علائم ابتلا به آرتروز گردن

علائم ابتلا به آرتروز گردن
علائم ابتلا به آرتروز گردن



درد، سوزش و صدای مهره های گردندر ابتدای بروز مشکل آرتروز گردن، دردهایی در این ناحیه احساس می شود.

 

علائم ابتلا به آرتروز گردن

این درد زیاد نیست و با ماساژ پشت گردن از بین می رود. به خاطر اینکه عضلات این قسمت با ماساژ دادن گرم شده و درد تسکین پیدا می کند.

اما با این حال گردن درد اولین نشانه ی احتمال ساییدگی پیش از موعد غضروف مفاصل است. در موارد دیگر، درد سریعا زیاد و شدید می شود.

افرادی که دچار این مشکل می شوند، درد در ناحیه ی گردن را مانند ضربه کارد، سوزش و گاهی احساس سر و صدایی مانند خرد ریزه ی شن در گردن توصیف می کنند.

 

بی حسی بین شانه و انگشت هازمانی که غضروف مفاصل در اثر آرتروز دچار ساییدگی می شود، بدن با تولید استخوان از خود مراقبت می کند. این وضعیت یعنی پیدایش خارهای استخوانی در لبه ی مهره ها را «استئوفیت» می گویند که امکان دارد روی هر کدام از مهره های پشت بروز کند.

اگر استئوفیت به طور جانبی روی یکی از مهره های گردن رشد کند امکان اینکه یکی از عصب ها را تحت الشعاع قرار داده و باعث بروز علائم بیماری های نوروپاتی (اختلال درعملکرد اعصاب محیطی بدن) شود، بالا می رود.

در این صورت علائمی مانند درد، سوزش یا بی حسی در منطقه ی بین شانه تا نوک انگشت ها بروز می کند.

 

سفت و خشک شدن گردن هنگام چرخاندن سرآرتروز گردن به دلیل از بین رفتن تدریجی غضروف مفاصل بروز می کند. هر چه این تخریب بیشتر شود، بیماری بیشتر احساس سفتی در ناحیه ی گردن خواهد کرد. امروزه هیچ جایگزینی برای غضروف تخریب شده وجود ندارد.

در نتیجه لازم است که به فکر پیشگیری از این تخریب باشید. در ابتدای سایش و تخریب غضروفی و ابتلا به آرتروز گردن، سفتی گردن در حرکات چرخشی گردن از چپ به راست و بالعکس احساس می شود. سپس این حالت در خم و راست کردن گردن نیز ایجاد می شود.

میگرن های پشت سرمیگرن و سردردهایی که به طور رایج بروز می کنند نیز می توانند از علائم آرتروز گردن باشند.

در حالت کلی، این سردردها زمانی که بیماری در ناحیه ی مهره های بالا یعنی در دومین عصب گردن باشد ایجاد می شوند.

در این صورت سردردهایی در پشت گردن ایجاد شده و به سمت پشت جمجمه و بالا انتشار می یابند.

علاوه بر سردرد، امکان دارد بیمار دچار گوش درد شده و احساس کند در چشم هایش شن وجود دارد.

 

سرگیجه در حین حرکت های شدیددر حالت کلی سرگیجه جزو علائم اصلی آرتروز گردن محسوب نمی شود. این علامت بسیار نادر است، اما می تواند در نتیجه تشکیل اوستئوفیت یا همان خارهای استخوانی لبه ی مهره ها بروز کند.

این زائده های استخوانی در اثر تخریب غضروف ایجاد می شوند. اوستئوفیت ها در حالت رشد می توانند تا عروق مهره ها را نیز درگیر کنند.

در این صورت زمانی که فرد جنب و جوش افراطی و زیاد دارد احساس سرگیجه می کند، به خاطر اینکه این مسئله باعث افزایش فشار خون بیمار می شود.

 

مشکل در بلع غذادر آرتروز گردن پیشرفته، بیمار دچار مشکلاتی مانند مشکل در بلع غذا نیز می شود. این مسئله در نتیجه ی اوستئوفیت (پیدایش خارهای استخوانی در لبه ی مهره ها) بروز می کند.

در صورت پیشرفت بیماری، رشد استخوان های زاید در ناحیه ی بالای گردن باعث بسته شدن راه عبور غذا خواهند شد و مشکل بلع غذا پیش می آید.

 

پیشگیری از بروز آرتروز گردنبرای پیشگیری از بروز آرتروز گردن، در گام اول به باری که حمل می کنید دقت داشته باشید.

نباید کیف یا بارهای سنگین را روی یک دوش بیاندازید، چون این کار باعث به هم زدن تعادل بدن شده و برای گردن مشکل ایجاد می کند. در واقع تحمل وزن زیاد باعث بروز درد، فشار عضلانی و تورتیکولیز یا همان کجی گردن می شود.

علاوه بر این توصیه می کنیم از خوابیدن روی بالش های بلند بپرهیزید. این مسئله باعث بروز فشار در ناحیه ی مهره های گردن می شود.

از قرار گرفتن طولانی مدت در یک حالت و همچنین از قرار دادن بدن در وضعیت هایی که می تواند باعث ایجاد درد و ناراحتی در گردن شود (بخصوص در حالت خواب که مدت زمان طولانی بدن در یک وضعیت قرار می گیرد) بپرهیزید.

توصیه می شود از بالشت های استاندارد و مناسب برای خوابیدن استفاده کنید.

افرادی که مجبور به انجام فعالیت های جسمی زیاد هستند، باید تا حد امکان از انجام حرکات ناگهانی، تند و شدید بپرهیزند، چون این حرکات شدید، مهره های گردن را تحت فشار قرار می دهد.

برای پیشگیری از آرتروز گردن، ورزش هایی مانند ایروبیک، ورزش های کششی و جلسات ریلکسیشن توصیه می شود.

در حین ورزش حواستان به حرکات باشد و همیشه گردن را صاف نگه دارید. از استرس و فشارهای روحی بپرهیزید. 

مطالب مرتبط:آرتریت یا آرتروز یا ورم مفاصلآرتروز فقط برای زانو نیستمی شود آرتروز نگیریدورزشی که ضررش بیشتر از فایده‌اش استگردن درد دارید؟گردن درد کلافه‌تان کرده است؟صداهای غیرعادی مفاصل شانه و آرتروزتایپ کردن چه مشکلاتی برای دست ایجاد می‌کند؟

 

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– اندام گردن به دلیل داشتن بافتی نرم و نیز قابلیت انحنایی به سهولت در هنگام وقوع حوادثی نظیر پرتاب و یا تصادف دچار می تواند دچار آسیب شود. علاوه بر آن عبور رگ های مهم و حساس از گردن به سمت سر و مغز  باعث قطع جریان خون و مشکلات حسی در صورت  صدمه گردن می شود.

بیماری آرتروز گردن به تغییراتی اطلاق می شود  که در مهره های گردن ایجاد و ساییدگی آن ها را رقم می زند و باعث اعمال فشار به اعصابی که به دست ها و پاها و مثانه می روند می شود.

آرتروز گردن در بین مردان شیوع بیشتری داشته و در مردانی که سن آن ها بیش از ۴۰ سال است احتمال ایجاد آن بیشتر نیز می شود. این بیماری با افزایش سن به شدت شیوع پیدا می کند. بیشتر از ۸۵ درصد از افراد بالای ۶۰ سال به این بیماری مبتلا هستند.

علائم ابتلا به آرتروز گردن

ستون فقرات هم با افزایش سن دچار کهولت می شود اما برخی  عوامل مانند حرکت های نامناسب و با شدت بالا، تغییر وضعیت های ناگهانی سر به جلو و عقب عالی الخصوص در حوادث رانندگی ,انجام دادن کارهای سخت و سنگین، اختلالات مادرزادی که از هنگام تولد ظهور می یابند و … باعث بوجود آمدن زودهنگام و با شدت تر این تغییرات می شوند.

در بین کارمندان، محصلین و دانشجویان  نیزکه دائم یا با کامپیوتر کار می کنند و یا درس می خوانند، خم نگه داشتن سر و گردن طولانی مدت در روز باعث ایجاد فشار بر روی مهره های گردن شده و این امر دیسک های بین آن ها را افزایش داده  و باعث بروز بیماری آرتروز گردن می شود.

از دیگر این عوامل عبارتند از :

علائم زیر را می توان نشانه هایی از آرتروز گردن دانست:

گردن درد اولین نشانه ی احتمال ساییدگی پیش از موعد غضروف مفاصل است. در موارد دیگر، درد سریعا زیاد و شدید می شود.

زمانی که غضروف مفاصل در اثر آرتروز دچار ساییدگی می شود، بدن با تولید استخوان از خود مراقبت می کند. اگر استخوان جدید به طور جانبی روی یکی از مهره های گردن رشد کند امکان اینکه یکی از عصب ها را تحت الشعاع قرار داده و باعث بروز علائم بیماری های نوروپاتی (اختلال درعملکرد اعصاب محیطی بدن) شود، بالا می رود.

آرتروز گردن به دلیل از بین رفتن تدریجی غضروف مفاصل بروز می کند. هر چه این تخریب بیشتر شود، بیماری بیشتر احساس سفتی در ناحیه ی گردن خواهد کرد. امروزه هیچ جایگزینی برای غضروف تخریب شده وجود ندارد.

میگرن و سردردهایی که به طور رایج بروز می کنند نیز می توانند از علائم آرتروز گردن باشند.

در حالت کلی سرگیجه جزو علائم اصلی آرتروز گردن محسوب نمی شود. این علامت بسیار نادر است، اما می تواند در نتیجه تشکیل اوستئوفیت یا همان خارهای استخوانی لبه ی مهره ها بروز کند.

در آرتروز گردن پیشرفته، بیمار دچار مشکلاتی مانند مشکل در بلع غذا نیز می شود. این مسئله در نتیجه ی اوستئوفیت (پیدایش خارهای استخوانی در لبه ی مهره ها) بروز می کند.

تعیین منبع گردن درد مانند آرتروز گردن برای توصیه درمان و توانبخشی مناسب ضروری است. از این رو، برای تعیین علت گردن درد معاینه کامل نیاز است. پزشک شما سوابق مشکلات گردن شما را به طور کامل بررسی می کند. او در مورد بیماری ها یا آسیب دیدگی های دیگر گردن شما سوالاتی می پرسد.

معاینه کامل شامل معاینه گردن، شانه ها، بازوها و در اغلب مواقع پا می شود. استحکام بدن، حس لامسه، واکنش ها، جریان خون، انعطاف پذیری گردن و بازو و همچنین راه رفتن شما معاینه می شود. پزشک گردن و شانه ها و نقاط حساس یا غده های ملتهب را لمس می کند. پزشک در کنار معاینه، آزمایشات خون انجام می دهد و در صورت نیاز با متخصصین دیگر مشورت می کند. آزمایشات دیگر به پزشک کمک می کنند تا انواع گردن درد و بیماری آرتروز گردن به خوبی تشخیص داده شود و از قرار زیر می باشند:

درمان بیماری آرتروز گردن به روش های مختلفی صورت می گیرد که بسته به نوع و شدت بیماری فرد مراجعه کننده، پزشک متخصص طب فیزیکی و  توانبخشی درمان آ رتروز گردن متناسب با نوع و درجه بیماری تجویز می نماید

 داروهای متعددی در طول مرحله اول درمان درد گردن مورد استفاده قرار می گیرند تا درد گردن و التهاب را تسکین دهند.

استامینوفن: گردن درد خفیف اغلب با استامینوفن تسکین پیدا می کند

داروی ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAID): داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی که شامل ایبوپروفن و ناپروکسن می شوند، اغلب به همراه استامینوفن تجویز می شوند و به عنوان درمان های اولیه گردن درد در نظر گرفته می شوند.

داروهای شل کننده عضلانی: داروهایی مثل سیکلوبنزاپرین یا کاریزوپرودول نیز در صورت بروز اسپاسم عضلانی دردناک می توانند مورد استفاده قرار داد.

استفاده از گردنبند های طبی حرکات گردن را محدود کرده و باعث می شود که  مهره ها و عضلات گردن برای مدتی استراحت نمایند. این کار باعث کاهش درد در بیماران مبتلا به ارتروز گردن می شود .لازم به ذکر است که  این گردنبد ها نباید به مدت زیادی بسته شوند چراکه باعث ضعیف شدن عضلات گردن و به دنبال آن بدتر شدن علائم بیمار مبتلا به آرتروز گردن  می شوند.

برای بهبود درد حاصل از آرتروز گردن  می توانید از گرما و رطوبت استفاده نمایید .گرفتن دوش آب گرم می تواند در التیام درد موثر باشد به این صورت که آب گرم دو بار در طول روز به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه بر روی گردن و شانه های شما جاری بوده  و پس از آن بر روی گردن خود حوله داغ و مرطوب قرار دهید. بدین منظور حوله و یا پارچه ای را در آب گرم قرار داده و پس از چلاندن آن را روی گردن قرار داده و گردن خود را آرام ماساژ دهید.

روش  دیگری که برای درمان آرتروز گردن بسیار موثر است انجام ورزش ها و  حرکات اصلاحی مناسب جهت درمان و پیشگیری از آرتروز گردن است. انجام درست و به موقع این ورزش ها نه تنها در رفع آرتروز گردن و دست موثر است بلکه در پیشگیری از آن و نیز گردن درد هایی که ناشی از  آرتروز گردن می باشند موثر است.

انجام نرمش های مخصوصی که توسط متخصص تجویز می شود در  فیزیوتراپی باعث تقویت عضلات گردن شده و انعطاف پذیری گردن را افزایش داده و این امر تاثیر بسیار زیادی در کاهش و رفع علائم بیماران مبتلا به آرتروز گردن دارد.

طب سوزنی از جمله روش های التیام درد و بهبود ناحیه آسیب دیده در بیشتر بیماری هی اسکلتی عضلانی می باشد که دست کم به علت بدون عارضه بودن آن برای هر گروه سنی و هر فردی پیشنهاد می شود.

لیزر درمانی با لیزرهای پرتوان نسل جدید که انقلابی را در فر ایند کنترل درد ایجاد کرده است. این لیزرها با تمرکز بر بافت هدف و با دوز مناسب که توسط پزشک متخصص طب فیزیکی داده می شود می تواند به شیوه بسیار موثر و سریعی  التهاب ناشی از آرتروز گردن را خوابانده و درد را کاهش دهد. همچنین با افزایش ATP سلولی فرایند ترمیم بافتی را تسریع می کند.

درمان های دستی و مانیپولاسیون موجب قرارگیری ستون فقرات در جای صحیح خود می شود و فشار را از روی عصب بر می دارد. در ارتروز ما استخوان سازی و تغییر وضعیت ستون فقرات  در حد چند میلی متر را ممکن است در بعضی از مهره ها داشته باشیم که با مانیپولاسیون دستی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی  ظرف چند ثانیه می تواند درد بیمار را کاهش دهد.

بهبود آسیب ایجاد شده در بافت های بدن  بستگی به وجود جریان خون در این بافت ها دارد. بافت های بدن برای بازسازی و احیا نیاز به ویتامین، مواد معدنی و اکسیژن مورد نیاز دارند که لازم است تا بوسیله خون در گردش به این بافت ها منتقل شود. عدم رسیدن اکسیژن به بافت موجب تجمع اسید لاکتیک شده و این امر منجر به درد می شود. در روش اوزون درمانی، علاوه بر اُزن، دارو های ضد التهابی و همچنین ویتامین ها به بافت آسیب دیده تزریق می شود.

نبض ما – گردآوری

کاربرد اسکن استخوان در متاستازهای استخوانی

۵ ورزش چربی‌سوز که به زانوها آسیب نمی‌رساند

علائم ابتلا به آرتروز گردن

جراحی انگشت چکشی پا و عوارض آن

آیا جراحی انگشت ماشه ای عوارض دارد؟

چطور بفهمیم که انگشت شست پیچ خورده است؟

چگونه با کمردرد بخوابیم؟

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

سلام من به دلیل اینکه شغلم رانندگی است تا حدودی درد ضعیف گردن داشتم ولی چند روز ی است که درد شدید و صدای تلق تلق داردالبته چند روز منزل بستگان روی بالش بلند خوابیدمچکار کنم که حداقل به حالت سابق برگرددممنون

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

آرتروز بیماری شایعی است که معمولا مفاصلی همچون دست، پا، زانو، گردن و ستون فقرات را درگیر می کند. از این رو در این مطلب قصد داریم علائم آرتروز گردن و روش های درمان آن را ارائه نماییم.

آرتروز یا استئوآرتریت گردن به دلیل تخریب غضروف مفاصل گردن و شانه به وجود می آید، که افراد برای پیش گیری از آن باید در هنگام انجام کارها یک سری اقدامات را انجام دهند، تا به این عارضه مبتلا نگردند، همچنین این بیماری دارای نشانه های است، که با مشاهده آن باید هر چه سریعتر در جهت درمان آن اقدامات لازم را انجام داد. از این رو در ادامه با علائم آرتروز گردن و روش های درمان آن بیشتر آشنا خواهید شد.

ابتلا به آرتروز گردن سبب بروز دردهای در قسمت گردن می شود، که موارد زیر از مهمترین نشانه های ابتلا به این بیماری می باشد:

گردن درد از نخستین علائم ساییدگی پیش از موعد غضروف مفاصل گردن می باشد. در این حالت میزان درد چندان زیاد نمی باشد، که با انجام ماساژ در قسمت پشت گردن و گرم شدن عضلات آن ناحیه، معمولا درد تسکین می یابد. در صورت عدم اقدام لازم برای درمان آن درد شدت بیشتری می یابد و افراد در مواجهه با این مشکل سوزش، درد و همچنین سرو صداهایی(صدای خرد ریزه شن) را در ناحیه گردن احساس می کنند، تا جایی این افراد میزان درد را به مانند ضربه کارد توصیف می نمایند.

علائم ابتلا به آرتروز گردن

یکی دیگر از علائم آرتروز گردن سفت شدن عضلات گردن به هنگام چرخاندن سر می باشد، این سفتی زمانی که گردن به سمت چپ و راست می چرخد و همچنین هنگام خم و راست کردن گردن احساس می گردد و این نشانه زمانی بروز می کند که به تدریج تخریب غضروف مفاصل شدت بیشتری پیدا کرده باشد. لازم به ذکر است که  هنوز محققان برای غضروف هایی که تخریب می شوند، نتوانستند جایگزینی پیدا کنند. بنابراین باید پیش از ابتلا به این عارضه اقدامات لازم را برای پیش گیری از آرتروز انجام داد. یکی از راه های پیشگیری این است که در هنگام خواب از گذاشتن سر برروی بالش های بلند خودداری شود، چرا که در این حالت فشار زیادی بر مهره های ناحیه گردن وارد می شود.

راه محافظت بدن انسان در مواجهه با ساییدگی غضروف مفاصل ناشی از آرتروز، تولید استخوان(خارهای استخوانی) می باشد، که اغلب در کنار لبه مهره ها ی ستون فقرات پدید می آید و به این حالت استئوفیت گفته می شود. در صورت ایجاد استئوفیت بر روی مهره های گردن، احتمال ایجاد اختلال در عملکرد اعصاب محیطی بدن( بیماری های نوروپاتی) افزایش خواهید یافت، چرا که در این حالت خارهای استخوانی سبب آسیب به عصب های ناحیه گردن می شوند و کارکرد این اعصاب را تحت الشعاع قرار می دهند.

یکی دیگر از علائم آرتروز گردن بروز سردرد های و میگرن در ناحیه پشت سر می باشد. بخصوص این حالت زمانی اتفاق می افتد، که تخریب غضروف در قسمت مهره های بالای گردن است و باعث اختلال عملکرد دومین عصب گردن می گردد و در نتیجه سبب ایجاد سردرد های در قسمت پشت گردن و پشت جمجمه می شود، که ممکن است، فرد احساس کند که ریگ یا شنی درون چشم هایش فرو رفته است و یا دچار درد گوش شود.

اشخاصی که آرتروز گردن آن ها شدت پیدا می کند و حاد می شود، اغلب برای بلعیدن غذا دچار مشکل می شوند و این مشکل تنها به دلیل ایجاد حالت استئوفیت که در بالا به آن اشاره کردیم، می باشد. چرا که با شدت یافتن تخریب غضروف و ایجاد خارهای استخوانی مسیر عبور غذا تنگ و یا بسته می شود و به همین دلیل بلع غذا سخت می شود.

هرچند که سرگیجه به عنوان علائم آرتروز گردن شناخته نمی شود ولی درنتیجه ایجاد حالت استئوفیت ممکن است سرگیجه اتفاق بیافتد. که  البته این مورد بسیار نادر می باشد.

موارد زیر از جمله موثر ترین روش ها برای درمان آرتروز گردن می باشد.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

بهترین مرطوب کننده طبیعی چیست؟ پوست خشک شایع ترین پوستی است که بسیاری از مردم به خصوص در ماه های زمستان از آن رنج می برند. لیستی از عوامل پوسته پوسته شدن، خشکی طولانی مدت، عادت نامناسب حمام کردن روزانه، یک عادت نادرست مراقبت از پوست است. در این زمان پوست شما به خوبی مرطوب به نظر می رسد. خبر خوب این است که شما برای خلاص شدن از پوست خشک خود مجبور نیستید به متخصص پوست مراجعه کنید. همیشه مرطوب کننده های طبیعی برای …

در مورد انقباض کپسولی چه می دانید؟ آیا می دانید افرادی که پروتز سینه انجام می دهند، ممکن است به انقباض کپسولی دچار شوند؟ انقباض کپسولی حتی سال ها بعد از عمل پروتز سینه هم می تواند اتفاق بیفتد. روش های زیادی به غیر از جراحی برای درمان این پدیده وجود دارند اما تمام این روش ها سودمند نیستند. گاهی برای برداشتن زخم، جراحی ضروری است. در این مقاله از بخش پزشکی و زیبایی دکتر سلام به بررسی انقباض کپسولی می پردازیم و در مورد …

چگونه میتوان با کمک درمان های طبیعی التهاب بدن را درمان کرد؟ آیا با مواد غذایی ضد التهاب آشنایی دارید؟ انسانها ممکن است در طول زندگی از مشکلات متعدد سلامتی رنج ببرند، از مشکلات ساده مانند آفتاب سوختگی گرفته تا بیماری های حاد مانند بیماری های قلبی. اثبات شده است که بیشتر، التهاب است که باعث این مشکلات می شود. بنابراین اگر به دنبال درمان مشکلات سلامتتان هستید، بهتر است در ابتدا به مقابله با التهابات بپردازید. در این مقاله از بخش تغذیه و بیماری …

پارگی رباط صلیبی قدامی و پیچ خوردگی، از شایع ترین آسیب ها در میان ورزشکارانی هستند که ورزش ‌هایی با ریسک بالا را انجام می دهند، از جمله بسکتبال و فوتبال و همچنین کسانی که ورزش اسکی انجام می دهند. اما باور کنید یا نه، طبق گفته انجمن جراحان ارتوپد آمریکا، اکثر آسیب ‌های ناشی از پارگی رباط صلیبی قدامی ، از طریق مکانیزم‌ های غیر تماسی ایجاد می شوند. در این مقاله از بخش بیماری ها و ورزش و سلامتی دکتر سلام به بررسی پارگی …

بوتاکس یکی از رایج ‌ترین روش ‌های درمان چین و چروک صورت است، اما این بدان معنی نیست که این روش لزوما گزینه مناسبی برای شما است. هزینه، آلرژی‌های بالقوه، اثرات جانبی، ترس از سوزن، و این واقعیت که در هنگام بارداری یا شیردهی نمی تواند تجویز شود، تنها دلایلی هستند که چرا بوتاکس ممکن است برای برخی از بیماران خاص، توصیه نشود. خوشبختانه، تعدادی جایگزین برای بوتاکس وجود دارد که به کاهش ظاهر چین و چروک و مقابله با علائم پیری کمک می کنند. …

علائم ابتلا به آرتروز گردن

درماتوزیس پاپولوسا نیگرا چیست؟ در مورد این بیماری چه می دانید؟ درماتوسیس پاپولوسا نیگرا عارضه ای پوستی است که اغلب افراد سیاه پوست به آن دچار می ­شوند. …

در مورد هایپر هیدروزیس چه می دانید؟ چگونه میتوان این اختلال پوستی را درمان کرد؟ هایپر هیدروزیس یک اختلال پوستی است که با عرق کردن بیش از حد …

آیا می دانید چگونه میتوان آفتاب سوختگی را درمان کرد؟ راه های پیشگیری از آن را می دانید؟ تاثیر اشعه فرابنفش به کهولت سن می انجامد و پیری …

در مورد پرو کراتوزیس چه اطلاعاتی دارید؟ پرو کراتوزیس یک بیماری نادر پوستی که در آن بخشی از پوست از سایر بخش ها متمایز شده، اطرافش آن ناحیه …

با انواع درمان های خانگی کودکان بیمار آشنایی دارید؟ وقتی کودکتان بیمار می شود، چه راهکارهای طبیعی و خانگی را برای بهتر شدنش انجام می دهید؟ کودکان معمولا …

هر مادری، امیدوار است که دوران بارداری سالمی داشته باشد، اما گاهی اوقات عوارضی ناخواسته ایجاد می شود. دیابت بارداری یکی از شایع ترین …

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی …

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

ناتوانی عضلات چیست و چه زمانی بروز می کند؟ آیا بهترین راه برای ساختن عضله، خسته کردن و از پا در آوردن آن است؟ …

ورزش کردن در پیری فواید زیادی بر سلامتی آنها می گذارد. آیا می دانید چه نکاتی را باید در این راستا رعایت کنند. با …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

علائم ابتلا به آرتروز گردن
علائم ابتلا به آرتروز گردن
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *