عوارض قرص لوراتادین 10

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

بسیاری از ما با انواع آلرژیها و حساسیت فصلی به گل‌ها، گیاهان و مواد غذایی مختلف آشنا هستیم. عطسه، خارش بینی، آب‌ریزش چشم و علائم مشابه که واقعا کلافه‌کننده هستند، به‌دلیل آزادشدن هیستامین در بدن ایجاد می‌شوند. هیستامین ماده‌ای شیمیایی است که با قرارگرفتن درمعرض عامل حساسیت‌زا به‌شکل طبیعی در بدن تولید می‌شود. ترکیباتی که از آزادسازی هیستامین جلوگیری می‌کنند، آنتی‌هیستامین‌ یده می‌شوند. قرص لوراتادین یکی از معروف‌ترین آنتی‌هیستامین‌هاست. در این مقاله شما را با مقدار و موارد مصرف لوراتادین، موارد منع مصرف قرص لوراتادین، تداخل دارویی لوراتادین، عوارض لوراتادین و پرسش‌های متداول درباره قرص لوراتادین آشنا خواهیم کرد.

عوارض قرص لوراتادین 1

لوراتادین که با ‌های تجاری کلاریتین و کلاریتین-دی (که حاوی لوراتادین و سودواِفدرین (Pseudoephdrine) است) به‌فروش می‌رسد، یکی از انواع داروهای آنتی‌هیستامین یا ضد حساسیت است و بدون نسخه‌ی پزشک می‌توان آن را از داروخانه تهیه کرد. از این دارو اغلب برای درمان حساسیت بینی (التهاب مخاط بینی)، کهیر، قرمزی و خارش پوست استفاده می‌کنند.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در سال ۱۹۹۳ لوراتادین را تأیید کرد. شرکت محصولات مراقبت‌های بهداشتی بایر (Bayer Healthcare) اولین شرکت سازنده‌ی این دارو است.

قرص لوراتادین از داروهای گروه B است که مصرف آنها برای جنین خطر ندارد. بااین‌حال، خانم‌های باردار یا کسانی‌ که قصد بارداری دارند، بهتر است قبل از مصرف این دارو یا هر داروی دیگری با پزشک صحبت کنند.

مصرف این دارو در دوران شیردهی توصیه نمی‌شود؛ اگر پزشک‌تان آن را برای‌تان تجویز کرده، حتما به او اطلاع دهید که در دوران شیردهی هستید.

برخی از عوارض جانبی که جدی‌تر هستند، عبارت‌اند از:

قرص لوراتادین ممکن است با داروهای دیگر تداخل ایجاد کند. هر چند تعداد این داروها انگشت‌شمار است، بااین‌حال در صورت مصرف انواع داروهای نسخه‌ای، داروهای بدون نسخه، داروهای غیرمجاز، گیاهی، رژیمی، مکمل‌های تغذیه و مکمل‌های ورزشی باید پزشک یا داروساز را در جریان قرار دهید.

مصرف هم‌زمان لوراتادین و رانکسا (Ranexa) که به رانولازین هم معروف است و برای درمان آنژین صدری (نوعی از بیماری های قلبی عروقی) به‌کار می‌رود خطرناک است. همچنین اگر هر یک از داروهای زیر را مصرف می‌کنید، پیش از مصرف لوراتادین به پزشک‌تان اطلاع دهید:

تا زمانی‌که تحت درمان با قرص لوراتادین هستید، الکل مصرف نکنید. الکل و لوراتادین هر دو سبب خواب‌آلودگی، خشکی دهان و خشکی چشم (تاری دید) می‌شوند.

کبد لوراتادین و گریپ‌فروت را از طریق واکنش شیمیایی مشابهی تجزیه می‌کند، بنابراین مصرف هم‌زمان آنها ممکن است خطرناک باشد. بهتر است در این باره با پزشک‌تان مشورت کنید.

قرص لوراتادین به‌شکل قرص، کپسول و شربت به بازار عرضه می‌شود. مصرف این دارو برای کودکان زیر ۶ سال ممنوع است. برای بزرگ‌سالان، مصرف روزانه بیش‌از ۱۰ میلی‌گرم معادل بیش‌از یک عدد قرص، کپسول یا دو قاشق چای‌خوری از شربت آن توصیه نمی‌شود. مگر این‌که پزشک تشخیص داده باشد که باید از آن مصرف کنید.

درصورتِ مصرف از دوز روزانه‌ی مجاز (۱۰ میلی‌گرم) این دارو، احتمال سردرد، تپش قلب و خواب آلودگی شدید وجود دارد. همچنین مصرف بیش‌از ۱۰ میلی‌گرم در کودکان می‌تواند عارضه‌ای موقت شبیه به بیماری پارکینسون ایجاد کند. درصورتی‌که به مصرف بیش‌ازحد دارو مشکوک هستید، با فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید.

درصورت فراموش‌کردن یک دوز دارو، به‌محض اینکه یادتان آمد، آن را مصرف کنید. اما اگر تقریبا زمان نوبت بعدی دارو رسیده است، دیگر آن دوز را مصرف نکنید و طبق بره‌ی عادی پیش بروید.

ازآنجایی‌که میزان خواب‌آلودگی لوراتادین به‌اندازه‌ی بنادریل (Bnaderyl) یا دیفن‌هیدرامین نیست، با نظر دام‌پزشک می‌توانید از آن در درمان آلرژی سگ استفاده کنید. قبل از خوراندن لوراتادین، باید از این‌که سگ‌تان بیماری کبدی ندارد مطمئن شوید. از مصرف هم‌زمان لوراتادین و انواع دیگر آنتی‌هیستامین‌ها مانند سایمتیدین (Cimetidine)، اریترومایسین (Erythromycin) و کتوکونازول (Ketoconazol) خودداری کنید. دوز مصرف سگ را دام‌پزشک باید تعیین کنید.

برای سگ‌ها قرص یا کپسول لوراتادین بهتر است، زیرا ممکن است میزان الکل موجود در شربت این دارو برای سگ قوی باشد.

پاسخ: اصولا هیچ دارویی را نباید پس از گذشتن تاریخ انقضایش مصرف کرد. همه‌ی داروها پس از تاریخ مصرف، ایمنی و تأثیرشان را از دست می‌دهند. همیشه پیش‌از مصرف هر دارو، اطلاعات مندرج روی بسته‌بندی یا بروشور را با دقت بخوانید و به هشدارها و موارد احتیاطی توجه کنید. برای استفاده از داروهای بدون نسخه، با پزشک‌تان صحبت کنید.

پاسخ: براساسِ پژوهش‌های انجام‌شده، تاکنون عوارضی مانند افزایش وزن یا احساس تورم به‌دنبال مصرف این دارو گزارش نشده است. درصورتی‌که بدون تغییردادن رژیم غذایی یا سطح فعالیت روزانه چنین علائمی در شما بروز کرده‌اند، بهتر است برای یافتن دلیل اصلی آن به پزشک‌تان مراجعه کنید.

پاسخ: قرص لوراتادین دارویی ضدحساسیت است که علاوه‌بر کاهش سطح هیستامین در بدن، برخلاف بسیاری از آنتی‌هیستامین‌ها خواب‌آلودگی ایجاد نمی‌کند. هیستامین به‌شکل طبیعی دراثرِ تحریک عوامل خارجی در بدن تولید می‌شود و علائمی مانند عطسه، خارش ، آبریزش بینی و چشم را ایجاد می‌کند. از این دارو می‌توان برای بهبود کهیر و خارش پوستی در افراد مبتلا به حساسیت‌های مزمن پوستی استفاده کرد. آنتی‌هیستامین‌های غیرخواب‌آور دیگری هم در بازار موجود است که می‌توانید آنها را هم با تجویز پزشک و هم بدون نسخه از داروخانه تهیه کنید. تأثیر انواع مختلف این داروها برای هر فرد با دیگری متفاوت است. بعضی از آنها ممکن است برای برخی بیماران مؤثرتر باشد. اگر با وجود مصرف دارو، باز هم علائم‌تان بهتر نشده است به پزشک‌تان اطلاع دهید.

پاسخ: ممکن است این مشکل به‌دلیل عوارض جانبی احتمالی آلاورت ایجاد شده باشد. بهتر است درباره‌ی هر عارضه‌ای از هر دارویی با پزشک مشورت کنید.

پاسخ: این دارو اثر هیستامین را که عامل بروز علائم آلرژی در بدن است، از بین می‌برد. بنابراین در برخی موارد که سردردهای سینوزیت به‌خاطر آلرژی ایجاد می‌شوند، می‌تواند کمک‌کننده باشد. در برخی از بیماران پس‌از مصرف لوراتادین، خشکی مخاط بینی و دهان گزارش شده است. بااین‌حال، لوراتادین در مقایسه با سایر آنتی‌هیستامین‌ها عوارض جانبی کمتری دارد.

پاسخ: لوراتادین (کلاریتین) و آلگرا هر دو آنتی‌هیستامین غیرخواب‌آور هستند که در درمان آلرژی‌ها استفاده می‌شوند. این دو دارو از یک گروه و بسیار شبیه هم هستند، اما یکسان نیستند. بدن بعضی بیماران ممکن است به یکی از آنها پاسخ بهتری نسبت به دیگری نشان دهد. جایگزین‌کردن آنها با یکدیگر ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. هنگامی‌که پزشک داروی جدیدی برای‌تان تجویز می‌کند، باید او را در جریان تمام داروها و مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید قرار دهید. برای اینکه هیچ‌یک از آنها را فراموش نکنید، فهرستی از آنها تهیه کنید و هنگام مراجعه به پزشک همراه‌تان داشته باشید.

پاسخ: قرص لوراتادین ارتباطی با وجود خون در مدفوع ندارد؛ اما بهتر است نظر پزشک‌تان را بپرسید. ممکن است عامل آن بواسیر باشد. احتمالا هنگام بلند کردن اجسام سنگین به مقعد خود فشار وارد کرده‌اید.

پاسخ: لوراتادین آنتی‌هیستامینی است که برای تسکین موقت علائمی چون آب‌ریزش چشم و بینی، کهیر، خارش چشم، عطسه و خارش گلو در مبتلایان به تب یونجه و سایر آلرژی های مجاری تنفسی فوقانی مفید است. مصرف این دارو یک دوز در روز است که در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توان آن را مصرف کرد. اگر این دارو به‌اندازه‌ی مجاز (۱۰ میلی‌گرم معادل یک عدد قرص، کپسول یا دو قاشق چای‌خوری شربت آن) مصرف شود، خواب‌آلودگی ایجاد نمی‌کند.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

عوارض قرص لوراتادین 1

واقعا عالی بود ،خیلی استفاده کردم .ممنونم

خواص خوراکی ها

خواص گزنه؛ ۱۶ خاصیت گیاه گزنه که سرشار از ویتامین D است

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌


قارچ گانودرما چیست و چه خواصی دارد؟

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

قرص سیتالوپرام؛ عوارض و نحوه مصرف آن

میوه های استوایی؛ ۸ میوه‌ٔ عجیب، خوشمزه و پرخاصیت

نوروفیدبک چیست و چطور به درمان اختلالات روانی کمک می‌کند؟

بارداری دوقلو؛ ۱۱ نکته برای مراقبت از مادر و جنین‌های دو یا چندقلو

آب آوردن زانو؛ علائم، عوارض، راه‌های تشخیص و درمان آن

راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟

گران ترین تصادف های دنیا؛ ۱۰ خودروی لوکس که در چند لحظه از بین رفتند

بهترین رمان های عاشقانه که حس عشق را در شما زنده می‌کنند


برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ


بهترین رمان های جهان؛ ۹۹ رمان خواندنی

Scored Tablet: 1mg

Syr: 5mg/5ml

Orodispersible Tab: 1mg

دارای اثری مشابه آنتی‌هیبشامین‌های دیگر -‌اثر دپرسیون مرکزی و آنتی‌کولینرژیکی آن ناچیز است‌. سبب کاهش برونکواسپاسـم فعالیتی سبب برونکودیلاتاسیون خفیف در آسـم می‌شود.

درمان علامتی رینیت‌ آلرژیک فصلی وکهیر مزمن ایدیوپاتیک –

عوارض قرص لوراتادین 1

دارویی‌:

آزمایشگاهی‌: ضعیف یا منفی‌شدن پاسخ آزمون حساسیت پوستی توسط لوراتادین‌.

منع‌ مصرف‌: حساسیت مفرط -‌ نوزادان

احتیاط‌: کودکان – سالمندان -‌اختلالات عملکردکبدی -‌کلیوی -‌صرع -‌آسم

التـهاب نکروزدهنده ‌کبد با مصرف لوراتادین یک میلیگرم در روز

دارای اثر سداتیو و آنتی‌کولینرژیک ناچیز و یا هیچ

منع مصرف در شیردهی و سه ماهه سوم حاملگی – در بارداری با احتیاط مصرف شود.

عضویت در خبره مجله سلامت

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *