عوارض قرص بيوتين

خواص دارویی و گیاهی

عوارض قرص بيوتين
عوارض قرص بيوتين

امروزه، بیش از نیمی از جمعیت سیاره‌ی ما با اشتیاق تمام بیوتین (ویتامین B7) مصرف می‌کنند. اما، آیا مصرف بیوتین (ویتامینB7) عوارض جانبی و مضراتی نیز دارد؟ بیایید به ژرفای جهان بیوتین (ویتامین B7) برویم و سعی کنیم به مضرات بیوتین پی ببریم و ببینیم مهمترین عوارض مصرف ویتامین B7 برای سلامتی چیست.

بیوتین (ویتامین B7) ویتامینی محلول در آب است که در خوراکی‌هایی مانند بادام، غلات کامل، تخم مرغ، ساردین، گردو، میوه‌های خشک شده، خیار، جو دو سر، توت فرنگی، گل کلم، شیر گاو، و مخمر آبجو یافت می‌شود.

بیوتین، که با عنوان ویتامین H یا B7 نیز شناخته می‌شود در دوران اخیر محبوبیت فراوانی پیدا کرده است و به راحتی هر جایی و در قالب مکمل هایی با اشکال مختلف یافت می‌شود. این ماده تحت عنوان بسیار زیادی به فروش می‌رسد مانند اپیریکس، ویتامین H، ویتامین B7، بیوتین، و کوآنزیم R.

در حالی که بیوتین (ویتامین B7) برای کارکرد صحیح بدن‌مان مفید و ضروری است، سوء مصرف آن به همان اندازه می‌تواند به مشکلات پزشکی منجر شود. همیشه توصیه می‌شود که در مورد مکمل‌های مصرفی‌تان مطالعه کنید تا از هر گونه واکنش بدی جلوگیری کنید. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، نگران نباشید. ما در اینجا قرار است با فهرست کردن عوارض جانبی احتمالی بیوتین کمی از بار شما کم و در وقت‌تان صرفه‌جویی کنیم. آماده‌اید که به این عوارض جانبی بپردازیم؟عوارض قرص بيوتين

بیوتین (ویتامین B7) بیش از در بدن می‌تواند باعث پیدایش جوش‌های کیستی در چانه و خط فک بشود.

این ویتامین تولید سبوم (چربی پوست) را در پوست افزایش می‌دهد، و راه را برای پارگی پوست و تجمع چرک باز می‌کند. اما چنین ذکر شده است که بعد از چند هفته که دوز بیوتین مصرفی قطع شود جوش‌ها از بین خواهند رفت.

بهتر است کمتر از ۲۵۰۰ میلی گرم در روز مکمل بیوتین مصرف کنید. نوشیدن آب فراوان به هنگام مصرف مکمل بیوتین (ویتامین B7) به کاهش خطر جوش زدن کمک خواهد کرد.

بعضی از آدم‌ها ممکن است به خاطر مصرف مکمل‌های بیوتین از آلرژی‌هایی رنج ببرند.

واکنش‌های آلرژیک چندان رایج نیستند، اما مواردی از ابتلای بعضی افراد به آن‌ها وجود داشته است. این واکنش‌های آلرژیک می‌تواند احساس حالت تهوع، ورم گلو و صورت، ایجاد جوش‌های خارشی، گرفتگی، یا درد در قفسه‌ی سینه باشند.

اگر احیانا به یکی از این علائم بعد از مصرف مکمل‌های بیوتین مبتلا شدید، حتما لازم است که بلافاصله با پزشک مشورت کنید.

یکی از اثرات جدی بیوتین در دوران بارداری اتفاق می‌افتد. زنان باردار باید از مصرف دوز بالای بیوتین اجتناب کنند. این ویتامین ممکن است خطر سقط جنین را افزایش دهد. هرچند هیچ آزمایشی بر روی انسان‌ها انجام نشده است که این ادعا را اثبات کند، اما همیشه بهتر است قبل از مصرف مکمل بیوتین در دوران بارداری با پزشک مشورت کنید.

گزارش‌های نه چندان با پایه و اساسی نشان می‌دهند که دوز بالای بیوتین می‌تواند باعث افزایش نیاز به دفع ادرار شود. ممکن است به خاطر مصرف دوز بالای بیوتین میزان تعریق بسیار زیاد و غیر معمولی نیز وجود داشته باشد.

افرادی که دوز بالایی از این مکمل را مصرف می‌کنند ممکن است از گرفتگی عضلات شکمی و اسهال نیز رنج ببرند. در صورت مشاهده‌ی چنین اوضاعی، بهترین کار قطع بلافاصله‌ی مصرف بیوتین است!

بسیاری از کسانی که مکمل بیوتین مصرف می‌کنند از حالت تهوع خفیف در طی مراحل اولیه‌ شکایت دارند. با گذر زمان این عارضه‌ی جانبی به تدریج بر طرف می‌شود.

یکی از مطالعات نشان داده است که مکمل بیوتین به کسانی که دیابت دارند توصیه نمی‌شود چون این ویتامین تولید گلوکز و اسیدهای چرب را در بدن افزایش می‌دهد.

اگر مبتلا به دیابت هستید بهتر است با یک پزشک مشورت کنید، تا مبادا در دوز مصرفی مکمل بیوتین زیاده روی کنید.

بیوتین با داروهای ضد سرع و کاهنده‌ی کلسترول تداخل دارد. مصرف دوز بالایی از مکمل بیوتین می‌تواند باعث شود این داروها کارآمدی کمتری داشته باشند. همچنین می‌تواند بر علائم دیابت نیز تاثیر بگذارد.

در یک گزارش مجزا آمده است، در زنانی که همراه با ویتامین B5 مکمل‌های بیوتین مصرف می‌کنند ناراحتی نادر یوزینوفلیک پلوروپریکاردیال افیوژن مشاهده می‌شود. واکنش شدیدی که در خون اتفاق می‌افتد و هوا وارد فضای حفره‌ی پرده‌ی جنب در اطراف ریه‌ها می‌شود و باعث عفونت ریوی شدید می‌شود که همین می‌تواند به یک ناراحتی و بیماری خطرناک و مرگبار تبدیل شود.

در بعضی از افراد، دوز بالای بیوتین می‌تواند باعث بروز مشکلات تنفسی حاد یا آنافلاکسی شود. مهم است که در چنین مواردی بلافاصله با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

ممکن است تمام عوارض فوق‌الذکر برای بیوتین ترسناک به نظر برسند، اما اگر مکمل‌ها را درست و در زمان مناسب مصرف کنید این عوارض با شما سر و کاری نخواهند داشت. نگران نباشید، حین مصرف بیوتین نکات زیر را به یاد داشته باشید تا بتوانید از تمام فایده‌هایی که این ویتامین برای سلامتی‌تان دارد نهایت استفاده را ببرید. بیایید نگاهی به این نکات بیندازیم:

۱. بدن‌تان را هیدراته نگه دارید – زیاد بنوشید! هر روز حدود دو لیتر آب بنوشید، چون هیدراته بودن بدن می‌تواند سطح بیوتین را در بدن پایین بیاورد.

۲. از مصرف الکل، استعمال سیگار، و مواد مخدر دوری کنید – چون الکل و مواد مخدر بدن را دهیدراته می‌کنند و به کمبود بیوتین منجر می‌شوند.

۴. اگر بار اول‌تان است که مکمل مصرف می‌کنید، بهتر است با دوز پایین شروع کنید و کم کم میزان آن را افزایش بدهید.

۵. مکمل‌ها را با معده‌ی خالی مصرف نکنید – بسیار مهم است که ، فارغ از زمانی که آن‌ها را مصرف می‌کنید، مکمل‌های بیوتین را همراه با وعده‌های غذایی استفاده کنید.

۶. سعی کنید بیش از حد به مکمل‌های بیوتین وابسته نشوید. هر چه قدر هم که بیوتین ضروری باشد، باز هم می‌توانید آن را از منابع غذایی که در طول روز مصرف می‌کنید به دست آورید.

۷. توصیه می‌شود که مکمل بیوتین را با سایر مولتی‌ویتامین‌ها مصرف کنید تا از عدم تعادل ویتامین‌ها جلوگیری شود.

۸. سعی نکنید دکتر بازی در بیاورید! قبل از شروع مصرف هر دوزی از بیوتین نظر پزشک متخصص را جویا شوید. با یک پزشک عمومی صحبت کنید و درباره‌ی ناراحتی‌هایی که دارید بحث کنید. این کار به پزشک کمک خواهد کرد دوز مناسبی را به شما تجویز کند. اگر با هر یک از این عوارض مواجه شدید، سریعا به یک مرکز درمانی مراجعه کنید.

در حالی که یک شخص می‌تواند استفاده از مکمل بیوتین را در هر مقطعی از زندگی‌اش شروع کند، اما توصیه می‌شود فقط بعد از مشورت با متخصص حوزه‌ی سلامت این کار را انجام دهید. هر گروه سنی و شرایط سلامتی نیازمند دوز متفاوتی از این مکمل است، که وقتی این دوز مصرفی از حد مجاز بگذرد باعث بروز عوارض جانبی فوق‌الذکر می‌شود.

میزان مجاز توصیه‌ شده مقدار بسیار کمی است. یک فرد بالغ نباید بیش از ۲۰-۳۰ واحد مصرف کند. اما بعضی از ناراحتی‌های پزشکی ممکن است شما را مجبور کنند دوز بالاتری از این مکمل را مصرف کنید، در حالی که بسیاری دیگر از ناراحتی‌ها ممکن است وادارتان کنند دوز کمتری استفاده کنید. به عنوان مثال، میزان ۵۰۰ میلی گرم در روز در درمان  تجویز می‌شود.

شکل و قالب – مکمل‌های بیوتین معمولا به سه شکل و ترکیب یافت می‌شوند – ۱۰ میکروگرم، ۵۰ میکروگرم، و ۱۰۰ میکروگرم.

– ۱ تا ۱۲ ماه : ۷ میکروگرم
– ۲.۱ تا ۳ سال: ۸ میکروگرم
– ۳.۴ تا ۸ سال: ۱۲ میکروگرم
– ۹ تا ۱۳ سال: ۲۰ میکروگرم
– ۱۴ تا ۱۸ سال: ۲۵ میکروگرم
– بالای ۱۹ سال: ۳۰ میکروگرم
– زنان باردار: ۳۰ میکروگرم
– زنان شیرده: ۳۵ میکروگرم

اگر دلتان می‌خواهد موهای براق و بلندی داشته باشید که تعریف و تمجید همگان را برانگیزد، بیوتین همان چیزی است که باید استفاده کنید! بیوتین مصرف کنید، اما نه بیشتر از حد مجاز و توصیه شده.

آيا شما عوارض دیگری برای بیوتین سراغ دارید؟

منبع: stylecraze

برچسب ها stylecrazeبیوتینمضرات بیوتینمضرات خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها

متاسفیم. نظرات بسته است.

صفحه اصلی » مقالات » پزشکی و سلامت » اطلاعات دارویی » بیوتین : قرص بیوتین، آمپول بیوتین و کپسول بیوتین و عوارض آنها / بیوتین برای مو

بیوتین یکی از ویتامین های گروه B است که در مقادیر کمی در بسیاری از غذاها مانند تخم مرغ، شیر یا موز یافت می شود.

این ویتامین به حفظ سلامت موها و ناخن کمک می کند.

بیوتین به طور معمول برای ریزش مو، ناخن های شکننده، آسیب عصبی و بسیاری مشکلات دیگر استفاده می شود.

علائم کمبود بیوتین در بدن می تواند نازک شدن موها، کم رنگ شدن، ریزش مو و یا حتی موخوره، دانه های قرمز رنگ اطراف چشم، بینی و دهان، افسردگی، خستگی، و سوزن سوزن شدن دست و پا باشد.عوارض قرص بيوتين

در این مقاله ما درباره اطلاعات دارویی بیوتین، کپسول، آمپول بیوتین و عوارض آن، قرص بیوتین و عوارض آن، نقش بیوتین در بدن، علائم کمبود بیوتین و اینکه در چه موادی وجود دارد صحبت می کنیم.

بیوتین, عوارض بیوتین, آمپول بیوتین, عوارض آمپول بیوتین, قرص بیوتین, عوارض قرص بیوتین, بیوتین برای مو, علائم کمبود بیوتین, بیوتین در چه موادی وجود دارد, قرص بیوتین ۵۰۰۰, کپسول بیوتین ۸۰۰, مکمل بیوتین

برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:

‎بیوتین یا ویتامین H یکی از ویتامین های محلول در آب می باشد که در موارد مختلفی می تواند کاربرد درمانی یا مکمل داشته باشد.

‎در مواردی مانند کمبود بیوتینیداز، روزانه ۵ تا ۲۰ میلی گرم بیوتین قابل تجویز می باشد.

‎بیوتین برخلاف سایر مکمل ها و ویتامین ها RDA مشخصی ندارد اما برای نوزادان ۱ تا ۶ ماه ۵ میکروگرم در روز،

برای شیرخواران ۷ تا ۱۲ ماه ۶ میکروگرم روزانه، برای کودکان و نوجوانان ۸ تا ۲۵ میکروگرم ( ۰/۷ mg/kg/day) روزانه با توجه به سن مورد نیاز می باشد.

‎در افراد بزرگسال ۳۰ میکروگرم در روز نیاز فرد را برطرف می سازد اما به عنوان مکمل غذایی در دوز ۳۰۰ تا ۱۰۰۰۰ میکروگرم روزانه می تواند مصرف گردد.

‎بیوتین به صورت کپسول خوراکی ۵ میلی گرم و ۵۰۰۰ میکروگرم و. قرص خوراکی ۳، ۵، ۱۰ میلی گرم و ۳۰۰ و ۱۰۰۰ میکروگرم در بازار دارویی دنیا یافت می شود.

در ایران قرص و آمپول ۵ میلی گرم بیشتر رایج می باشد.

بیوتین, عوارض بیوتین, آمپول بیوتین و عوارض آن, قرص بیوتین و عوارض آن, کپسول بیوتین و عوارض آن, بیوتین برای مو, علائم کمبود بیوتین, بیوتین در چه موادی وجود دارد, موارد مصرف بیوتین, تداخلات دارویی بیوتین, اطلاعات دارویی بیوتین

‎بیوتین به عنوان یک کوآنزیم در واکنش های کربوکسیلاسیون، ترانس کربوکسیلاسیون و دکربوکسیلاسیون در گلیکوژنز، لیپوژنز، سنتز اسید های چرب، متابولیسم پروپیونات و کاتابولیسم لوسین نقش دارد.

‎عوارض جانبی تاکنون با مصرف بیوتین، عوارض مهمی گزارش نگردیده است.

‎بیوتین تداخل دارویی معنا داری با داروی خاصی ندارد

‎دارو به صورت خوراکی همراه یا بدون غذا می تواند تجویز گردد.

آمپول بیوتین یا ویتامین B7 به‌صورت مکمل (خوراکی یا تزریق) در مواردی مانند ریزش شدید مو، شکستگی ناخن‌ها، التهابات پوستی در نوزادان، دیابت و در افسردگی متوسط و تقویت پوست به جهت زیبایی تجویز می‌شود.

آمپول بیوتین / عوارض آمپول بیوتین

از آنجا که ویتامین های ب سبب افزایش انرژی بدن شده توصیه می شود آن ها را در طی روز تزریق نمایید تا موجب بی خوابی نگردند.

اگر به فشار خون، بیماری های قلب و عروق، کلیوی، حساسیت پوستی و سایر مشکلات مبتلا می باشید قبل از تزریق آمپول بیوتین و بپانتن با پزشک خود مشورت نمایید.

هرعدد ۱۲۵۰۰ تومان

قرص بیوتین با نام های اختصاصی ویتامین B7 و ویتامین H شناخته می شوند. طبیعی است که این ویتامین مانند ویتامین های دیگر در بدن به مقدار کافی یافت شود.

بیوتین در متابولیسم کربوهیدرات‌، چربی‌، پروتئین‌ و تولید انرژی در بدن موثر است.

قرص بیوتین / عوارض قرص بیوتین

بیوتین به تنهایی برای بدن ما سمی نیست و یک ویتامین محلول در آب است اما با این وجود بدن ما نمی‌­تواند مقادیر زیاد آن را ذخیره و تحمل کند.

البته این عوارض در افراد بسیار نادر بوده و کمتر به چشم می­‌خورد اما با این حال ما به آنها می­‌پردازیم.

۱- بررسی­‌ها نشان می­‌دهند افزایش جذب بیوتین موجب تعرق زیاد و نیاز به ادرار کردن غیر معمول را در افراد به وجود می آورد.

۲- مرکز پزشکی مریلند طی یک بررسی اعلام کرده بیوتین برای تقویت موها و ناخن­‌ها ضروری است بنابراین اگر ناخن­‌هایتان رشد غیر طبیعی پیدا کرده احتمالا از عوارض مصرف این دارو است.

۳- دانشگاه پزشکی واشنگتن اشاره کرده که برخی از کسانی که از این داور مصرف می­‌کنند دچار عوارضی مثل تهوع خفیف، درد معده و اسهال می­شوند.

۴- همچنین مصرف این دارو همزمان با انواع دیگر ویتامین ب به خصوص در افراد میانسال موجب بروز بیماری بسیار نادری می­شود که در آن خون و هوا حفره­های نزدیک ریه‌­ها را پر می­کند.

۵- موسسه ملی سلامت آمریکا مصرف این دارو را در دوران بارداری و شیر دهی بدون خطر اعلام کرده و معتقد است هیچ گونه عوارضی در همزمانی با مصرف داروهای گیاهی یا دیگر ویتامین­‌ها ندارد.

مصرف توأم بیوتین و کروم به کنترل قندخون در افراد دیابتی کمک می‌کند.

خصوصاً آن دسته از دیابتی‌هایی که قند خونشان با دارو به سختی کنترل می‌شود.

بیوتین می‌تواند تا حدی گزگز شدن اندام‌ها (اصطلاحاً سوزن سوزن شدن) در افراد دیابتی را بهبود بخشد.

در مطالعاتی که انجام شده چنین به نظر می‌رسد که استفاده‌ هم‌زمان بیوتین و روی می‌تواند منجر به کاهش ریزش مو شود.

درواقع دریافت کافی ‌این ویتامین به سلامت پوست و مو و ناخن کمک می‌کند.عوارض قرص بيوتين

به گونه‌ای که گاهی با مصرف قرص بیوتین بهبود مشخصی در سلامت آن‌ها ‌ایجاد می‌گردد.

پزشکان در بعضی از موارد ریزش مو از قرص بیوتین استفاده می‌کنند.

نقش بیوتین در بدن

در مشکلاتی مثل التهاب روده، روده تحریک‌پذیر و یا اسهال مزمن، بنا به نظر پزشک متخصص می‌توان از قرص بیوتین استفاده کرد.

این ویتامین در حفظ سلامت بافت عضله، مغز استخوان و سیستم عصبی نیز موثر می‌باشد.

دریافت مقدار مناسب بیوتین به کنترل وزن بدن، سلامت قلب و کاهش کلسترول خون کمک می‌کند.

همانطور که می‌دانید ویتامین‌ها نقش مهمی در بدن ایفا می‌کنند.

کمبود ویتامین‌ها نشانه‌هایی دارد و در صورت عدم جبران، عوارضی جدی بر سلامت بدن دارد.

بیوتین یکی از آن‌هاست که هم به صورت قرص بیوتین و هم به میزان کمی در غذاها وجود دارد. این دارو از گروه ویتامین‌های B است.

کپسول بیوتین / کپسول بیوتین ۸۰۰

اگر به سلامت پوست و موی خود اهمیت می دهید بهتر است مصرف این ویتامین را در برنامه غذایی خود داشته باشید.

بیوتین در درمان ریزش مو موثر است. البته معمولا پزشکان به همراه آن، ویتامین روی را هم برای تاثیرگذاری بیشتر تجویز می کنند.

معمولاً خانم ها بیشتر در معرض شکسته شدن ناخن قرار دارند، استفاده از بیوتین می تواند خطر شکستگی ناخن ها را کم کند.

این ویتامین ممکن است برای افراد افسرده نیز کارایی خوبی داشته باشد.

دیابت و التهاب پوست در کودکان نیز از موارد دیگری است که بیوتین برای حل آنها تجویز می شود.

کمبود این ویتامین هم بسیار نادر است و در صورت مصرف برخی داروها مثل آنتی بیوتیک در بلند مدت به وجود می آید.

همچنین مصرف زیاد سفیده تخم مرغ به تنهایی هم به دلیل ترکیباتی که دارد مانع از جذب این ماده در بدن شما می­‌شود.

بیوتین, عوارض بیوتین, آمپول بیوتین, عوارض آمپول بیوتین, قرص بیوتین, عوارض قرص بیوتین, بیوتین برای مو, علائم کمبود بیوتین, بیوتین در چه موادی وجود دارد, قرص بیوتین ۵۰۰۰, کپسول بیوتین ۸۰۰, قرص بیوتین کانادایی

۱- قسمت­‌هایی از پوست صورت شما قرمز رنگ می­‌شود.

۲- مشکلات روحی مثل افسردگی، مشکلات عصبی، ضعف، بی حسی و سوزن سوزن شدن اندام­‌ها به سراغتان می آید.

از آنجایی که بیوتین بطور گسترده در اکثر مواد غذایی یافت می‌شود، شاید بروز کمبود آن به ندرت مشاهده گردد،

با این حال نشانه‌های کمبود غالباً در کسانی که به مدت طولانی دچار سوء‌تغذیه بوده‌اند و یا بیمارانی که طی سال‌ها تحت تغذیه وریدی (تزریقی) می‌باشند و مبتلایان به اختلالات گوارشی یا سوءجذب مشاهده می‌شود.

گاهی کمبود سایر ویتامین‌های گروه B نیز می‌تواند در کاهش دسترسی بدن به بیوتین نقش داشته باشد.

استفاده طولانی مدت از آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند میزان بیوتین تولیدی در بدن را کاهش دهد.

گاهی اوقات در مادران باردار نیز کمبود بیوتین مشاهده می‌گردد که باید با دریافت کافی منابع غذایی یا مکمل‌های دارویی از بروز کمبود و اختلال در رشد جنین پیشگیری کرد.

علائمی‌ مثل درماتیت، خشکی پوست، التهاب زبان، خستگی، افسردگی، درد در عضلات، کم خونی، ریزش مو،

کاهش رشد در نوزادان و کودکان و نازک شدن موها (اغلب با تغییر رنگ مو)- حلقه قرمز رنگ و پوسته‌ای، دور چشم‌ها، بینی و دهان،

علائم عصبی از جمله افسردگی، بی‌حالی و توهم-حس خارش در بازوها و پاها در کمبود بیوتین دیده میشود.

بیوتین بصورت طبیعی در خیلی از خوراکی‌ها وجود دارد. غلات سبوس‌دار، نان سبوس‌دار، تخم‌مرغ، لبنیات، آجیل، ماهی سالمون و مرغ سرشار از بیوتین هستند.

همچنین جگر، قلوه، شیر، برنج قهوه‌ای، حبوبات، مغزها (گردو، بادام، فندق و…)، اسفناج، براکلی، گل کلم و … از منابع غنی و خوب بیوتین محسوب می‌شوند.

بیوتین در چه موادی وجود دارد

بیوتین درون غذا معمولا به پروتئین جسیبده است و جذب پایینی دارد.

معمولاً یک تخم مرغ پخته ۱۳ تا ۲۵ میکروگرم و هر ۹۰ گرم جگر پخته حدود ۲۷ تا ۳۵ میکروگرم بیوتین دارد.

کیست سینه: علت، درمان گیاهی فیبروکیستیک سینه / رازیانه و ویتامین ای

زرشک پلو: طرز تهیه زرشک پلو با مرغ رستورانی، مجلسی، بدون رب

تشنگی: رفع تشنگی زیاد / تشنگی در خواب، بارداری، بعد زایمان و ماه رمضان

کارت سوخت / آخرین اخبار مربوط به کارت سوخت

قیمت طلا و سکه و ارز و دلار : آخرین قیمت و اخبار در وبسایت نایریکا

گوشی موبایل : آخرین اخبار و قیمت مربوط به تلفن همراه

محمدعلی نجفی و قتل میترا استاد / آخرین اخبار : حکم قصاص و رضایت

اربعین : اخبار مربوط به اربعین ۹۸ و ۹۹ / مراسم عقد و عروسی در محرم و صفر

عید غدیر خم: داستان و حدیث / تاریخ عید غدیر سال ۹۸ و ۹۹ / تبریک عید غدیر به سادات

مترو : آخرین اخبار مربوط به خطوط مترو و قطارها

چای ماسالا چیست / خواص چای ماسالا و مضرات / طرز تهیه چای ماسالا

تعبیر خواب دعوا کردن : سیلی زدن، کتک زدن، دعوا با مرده، بیرون کردن از خانه

تامسولوسین / عوارض / مقدار و نحوه مصرف / مصرف تامسولوسین در بارداری

رنگ کردن مو با حنا / چگونه با حنا موهای خود را قهوه ای کنیم

سرطان مری: تشخیص، علائم، درمان، مراحل آخر، طول عمر / سرطان مری خوش خیم

شاه کلید استجابت دعا / روش اجابت سریع دعا / استجابت دعا

سویا آجیلی: خواص، مضرات و طبع آجیل سویا برای کودکان، بدنسازی و بارداری

عرق بیدمشک + خواص / عرق بیدمشک برای جوش، فشار خون، تپش قلب و در بارداری

زیره: مضرات و خواص برای پوست، فشار خون / طریقه مصرف زیره سیاه و سبز

کیسه صفرا: علائم، جای آن در بدن، فواید برای بدن، عفونت، سنگ، بهترین نوشیدنی

سمبوسه سیب زمینی / سمبوسه بدون گوشت / سمبوسه با سویا / سمبوسه سیب زمینی با تره

لباس عروس جدید ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ / جدیدترین مدل لباس عروس ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ (عکس)

روز پدر ۹۸ / تاریخ روز پدر سال ۹۸ / تبریک روز پدر / متن اس ام اس تبریک روز پدر

: نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

عزت الله انتظامی : بیوگرافی و درگذشت / رونمایی از سردیس عزت الله انتظامی

طرح تعطیلی پنجشنبه ها در مجلس: بررسی، تصویب و نتیجه

قیمت مسکن : آخرین اخبار مربوط به مسکن و قیمت آن در تهران و دیگر شهرها

سی تی اسکن روده، بینی، مغز، قلب، شکم، ریه، کلیه / عوارض، مزایا

یارانه : آخرین اخبار مربوط به پرداخت یارانه

اینجا محل جستجو و اکتشاف حرف‌های نو است.

در موضوع آزاد افکار و چهره‌هایی را دنبال کنید که برای شما اهمیت دارند.

اگر می‌خواستید یک وعده‌ی روزانه از خواندنی‌ها بسازید، چه موضوعات و نویسنده‌هایی را کنار هم قرار می‌دادید؟ 

اختصاصی موضوع آزاد:
بیوتین یا همان ویتامین B7 یکی از انواع ویتامین ب است که به نام ویتامین H هم شناخته می شود  و برای سلامت پوست، مو، بافت­‌های عصبی، مغز استخوان و ناخن مفید است.
بیوتین همچنین به رشد سلو‌‌‌‌‌‌‌‌ل­‌های بدن کمک کرده و چربی، کربوهیدرات و پروتئین را به سوختی در عضلات شما تبدیل می‌­کند و به بدن در جذب انواع ویتامین‌های خانواده ب کمک می­‌کند.
با این حال در صورت کمبود یا حتی مصرف آن عوارضی در ارتباط با این ماده در بدن شما بوجود می آید که ما در این مطلب می­‌خواهیم به آن بپردازیم.

عوارض مصرف احتمالی
بیوتین به تنهایی برای بدن ما سمی نیست و یک ویتامین محلول در آب است اما با این وجود بدن ما نمی‌­تواند مقادیر زیاد آن را ذخیره و تحمل کند. البته این عوارض در افراد بسیار نادر بوده و کمتر به چشم می­‌خورد اما با این حال ما به آنها می­‌پردازیم.عوارض قرص بيوتين

1- بررسی­‌ها نشان می­‌دهند افزایش جذب بیوتین موجب تعرق زیاد و نیاز به ادرار کردن غیر معمول را در افراد به وجود می آورد.
2- مرکز پزشکی مریلند طی یک بررسی اعلام کرده بیوتین برای تقویت موها و ناخن­‌ها ضروری است بنابراین اگر ناخن­‌هایتان رشد غیر طبیعی پیدا کرده احتمالا از عوارض مصرف این دارو است.
3- دانشگاه پزشکی واشنگتن اشاره کرده که برخی از کسانی که از این داور مصرف می­‌کنند دچار عوارضی مثل تهوع خفیف، درد معده و اسهال می­شوند.
4- همچنین مصرف این دارو همزمان با انواع دیگر ویتامین ب به خصوص در افراد میانسال موجب بروز بیماری بسیار نادری می­شود که در آن خون و هوا حفره­های نزدیک ریه‌­ها را پر می­کند.
5- موسسه ملی سلامت آمریکا مصرف این دارو را در دوران بارداری و شیر دهی بدون خطر اعلام کرده و معتقد است هیچ گونه عوارضی در همزمانی با مصرف داروهای گیاهی یا دیگر ویتامین­‌ها ندارد.

کمبود بیوتین
کمبود این ویتامین هم بسیار نادر است و در صورت مصرف برخی داروها مثل آنتی بیوتیک در بلند مدت به وجود می آید. همچنین مصرف زیاد سفیده تخم مرغ به تنهایی هم به دلیل ترکیباتی که دارد مانع از جذب این ماده در بدن شما می­‌شود.

در صورت کمبود بیوتین در بدن شما، علائم آن به شکل زیر خواهد بود:
1- قسمت­‌هایی از پوست صورت شما قرمز رنگ می­‌شود.
2- مشکلات روحی مثل افسردگی، مشکلات عصبی، ضعف، بی حسی و سوزن سوزن شدن اندام­‌ها به سراغتان می آید.

مقاله مرتبط: کدام ویتامین­‌ها انرژی بیشتری به بدن ما می­‌دهند؟


میزان مصرف بیوتین در سنین مختلف

با توجه به اینکه عوارض مصرف بیوتین بسیار نادر است، پزشکان تاکید بر محدود کردن زیاد این ویتامین نمی­‌کنند و مقادیر زیر را برای گروه­‌های سنی مختلف کافی می‌­دانند.
نوزادان 0 تا 12 ماه = روازنه 7 میکروگرم
کودکان1 تا 3 سال = روزانه 8 میکروگرم
کودکان 4 تا 8 سال = روزانه 12 میکروگرم
9 تا 13 سال = روزانه 20 میکروگرم
14 تا 18 سال = روزانه 25 میکروگرم
18 سال به بالا  و خانم­های باردار = روزانه 30 میکروگرم
خانم‌­های شیرده = روزانه 35 میکروگرم

در اغلب موارد رژیم­‌های سالم روزانه یا حتی مصرف مولتی ویتامین­‌ها این نیاز روزانه را می­‌تواند رفع کند. منابع غذایی بیوتین عبارتند از: غلات کامل، زرده تخم مرغ، گوشت­‌های ارگانیک، ماهی­‌های آب شور، مرغ و حبوبات.

درمان مشکلات ناشی از بیوتین
در صورت کمبود این ماده یا عوارض ناشی از آن شما حتما با دیدن علائم حتما باید به مراکز پزشکی مراجعه کنید، این علائم به راحتی توسط پزشک تشخیص داده شده و عوامل ناشی از آن برای شما مشخص خواهد شد، بنابر این سعی نکنید خودتان بیماری و راه‌­های درمان آن را تشخیص دهید و به تذکرات پزشک برای درمان بیماری توجه کامل داشته باشید.

برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید

آرشیو موضوعی وبسایت

شما در حال حاضر اینجا هستید :

تغذیه و سلامتی

سلامت زنان

سلامت مردان

عوارض قرص بيوتين

سلامت کودکان

سلامت میانسالان

سلامت روان

سلامت جنسی

اعتیاد و سیگار

پوست و مو

دهان و دندان

تناسب اندام

ویتامین و مکمل

انواع دارو ها

انواع بیماری

بیوتین یک ویتامین است و در مقادیر کم در بسیاری از مواد غذایی مانند تخم مرغ، شیر یا موز وجود دارد. بیوتین معمولا برای ریزش مو، شکنندگی ناخن‌ها، آسیب عصبی و بسیاری از شرایط دیگر به‌کار می‌رود.

نام‌های دیگر: ویتامین B7، ویتامین H

بیوتین جزء مهمی از آنزیم‌هایی در بدن است که مواد خاصی مانند چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها و غیره را تجزیه می‌کنند.
یک تست آزمایشگاهی معتبر برای تشخیص کمبود بیوتین وجود ندارد بنابراین این وضعیت معمولا توسط علائمش شناسایی می‌شود که عبارتند از نازک شدن مو (اغلب با ازدست دادن رنگ مو) و بثورات فلس‌مانند قرمز در اطراف چشم، بینی و دهان. علائم سیستم عصبی عبارتند از افسردگی، خستگی، توهم و سوزن سوزن شدن بازوها و پاها. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد دیابت می‌تواند به کمبود بیوتین منجر شود.

 

احتمالا برای موارد زیر موثر است:

احتمالا در موارد زیر موثر نیست:

برای ارزیابی بیوتین برای این مصارف به شواهد بیشتری نیاز است.

 

بیوتین در صورتی که به‌صورت خوراکی و به روش صحیح مصرف شود یا وقتی به شکل محصولات آرایشی بکار رود که حاوی ۰٫۰۰۰۱% _ ۰٫۶% بیوتین هستند، برای اغلب افراد بی‌خطر است. بیوتین در صورتی که در دوز استاندارد مصرف شود، به‌خوبی قابل تحمل است و مصرف آن به شکل آمپول نیز احتمالا بی‌خطر می‌باشد.

 

 

دوزهای زیر در تحقیقات علمی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند:

بزرگسالان

خوراکی:

کودکان

خوراکی:

 

در صورتی که دوز بالایی مصرف گردد با مرکز مسمومیت یا اورژانس تماس گیرید. در تهران می توان با مرکز مسمومیت با شماره تلفن ۱۴۹۰ تماس بگیرید. ساکنان دیگر شهر ها می توانند با مرکز کنترل مسمومیت استانی یا اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.عوارض قرص بيوتين

 

بیوتین را به بقیه افراد جهت مصرف ندهید. این برخلاف قانون است. تست های آزمایشگاهی و یا پزشکی ممکن است به صورت دوره ای برای نشان دادن پیشرفت شما و یا کنترل عوارض جانبی انجام شود. برای جزئیات بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

 

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منبع تصاویر 

کمک های اولیه

تغذیه و سلامتی

اطلاعات پزشکی

سلامت مردان

تغذیه و سلامتی

تغذیه و سلامتی

تغذیه و سلامتی

اطلاعات پزشکی

اعتیاد به سیگار و مواد مخدر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آیا در مورد ایمن بودن مکمل هایی که مصرف می کنید اطمینان دارید؟ آیا تاکنون بیوتین یا ویتامین بی 7 مصرف کرده اید؟ اگر از اثرات منفی موادی که مصرف می کنید خبر دارید پس دلیل مصرف آن ها چیست؟

جالب است بدانید که امروزه بیش از نیمی از افراد روی کره ی زمین از انواع مکمل ها استفاده می کنند که بیوتین نیز یکی از آن ها می باشد. اما آیا همه از مضرات و فواید آن به طور کامل باخبرند؟

بیوتین نیز مانند تمام هم گروهی های خود و تمامی قرص ها و مکمل هایی که انسان مصرف می کند عوارض جانبی و اثرات منفی دارد. ما نیز به همین دلیل بر آن شدیم تا همه ی این خطرات را یکی یکی بررسی کنیم. پس با فن تریکس همراه باشید.

قبل از هر چیزی اجازه دهید مختصری در مورد بیوتین توضیح دهیم.عوارض قرص بيوتين

بیوتین یک ویتامین قابل حل در آب است که در غذاهایی مثل بادام، غلات کامل، تخم مرغ، ماهی ساردین، گردو، خیار، میوه های خشک شده، جو، توت فرنگی، کلم، شیر گاو و مخمر آب جو یافت می شود. این ویتامین را ویتامین H یا B7 نیز می نامند.

اگر چه بیوتین برای عملکرد صحیح و مناسب بدنمان لازم است اما مصرف بیش از اندازه ی آن باعث بروز عوارض جانبی می گردد. بنابراین توصیه می شود حتماً دوز مناسبی از این ماده را با مشورت پزشک مصرف کنید تا از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری شود.

1- احتمال آکنه و جوش

وجود بیوتین اضافی در بدن آکنه و جوش هایی چرکی را در فک و چانه ایجاد می کند. زیرا باعث افزایش ترشح سبیوم یا چربی روی پوست می گردد و تجمع چربی و آلودگی روی پوست، جوش را موجب می شود. اما لازم به ذکر است که آکنه چند هفته بعد از قطع یا کم کردن دوز بیوتین از بین می رود.

بهتر است برای جلوگیری از بروز این مشکل کمتر از Biotin 2500 mcg در روز مصرف کرده و هنگام مصرف، آب فراوانی بنوشید.

2- احتمال ایجاد واکنش های آلرژیک

برخی از افراد در اثر مصرف بیوتین از واکنش های آلرژیک رنج می برند. یعنی بعد از مصرف بیوتین تهوع، تورم گلو، تورم صورت، خارش، تنگی یا درد در قفسه سینه را تجربه می کنند که خوشبختانه این مورد بسیار کم و نادر است.

اما اگر در اثر مصرف بیوتین هر کدام از علائم گفته شده را تجربه کردید باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

3- عوارض جانبی برای بارداری

یکی از مهمترین تاثیرات بد و خطرناک بیوتین، در دوران بارداری است. مادران باردار باید از مصرف بیوتین به شدت خودداری کنند. زیرا این نوع ویتامین خطر سقط جنین را افزایش می دهد. اگر چه مطالعات علمی دقیقی برای اثبات این ادعا صورت نگرفته است اما احتیاط شرط عقل است. بدون مشورت پزشک به هیچ وجه نباید از آن استفاده کرد.

4- تکرر ادرار

مطالعات و تجربیات نشان داده است که دوز بالای بیوتین موجب تکرر ادرار می شود. به علاوه عرق کردن بیش از اندازه ی معمول نیز از دیگر عوارض استفاده از بیوتین است.

5- احتمال اسهال

گرفتگی شکم، درد معده و اسهال نیز از دیگر عوارض جانبی بیوتین می باشد که ممکن است برخی افراد آن را تجربه کنند. در چنین شرایطی باید بلافاصله مصرف بیوتین را قطع کرده و به پزشک مراجعه کرد.

6- حالت تهوع

حالت تهوع عارضه ای شایع در بین افرادی است که در مراحل اولیه ی استفاده از بیوتین می باشند. این عارضه در مراحل اولیه خفیف بوده و کم کم و به مروز زمان از بین می رود.

7- احتمال افزایش قند خون

مطالعات نشان داده است که مصرف بیوتین برای افراد دیابتی توصیه نمی شود. زیرا این ویتامین تولید گلوکز و اسیدهای چرب در بدن را افزایش می دهد. اگر مبتلا به دیابت هستید حتماً در مورد استفاده از این مکمل با پزشک مشورت کنید.

8- تداخلات دارویی

بیوتین با داروهای ضد تشنج و کاهنده ی کلسترول تداخل دارویی ایجاد کرده و واکنش منفی می دهد. دوز بالای مکمل های بیوتین می تواند باعث کاهش کارایی این داروها شود. به علاوه روی علائم دیابت نیز تأثیرات منفی می گذارد.

9- افیوژن پلورال یا آب آوردن ریه

گزارشات حاکی از آن است که افیوژن پلورال یا آب آوردن ریه در خانم هایی که بیوتین را با ویتامین B5 مصرف می کنند بیشتر است.

بین ریه و قفسه سینه فضایی وجود دارد که به آن فضای جنب گفته می شود. داخل این فضا همیشه ترشحاتی وجود داشته که جذب خون می گردد. زمانی که این مایع افزایش پیدا کند، عفونتی به وجود می آید که به آن افیوژن پلورال یا آب آوردن ریه گفته می شود که بسیار خطرناک است.

10- احتمال ایجاد مشکلات تنفسی حاد

دوز بالای بیوتین در برخی از افراد مشکلات تنفسی و آنافیلاکسی به وجود می آورد که در صورت بروز مراجعه به پزشک ضروری است.

عوارض جانبی گفته شده ممکن است در همه ی افراد رخ دهد. اما اگر در هنگام مصرف بیوتین نکات زیر را رعایت کنید احتمال بروز عوارض بسیار کاهش میابد:

1- آب فراوان بنوشید. در روز حتماً دو لیتر آب بنوشید. هر چه بدن آب بیشتری داشته باشد سطح بیوتین بدن کاهش یافته و عوارض دیده نمی شود.

2- الکل، سیگار و مواد مخدر را کنار بگذارید. زیرا این مواد آب بدن را کم کرده و عوارض بیوتین را نمایان می کنند.

3- بیوتین را با معده ی خالی مصرف نکنید. بیوتین حتماً باید با وعده های غذایی مصرف شود.

4- بهتر است بیوتین مورد نیاز بدن را بدون مکمل و از طریق مصرف غذاها به بدن برسانید.

5- بدون تجویز و مشورت پزشک به هیچ وجه از بیوتین استفاده نکنید.

فقط با آموزش و یادگیری می تونیم آینده رو بسازیم.عوارض قرص بيوتين

پس اگه مطلب مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت نظرات با دوستان خودتون در میون بذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

سلام خرگوشم بااین گل مسموم شده.دکترمن میگه شاید از قبل عفونت…

استیکرای بیتموجی من بصورت عکس ارسال میشه.بصورت استیکر نمیشه….

سلام خسته نباشید برای رنگ کردن دوچرخه اسپری رنگ خاصی وجود دا…

من خودم با گل خرگوش و شقایق با گل محمدی درست کردم چیزه خوبی…

با سلام. همراه گرامی، متن مقاله بررسی شده و مشکلی ندارد. برا…

آشنایی و ارتباط با فن تریکس | تبلیغات در فن ریکس

فن تریکس در شبکه های اجتماعی

سلامت نیوز-*دکتر محمد علی نیلفروش زاده: اهمیت دریافت این ویتامین در پیشگیری از ریزش موها خودش را بیشتر نشان می‌دهد. بیوتین نه تنها برای موها مهم است، بلکه اهمیت ویژه ای برای همه بدن دارد.به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، بیوتین جزء ویتامین‌های محلول در آب و از خانواده ویتامین‌های گروه B است که برخی آن را با نام ویتامین H می‌شناسند.شاید خیلی از افراد ندانند کمبود بیوتین می‌تواند مستقیم بر ریزش موها اثر داشته باشد. بد نیست بدانید کراتین، پروتئین پایه‌ای و اصلی برای ساختن مو، پوست و ناخن‌هاست، اما این بیوتین است که زیرساخت تولید کراتین در بدن را تأمین می‌کند.از این رو، اهمیت دریافت این ویتامین در پیشگیری از ریزش موها خودش را بیشتر نشان می‌دهد. بیوتین نه تنها برای موها مهم است، بلکه اهمیت ویژهای برای همه بدن دارد.در واقع، بیوتین است که تبدیل مواد غذایی مصرف‌شده به انرژی را امکانپذیر می‌کند و نقش مهمی در داشتن مو، پوست، ناخن‌ها و چشم‌های سالم دارد.

کاهش ریزش مومحققان دانشگاه مریلند در مطالعات اخیرشان به این نتیجه رسیده‌اند که کمبود بیوتین می‌تواند به نازک شدن، شکنندگی و دوشاخه شدن موها و همچنین ریزش آنها منجر شود.با توجه به اینکه بیوتین در گروه ویتامین‌های B قرار دارد، به حفظ سلامت موها کمک می‌کند.این درحالی است که اگر موها سلامت مطلوبی نداشته نباشند، به راحتی حالت شکننده پیدا می‌کنند و بیشتر از میزان عادی می‌ریزند.بعضی خانم‌ها در دوران بارداری یا پس از زایمان با ریزش موها مواجه می‌شوند، اما نمی‌دانند بیوتین می‌تواند به کاهش این نوع ریزش مو کمک کند.انجمن بارداری آمریکا (APA)، این اثرگذاری را تأیید کرده است.درمان اختلال‌های موبه گفته محققان دانشگاه مریلند، بیوتین برای درمان کودکان و بزرگسالان مبتلا به آلوپسی مفید و مؤثر است.آلوپسی، یکی از اختلال‌های مو محسوب می‌شود که می‌تواند با ریزش مو در قسمت‌های خاصی از سر یا ریزش سرتاسری همراه شود.این درحالی است که اگر دریافت بیوتین در مواقع مبارزه با بیماری‌های خاص مانند آلوپسی، با مصرف کلوبتازول پروپیونات موضعی و زینک همراه شود، اثربخشی بیوتین به بالاترین حد خودش می‌رسد.

تقویت موهادانشمندان دانشگاه مریلند تأیید کردهاند بیوتین برای تقویت موها واقعاً اثربخشی قابل توجهی دارد.در واقع، دریافت بیوتین از طریق مکمل‌ها یا حتی استفاده از شامپوهای حاوی بیوتین می‌تواند به از بین بردن خشکی موها و پوسته پوسته شدن پوست سر کمک کند و درنتیجه مانع ریزش موها شود.توجه داشته باشید وقتی فولیکول‌های موها به واسطه پوسته‌های سر مسدود می‌شوند، روند رشد موها نیز مختل می‌شود.بنابراین، مطمئن شدن از اینکه پوست سرتان از سلامت لازم برخوردار است، واقعاً برای سلامت موهایتان اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این‌ها، بیوتین به افزایش حجم موها نیز کمک می‌کند.

کمک به رشد موهابیوتین، مکمل فوق‌العاده قدرتمندی است که می‌تواند کمبود ویتامین‌های B را جبران کند و امروزه در مکمل‌های مختلفی باهدف کمک‌رسانی به رشد بهتر و کامل‌تر موها مورداستفاده قرار می‌گیرد.نتایج مطالعات علمی نشان داده‌اند دریافت بیوتین مورد نیاز بدن کنار ویتامین‌های ضروری دیگر، کیفیت رشد موها را واقعاً بالاتر می‌برد زیرا سلامت فولیکول‌های مو، سلامت پوست سر و سلامت سلول‌های مو را تقویت می‌کند.زمان مصرف بیوتینمصرف بیوتین برای بعضی افراد، در ساعات صبح اولویت دارد وبرای بعضی دیگر هم مصرف آن پیش از خواب شبانه مناسب است.با این‌حال، بیوتین نوعی ترکیب محلول در آب است و درنتیجه می‌توان از آن در هر ساعتی از روز استفاده کرد و به نتیجه هم مطلوبی رسید.

منابع غذایی این ویتامیناز آنجایی‌که مواد غذایی حاوی بیوتین در دسترس هستند، گاهی گنجاندن این مواد غذایی در رژیم غذایی روزانه می‌تواند کمبود بیوتین را جبران کند و به‌مرور زمان، میزان ریزش موها که در اثر کمبود این ریزمغذی مهم ایجاد شده، کاهش دهد.مهم‌ترین مواد غذایی که مقادیر مناسبی از بیوتین را در خود جا داده‌اند، شامل جگرسیاه، قلوه، زرده تخم‌مرغ، بادام، بادام‌زمینی، گردو، دانه سویا، غلات سبوس‌دار، موز، گل‌کلم و قارچ می‌شوند.بهتر است بدانید حرارت دهی به مواد غذایی حاوی بیوتین می‌تواند میزان بیوتین موجود در آن‌ها را کاهش دهد.ازاین‌رو، توصیه می‌شود آن گروه از ترکیبات غذایی که قابلیت خام‌خواری دارند و حاوی بیوتین هستند، بدون حرارت دهی مصرف شوند.عوارض قرص بيوتين

نیاز روزانه بدنبر اساس اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، افراد سالمی که دچار کمبود بیوتین نیستند، نیازی به دریافت مکمل این ویتامین ندارند و می‌توانند از طریق مواد غذایی، بیوتین کافی برای بدن خود تأمین کنند.به‌طورکلی، تمام افراد بالای 10 سال باید روزانه 30 تا 100 میکروگرم بیوتین در طول روزدریافت کنند.این رقم برای کودکان زیر 3 سال 10 تا 20 میکروگرم، برای کودکان 4 تا 6 سال 25 میکروگرم و برای کودکان 7 تا 10 سال 30 میکروگرم است.خانم‌های باردار و شیرده نیاز به دریافت بیوتین بالاتری دارند و باید در مورد مصرف مکمل بیوتین با پزشک خود مشورت کنند.ازآنجایی‌که بیوتین جزو ویتامین‌های محلول در آب است، مازاد آن از طریق ادرار از بدن دفع می‌شود و معمولاً مشکلی ازنظر مصرف بیش‌ازحد برای فرد ایجاد نمی‌شود.

ریزش موها چقدر پس از مصرف بیوتین، کاهش می‌یابد؟اگر ریزش موهای شما تنها به دلیل کمبود بیوتین در بدن باشد، شما می‌توانید با نظر پزشک معالج‌تان مصرف مکمل‌های حاوی بیوتین را شروع کنید.نتایج تحقیقاتی که در سال 2012 تا 2015 میلادی روی هزاران بیمار دچار ریزش موی ناشی از کمبود بیوتین انجام‌شده، نشان می‌دهند کاهش ریزش موها با مصرف مکمل بیوتین حداقل 3 ماه طول می‌کشد؛ یعنی در صورت مصرف مکمل بیوتین باید صبور باشید و حداقل یک دوره 90 روزه را برای دیدن نتایج اولیه بگذرانید.اگر می‌خواهید کمبود بیوتین را تنها با مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین جبران کنید، باید کمی تحمل خود را بالاتر ببرید و حدود 4 تا 6 ماه زمان برای کاهش ریزش موها در نظر بگیرید.افرادی که تنها به مصرف غذاهای حاوی بیوتین اکتفا می‌کنند، باید به‌صورت روزانه حداقل 3 منبع غذایی حاوی بیوتین مصرف کنند.

*متخصص پوست و مو

عوارض قرص بيوتين
عوارض قرص بيوتين
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *