نقاشی در مورد پیشگیری از دخانیات

نقاشی در مورد پیشگیری از دخانیات
نقاشی در مورد پیشگیری از دخانیات

به گزارش سیروان نوین، ایستگاه نقاشی کودکان با موضوع پیشگیری از اعتیاد صبح دوشنبه در شهرستان سیروان برگزار شد.

در این بره فرهنگی بیش از 3 نفر از کودکان و دانش آموزان این شهرستان نقاشی‌های خود را با موضوع مواد مخدر و نقش و تاثیر همگان در پیشگیری از اعتیاد و دخانیات نقاشی کردند.

آشنایی کودکان و نوجوانان با مواد مخدر و ارایه اطلاعات واقعی درباره مضرات و آثار سوء مواد مخدر در جامعه و سلامت افراد از اهداف اجرای این بره اعلام شده است.

در پایان از کودکان و دانش آموزان شرکت کننده در این ایستگاه نقاشی با اهدا هدایایی تقدیر شد.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی سیروان نوین می باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این نقاشی روز یکشنبه با هدایت ‘شورش نصیری’ سریع ترین نقاش آسیا و با همکاری 4 دانش آموز هنرستان دخترانه مهاباد در کمتر از 2 ساعت اجرا شد. بنا به گفته مسئول اجرای بره ثبت نقاشی 5 متری، تا کنون این اثر بزرگترین و طولانی ترین نقاشی ترسیم شده گروهی در جهان است که برای نخستین بار در مهاباد طراحی شد.مامند احمد زاده هدف از اجرای زنده این نقاشی را ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در جامعه اعلام کرد. رکورد دار اجرای زنده نقاشی در کشور و مدیر اجرایی نقاشی 5 متری مهاباد نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: پیش از اجرای این نقاشی زنده، روز قبل چند ساعت آموزش و هماهنگی لازم با دانش آموزان را انجام دادیم. ‘شورش نصیری’ اظهار کرد: نقاشی پیشگیری از اعتیاد به سبک آزاد و در موضوع های مبارزه با اعتیاد مثل پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر، سیگار، مشروبات الکلی، قرص های روان گردان، تلگرام و فضای مجازی برگزار شد. وی که سریع ترین نقاش آسیاست و نشان ملی کشور را دریافت کرده است، همچنین گفت: تا کنون در 23 کشور جهان نقاشی زنده اجرا کردم و بزرگترین نقاشی طبیعت دنیا را ماه آینده با حضور معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در انگلستان اجرا می کنم.نصیری اظهار کرد: در این مراسم خانم دکتر کامیلیا مسئول ارتباطات و تنویر افکار عمومی دبیرخانه بین المللی تالاب ها در سوئیس شرکت می کنند. پارسال در روز اربعین بزرگترین نقاشی و نوشته ‘یا حسین’ دنیا در ابعاد 5 متر مربع برای اولین بار در دنیا در مدت زمان 3 دقیقه توسط شورش نصیری در سالن چندهزار نفری ارومیه اجرا و ثبت شد. شورش نصیری 34 ساله، اهل سنت و متولد سردشت بوده و هدف از اجرای این نوع بره ها را وحدت بین شیعه و سنی اعلام می کند. 393**خبرنگار و انتشار دهنده: پیمان پاکزاد

فرهنگي

ركورد

نقاشي 5 متري

ارتباط با سردبیر newsroom@irna.ir

نقاشی در مورد پیشگیری از دخانیات

تماس بی واسطه با مسئولین

بالای صفحه

خبر گزاری جمهوری اسلامی       پست الکترونیک : irna@irna.ir

© کلیه حقوق این سایت متعلق به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش‌وپرورش ایران گفت: رفتارهای پرخطر مانند گرایش به خشونت در صدر آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان قرار دارند و براین اساس بیشترین انرژی آموزش وپرورش بر این موضوع متمرکز شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم،‌ نادر منصور کیایی در جمع خبرنگاران در خصوص آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان اظهار کرد:‌ از اقداماتی که طی سال‌های اخیر در استان‌ها اجرا شد تدوین نقشه خطرپذیری مدارس کشور ایران بود که در قالب این بره، استان‌ها به شیوه‌‌های مختلف به عنوان مثال داده‌های ثبتی دادگستری و نیروی انتظامی و مشاهدات میدانی مدارس، پیمایش‌ها و داده‌های مربوط به خطرآفرینی وضعیت خطرپذیری کودکان و نوجوانان را دائماً به روز کردند و نتیجه‌ این شد که هر استان به تفکیک شهرها و محلات خود داده‌ها را روی نقشه خطرپذیری جانمایی می‌کند.

وی افزود:‌به عنوان مثال آموزش‌وپرورش شهر تهران می‌داند که مهمترین اولویت خطرپذیری کودکان و نوجوانان چیست و مشخص است در یک شهر و محلات آن چه می‌گذرد و آسیب‌ها و رفتارهای مخاطره‌آمیز به تفکیک دوره تحصیلی چه مواردی هستند.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش گفت: طبق نقشه خطرپذیری مدارس رفتارهای پرخطر مانند دخانیات، مصرف مواد مخدر، خشونت و گرایش به خودکشی درصدر آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان قرار دارد اما در برخی آمارها اعلام می‌شود که یک درصد از دانش‌آموزان معتاد هستند، سوال ما به عنوان مسئولان آموزش‌وپرورش این است که اعتیاد این افراد چگونه تشخیص داده شده است؟

کیایی با اشاره به اینکه در بحث مصرف مواد مخدر چند دسته داریم به عنوان مثال سوء مصرف مواد، وابستگی به مواد و افراد در معرض خطر یعنی گروهی که دخانیات مصرف می‌کنند و در خانواده‌ یا محله‌ای زندگی می‌‌کنند که سابقه مصرف مواد وجود دارد، افزود:‌ وقتی می‌گوییم یک درصد دانش‌آموزان معتاد هستند باید بگوییم که آیا آنها یکبار مواد مصرف کرده‌اند، در معرض خطرند یا به مصرف مواد وابستگی دارند. فرض کنیم که این یک درصد مصرف کننده مواد مخدر باشند، حال سؤال این است که آنها را چگونه احراز کرده‌ایم آیا براساس شواهد بالینی مشخص شده که این افراد معتاد هستند یا نتایج پژوهش‌‌های پیمایشی این آمار را ارائه داده است.نقاشی در مورد پیشگیری از دخانیات

وی ادامه داد: آموزش‌وپرورش در رابطه با اینکه برخی دانش‌آموزان مواد مخدر مصرف می‌کنند، حرفی ندارد اما ارقامی که اعلام می‌شود باید با تحلیل‌های متمم‌های به کار برده شود.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش عنوان کرد:‌ اقدامی که دائم در آموزش‌وپرورش انجام می‌شود و امسال هم در دستور کار قرار گرفته این است که به استان‌ها گفته‌ایم از ابزارهای مختلف یعنی داده‌های میدانی، ثبتی، نظرات والدین و کارشناسان  استفاده کرده و پس از جمع بندی نتایج آنها را روی نقشه خطرپذیری استان پیاده کنند.

** انرژی آموزش‌وپرورش بر رفتارهای پرخطر

کیایی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر این کار صورت گرفته است و داده‌ها روی نقشه ثبت شده است، اظهار کرد: براین اساس نقشه خطرپذیری مدارس ایران تهیه شده است و به ما این تحلیل را می‌دهد که به تفکیک مناطق کشور ایران آسیب‌ها را می‌دانیم و به این نتیجه رسیدیم که انرژی آموزش‌وپرورش بر روی رفتارهای پرخطر سرمایه‌گذاری شود.

وی در پاسخ به این پرسش که نقشه خطر پذیری چه استفاده‌ای دارد؟ گفت: در تلاش هستیم تا آن را به سامانه یکپارچه کشوری تبدیل کنیم و در همکاری با سایر دستگاه‌ها و استفاده‌های داخلی به صورت روزآمد موارد را پیگیری کنیم از سوی دیگر پروژه‌ مددکاری اجتماعی یا مدیریت مورد را در مدارس ایران داریم و در قالب آن ابزارهایی به مدارس معرفی شده است از جمله سنجش خطرپذیری و استانداردهای غربالگری روانی و مشاهدات میدانی که براین اساس ادارات آموزش‌وپرورش می‌توانند با کمک این موارد و نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌‌آموزان (نماد) مداخلات لازم را در بحث آسیب‌های اجتماعی انجام دهند.

** شناسایی و غربالگری آسیب‌های اجتماعی در مدارس

مدیرکل دفتر مراقبت در برابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرح نماد سه بخش شناسایی و غربالگری، آموزش و ارجاع و مداخله را در برمی‌گیرد، ادامه داد:‌ در بخش غربالگری ابزار استاندارد ساخته شده و در اختیار استان‌ها قرار گرفته است. نقشه خطرپذیری، ابزارهای پروژه مددکاری اجتماعی و پروژه نماد قرار است آموزش و پرورش را در مسیری قرار دهند که در آینده نزدیک با برگزاری کارگاه‌های توجیهی و آموزش معلمان آنها را به این توانایی برساند که بدانند چگونه ابزار شناسایی و غربالگری را در مدرسه استفاده کنند تا مداخله به موقع در مدرسه و در صورت نیاز ارجاع به نهادهای همکار صورت بگیرد.

کیایی اظهار کرد: سال گذشته در بین نوجوانان شاهد خودکشی‌هایی بودیم، یکی از مهمترین سرمایه‌گذاری‌های آموزش‌وپرورش در بحث مددکاری اجتماعی است تا پس از شناسایی و غربالگری روانی و خطرپذیری، مداخله مختصر در مدرسه و ارجاع به نهادهای همکار مانند بهزیستی و مراکز بهداشت انجام شود. مراکز بهداشت، بهزیستی، کمیته امداد و سایر نهادها در قالب طرح نماد برای حل ریشه‌ای مشکلات غربالگری،‌ ارجاع و توانمندسازی دانش‌آموزان با ما همکاری می‌کنند و تا رسیدن این پروژه به پوشش حداکثری در ایران فعلاً طرح مددکاری مدارس را پیش می‌بریم.

** آموزش معلمان برای رصد و شناسایی آسیب‌های در کمین دانش‌آموزان

وی در پاسخ به این پرسش که مددکارهای مورد نیاز در مدارس چگونه تأمین می‌شود؟ افزود:‌ در آموزش‌وپرورش قرار است تا جایی که امکان پذیر است تمام همکارانی که ارتباط مستقیم با دانش‌آموزان و آسیب‌ها دارند را آموزش دهیم و برای پیشگیری باید از تمام ظرفیت‌های مدرسه استفاده کرد و بیشترین تأکید بر کلاس درس و معلمان بیشترین است به دلیل آنکه معلم بیشترین ارتباط را با دانش آموز دارد.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ادامه داد:‌ معلم می‌تواند حالات رفتاری دانش‌آموز را در کلاس درس رصد کند، دانش‌آموزی که گوشه گیر است یا دچار تغییرات خلقی شده توسط معلم شناسایی و به مدیر مدرسه گزارش می‌شود و توصیه این است به معلمان آموزش دهیم تا علائم خطرپذیری را در دانش‌آموزان شناسایی کرده و به مربی پرورشی، مدیر مدرسه یا والدین گزارش دهند تا اقدامات تکمیلی برای دانش آموز صورت بگیرد.

کیایی تصریح کرد:‌ در رابطه با مداخلات مربوط به سلامت روان و اجتماعی، علائم خطر و نوع مداخله را به معلمان آموزش می‌دهیم و در زمینه مددکاری در مدرسه همه کارکنان و بیشتر از همه معلمان باید آموزش ببینند. این آموزش‌ها هم‌اکنون برای روسای ادارات، مدرسان واجد شرایطی که به معلمان در استان‌ها آموزش دهند و کارشناسان استان‌ها برگزار شده است و در تلاش برای برگزاری دوره آموزشی کشوری برای مدیران و معلمان طی ماه آینده هستیم و راهنماهایی در اختیار آنها قرار گرفته است که نحوه مداخله و شناسایی را آموزش می‌دهد.

اطلاعیه اسپوتنیک

ثبت و گرفتن اجازه دسترسی کاربران در های “اسپوتنیک” از طریق حساب یا حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی حاکی از قبول این مقررات خواهد بود.

کاربران ملزم هستند قوانین ملی و بین المللی را رعایت کنند. کاربران موظف هستند با دیگر شرکت کنندگان در بحث ها و خوانندگان محترمانه صحبت کنند.

مدیریت سایت حق دارد کامنت های نوشته شده به زبان های دیگر متفاوت با زبان سایت را حذف کند.

هرگونه کامنت درج شده درسایت های sputniknews.com به هر زبانی قابل تغییر است.

کامنت های کاربران در حالات زیر حذف می شود:

مدیریت حق دارد در صورت نقض این مقررات دسترسی کاربر به صفحه را مسدود کرده یا حساب کاربری وی را بدون اطلاع دهی از قبل، حذف کند.

کاربر می تواند با برقراری تماس با ناظمان از طریق پست الکترونیکی زیر پیشنهاد احیای حساب / آزاد کردن دسترسی را مطرح کند: moderator.ir@sputniknews.com

ه باید حاوی نکات زیر باشد:

اگر ناظمان احیای حساب کاربری / آزاد کردن دسترسی را ممکن تشخیص دهند، این کار انجام خواهد شد.

در صورت نقض دوباره مقررات از جانب کاربر، دسترسی دیگر احیا نخواهد شد. برای برقراری تماس با گروه ناظمان به نشانی زیر ه بنویسید: moderator.ir@sputniknews.com

شما می توانید برای دریافت اطلاعیه های اسپوتنیک مشترک شوید


نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر در قالب ۳۰۰ قطعه عکس ، پوستر ، نقاشی، کاریکاتور و کتاب به مدت سه روز دایر شد.



به گزارش روابط عمومی سازمان جوانان ، دبیر کانون جوانان شهرستان سیریک گفت: باتوجه به اهداف وبره های معاونت محترم پژوهش وآموزش سازمان جوانان در پیشگیری از اعتیاد و ارتقای آگاهی از عوامل تاثیرگذار بر آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد، پیشگیری اولیه، اطلاعرسانی در مورد مصرف و مضرات مواد مخدر ، آگاه‌سازی در زمینه انواع مواد مخدر و روش‌های پیشگیری از آن برگزار شد.نقاشی در مورد پیشگیری از دخانیات

مهرداداحمدی ادامه داد : با توجه به اهمیت پیشگیری از اعتیاد در جامعه به ویژه در جوانان و دانش‌آموزان لزوم آگاهی بخشی به آنان در زمینه خطرات استفاده از مواد مخدر نقشی تاثیر گذار خواهد داشت.

احمدی اضافه کرد:آشنایی با آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد و ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان ، والدین و فرزندان از خطرات موجود این پدیده شوم از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی اظهارداشت: اعتیاد یک بیماری اصلی و مزمن است که ناهنجاری های اجتماعی بسیاری را به همراه دارد و لازمه مقابله با این پدیده شوم فرهنگ سازی مناسب و اصولی و آگاه سازی خانواده هاست.

دبیر کانون جوانان سیریک بیان کرد: جوانان، آینده‌سازان و سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند درهمین راستا  هلال احمر هم بعنوان یکی از متولیان حوزه جوانان نقش بسزایی در امر پیشگیری دارد .

مجله “ماه نو ویژه هفدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی منتشر شد

چهل و هفتمین شماره مجله ماه مهربان در سایت طاقچه منتشر شد

گزارش//حال خوش تابستانه در اردوگاه مهر

پوسترها و بنرهای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی ۹۸

پوستر المپیاد جوانه

انتشار کتاب گزارش عملکرد، فعالیت ها و دستاوردهای ملی و استانی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در سال ۱۳۹۵

چنانچه مایلید اخبار سایت سازمان جوانان هلال احمر را از طریق پست ‌الکترونیک خود دریافت کنید، می‌توانید عضو خبره شوید.

به ما در ماه نو بپیوندید

به ما در اینستاگرام ملحق شوید

به ما در آپارات ملحق شوید

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر محفوظ می باشد

This journal subscribes to the principles of, the Committee on Publication Ethics (COPE).

مجتبي حبيبي
استاديار، روان‌شناسي سلامت، پژوهشکده خانواده، دانشگاه شهيد بهشتي، تهران، ايران

احمد عاشوري
استاديار، گروه روان‌شناسي باليني، انستيتو روان‌پزشکي تهران، قطب علمي آموزشي روان‌پزشکي و روان‌شناسي باليني،
دانشگاه علوم پزشكي تهران، تهران، ايران

رضا باقريان سرارودي
دانشيار، مرکز تحقيقات علوم رفتاري، گروه روان‌پزشکي، دانشکده پزشکي، دانشگاه علوم پزشكي اصفهان، اصفهان، ايران نقاشی در مورد پیشگیری از دخانیات

پديده زيستي- رواني- اجتماعي مصرف و سوء مصرف مواد در نوجوانان يکي از بحراني‌ترين مسايل پيشروي جوامع امروزي است. يکي از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگراني‌هاي سیاست‌گذاران بهداشتي- اجتماعي جوامع امروزي، شيوع روز افزون رفتارهای اعتيادی به خصوص اعتیاد به سیگار و دخانیات در اين گروه سني است. شیوع و گرایش به رفتارهای پرخطر در بین نوجوانان در ایران نیز در حال افزایش است. درمان اعتياد گران و دشوار است و سيستم درماني جامعي با رويکردهاي مختلف دارو درماني، روان ‌درماني، بازپروري و بازتواني را مي‌طلبد. با اين حال، با گذشت سال‌ها ثابت شده است که حتي مؤثرترين و جديدترين شيوه‌هاي درماني نيز با ميزان بالايي از عود همراه است زيرا محيط بيماري‌زايي که مواد در آن به راحتي در دسترس است و شبکه اجتماعي دوستاني که حمايت کننده و تداوم بخش مصرف مواد هستند، هر پيشرفتي را که در درمان حاصل مي‌شود، تحليل مي‌برد. بنابراین، جلوگيري از مبتلا شدن افراد به اعتياد آسان‌تر از درمان آن است. در چنين شرايطي پيش‌گيري، مناسب‌ترين و منطقي‌ترين راه‌کار به شمار مي‌رود. پيش‌گيري از اعتیاد، مقوله‌ای مهم و پیچیده است که نمی‌توان چشم بسته در آن گام نهاد. اطلاع از آخرین دستاوردهای علمی و در نهایت اتخاذ بره‌های حساب شده می‌تواند شیوه‌ای سودمند در این زمینه به حساب آید. یکی از نقص‌های موجود در زمینه پيش‌گيري از اعتیاد در ایران فقدان مطالعات تطبیقی و به تبع آن کمبود منابع فارسی در زمینه دستاوردهای علمی نوین در خصوص پيش‌گيري از اعتیاد است که این امر موجب شده است که گاه محققان بدون اطلاع از همه بره‌های موجود، تنها به سمت رویکرد یا بره خاص گرایش پیدا کنند. در راستای رفع و کم رنگ کردن این نقیصه، در پژوهش حاضر با مرور پیشینه پژوهشی نتایج حاصل در سه سطح فردي، خانوادگي و اجتماعي (مدرسه و دوستان) بررسی شده است.

 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4. Unported License which allows users to read, copy, distribute and make derivative works for non-commercial purposes from the material, as long as the author of the original work is cited properly.

نقاشی در مورد پیشگیری از دخانیات
نقاشی در مورد پیشگیری از دخانیات
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *