عوارض مصرف قرص سرکه سیب

۱۳, مرداد ۱۳۹۷ بهداد ماپار

برای بدست آوردن این مزایا، برخی افراد به جای استفاده از سرکه سیب، قرص‌های جایگزین را انتخاب می‌کنند.

در این مطلب قصد داریم به فواید و عوارض جانبی احتمالی قرص سرکه سیب بپردازیم.

سرکه سیب از تخمیر سیب با مخمر و باکتری بدست می‌آید. قرص سرکه سیب حاوی فرم خشک شده آن است.

اگر فردی از طعم و بوی قوی سرکه خوشش نمی‌آید، می‌تواند قرص آن را مصرف کند.

عوارض مصرف قرص سرکه سیب

مقدار سرکه سیب در هر قرص به نوع برند و کمپانی سازنده قرص بستگی دارد، اما معمولا یک کپسول حاوی حدود ۵۰۰ میلی‌گرم است که معادل دو قاشق چایخوری (۱ میلی لیتر) سرکه سیب است. برخی از برند‌ها همچنین شامل دیگر مواد تشکیل دهنده‌ای هستند که به سوخت و ساز بدن کمک می کنند مانند فلفل کاین (فلفل هندی).

بر روی تاثیرات قرص سرکه سیب تحقیقاتی به عمل آمده است. مزایای ارائه شده بر اساس مطالعاتی است که بر روی ترکیبات فعال سرکه سیب مایع انجام شده است.

در حالی که این مطالعات در پیش‌بینی اثرات احتمالی قرص سرکه سیب مفید است، اما ارزیابی اینکه فرم قرص همان اثرات سرکه سیب را دارد، کمی دشوار است.

دانشمندان معتقدند که ترکیبات سرکه مایع ممکن است باعث کاهش تولید چربی و بهبود توانایی بدن شما برای استفاده بهتر از قند بدن شود.

برخی مزایای سرکه سیب که توسط دانشمدان تایید شده است عبارتند از:

تحقیقات در مورد اثرات سرکه سیب بر روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شده است، اما مطالعات اندکی که بر روی انسان‌ها انجام شد، نتایج قابل توجهی را ارائه می دهند.

یک مطالعه نشان داد افرادی که هر روز برای مدت ۱۲ هفته سرکه رقیق شده ( ترکیب ۱۵ – ۳۰ میلی لیتر سرکه با یک نوشیدنی) مصرف کردند، وزن بیشتری را از دست دادند (۱ تا ۳٫۵ کیلوگرم)

مطالعه دیگری نشان داد که ترکیب ۱ گرم استیک اسید (یک ترکیب فعال اصلی در سرکه سیب) با روغن زیتون باعث کاهش قند خون بدن تا ۳۴ درصد در بزرگسالان بعد از خوردن نان سفید می‌شود.

برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، نوشیدن ترکیب ۲ قاشق غذاخوری (۳۰ میلی لیتر) سرکه سیب و آب به طور روزانه سطح قند خون را تا ۴ درصد بعد از تنها ۲ روز کاهش می‌دهد.

مصرف سرکه سیب می‌تواند منجر به عوارض منفی شامل سوء هاضمه، تحریک گلو و کاهش پتاسیم بدن شود.

این تاثیرات اغلب به دلیل اسیدیته بودن سرکه اتفاق می‌افتد. مصرف طولانی مدت سرکه سیب ممکن است همچنین تعادل اسید بدن را به هم بزند.

یک مطالعه نشان داد، افرادی که ۲۵ گرم سرکه سیب با صبحانه خود می‌خورند احساس ناخوشایندی بیشتری نسبت به دیگر افراد دارند.

علاوه بر این، یک مطالعه موردی از یک زن ۲۸ ساله که روزانه هشت اونس (۲۵۰ میلی لیتر) سرکه سیب را با آب مخلوط می‌کرده و به مدت شش سال می‌خورده است، گزارش داد که او با سطح پتاسیم کم و پوکی استخوان در بیمارستان بستری شد.

همچنین مصرف زیاد و روزانه سرکه سیب مایع باعث ساییده شده دندان‌ها و آسیب به مینای دندان می‌شود.

اگرچه قرص‌های سرکه سیب احتمالا به فرسایش دندان منجر نمی‌شوند، اما مشخص شده است که باعث تحریک گلو می‌شوند و ممکن است عوارض جانبی منفی دیگری مشابه سرکه مایع داشته باشند.

با توجه به کمترین تحقیق در مورد قرص سرکه سیب ، هنوز هیچ دوز پیشنهادی یا استاندارد وجود ندارد.

در حال حاضر تحقیقات نشان می‌دهند که ۱-۲ قاشق غذاخوری (۱۵-۳۰ میلی لیتر) در روز سرکه سیب رقیق شده در آب به نظر می‌رسد امن و دارای مزایای بهداشتی باشد.

مارک های قرص سرکه سیب همه یک مقدار مشابه را توصیه می‌کنند.

در حالی که دوز توصیه شده قرص سرکه سیب ممکن است مشابه دوز توصیه شده بی‌خطر و موثر در فرم مایع باشد، اما هنوز مشخص نشده است که مزایای آن درست شبیه مزایای سرکه سیب مایع است یا خیر.

بنابراین اگر قصد دارید قرص‌های سیب سرکه را امتحان کنید خطرات احتمالی آن را نیز در ذهن داشته باشید. شما می‌توانید این قرص‌ها را بدون نسخه به صورت آزاد از داروخانه‌ها تهیه کنید.

اگر شک دارید و مطمئن نیستید که دقیقا چه ترکیباتی در قرص‌های سرکه سیب وجود دارد و به دنبال ترکیبات و فواید اصلی و موثر سرکه سیب هستید، شاید بهتر باشد خود سرکه سیب را مصرف کنید.

بهداد ماپار

سلام خدمت همه دوستان عزیز و دوستداران سلامتی در هر کجای ایران عزیز من بهداد ماپار، ساکن تهران دارای لیسانس فناوری اطلاعات هستم. بنده هم اکنون در عرصه حسابداری مشغول به کار هستم و به دلیل علاقه زیادی که به زبان انگلیسی و مطالب مربوط به سلامتی دارم، مفتخرم مطالبی در این خصوص که ممکن است دغدغه بسیاری از مردم عزیزمان باشد را برای شما در سایت خودتان، یعنی سایت فوت و فن قرار دهم. امیدوارم که از خواندن این مطالب لذت ببرید و امیدوارم که بتوانم نقش کوچکی را در اطلاع رسانی به هموطنانم ایفا کنم. با تشکر

سایت بیمارستان شریعتی تهران

دانشگاه علوم پزشکیو خدمات بهداشتی درمانی تهران

بیمارستان شریعتی در آذرماه 1353 به طور رسمی آغاز به کار کرد و هم اکنون یکی از معتبرترین مراکز درمانی، تحقیقاتی و آموزشی کشور است. این مرکز حدود 6 تخت فعال، 32 بخش بستری، 34 واحد پاراکلینیک دارد که روزانه انواع مختلفی از خدمات تخصصی و فوق تخصصی را به مراجعه کنندگان از اقصی نقاط کشور و حتی کشور های همجوار ارائه می کند. در این بیمارستان، سالانه به بیش از 19 مراجعه کننده خدمات درمانی سرپایی، بیش از 35 نفر خدمات سرپایی پاراکلینیک، و حدود 198 نفر خدمات اورژانس ارائه می شود.

معاونت پژوهشی مرکز در تاریخ 4/4/139 آغاز به کار کرد. این واحد شامل واحد توسعه تحقیقات بالینی (مرکز توسعه پژوهش) می باشد. این معاونت با تشکیل شورای پژوهش مرکز، اقدام به ارائه خدماتی همچون بررسی و تصویب طرح های پژوهشی داوطلب اجرا در مرکز و همچنین تخصیص بودجه به برخی طرح های مصوب می نماید. ارائه خدمات مشاوره متدولوژی و آمار از فعالیت های دیگر این واحد است.

دفتر آموزش در واقع رابط بین دانشکده پزشکی و کلیه دانش پژوهان بیمارستان اعم از دانشجو، انترن، دستیار، فلوشیپ و اساتید می باشد و کلیه امور آموزشی دانش پژوهان توسط این واحد به انجام می رسد و تمام امور از بدو ورود تا زمان فارغ التحصیلی این گروه ها توسط دفتر آموزش صورت می پذیرد.

عوارض مصرف قرص سرکه سیب

سایت بیمارستان شریعتی تهران

تهران، خیابان کارگر شمالی، سه راه جلال آل احمد، مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی بیمارستان شریعتی

در صورت تماس از خارج بیمارستان شماره های داخلی بخشها و واحدها با پیش شماره 849 قابل شماره گیری است.

این وب سایت متعلق به بیمارستان دکتر شریعتی است

سایت بیمارستان شریعتی تهران

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

براساس مطالعات دانشمندان، خواص سرکه سیب برای سلامتی فراوان است که از جمله آن‌ها می‌توان کاهش قند خون و کاهش وزن اشاره کرد. بااین‌حال نگرانی‌هایی درباره‌ی مضرات سرکه سیب و خطرات احتمالی سرکه سیب در میان مردم به‌وجود آمده است. در این مقاله شما را با مضرات سرکه سیب و خطرات احتمالی مصرف بیش از حد سرکه سیب و همچنین نحوه مصرف سالم سرکه سیب آشنا خواهیم کرد.

عوارض مصرف قرص سرکه سیب

سرکه سیب دراثر تخمیر سیب با مخمرها تولید می‌شود. مخمرها قند موجود در سیب را به الکل تبدیل می‌کنند. سپس باکتری‌هایی به این مخلوط اضافه می‌شوند و الکل را به استیک اسید تبدیل می‌کنند. درحدود ۵ تا ۶٪ سرکه‌ی سیب از استیک اسید ساخته شده است. استیک اسید در دسته‌ی اسیدهای ضعیف قرار می‌گیرد. بااین‌حال مقادیر بالای آن خاصیت اسیدی نسبتا بالایی ایجاد می‌کند.

سرکه سیب علاوه بر استیک اسید، محتوی آب، سایر اسیدها، ویتامین ها و مواد معدنی است.

برخی مطالعات انجام‌گرفته بر روی جانوران و انسان‌ها نشان داد که استیک اسید و سرکه سیب می‌توانند به چربی سوزی و کاهش وزن، کاهش قند خون، افزایش مقاومت به انسولین و تنظیم سطح کلسترول و کاهش کلسترول کمک بکنند.

متأسفانه گزارش‌هایی درباره‌ی عوارض مصرف سرکه سیب وجود دارد. این عوارض ناشی از مصرف بیش‌ازحد سرکه سیب است. بااینکه مقادیر کم سرکه سیب بی‌خطر است، ولی مصرف زیاد آن می‌تواند مضر و حتی خطرناک باشد.

سرکه سیب موجب کاهش سرعت تخلیه‌ی مواد غذایی از معده می‌شود. این امر از بالا رفتن قند خون جلوگیری می‌کند و ورود قند به جریان خون را به‌تأخیر می‌اندازد. این ویژگی موجب بدترشدن علائم فلج معده (گاستروپارزی) می‌شود که در مبتلایان به دیابت نوع ۱ شایع است.

در بیماری فلج معده اعصاب معده به‌خوبی کار نمی‌کنند. بنابراین غذا بیش‌ازحد در معده باقی می‌ماند و با سرعت طبیعی خالی نمی‌شود.

سوزش معده و سرِدل، نفخ و حالت تهوع از علائم فلج معده هستند. در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ که از فلج معده نیز رنج می‌برند، تنظیم زمان‌بندی مصرف انسولین و غذا بسیار دشوار است. زیرا پیش‌بینی اینکه غذا چه‌زمانی هضم و جذب می‌شود، کار سختی است.

یک مطالعه‌ی کنترل‌شده بر روی ۱۰ بیمار مبتلا به دیابت نوع ۱ و فلج معده انجام گرفت. مصرف آب همراه با ۲ قاشق غذاخوری (۳۰ میلی‌لیتر) سرکه‌ سیب نسبت به مصرف آب خالی، موجب افزایش چشمگیر زمان باقی‌ماندن غذا در معده‌ی این افراد شد.

ممکن است سرکه سیب موجب بروز عوارض گوارشی ناخوشایندی در برخی افراد بشود. براساس مطالعات انجام‌گرفته بر روی جانوران و انسان‌ها مصرف استیک اسید و سرکه سیب می‌تواند موجب کاهش اشتها، احساس سیری و کاهش تدریجی کالری دریافتی بشود.

البته مطالعه‌ای کنترل‌شده نشان داد در برخی موارد کاهش اشتها و مصرف غذا می‌تواند موجب کاهش بروز سوء‌هاضمه بشود.

در مطالعه‌ای، مصرف یک نوشیدنی محتوی ۲۵ گرم سرکه سیب موجب کاهش اشتهای‌ شرکت‌کنندگان شد. ولی از سوی دیگر حالت تهوع در آنها افزایش یافت. حالت تهوع این افراد زمانی که نوشیدنی‌شان طعم بدی داشت، تشدید می‌شد.

مصرف سرکه سیب به مبتلایان کولیت روده، التهابات دستگاه گوارشی و زخم معده نیز توصیه نمی‌شود.

هنوز مطالعه‌ی کنترل‌شده‌ای درمورد تأثیرات سرکه سیب بر سطح پتاسیم خون و سلامت استخوان وجود ندارد.

بااین‌حال گزارش‌هایی وجود دارد که مصرف زیاد سرکه‌ سیب در درازمدت می‌تواند موجب کاهش پتاسیم خون و تضعیف استخوان بشود.

یک زن ۲۸ ساله‌ به‌مدت ۶ سال روزانه ۲۵۰ میلی‌لیتر سرکه سیب را در آب مخلوط کرده و می‌نوشید. پس از این مدت، او به‌خاطر سطح پایین پتاسیم خون و وجود موارد غیرطبیعی در ترکیب خون به بیمارستان مراجعه کرد. معاینات نشان داد که این زن به پوکی استخوان نیز مبتلا شده که در این سن پدیده‌ی نادری است. پزشکان معالج این زن معتقدند مصرف زیاد سرکه سیب موجب شده تا مواد معدنی از استخوان این زن خارج بشوند تا اسید خون او را خنثی کنند. همچنین آنها معتقدند سطح بالای اسید از تشکیل استخوان تازه جلوگیری کرده است.

البته شایان ذکر است مقدار مصرفی این زن بسیار از مقداری است که اکثر افراد مصرف می‌کنند. همچنین او این کار را چندین سال انجام داده بود.

فرسایش مینای دندان یکی دیگر از مضرات سرکه سیب است. غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی می‌توانند به مینای دندان آسیب بزنند. تأثیر نوشابه‌ها و آبمیوه‌ها بر روی فرسایش مینای دندان به‌طور گسترده‌ای مطالعه شده است. اما برخی مطالعات نشان می‌دهند استیک اسید موجود در سرکه نیز ممکن است به مینای دندان آسیب بزند.

در یک مطالعه‌ی آزمایشگاهی، مینای دندان عقل در چندین نوع سرکه سیب با pH متفاوت از ۲٫۷ تا ۳٫۹۵ فرو برده شد. سرکه‌ سیب موجب کاهش ۱ تا ۲۰ درصدی مواد معدنی دندان پس از ۴ ساعت شد.

البته این مطالعه در شرایط آزمایشگاهی و خارج از محیط دهان انجام گرفت. بزاق موجود در دهان تا حدی اسید را خنثی می‌کند. با تمام این تفاسیر شواهدی وجود دارد که مصرف زیاد سرکه سیب به مینای دندان آسیب می‌زند.

در موردی، دختر ۱۵ ساله‌ای که روزانه ۲۳۷ میلی‌لیتر سرکه‌ی سیب رقیق‌نشده را مصرف می‌کرد، دچار پوسیدگی دندان شدید شد.

از مضرات سرکه سیب در هنگام مصرف بیش از حد می‌توان به سوزش مری اشاره کرد. سرکه سیب می‌تواند خطر سوزش مری (گلو) را افزایش بدهد.

بررسی‌ای درمورد نوشیدنی‌هایی که کودکان به‌طور اتفاقی می‌خورند نشان داد که استیک اسید ناشی از سرکه شایع‌ترین علت بروز سوزش مری در کودکان است.

محققان سرکه را به‌عنوان یک ماده‌ی سوزاننده معرفی کرده‌اند و توصیه می‌کنند والدین آن را دور از دسترس کودکان نگهداری کنند.

هنوز موردی از سوزش مری ناشی از مصرف سرکه سیب گزارش نشده است. ولی یک زن مدعی شده، وقتی یک قرص سرکه سیب در گلویش گیر کرد، موجب بروز سوزش گلوی او شد. این زن مدعی شده، در اثر بروز این اتفاق تا ۶ ماه عمل بلع را با سختی و درد انجام داده است.

ممکن است مصرف سرکه سیب بر روی پوست، به‌خاطر طبیعت اسیدی‌اش باعث سوختگی پوست بشود. در یک مورد، دختر ۱۴ ساله‌ای براساس چیزی که در سایت‌ها مشاهده کرده بود، برای از بین‌بردن خال روی بینی‌اش، چند قطره سرکه سیب روی آن ریخت. اما این عمل موجب آسیب‌دیدن پوست این ناحیه شد.

در یک مورد دیگر مادرِ یک پسر ۶ ساله که از چند بیماری رنج می‌برد، برای درمان عفونت پای پسرش بر روی آن چند قطره سرکه سیب ریخت که این امر موجب سوختگی پوست این ناحیه شد.

گزارش‌های دیگری نیز وجود دارد که از سوختگی پوست به‌خاطر استفاده از سرکه سیب حکایت دارند.

ممکن است سرکه سیب با برخی داروها تداخل داشته باشد. این داروها عبارت‌اند از:

از مضرات سرکه سیب می‌توان به تضعیف سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. براساس شواهد موجود پروبیوتیک‌ها و باکتری‌های مفید موجود در دستگاه گوارشی به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند. سرکه سیب نیز یک مایع تخمیری است و تخمیر موجب افزایش خواص پروبیوتیک ها می‌شود.

غذاهای تخمیری می‌توانند باعث افزایش باکتری‌های مفید در دستگاه گوارشی بشوند. غذاهایی مانند کلم‌ ترش که پایه‌ی سرکه دارند، این خاصیت را دارند. اما جالب است بدانید که سرکه سیب به‌تنهایی چنین خاصیتی ندارد و نمی‌توانید برای تقویت دستگاه ایمنی‌تان روی آن حساب بکنید.

مصرف زیاد سرکه سیب می‌تواند باعث کمبود کالری لازم برای انجام فعالیت‌هایتان بشود و در توازن انرژی بدن‌تان اختلال ایجاد بکند.

اگر می‌خواهید مصرف سرکه سیب را آغاز کنید، بهتر است آن را در وعده‌های غذایی حاوی سبزیجات، پروتئین و کربوهیدرات و به‌عنوان جایگزینی برای سس یا چاشنی‌ها استفاده بکنید. با این کار بدن‌تان می‌تواند انرژی موردنیازش را به‌دست بیاورد و شاید حتی جلوی مصرف کالری اضافه را گرفتید.

عوارض مصرف قرص سرکه سیب

دلیل این امر به آن خاطر است که وزنی که از دست می‌دهید، به‌خاطر از دست دادن آب است و با مصرف مجدد آب، وزن‌تان برمی‌گردد.

اگر در رژیم غذایی کاهش وزن‌تان به مصرف سرکه وابسته هستید، کاهش وزن اولیه می‌تواند سوخت و سازتان را آهسته و کاهش وزن را در آینده برای‌تان سخت‌تر بکند.

سرکه سیب به‌عنوان یک ماده‌ی غذایی کاهش اشتها شناخته شده است. اما مصرف مقدار زیادی نوشیدنی محتوی سرکه سیب ممکن است حتی گرسنه‌ترتان بکند. در ابتدا شاید به‌خاطر مصرف مقدار زیادی سرکه‌ سیب که با آب رقیق شده، احساس سیری بکنید. ولی پس از رفتن به دستشویی و دفع ادرار شاید گرسنه‌تر از قبل بشوید.

شما می‌توانید با رعایت موارد زیر سرکه سیب را مصرف بکنید:

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

عالی و بسیار پرمحتوا.ممنون از شما.😍

خواص خوراکی ها

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

خواص گزنه؛ ۱۶ خاصیت گیاه گزنه که سرشار از ویتامین D است

بهترین رمان های ایرانی؛ ۱۰ رمانی که حتما باید بخوانید

چطور به یک سخنران عالی تبدیل شویم؟

راهنمای جامع فروش اینترنتی محصولات

برفک دهان؛ علائم،‌دلایل،‌ راه‌های تشخیص و درمان

خواص چای کوهی؛ ۱۱ خاصیت اعجاب‌انگیز، عوارض و طرز تهیه آن


بهترین کشورها برای زندگی در سال ۲۰۱۹

بهترین کشورها برای بزرگ کردن فرزندان‌ کدام‌اند؟

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

از سال‌ها پیش بسیاری از محققان به خواص معجزه‌آسای سركه‌سیب پی برده بودند. این محصول در حال حاضر فرآورده‌ای شناخته شده‌ است و فواید بسیاری دارد؛ یكی از این فواید لاغری و كاهش‌ وزن است.  افزایش وزن و چاقی معضلی است که نسل امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کند و مبتلایان به آن برای رهایی از چاقی دست به اقدام‌های مختلفی مانند ورزش، رژیم‌ درمانی و مصرف برخی از محصولات موجود در بازار مانند سرکه‌سیب می‌زنند. 

مهم‌ترین خاصیت ‌سركه سیب چیست؟سركه‌سیب حاوی ماده‌ای به پلی‌فنول است كه باعث كاهش‌ وزن می‌شود. پلی‌فنل‌ها گروه بزرگی از مولكول‌های حلقوی و متنوع هستند كه با مكانیسم‌‌های مختلفی به كاهش‌ وزن و كلسترول خون كمك می‌كنند. این ماده‌غذایی به علت خاصیت آنتی‌اكسیدانی تقریبا در موارد بسیاری مانند جلوگیری از ابتلا به بیماری‌‌های مزمن در سالمندان نظیر پیرچشمی، آرتریت روماتویید و پیری پوست نقش مثبتی دارد بنابراین فقط برای کاهش وزن به کار نمی‌رود.برای مشاهده اثر سركه‌سیب در كاهش‌ وزن، لازم است یك استكان تا یك لیوان از آن در روز مصرف شود اما مصرف روزانه آن به دلیل خاصیت اسیدی سركه عملی نیست و اگر هم عملی باشد، نباید فراموش كنیم كه مصرف زیاد آن باعث افزایش اشتها و میل به خوردن می‌شود، به‌طوری كه حتی ممكن است به ضرر فرد هم تمام شود و نتیجه معکوسی بگیرد.پس چگونه باید آن را مصرف كرد؟محصولی به قرص سركه‌سیب در بازار وجود دارد كه كمتر خاصیت اسیدی دارد. قرص سركه‌سیب از عصاره خشك سركه‌سیب به دست می‌‌آید كه در اثر تبخیر میزان مواد اسیدی آن بسیار کم می‌شود و فقط پلی‌فنول‌های كاهنده وزن در آن باقی می‌مانند. در هر عدد قرص 4 تا 5 میلی‌گرم ماده موثره كاهنده وزن وجود دارد. شایعه های بی‌اساسی در این‌باره وجود دارد كه سركه‌سیب زیان دارد. گاهی فرد ناآگاهی حرف نادرستی را بیان می‌كند و شایعه با سرعت پخش می‌شود و دیگران نیز به دلیل ترس از عوارض جانبی، از مصرف آن حتی اگر پزشک برایشان تجویز كرده باشد، امتناع می‌كنند. یکی از این شایعات رایج، صدمه به پرز روده یا پرز معده است در صورتی كه همان‌گونه كه گفتم در محتویات قرص یا كپسول، قسمت اسیدی حذف شده است و فقط پلی‌فنول‌های كاهنده‌ وزن باقی مانده‌اند. حتی شنیده می‌شود كه افراد مبتلا به بیماری‌های كبدی، آرتریت روماتویید و میگرن نباید این قرص‌ها را مصرف كنند در حالی كه پلی‌فنول‌ها خاصیت آنتی‌اكسیدانی بسیار قوی دارند و نه‌تنها صدمه‌ای به بیمار نمی‌زنند بلكه مفید هم هستند. در مورد مصرف چای‌ها و دمنوش‌های گیاهی هم تصورهای غلطی وجود دارد. چای و دمنوش‌های گیاهی هم آنتی‌اكسیدان‌های فراوان و تازه دارند كه مصرفشان به سالم ماندن پرزهای روده كمك می‌كند.

فواید قرص سرکه سیب:

عوارض مصرف قرص سرکه سیب

لاغر کننده و ضد چاقی ، مفید جهت بیماریهای قلبی، چربی خون ، تنگ شدن عروق قلب ، تنظیم فشار خون، بیماریهای درد مفاصلو گوارشی، سرشار از املاح معدنی .

قرص لاغری سرکه سیب دارای مواد معدنی بسیاری بوده وعلاوه بر خواصی که سرکه بر روی دستگاه های تصفیه کننده خون دارد ،یک اسید استیک سالم و ملایم است و بر روی کبد و کیسه صفرا اثر فعال کننده دارد و به مقدار قابل توجهی دارای پتاسیم – فسفر – کلرور منیزیم – کلرورسدیم – گوگرد – ویتامی ن های گروه B و ویتامین D می باشد. باید گفت این مواد موجود در قرص سرکه سیب موجب طراوت و نشاط سلول های بدن شده و می تواند دستگاه گوارش را فعال نموده و اثری فوق العاده بر روی هضم مواد چربی – گوشتی وپروتئینی داشته باشد . قرص سرکه سیب به طور کلی از 7 تا 8 درصد اسیداستیک ترکیب شده است ونیز دارای مقداری اسیدمالیک – اسیدسیتریک – اسیدسولس ینیک و اسید تارتریک می باشد.اسید استیک در این قرص محرک و فعال کننده سلولهای کبدی می باشد و در نتیجه موجب بالا رفتن سوخت و ساز بدن و دفع مواد سمی موجود در غذاها از راه روده ها می گردد و به این دلیل مواد سمی در خون پایین می آید.

این مواد سمی غذائی عبارتند از: اوره، اسید اوریک و چربی خون.بسیاری از متخصصان مواد غذایی بر این عقیده اند که مقدار کمی سرکه هر روز باید همراه غذا مصرف شود تا نه تنها ترشحات غدد معده، کبد، لوزالمعده و غده روده ها زیاد شده و مواد غذایی خوب هضم شوند بلکه موجب دفعاوره و هضم چربی در خون نیزگردد. علاوه بر این ها قرص لاغری سرکه سیب اثری حیاتی در حفظ طراوت بدن دارد ، چرا که گوگرد در طراوت پوست نقش مهمی دارد و این قرص دارای گوگرد کافی می باشد وکلرور منیزیم که از عوامل حفظ جوانی است که در این قرص لاغری به مقدار کافی وجود دارد.

گفتنی است که ویتامین های B، کلسیم و فسفر در احساس نشاط و رفع خستگی بدن بسیار موثر است. این قرص لاغری با بهره مندی از خواص سرکه سیب و سایر مواد تنظیم کلسترول خون با ایجاد تعادل و دفع چربی های بدن اندامی متناسب و در خور را برای شما به ارمغان می آورد.

محتویات قرص لاغری سرکه سیب:

دی کلسیم فسفات ، سلولوز گیاهی ، اسید سیتیریک سبزیجات ، کروسکارملوس ، سیلیکا ، منیزیم استئارات طبیعی غنی شده از گیاهان دارویی .

حاوی سرکه سیب : پتاسیم ، سدیم ، سلیس ، کلسیم ، منیزیم ،اکسید فریک ، الومین کلر، اسید فسفریک ، اسید گالولیک ، اسید مالیک ، گلوکز ، ساکاروز ، و انواع ویتامینها از قبیل A, B, PP, B5, H

طرز مصرف :

روزانه 1 – 2 عدد قرص قبل از وعده غذایی همراه با یک لیوان اب

جهت کسب حداکثر نتیجه مصرف قرص سرکه سیب را همراه با رژیم غذایی علمی و تمرین ورزشی دنبال کنید.

 

توجه :

تاکنون هیچگونه عوارض جانبی از مصرف قرص سرکه سیب گزارش نشده است .خانم های باردار و افرادی که تحت معالجه می باشند با مشورت پزشک از این محصول استفاده نمایند.قرص لاغری سرکه سیب کاملا بی خطر بوده و اجرای تشکیل دهنده آن 1% طبیعی و گیاهی میباشد .مصرف این دارو برای افراد زیر 14 سال توصیه نمیشود .دارو های گیاهی ممکن است که برای بدن مضر نباشند ولی مصرف بیش از اندازه آنها امکان دارد در فعالیت اعضای بدن اختلال به وجود آورد پس توصیه میشود روزانه از دو عدد کپسول مصرف ننمائیددور از نور مستفیم آفتاب و در جای خشک و تاریک نگاه داری شود.دور از دسترس اطفال نگه داری شودسالیان سال مردم معتقد بودند سرکه سیب، بعنوان ماده ای بر علیه عفونت و حتی پوکی استخوان و نیز برای هضم بهتر موادغذایی موثر است.

سرکه سیب از بروز سرطان پیشگیری هم می کند. اگر چه سرکه سیب سرطان را درمان نمی کند ، ولی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ، رادیکال های آزاد را در بدن از بین می برد. رادیکال های آزاد ترکیبات خطرناکی هستند که در اثر اکسیداسیون به وجود می آیند و باعث تخریب سلول های بدن، پیری زودرس سلول ها و ایجاد سرطان می شوند.

بتاکاروتن آنتی اکسیدان مهمی است که در سرکه سیب وجود دارد و رادیکال های آزاد را خنثی می کند. سرکه سیب علاوه بر بتاکاروتن ، ماده دیگری نیز دارد که از سرطان جلوگیری می کند . این ماده پکتین است. پکتین یک نوع فیبر غذایی است. مطالعات نشان داده که دریافت زیاد فیبر از بروز سرطان و به خصوص

سرطان روده جلوگیری می کند، زیرا فیبرها با مواد سرطان زا در روده ترکیب می شوند و باعث دفع سریع تر آنها از بدن می شوند

 

سایر فواید سرکه سیب به شرح زیر است:

1- سرکه سیب دارای خاصیت آنتی بیوتیکی و ضدعفونی کننده است. ضد باکتری و ضد قارچ است و باعث ارتقاء عمل سیستم ایمنی بدن در مقابله با عوامل بیماری زا می شود.2- مقدار پتاسیم بدن را تنظیم می کند، در نتیجه به حفظ تعادل اسیدی- بازی خون کمک می کند.3- برای تصلب شرائین مفید است، زیرا هنگام مستحکم شدن استخوان ها، توده کلسیمی موجود در مفاصل را تجزیه می کند4- برای درمان مسمومیت غذایی و ناراحتی های گوارشی مفید است.5- عفونت ادراریرا بهبود می بخشد6- فشار خون بالا را کاهش می دهد.7- در افرادی که داروهای دیورتیک ( ادرارآور ) مصرف می کنند، مصرف سرکه سیب، باعث جایگزین شدن و جبران پتاسیم از دست رفته می شود. برای این منظور دو قاشق مرباخوری سرکه سیب را با مقداری آب مصرف کنید.

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد. بسیاری از مردان برای شکل دادن به قفسه سینه خود، به سختی می توانند چربی سینه را از بین ببرند. در ادامه این مقاله از بخش پزشکی و ورزشی دکتر سلام، به برخی از تمرینات آزمایش شده در طول زمان برای از بین بردن چربی سینه در مردان اشاره می کنیم. همچنین به سراغ سؤالاتی که اغلب

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

عوارض مصرف قرص سرکه سیب

قوانین فنگ شویی آینه چیستند؟ اگر آینه ها به طور مناسبی مورد استفاده قرار گیرند، شگفتی می سازند، که به اصطلاح آسپرین فنگ شویی یده می شود. استفاده

آیا مدام به شما گفته می شود که خسته به نظر می رسید؟ رگ های عنکبوتی زیر چشم یکی از علل رایج هستند که ممکن است افراد به

خونریزی نظم خسته کننده است مخصوصاً زمانی که قصد بارداری داشته باشید. اما ناامید نشوید زیرا این خونریزی می تواند علامت یک خبر خوب برای شما باشد. این

در مورد پیدا کردن موقعیت یابی فنگ شویی میز ادارای چه اطلاعاتی دارید؟ شاید برایتان تا به حال اتفاق افتاده باشد که سر یک میزی بهتر کار کرده

طراحی فنگ شویی برای در ورودی اصلی خانه شما به دلایل روشنی بسیار مهم است. چون میان در اصلی خانه قرار دارد که “چی یا همان انرژی مثبت

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *