عوارض خوردن سرکه سیب زیاد

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

براساس مطالعات دانشمندان، خواص سرکه سیب برای سلامتی فراوان است که از جمله آن‌ها می‌توان کاهش قند خون و کاهش وزن اشاره کرد. بااین‌حال نگرانی‌هایی درباره‌ی مضرات سرکه سیب و خطرات احتمالی سرکه سیب در میان مردم به‌وجود آمده است. در این مقاله شما را با مضرات سرکه سیب و خطرات احتمالی مصرف بیش از حد سرکه سیب و همچنین نحوه مصرف سالم سرکه سیب آشنا خواهیم کرد.

عوارض خوردن سرکه سیب زیاد

سرکه سیب دراثر تخمیر سیب با مخمرها تولید می‌شود. مخمرها قند موجود در سیب را به الکل تبدیل می‌کنند. سپس باکتری‌هایی به این مخلوط اضافه می‌شوند و الکل را به استیک اسید تبدیل می‌کنند. درحدود ۵ تا ۶٪ سرکه‌ی سیب از استیک اسید ساخته شده است. استیک اسید در دسته‌ی اسیدهای ضعیف قرار می‌گیرد. بااین‌حال مقادیر بالای آن خاصیت اسیدی نسبتا بالایی ایجاد می‌کند.

سرکه سیب علاوه بر استیک اسید، محتوی آب، سایر اسیدها، ویتامین ها و مواد معدنی است.

برخی مطالعات انجام‌گرفته بر روی جانوران و انسان‌ها نشان داد که استیک اسید و سرکه سیب می‌توانند به چربی سوزی و کاهش وزن، کاهش قند خون، افزایش مقاومت به انسولین و تنظیم سطح کلسترول و کاهش کلسترول کمک بکنند.

متأسفانه گزارش‌هایی درباره‌ی عوارض مصرف سرکه سیب وجود دارد. این عوارض ناشی از مصرف بیش‌ازحد سرکه سیب است. بااینکه مقادیر کم سرکه سیب بی‌خطر است، ولی مصرف زیاد آن می‌تواند مضر و حتی خطرناک باشد.

سرکه سیب موجب کاهش سرعت تخلیه‌ی مواد غذایی از معده می‌شود. این امر از بالا رفتن قند خون جلوگیری می‌کند و ورود قند به جریان خون را به‌تأخیر می‌اندازد. این ویژگی موجب بدترشدن علائم فلج معده (گاستروپارزی) می‌شود که در مبتلایان به دیابت نوع ۱ شایع است.

در بیماری فلج معده اعصاب معده به‌خوبی کار نمی‌کنند. بنابراین غذا بیش‌ازحد در معده باقی می‌ماند و با سرعت طبیعی خالی نمی‌شود.

سوزش معده و سرِدل، نفخ و حالت تهوع از علائم فلج معده هستند. در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ که از فلج معده نیز رنج می‌برند، تنظیم زمان‌بندی مصرف انسولین و غذا بسیار دشوار است. زیرا پیش‌بینی اینکه غذا چه‌زمانی هضم و جذب می‌شود، کار سختی است.

یک مطالعه‌ی کنترل‌شده بر روی ۱۰ بیمار مبتلا به دیابت نوع ۱ و فلج معده انجام گرفت. مصرف آب همراه با ۲ قاشق غذاخوری (۳۰ میلی‌لیتر) سرکه‌ سیب نسبت به مصرف آب خالی، موجب افزایش چشمگیر زمان باقی‌ماندن غذا در معده‌ی این افراد شد.

ممکن است سرکه سیب موجب بروز عوارض گوارشی ناخوشایندی در برخی افراد بشود. براساس مطالعات انجام‌گرفته بر روی جانوران و انسان‌ها مصرف استیک اسید و سرکه سیب می‌تواند موجب کاهش اشتها، احساس سیری و کاهش تدریجی کالری دریافتی بشود.

البته مطالعه‌ای کنترل‌شده نشان داد در برخی موارد کاهش اشتها و مصرف غذا می‌تواند موجب کاهش بروز سوء‌هاضمه بشود.

در مطالعه‌ای، مصرف یک نوشیدنی محتوی ۲۵ گرم سرکه سیب موجب کاهش اشتهای‌ شرکت‌کنندگان شد. ولی از سوی دیگر حالت تهوع در آنها افزایش یافت. حالت تهوع این افراد زمانی که نوشیدنی‌شان طعم بدی داشت، تشدید می‌شد.

مصرف سرکه سیب به مبتلایان کولیت روده، التهابات دستگاه گوارشی و زخم معده نیز توصیه نمی‌شود.

هنوز مطالعه‌ی کنترل‌شده‌ای درمورد تأثیرات سرکه سیب بر سطح پتاسیم خون و سلامت استخوان وجود ندارد.

بااین‌حال گزارش‌هایی وجود دارد که مصرف زیاد سرکه‌ سیب در درازمدت می‌تواند موجب کاهش پتاسیم خون و تضعیف استخوان بشود.

یک زن ۲۸ ساله‌ به‌مدت ۶ سال روزانه ۲۵۰ میلی‌لیتر سرکه سیب را در آب مخلوط کرده و می‌نوشید. پس از این مدت، او به‌خاطر سطح پایین پتاسیم خون و وجود موارد غیرطبیعی در ترکیب خون به بیمارستان مراجعه کرد. معاینات نشان داد که این زن به پوکی استخوان نیز مبتلا شده که در این سن پدیده‌ی نادری است. پزشکان معالج این زن معتقدند مصرف زیاد سرکه سیب موجب شده تا مواد معدنی از استخوان این زن خارج بشوند تا اسید خون او را خنثی کنند. همچنین آنها معتقدند سطح بالای اسید از تشکیل استخوان تازه جلوگیری کرده است.

البته شایان ذکر است مقدار مصرفی این زن بسیار از مقداری است که اکثر افراد مصرف می‌کنند. همچنین او این کار را چندین سال انجام داده بود.

فرسایش مینای دندان یکی دیگر از مضرات سرکه سیب است. غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی می‌توانند به مینای دندان آسیب بزنند. تأثیر نوشابه‌ها و آبمیوه‌ها بر روی فرسایش مینای دندان به‌طور گسترده‌ای مطالعه شده است. اما برخی مطالعات نشان می‌دهند استیک اسید موجود در سرکه نیز ممکن است به مینای دندان آسیب بزند.

در یک مطالعه‌ی آزمایشگاهی، مینای دندان عقل در چندین نوع سرکه سیب با pH متفاوت از ۲٫۷ تا ۳٫۹۵ فرو برده شد. سرکه‌ سیب موجب کاهش ۱ تا ۲۰ درصدی مواد معدنی دندان پس از ۴ ساعت شد.

البته این مطالعه در شرایط آزمایشگاهی و خارج از محیط دهان انجام گرفت. بزاق موجود در دهان تا حدی اسید را خنثی می‌کند. با تمام این تفاسیر شواهدی وجود دارد که مصرف زیاد سرکه سیب به مینای دندان آسیب می‌زند.

در موردی، دختر ۱۵ ساله‌ای که روزانه ۲۳۷ میلی‌لیتر سرکه‌ی سیب رقیق‌نشده را مصرف می‌کرد، دچار پوسیدگی دندان شدید شد.

از مضرات سرکه سیب در هنگام مصرف بیش از حد می‌توان به سوزش مری اشاره کرد. سرکه سیب می‌تواند خطر سوزش مری (گلو) را افزایش بدهد.

بررسی‌ای درمورد نوشیدنی‌هایی که کودکان به‌طور اتفاقی می‌خورند نشان داد که استیک اسید ناشی از سرکه شایع‌ترین علت بروز سوزش مری در کودکان است.

محققان سرکه را به‌عنوان یک ماده‌ی سوزاننده معرفی کرده‌اند و توصیه می‌کنند والدین آن را دور از دسترس کودکان نگهداری کنند.

هنوز موردی از سوزش مری ناشی از مصرف سرکه سیب گزارش نشده است. ولی یک زن مدعی شده، وقتی یک قرص سرکه سیب در گلویش گیر کرد، موجب بروز سوزش گلوی او شد. این زن مدعی شده، در اثر بروز این اتفاق تا ۶ ماه عمل بلع را با سختی و درد انجام داده است.

ممکن است مصرف سرکه سیب بر روی پوست، به‌خاطر طبیعت اسیدی‌اش باعث سوختگی پوست بشود. در یک مورد، دختر ۱۴ ساله‌ای براساس چیزی که در سایت‌ها مشاهده کرده بود، برای از بین‌بردن خال روی بینی‌اش، چند قطره سرکه سیب روی آن ریخت. اما این عمل موجب آسیب‌دیدن پوست این ناحیه شد.

در یک مورد دیگر مادرِ یک پسر ۶ ساله که از چند بیماری رنج می‌برد، برای درمان عفونت پای پسرش بر روی آن چند قطره سرکه سیب ریخت که این امر موجب سوختگی پوست این ناحیه شد.

گزارش‌های دیگری نیز وجود دارد که از سوختگی پوست به‌خاطر استفاده از سرکه سیب حکایت دارند.

ممکن است سرکه سیب با برخی داروها تداخل داشته باشد. این داروها عبارت‌اند از:

از مضرات سرکه سیب می‌توان به تضعیف سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. براساس شواهد موجود پروبیوتیک‌ها و باکتری‌های مفید موجود در دستگاه گوارشی به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند. سرکه سیب نیز یک مایع تخمیری است و تخمیر موجب افزایش خواص پروبیوتیک ها می‌شود.

غذاهای تخمیری می‌توانند باعث افزایش باکتری‌های مفید در دستگاه گوارشی بشوند. غذاهایی مانند کلم‌ ترش که پایه‌ی سرکه دارند، این خاصیت را دارند. اما جالب است بدانید که سرکه سیب به‌تنهایی چنین خاصیتی ندارد و نمی‌توانید برای تقویت دستگاه ایمنی‌تان روی آن حساب بکنید.

مصرف زیاد سرکه سیب می‌تواند باعث کمبود کالری لازم برای انجام فعالیت‌هایتان بشود و در توازن انرژی بدن‌تان اختلال ایجاد بکند.

اگر می‌خواهید مصرف سرکه سیب را آغاز کنید، بهتر است آن را در وعده‌های غذایی حاوی سبزیجات، پروتئین و کربوهیدرات و به‌عنوان جایگزینی برای سس یا چاشنی‌ها استفاده بکنید. با این کار بدن‌تان می‌تواند انرژی موردنیازش را به‌دست بیاورد و شاید حتی جلوی مصرف کالری اضافه را گرفتید.

عوارض خوردن سرکه سیب زیاد

دلیل این امر به آن خاطر است که وزنی که از دست می‌دهید، به‌خاطر از دست دادن آب است و با مصرف مجدد آب، وزن‌تان برمی‌گردد.

اگر در رژیم غذایی کاهش وزن‌تان به مصرف سرکه وابسته هستید، کاهش وزن اولیه می‌تواند سوخت و سازتان را آهسته و کاهش وزن را در آینده برای‌تان سخت‌تر بکند.

سرکه سیب به‌عنوان یک ماده‌ی غذایی کاهش اشتها شناخته شده است. اما مصرف مقدار زیادی نوشیدنی محتوی سرکه سیب ممکن است حتی گرسنه‌ترتان بکند. در ابتدا شاید به‌خاطر مصرف مقدار زیادی سرکه‌ سیب که با آب رقیق شده، احساس سیری بکنید. ولی پس از رفتن به دستشویی و دفع ادرار شاید گرسنه‌تر از قبل بشوید.

شما می‌توانید با رعایت موارد زیر سرکه سیب را مصرف بکنید:

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

عالی و بسیار پرمحتوا.ممنون از شما.😍

خواص خوراکی ها

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

خواص گزنه؛ ۱۶ خاصیت گیاه گزنه که سرشار از ویتامین D است

بهترین رمان های ایرانی؛ ۱۰ رمانی که حتما باید بخوانید

چطور به یک سخنران عالی تبدیل شویم؟

راهنمای جامع فروش اینترنتی محصولات

برفک دهان؛ علائم،‌دلایل،‌ راه‌های تشخیص و درمان

خواص چای کوهی؛ ۱۱ خاصیت اعجاب‌انگیز، عوارض و طرز تهیه آن


بهترین کشورها برای زندگی در سال ۲۰۱۹

بهترین کشورها برای بزرگ کردن فرزندان‌ کدام‌اند؟

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

من خودم سال‌هاست که طرفدار سرکه سیب هستم زیرا این سرکه یکی از مواردی است که سال‌ها توسط افراد برای درمان شرایط مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که سرکه سیب ممکن است مزایای زیادی برای بدن داشته باشد. به عنوان مثال مصرف آن می تواند به کاهش قند خون کمک کند، سلامت روده را نماید، در برابر افزایش وزن مقاومت کند. اما سوال اینجاست که آیا نوشیدن چنین موادی می‌تواند برای بدن مفید باشد؟ آیا امتحان کردن آن ارزشش را خواهد داشت؟

مشکلی که در مورد نوشیدن سرکه ها وجود دارد این است که فرمول استانداردی برای آن وجود ندارد. به همین خاطر هیچ کس به درستی نمی‌داند در یک وعده چقدر می‌تواند سرکه مصرف کند و در عین حال از مزایای آن بهره مند شود.

علاوه بر این محصولات در برگیرنده آب میوه یا پوره میوه هستند و در آن‌ها از شکر اضافی و شیرین کننده‌های مصنوعی استفاده شده است. برخی از این نوشیدنی ها نیز با پروبیوتیکها غنی شده‌اند یا در آن‌ها از مواد اضافی همچون سرکه بالزامیک، گیاهان و ادویه‌جات استفاده شده است. در نهایت، برخی از این نوشیدنی‌ها آماده مصرف هستند و برخی باید رقیق شوند.

عوارض خوردن سرکه سیب زیاد

وجود طیف وسیعی از محصولات باعث شده طبقه بندی آن‌ها کمی دشوار باشد. اما اگر شما نیز همانند سایر افراد دوست دارید سرکه بنوشید باید به خاطر داشته باشید که علی رغم تمامی ادعاهای بازاریابان، باید مواد تشکیل دهنده آن را بخوانید و ببینید در تهیه آن چه موادی استفاده شده است. در ادامه مواردی که باید مدنظر داشته باشید را بیان می‌کنیم.

ممکن است با محصولاتی روبرو شوید که در برگیرنده سرکه نیشکر است. مطالعات انجام شده نشان داده است که سرکه نیشکر ممکن است خواص مبارزه کننده با سرطان را داشته باشد اما مطالعات کمتری در مورد مزایای آن نسبت به سرکه سیب انجام شده است.

بطری‌هایی که سرکه آماده در اختیار شما قرار می‌دهند و می‌توان آن را بدون رقیق کردن مصرف کرد معمولا شامل دو وعده هستند. این موضوع بدین معنی است که نمی‌توانید کل بطری را به یکباره سر بکشید. اگر می‌خواهید به هر نحوی که شده این نوشیدنی را کامل مصرف کنید اطمینان حاصل کنید که کربوهیدرات، قند و کالری‌های آن را محاسبه می‌کنید.

بهتر است از نوشیدنی‌هایی استفاده کنید که در آن از شیرین کننده‌های طبیعی همچون عسل استفاده شده باشد. همانطور که می‌دانید سرکه طعم تند و قوی دارد. معمولا نصف بطری از این نوشیدنی ها حدود ۱۳ گرم قند دارند. اگر کل بطری را بخورید قند بیشتری وارد بدن شما می شود.

اگر دوست دارید از نوشیدنی‌های حاوی سرکه استفاده کنید می‌توانید مواد تشکیل دهنده آن از جمله نوع سرکه و مقدار شیرین‌کننده‌ها را تحت کنترل خود داشته باشید.

من توصیه می‌کنم از این فرمول برای تهیه این نوشیدنی استفاده کنید:

دو قاشق چایخوری سرکه سیب طبیعی و یک قاشق چایخوری عسل طبیعی را در یک پیمانه آب گرم مخلوط کنید.

روش دیگری که برای افزایش مزایای سرکه سیب وجود دارد این است که آن را به همراه وعده اصلی یا میان وعده میل کنید. یک قاشق چایخوری سرکه سیب را به اسموتی‌های خود اضافه کنید. شما می‌توانید سرکه را با روغن زیتون فوق بکر ، سیر و گیاهان مختلف ترکیب کنید و از آن به عنوان سس استفاده کنید. آن را در سوپ خود بریزید.

حتی مصرف بیش از حد مواد مفید نیز می‌تواند برای بدن مضر باشد. مصرف بیش از حد سرکه سیب می‌تواند سطح پتاسیم بدن را کاهش دهد. در مورد همه موادی که مصرف می‌کنید باید اعتدال را رعایت نمایید. مصرف بیش از حد سرکه نیز می‌تواند مضراتی برای بدن به همراه داشته باشد.

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد. بسیاری از مردان برای شکل دادن به قفسه سینه خود، به سختی می توانند چربی سینه را از بین ببرند. در ادامه این مقاله از بخش پزشکی و ورزشی دکتر سلام، به برخی از تمرینات آزمایش شده در طول زمان برای از بین بردن چربی سینه در مردان اشاره می کنیم. همچنین به سراغ سؤالاتی که اغلب

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

عوارض خوردن سرکه سیب زیاد

قوانین فنگ شویی آینه چیستند؟ اگر آینه ها به طور مناسبی مورد استفاده قرار گیرند، شگفتی می سازند، که به اصطلاح آسپرین فنگ شویی یده می شود. استفاده

آیا مدام به شما گفته می شود که خسته به نظر می رسید؟ رگ های عنکبوتی زیر چشم یکی از علل رایج هستند که ممکن است افراد به

خونریزی نظم خسته کننده است مخصوصاً زمانی که قصد بارداری داشته باشید. اما ناامید نشوید زیرا این خونریزی می تواند علامت یک خبر خوب برای شما باشد. این

در مورد پیدا کردن موقعیت یابی فنگ شویی میز ادارای چه اطلاعاتی دارید؟ شاید برایتان تا به حال اتفاق افتاده باشد که سر یک میزی بهتر کار کرده

طراحی فنگ شویی برای در ورودی اصلی خانه شما به دلایل روشنی بسیار مهم است. چون میان در اصلی خانه قرار دارد که “چی یا همان انرژی مثبت

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

سرکه های خانگی نسبت به سرکه های صنعتی درصد اسید پایین تری دارند. در سرکه های کارخانه ای برای ماندگاری محصول از مواد نگهدارنده استفاده می شود.

سرکه در سفره هفت سین، نماد پاکی و رفع عفونت‌هاست. این چاشنی ترش‌مزه و با فواید زیاد را می‌توان از برخی میوه‌ها و حتی سبزی‌ها تهیه کرد، اما خواص درمانی آن به میزانی نیست که در سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی بیان شده است. سرکه از میوه هایی نظیر سیب، به، خرما، گیلاس، هلو، انگور، شکر، گندم، جو، ذرت و برخی سبزی ها همچون نعنا به دست می آید و خواص آن بسته به میوه و سبزی مورد استفاده، قدری متفاوت است. این چاشنی طی دو مرحله، از تبدیل قند میوه به الکل و از الکل به اسید استیک تهیه می شود.

سرکه های خانگی نسبت به سرکه های صنعتی درصد اسید پایین تری دارند، اما خواص تغذیه ای آنها است. لازم است بدانید در سرکه های کارخانه ای برای ماندگاری محصول از مواد نگهدارنده استفاده می شود و در نتیجه استارتر خوبی برای تهیه سرکه های خانگی نیستند و چنین سرکه‌هایی اغلب به رنگ سفیدند که انواع رنگی آن به واسطه افزودن کارامل (شکر سوخته)، قرمز رنگ می شود.

 

– سرکه به تسریع هضم و جذب غذاها بخصوص چربی ها کمک می کند، اما دافع و خنثی کننده چربی نیست و از میزان کالری آن نمی کاهد.

عوارض خوردن سرکه سیب زیاد

– سرکه در افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن اثرگذار است، اما تا زمانی که فرد از رژیم غذایی مناسبی پیروی نکند استفاده از سرکه به تنهایی در لاغر شدن فرد اثری نخواهد داشت، چون این چاشنی اشتهاآور خوبی است.

– سرکه همچنین یک سم زدا و ضدعفونی کننده قوی است و مصرف مناسب آن می تواند به سلامت دستگاه گوارش و عملکرد کبد کمک کرده، صفرای اضافه را دفع کند. همچنین به رفع جرم دندان و التهاب لثه کمک می کند اما در صورت مصرف زیاده از حد، بر مینای دندان اثر منفی می گذارد.

– بخور سرکه در رفع گرفتگی بینی ناشی از سرماخوردگی موثر است و سردردی که در نتیجه استشمام هوای آلوده و بخار حمام باشد را التیام می بخشد.

– گفته شده که سرکه به کاهش قند خون کمک می کند، اما هنوز تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و محققان در این زمینه نظر قطعی نداده‌اند. با این حال، تاکید شده که مصرف زیاد سرکه موجب کاهش میزان پتاسیم و بروز رخوت و سستی می‌شود و استفاده طولانی مدت از آن در افراد سالمند سبب کاهش کلسیم از استخوان ها و منجر به ضعف و پوکی استخوان و عضلات می شود.

– برای مبتلایان به ضعف اعصاب، درد مفاصل و زخم معده نیز سرکه نه تنها خواص چندان مفیدی ندارد، بلکه استفاده از آن برای این دسته افراد مناسب نیست.گردآوری:گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع:salamatonline.ir

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

وجود پروتئین در ادرار اگر گاهی اتفاق بیفتد نگران کننده نیست، اما اگر به طور مداوم بروز کند ممکن است ناشی از وجود بیماری های جدی و خطرناک باشد. در این مقاله به مهم ترین علل وجود پروتئین در ادرار اشاره می کنیم

سرطان سینه یكی از شایع ‌ترین سرطان‌ها در میان زنان ایرانی محسوب می‌شود و سن ابتلا به این بیماری در ایران بین 45 تا 55 سال است. زنانی كه پس از بارداری شیردهی نداشته یا نازا هستند، یكی از فاكتورهای خطر برای ابتلا به این سرطان را دارا هستند

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *