عوارض خوردن موز در دوران بارداری

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد. بسیاری از مردان برای شکل دادن به قفسه سینه خود، به سختی می توانند چربی سینه را از بین ببرند. در ادامه این مقاله از بخش پزشکی و ورزشی دکتر سلام، به برخی از تمرینات آزمایش شده در طول زمان برای از بین بردن چربی سینه در مردان اشاره می کنیم. همچنین به سراغ سؤالاتی که اغلب

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

عوارض خوردن موز در دوران بارداری

محققان قرص جدیدی را تولید کرده اند که می تواند انسولین را مستقیما به دیواره معده بیاورد. سوال اینجاست که آیا تزریق انسولین به زودی تنها بخشی از

چه اصول و قوانینی برای فنگ شویی خانه و محل کار وجود دارد؟ چگونه میتوان انرژی مثبت بیشتری را به سوی خانه و یا محل کار خود فرستاد؟

در مورد فنگ شویی آشپزخانه چقدر می دانید؟ آیا محل قرار گیری آشپزخانه تان از اصول فنگ شویی طبعیت می کند؟ اگر می خواهید به زودی مشغول خانه

در مورد جذب معشوقه با فنگ شویی چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می توان با کمک قوانین فنگ شویی کسی را به تسخیر خود در آورد و کاری کرد

در مورد فنگ شویی میوه ها چقدر اطلاعات دارید؟ ممکن است بخواهید در تزئین منزل خود از نماد میوه ها استفاده کنید. آیا می دانید کدام یک

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

خانومانه: موز این میوه شیرین، نرم و خامه ای در سراسر جهان به عطر و طعم لذت بخشی معروف است و خواص و فواید آن واضح و مشخص است. موز یکی از میوه های پر مصرف در جهان است که سرشار از مواد مغذی است و به رفع بسیاری از مشکلات فیزیولوژیکی و روحی کمک می کند. در حالی که ممکن است موز ها را یکی پس از دیگری بخورید اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که مصرف زیاد آن ممکن است چه عوارضی در پیش داشته باشد؟

 

 

عوارض خوردن موز در دوران بارداری

در کنار همه فوایدی که موز دارد اما باید عوارض آن را هم در نظر داشت. در ادامه به ۱۴ مورد از عوارض آن اشاره شده است:

 

۱- افزایش وزن

گرچه موز نسبت به انواع چیپس و بیسکوییت ها کالری کمتری دارد اما باز هم نباید تاثیر آن بر روی اضافه وزن را نادیده گرفت. یک عدد موز متوسط به تنهایی دارای ۱۰۵ کالری است و این در مقایسه با پرتقال متوسط (۶۲)، یک کاسه هندوانه (۴۵) یا یک فنجان انگور (۶۲) بسیار بالاتر است. بنابراین، اگر به دنبال یک میان وعده­ کم کالری هستید تا هر چند ساعت یک بار بتوانید آن را مصرف کنید، باید بدانید که موز نمی تواند گزینه مناسبی باشد.

در عوض بهتر است از میوه ها و سبزیجاتی مانند هندوانه، توت فرنگی، طالبی، هلو، خیار، کاهو، کدو سبز، کلم و مانند این ها استفاده کنید زیرا آن ها پر آب تر، کم کالری و سرشار از فیبر هستند و شما را مدت طولانی تری سیر نگه می دارند.

 

۲- میگرن

چنانچه شما هم از حملات میگرنی رنج می برید بهتر است موز مصرف نکنید. تیرامین، ماده ای که در بسیاری از غذاها مانند پنیر، ماهی، گوشت و موز یافت می شود، باعث بروز سردردهای میگرنی می­ شود. از آنجایی که تیرامین موجود در پوست موز ۱۰ برابر از پالپ موز است، باید حین جداکردن موزها مراقب دستان خود باشید.

 

۳- هیپرکالمی

هیپرکالمی، نوعی بیماری ناشی از پتاسیم بیش از حد در خون است و علائم آن نبض نظم، تهوع و ضربان قلب نظم است که حتی می تواند منجر به حمله قلبی شود. طبق تحقیقات انجام شده، چنانچه در بزرگسالان مقدار پتاسیم خون از ۱۸ گرم باشد موجب بروز هیپوکالمی می­ شود.

 

۴- پوسیدگی دندان

موز به دلیل داشتن نشاسته­ زیاد باعث پوسیدگی جدی دندان ها می شود، به همین دلیل باید پس از خوردن آن دهان و دندان ها را کاملا بشویید. طبق مطالعات انجام شده، آسیب موز به دندان ها حتی از انواع شکلات ها، شیرین کننده های قرمز رنگ و جویدن آدامس است. قند ها به سرعت در دهان حل می شوند اما روند حل شدن نشاسته ها به آرامی انجام می شود. از این رو، زمانی که مواد نشاسته دار مانند موز مصرف می کنید، ذرات آن حدود ۲ ساعت بعد از خورد لابه لای دندان ها باقی می ماند، در نتیجه باکتری بیشتری جذب می کند و در نهایت منجر به ایجاد حفره های و عمیق تری می شود.

 

۵- خواب آلودگی

ممکن است تصور شما این باشد که شروع یک روز با خوردن موز می تواند عالی باشد! اما باید بدانید که موز موجب خواب آلودگی می شود. علت آن هم این است که موز غنی از تریپتوفان است. تریپتوفان نوعی اسید آمینه است که علاوه بر ایجاد حس خواب آلودگی، عملکرد ذهنی و میزان سرعت عکس العمل به واکنشی را کاهش می دهد. موز همچنین حاوی مقادیر زیادی منیزیم است که به آرام شدن عضلات کمک می کند. با این حال شما می توانید موز را به عنوان یک میان وعده خوب پیش از خواب مصرف کنید.

 

۶- آسیب عصب

از آنجایی که موز حاوی مقدار بسیار زیادی ویتامین B6 است، مصرف بیش از حد آنها می تواند موجب آسیب عصبی شود. به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، مصرف بیش از ۱۰۰ میلی گرم ویتامین B6 بدون نسخه می تواند موجب آسیب عصبی شود. با این حال، احتمال آسیب عصبی از طریق مصرف موز نادر به نظر می رسد و در صورتی اتفاق می افتد که شما فرد بدنسازی باشید که در مصرف موز زیاده روی می کند و یا در یک مسابقه خوردن موز شرکت داشته باشید.

 

۷- حساسیت Ragweed  (نوعی علف که تولیدکننده­ گرده­ی حساسیت زا است)

حساسیت Ragweed یک بیماری است که باعث می شود سیستم ایمنی بدن نسبت به استنشاق بوته ها و دانه ها واکنش نشان دهد. فردی که از این آلرژی رنج می برد نشانه هایی از قبیل تورم لب ها، گلودرد، زبان متورم و مانند این ها را به همراه دارد. از این رو، پس از مصرف موز یا حتی دست زدن به آن، علائم حساسیت در افراد مبتلا به این آلرژی در آن ها ظاهر می شود.

 

۸- حساسیت بیش از حد در بیماران آلرژیک به لاتکس

طبق مطالعات انجام شده در حوزه بیماری های آلرژیک، آسم و ایمونولوژی، آن دسته از افرادی که به لاتکس حساسیت دارند، با مصرف موز حساسیت آن ها همراه با علائمی همچون خس خس سینه، آبریزش بینی، سرفه، خارش گلو و آبریزش از چشم دو چندان می شود.

 

۹- مشکلات تنفسی

یکی دیگر از مشکلات حساسیتی که می تواند بسیار شدید و مهلک باشد، التهابات است و زمانی کار را سخت می کند که راه های تنفسی را درگیر کرده و باعث بروز مشکلات شدید تنفسی می شود و در نتیجه تنفس و عمل بلع را مختل می کند.

 

۱۰- درد شکم

اگر در مصرف موز افراط کنید به ویژه موزهایی که به خوبی نرسیده اند، معده درد های شدیدی به سراغتان خواهد آمد، همچنین ممکن است حالت تهوع و سایر دردهای شکمی را تجربه کنید. موز نارس حاوی مقدار بالایی نشاسته­ مقاوم است که به زمان طولانی برای هضم نیاز دارد، در نتیجه منجر به استفراغ یا اسهال می شود

 

۱۱- شوک آنافیلاکتیک

افرادی که به موز حساسیت دارند، پس از مصرف آن دچار کاهش ناگهانی فشار خون می شوند. سپس مشکلات تنفسی آنها مانع از افزایش سطح اکسیژن شده و دچار شوک می شوند. از این رو باید مراقب نشانه هایی از قبیل افزایش یا کاهش میزان ضربان قلب، سرگیجه و ضعف باشید.

عوارض خوردن موز در دوران بارداری

 

۱۲- یبوست

تعجب کردید؟ بله، موز باعث یبوست می شود! پیش از این گفتیم که موز به تحریک روده کمک می کند اما این اثر شگفت انگیز در موز رسیده است. موز نارس غنی از نشاسته­ مقاوم است و خطر ابتلا به یبوست را افزایش می­ دهد. همچنین حاوی مقادیر زیادی اسید تانن است که اثر بازدارندگی بر دستگاه گوارش دارد.

 

۱۳- تولید گاز

مصرف موز باعث تولید گاز می شود، زیرا آن ها حاوی فیبر محلول و فروکتوز هستند که هر کدام گاز تولید می کنند. اگر ناگهان میزان مصرف فیبر را افزایش دهید یا به طور کلی فیبر زیاد مصرف کنید، باعث می شود که روده­ بزرگ برای شکستن فیبرها تلاش زیادی بکند و همین امر موجب ایجاد گاز می­ شود. چنین شرایطی برای مصرف فروکتوز هم وجود دارد و زمانی که زیاد مصرف شود، عملکرد روده را دچار مشکل می کند.

 

۱۴- خطر ابتلا به دیابت نوع ۲

موز جزو آن دسته مواد غذایی با “سطح متوسط گلیسمی است، بدین معنی که تغییرات جزئی در میزان قند خون ایجاد می کند. همچنین، از آنجا که مصرف بیش از حد مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالا خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، چاقی و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می­ دهد، باید به صورت کنترل شده موز مصرف کنید. این شاخص گلیسمی در موز های رسیده بسیار بالاتر است، در نتیجه موز های رسیده پر خطرتر هستند. پس مراقب مصرف روزانه موز باشید.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *