتانسيون، هايپوتانسيون، انفاركتوس ميوكارد، طپش قلبي، تاكيكاردي.

چشم، حلق ، گوش :‌ اختلال بينايي ، ‌كونژنكتيويت، فارنژيت، وزوز گوش.

دستگاه گوارش : درد شكمي، كوليت، ‌يبوست، ‌اسهال، خشكي دهان، زخم دوازدهه، سوءهاضمه، ازوفاژيت، نفخ، زخم معده، ‌گاستريت، رفلاكس معده به مري، خونريزي، افزايش اشتها، تهوع، پانكرآتيت، ‌اختلال حس چشايي، استفراغ.

ادراري ـ تناسلي: آلبومينوري، ‌هماچوري، نارسايي كليوي، تكرر ادرار، عفونت ادراري.

خوني: آنمي، لكوپني، پورپورا، ترومبوسيتوپني، آگرانولوسيتوز.

كبدي: هايپر بيلي روبينمي، ‌هپاتيت، يرقان، نارسايي كبدي.


متابوليك:‌ دهيدراسيون، ‌افزايش يا كاهش وزن.


عضلاني ـ اسكلتي: درد مفاصل، درد پشت.

تنفسي: آسم، اسپاسم نايژه‌اي، ‌تنگي نفس، ‌سرفه، عفونت تنفسي فوقاني.

پوست: طاسي، حساسيت به نور، خارش، بثورات، تعريق، كهير، اريتم مولتي فرم، درماتيت اكسفولياتيو، سندرم استيونس ـ جانسون، نكروليز سمي اپيدرم (TEN).

ساير عوارض: واكنشهاي آلرژيك، آنژيوادم، علائم شبه آنفلوانزا، واكنشهاي آنافيلاكتوئيد شامل شوك.


اگر از ملوکسیکام استفاده می کنید به نکات زیر توجه کنید :

قبل از مصرف داروی ملوکسیکام، اگر از داروهای ضد افسردگی (مثلاً: سیتالوپرام، اسیتالوپرام، فلوگزتین، فلوواکسامین، پاروکستین، سرترالین یا زولوفت، ترازودون، یا ویلازودون) استفاده می‌کنید، به دکتر خود اطلاع دهید. زیرا مصرف هر کدام از این داروها به طور همزمان با مصرف یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (مانند ملوکسیکام )، ممکن است باعث شود که شما به راحتی دچار کبودی و یا خونریزی شوید.

هر دارویی که مصرف می‌کنید یا قصد شروع یا قطع مصرف آن را دارید، با دکتر در میان گذارید؛ خصوصاً داروهای زیر:

البته لیست بالا همه‌ی داروهایی که با ملوکسیکام تداخل دارند را در بر ندارد و سایر داروها نیز ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند؛ اعم از داروهای با نسخه و بدون نسخه، ویتامین ها و داروهای گیاهی.


تظاهرات باليني: لتارژي، تهوع، ‌استفراغ، درد اپيگاستر، خونريزي گوارشي.

مسموميت شديد ممكن است باعث نارسايي حاد كليوي، اختلال كبدي، تضعيف تنفسي، اغما، تشنج، كلاپس قلبي عروقي و ايست قلبي شود. واكنشهاي آنافيلاكتوئيد نيز محتمل است.

درمان: درمان علامتي و حمايتي است. طي ساعت اول مصرف دارو، ايجاد استفراغ يا شستشوي معده كمك كننده است. طي 1 تا 2 ساعت اول مصرف مي‌ توان ذغال فعال نيز تجوير نمود .عوارض قرص ملوکسیکام در شیردهی

دارو را در ظروف دربسته و در دمای 15 تا 3 درجه سانتیگراد نگهداری نمائید.



بخوانید:


همه چیز در مورد قرص مسکن ایبوفلیم (Ibuflam)


معرفی کامل قرص مسکن ایبوپروفن و عوارض آن


عوارض مصرف بی رویه مسکن



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

درد یکی از علایم مشترک در بسیاری از بیماری ها است. به همین دلیل داروهای ضد درد بسیاری برای تسکین این علایم تهیه شده اند. قرص ملوکسیکام از جمله این دارو ها می باشد که موجب کاهش التهاب نیز می شود.

ملوکسیکام یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی است. این دارو موجب کاهش هورمون های درد در برخی از بیماری ها می شود. موارد مصرف ملوکسیکام بسیار است. با این حال این دارو نیز مانند همه داروها دارای عوارض جانبی است. در این مطلب با جزییات کامل تر قرص ملوکسیکام آشنا می شویم.

ملوکسیکام برای تسکین درد و درمان التهاب ناشی از آرتریت روماتوئید و بیماری آرتروز در بزرگسالان استفاده می شود. همچنین این دارو برای درمان آرتریت روماتوئید کودکان با حداقل سن 2 سال تجویز می شود. مصرف طولانی مدت این دارو و یا استفاده از دوز های بالای آن, خطر ابتلا به سکته قلبی و سکته مغزی را به خصوص در افراد مبتلا به بیماری های قلبی افزایش می دهد. بنابراین به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و یا افرادی که عروق کرونر آن ها باید پیوند شود, توصیه می شود قبل و یا بعد از جراحی از این دارو استفاده ننمایند. همچنین در صورت مصرف قرص ملوکسیکام و داشتن علایمی مانند درد قفسه سینه، ضعف، تنگی نفس، لکنت زبان و یا مشکلات بینایی و تعادلی باید سریعا به پزشک مراجعه شود. عوارض قرص ملوکسیکام در شیردهی

همچنین مصرف قرص ملوکسیکام ممکن است سبب خونریزی معده و یا روده شود که بسیار خطرناک و کشنده است. این مسئله بدون داشتن علائم خاصی ایجاد می شود و به همین دلیل مصرف آن برای افراد مسن باید با احتیاط صورت گیرد. تیره شدن رنگ مدفوع, مدفوع خونی, سرفه های همراه با خون و استفراغ های تیره رنگ از جمله برخی از علائم هشدار دهنده خونریزی معده می باشند.

در صورت مصرف هر گونه داروی سرماخوردگی, داروی ضد آلرژی و ضد درد, قبل از مصرف قرص ملوکسیکام به پزشک اطلاع دهید. از جمله داروهای مشابه با این دارو, آسپرین، ایبوپروفن، کتوپروفن، یا قرص ناپروکسن می باشد. همچنین در صورت هر گونه آلرژی به ملوکسیکام یا سابقه داشتن حملات آسم و یا حساسیت شدید پس از مصرف آسپرین یا یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی, از مصرف این دارو اجتناب کنید. در صورت داشتن شرایط زیر, قبل از مصرف این دارو با پزشک مشورت نمایید. 

مصرف ملوکسیکام در  سه ماه آخر بارداری, به جنین آسیب وارد می کند. به همین دلیل به زنان باردار توصیه می شود پزشک را از این مسئله مطلع نمایند. همچنین استفاده از قرص ملوکسیکام سبب تاخیر در تخمک گذاری می شود, از این رو به زنانی که قصد باروری دارند, توصیه می شود از مصرف این دارو اجتناب کرده و مطابق نظر پزشک از داروهای جایگزین و بی خطر برای باروری استفاده نمایند. به علاوه مصرف این دارو در زنان شیرده, موجب انتقال دارو به شیر شده و به کودک شیرخوار آسیب وارد می کند. به همین دلیل زنان شیرده در طول مصرف این دارو باید از دادن شیر به کودک اجتناب کنند. همچنین استفاده از این دارو در کودکان زیر دو سال ممنوع است.

در صورت بروز هر یک از این علائم و نشانه توصیه می شود, از مصرف دارو اجتناب کرده و سریعا به پزشک مراجعه شود. همان طور که می بینید این عوارض بسیار جدی و خطرناک بوده و ممکن است سلامتی را به خطر بیندازد.

 با توجه به مطالب بیان شده توصیه می شود از قرص ملوکسیکام طبق نظر پزشک استفاده شود. استفاده بیش از حد و یا استفاده از دوزهای بالا این دارو, خطر ابتلا به برخی از بیماری های جدی را افزایش می دهد.

منبع : آرگا







با بهترین بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید



قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

ذخیره ، و من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *