عوارض قرص ال دی برای زنان باردار

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی که با “حافظ شهرت دارد شاعر ایرانی است که آثار او یکی از ارجح ترین متون ادبیات فارسی به شمار می رود و دیوان اشعار او تقریبا در خانه هر فارسی زبانی یافت می شود و فال حافظ یکی از مشهورترین فال های مورد علاقه ایرانیان است .

زندگی و شعرهای او تاکنون بارها سوژه تحلیل گران در سراسر دنیا بوده و بیش از هر نویسنده دیگری در نوشتار فارسی زبانان پس از قرن چهاردهم تاثیر گذاشته است. همچنین باید گفت تاثیر اشعار حافظ تنها برای ایرانی ها و یا فارسی زبانان نبوده بلکه آثار او بسیاری از افراد برجسته تاریخ را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

از جمله گوته شاعر و نویسنده معروف آلمانی اثریبه “دیوان غربی شرقی دارد که مجموعه ای از اشعار او به سبک و سیاق فارسی و تاثیر پذیرفته از اشعار حافظ است. و یا در نمونه ای دیگر نویسنده، فیلسوف، شاعر و آهنگ ساز آلمانی فریدریش نیچه بارها در نوشته هایش از حافظ برده است. جان پاین شاعر و مترجم انگلیسی و مترجم دیوان حافظ، از این شاعر به عنوان یکی از سه تن شاعران بزرگ دنیا یاد کرده و از او در کنار حافظ، دانته و ویلیام شکسپیر بزرگ ترین شاعران دنیا هستند.

با وجود تاثیر زیادی که حافظ در زندگی و فرهنگ ایرانی ها داشته ولی جزئیات محدودی از زندگی او به خصوص اوایل عمرش در دست است و اطلاعات موجود برگرفته از حکایات مختلف است. حافظ در شیراز و در حدود سال های ۷۲۰ تا ۷۲۹ قمری به دنیا آمده، ظاهرا مادرش اهل شهر کازرون بوده و پدرش بهاءالدین محمد داشته و در طول دوره سلطنت اتابکان در فارس، از اصفهان به شیراز مهاجرت می کند.

در برخی متون آمده حافظ شیرازی در دوران کودکی پدرش را از دست می دهد و برادران بزرگتر او و مادرش را رها می کنند و وی برای امرار معاش در نانوایی مشغول به کار می شود ولی از آنجا که علاقه زیادی به کسب دانش داشته، در کنار آن به تحصیل علم مشغول می شود. همچنین معروف است که وی از همان کودکی قرآن را با چهارده روایت متفاوت حفظ کرد و از این رو ملقب به “حافظ شد که بعدها آن را به عنوان تخلص خود انتخاب نمود.

عوارض قرص ال دی برای زنان باردار

حافظ در دوران حیاتش حمایت چندین حکام وقت را داشت. او به دربار شاه شیخ ابواسحاق راه یافت (گفته می شود وقتی حافظ در سنین نوجوانی بود، این شاه بر مسند قدرت نشست) و در دوره شاه مبارزالدین محمد از شاهان آل مظفر نیز حضور داشته که احتمالا به شغل دیوانی می پرداخته و منبع در آمد او از شغل دیوانی بوده است. ولی شکوفایی آثار او در زمان ۲۷ سال فرمانروایی شاه جلال الدین (شجاع شاه) بود.

برخلاف تاریخ تولد او که چندان دقیق نیست، ولی زمان فوت او را بسیاری از مورخان متفق القول سال ۷۹۲ قمری می دانند. یکی از حکایات نقل شده و قابل توجه در این زمان که بی ربط به دیوان فال حافظ (که در خطوط بعدی به آن می پردازیم) نیست، مربوط به خاکسپاری حافظ است. گفته می شود از آنجا که حافظ در اشعار خود به وفور از نوشیدن می و شراب خواری سخن رانده، در زمان فوت او در بین بسیاری جدال پیش آمد که آیا حافظ به راستی مسلمان بوده و یا آیا باید وی را طبق رسوم مسلمانان به خاک بسپارند. از این رو تصمیم بر این شد که تفالی به دیوان حافظ زده ( فال حافظ ) و از خود وی چاره جویی کنند. ولی با آمدن بیت زیر همه آنها مجبور به سکوت شده و دست از جدال برداشتند:

قدم دریغ مدار از جنازهٔ حافظ که گرچه غرق گناه است، می‌رود به بهشت تفاوت اشعار حافظ با دیگر شاعران صاحب

با مطالعه اشعاری از شاعران بسیار ی نظیر انوری، نظامی، مولوی، سعدی و دیگر کسانی که به خوبی برای علمای شرقی آشنا هستند، می توان مشاهده کرد که هریک به شیوه خود پیامی برای بشریت دارند. ولی اگر با تدبر بیشتری به این اشعار توجه کنیم، نقطه اساسی پیام همه آنها این است که بزرگترین گنج و دارایی انسان، همانا روح و روان باطنی نهفته در اوست که با وجود یک جرقه الهی حقیقی در آن، می تواند بر همه عناصر متخاصم و ناخوشایند طبیعت فائق آید. در حالی که ایمان در روح انسان می تواند به شیوه های مختلف بزرگ و برجسته در قالب نظم و نثر یا هنر و ساختار توصیف شود ولی ایمان تنها یک عقیده مذهبی یا عرفانی نیست بلکه یک ارتباط همه جانبه با این حقیقت است که هر انسانی منشاء وجود است.

و بعد حافظ می آید، شاعری که می توان گفت بزرگترین خواننده روح انسان است. در او تمام تلاش ها، غم و اندوه ها، پیروزی و شادی ها، امیدها و ناامیدی های تک تک انسان ها نمایان گر می شود. در اشعار حافظ ارتباط مستقیم و بی درنگ با جهان بیرونی و یا به بیان دیگر، واقعیت بی نهایت جهان ماده و آینه روح ابدی را می بینیم، وجود مطلقی که در آن ماده و روح یکی بوده ولی هر دو دارای جنبه ها و حالت های بی نهایتی هستند.

بی دلیل نیست که “دیوان اشعار او در سراسر شرق، تبدیل به کتاب بزرگ فال نما در سراسر دنیا و نه فقط ایران شده تا حدی که بسیاری او را “لسان الغیب می ند، بدین معنی که گویی از ضمیر غیب آگاه است. گرچه خود حافظ خلاف این نظر را داشته و هیچکس را آگاه ازغیب نمی داند، چراکه در یکی از ابیاتش می خوانیم:

ز سر غیب کس آگاه نیست قصه مخوان کدام محرم دل ره در این حرم دارد

شاید بتوان گفت حافظ بزرگ ترین شاعر عرفانی ایران باشد، شاعری که بینش معنوی و الهام بخش فوق العاده ای دارد. با وجود آنکه نزدیک به شش قرن از حیات حافظ و شعرهایش می گذرد، هنوز هم غزل های او در زندگی مردم تاثیرگزار است.

بسیاری از ایرانی ها رسم دارند هر زمان به مشکل و یا گره ای در کارشان برخورد می کند و یا حتی یک سوال کلی در ذهن خود دارند، آن سوال را در ذهن خود نیت کرده و سپس از غزل های حافظ شیرازی راهنمایی می خواهند و یا حتی با خواندن اشعار او، نسبت به آن موضوع آرامش خاطر بیشتری دست پیدا می کنند.

اکثر اوقات نیز حافظ به روش مبهم و مرموز خود از طریق غزل هایش، سوال کننده را وا می دارد تا به آینه درون خود نگاه کند و با منعکس شدن آینه درون در غزل حافظ، آن شخص به یک جواب، راهنمایی و یا مسیر الهام بخش دست پیدا می کند.

در فال حافظ ، رسم است که اولین خطی که چشم خواننده به آن می افتد، جواب مستقیمی به سوال اوست و باقی غزل به نوعی روشن کننده آن موضوع است.

(c) 26-219 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

ایا مصرف قرص ضد بارداری در ابتدای حاملگی باعث سقط جنین میشود؟


پاسخ:

به نظر نمی رسد خوردن قرصهای ضدبارداری در ابتدای بارداری خطری برای جنین داشته باشد. نتایج مطالعه ای که در سال 29 صورت گرفت نشان داد که بین استفاده از قرصهای ضدبارداری در دوره لقاح و خطر تولد نوزاد کم وزن ارتباط وجود دارد. همچنین مطالعه ای قدیمی تر نشان داد که استفاده از نوع خاصی از قرصهای ضدبارداری هنگام بارداری ممکن است خطر ایجاد نقص در دستگاه تناسلی نوزادهای دختر را به همراه داشته باشد. با این حال معمولا این نگرانی ها به لحاظ بالینی مشاهده نشده است.

اگر شما از قرصهای مینی استفاده می کنید (قرصهای ضدبارداری که صرفا حاوی پروژسترون هستند) تشخیص علایم اولیه بارداری بسیار دشوار خواهد بود چون تهوع، حساسیت سینه ها و خونریزی نظم که علایم شایع بارداری هستند بعنوان عوارض جانبی استفاده از این قرصها نیز دیده می شوند. به علاوه اگر شما به رغم مصرف قرصهای مینی باردار شوید احتمال نابجا بودن بارداری نیز وجود دارد یعنی تخم تشکیل شده در جایی خارج از رحم لانه گزینی کرده باشد.

بعنوان یک احتیاط اگر شک دارید که باردار شده اید مصرف قرصهای ضدبارداری را متوقف کرده و تا اطمینان از بارداری یا عدم بارداری از سایر روشهای پیشگیری استفاده کنید. اگر هم نگران این هستید که پیش از آگاهی از بارداری خود قرص ضدبارداری مصرف کرده اید نگران نباشید چون خطر آن بسیار کم است.

عوارض قرص ال دی برای زنان باردار


لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.

عوارض قرص ال دی ناشی از بهم خوردن تعادل هورمونی در بدن خانم هاست . قرص ال دی یکی از انواع قرص های ضد بارداری است که بطور گسترده توسط خانم ها مورد استفاده قرار می گیرد .

همه قرص‌ها و داروها دارای عوارضی هستند که این عوارض در برخی افراد با شدت کمتری بروز می‌کند اما در برخی افراد شدید است. قرص ال دی از آن دست قرص‌هایی است که خانم‌ها با وجود عوارض موجود، مجبور به مصرف آن هستند. برخی نیز بر اثر عدم‌ آگاهی از عوارض خطرناک آن اقدام به مصرف خودسرانه و طولانی مدت این قرص‌ها می‌کنند.

عوارض گوارشی نظیر تهوع، استفراغ و افزایش وزن به علت احتباس آب در بافت‌های بدن از عوارض هورمون استروژن موجود در قرص ال دی است. مصرف قرص ال دی بر روی سیستم انعقاد خون تاثیر گذاشته و موجب افزایش فاکتورهای انعقادی می‌شود. بنابراین احتمال خطر ابتلا به سکته‌های مغزی در افرادی که از این نوع قرص استفاده می‌کنند، بالا می‌رود.

بروز سکته‌های مغزی بر اثر مصرف قرص ال دی زمانی رخ می‌دهد که فرد پس از خوردن قرص، مایعات زیادی ننوشد. به عنوان مثال افراد در ماه مبارک رمضان نمی‌توانند آب زیادی بنوشند بنابراین این خطر در آن‌ها افزایش می‌یابد.

عوارض قرص ال دی برای زنان باردار

با تاثیر هورمون استروژن بر روی سیستم عصبی فرد، احتمال وقوع سردرد در افراد شده و تعداد حملات میگرن نیز افزایش می‌یابد. همچنین مصرف این قرص موجب بروز سردردهای تنشی می‌شود. افزایش فشارخون نیز از دیگر عوارض قرص ال دی است که به نوعی هم زمینه‌ساز شروع پرفشاری خون است و هم در افرادی که فشار خون دارند موجب افزایش آن می‌شود. زمانی‌ که فشار خون سیستولیک افراد بالای 14 میلی‌لیتر جیوه باشد توصیه می‌شود که از مصرف قرص‌های ال دی خودداری کنند.


استروژن موجود در قرص‌های ال دی احتمال بروز عفونت‌های واژینال را افزایش می‌دهد و اختلال در دوره‌های خونریزی قاعدگی را به دنبال دارد. از دیگر عوارض مربوط به قرص ال دی افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه و رحم است. همچنین مصرف این قرص باعث بزرگ شدن سینه‌ها می‌شود. دکتر حنیفه با بیان اینکه استفاده از قرص‌های ال دی در مواردی منجر به بروز یرقان و مشکلات کبدی می‌شود، افزود: در مواردی نیز تیره شدن رنگ پوست بر اثر مصرف ال دی در افراد رخ می‌دهد. جزء پروژسترون ال دی نیز عوارضی مانند افزایش LDL خون، ریفلاکس معده، یبوست، افزایش دمای بدن و ترشح شیر از سینه‌ها را به دنبال دارد.

قرص‌های ال دی با داروهای انعقاد خون کاملا تداخل دارند قرص‌ها در داخل کبد دچار فعل و انفعالاتی می‌شوند که در اصطلاح پزشکی به آن متابولیزه شدن می‌گویند. این مساله باعث می‌شود داروهای انعقادی سریع‌تر دفع شوند و در نتیجه تاثیرشان بر روی بدن بیمار نیز کمتر می‌شود.

به طور کلی قرصهای ضد بارداری انواع مختلفی دارد که همه آنها شامل اشکال مصنوعی از هورمون استروژن، پروژسترون، یا هر دو هستند ؛ پروژسترون مصنوعی، پروژستین یده می شود و قرص های ترکیبی، از پروژستین و استروژن ساخته شده اند. قرص ضد بارداری ال دی دارای دو جزء اصلی استروژن و پروژسترون است که هر جزء از این هورمونها عوارضی بر بدن بر جای می گذارند که در ادامه عنوان شده است.

1. تهوع:

یکی از عوارض قرص ال دی تهوع است . اگرچه انتظار می رود تا حداکثر سه ماه طول بکشد، برخی از زنان هنگام شروع قرص، احساس آرامش می کنند ،مصرف قرص به همراه یک وعده غذایی، می تواند به کاهش میزان چاقی که شما در درازمدت نیاز به تنظیم هورمون به سطح جدیدی از استروژن و پروژسترون کمک کند.

2. حساسیت سینه ها:

با توجه به گزارش پزشک خانواده آمریکا، این عارضه قرص های ضد بارداری تا حد ممکن تا 18 ماه طول می کشد.

3. باد کردن و نفخ:

تغییرات در افزایش و کاهش هورمون های جنسی بدن شما، می تواند منجر به احتباس آب و نفخ شود. این اثرات ،ممکن است به ویژه برای زنان مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر و سایر اختلالات دستگاه گوارش محسوس باشد. به گفته او، بسیاری از زنان پس از شش ماه ،نسبت به یک رژیم دارویی جدید آداپته می شوند.


4. سردرد:

مطالعه ای در سال 25، که در مجله آمریکایی زنان و زایمان منتشر شد، بیان می کند که حدود 1 درصد از زنان در طی یک ماه از زمان شروع قرص احساس سردرد می کنند فقط یک بار، هنگامی که بدن قرص ضد بارداری جدید را تجربه می کند ،این اتفاق رخ می دهد، نویسندگان این مقاله این نتیجه را در مورد سردرد پس از مصرف قرصهای ضد بارداری می گیرند.

خانم هایی که دارای حالت تهوع هستند عوارض جانبی دیگری را نیز علاوه بر آن که ناشی از مصرف این قرص است را دارند، مانند پریودهای نظم، حالت تهوع، سردرد و یا تغییر در وزن ، هورمون های قرص های کنترل بارداری، می توانند احتمال ابتلا به سردرد و میگرن را افزایش دهند.

5. افزایش اشتها و چاقی :

شاید شما از داشتن PMS ، همواره این را به یاد این امر بیفتید که هورمون ها می توانند به شدت باعث گرسنگی شما گردند این ،همان زمانی است که سطح استروژن و پروژسترون خود را از طریق قرص ضد بارداری تغییر می دهند.

اما تحقیقات نشان می دهد که افزایش اشتها، همیشه سبب اضافه وزن نمی شود در واقع، او می گوید:”هنوز ثابت نشده است که قرص های پیشگیری باعث افزایش وزن می شوند.براساس مطالعات و بررسی ها اغلب مطالعات نشان می دهند ،که در طول 6 یا 12 ماه اول، افزایش وزن بدن حدود 4.4 پوند (2 کیلوگرم) خواهد بود ؛ مطالعات روی قرص های ضدبارداری دیگری نیز،همین میزان افزایش وزن را نشان داده است.برخی از انواع هورمون های ضد بارداری، با کاهش وزن بدن ارتباط دارند.

6. گر گرفتگی:

بعضی از زنان ،ممکن است نیاز به چند بسته مونوستات پس از مصرف قرص داشته باشند. این احتمالا به دلیل تغییرات در الگوهای جدید خونریزی ناشی از قرص ضد بارداری است.

7. نوسانات خلق و خوی

این ،موضوعی پیچیده است در حالی که برخی از زنان با سابقه ای از نوسانات خلق و خوی – افسردگی، اضطراب، حتی بی خوابی – ترس از افزایش شدت علائم آنها دارند. اما پس از استفاده از برخی قرص های جلوگیری از بارداری آرام می شوند، برخی دیگر نیز گزارش می دهند که قرص، آشفتگی روانی آن ها را آرام می کند.

8. لخته شدن خون:

به نظر می رسد نسخه های جدیدتر قرص های ضدبارداری (مانند یاسمین) برخی از زنان را در معرض خطر ابتلا به ایجاد لخته های خون نسبت به قرص های “نسل اول” قرار می دهند، چرا که پروژسترون دارای ترکیب شیمیایی متفاوت است. تا زمانی که متخصصین زنان و بیماران، عوارض جانبی را کنترل می کنند، این می تواند تحت کنترل قرار گیرد اما فقط برای اینکه مطمئن شوید، با مشورت دکتر خود این کار را انجام دهید.

9. لکه های قهوه ای روی صورت:

قرص های ضد بارداری، باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری پوستی به ملازما می شود، که می تواند چهره شما را در بعضی از نقاط تیره تر کند.تحقیقات نشان می دهد، با این حال، این احتمال در زنانی که عارضه ارثی پوستی دارند، رخ می دهد. مطالعات موردی نشان می دهد، ممکن است سوئیچینگ از قرص به IUD این مسئله را حل کند.

1.تحریک پذیری جنسی پایین و کاهش میل جنسی :

بعضی از زنان وقتی قرص را شروع می کنند به علت اثرات جانبی کوتاه مدت قرص ضد بارداری دچار کاهش میل جنسی می شوند. مطالعات نشان می دهند هورمون یا هورمونهای قرص ضد بارداری ،ممکن است در بعضی از افراد باعث ایجاد اختلال جنسی یا میل جنسی شود اگرمیل جنسی به شدت کاهش یابد یا ناراحت کننده شود که در این شرایط حتما باید به پزشک مراجعه کنید.


11. تغییر ترشحات واژن

برخی افراد در هنگام مصرف قرص ضد بارداری، تغییراتی در ترشحات واژن مشاهده می‌کنند. این مسئله ممکن است نمودهای متفاوتی داشته باشد: از افزایش یا کاهش میزان رطوبت واژن تا تغییر در نوع ترشحات و سایر تغییراتی که ممکن است بر رابطه‌ی جنسی اثر بگذارند. در صورت کاهش رطوبت واژن، استفاده از روان‌کننده‌های واژینال به داشتن رابطه‌ی جنسی راحت‌تر کمک می‌کند. معمولا تغییرات در ترشحات واژینال خطرناک نیستند، بااینحال اگر درمورد چنین تغییراتی نگرانید یا می‌ترسید دچار عفونت شده باشید، به پزشک مراجعه کنید.

12. تغییر سطح بینایی

تغییرات هورمونیِ ناشی از قرص ضد بارداری ممکن است به احتباس مایع منجر شود. این موضوع نیز ممکن است به ‌نوبه‌ی ‌خود باعث تورم یا تغییر شکل قرنیه شود. هنگامی که چنین تغییری در قرنیه اتفاق می‌افتد، ممکن است لنزهای تماسی، دیگر به‌خوبی روی چشم قرارنگیرند. افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند، در صورت مشاهده‌ی هرگونه تغییر در بینایی یا در پذیرش لنز در طول استفاده از قرص ضد بارداری، باید به چشم ‌پزشک مراجعه کنند.

13. تأخیر در عادت ماهیانه

بعضی اوقات ممکن است علی‌رغم استفاده‌ی درست از قرص‌های ضد بارداری، عادت ماهیانه به ‌تأخیر بیفتد. عوامل متعددی می‌توانند بر این مسئله تأثیر بگذارند، ازجمله استرس، بیماری، مسافرت و اختلالات هورمونی یا تیروئید. اگر در حین مصرف قرص‌های ضد بارداری، یک دوره‌ی قاعدگی‌تان به‌تأخیر افتاد یا بسیار سبک بود، توصیه می‌کنیم قبل از شروع بسته‌ی بعدیِ قرص، حتما تست بارداری انجام دهید و اگر این روند، بیش از یک دوره ادامه داشت، به پزشک مراجعه کنید.

عوارض قرص ال دی برای زنان باردار

14. لکه‌بینی بین دو قاعدگی

تقریبا ۵۰درصد افرادی که قرص ضد بارداری مصرف می‌کنند، بین دوره‌های قاعدگی‌شان دچار خون‌ریزی واژینال می‌شوند. این خون‌ریزیِ جزئی که به «لکه‌بینی» نیز معروف است، اغلب در طی ۳ ماه اول از شروع مصرف قرص ضد بارداری اتفاق می‌افتد. معمولا این مسئله در بیش از ۹۰درصد مواقع با مصرف سومین بسته‌ قرص برطرف می‌شود. قرص ضد بارداری تا زمانی که به‌درستی مصرف شود و هیچ‌یک از دوزهای آن فراموش نشود، در طول لکه‌بینی نیز همچنان مؤثر است. افرادی که در حین مصرف قرص‌های فعال به‌مدت ۵ روز یا خون‌ریزی دارند یا ۳ روز یا دچار خون‌ریزی شدید می‌شوند، باید برای مشورت به پزشک زنان مراجعه کنند. لکه‌‌بینی بین قاعدگی‌ها ممکن است به‌علت سازگارشدن رحم با پوشش آندومتر نازک‌تر یا به‌خاطر عادت‌کردن بدن به داشتن سطوح متفاوتی از هورمون‌ها اتفاق بیفتد.

عوارضی که اگر بعد از مصرف قرص ضد بارداری شاهد بودید باید یک پزشک مراجعه کنید:


عوارضی که بر اثر مصرف بلند مدت از قرص های ضد بارداری بروز می کند

سرطان سینه:

به نظر می رسد، احتمال بیشتری برای ابتلا به سرطان سینه در زنانی که اخیرا از قرص ضد بارداری استفاده می کنند، وجود دارد به ویژه افرادی که در طول سال های نوجوانی خود، شروع به استفاده از آن کرده اند.

با این حال، خطر ابتلا به این مشکلات، در افرادی که 1 سال از این قرص ها استفاده نکرده اند، مساوی با افرادی است که هرگز از این قرص ها استفاده نکرده اند. عوامل دیگر نیز ،میتوانند نقش هایی را ایفا کنند، مانند سن زن در شروع بلوغ و یائسگی، سن او در اولین بارداری و اینکه آیا او قبلا صاحب فرزندی بوده است یا نه.


سرطان دهانه رحم:

استفاده طولانی مدت از این قرص ها، به علت خطر بالای سرطان دهانه رحم، در مقایسه با افرادی که از آن استفاده نکرده اند، مرتبط است با این حال، انواع سرطان دهانه رحم ها، ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) است. اینکه آیا HPV، با استفاده از قرص های ضد بارداری مرتبط است یا نه، هنوز معلوم است و تایید نشده است.


خطر سرطان:

هورمونهای زنانه ،که به طور طبیعی وجود دارند، مانند استروژن، بر خطر ابتلا به انواع سرطان تأثیر می گذارند بنابراین ،ممکن است که استفاده از یک روش و قرص های مبتنی بر هورمون ها، همین اثر مشابه را داشته باشند.

سرطان تخمدان و آندومتر:

این خطر، در میان زنانی که از این قرص ها استفاده می کنند، بسیار کم است .

سرطان کبد:

قرص های پیشگیری از بارداری ، با افزایش احتمال تومور خوش خیم کبدی ارتباط دارد، اما به ندرت سرطان اتفاق می افتد برخی مطالعات ،پیشنهاد کرده اند که خطر ابتلا به سرطان کبد بعد از استفاده حداقل 5 سال از قرص های ضد بارداری می شود، اما مطالعات دیگر نتایج مشابهی را نشان نمی دهند.

مشکلات قلبی و عروقی:

قرص های ترکیبی ،می تواند باعث کمی افزایش ریسک در بیماری های قلبی عروقی ،مانند؛ حمله قلبی، سکته مغزی و لخته شدن خون شود همه اینها می تواند مرگبار باشند. این خطرات، در برخی از قرص ها است یک پزشک، می تواند در گزینه های مناسبی ،مشاوره بدهد.

هر فردی که فشار خون بالا یا سابقه شخصی یا خانوادگی از لخته خون، حمله قلبی یا سکته مغزی دارند، باید برای استفاده از این روش و قرص ها با پزشک خود مشورت کنند.

مصرف قرص ال دی محدود به سنین خاصی نمی‌باشد و فرد می‌تواند آن را تا 45 سالگی و با کنترل کردن ادامه دهد؛ البته در مواردی مانند استعمال سیگار و فشارخون تنها افراد زیر 35 سال مجاز به مصرف آن هستند و سنین بالاتر باید با دستور و تجویز پزشک مصرف کنند.



بخوانید:

همه چیز در مورد قرص ضد بارداری ال دی (Contraceptive LD)

موارد مصرف و عوارض قرص ضد بارداری اچ دی (Contraceptive HD)


آشنایی با قرص ضد بارداری



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *