عوارض سیگار برای پوست

دود سیگار بیش از 4 نوع ماده ی شیمیایی دارد که باعث اختلال و آسیب در قسمت های مختلف بدن و از جمله موی سر و پوست صورت می شود. شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین و اصلی ترین عوارض و مضرات سیگار بر روی پوست و مو بر جای می ماند.

دود سیگار مانع از اکسیژن رسانی کافی به پوست صورت و موی سر شده و در نتیجه عوارضی را بر جای می گذارد.

ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل به بررسی عوارض و مضرات سیگار برای پوست صورت، ناخن ها و موی سر پرداخته ایم.

به نظر می رسد که دود توتون موجود در سیگار باعث ایجاد استرس اکسیداتیو شده و چون مانع از اکسیژن رسانی کافی به پوست صورت می شود باعث تجزیه ی الاستین و کلاژن موجود در پوست و در نتیجه به ایجاد چروک دور لب، چروک دور چشم و پیری زودرس پوست صورت منجر می شود.

دود سیگار حاوی مونوکسید کربن است که در خون منتشر شده و مانع از سم زدایی و پاک سازی کبد می شود به همین دلیل سیگار کشیدن آکنه و جوش صورت را تشدید می کند.

عوارض سیگار برای پوست

سیگار کشیدن باعث تشدید بی خوابی شده و در نتیجه می تواند پف زیر چشم و سیاهی دور چشم را تشدید کند.

سیگار کشیدن پوست صورت را از اکسیژن کافی و مواد مغذی محروم می کند به همین دلیل افراد سیگاری رنگ پریده هستند.

همچنین سیگار کشیدن مانع از اکسیژن رسانی به پوست صورت شده و باعث ایجاد لک صورت می شود.

سیگار کشیدن باعث کاهش ویتامین A و رطوبت پوست صورت شده و خشکی پوست صورت را تشدید می کند.

دود سیگار باعث کاهش الاستین و کلاژن پوست صورت به ویژه در اطراف لب ها می شود، پوست اطراف لب خاصیت ارتجاعی را از دست می دهد و چروک دور لب ایجاد می شود.

سیگار کشیدن دوره ی درمان زخم های پوستی را می کند و در نتیجه باعث عفونت زخم، زخم پای دیابتی و همچنین تشدید زگیل تناسلی می شود.

سیگار کشیدن خطر ابتلا به سرطان پوستی به کارسینوم سلول سنگفرشی را افزایش می دهد.

مطالعات متعدد نشان می دهد که سیگار کشیدن باعث التهاب در بدن شده و بیماری پوستی پسوریازیس را تشدید می کند.

گفته می شود که سیگار کشیدن بیماری پسوریازیس را در زنان تشدید می کند.

تحقیقات نشان داده که سیگار خطر ابتلا به بیماری لوپوس مزمن پوستی، به ویژه لوپوس اریتماتوز را تشدید می کند، در واقع سیگار بیماری خود ایمنی لوپوس را با فعال شدن لنفوسیت ها افزایش می دهد.

درد توتون موجود در سیگار می تواند باعث سیاه شدن انگشتان و لکه دار شدن ناخن ها شود، خبر خوب این است که این لکه ها با ترک کردن سیگار درمان می شوند.

مونوکسید کربن موجود در دود سیگار وارد جریان خون شده و باعث کاهش اکسیژن رسانی به پوست سر و مو ها می شود در نتیجه فولیکول های مو آسیب می بینند، ریزش مو تشدید شده و احتمال طاسی در زنان و مردان سیگاری افزایش می یابد.

همچنین سیگار کشیدن باعث افزایش هورمون دی هیدروتستوسترون در بدن شده و ریزش مو را تشدید می کند.

تحقیقات نشان داده که سیگار کشیدن می تواند به سلول های تولید کننده ملانین، ملانوسیت ها که عامل رنگ مو هستند، آسیب رسانده و در نتیجه باعث سفید شدن زودرس موی سر می شود.

بد نیست بدانید که افراد سیگاری دچار کمبود ویتامین C و بیوتین هستند، کمبود این دو ویتامین باعث ایجاد مو های خشک و شکننده و آسیب دیده می شود.

در ادامه بخوانید : اثرات مخرب سیگار بر دهان و دندان

منابع : dermnetnz – livestrong

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

بسیاری از ما به خوبی درباره‌ی خطرات سیگار در مورد سلامتی‌مان آگاهیم، اما آیا می‌دانید که عادت به سیگار کشیدن می‌تواند ظاهر شما را هم ویران کند؟!

سارا مونزانی، متخصص آرایش مدونا می‌گوید: کار سختی است، اما بهترین کاری که می‌توانید برای داشتن پوستی درخشان و زیبا انجام دهید این است که سیگار کشیدن را ترک کنید! سیگار کشیدن هم پوست شما را خشک می‌کند و هم آنرا از اکسیژن محروم می‌سازد. پس با ترک سیگار مزایای آنرا به چشم خواهید دید، پوستتان نرم‌تر، صاف‌تر و درخشان‌تر خواهد شد.

در کنار صدمات ناشی از نور خورشید و شرایط سخت زندگی، نیکوتین هم می‌تواند سال‌ها به سن شما بیفزاید! بر اساس گفته‌های دکتر نیکولاس پریکون، متخصص بیماری‌های پوستی، تأثیرات سیگار کشیدن بر پیری بدن بسیار قابل توجه است. هنگامی که ما تنها یک پک از دود سیگار را به داخل می‌دهیم، بیش از یک تریلیون رادیکال آزاد در ریه‌های ما ساخته می‌شوند که باعث واکنش‌های التهابی خواهند شد و در سراسر بدن به گردش در خواهند آمد.

اگر این برای ترغیب کردن شما به ترک سیگار کافی نیست، باید بدانید که در سال ۱۹۸۵، واژه ی «چهره‌ی فرد سیگاری» به واژه‌ه‌ی پزشکی افزوده شده است. ویژگی‌های «چهره‌ی فرد سیگاری» که اشخاص را پیرتر از سن واقعی‌شان نشان می‌دهد اینطور تعریف شده است: خطوط یا چروک‌هایی در صورت، مشهود در لب‌های بالایی و پایینی، یا گوشه‌های چشم‌ها، خطوط عمیقی بر روی گونه‌ها، یا خطوط متعدد کم عمق بر روی گونه‌ها و فک پایین.

سیگار حاوی بیش از ۴ هزار سم است که بسیاری از آن‌ها مستقیماً جذب خون می‌شوند، و توسط خون به بافت پوستی شما برده خواهند شد. همچنین سیگار کشیدن باعث خواهد شد رگ‌های لایه‌های فوقانی پوست منقبض شوند، بنابراین سطح اکسیژن در خون نیز کاهش پیدا خواهد کرد که باعث کاهش سطح کلاژن در پوست خواهد شد.

عوارض سیگار برای پوست

عوارض سیگار بر روی پوست

متخصص پوست و زیبایی جین مارش می‌گوید: پوست یک فرد سیگاری بدلیل گردش خون ضعیف، معمولاً نازک‌تر است، که باعث خواهد شد نشانه‌های سالخوردگی قابل مشاهده‌تر بوده و خطوط و چین و چروک‌ها پابرجاتر شوند. با استفاده از تکنیک اولتراسوند برای ارزیابی ضخامت پوست قسمت داخلی بازو، نتایج آشکاری بدست آمد، پوست افراد سیگاری چهار برابر نازک‌تر از افراد غیر سیگاری بود، حتی در برخی موارد این مقدار به ۴۰ درصد می‌رسید!

اگر حفظ تناسب اندام برایتان همچین کار سختی هم نباشد، باید بدانید که سیگار کشیدن می‌تواند باعث عدم تعادل در هورمون‌های زنانه شود، که منجر به تغییر شکل بدنتان خواهد شد و همه‌ی زحماتتان را به باد می‌دهد. ممکن است شنیده باشید که سیگاری‌ها معمولاً لاغرتر از افراد غیر سیگاری هستند. هرچند سیگار کشیدن بر سیستم غدد مترشحه داخلی تأثیر می‌گذارند و شکل بدن دستخوش تغییر می‌شود، ولیکن باعث افزایش نسبت دور کمر به دور باسن نیز خواهد شد.

بنابراین، به جهت سیگار کشیدن و ایجاد تغییرات در هورمون‌ها به رغم وزن کمتر، سیگاری‌ها تمایل به داشتن شکم چاق و پاهای لاغر هستند. در نتیجه این اتفاقات، افراد سیگاری میزان نرمالی از چربی را بصورت غیر نرمال ذخیره می‌کنند، که باعث خواهد شد بدنشان شکل سیب شود!

با فیتنس پلاس حرفه ای تمرین کنید!

بره تمرینی + رژیم لاغری


توسط کارشناسان فیتنس مگزین

پشتیبانی آنلاین + تخفیف ویژه

سلام علیکم .ازاتشارمطالب ارزشمند تان تشکرمی کنم .به نظر من اگر انسانها به دستورات بحیات بخش اسلا م پیروی کنند نجات می یابند مثلا فرموده ولا تلحقوا بایدیکم الی التهلکه یعنی خود تان را بادست خودتان به هلاکت نیندازید یعنی به خودتان ضرر نزنید.خلاصه پیروی هوای نفس کار به دست ما خواهدداد

سیگار قلب را گشاد می کند عامل اصلی سرطان کسانی که فشار خون دارند باید سیگار نکشد سرطانی ها مرگ مرگ

سیگار فشار خون ادم را بالا می برد

هر انسانی زیبایش براش خیلی مهمه بخصوص من که خوشگلم به خاطر تمام چیزای که راجب زیبایی و سیگار نوشتید واقعا ازتون سپاسگزارم دکتر

من عاشق نوشته ها وتوصیه های پزشکی شما هستم ممنون از زحماتتون

کلیه حقوق مطالب برای مجله تناسب اندام محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و مجله تناسب اندام را درج کنید. کانال بدنسازی9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *