قرص زنیکال xenical

خواص دارویی و گیاهی

قرص زنیکال xenical
قرص زنیکال xenical

InChI=1S/C29H53NO5/c1-5-7-9-11-12-13-14-15-16-18-24(34-29(33)26(30-22-31)20-23(3)4)21-27-25(28(32)35-27)19-17-10-8-6-2/h22-27H,5-21H2,1-4H3,(H,30,31)/t24-,25-,26-,27-/m0/s1 YKey:AHLBNYSZXLDEJQ-FWEHEUNISA-N Y

ارلیستات (به انگلیسی: Orlistat)

رده درمانی: مهارکننده لیپاز

اشکال دارویی: کپسول

برای کاهش جذب چربی و درمان چاقی از آن استفاده می‌شود .

قرص زنیکال xenical

این دارو در ایران عمدتاً با نام تجاری لیپونیل (Liponile) و در بسیاری از کشورها با نام تجاری Xenical عرضه می‌شود

این دارو مهارکننده قوی آنزیم چربی ها(لیپاز ( اصلی‌ترین آنزیم هضم و گوارش چربیها ) است . لذا مصرف ارلیستات سبب عدم هضم چربی می‌شود . نتیجه چنین امری دفع چربی گوارش نیافته ( هضم نشده ) است . با این روش ارلیستات سبب کاهش کالری دریافتی و بنابراین لاغری می‌شود.

اصلی‌ترین کاربرد استفاده از ارلیستات کاهش چاقی است، اما استغاده از ارلیستات فواید دیگری نیز دارد :

ارلیستات سبب کاهش بروز دیابت نوع ۲ به میزان ۴۰٪ در افراد چاق می‌گردد .

مصرف طولانی مدت ارلیستات سبب کاهش متوسط فشار خون نیز می‌شود

عوارض اولیه مصرف ارلیستات شامل :

۱ ) مدفوع روغنی شکل ( چرب )

۲ ) بی اختیاری مدفوع

۳ ) تکرر اجابت مزاج

۴ ) نفخ شکم

۱ ) چون به همراه چربی‌های غذایی، ویتامینهای محلول در چربی ( k ، a ، d ، e و بتا کاروتن‌ها )
نیز جذب نمی‌شوند، لذا بدن با کاهش این ویتامینها مواجه خواهد شد . بنابراین توصیه می‌شود که ضمن مصرف ارلیستات قبل از خواب قرص مولتی ویتامین مصرف گردد

۲ )در تاریخ ۴ ژوئن ۲۰۰۴، سازمان غذا و داروی امریکا، ارلیستات را در فهرست داروهای ایجادکننده مسمومیت کبدی قرار داد . در این فهرست، ارلیستات دارویی با داشتن “سیگنال بالقوه در ایجاد سمیت کبدی ” معرفی شده‌است . بررسی‌های بعدی ایجاد نارسایی کبدی را در مصرف کنندگان ارلیستات نشان دادند .

۱ ) سوء تغذیه

۲ ) حساسیت شدید به ارلیستات

۳ ) کاهش عملکرد کیسه صفرا( برای مثال پس از کوله سیستکتومی )

۴ ) بارداری و شیردهی

۵ ) در انسداد مجاری صفراوی، اختلال عملکرد کبد و بیماری‌های لوزالمعده با احتیاط مصرف شود

جستجو در سایت توسط گوگل

Forum Rules

اخبار مهم

ارایه دهنده محصولات ارایشی و زیبایی,چاقی ولاغری

قرص چربی سوز و لاغری زنیکال اصل المان Xenical

هرگز به توصیه دیگران وخود سر از قرصهای لاغری استفاده نکنید.هر قرص لاغری دارای یک مکانیسم مخصوص و عملکرد جداست

قرص زنیکال xenical

قرص چربی سوز و لاغری زنیکال اصل المان Xenical

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما *

نام *

ایمیل *

6
 − 

 = 
یک

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

میزبانی توسط هاست پربازدید و قدرتمند ماهان سرور

 

اين سايت در “ستاد ساماندهي پايگاه هاي اينترنتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي” ثبت شده و بر طبق قوانين جمهوري اسلامي ايران عمل خواهد كرد. لذا مسوليت محتواي آگهي ها بر عهده كاربران مي باشد.تمام حقوق برای پرشین آگهی (رسانه آگهی پارسی ایرانیان) محفوظ می باشد.کپی برداری از پوسته و طراحی سایت طبق قوانین حقوق مولفین پیگرد قانونی خواهد داشت.

 

قرص چربی سوز و لاغري زنيکال Xenical کپسول های چربی سوز و لاغر کننده زنیکال محصول روش آلمان صد در صد اورجینال می باشند حاوی 84 کپسول با تاثیری فوق العاده و سریع راهی آسان برای رسیدن به وزنی ایده آل زنیکال یا ارلیستات XENICAL از جمله داروهای لاغری است که با مهار کردن آنزیم لیپاز – که از لوزالمعده جهت هضم و تجزیه ی چربی ها ترشح می شود ، از جذب 30 درصد چربی غذا جلوگیری کرده و بدین ترتیب به روند کاهش وزن سرعت می بخشد. اصلی‌ترین کاربرد استفاده از زینکال کاهش چاقی است، اما استفاده از این محصول فواید دیگری نیز دارد. زنیکال سبب کاهش بروز دیابت نوع ۲ به میزان ۴۰٪ و همچنین تسبیط فشار خون در افراد چاق میگردد بدین سبب مصرف این دارو دراتحادیه اروپا بسیار بالاست وساخت کشور آلمان می باشد.

زنيکال چيست ؟ داروي لاغري زنيکال يک داروي خوراکي کاهش وزن است که به افراد کمک مي کند که وزن کم کرده و آن را ثابت نگه دارند،زنيکال از جذب چربي در بدن جلوگيري مي کند و آن را توسط روده دفع مي کند . کپسول زنيکال چطور عمل مي کند؟ وقتي چربي مصرف مي کنيد، بدن آن را به کمک آنزيم ليپاز به ساده ترين ترکيبات تجزيه کرده و جذب ميکند ، زنيکال با چسبيدن به آنزيم ليپاز مانع از تجزيه شدن چربي و جذب آن در بدن مي شود و از جذب حدود 30% چربي در بدن جلوگيري مي کند . قرص لاغري زنيکال براي چه کساني مناسب نيست ؟ کساني که مشکل جذب غذا به طور دائمي دارند،کساني که مشکل کيسه صفرا دارند و زنان باردار و شيرده نبايد از قرص زنيکال استفاده کنند . طريقه مصرف قرص لاغري زنيکال : ميزان توصيه شده به همراه يک وعده غذايي اصلي که حاوي چربي باشد يک کپسول 120 ميلي گرمي به همراه آب مي باشد. مي توانيد زنيکال را سه بار در روز به همراه رژيم غذايي کم کالري استفاده کنيد .هر بار که از قرص زنيکال استفاده مي کنيد وعده غذايي شما نبايد بيشتر از 30% از کالري هاي آن از چربي ها باشد زنيکال را به همراه غذا يا حد اکثر بعد از آن ميل کنيد.

برخی از ویژگیها 1) از جذب 30 درصد چربی غذا جلوگیری می کند 2) از بین برنده اشتها بدون نیاز به رژیم های سخت غدایی 3) کم کردن سریع وزن بدون هیچ تاثیر مضر 4) دفع زوائد سوخت و ساز بدن 5) دفع موثر چربی ها و جمع کردن پوست بدن بدون بازگشت به حالت قبل

 

اورلیستات (ORLISTAT)

اورلیستات یا زنیکال (XENICAL) از جمله داروهای لاغری است که با مهار کردن آنزیم لیپاز- که از لوزالمعده جهت هضم و تجزیه ی چربی ها ترشح می شود – از جذب 30 درصد چربی غذا جلوگیری کرده و بدین ترتیب همراه با رژیم های غذایی به روند کاهش وزن سرعت می بخشد و وزن فرد در سال 4 کیلو بیشتر از رژیم کاهش وزن بدون دارو، کاسته می شود.

جهت سرعت بخشیدن به کاهش وزن ، به موازات تنظیم و تجویز رژیم مناسب!! روزانه 3 کپسول زنیکال (XENICAL) در صبحانه، ناهار و شام همراه با غذاهای مصرفی توصیه می شود. باید توجه مصرف کنندگان را به این مسئله جلب کنم ، کسی که شروع به مصرف این دارو کند، باید تا مدت ها آن را ادامه دهد، چون با قطع دارو دوباره انباشتگی چربی ها آغاز می شود.

بررسی میزان تاثیر دارومیزان کاهش وزنی که این دارو حاصل شده متغیر هست.دریک مطالعه یک ساله در 35 تا 54 % مصرف کنندگان دارو 5% و یا کمی بیشترکاهش در BMI دیده شد… گرچه تمام این 5% کاهش BMI الزاما چربی نبوده است.در 16 تا 24% مصرف کنندگان 10% کاهش در BMI دیده شد.بعد از قطع دارو وزن داوطلبان به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرد… بطوری که تا 35% وزنی که کم شده بود دوباره باز گشت.اما علی رغم میزان کم کاهش در BMI افراد , احتمال بروز دیابت تا 35% در مصرف کنندگان دارو کم شد.همان مطالعه نشان داد که عوارض این دارو ممکنه تا 4 سال باقی بمونه. اون کسانی که دارو روی آنها جواب داده بود . کاهش 5% در BMI آنها دیده شد… نتیجه دارو بعد از یک سال 16% کاهش وزن بوده است.نتايج پنج تحقيق در رابطه با آثار مصرف اين دارو در ميزان عادي 120 ميلي‌گرم (سه بار در روز) نشان داد كه 20 درصد افراد چاق، توانستند كمتر از 10 درصد وزن خود را طي يك دوره مصرف يك ساله كم كنند. البته اين افراد يك رژيم كاهش كالري نيز گرفته بودند. در صورتي كه پس از مصرف مداوم 12 هفتگي زينكال به همراه يك رژيم كاهش كالري، كاهش وزن از پنج درصد نگذرد، مصرف دارو بايد قطع شود زيرا ادامه دادن آن فايده‌اي نخواهد داشت.خلاصه: دارو روی نصف مصرف کنندگان ممکنه اصلا اثر نکنه و روی نصف اثر کرده ظرف 3 ماه 5% کاهش در BMIو ظرف 1 سال 16% کاهش وزن دیده شده است.

قرص زنیکال xenical

 

مصرف این دسته از داروها در درازمدت چه مضراتی به دنبال دارد؟این داروها به نسبت کم ضررتر بوده (همچون «زنیکال») و مکانیسم کارشان نیز متفاوت است.با اشتها کاری ندارند و چربی هم نمی سوزانند، بلکه در سطح دستگاه گوارش مانع جذب یک سوم چربی غذا می شوند. البته این داروها با رژیم غذایی جواب می دهند. آن هم به صورت تدریجی و درازمدت (یک کیلو در ماه از وزن کاسته می شود).مصرف این داروها نیز می تواند عوارضی به همراه داشته باشد همچون بی اختیاری دست و ممانعت از جذب چربی نیز می تواند کمبود ویتامین های محلول در چربی را به همراه آورد. به علاوه خانمهای شیرده ، باردار و بچه ها از مصرف این داروها منع می شوند.در 15 تا 30 درصد موارد اسهال چرب و در 7 درصد موارد دفع غيرارادي مدفوع و از دست دادن ويتامين‌هاي حلال در چربي به ويژه A،D، K و E را به همراه دارد. بيشتر مصرف‌كنندگان آن نيز از خروج گاز شكمي همراه با ترشحات روده‌اي ناراحت‌‌اند.پزشكان به افرادي كه از اين دارو استفاده مي‌كنند، پيشنهاد مي‌كنند غذاهاي چرب كمتري بخورند و در عوض ميوه‌، سبزي‌ها و ويتامين را در برنامه غذايي خود بگنجانند.از آن جا که دارو جذب چربی غذا را متوقف میکنه احتمالا” تغییراتی در روده ایجاد میکنه این تغییرات معمولا” در هفته اول درمان ایجاد میشه وبرای بر خی افراد ممکنه تا 6 ماه یا بیشتر پس ازمصرف دارو اتفاق بیفته این تغییرات شامل دفع روده ای با گاز یا افزایش تعداد حرکات روده ای و عدم کنترل آنها بخصوص بعد از غذاهایی که میزان بیشتری از چربی دارن اتفق بیفته.چربی هایی که تجزیه و جذب نشده اند ، باعث دفع مدفوع پرچرب شده و بوی بسیار زننده ای ایجاد می کنند. در ارتباط با مقدار چربی موجود در غذا ، احتمال ایجاد سردردهای شدید و دل دردهای طاقت فرسا در ۶ درصد مصرف کنندگان وجود دارد. در ضمن به علت اختلال در جذب ویتامین های محلول در چربی که شامل ویتامین های K , E , D , A است ، باید دو ساعت بعد از مصرف زنیکال نسبت به مصرف مکمل های مولتی ویتامینی اقدام شود. این دارو به علت احتمال ایجاد زمینه ی بروز سرطان سینه که از طرف FDA ( اداره غذا و دارو ) مطرح گردیده بود، از طرف شرکت سازنده و تولید کننده ، درخواست تایید دارو پس گرفته شده است. مصرف اين دارو براي كودكان، زنان باردار و زنان شيرده ممنوع است

زنیکال یا ارلیستات و ریسک بیماریهای کبدی

 

از1999 تا اكتبر2008 ،32 گزارش از بيماريهاي جدي كبد ناشي از مصرف اين دارو بدست FDA رسيد.

30تا از اين موارد مربوط به خارج از آمريكا بود.6 نفر از اين افراد دچار liver failour  شده بودند.شايعترين عارضه ي گزارش شده از ارليستات شامل زردي پوست وچشم(يرقان)، ضعف و درد معده بود.

بعد از اين گزارشاتFDA تمامي اطلاعات رسيده را مورد بحث و بررسي قرار داد و از مراكز مختلفي كه مسئول تاييد SAFTY  داروها بودند ياري طلبيد.

نتايج حاكي از اين بود كه به نظر نميرسد  رابطه اي بين مصرف زنيكال و اين مشكلات كبدي وجود داشته باشد.اما اين بررسي ها و آناليزها همچنان ادامه دارد و نتيجه ي نهايي هنوز توسطFDA منتشر نشده است.

اما FDA به افرادي كه مصرف كننده ي ارليستات هستند توصيه كرده در صورتي كه هر عارضه ي مربوط به بيماريهاي كبدي(ضعف، خستگي، تب، زردي، ادرار قهوه اي، درد شكم، تهوع، استفراغ، رنگ روشن مدفوع، خارش، يا كاهش اشتها) را مشاهده كرديد حتما با پزشك خود در مورد ادامه ي مصرف آن مشورت كنيد.

شركت سازنده ي آن هم ذكر كرده از آنجا كه ارليستات جذب خوني كمي دارد و مكانيسم اثر آن به صورت موضعي در لوله ي گوارش است به نظر نميرسد كه مكانيسم بيولوژيكي سبب اين عارضه شده باشد.

از آنجا كه افراد چاق مصرف كننده ي  اين دارو هستند و خود چاقي ريسكي براي بيماريهاي كبدي است ممكن است اين عارضه مربوط به چاقي باشد نه دارو.

اما مطالعات براي عوارض و ايمن بودن دارو همچنان ادامه دارد.

بعضی از گزارشات عوارض مربوط به داروی زنیکال(پژوهشی)این دارو که اداره‌دارو و غذای آمریکا اف.دی.ای هم آنرا تایید کرده‌است در برخی افراد سبب بروز حالات پیش سرطانی کولون شده است .پژوهشگران علوم پزشکی شرکت داروسازی روش اعلام کردند تجویز داروی زنیکال سبب بروز حالات پیش سرطانی دردستگاه گوارشی می‌شوداین دارو که اداره‌ دارو و غذای آمریکا اف.دی.ای هم آنرا تایید کرده‌است در برخی افراد سبب بروز حالات پیش سرطانی کولون شده است داروي لاغري زنيكال خطر بروز سنگ كليه را افزايش مي‌دهد به گفته پژوهشگران برزيلي، مصرف داروي «اورليستات» يا «زنيكال» كه گاه برخي بيماران براي كاهش وزن از آن استفاده مي‌كنند، احتمال بروز سنگ‌هاي كليه را افزايش مي‌دهد. محققان دانشگاه فدرال سائوپولو در برزيل با بررسي گروهي از موش‌هاي آزمايشگاهي دريافتند، استفاده از داروي «زنيكال» ميزان نوعي ماده سنگ ساز موسوم به «اگزالات» را در ادرار اين حيوانات تا 8 برابر (هشت برابر) افزايش مي‌دهد

یا مصرف این دارو بدون نسخه مجاز است؟در اغلب کشور ها مثل انگلستان و فرانسه و کانادا فروش این دارو باید با نسخه پزشک باشه… اما در استرالیا وآمریکا ترکیبات خاصی از این دارو بدون نسخه بفروش میرسهمعرفی منابع انگلیسی در باره این داروhttp://www.fda.gov/cder/consumerinfo…fo/xenical.HTMhttp://www.drugs.com/xenical.htmlhttp://en.wikipedia.org/wiki/Orlistathttp://www.xenical.com

منبع

http://forum.iransalamat.com/showthread.php?t=4022

http://www.tehranebuy.com/darmani-behdashti/43-1388-09-09-11-21-29/71-xenical-.html

http://www.irshafa.ir/post-2832.aspx

http://www.pharmc.ir/drugtherapy/intestinal/67-akhbar-govaresh/332-1389-03-14-19-33-57.html

قرص زنیکال xenical
قرص زنیکال xenical
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *