علائم حاملگی در هفته دوم و سوم

در هفته سه بارداری درون رحم شما چه می گذرد؟ کودک شما الآن یک توپ کوچک از صدها سلول است که در کنار هم قرار گرفته است. پس از گذشت مدتی از اقامت این توپ کوچک ( که بلاستوسیت یده می شود)؛ هورمون HCG ترشح می شود.کار این هورمون جلوگیری از تخمک گذاری است و سبب افزایش استروژن و پروژسترون می شود. (این امر سبب می شود تا دیواره رحم جهت تخمک گذاری فروپاشیده نشود). در تست بارداری که صورت می گیرد،

مثبت بودن میزان HCG دلیلی بر بارداری شما خواهد بود. در صورتی که در پایان هفته 3 بارداری شما تست بارداری انجام دهید، بارداری شما مثبت خواهد بود. (در صورت منفی بودن تست بارداری، اگر پس از 2 یا 3 روز شما پریود نشدید بهتر است تست بارداری را مجدد تکرار نمایید.) در این حال مایع آمنیوتیک در جال جمع شدن اطراف توپ سلولی است که نهایتا کیسه آمنیوتیک را تشکیل می دهد. این مایع در هفته ها و ماه های آتی اطراف جنین را احاطه خواهند کرد.

از آنجا که تا پایان هفته 3 بارداری آینده هنوز جفت به اندازه کافی تکامل پیدا نکرده است ؛ در حال حاضر جنین بلاستوسیستی شما، اکسیژن و مواد مغذی خود را از طریق یک سیستم گردش خون اولیه که از تونل های میکروسکوپی تشکیل شده است و به سلول های خونی دیواره رحمتان متصل است دریافت نموده و مواد زاید را نیز از همین طریق دفع می نمایند.


در هفته 3 بارداری زندگی شما چگونه تغییر می یابد. دردرون رحم شما یک اسپرم با یک تخمک لقاح یافته است. چند روز پس از لقاح تخمک بارور شده درون دیواره رحم شروع به رشد می کند. یک نوزاد درون بدن شما در حال شکل گیری است.احتمالا شما هنوز نمی دانید که باردار هستید و ممکن است تا آخر هفته 3 بارداری  مقدار مختصری لکه بینی داشته باشید. که به این لکه بینی اصطلاحا “لکه بینی لانه گزینی” می گویند.علائم حاملگی در هفته دوم و سوم

به هر صورت این لکه بینی بسیار مختصر است و تنها تعداد اندکی از زنان باردار ممکن است متوجه این رویداد شوند. جالب است بدانید در صورتی که مشکل خاصی نداشته باشید و پزشکتان نیز تایید نماید استفاده از تردمیل و حتی ایروبیک می تواند بارداری شما را سهل نماید.البته نباید در هیچ کدام از آنها افراط کرد.در واقع ازبطور دقیق تر، ضربان قلبتان باید زیر 14 بار در دقیقه و دمای بدنتان زیر 12 باشد بنابراین از زیاد ماندن در آفتاب و یا در سونا و یا در وان آب داغ،جدا خودداری نمایید.

روزانه میبایست 4میکروگرم اسید فولیک را مصرف نمایید که امروزه بصورت قرص بفروش می رسد.علاوه بر آن منابع طبیعی تامین اسید فولیک عبارتند از:جگر،اسفناج،نخود،بادام زمینی و آب پرتقال که میتوانید از انها در رژیم غذایی خود بهره ببرید.

علاوه بر اسید فولیک،بدن شما در دوران بارداری به میزان قابل توچهی نیاز به پروتئین،کلسیم و آهن دارد.مصرف پروتئین مناسب در ایجاد بافت جدید می باشد؛علاوه بر این کلسیم برای رشد و نمو استخوان ها و دندان ها ضروری است.آهن در دوران بارداری ضروری است بعنوان حمایت ازافزایش مستمر حجم خون نوزاد شما. و منابع قنی آهن عبارتند از:گوشت قرمز،حبوبات،تخم مرغ و سبزیجات دارای برگ سبز.

رنگ کردن مو: توصیه می شود در 3 ماهه اول رنگ موی خود را تغییر ندهید.

در برخی از زنان باردار حتی قبل از اینکه تست بارداری انجام دهند یکسری علائم بارداری ظاهر می شود:

هفته 2 بارداری هفته 4 بارداری


${Body}

بانک اطلاعات

ابزارهای بارداری و زایمان

ابزارهای رشد کودک

ابزارهای سنجش سلامت

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

مطلب از سایر رسانه ها

تماشا کنید بچه شما در هفته اول حیات خودش چگونه رشد می کند.

در حال حاضر تخمک که بلاستوسیست دارد در جداره رحم غنی از خون لانه گزینی کرده است.

سلولهای جنیی شروع می کنند در دو لایه پنکیک شکل قرار بگیرند.

این حفره به زودی جنین را در بر می گیرد و به ساک آمونیاک که در طول بارداری، جنین در داخل آن قرارد تبدیل می شود.

این حفره به زودی به کیسه زرده که در اوایل بارداری نقش رساننده غذا به جنین را بر عهده دارد تبدیل می شود.علائم حاملگی در هفته دوم و سوم

تبریک میگیم شما الان سومین هفته حاملگی خود را تجربه میکنید و بدن شما حاوی مسافری است که راه طولانی را در پیش دارد و اولین هفته سفر خود را در هفته سوم بارداری در کنار شما تجربه میکند، فیلم یا ویدئوی هفته سوم بارداری اوما را مشاهده فرمایید.

هفته بعدی     هفته قبلی

بارداری هفته به هفته

در هفته سوم بلاستوسیت راهش را به سمت لوله فالوپ برگزیده است. این سفر 3 تا 7 روز طول میکشد. تا زمانی که که سفر ادامه میابد، سلول ها به کارشان ادامه میدهند و آماده لانه گزینی به لایه رحمی هستند که ظرف هفته گذشته ساخته شده است. زمانی که بلاستوسیت در داخل رحم وارد شد و اتصال برقرار شد (چند روز بعد از لانه گزینی تست بارداری مثبت میشود)، سیگنال هایی مبنی بر اینکه حضورش را اعلام کند میفرستد. هنوز هم حاملگی علامت ندارد.

دوره جنینی فاصله بین لقاح  دو سلول گامت و کاشت نطفه در رحم می باشد. در روز اول در تخمدان هیچ اتفاقی نمی افتد. حدود سی ساعت پس از لقاح، تخمک از طریق میتوز به دو سلول تقسیم می شود تا اورگانیسم را تشکیل دهد. این دو سلول به چهار سلول تقسیم می شوند و این کار ادامه می یابد. فرایند تقسیم سلولی به سرعت در دوره جنینی ادامه می یابد. این فرایند نهایت به تشکیل جنین در رحم منجر می شود.

پس از هفتاد و دو ساعت، تخمک تکثیر می شود و مورولا یده می شود. پس از آن، چهار روز متوالی، تقسیم سلولی انجام شده و خوشه سلولی ایجاد می شود که بلاتوسیست یده می شود. در این مرحله، جنین خود را به رحم متصل می کند.

اگر قرص ضدبارداری مصرف می کنید یا روشی برای جلوگیری از بارداری استفاده می کنید باید بدانید که قرص ها پیش از لقاح بلاستوسیست در رحم عمل می کنند. هنگامی که لقاح انجام شود قرص های ضدبارداری اثری ندارند.

واکنش غشایی واکنشی طبیعی است که اطمینان حاصل شود یک اسپرم با یک تخمک لقاح انجام دهد. هنگامی که اسپرم وارد غشای سلول شود، تخمک بلافاصله سیگنال های الکتریکی می فرستد که باعث می شود موادی از کیسه آب به اطراف تخمک فرستاده شود. این مواد آزاد شده اسپرم های مشکل دار را از تخمک دور می کنند و این اسپرم ها طی چهل و هشت ساعت از بین می روند.

* تقریباً همه زنان باردار می‌دانند که رنگ کردن موها در دوران بارداری توصیه نمی‌شود، اما در سه ماه اول این دوره تاکید شده است که اصلاً به رنگ موهای خود دست نزنند چرا که محققان معتقدند اثرات شیمیایی رنگ کردن مو، موجب سقط جنین می‌شود.بطور کلی توصیه میشود جز ماه آخر بارداری از رنگ های شیمیایی استفاده نشود.

* بد نیست نگاهی به لوازم آرایشی خود بیندازید. لوسیون های حاوی موادی  مانند تیرولئوم، رتین-A، سالیسییلیک اسید، رتینول، اکسی بنزون و ویتامینA مصرف نشود، این مواد از طریق پوست جذب شده و رشد نوزاد را مختل میکند. هر سوالی دارید در هفته سوم از پزشکتان بپرسید.

 بعضی از علائم شایع و زود رس حاملگی شامل موارد زیر میباشد:

خونریزی یا لکه بینی: خونریزی مختصری که در این هفته مشاهد میکنید خونریزی لانه گزینی دارد. یعنی خونریزی مختصری که از مکانی که تخم جایگزینی در رحم پیدا میکند نیست ولی اگر خونریزی شدیدی داشتید که از چند روز ادامه داشت حتما سریعا به پزشک مراجعه نمایید.

1. دردیک طرفه: درد یک طرفه که از بین نمیرود ممکن است کیست تخمدانی باشد.

2. اگر با پزشک یا دندان پزشکی در تماس هستید، آنها را از احتمال بارداری خود آگاه کنید.

ممکن است در این زمانی کمی احساس نفخ کنید. اکثر زنان باردار تا حدود هفته 12 علائمی از خود نشان نمی دهند. قبل از اینکه بخواهید برای دو نفر غذا بخورید، پزشکان توصیه می کنند در سه ماهه اول تا نهایت 2 کیلو می تونید، افزایش وزن داشته باشید. در حقیقت، نباید کار عجیبی انجام دهید، به جز اینکه سعی کنید رژیم سالم و مناسبی داشته باشید و روزانه حداقل 4 میکروگرم اسید فولیک مصرف کنید. پزشکان افزایش مصرف کالری روزانه را تا سه ماهه دوم توصیه نمی کنند. هنگامی که وارد هفته 14 می شوید، می توانید حدود 3 کالری (سالم) در روز به وعده های خود اضافه کنید.

در هنگام بارداری، کمر درد بسیار شایع است. آن هم به خاطر تغییر مرکز ثقل بدن میباشد. ولی اگر از هم اکنون به تقویت ماهیچه‌های شکم و کمر بپردازید می‌توانید هنگامی ‌که شکمتان بزرگ می شود، این دردها را بسیار کاهش دهید. تمرینات تنفسی خیلی موثر هستند. به صورتی که هر روز چشمان خود را بسته و به مدت 5 دقیقه به هیچ چیز فکر نکنید و نفس های عمیق بکشید (با بینی نفس بکشید و با دهان تخلیه کنید). این حرکت در حالت نشسته بهتر است و به کاهش دردهای زایمانی نیز کمک میکند. قبل از انجام حرکات ورزشی دیگر حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

سلام وقت بخیر.من پریودم منظمه و این ماه از تاریخ پریودم ۴ روز گذشته فقط روزاول پریود ی لک قهوه ای خفیف دیدم.یکم زیر دلم تیر میکشه.منتها بیبی چک استفاده کردم منفی بود.احتمال بارداریم هست؟

سلام من ۱۱ مرداد پریود شدم و ۲۲_۲۴_۲۵ اقدام به بارداری کردیم .پریودم منظم هست ۲۷روزه . میخاستم بدونم آیا کمردرد نشانه بارداریست.اما بدون ترشح یا خونریزی.چهار روز مانده به پریودی بعدیم.میخاستم بدونم بارداری یاخیر؟

سلام . من ۳ تیر پریود شدم . پریودهای منظم دارم با طول ۲۶ روز. ۱۱ و ۱۴ اقدام کردیم. ۲ بار بی بی چک زدم دومین خط کمرنگ بود. احتمال بارداریم هست؟

سلام بارداری شما مبارک بله احتمالش هست بهتره آزمایش بتا انجام دهید

سلام. دکتر عزیزمن ازمایش دادم. بتا بالای 25 بود احساس کمردرد پریودی دارم به دکترم گفتم قرص مولتی ویتامین نوشت برام درضمن فشارم ده بود ،جای نگرانی نیست؟ لطفا کمکم کنید خ نگران شدم

سلام عزیزم. بارداری شما مبارک. درد کمر اغلب در اوایل بارداری دیده میشه اگر همراه لکه بینی بود به پزشک مراجعه کنید. در سه ماهه اول نیاز به مصرف مولتی ویتامین نیست و مکمل یدوفولیک کافی است. کم خونی رو چک کنید ممکنه کم خون باشید

سلام من همیشه پریودام نظمه ماه پیش سونو دادم و گفت پلی کیستیک هستمو دکتر گفت بعد پریود شروع به خوردن ال دی کنم ولی هر چقدر منظر موندم پریود نشدم ازمایش دادم بتا بالای 2 بود و مثبت شد من اولین روز اخرین پریودم 5 بهمن بود و کلا یکبار نزدیکی داشتم تو این ماه اونم 3 بهمن بود رفتم سونو واژینال چیزی نشون نداد لکه بینی قهوه ای گاهی دارم,الان گیجم که هفته چند هستم با توجه به پریودم باید 7 باشم ولی حتی ساک حاملگی هم مشخص نشده لطفا منو راهنمایی کنین من هفته چند هستم

سلام عزیزم. چون پریودت نظم هست نمیتونم دقیق از روی تاریخ آخرین پریود سن بارداری را مشخص کنیم. تیتر بتا بدهید . در تیتر 15 تا 2 باید ساک رویت بشه در غیر اینصورت با وجود لکه بینی احتمال سقط جنین هست

 بعد از مطالعه و یا گذراندن  هفته دوم بارداری میرسیم به هفته سوم بارداری که خیلی مهم تر از اونی هست که فکر میکنید ،و استرس و اضطراب این هفته بالا است,ولی بخاطر فرزندان سعی کنید انرژی مثبت به خود بدید و از چیزی هایی که برای شما میتواند مضرر باشد حتما دوری کنید،در ادامه با ما باشید و از اطلاعات ما استفاده کنید.

در هفته سوم بارداری تخم مرغ تخمگذار شروع به رشد سریع می کند، با ۳۲ سلول در ۳ روز و ۲۵۰ سلول در ۳ هفته. زندگی جدید به نظر می رسد .اندازه فعلی یک نخود ۲ میلی متر کوچک است.

پیوستن تخم مرغ و رحم به بدن باعث ایجاد حس خاصی در زن می شود، زیرا این یک لحظه خاص است.در یک روز ۱۰ روزه، جنین در عمق رحم قرار می گیرد، “خانه آن در ۹ ماه آینده می شود و دوره قاعدگی منظم را متوقف می کند. جفت از جنین محافظت می کند و آن را با بدن مادر متصل می کند، در همان زمان شکل می گیرد. با شروع هفته سوم، اسکن اولتراسوند می تواند برای تأیید حاملگی استفاده شود.

 

• تخمک گذاری فرایندی است که تخم مرغ از فولیکول خارج می شود
• تخمگذاری تخم مرغ را به داخل رحم منتقل می کند.علائم حاملگی در هفته دوم و سوم

 

تخمک گذاری در طول هفته سوم بارداری اتفاق می افتد، جایی که تخم مرغ بالغ، آماده بارداری، از فولیکول به داخل لوله فالوپی آزاد می شود. از این لحظه تا ۲۴ ساعت، آماده برای دیدار با سالمترین و سریعترین اسپرم است. اگر تخمک بارور نشود، میمیرد و در طول دوره با ضخیم شدن رحم عبور می کند.

 

 

در هفته سوم بارداری واضح است که تخمک گذاری معجزه ای است که با انتشار تخمک از فولیکول شروع می شود و فقط چند لحظه ای طول می کشد. بلوغ فولیکول حدود ۱۶ تا ۳۲ ساعت طول می کشد. انتشار تخم مرغ از فولیکول توسط هورمون لوتئینیزه (LH) هماهنگ شده است. این هورمون در مقادیر زیادی درست قبل از تخمک گذاری تولید می شود.

افزایش LH در خون و ادرار می تواند مورد آزمایش قرار گیرد. این آزمایشات می تواند به شما کمک کند تا بررسی کنید که آیا تخمک گذاری شروع و بره ریزی بارداری شما را آغاز می کند.

فرایندهای قبل و بعد از تخمک گذاری دوره تخمک گذاری یده می شود که برای هر زن کاملا متفاوت است. زنان با حساسیت بالا می توانند در آن روز دقیق مشخص کنند که تخمک آنها از تخمدان آزاد شده است و حتی اگر این تخمدان چپ یا راست آن تخمک باشد، احساس می کنید.

• درد شکمی در شکم ؛
• درد و گرفتگی کم در یک طرف بدن (جایی که تخمک گذاری تخمک گذاری شده است)؛
• افزایش مخاطی دهانه رحم که شبیه به سفید تخم مرغ خام است.
• افزایش میل جنسی و حساسیت.

تخم مرغ بعد از خروج از تخمدان، مدت کوتاهی از ۱۲-۴۸ ساعت در انتظار باروری است. اسپرم زنده تر است و قادر به کودکی تا ۶-۷ روز است. به همین دلیل بسیار مهم است که تعریف دوره حاملگی برای زوج هایی که می خواهند نوزاد داشته باشند. تخمک گذاری نشان دهنده سیستم تولید مثل زن است.

 

۲-۶ ساعت طول می کشد تا تخم مرغ در نهایت به اسپرم برسد. میلیون ها اسپرم (که ظاهرا به نظر می رسد bulpoles) عجله برای دیدار با تخم مرغ است، اگر چه بسیاری از آنها در سفر خطرناک و دشوار زنده ماندن نیست. واگر به لوله فالوپی برسند و شروع به طغیان کردن تخم مرغ میکنند.

 

پس از عبور از غشای محافظ تخم مرغ، “برنده خوش شانس مکانیزمی را ایجاد می کند که بدن زن را تغییر می دهد و نشان می دهد که این تصور اتفاق افتاده است. در حال حاضر همه تغییرات شیمیایی و توزیع عصب عصبی از رحم به هدف حفاظت از تخم مرغ حاصل از بدن زن است.

 

پس از نفوذ تخمک، اسپرماتوزویید دم دیگر ضروری را از بین می برد و سر آن با هسته تخم مرغ هماهنگ است. سر اسپرم و تخم مرغ حاوی ۲۳ کروموزوم است. پس از همجوشی با یکدیگر، آنها یک زیتوت را تشکیل می دهند، سلول اولیه نوزاد آینده که اکنون حاوی ۴۶ کروموزوم است. این شکل جدید کامل که از سلول های پدر و مادر ساخته شده است، اکنون یک کد ژنتیکی منحصر به فرد دارد که تمام خصوصیات فیزیکی نوزاد را تعیین می کند: از رنگ چشم تا شکل گوش.

 

در ساعات اول پس از لقاح، zygote شروع به تجزیه سلول می کند در حالی که حرکت کردن لوله ی فالوپی است. در روز ۲۱، جنین کشت شده، که در حال حاضر یک شکل توت فرنگی دارد، به رحم برسد. این فرم کوچک (فقط ۰٫۲ میلی متر) برای ایمپلنت آماده است. فولیکول که سلول تخمک را آزاد می کند، فرو می ریزد و تبدیل به یک لوزی corpus، تشکیل موقت می شود که به رحم می رسد که تخم مرغ تخم ریزی شده است.

چگونه معده شما در هفته سوم بارداری احساس می کند؟ بعضی از زنان می گویند که اکنون بارداری خود را می بینند. پزشکان چنین پدیده بصری را رد نمی کنند، اما معتقدند که احساسات متمایزی در چنین مرحله ای هنوز امکان پذیر نیست.

علائم اوليه شرح داده شده و همچنين تغييرات در بدن در هفته سوم بارداری مي تواند براي هر ماه در انتهاي دوره قاعدگي مشخص باشد. از شایع ترین احساسات در شکم در ۳ هفته، زنان باردار علامت تهوع، سرگیجه، ضعف، تندرستی پستان، تغییر اشتها را نشان می دهند. با این حال، اکثر آنها هیچوقت احساس نمیکنند.

 

 

 

پس از مفهوم، رحم کمی سقوط می کند. این موقعیت بدن پایین تر کمک می کند تا احتمال سقط خود به خود را کاهش دهد. در هفته سوم بارداری با توجه به ارتفاع رحم، پزشک تعیین می کند که آیا حاملگی به طور معمول جریان دارد یا خیر. موقعیت بالا آن یک تماس بیدار است. این ممکن است نشانگر یک بدن پر تنش باشد. . تنش الیاف عضلانی می تواند سبب رد جنین شود. اگر شما دارای جایگاه بالایی هستید، پزشک توصیه می کند که باردار به بیمارستان برسد.

 

با این حال، در برخی موارد، موقعیت بالایی قسمت پایین رحم، ویژگی فردی ارگانیسم است. برای تعیین اینکه آیا خطر وقفه زودرس بر حاملگی وجود دارد با استفاده از سونوگرافی ممکن است.

 

در ابتدای بارداری، گردن رحم به راحتی جابجا می شود. تحرک آن ناشی از نوسانات بافت ساقه است. بلافاصله پس از ملاقات، شرح دقیق مخچه گردن رحم رخ می دهد. این یک سازگاری ضخیم و چسبیده به ورودی بدن است. این کمک می کند تا از جنین های در حال توسعه از بیماری ها محافظت کنند.

در هفته سوم بارداری رحم توسط طبیعت از تأثیرات منفی بیرونی، مانند رژیم ناسالم، الکل یا دارو محافظت می شود. اما هنگامی که تخم های بارور وارد رحم می شوند و در پوشش آن ایمپلنت می کنند، این تغییر خواهد کرد. در حال حاضر مادر آینده باید به دقت در مورد رژیم غذایی خود، تعادل احساسی و عادات بد مانند سیگار کشیدن فکر کند.

تخمک لقاح یافته به داخل رحم منتقل می شود که حدود ۴۰ ساعت طول می کشد و این روند می تواند درد ناخوشاییش را در شکم و خونریزی نور ایجاد کند. جداسازی سلول ها همچنان ادامه دارد، زیرا سلول ها به سرعت در رحم قرار می گیرند.

 

در نتیجه، یک شبکه عروق خونی روی سطح ناهموار شکل می گیرد که تمام مواد مغذی را از مادر تا نوزاد تحمل می کند. این آغاز توسعه جفت است. جنین به یک انسان کوچک تبدیل می شود و سلول های تازه رشد می کند جفت و بند ناف ایجاد می کند که کودک را محافظت و تغذیه می کند.

در طول هفته سوم بارداری  یک عضو کلیدی است. جفت، یک تولید کننده قدرتمند هورمونی، جنین را با اکسیژن، مواد مغذی و میکرو سلنیوم از طریق ورید فراهم می کند و به از بین بردن محصولات جانبی و خون تخلیه شده از طریق دو شریان کمک می کند.

جفت به عنوان ریه های کودک، ارگان های هضم و کلیه عمل می کند. جفت همچنین به عنوان یک مانع محافظ برای نوزاد از عناصر و باکتری های سمی عمل می کند که می تواند عفونت های دوران بارداری را ایجاد کند. این هورمون هایی تولید می کند که بارداری را حفظ می کنند و بدن زن را تغییر می دهند.علائم حاملگی در هفته دوم و سوم

سیگنال های مختلف شروع به “اطلاع بدن زن در مورد بارداری از تخم مرغ بارور شده در پوشش رحم میکند. بدن با تولید هورمون بارداری به اصطلاح انسان (HCG) پاسخ می دهد.

اگر آزمون تخمک گذاری بر اساس هورمون لووتیونی باشد، آزمایش های بارداری بر اساس هورمون حاملگی انسان است. به طور معمول سطح HCG برابر با ۲-۵ واحد است، اما با شروع اولین روز حاملگی، هر روز خود را دو برابر می کند. در حدود یک هفته پس از تخمگذاری تخم مرغ به رحم، آزمون می تواند دو خط مثبت را نشان دهد. HCG به عنوان کاتالیزور برای سلول های تولید شده توسط پروژسترون کار می کند.

 

 

پروژسترون یک هورمون کلیدی برای بارداری و زندگی جنین است. این مقدار هورمون در مقادیر زیادی تولید می شود و برای تسکین عضلات رباط و رباط ها برای تخمک بارور، برای اولین بار به درستی وصل می شود و سپس برای آماده سازی برای کار.

اگر زن پروژسترون کم داشته باشد، پزشک داروهای مناسب را برای رفع آن توصیه می کند. بسیاری از متخصصان این هورمون را برای ایجاد بیماری صبحگاهی و خستگی در اولین هفته های بارداری سرزنش می کنند. همچنین پروژسترون است که باعث افزایش سینه های زنان در دوران بارداری می شود.

 

 

• ادرار مکرر تحت تأثیر هورمونهای بارداری قرار میگیرد، که در طول راههای در فضای باز مشکلاتی ایجاد می کند؛
• خستگی و خواب آلودگی؛
• حس بویایی افزایش می یابد که باعث افزایش سطوح استروژن می شود. در حال حاضر عطر مورد علاقه شما می تواند شما را احساس تهوع و برعکس بوی رنگ می تواند بسیاری از شادی ایجاد کند؛
• ترجیحات غذایی به سرعت در حال تغییر است، با گیاهخواران که طعم پیاز گوشتی و گوشتخواران تبدیل به یک رژیم سبز است. در این دوره، بسیاری از زنان نگرانی جدی نسبت به برخی غذاها دارند.

این زن معمولا صبح روز قبل از حاملگی، بیماری صبح، سرگیجه و حالت تهوع یکسان نیست. این باعث می شود که تغییرات در رژیم غذایی ضروری باشد. یک صبحانه مغذی در رختخواب ایده آل است. مادر آینده باید برای جلوگیری از نقص لوله عصبی به اندازه کافی اسید فولیک مصرف کند. فعالیت بدنی شدید باید در طول این دوره اجتناب شود، زیرا خطرناک برای بارداری است. آزمون بارداری بعد از هفته ۴ دقیق تر خواهد بود.

 

 

• چالش های مربوط به تخم گذاری تخم مرغ.
• بعضی از فرآیندهای التهابی می توانند مزمن شوند و باعث ایجاد مشکلات شوند. یک وضعیت التهابی رحم، که به اندومتریت یده می شود، می تواند مانع از موفقیت تخمک گذاری تخم ها شود یا حتی جنین رد شود. یک فرآیند التهابی در لگن می تواند باعث ایجاد چسبندگی شود، و این باعث نمی شود که تخمک بارور شده به رحم برسد. این زمانی است که حاملگی خارج رحمی اتفاق می افتد.

• در دوران بارداری خارج رحمی، زن معمولا در کمر شکم و پریود شدن نور با عوارض خون دیده می شود. این حاملگی لوله ای است.
• حاملگی خارج رحمی می تواند توسط آزمون سطح گونادوتروپین کوریونی انسان یا توسط اسکن اولتراسوند تشخیص داده شود. با پیشرفت در پزشکی، حذف لوله های فالوپ غیر ضروری است، زیرا لاپاروسکوپی در حال حاضر برای حل این مشکل استفاده می شود.

 

 

 

متأسفانه، سقط جنین درهفته سوم بارداری یک وضعیت شایع است، که یکی از ۸ زن در سه ماهه اول از دست دادن نوزادانشان است. در اینجا علائم خاصی وجود دارد که باید بلافاصله به یک پزشک مراجعه شود.

• تخلیه با خون، به خصوص رنگ قهوه ای، که می تواند به معنای سقط جنین باشد؛
• درد لگن.
در صورت خونریزی شدید، یک جنین نمیتواند ذخیره شود، احتمالا هنوز هم فرصتی برای کمک به پزشکی وجود دارد.
گاهی اوقات سقط جنین اولیه ممکن است هیچ نشانه ای از آن نداشته باشد، در حالی که یک زن ناشناس از حاملگی اش دارد. خونریزی می تواند برای یک دوره اشتباه باشد. در این مورد، یک جنین ممکن است با کیسه بیرون بیاید.

اکثر پزشکان افزایش رحم را به عنوان نشانه ای خطرناک در نظر نمی گیرند، مگر اینکه منظم و دردناک باشد. معمولا یک پزشک داروهای ضد اسپاسم را بی عارضه و برخی از استراحت را تجویز می کند.

سقط جنین اجتناب ناپذیر می تواند به فرار تبدیل شود، زیرا این امر به دلیل ناهنجاری های کروموزومی است که برای زندگی آینده نوزاد اتفاق می افتد.
هورمون ها همچنین می توانند باعث سقط جنین شوند. کمبود پروژسترون زن ممکن است یک سقط جنین باشد. امروزه یک زن معمولا درمان بیمارستانی می کند که باعث افزایش شانس بارداری می شود.

 

• اگر تخم مرغ ضعیف می شود، می تواند جدا شود
• سرگیجه و عفونت
خوب است بدانیم
پس از تخمك گذاری، تخمك به رحم می رسد و در نقطه ی راست، كه معمولا دیواره داخلی رحم، آندومتر است، متصل می شود.

بعد از هفته سوم، افزایش میزان تخلیه و درد در قسمت پایین شکم ممکن است رخ دهد. بهتر است از فعالیت بدنی شدید در این دوره اجتناب کنید زیرا ممکن است به عوارض ناخواسته منجر شود.
اگر درد ماندگار و افزایش میزان تخلیه باشد، زن باید فورا با دکترش مشورت کند. توصیه هایی برای هفته های اول و دوم نیز در اینجا اعمال می شود.

در مورد هفته سوم چه فکر میکنید؟ زنان دیگر از این سؤالات خواسته اند

س: احساس درد دردناک چیست؟

“همانطور که جنین بذر خود را به دیواره رحم فرو می ریزد، بسیاری از زنان درد ناشی از کاشت ملایم یا گرفتگی را تجربه می کنند. در حالی که بدن شما در حال تنظیم میزان هورمون بارداری جدید خود است و رحم شما به خانه جدید نوزادتان تبدیل شده است، طبیعی است که کمی ترس و یا ناراحتی رخ دهد “
س: آیا می توانم یک دوره زمانی داشته باشم که من آمنوره ثانویه ثانوی داشته باشم؟
بله با تعریف، آمنوره، فقدان دوره های شماست. این را می توان به دو دسته تقسیم کرد. آمنوره اولیه زمانی است که یک زن هرگز یک دوره نداشته و گذشته از سن است که انتظار می رود دوره ها به طور معمول آغاز شود.
س: چگونه می توانم بدانم زمانی که تخمک گذاری می کنم؟
تنها ثابت است که می توانید بر آن تکیه کنید، قاعدگی ۱۴ روز پس از تخمک گذاری است. هر تاخیری می تواند نتیجه تخریب معیوب باشد.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این وب سایت برای “های مادر” محفوظ است.

نا گفته های دوران بارداری را می دانید؟


نشانه های حاملگی
86,751 بازدید

اولین علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح,علائم حاملگی

علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح : گرچه تنها راه قطعی برای اثبات بارداری یا عدم بارداری آزمایش خون بارداری است، اما برخی علائم برای بارداری وجود دارد که میتواند شما را راهنمایی کند. البته دقت نمایید این علائم قطعی نیستند زیرا تجربه زنان مختلف از علایم بارداری و حال کلی در طول دوران بارداری متفاوت است.

از آنجا که علائم اولیه بارداری، قبل و در زمان پریود اتفاق می افتد و شباهت زیادی به علائم سیکل قاعدگی زنان دارد، بسیاری از اوقات این علائم نادیده گرفته می شوندعلائم حاملگی در هفته دوم و سوم

 

اولین علائم بارداری بعد از لقاح,علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح

تاخیر در عادت ماهانه :

اگر معمولا عادت ماهانه‌ای منظم دارید اما این بار به موقع اتفاق نیافتاد، پیش از توجه به هر یک از علائم بالا، تست بارداری را امتحان کنید. اما اگر عادت ماهانه‌‌ی چندان منظمی ندارید و پیگیر زمان آن نیستید، تهوع، درد سینه و تکرر ادرار می‌تواند از علائم بارداری باشد

 نفس کم آوردن :

دفعه ی آخر که داشتید از پله ها بالا میرفتید ، ناگهان نفس کم آوردید و احساس کمبود اکسیژن کردید ؟

جنین در حال رشد نیاز به اکسیژن داره برای همین اکسیژن قابل استفاده برای شما کم میشه . متاسفانه باید خدمتتون بگم که این نشانه بارداری ( به نفس افتادن )  ممکنه در سرتاسر این ۹ ماه بارداری با شما همراه باشه و هرچه به زمان موعود نزدیک تر میشید و نوزاد شما بزرگ تر میشه ، فشار بیشتری به  ریه و دیافراگم شما وارد میشه و نفس کشیدن و برای شما سخت تر میکنه .

    درد سینه ها:

امروز که داشتید سوتین همیشگی تون  رو می پوشیدید این کار براتون درد آور و عذاب آور شده بود ؟ این از نشانه های اولیه بارداری در زنان است .

شب ها سوتینی راحت تر بپوشید تا کمتر اذیت بشید .

تهوع و استفراغ :

مقصر اصلی در ایجاد تهوع و استفراغ در شما در اوایل بارداری همسر بدن‌ها هستند. تهوع و استفراغ می‌تواند نشانه‌های اول بارداری شما باشد. معمولا تهوع و استفراغ دوران بارداری ممکن است تا ۱۲ هفته اول بارداری فقط ادامه داشته باشد،

البته خوب است بدانید که تهوع و استفراغ صبحگاهی می‌تواند نشانه خوبی باشد چرا که نشان دهنده این است که سطح همه بدن HCG افزایش یافته است و بارداری در حال پیشرفت است.

درمان تهوع و استفراغ صبحگاهی آن است که هیچ‌گاه معده‌تان را خالی نگذارید کراکرها خشک و بیسکویت خشک بخورید.

قرار دادن آن‌ها کنار رختخواب و خوردن یکی دو عدد قبل از بلند شدن از رختخواب یکی از بهترین کارها برای کاهش تهوع و استفراغ صبحگاهی است.

مصرف ویتامین‌های در دوران بارداری می‌تواند سبب تشدید تهوع و استفراغ برای برخی مادران شود. بنابراین ویتامین‌ها را با معده خالی مصرف نکنید. خیلی اوقات وقتی این ویتامین‌ها وبعد از غذا خورده شود تهوع و استفراغ را کاهش می‌دهد.

ادرار مکرر:

زمانیکه قاعدگی به مدت یک تا دو هفته به تاخیر می افتد، ممکن است مـتـوجـه شویـد که از حد معمول ادرار میـکنیــد. این به آن دلیل است که کودک در حال رشد درون رحم، به مثانه شما فشار وارد می آورد. 

یبوست :

ممکن است در روزهای اولیه بارداری متوجه تغیر در اجابت مزاج خـود گردید. هورمونهای اضافی تولید شده در حین حاملگی، باعث میگردد روده کارایی خود را از دست بدهد و یبوست یکی از علایم بارداری مهم است .

 نفخ شکمی :

تغییرات هورمونی در اوایل بارداری ممکن است باعث احساس نفخ شود، مشابه احساسی که برخی از زنان درست قبل از عادت ماهانه دارند. به این علت برخی از لباس‌هایتان ممکن است تنگ‌تر از حالت معمول گردد، حتی در همان اوایل که رحم هنوز نسبتا کوچک است

افزایش دمای طبیعی :

بدن اگر دمای طبیعی بدن حتی بعد از سپری شدن زمان مقرر قاعدگی بالا ماند و به مـیزان قبل از تخمک گذاری تقلیل نیافت، احتمال حاملگی بسیار افزایش می باید. هنگامی که شما حامله میشوید، تخمک در لوله های رحم (محل رشد جنین) بارور میـگردد.

در ایـن هنگام است که بدن شما نهـــایتا میتواند تشخصی دهد که شما حامله هستید. وقتی هورمون hCG ترشح می شـود، زنـان مـعـمولا بـرای بـار سـوم یـک افـزایش دما احساس میکنند که به اندازه تغییر دمای اولیه نیست، اما در خلال یک هفته تا ۱۲ روز بعد از اولین افزایش دمای مربوط به تخمک گذاری میتوان آن را مشاهده نمود.

تغییرات جسمی :
تغییرات خاص در ترشحات واژن و رنگ این ترشحات می‌تواند علامتی از بارداری باشد قطع قاعدگی هم می‌تواند یکی از نشانه‌های اساسی بارداری باشد.

اگر این علایم را در خود دیدید حتما یک آزمون خانگی بارداری انجام دهید و با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید.

تغییرات روحی و عاطفی ( افسردگی‌های مقطعی) :

از علائم دیگر بارداری تغییرات احساسی و روانی و گاه احساس افسردگی است که به دلیل تغییرات هورمونی ایجاد می‌شود. این حالات در ۳ ماهه اول بارداری مشاهده می‌شود.

 

علائم بارداری قبل از عقب افتادن پریود,علایم بارداری

کمبود انرژی :

کاهش میزان انرژی و احساس خستگی مفرط به دلیل افزایش میزان هورمون پروژسترون، افزایش تولید خون، کاهش قند خون و افت فشار خون کاملاً‌ طبیعی و از علائم رایج بارداری است. بهتر است در این دوران استراحت خود را افزایش دهید

      کمر درد :

علائم حاملگی در هفته دوم و سوم

آیا کمرتون درد میکنه ؟ اگر شما معمولاً دچار کمر درد نمیشید ، این درد میتونه یک نشانه ی دیگه برای بارداری باشه که ممکنه در سرتاسر دوران بارداری همراه شما باشه.

دلیلش هم اینه که با شکل گیری جنین و بزرگ شدن اون ، مرکز ثقل بدن شما از حالت عادی خارج میشه و رباط ها و ماهیچه ی بدنتون بیش تر از حالت عادی کشیده میشند تا تعادل بدن شما رو حفظ کنند .

سرگیجه و ضعف کردن :

علایم بارداری :حالت سرگیجه و ضعف کردن به دلیل باز شده عروق، کاهش فشار خون و کاهش قند خون در بانوان باردار مشاهده می‌شود.

اولین علائم تشکیل نطفه,علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح

آیا همه خانم ها در دو هفتگی متوجه علایم بارداری می شوند؟
بله حتی بعضی از خانم ها از همان یکی دو روز اول علائم حاملگی دارند و متوجه می شوند که باردار هستند بنابراین احتمال داشتن علائم در یک تا دو هفته اول بالاست.
البته در همین زمان پزشک معالجتان به شما می گوید که ۴ هفته باردارید. چطور چنین چیزی ممکن است؟ بد نیست بدانید که پزشکان مدت بارداری را از اولین روز آخرین دوره قاعدگی شما محاسبه می کنند چون هیچ راه دقیقی برای تعیین دقیق روز بارداری وجود ندارد.
البته خانم های باردار کاملا با هم متفاوتند بنابراین به راحتی نمی توانیم علائمی را که هر مادر بارداری در این مدت احساس می کند، پیش بینی کنیم اما از جمله شایع ترین نشانه های حاملگی در این زمان می توان به درد در سینه ها، خستگی و تهوع اشاره کرد.

آیا بارداری باعث تغییرات واژن نیز می شود؟

یکی دیگر از نشانه های بارداری تغییر در رنگ فرج و مهبل (واژن) است. این نشانه نیز می تواند به عنوان اولین تغییرات ناشی از بارداری در نظر گرفته شود که در طی ماه اول بارداری بروز می کند و قبل از به وجود آمدن سایر علائم قابل تشخیص است.
فرج و مهبل (واژن) معمولا صورتی رنگ است، اما تغییرات ناشی از بارداری باعث تیره شدن فرج و واژن شده و رنگشان با پیشرفت بارداری متمایل به قرمز و ارغوانی می شود. این تغییر رنگ نیز به خاطر این است که طی بارداری مقدار زیادی خون به بافت های این ناحیه هجوم می آورد.
اگر چرخه قاعدگی منظمی داشته باشید، تغییر در ترشحات واژن هم از دیگر تغییراتی است که در مراحل اولیه بارداری رخ می دهد و برای خود خانم ها هم قابل مشاهده است.
این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که ترشحات واژینال طی بارداری به مرور افزایش پیدا می کند که در اغلب موارد این مساله هیچ خطری برای مادر و جنین ندارد و بیماری محسوب نمی شود. در ضمن این ترشحات از نظر رنگ یا غلظت یا حتی بو تفاوتی با ترشحاتی که قبل از بارداری داشتید، ندارند.

البته لازم نیست برای کنترل کردن این ترشحات دوش واژینال بگیرید چون این کار نه تنها کمکی نمی کند بلکه ممکن است منجر به تحریک پوست و به هم خوردن تعادل طبیعی باکتری ها و قارچ ها در واژن شده و شما را در معرض عفونت های واژینال قرار دهد.
بارداری ریسک شما را برای ابتلا به برفک نیز بالاتر می برد. اگر چه این مساله برای جنین خطری ندارد و به او آسیب نمی زند اما لازم است که برای درمان به پزشک مراجعه کنید. در ضمن اگر در طول بارداری رنگ، غلظت و بوی ترشحات واژنتان تغییر کرد با پزشکتان برای تشخیص های احتمالی و روش های مناسب درمانی مشورت کنید.

 

حاملگی پوچ چه علائمی دارد؟ :

حاملگی پوچ در ابتدا همانند یک بارداری طبیعی به نظر می رسد، ولی بارداری های پوچ باعث بروز علائم زیر می شوند:

• خونریزی قهوه ای تیره تا قرمز روشن از واژن طی سه ماهه اول بارداری می تواند نشانه ای از حاملگی پوچ باشد.

• یکی از علائم حاملگی پوچ، حالت تهوع و استفراغ شدید است.

• نشانه دیگر حاملگی پوچ دفع کیست هایی شبیه خوشه انگور می باشد.

• گاهی در حاملگی پوچ  درد لگن (پایین کمر و شکم) رخ می دهد.

اگر هر یک از علائم حاملگی پوچ را مشاهده کردید، به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید، او ممکن است سایر علائم حاملگی پوچ را پیدا کند، مانند:

• رشد سریع رحم: در حاملگی پوچ، رحم رشد سریعی دارد در واقع رحم نسبت به آن مرحله از بارداری خیلی بزرگ است.

• فشار خون بالا: از علائم حاملگی پوچ می توان به افزایش فشار خون اشاره کرد.

• پره اکلامپسی: از نشانه های حاملگی پوچ مسمومیت بارداری است که باعث افزایش فشار خون مادر و دفع پروتئین از ادرار بعد از هفته بیستم بارداری می شود.

• کیست تخمدان می تواند نشانه ای از حاملگی پوچ است.

• کم خونی می تواند از علائم حاملگی پوچ باشد.

• پرکاری تیروئید نیز از علائم حاملگی پوچ است.

حاملگی پوچ مدت زیادی ادامه پیدا نمی کند و نهایتا منجر به سقط خودبخودی می شود. برای جلوگیری از عوارض بارداری پوچ، بایستی بافت پوچ به طور کامل از رحم خارج شود.

 

برچسب هابارداری‌

تست بارداری با نمک وایتکس از روی چشم و با سیر3.2 امتیاز از 45 رای

چگونه خودم را دوست داشته باشم

بیوگرافی

رنگ مو با دکلره و بدون دکلره

علائم بارداری

علائم بارداری پسر

عکس پروفایل

لباس شب

علایم ایدز در روزهای اول

مدل پالتو

پروفایل اسفند ماهی

عکس حضرت زهرا

عکس پروفایل روز مادر

عکس پروفایل پدر

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *