عوارض ترک تریاک و شیره

31-32244115

شیره تریاک که از جوشاندن سوخته تریاک و تریاک به نسبت 3 به 1 تهیه می شود تاثیر و سنگین تری از تریاک دارد و به همین دلیل ترک اعتیاد آن بسیار سخت تر می باشد. دلیل این که شیره تریاک دارای اثر بیشتری از تریاک است این است که وقتی سوخته و تریاک را در آب حل می کنند و آن را از صافی می گذرانند، کدئین و مرفین که به راحتی در آب حل می شوند از صافی گذشته و بعد از جوشاندن آب ماده به دست آمده که سیاه رنگ است شیره تریاک است، شیره تریاک دارای اثر قوی تری است، ولی اثر گذاری آن دوام زیادی ندارد و پس از گذشت مدت کمتری فرد به حالت خماری دست پیدا می کند.شیره تریاک را به روش های زیر مصرف می کنند:

تدخین و کشیدن: که به آن سیخ و سنگ و سنجاق و نگاری هم گفته می شود، نگاری یک ابزار برای کشیدن شیره است که به چپق شباهت دارد.

خوراکی: که به دو صورت قرص مانند یا حبه ای و روش دوم خوردن آن حل کردن آن در مایعات است.

 

عوارض ترک تریاک و شیره

مصرف شیره هم مانند مصرف تریاک در فرد مصرف کننده وابستگی و اعتیاد ایجاد می کند و به دنبال آن باعث می شود که سلامتی فرد مصرف کننده به خطر بیافتد. کسی که شیره را به روش خوراکی مصرف می کند کم کم به شدت لاغر می شود و مجاری تنفسی،کبد و دندان های او خراب می شود و میل جنسی او کاهش می یابد. همچنین ممکن است که باعث تشنج و خفگی در زمان خواب شود. بعضی از افراد معتقدند که تریاک و شیره تریاک برای کاهش قند خون افراد دیابتی موثر هستند ولی این یک تصور اشتباه است، شیره تر یاک و تریاک نه تنها به کاهش قند خون شما کمک نمی کنند، بلکه باعث می شوند که لوزالمعده شما دیگر انسولین ترشح نکند و از طرفی مصرف شیره و تریاک باعث تنگ شدن عروق قلبی می شود و به این صورت خطر سکته قلبی در فرد مصرف کننده افزایش پیدا می کند.

خوردن تریاک یکی از روش های مصرف سنگین تریاک به حساب می آید. و تقریبا مصرف خوراکی شیره تریاک را یک مرحله بعد از استفاده به روش کشیدنی یا تدخینی می دانند. افرادی که شیره تریاک یا تریاک را به روش خوراکی استفاده می کنند می خواهند که مصرف خود را از خانواده پنهان کنند.

یکی از آسیب های شدید مصرف شیره تریاک به روش خوراکی این است که دستگاه گوارشی فرد در این روش به شدت آسیب می بیند. از طرفی احتمال مسمومیت در این روش مصرفی بسیار بالاتر از روش تدخینی یا کشیدنی است، چون در بعضی از موارد برای سنگین تر شدن و جلای ظاهری شیره از سرب در آن استفاده می کنند و این باعث می شود که احتمال مسمومیت بالاتر برود.

عوارض، اثرات و ترک اعتیاد شیره تریک تا حد زیادی مانند تریاک است، تنها تفاوت آن این است که شیره تریاک قوی تر و به همین ترتیب وابستگی به آن و در نتیجه ترک اعتیاد آن سخت تر می باشد. عوارض مصرف شیره تریاک به روش تدخینی یا همان دود کردن و کشیدن:

از آنجایی که گفتیم ترک اعتیاد شیره تریاک بسیار شبیه به ترک اعتیاد تریاک می باشد و به این صورت است شما می توانید برای ترک اعتیاد شیره تریاک مطالب زیر را مطالعه کنید.

ترک اعتیاد تریاک در خانه با بوپرنورفین یا ب2

برای ترک اعتیاد تریاک چه بخوریم

ترک تریاک چند روز طول می کشد

ترک ناگهانی تریاک یا ترک اعتیاد تریاک با روش جدید؟

دسته بندی

صدای مشاور

جهت برقراری ارتباط با مشاور روی گزینه زیر کلیک کنید.

ارتباط با ما

پربازدیدترین مقالات پزشکی و ترک اعتیاد

پربازدیدترین اخبار پزشکی و ترک اعتیاد

ترک اعتیاد

اطلاعات تماس مرکز ترک اعتیاد

اصفهان خیابان شمس آبادی ، جنب بیمارستان سینا ، بن بست نواب ، مجتمع کیان ، طبقه 3

32244115-31

ساعت تماس: 9 الی 14 و 16 الی 2

ساعت کاری دفتر: شنبه تا چهار شنبه 15:3 الی 2:3

اصفهان ، خیابان آبشارسوم کیلومتر25جاده زیار، شهرزیار(میدان امام رضا ) به طرف جاده ورزنه کیلومتر1 جاده ورزنه ابتدای روستای تاریخی برسیان طبقه فوقانی درمانگاه سوم شعبان مرکزبستری ترک اعتیاد نگین

ساعت پذیرش مرکز بستری از ساعت 9 الی 14


پیوندهای مرتبط با مرکز ترک اعتیاد

 پونه مدیا

31-32244115

در مرکز ترک اعتیاد نگین 

انجام نمی شود

روش های ترک شیره تریاک

قبلا در مورد شیره تریاک و عوارض مصرف شیره تریاک با هم صحبت کرده ایم و به شما توضیح داده ایم که این ماده مخدر چطور عمل می کند و چه عوارضی دارد. در این مطلب قصد داریم که روش های نوین ترک اعتیاد شیره را برای شما بازگو کنیم و شما را در مسیر بهبودی راهنمایی کنیم.

عوارض ترک تریاک و شیره

از طرفی از آنجا که تاثیرات و عوارض تریاک و شیره تریاک خیلی با هم مشابه هستند شما می توانید مطالب زیر را به عنوان مطلب راهنما مطالعه کند.

مصرف تفننی یا تفریحی تریاک چه عوارضی دارد؟

ترک تریاک چند روز طول می کشد

برای ترک اعتیاد تریاک چه بخوریم

(UROD)  جدید ترین راه سم زدایی برای مصرف کنندگان تریاک است. در این روش از داروی آنتاگونیست به اندازه زیادی استفاده می شود که افرادی که قصد ترک اعتیاد دارند و از دارو استفاده می کنند را بیهوش می کند، دلیل این موضوع هم این است که این دارو برای افرادی که دارای اعتیاد شدید هستند و تحمل خماری برایشان سخت استفاده می شود و با استفاده از این دارو می توانند به راحتتر خماری را تحمل کنند.

در این روش ترک اعتیاد فرد روز به روز مصرف خود را پایین می آورد و کم کم در طول زمان مصرف خود را به صفر می رساند. یکی از مواردی که باید در این روش حتما به یاد داشته باشید این است که با خود صادق باشید و به عنوان مثال اگر روزی عصبانی تر از حد معمول بودید مصرف خود را بالا و پایین نبرید.

در این روش فرد بدون هیچ کمک و جایگزینی تریاک را ترک می کند، البته باید بدانید آمار ماندگاری فرد در پاک بودن و عدم مصرف مواد در این روش پایین است.

می توان گفت بهترین روش ترک اعتیاد مواد مخدر مراجعه به مراکز بستری ترک اعتیاد است. دلیل این موضوع این است که: ” از آنجایی که اعتیاد به عنوان یک بیماری شناخته شده است و باید حتما در نظر داشته باشید که برای در مان بیماری خود حتما باید پیش متخصص بروید و به عبارتی کار را به کاردان بسپارید” در این روش فرد بیمار (در مراکز ترک اعتیاد، فرد معتاد دارای بیماری است و با او مانند کمپ ها بد رفتاری نمی شود) در مراکز بستری ترک اعتیاد بستری شده و همه ی مراحل ترک اعتیاد او زیر نظر پزشک معالج انجام می شود. دیگر مزایای استفاده از این روش ترک اعتیاد عبارتند از:

برای آگاهی در مورد مورد آخر پیشنهاد می دهیم که مطلب منظور از اعتیاد روحی روانی به مواد مخدر چیست؟ را مطالعه کنید.

ترک اعتیاد شیره تریاک با این روش بسیار مسیر را برای شما راحت می کند ولی حتما باید به یاد داشته که این کار را حتما باید زیر نظر یک پزشک متخصص انجام دهید. ضمنا می توانید در ای مورد مطلب زیر را مطالعه کنید.

 بوپرنورفین مسکن قوی برای ترک اعتیاد

مقدار زمان خماری در اثر قطع مصرف شیره تریاک به میزان مصرف و زمان مصرف شما بستگی دارد. خماری شیره تریاک ممکن است به حدی از لحاظ روحی و جسمی شما را آزار دهد که دوباره به مصرف مواد مخدر بازگردید. ولی باید به یاد داشته باشید که بعد از تحمل این دوره شما قسمت سخت کار را انجام داده اید و می توانید تا آخر عمر خود از بند هرگونه اعتیاد آزاد باشید.

دسته بندی

صدای مشاور

جهت برقراری ارتباط با مشاور روی گزینه زیر کلیک کنید.

ارتباط با ما

پربازدیدترین مقالات پزشکی و ترک اعتیاد

پربازدیدترین اخبار پزشکی و ترک اعتیاد

ترک اعتیاد

اطلاعات تماس مرکز ترک اعتیاد

اصفهان خیابان شمس آبادی ، جنب بیمارستان سینا ، بن بست نواب ، مجتمع کیان ، طبقه 3

32244115-31

ساعت تماس: 9 الی 14 و 16 الی 2

ساعت کاری دفتر: شنبه تا چهار شنبه 15:3 الی 2:3

اصفهان ، خیابان آبشارسوم کیلومتر25جاده زیار، شهرزیار(میدان امام رضا ) به طرف جاده ورزنه کیلومتر1 جاده ورزنه ابتدای روستای تاریخی برسیان طبقه فوقانی درمانگاه سوم شعبان مرکزبستری ترک اعتیاد نگین

ساعت پذیرش مرکز بستری از ساعت 9 الی 14


پیوندهای مرتبط با مرکز ترک اعتیاد

 پونه مدیا

31-32244115

پزشکان و متخصصان حاضر در مرکز بستری ترک اعتیاد نگین با فراهم آوردن محیطی آرامش بخش، سلامتی را برای شما به ارمغان می آورند.

آشنایی با روند درمان مجموعه

تلاش مجموعه نگین پاک زندگی فراهم آوردن محیطی با نشاط برای بیماران است. به منظور آشنا شدن با روند درمان بیماران در مجموعه نگین به مراجعه فرمایید.

عوارض ترک تریاک و شیره

نظرات و پیشنهادات سازنده شما

در صورتی که درباره روند کار مجموعه و یا مطالبی که در سایت قرار میگیرد نظری دارید، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق این صفحه با ما در میان بگذارید.

پیگیری روند درمان بیماران

شما می توانید روند درمان بیمار خود ر از طریق سایت پیگیری نمایید. بدین منظور اطلاعات بیمار خود را در این صفحه وارد نمایید.

پیش ثبت جهت بستری بیمار

جهت انجام عملیات ثبت و وارد کردن اطلاعات اولیه فرم های موجود در این صفحه را با دقت تکمیل نمایید.ما پس از مطالعه اطلاعات ارسالی با شما تماس خواهیم گرفت.

درمان و نگهداری از بیماران دچار اختلالات روانی از جمله دشوارترین و نیز ضروری ترین بخش های خدمات پزشکی می باشد که  نیاز به کادر تخصصی مجرب و پرسنل دوره دیده دارد . همچنین به دلیل گسترش روز افزون مصرف مواد اعتیاد آور (مخدر و محرک ) درجامعه و پیچیده بودن روش های درمان اعتیاد، فراهم نمودن فضای درمانی با امکانات و تجهیزات لازم و تیم ویژه چند تخصصی متشکل از روانپزشک، متخصص بیهوشی، پزشک عمومی، روانشناس، روان پرستار و بسیار حائز اهمیت می باشد.

عموم مردم همیشه در برابر هر چیز جدیدی از خود مقاومت نشان می دهند. مثلا ابزار های جدید، خوراکی های جدید، حرف ها و ایده های جدید و روش های جدید برای حل مسائل. این مقاومت در برابر چیز های جدید در زمینه ی ترک اعتیاد هم صادق است. برای همین بسیاری از مردم معتقدند که بهترین روش برای ترک اعتیاد تریاک این است که فرد معتاد ناگهان مصرف خود را قطع کند. اما نظر کارشناسان و متخصصان ترک اعتیاد متفاوت است.

 

کارشناسان در این مورد می گویند: “اگر چه ترک ناگهانی تریاک یک راه حل سریع و مفید برای عده از معتادان بوده است، اما افرادی که با این روش ترک اعتیاد تریاک را انجام می دهند در معرض خطر مصرف مجدد یا به قول معروف همان لغزش هستند. همچنین وقتی یک فرد پس از مدتی پاکی دوباره به مصرف مواد مخدر روی می آورد، ضریب جذب مواد مخدر او بالا می رود و در نتیجه فرد در مرحله ی دوم اعتیاد خود مجبور می شود که تریاک بیشتری مصرف کند. همچنین ترک ناگهانی مواد مخدر خطرناک تر و قوی تر مانند هروئین ممکن است عوارض بسیار شدیدی در فرد شود و او را تا دم مرگ بکشاند!”

 

روش جدید ترک اعتیاد تریاک، با استفاده از داروهای نگهدارنده است. رایج ترین ایت دارو ها عبارتند از متادون، بوپرنورفین یا ب2، سابوکسون و است. برای کسب اطلاعات در مورد این دارو های می توانید مطالب زیر را مطالعه کنید:

ترک اعتیاد تریاک در خانه با بوپرنورفین یا ب2

جدیدترین داروی ترک اعتیاد سابوکسون

برای ترک اعتیاد تریاک چه بخوریم؟

یکی از داروهای ترک اعتیاد به روش درمان نگهدارنده متادون است. استفاده از متادون به عنوان داروی ترک اعتیاد با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر،سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شد.

 

متادون یک داروی شبیه به مواد افیونی است که اثراتی مانند تریاک و شیره و هروئین و مرفین و کدئین دارد. این دارو به صورت صنعتی تولید می شود. اثر متادون تا 25 ساعت روی بدن می ماند و فرد در این مدت احساس خماری نمی کند.

دلیل استفاده از متادون این است که آن به عنوان داروی بازدارنده از مصرف مواد مخدر استفاده می کنند تا عوارض منفی مواد مخدر مانند تریاک و هروئین را کاهش دهد. استفاده از این مواد می تواند تا ماه ها و یا سال ها طول بکشد.

 

شما حق ندارید که متادون، بوپرنورفین، سابوکسون و سایر دارو های ترک اعتیاد را خودسرانه مصرف کنید، چون استفاده غیر اصولی از این دارو های می تواند عوارض بسیار شدیدی داشته باشد. پس حتما این دارو ها باید توسط پزشکی که مجوز تجویز داروهای نگه دارنده را دارد به شما داده شود. افرادی که می خواهند از این دارو استفاده کنند باید بالای 18 سال و از مواد مخدر افیونی مانند تریاک استفاده کنند. البته باز هم باید گفت که نظر دکتر شما در اولویت قرار دارد.

 

 

به دلیل گسترش روز افزون مصرف مواد اعتیاد آور ( مخدر و محرک ) درجامعه و پیچیده بودن روش های درمان اعتیاد، فراهم نمودن فضای درمانی با امکانات و تجهیزات لازم و تیم ویژه چند تخصصی متشکل از روانپزشک، متخصص بیهوشی، پزشک عمومی، روانشناس، روان پرستار و بسیار حائز اهمیت می باشد .

پربازدیدترین مقالات پزشکی و ترک اعتیاد

مشاهده کامل مقالات

آخرین اخبار پزشکی و ترک اعتیاد

مشاهده کامل اخبار

ترک اعتیاد

اطلاعات تماس مرکز ترک اعتیاد

اصفهان خیابان شمس آبادی ، جنب بیمارستان سینا ، بن بست نواب ، مجتمع کیان ، طبقه 3

32244115-31

عوارض ترک تریاک و شیره

ساعت تماس: 9 الی 14 و 16 الی 2

ساعت کاری دفتر: شنبه تا چهار شنبه 15:3 الی 2:3

اصفهان ، خیابان آبشارسوم کیلومتر25جاده زیار، شهرزیار(میدان امام رضا ) به طرف جاده ورزنه کیلومتر1 جاده ورزنه ابتدای روستای تاریخی برسیان طبقه فوقانی درمانگاه سوم شعبان مرکزبستری ترک اعتیاد نگین

ساعت پذیرش مرکز بستری از ساعت 9 الی 14


پیوندهای مرتبط با مرکز ترک اعتیاد

 پونه مدیا

مشکلات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید

درمان اعتیاد نیاز به تخصص وتجربه دارد ما آن را در یک مجموعه فراهم کرده ایم تاسیس مراکزی که پاسخگوی درمان بستری بیماران باشد درتمام رشته های پزشکی مدنظر بوده ودرمورد بیماری اعتیاد نیز همیشه به وجود چنین مراکزی احساس نیاز شده است.این مراکز در بسیاری از موارد می توانند سبب درمان وکمک به بیماران وخانواده های آنها شوند.

درمان اعتیاد در این مرکز توسط پزشکان متخصص با سالها تجربه انجام می شود

روانشناسان این مرکز با سالها تجربه در خصوص

درمان بیماران تا پایان رهایی در کنار شما هستند

عوارض ترک تریاک و شیره

ترک اعتیاد انواع مخدرها و محرک ها در این مرکز

انجام می شود

اتاق های vip تک نفره و دو نفره با امکانات

کامل رفاهی و امکان همراهی خانواده مددجو

برگشت بیست درصد هزینه هتلینگ به بیمار

بعد از شش ماه پاکی

نمونه هایی از نظرات بیماران پس از بهبودی

رضایت بیمارن در این مرکز امیدی برای خدمات بهتر

مرکز بستری ترک اعتیاد خانه سپید افتخار دارد در راستای کمک به مدد جویان ترک اعتیاد از هیچ کوششی دریغ ننماید (تولدی دوباره در راه است) فاصله رهایی از دام اعتیاد به اندازه یک تماس آدرس: استان البرز-کرج – محمدشهر-بعد از میدان شهدای جعفرآباد-خیابان شمس-خانه سپید تلفن ۰۲۶۳۴۴۰۸۰۴۶

ترک اعتیاد, ترک اعتیاد شیشه ,ترک اعتیاد هروئین ,ترک اعتیاد تریاک, ترک اعتیاد حشیش, ترک اعتیاد الکل, ترک اعتیاد متادون, ترک اعتیاد ترامادول, ترک اعتیاد دیفنوکسیلات, روان درمانی ترک اعتیاد, ترک اعتیاد مواد توهم زا

طراحی و بهینه سازی سایت توسط : عرش هاست

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *