عوارض قرص زیر زبونی قلب

خواص دارویی و گیاهی

محققان این گزارش را با استفاده از اطلاعات سازمان جهانی بهداشت و سایر مطالعات علمی برای محاسبه 24 فاکتور خطرزای جهانی و مؤثر در بروز بیماری‌ها و مرگ و میر براساس منطقه، سن، جنسیت و درآمد کشورها تنظیم کرده‌اند.

این گزارش نشان داده سایر فاکتورهای مهم توأم با فشار خون بالا که خطر بروز بیماری‌های مزمن از جمله بیماری قلبی، دیابت و سرطان‌ها را افزایش می‌دهند، شامل استعمال دخانیات، عدم‌تحرک و فعالیت بدنی و چاقی و اضافه وزن هستند.

این فاکتورهای خطرزا در واقع در تمام طبقات جوامع کشورهای دنیا به لحاظ درآمد از جمله گروه‌های کم ‌درآمد، ثروتمند و با درآمد متوسط وجود دارند.اما سهم کشور ما از مرگ و میر12.4 درصدی ناشی از فشار خون بالا چقدر است؟

براساس آمارهای به دست آمده یک پنجم مردم ایران به بیماری فشار خون بالا مبتلا هستند. به عبارت دیگر 6/18درصد افراد بالای 15 سال به این مشکل دچار هستند که به گفته کارشناسان این آمار رقم بسیار بالایی است.

خودسرانه درمان نکنید

اما در میان کسانی که از بیماری فشار خون رنج می‌برند، بیمارانی هم هستند که علاوه بر تحمل رنج ناشی از فشار خون بالا، متحمل بیماری‌های دیگری نیز خواهند شد که همگی به خاطر مصرف نابجای قرص‌های زیرزبانی پایین‌آورنده فشار خون، خود را نشان می‌دهند.

برای همین است که کارشناسان هشدار می‌دهند مصرف قرص‌های زیرزبانی حتما باید با تجویز پزشک باشد چون مصرف نابجای آنها هم روی سیستم قلبی- عروقی اثر می‌گذارد و هم روی سیستم مغز.

دکتر ایرج خسرونیا، متخصص داخلی و رئیس انجمن پزشکان داخلی ایران ضمن اشاره به عوارض قرص‌های زیرزبانی که خودسرانه استفاده می‌شوند، به همشهری‌ می‌گوید: قرص‌های زیرزبانی، فشار خون را خیلی سریع پایین می‌آورند و اگر در هنگام مصرف این قرص‌ها، فشار خون تا حدی پایین هم باشد، بیمار حالاتی از سرگیجه، تپش قلب، عرق کردن وسردی اندام  را تجربه خواهد کرد؛ چون وقتی فشار خون افت کند، خون دیگر به اندام‌های حیاتی نخواهد رسید.

وی در ادامه توضیح می‌دهد: همچنین با توجه به تاثیر مستقیم این داروها روی سیستم قلب و عروق، مصرف بی‌موقع آنها باعث عدم‌تپش قلب یا کم و زیاد شدن ضربان قلب می‌شود؛ به علاوه اینکه این داروها روی سیستم خونی هم اثر می‌گذارند و باعث مقاومت قلب در برابر مصرف داروهای حیاتی می‌‌شوند.

قرص‌های زیرزبانی و خطر وقوع سکته قلبی

دکتر خسرونیا در حالی به عوارض قلبی ناشی از مصرف خودسرانه قرص‌های زیرزبانی اشاره می‌کند که دکتر منوچهر قارونی، متخصص قلب و عروق هم معتقد است: کنترل فشار خون بالا در مراحل حاد توسط قرص‌های زیرزبانی به‌خصوص اگر بیمار در مراحل حاد سکته قلبی باشد، توصیه نمی‌شود چون این داروها با تندکردن ریتم قلب، احتمال سکته قلبی را بالا خواهند برد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گاهی اوقات این داروها فشار خون را بیش‌ از حد پایین می‌آورد، به همشهری می‌گوید: این اتفاق برای کسی که سال‌ها فشار خون داشته و فشار خونش با درجه بالای 16 و 17 می‌تواند خون را به مغز برساند، خطرناک خواهد بود چون در چنین فردی رگ‌های مغز به‌دلیل فشار خون بالا تنگ شده است.

با این حال، دکتر خسرونیا با تاکید بر اینکه متأسفانه به‌علت اینکه درصد زیادی از مردم به بیماری فشار خون مبتلا هستند، خاطرنشان می‌کند: برای همین ما شاهد هستیم که مردم یا در مواقع غیرضروری خود اقدام به مصرف آنها می‌کنند یا به‌علت اینکه این دارو‌ها اغلب توسط پزشکان تجویز می‌شود، در خیلی از موارد مردم آنها را به اطرافیان هم توصیه می‌کنند و این در حالی است که اغلب داروخانه‌ها هم این داروها را بدون نسخه به بیماران می‌فروشند.

با این اوصاف، در این میان قرص‌هایی هم هستند که به عقیده دکتر قارونی داروهای ایمنی محسوب می‌شوند و در کنترل فشار خون می‌توان آنها را به‌کار برد.به گفته وی، بنابراین، همه قرص‌های زیرزبانی فشار خون هم خطرناک نیستند و قرص‌هایی که فشار خون را تا حد قابل‌قبولی پایین می‌آورند، برای استفاده بیمار مناسب هستند.

باعلم – درمان جوش ، علائم بارداری، زایمان طبيعی ، جلوگیری اورژانسی ، انواع پیتزا ، مجله علمی آموزشی، مشاوره ازدواج ، داروه، علائم بیماری ها

فهرست سرفصل ها

 عوارض نیتروگلیسیرین, عوارض قرص نیتروگلیسیرین, عوارض پماد نیتروگلیسیرین, عوارض مصرف قرص نیتروگلیسیرین, عوارض جانبی نیتروگلیسیرین, عوارض اسپری نیتروگلیسیرین, عوارض مصرف نیتروگلیسیرین, عوارض دارو نیتروگلیسیرین, عوارض مصرف پماد نیتروگلیسیرین, 

 

نیتروگلیسرین  NITROGLYCERIN دارویی با رده درمانی گشادکننده عروقی بوده و نیز یک ماده منفجره می‌باشد

قرص ‌های زیرزبانی نیتروگلیسرین(Nitroglycerin) که در بیشتراوقات فقط “زیرزبانی یا TNG خوانده می ‌شوند از جمله داروهایی هستند که بیماران قلبی با آن آشنایی زیادی دارند.

مورد اصلی مصرف این دارو درد قفسه صدری، نارسایی احتقانی قلب و درمان سکته حاد قلبی است.

این قرص فقط باید توسط کسانی مصرف شود که پزشک مصرف این دارو را برای آن ها بی‌ خطر تشخیص داده است. در این صورت این افراد می ‌توانند هنگام درد قفسه ی سینه قلبی یا سکته قلبی تا ۳ عدد از این قرص‌ ها را به فاصله ۵ دقیقه مصرف کنند تا به اورژانس منتقل شوند.

مصرف این دارو در افرادی که به آن حساسیت دارند، همچنین به کم‌ خونی شدید مبتلا هستند و برخی مشکلات قلبی ممنوع است.

نیتروگلیسیرین زیر زبانی و اسپری نیتروگلیسرین برای درمان حملات درد قلبی شدید مورد استفاده قرار می گیرد. نیتروگلیسیرین ترانس درمال ، پماد نیتروگلیسرین و کپسول به اندازه کافی سریع برای حملات حاد آنژین عمل نمی کنند.

نیتروگلیسیرین همچنین به صورت داخل وریدی برای درمان نارسایی احتقانی قلب در ارتباط با حمله قلبی و فشار خون بالا در حین عمل قلب باز استفاده می شود.

نیتروگلیسرین در آنژین صدری تجویز می‌شود. این دارو در سه مورد کاربرد دارد:

(۱) تخفیف یک آنژین صدری با مصرف دارو و پس از شروع درد

(۲) جلوگیری از حمله قلبی با مصرف دارو و درست پیش از بروز حمله

(۳) کاهش تعداد حملات با مصرف دائمی و منظم دارو. قرص‌های زیر زبانی نیتروگلیسرین، قرص‌هایی که در دهان بین لب یا گونه و لثه‌های فوقانی گذاشته می‌شوند، یا افشانه آئروسل که در زیر زبان زده می‌شود، همگی حملات آنژینی را تخفیف داده یا از آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

این دارو از طریق گشاد نمودن عروق کرونر قلب عمل می‌کند؛ به همین علت آن را یک داروی ضد آنژین می‌ند.

این دارو یک داروی سریع‌ الاثر است که به سرعت باعث گشاد شدن عروق کرونر قلب و در نتیجه افزایش جریان خون در این عروق می ‌شود و باعث افزایش جریان خون از طریق عروق جانبی به نقاط کم خون می ‌شود. همچنین فشار پایان دیاستولی بطن چپ و حجم پایان دیاستولی بطن چپ (پیش بار)‌ را کاهش می ‌دهد.

علاوه بر آن مصرف اکسیژن ماهیچه ی قلب را کاهش می‌ دهد و در مجموع سعی می ‌کند از نیاز اکسیژنی قلب بکاهد و در عین حال اکسیژن لازم را به قلب برساند تا بافت قلب دچار آسیب نشود. به این ترتیب درد قلبی کاهش می ‌یابد، برون ‌ده قلب زیاد می شود و فشارخون پایین می آید.

 

قرص زیر زبانی نیتروکاردین برای جلوگیری از درد قفسه سینه (آنژین) در افراد مبتلا به بیماری قلبی خاص (بیماری عروق کرونر) مورد استفاده قرار می گیرد. نیتروگلیسیرین متعلق به یک کلاس از داروهاست که با عنوان نیتراتها شناخته می شوند. آنژین زمانی رخ می دهد که عضله قلب خون را به اندازه کافی دریافت نمی کند. عمل این این دارو به واسطه آرامش بخشی و گسترش عروق خونی است تا خون بتواند به راحتی در قلب جریان بیابد. البته این دارو درد قفسه سینه را به یک باره کاهش نخواهد داد.

سردرد همراه با مصرف این کپسول به مرور برطرف می ‌شود. در صورت صلاحدید پزشک می ‌توانید از آسپیرین یا استامینوفن برای برطرف شدن سردرد استفاده کنید.

آنژین صدری و یا درد قلبی به علت جریان ناکافی خون (و اکسیژن) به عضله قلب است. اعتقاد بر این است که همه نیتراتها، از جمله نیتروگلیسیرین اثرات خود را با گشاد کردن یا انبساط سرخرگ ها و سیاهرگ ها در سراسر بدن انجام می دهند. در بیماران مبتلا به آنژین، نیتروگلیسیرین ترجیحا عروق خونی را متسع می کند. این کار خون را به نقاطی از قلب عرضه می کند که در آن جریان خون و اکسیژن ناکافی است. در نتیجه اکسیژن به عضله قلب منتقل می شود.

علاوه بر این، خون در بدن میان رگ های گشاد توزیع می شود و مقدار خون بازگشتی به قلب که نیاز به پمپاژ دارد را کاهش می دهد. بنابراین، قلب کار کمتری انجام داده و نیاز به خون و اکسیژن کمتری دارد. اتساع عروقی همچنین فشار در شریان ها را در برابر آنچه که قلب باید پمپاژ کند، کاهش می دهد. در نتیجه، کار قلب کمتر از قبل می شود و نیاز به خون و اکسیژن کمتری خواهد داشت.

مقدار دوز داروی نیتروگلیسیرین ممکن است با فرآورده های سایر کارخانجات سازنده ی این دارو تفاوت داشته باشد؛ لذا در خصوص مصرف آن باید به دستورات کارخانه سازنده دارو به دقت توجه شود.

دوزهای مصرفی برای نیتروگلیسرین شامل موارد زیر است:

برای درمان حملات حاد آنژین صدری یا برای پیشگیری از حملات حاد، مجاز به مصرف یک قرص زیر زبانی یا بین گونه و لثه و یا یک اسپری می باشید. نیتروگلیسیرین زیر زبانی و اسپری به سرعت از طریق بزاق دهان جذب می شوند و اثرات فوری دارند. ممکن است که نیاز باشد هر ۵ دقیقه تکرار شود.

اگر درد قلبی پس از ۳ دوز کامل بهبود نیابد، بیمار باید به بیمارستان منتقل گردیده و یا باید با پزشک تماس گرفته شود. اگر اسپری زبانی استفاده شود. بطری اسپری قبل از استفاده نباید تکان داده شود. نحوه مصرف به این صورت است که آن را بر روی زبان و یا زیر زبان اسپری نموده و پس از آن دهان بسته می شود.

برای پیشگیری از آنژین صدری، پماد ممکن است با استفاده از بره های مخصوص اندازه گیری دوز استفاده شود. پماد معمولا هر ۶-۴ ساعت استفاده می شود. مقدار مناسب از پماد بدین صورت است که یک لایه نازک از پماد را بر روی کاغذ قرار داده و سپس از کاغذ برای پخش کردن این پماد بر روی یک منطقه غیر مودار پوست استفاده می کنند. نباید اجازه داده شود که پماد نیتروگلیسیرین در تماس با دست قرار بگیرد؛ چرا که می تواند جذب آن شود.

پدهای چسبنده برای پیشگیری از درد قلبی استفاده می شوند و بعد از ۱۲ ساعت از روی پوست برداشته می شوند. معمولا هر پد باید بیش از ۱۲ ساعت استفاده شود؛ چرا که اثر بخشی نیتروگلیسیرین در کمتر از این زمان کاهش می یابد.

در مورد مصرف شکل موضعی داروی نیتروگلیسرین باید گفت: موضعی که پماد بر آن مالیده می شود باید قسمت بی موی روی سینه، جلوی ران یا هر قسمتی از پوست که تمیز و خشک است، باشد.

اما معمولا مصرف پماد بر روی سینه ترجیح داده می شود؛ چرا که بیمار با به کار بردن دارو بر روی ناحیه ای که درد از آن جا منشا گرفته است به طور روانی نیز از اثر دارو بهره مند می گردد.

هنگام استفاده از پماد نیتروگلیسیرین، پیش از مصرف، پوست باید تمیز شود. در هر بار مصرف، پماد باید بر روی سطح بدون مو مالیده شده و گسترده شود. پس از گسترده شدن، دارو را نباید روی پوست ماساژ داد.

تاری دید، خشکی دهان، سردرد شدید، یا بثورات جلدی. علایم مسمومیت در اثر مصرف بیش از حد نیتروگلیسرین عبارتند از: کبودی لب‌ها، بستر ناخن‌ها، و کف دست‌ها؛ سرگیجه شدید؛ احساس فشار در سر؛ مشکل در تنفس؛ خستگی شدید؛ ضربان قلب تند؛ تب؛ و تشنج. برخی از مصرف کنندگان نیتروگلیسرین همچنین ممکن است دچار سردرد خفیف، برافروختگی صورت و گردن و تهوع شوند. با استفاده مداوم از دارو، سردرد معمولاً طی چند روز یا هفته رفع خواهد شد. این سردردها را می‌توان با مسکن‌های معمولی تسکین داد.

پزشکتان ممکن است برای درمان سردرد مسکن هایی مانند: آسپرین ، استامینوفن (تیلنول و غیره) یا ایبوپروفن (ادویل، موترین، Nuprin، و غیره) را به شما توصیه نماید. اگر سردرد ادامه یا شدت یابد، سریعا به پزشک خود اطلاع دهید. برای کاهش خطر ابتلا به سرگیجه و سبکی سر، به آرامی در هنگام برخاستن از حالت نشسته به ایستاده یا دراز کشیده تغییر موقعیت دهید.

آوانافیل (درمان کننده اختلالات نعوظ)، ســیلدنافیل، تادالافیل و واردنافیل ، آلتپلاز ، آســپرین، دی هیدرو ارگوتامین ،  اســتیل سیستئین/،  آتنولول، کارتــرول، متوپرولول، پروپرانولول و تیمولول ، آمیلودیپین، بروموکریپتین، هپاریــندیلتیــازم، فدیپین، وراپامیــل

رده بندی بارداری: گروه C

بهتر اســت این دارو در دوران بارداری تجویز نشود.
در دوران شیردهی  ، پزشک معالج باید بعد از مقایسه اثرات مثبت و منفی مصرف دارو در این گروه، به تجویز نیتروگلیسیرین اقدام کند.

 

“مترونیدازول|موارد مصرف و عوارض,تداخل دارویی (METRONIDAZOLE)

“متی مازول|موارد مصرف,عوارض جانبی,تداخل دارویی,نحوه مصرف

“لیتیوم کربنات | موارد مصرف,عوارض جانبی,تداخل دارویی,نحوه مصرف

“کاربامازپین موارد مصرف,عوارض,تداخل دارویی,نحوه مصرف Carbamazepine

“دکستران Dextran|موارد مصرف,عوارض,تداخل دارویی,نحوه مصرف

“فلبامات Felbamate|موارد مصرف,عوارض,تداخل دارویی,نحوه مصرف

آدرس شما نمایش داده نمیشود و محرمانه است

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

نظر خاصی ندارم.
ممنون از اطلاع رسانی شما

دیگران می خوانند

سبک زندگی | آیا داشتن رابطه جنسی در زمان بارداری خطرناک است؟

گیاهان دارویی | خواص دارویی درمانی تخم شربتی


نحوه صحیح “شستن دستها | آموزش تصویری


“مدل لباس شب مجلسی “زنانه و

تزیین سفره عقد عروس | مدل های تزیین سفره عقد | تزیینات شیک

خواص مواد غذایی | آشنایی با خواص ارزشمند گلاب

انواع غذاهای نذری | نحوه پخت “خورش قیمه نذری با


آموزش پخت کیک | طرز تهیه کیک سیب


طرززتهیه فالوده شیرازی

پیکر زنده یاد مرتضی پاشایی خواننده پاپ کشور شامگاه یکشنبه در

تمام توصیه های پزشکی و دارویی موجود در این سایت فقط جنبه اطلاع رسانی و افزایش آگاهی دارد و به هیچ عنوان جایگزین توصیه های پزشک نیست.این سایت هیچ مسئولیتی در این مورد ندارد.شما باید قبل از هرگونه اقدام به خود درمانی ، با پزشک خود مشورت کنید.

تماس باما :

: info{@}baelm.net

موبایل : 914429928

تلگرام : 99372425میزبانی شده توسط هاست وردپرس سرورستاپ

مطلب تصادفی

دلایل کاهش مقدار شیر مادر یا تولید نشدن آن|موادغذایی افزايش

بهترین درمان “چین و چروک پیشانی چیست؟|از بین

علت “بی خوابی های نیمه شب | چرا نصف شب از خواب

“عوامل تشکیل دهنده سنگ کلیه|علائم سنگ کلیه و

رپورتاژ آگهی

بهترین تورهای شهریور ۹۷ – تایلند ، استانبول ، گرجستان


بیمه عمر؛ راه‌حلی برای نجات از مرگ!

بلیط هواپیما، محبوب‌ ترین خدمات ایوار – تور اسپانیا ،

چرا و چگونه می توان هوای سالمی را تنفس کرد؟

 

بخوانید در دانشه سلامت در مورد قرص های زیر زبانی و این که این قرص ها در چه مواردی برای قلب خطرناک است .

سازمان جهاني بهداشت در گزارش جديدي به تازگي اعلام کرده که فشار خون بالا فاکتور خطرزاي درجه يک و عامل ۱۲/۴ درصد وقوع مرگ و ميرهاي زودرس در سراسر جهان است.

محققان، اين گزارش را با استفاده از اطلاعات سازمان جهاني بهداشت و ساير مطالعات علمي براي محاسبه ۲۴ فاکتور خطرزاي جهاني و مؤثر در بروز بيماري ‌ها و مرگ و مير براساس منطقه، سن، جنسيت و درآمد کشورها تنظيم کرده‌اند.

اين گزارش نشان داده ساير فاکتورهاي مهم توأم با فشار خون بالا که خطر بروز بيماري‌ هاي مزمن از جمله بيماري قلبي، ديابت و سرطان ‌ها را افزايش مي ‌دهند، شامل استعمال دخانيات، عدم ‌تحرک و چاقي و اضافه وزنهستند.

اين فاکتورهاي خطرزا در واقع در تمام طبقات جوامع کشورهاي دنيا به لحاظ درآمد از جمله گروه‌هاي کم ‌درآمد، ثروتمند و با درآمد متوسط وجود دارند. اما سهم کشور ما از مرگ و مير ۱۲/۴ درصدي ناشي از فشار خون بالا چقدر است؟

براساس آمارهاي به دست آمده يک پنجم مردم ايران به بيماري فشار خون بالا مبتلا هستند. به عبارت ديگر ۱۸/۶ درصد افراد بالاي ۱۵ سال به اين مشکل دچار هستند که به گفته کارشناسان اين آمار رقم بسيار بالايي است.

خودسرانه درمان نکنيد

اما در ميان کساني که از بيماري فشار خون رنج مي ‌برند، بيماراني هم هستند که علاوه بر تحمل رنج ناشي از فشار خون بالا، متحمل بيماري‌ هاي ديگري نيز خواهند شد که همگي به خاطر مصرف نابجاي قرص ‌هاي زيرزباني پايين ‌آورنده فشار خون، مي باشد.

براي همين است که کارشناسان هشدار مي‌ دهند مصرف قرص ‌هاي زيرزباني حتما بايد با تجويز پزشک باشد چون مصرف نابجاي آن ها هم روي سيستم قلبي- عروقي اثر مي‌ گذارد و هم روي سيستم مغز.

دکتر ايرج خسرونيا، متخصص داخلي و رئيس انجمن پزشکان داخلي ايران ضمن اشاره به عوارض قرص ‌هاي زيرزباني که خودسرانه استفاده مي ‌شوند، به همشهري‌ مي‌ گويد: قرص‌ هاي زيرزباني، فشار خون را خيلي سريع پايين مي‌ آورند و اگر در هنگام مصرف اين قرص‌ ها، فشار خون تا حدي پايين هم باشد، بيمار حالاتي از سرگيجه، تپش قلب، عرق کردن وسردي اندام را تجربه خواهد کرد؛ چون وقتي فشار خون افت کند، خون ديگر به اندام‌ هاي حياتي نخواهد رسيد.

وي در ادامه توضيح مي ‌دهد: همچنين با توجه به تاثير مستقيم اين داروها روي سيستم قلب و عروق، مصرف بي‌ موقع آن ها باعث عدم‌ تپش قلب يا کم و زياد شدن ضربان قلب مي ‌شود؛ به علاوه اين که اين داروها روي سيستم خوني هم اثر مي ‌گذارند و باعث مقاومت قلب در برابر مصرف داروهاي حياتي مي‌‌ شوند.

قرص‌هاي زيرزباني و خطر وقوع سکته قلبي

دکتر خسرونيا در حالي به عوارض قلبي ناشي از مصرف خودسرانه قرص‌ هاي زيرزباني اشاره مي ‌کند که دکتر منوچهر قاروني، متخصص قلب و عروق هم معتقد است: کنترل فشار خون بالا در مراحل حاد توسط قرص ‌هاي زيرزباني به‌ خصوص اگر بيمار در مراحل حاد سکته قلبي باشد، توصيه نمي ‌شود چون اين داروها با تند کردن ريتم قلب، احتمال سکته قلبي را بالا خواهند برد.

وي در ادامه با اشاره به اين که گاهي اوقات اين داروها فشار خون را بيش‌ از حد پايين مي ‌آورد، مي ‌گويد: اين اتفاق براي کسي که سال‌ ها فشار خون داشته و فشار خونش با درجه بالاي ۱۶ و ۱۷ مي‌ تواند خون را به مغز برساند، خطرناک خواهد بود چون در چنين فردي رگ‌ هاي مغز به‌ دليل فشار خون بالا تنگ شده است.

با اين حال، دکتر خسرونيا با تاکيد بر اين که متأسفانه به‌ علت اينکه درصد زيادي از مردم به بيماري فشار خون مبتلا هستند، خاطرنشان مي ‌کند: براي همين ما شاهد هستيم که مردم يا در مواقع غيرضروري خود اقدام به مصرف آن ها مي‌ کنند يا به‌ علت اين که اين دارو‌ها اغلب توسط پزشکان تجويز مي ‌شود، در خيلي از موارد مردم آن ها را به اطرافيان هم توصيه مي ‌کنند و اين در حالي است که اغلب داروخانه‌ ها هم اين داروها را بدون نسخه به بيماران مي ‌فروشند.

با اين اوصاف، در اين ميان قرص ‌هايي هم هستند که به عقيده دکتر قاروني داروهاي ايمني محسوب مي ‌شوند و در کنترل فشار خون مي ‌توان آن ها را به‌ کار برد. به گفته وي، بنابراين، همه قرص‌ هاي زيرزباني فشار خون هم خطرناک نيستند و قرص‌ هايي که فشار خون را تا حد قابل‌ قبولي پايين مي ‌آورند، براي استفاده بيمار مناسب هستند.

توجه داشته باشید اگر قرص ها قلب را هم طبق دستور پزشک مصرف نکنید خود همان مصرف غلط به قلب آسیب می رساند .

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متشکرم

سلام از داروهای طب اسلامی استفاده کنید تو یک

من و همسرم بواسطه مشکلی که کی از آشناهامون (

با تشکر از توضیحات تکمیلی شما بزرگوار 🙂

به نظر می رسد فرسودگی عصبی خود یک بیماری نیست

خوشحالیم که مطالب ما مورد رضایت شما بوده 🙂

سلام لطفاً بفرماييد چگونه ميتوان به اين نوع د

آیاکسانی که درسن ۲۴سالگی باشندامکان تیروئیدپر

_TAPSELL_ZONEID ‘5a25361dc93ee1769951’
_TAPSELL_KEY ‘thnodtmtneaikmrjdnohipsnankprqkharjbkspksrofsbfdsggjaqmqclbjtpjhalokeh’
_TAPSELL_TYPE 1

نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق با ما در میان بگذارید؛ مطمئنا انتقادات سازنده شما می تواند بهترین راهنما برای ما در جهت تهیه محتوای مورد نیاز شما باشد.

Avijeh.Reportage@gmail.com

سلامتی بزرگترین نعمت الهی به بشریت است که باید با حفاظت از این نعمت بزرگ، قدردان پروردگار بود.

ما در دانشه سلامت تلاش می کنیم تا مهمترین نکات دنیای پزشکی و سلامت را به اطلاع شما برسانیم؛ شما نیز باید به سلامت خود اهمیت بدهید و از هرآتچه به جسم و روح شما آسیب می زند دوری کنید. ?

اگر احساس می کنید که در SPRC نیاز به تبلیغات بنری دارید نیز خوشحال می شویم که با شما همکاری داشته باشیم؛ جهت سفارش یا اطلاع از تعرفه های تبلیغاتی با آی دی تلگرام زیر در تماس باشید:

DanAbr@

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از دکتر سلام می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

در چند وقت اخیر در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرهای آرایشی و بهداشتی مژه هایی را تحت عنوان مژه مگنتی یا مژه مغناطیسی یا حتی مژه آهنربایی معرفی کرده اند. در این پست قصد داریم ببینیم که مژه های مگنتی که افرادی مثل صدف بیوتی یا هدی بیوتی به شدت این روزها در حال معرفی اونها هستن، دقیقا چی هستن و چه کاربردی دارند. مژه مگنتی (مژه مغناطیسی) چیست؟ یکی از مشکلات مژه های مصنوعی استفاده نسبتا دشوار و برخی عوارض اونهاست. مژه های برای

کچلی ریش نوعی بیماری قارچی پوست است که باعث ریزش قسمتی ار موهای صورت می شود.این عفونت به دو صورت عمیق و سطحی ممکن است رخ دهد،در این مقاله دکتر سلام شما را روش درمان گچلی ریش آشنا می کند.

با سلام واحترام و عرض خیر مقدم به شما همشهری عزیز و تشکر فراوان از اینکه به ما، پرسنل این مرکز، افتخار داده و خدمات این کلینیک را انتخاب کرده اید. هدف ما رضایتمندی تمام شهروندان مراجعه کننده به این مرکز می باشد. از آنجا که شما شایسته بهترین خدمات می باشید، بر آن شدیم تا خدمات ارتقا سلامت و پیشگیری از بیماری را ارائه دهیم. هدف اولیه در طب پیشگیری، ممانعت از بروز بیماری است. غربالگری عوامل خطر بروز بیماری ها و ارائه توصیه

در مورد بی خوابی چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید افرادی که بره خواب منظم و مناسبی ندارند، همیشه احساس کم انرژی داشتن می کنند و احساس می

سوزش ادرار یا دیزوری، اصطلاحی برای تشخیص درد در هنگام دفع ادرار می باشد. با اینکه این حالت در زنان است، اما مردان و زنان در هر

آیا می دانید بهترین راهکار برای آب کردن شکم چیست؟ چگونه میتوان چاقی شکم را کاهش داد؟ داشتن بره غذایی با مواد بدون کالری، آخرین بره کاهش وزن

کالری ها، انرژی را که بدن شما در طول استراحت، فعالیت بدنی و هضم مصرف می کند، فراهم می کند. در حالی که هیچ شواهدی برای حمایت از

تصور کنید که همیشه مجبور هستید که شکم خود را بخارانید، یا اینکه در خانه، محل کار، ملاقات کاری یا مهمانی مدام یک دستتان با شکمتان درگیر است.

از جمله پرخطرترین و پرمسئله ترین دوران بارداری، سه ماهه سوم بارداری می باشد. اکثر زنان باردار در این دوران دچار درد و بی

بارداری از لحاظ فیزیکی و احساسی در شما تغییراتی را به وجود می آورد. برخی از این تغییرات خوشایند هستند و برخی دیگر نیستند.

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 2 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 3 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

بهترین ورزش برای شما کدام است؟ همان که آن را انجام خواهید داد. برای تحریک شدن و به مبارزه طلبیدن، چیزی جدید را امتحان

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

نيتروگلسيرين زيرزباني را مي‌توانيد بصورت قرص‌هاي سفيدرنگ و قرص‌گرد و قرمز‌شفاف مشاهده نمائيد.

درد قلبي شما بدليل تنگ‌شدن عروق قلبي شما مي‌باشد كه مانع از رسيدن اكسيژن كافي به قلب مي‌شود.

نيتروگلسيرين زيرزباني باعث گشاد شدن نسبي عروق كرونر قلب شده و خون اكسيژن‌دار بيشتري به سمت عضله ناراحت قلب حمل مي‌شود.

قرص‌هاي زيرزباني در واقع همان اثر ايزوسوربايد و نيتروكانتين را دارند با اين تفاوت كه سريع‌تر اثر مي‌كنند ولي در عوض طول عمر كمتري هم در بدن داشته و اثرشان زودتر از بين مي‌رود.

ـ‌ امروزه مي‌توان از اسپري نيترو نيز استفاده كرد كه بسيار سريع‌الاثر مي‌باشد.

شكل‌ديگر اين دارو بصورت پماد مي‌باشد كه نيتروبيد يده مي‌شود.

اين دارو را بصورت چسب‌هاي نواري نيز مي‌توان تهيه كرد.

شما كه به دردهاي قفسه‌سينه و درد قلبي مبتلا هستيد مي‌توانيد با استفاده از اين دارو درد خود را تسكين دهيد:

 

پس به هنگام درد:

1ـ اگر مشغول فعاليت هستيد بلافاصله استراحت كنيد و فعاليت خود را قطع كنيد.

2ـ گذاشتن يك قرص زيرزباني به هنگام درد مي‌تواند مشكل شما را حل كند.

3ـ اگر با گذاشتن يك قرص درد شما ساكت نشد مي‌توانيد به فاصله 1-5 دقيقه قرص دوم را بگذاريد (نگذاريد قرص حل شود)

4ـ در صورت ساكت نشدن درد قرص سوم را نيز به همين فاصله زير‌زبان گذاشته و در صورت عدم بهبودي عازم نزديك‌ترين بيمارستان يا مركز درماني شويد.

 

اگر به هنگام استفاده از اين قرص:

1ـ دچار سردرد مي‌شويد.

2ـ دچار سوزش زبان مي‌شويد.

3ـ صورت شما برافروخته مي‌شود.

4ـ يا دچار گيجي مي‌شويد.

نگران نباشيد زيرا اين علائم از عوارص اين دارو مي‌باشد و اين عارضه مي‌تواند شما را مطمئن كند كه دارو هنوز فعال است و خاصيت خود را دارا مي‌باشد.

به هنگام سردرد مي‌توانيد از استامينوفن و مسكن استفاده كنيد.

معمولاً سردرد با قرص‌هاي ايزوسوربايد بيشتر و با قرص‌هاي نيتروكانتين كمتر خواهد بود.

 

 

بخاطر داشته باشيد:

– همراه داشتن اين دارو براي شما كه بيماري قلبي داريد ضروري است.

– به هنگام استفاده از قرص زيرزباني از خوردن، نوشيدن و سيگار كشيدن پرهيز كنيد.

– مصرف الكل باعث تشديد شدن اثر دارو مي‌شود و مي‌تواند باعث افت فشارخون شما شود.

– قبل از انجام فعاليت‌هايي كه احتمال درد داريد از قرص استفاده كنيد.

– قرصهاي زيرزباني را در شيشه‌هاي تيره رنگ و بدو از حرارت و رطوبت نگهداريد.

– استفاده بيش از حد و نابجا از اين دارو مي‌تواند باعث افت فشارخون شما شود كه مسائل ديگر را نيز به دنبال دارد.

 

جهت استفاده از اين دارو:

– نيتروگلسيرين زير زباني را در ظرف در بسته دور از حرارت،‌ رطوبت و نور نگهداريد. زيرا اين دارو در برابر نور و حرارت فاسد مي‌شود و مي‌تواند بصورت بخار از قرص متصاعد شود.

– داروهاي ديگر را در ظرف محتوي TNG نگذاريد.

– ظرف دارو را نزديك بدن حمل نكنيد زيرا ممكن است گرماي بدن باعث كاهش قدرت دارو شود.

– اگر مرتب مجبور به استفاده از نيتروگلسيرين هستيد و يا نياز شما بيشتر شده بهتر است با پزشك خود مشورت كنيد.

– بعد از صرف بيش از 3 قرص با مراجعه به موقع شما به مراكز درماني مي‌تواند پزشك را از خطرات جدي آگاه سازد.

 

 

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *