عوارض قرص توپیرامات ۵۰

توپیرامات چیست؟
توپیرامات یکی از داروهای پرمصرف از گروه داروهای ضد صرع می باشد که به تنهایی یا همراه با داروهای دیگر در کنترل حملات تشنجی صرع در بزرگسالان و کودکان بکار می رود.
تشنج يك حمله ي عصبي ناشي از اختلال در فعاليت الكتريكي مغز مي باشد.توپیرامات با کاهش جریان الکتریکی غیر طبیعی سلول های مغزی به کنترل این حملات کمک می نماید.
پیش از مصرف توپیرامات
-در صورت بارداری یا اقدام به بارداری و شیردهی پزشک خود را مطلع نمایید.
-در صورت سابقه ی مشکلات کلیوی،کبدی و حساسیت دارویی به پزشک خود اطلاع دهید.
-از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروساز خود قرار دهید.
نحوه ی مصرف توپیرامات
– دارو را دقیقاً طبق دستور پزشک مصرف کنید . مصرف این دارو باتوجه به وضعیت و نوع مشکل شما متفاوت می باشد.
-از آنجا که این دارو بر روی سیستم عصبی تاثیر دارد،مصرف آن باید به صورت مداوم و تحت نظر پزشک باشد.اگرچه ممکن است در چند هفته ی ابتدایی درمان احساس بهبودی در شما ایجاد نشود،با این حال درمان خودرا ادامه دهید و طبق بره ی منظم به پزشک خود مراجعه کنید و همچنین برای بهبود روند درمان کلیه ی مشکلات و مسائل خودرا از پزشک یا داروساز خود سوال بفرمایید .
-قطع این دارو به صورت ناگهانی و بدون نظر پزشک ،می تواند عوارض ناسبی از جمله بروز حمله ي تشنجي برای بیمار در برداشته باشد لذا قطع اين دارو بايدبصورت تدريجي و تحت نظر پزشك انجام شود.
-ممکن است پزشک شما درمان را با مقدار داروی کم شروع کند و پس از عادت کردن بدن،مقدار داروی شمارا افزایش دهد تا احتمال بروز عوارض ناشی از دارو کمتر شود.
-مقدار مصرف دارو در کودکان با توجه به شرایط، سن و وزن آنها توسط پزشک محاسبه می شود.
-این دارو با غذا تداخل خاصی ندارد و می توان آن را قبل یا بعد از غذا مصرف کرد.قرص توپیرامات مزه ی تلخی دارد لذا آن را بصورت کامل با یک لیوان آب ببلعید و از جویدن آن بپرهیزید.
-در صورت فراموش كردن مصرف يك نوبت دارو بلافاصله پس از يادآوري آن را مصرف كنيد مگر آنكه زمان ياد آوري به نوبت مصرف بعدي دارو نزديك باشد.در اين شرايط نوبت فراموش شده را مصرف نكنيد و نوبت بعدي را در زمان خودش مصرف كنيد اما به هيچ وجه مقدار مصرف دارو را دوبرابر نكنيد.
توصیه ها توپیرامات
-با توجه به اینکه این دارو توسط شرکت ها ی متعددی ساخته می شود،ممکن است اثر داروی تولیدی شرکت های مختلف برای بیمار متفاوت باشد لذا نحوه ي مصرف اين دارو باتوجه به شركت سازنده و برند دارو متفاوت است . به همين دليل دارو را دقيقا طبق دستور پزشك مصرف كنيد و همچنين پيش از مصرف بروشور دارويي موجود درجعبه ي دارو را به دقت مطالعه كرده و سوالات خود را از داروسازتان بپرسيد.
بهتر است هر بار برای دریافت نسخه ی جدیدتان از تغییر برند یا شرکت تولیدکننده ی دارو خودداری کنید و در صورت لزوم به پزشک خود اطلاع دهید.
-به علت اینکه در مدت درمان با این دارو احتمال بروز سنگ های کلیوی می شود،لازم است روزانه از آب و مایعات فاقد کافئین به مقدار کافی استفاده نمایید.
-در ابتدای درمان با این دارو ممکن است افکار ناراحت کننده ی شما از گذشته شوند اما نگران نباشید. باید بدانید که این افکار ناشی از مصرف این دارو و شروع اثر بخشی آن می باشند و به مرور زمان برطرف می شوند.
بهتر است در این موارد افکار خودرا با نزدیکان و یا مشاور و پزشک خود درمیان بگذارید و آگاهانه نسبت به برطرف کردن آنها اقدام نمایید .
-به دليل عوارض ناشي از اين دارو براي جنين ،درصورتي كه قصد بارداري يا شك به بارداري داريد حتما پزشك خود را جهت تغيير دارو مطلع سازيد و در زمان مصرف اين دارو از روش مناسب جهت پيشگيري از بارداري استفاده نماييد.
-این دارو اثر داروهای ضدبارداری خوراکی را کاهش می دهد لذا در صورت مصرف داروهای ضدبارداذی حتماً پزشک خود را از مصرف این دارو مطلع نمایید.
-در ابتداي شروع درمان بيماري صرع با توپیرامات ممكن است تعداد يا نوع حملات تشنج كمي تغيير كند اما نگران نباشيد زيرا به مرور اين مشكل برطرف مي شود.لذا احتياطات لازم را رعايت كنيد و با پزشك خود در تماس باشيد.
-رانندگی برای بیماران مبتلا به صرع مناسب نمی باشد اما در صورتی که در مدت یک سال تشنجی رخ نداده باشد، می توان با نظر پزشک و با احتیاط ، مجددا شروع به رانندگی نمود. با این حال در صورتی که رانندگی می کنید باید حواستان به زمان مصرف داروها و خواب آلودگی ناشی از آنها باشد.
عوارض شایع توپیرامات 
-خواب آلودگی، خستگی، سرگیجه و مشکلات بینایی مانند تاری دید از عوارض این دارو می باشد لذا تا زمانی که اثر دارو از بین نرفته از رانندگی و کارهایی که نیاز به تمرکز و احتیاط دارند خودداری نمایید .
-در صورت بروز اسهال خفیف، مصرف مایعات به مقدار کافی توصیه می شود.معمولاً اسهال ناشی از این دارو خودبخود برطرف می شود اما در صورت ادامه دار شدن این وضعیت به پزشک خود مراجعه نمایید.
_در صورت احساس تهوع ناشی از مصرف این دارو ،مصرف غذاهای سبک و ساده و پرهیز از غذاهای پرچرب و پر ادویه این مشکل را برطرف می سازد.
-در صورت بروز علائم آنفولانزا، گلودرد،مشکلات بینی،گز گز انگشتان وکاهش وزن غیرطبیعی تغییرات شدید خلق و خو، مشکلات بینایی و سایر موارد حتماً به پزشک خود مراجعه نمایید .

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

“),t.close},t.write(‘

قرص توپیرامات (Topiramate) یکی از انواع داروهای ضد صرع است که برای کنترل تشنج و میگرن تجویز می گردد. خواب آلودگی و تهوع از عوارض قرص توپیرامات است. ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

عوارض قرص توپیرامات ۵۰

4

(AAP) در مورد داروهای ضدسرفه و ضدسرماخوردگی بدون نیاز به نسخه هشدار داده که پدر و مادرها این داروها را سرخود و بیش از حد به فرزندشان نخورانند زیرا دوز بالای این دو گروه دارویی در بدن کودکان میتواند باعث عوارض جانبی متعددی شود از جمله خواب آلودگی یا بیخوابی، ناراحتی معده، ناراحتیهای پوستی یا کهیر. همچنین در مسمومیتهای خیلی شدید ممکن است کودک دچار ضربان شدید قلب، تشنج و حتی مرگ شود. شاید این

مصرف می کند و در همه لحظاتش تلاش می کند با سرطان طور دیگری تا کند. طوری که هیچ کس انتظارش را ندارد: من با همان حال به دانشگاه می رفتم. همه می فهمیدند من حال خوبی ندارم اما به کسی نمی گفتم که سرطان دارم. شما وقتی شیمی درمانی می شوید باید سه روز هم بعد از آن در بیمارستان بمانی تا اگر دچار عوارض شدید تحت مراقبت باشید. اما من آن سه روز در بیمارستان نمی ماندم و سرکار می رفتم. همه تعجب می کردند از اینکه

تواند موجب ابتلا به اسهال و درد شکمی شود. درمان آکنه آلوئه ورا سرشار از خواص ضد باکتری است و می تواند به مبارزه با باکتری های مسئول آکنه کمک کند. همچنین، این محصول التهاب پوستی را کاهش می دهد. چند بار در روز ژل آلوئه ورای تازه را به صورت مستقیم روی قسمت های تحت تاثیر قرار گرفته با آکنه بمالید. محافظت پوست در برابر پرتو های خورشید قرار گرفتن در

متوالی مورد استفاده قرار گیرد. مهم ترین عوارض جانبی ناشی از مصرف این فرآورده ها عوارض گوارشی شامل نفخ، تهوع و یبوست است که در صورت مصرف دارو همراه غذا بدون عارضه خواهد بود. آووکادو با تعدادی از داروها از جمله وارفارین تداخل دارد. سویا نیز با لووتیروکسین، وارفارین و آهن تداخل مصرف دارد. بنابراین توصیه می شود، مصرف همزمان با داروهای رقیق کننده خون از جمله وارفارین و آسپرین زیر نظر پزشک باشد.

: من بعد از نزدیکی ازقرص لونژیل (2 قرص همزمان) استفاده کردم. آیا احتمال بارداری وجود دارد یا خیر؟طریقه مصرف قرص لونژیل به چه صورت است؟ پاسخ: روش اورژانس پیشگیری از بارداری : در اولین فرصت، 2 قرص ضد بارداری HD همراه با حداقل یک لیوان شیر یا آب بخورید. این نوبت اول است. نوبت دوم، یعنی 12 ساعت بعد، 2 قرص دیگر هم بخورید. مصرف نوبت اول را نباید به تاخیر انداخت. هرچه زمان

&gt – هنگام احساس تهوع روی یک صندلی نشسته و کمر خود را خم کنید، طوری که سرتان بین پاها قرار گیرد. این وضعیت در رفع حالت تهوع کمک می کند. – برخی زنان از مصرف قرص اهن دچار ناراحتی می شوند که بهتر است در این زمینه حتما با پزشک خود مشورت کنند. مصرف مکمل یا دارو بدون نظر پزشک به هیچ عنوان توصیه نمی شود. اجرای توصیه های تغذیه ای زیر می تواند در پیشگیری و بهبود رفلاکس موثر باشد:

: دردسترس بودن آسان دارو شرایط را برای مسمویت دارویی با هدف خودکشی فراهم می کند. منوچهر جمالی سوسفی درباره مرگ سالانه 7 ایرانی به دلیل مسمویت دارویی، گفت: بخشی از مسمویت های دارویی به شکل عمدی رخ می دهد، یعنی افرادی که دچار اختلالات روحی و روانی هستند، با هدف خودکشی اقدام به مصرف دارو می کنند؛ همچنین برخی بیمارانی که از داروهای قلبی و عروقی و یا کلیوی استفاده می کنند؛ به لحاظ اینکه میزان دوز

، داروی لووتیروکسین را با دوز مناسب برای رفع کم کاری تیروئید تجویز خواهد کرد تا فعالیت این غده را که به هر دلیلی کم شده را جبران کند و مانع از بروز اختلالات ناشی از کم کاری شود. یادتان باشد هرگز این دارو را خودسرانه مصرف نکنید یا دوزهای تجویز شده توسط پزشکتان را تغییر ندهید. توصیه می کنم آزمایش t4 و آزمایش anti-tpo برای بررسی دقیق تر انجام شود. لازم است بدانید در صورتیکه در این آزمایش سطح آنتی بادی های بدن متعادل نباشد و کنترل نشود، ممکن است در بارداری ریسک سقط جنین افزایش یابد.

: دخترم 3ونیم ساله است. با مراجعه به دکتر متوجه شدم که کم خونی دارد. چه رژیم غذایی برای درمان این مورد باید رعایت شود؟ پاسخ: نوع کم خونی مهم است اما از آن جایی که معمولا کمخونی شایع در کشور ما و این گروه سنی، کم خونی فقر آهن است باید طبق دستور پزشک مکمل مصرف کند و موارد زیر را نیز مد نظر داشته باشید: کم خونی وضعیتی است که درآن، تعداد یا اندازه گلبول های قرمز یا مقدار

قرص کلونیدین از داروهای کاهش دهنده فشار خون در افراد با مشکل پرفشاری خون می باشد. این دارو در صورت مصرف صحیح تا حد زیادی می تواند فشار خون را کنترل کند. در ادامه این مقاله از “ستاره” با این دارو آشنا می شوید. قرص کلونیدین چیست؟ قرص کلونیدین (Clonidine) برای کنترل فشارخون استفاده می شود. این دارو در پیشگیری از بروز حملات میگرن و همچنین درمان قاعدگی دردناک و گرگرفتگی ناشی از یائسگی

. این داروساز با بیان اینکه با توجه به اینکه کمبود ویتامین D3 در کشور ما وجود دارد، مصرف این مکمل لازم است، افزود: اما باز هم مصرف خودسرانه آن توصیه نمی شود. بهتر است میزان ویتامین D3 هر فرد مشخص شود و اگر میزان آن در خون کم است، درمان با ویتامین D3 تجویز شود. وی در خصوص بهترین موقع خوردن کلسیم D3 ادامه داد: هنگام صبح چون همراه صبحانه لبنیات مصرف می کنیم. مصرف قرص کلسیم

بعدی وی نیز دچار این اختلال شود. تحقیقات و بررسی ها نشان می دهد که مادرانی که دارو های ضد صرع مصرف می کنند و نیز دارای دیابت وابسته به انسولین هستند ریسک فاکتور بیشتری در ابتلای فرزندانشان به این بیماری هستند. مشاوره ی ژنتیک میتواند در مادرانی که دارای این ریسک فاکتور های هستند می تواند کمک کننده باشد. مصرف اسید فولیک می تواند از بروز این بیماری پیشگیری کند. بنابراین توصیه می شود زنان

یا والدین می شود. با این شیوه، بچه نسبت به این صدا شرطی شده و برای تخلیه ی ارادی ادرار به دستشویی می رود. وی ادامه داد: در مواردی نیز از قرص یا اسپری مینیرین یا دسموپرسین برای کاهش تولید ادرار شبانه در کلیه استفاده می شود. لازم به ذکر است که مصرف این دارو سبب درمان قطعی نشده و معمولاً با قطع دارو شب ادراری بیمار مجدداً شروع می شود. حذف محرک های مثانه: خوردن مواد محرک

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ، با تغییر شیوه و سبک زندگی امروزی، استفاده از داروهای شیمیایی یکی از طبیعی ترین عادات روزمره ما انسان ها به حساب می آید. بدون اینکه فکر کنیم، این داروها را مصرف می کنیم و حتی نمی توانیم تصور کنیم استفاده از آن ها چقدر می تواند برای مان زیان بار باشد و تا چه میزانی ما را به خود وابسته کند. بقراط می گوید بگذارید غذا دارو باشد و دارو غذا . بنابراین، در

اسیدهای چرب موجود در گیاه فعال شود. میزان مصرف به دلیل غیر سمی بودن این گیاه هیچ محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد. فرآورده های آن را می توان بدون نسخه از داروخانه تهیه کرد. ولی بهترین روش استفاده از خواص این گیاه سه بار در روز و هر بار 2 میلی گرم است. به منظور رعایت دریافت این میزان دارو سعی کنید یا فقط از قرص یا فقط از روغن استفاده کنید. عوارض جانبی خوشبختانه این گیاه عوارض جانبی ندارد. ولی اگر داروی خاصی برای بیماری خاصی استفاده می کنید برای بیشترین تاثیر خارمریم برای کبد و کلیه های سالم آن را دو ساعت قبل از داروی دیگران تان مصرف کنید.

بیمارستان بستری شده اند، افرادی که در بخش های مراقبت ویژه بوده اند و افرادی که با مراجعه به پزشک و استفاده از داروهای عادی بیماری آن ها رفع نشده است، این ها کسانی هستند که باید به موقع مراجعه و داروهای خود را مرتب مصرف نمایند. وی با تاکید مجدد بر اینکه خود بیماری آسم کشنده نیست، بیان کرد: افرادی که بیماری آسم دارند و تحت درمان قرار نمی گیرند به مرور زمان فشار خون ریوی در این افراد بالا می رود

ناگهانی قند خون شده که جای سئوال زیادی ایجاد کرده است و حتی برای مصرف معمولی هم شرایط احتیاط دارد . این فوق تخصص غدد در ادامه افزود: گزارش موارد کاهش قند خون، مستدل و مورد تایید مراجع علمی نیست و استفاده از این محصول بر اساس نظر متخصصان برای درمان در فاز حیوانی بررسی شده و برای ورود دارو یا هر ماده برای درمان و پیشگیری باید چهار مرحله درمانی انسانی را به صورت آزمایشی طی کند . دکتر

پیشگیری از بارداری و درمانِ برخی شرایط دیگر پزشکی مؤثر است، ضررهای خاص خودش را دارد. در مطلب زیر با عوارض قرص ضد بارداری و همچنین سایر روش های پیشگیری از بارداری آشنا می شوید. قرص ضد بارداری، نوعی روش هورمونی برای پیشگیری از بارداری است که سالانه حدود 12میلیون زن در ایالات متحده از آن برای جلوگیری از بارداری استفاده می کنند. اگر قرص ضد بارداری به درستی مصرف شود، یعنی هر روز در

به گزارش تابش کوثر به نقل از الو دکتر،داروهای مهار کننده پروتون پمپ ( PPI ) میزان اسید تولید شده در معده را کاهش می دهند و برای درمان رفلاکس اسید معده و زخم معده مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال متخصصان در بررسی جدید خود دریافتند استفاده طولانی مدت از داروهای مهار کننده پروتون پمپ موجب افزایش 2.4 برابری خطر ابتلا به سرطان معده می شود. در انگلیس هر سال بیش از5 میلیون

. – از عطر استفاده نکنید. – مراقب داروهای گیاهی (مانند زنجبیل) باشید. این گیاهان حالت تهوع شما را فرو می نشانند ولی ممکن است سمی باشند و نیز در مورد نقص های مادرزادی که ممکن است در اثر مصرف این گونه داروها ایجاد شود، تا به حال تحقیقی انجام نشده است. بخوابید! هرگز بدون تجویز پزشک از قرص ها و یا هرگونه داروی ضدتهوع استفاده نکنید. اگر برای چند روز

کنتراسپتیوی بلارا، را تحت تأثیر قرار می دهند مانند باربیتوراتها، ریفامپین، گریزوفلوین، فنیل بوتازون، داروهای ضد صرع (باربکسالون، کاربامازپین، فنی توئین، پریمیدون) و همچنین مصرف آنتی بیوتیک هایی مثل آمپی سیلین، تتراسیکلین که باعث تغییر فلور روده می شوند، میزان فعالیت بلارا، را کاهش می دهد. مصرف قرص بلارا (یا چاریوا) در بارداری و شیردهی: قبل از شروع درمان با قرص بلارا، باید از

: سلام. من مدت 3 سال است که به خاطر درمان استرس قرص سیتالوپرام مصرف میکنم. الان قصد بارداری دارم آیا مصرف این قرص مشکلی ایجاد میکنه؟ اگر بخوام این قرص رو کنار بگذارم چند وقت بعد میتونم باردار بشم؟ جواب: دوست عزیز. قطع خودسرانه و ناگهانی داروهای آرامبخش عوارض جدی ایجاد میکند حتما تحت نظر پزشک خود و به مرور آن را قطع کنید. احتمالا پزشک شما دارو را به یک داروی بی خطر در بارداری تغییر خواهد داد.

مذکور پس از ان مراجعه ای نداشت. به گفته ی وی، با این وجود شاهد تبلیغ این محصول به عنوان جایگزین انسولین در بین بیماران دیابتی هستیم لذا با توجه به غیرعلمی بودن این اقدام، موارد تخلف را به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گزارش داده ایم تا از طریق مراجع قانونی برخوردهای لازم در این باره صورت گیرد. این مسئول تاکید کرد: بعضی از محصولات ضددیابتی که حتی به آب ضد دیابت و آب های

تجویز پزشک صورت گیرد. مصرف خودسرانه هر نوع دارو در حاملگی می تواند سبب عوارض سوء بر جنین شود. این مطلب به خصوص در سه ماهه اول بارداری که دوره تشکیل ارگان ها و اندام های جنین است اهمیت بسیار دارد و تأثیر دارو ها در این دوره به شکل نقایص مادرزادی در جنین ظاهر می شود. مصرف لوازم آرایش و رنگ های شیمیایی نیز می تواند سبب بروز عوارضی شود و بهتر است مادران در هنگام بارداری در مصرف این گونه مواد احتیاط

که مزاج بلغمی دارند، داروی بسیار مناسبی است و بلغم بدن آنها را از بین می برد. برخی خواص دارویی سیاه دانه و عسل عبارتند از: از مهمترین خواص معجون سیاه دانه و عسل از بین بردن سنگ های کلیه و مثانه است و باعث کاهش عوارض داروهای شیمی درمانی بر کلیه ها می شود. استفاده از این ترکیب باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد. استفاده از سیاه دانه و عسل برای درمان تب های بلغمی و سوداوی مفید بوده

مصرف تریاک و ترامادول را اصلاً توصیه نمی نمایم. 4- داروهای آرام بخش با توجه به حساس و تحریک پذیر بودن شخصیت افراد مبتلا به انزال زودرس، مصرف داروهای آرام بخش از قبیل فلوکسین و اگزازپام، دیازپام و یا ضد افسردگی ها از قبیل ایمی پرامین، کلومیپر امین را استفاده می کنند. با توجه به عوارض طولانی مدت آنها و نیاز به مصرف دوز بالا با گذشت زمان این داروها اثر بخشی چندانی در درمان انزال

به طور منظم برای معاینه کامل بدن اقدام کنید، رژیم غذایی متعادلی داشته باشید و ورزش کنید. مراقبت در دوران بارداری به خوبی از خود مراقبت کنید و تمام ویتامین های توصیه شده و مکمل های مورد نیاز را مصرف کنید. در دوران بارداری دارو مصرف نکنید قبل از خوردن هر دارویی با دکتر خود مشورت کنید. به خصوص اگر قصد دارید از داروهای ضد تشنج استفاده کنید. تشخیص اوتیسم در بارداری

والدین نباید به فرزندان خود قرص های حاوی ماده ی مخدر کدئین یا ترامادول بدهند و مصرف قرص های کدئین دار برای کودکان ممنوع است. به گفته سازمان غذا و داروی آمریکا این مواد می توانند برای کودکان عوارض مرگ آسای تنفسی به همراه داشته باشند! سازمان دارو دیروز در بیانیه ای اعلام کرد که از این پس نشانه های هشدار دهنده ی روی این داروها بسیار جدی گرفته خواهند شد و با شرکت های داروسازی که این قانون

عفونت ها باید توسط پزشک معاینه و ارزیابی شوند. درمان سرماخوردگی معمولی هیچ درمانی ندارد. آنتی بیوتیک نیز برای درمان سرماخوردگی موثر نیست. از داروهایی که بدون نسخه به فروش می رسند نیز نباید برای نوزادان استفاده کرد. داروهای ضد سرفه و سرماخوردگی برای نوزادان و کودکان مناسب نیستند. داروهای کاهش تب داروهای تسکین دهنده ی درد، مانند استامینوفن (تایلنول و دیگر

&gt 3. گیاهان چینی امروزه گیاهان معروف به گیاهان چینی در انواع گل ها، برگ ها و ریشه ها و در فروشگاه های مختلف به فروش می رسند. البته می توان این گیاهان را به عنوان قرص یا به عنوان دم نوش استفاده کرد. چیزی که به نظر می رسد در میان همه این گیاهان مشترک است، ادعای درمان گری و شفابخشی آن ها در مقابله با مجموعه وسیعی از بیماری ها و مشکلات است. متخصصان می گویند که وقتی یک محصول ادعا می کند برای هر

“),t.close},t.write(‘

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *