عوارض واکسن گارداسیل در مدرسه ای در مکزیک

آهنگ احساسی و غمگین


“آینده در دستان شماست

عوارض واکسن گارداسیل در مدرسه ای در مکزیک

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

عوارض واکسن گارداسیل در مدرسه ای در مکزیک

پژوهشگران بریتانیایی می‌گویند زنانی که واکسن ویروس پاپیلومای انسانی (زگیل تناسلی یا اچ پی وی) تزریق کرده‌اند به فقط سه بار پاپ اسمیر در عمرشان نیاز دارند.

ویروس اچ پی وی عامل ۹۹ درصد موارد سرطان گردن رحم است. برای جلوگیری از این بیماری، بیماریابی سرطان گردن رحم انجام می شود که به پاپ اسمیر معروف است. در این تست که معمولا بدون درد و خونریزی است (بسیارشبیه معاینه اعضای تناسلی خانم‌ها است) اما ممکن است ناخوشایند باشد نمونه‌ای از سلول‌های گردن رحم برداشته می‌شود. بعد این نمونه در آزمایشگاه بررسی می‌شود که آیا تغیرات سرطانی در سلول‌ها دیده می‌شود و آیا ویروس اچ‌پی‌وی در دهانه رحم فرد وجود دارد یا نه.

بر اساس توصیه فعلی در بریتانیا زنان باید در طول عمر خود دوازده بار پاپ اسمیر انجام دهند.

در این کشور از سال ۲۰۰۸ واکسن اچ پی وی به تمام دختران ۱۱ تا ۱۳ توصیه و تزریق می شود و از آن زمان تا کنون موارد اچ پی وی به میزان زیادی کاهش یافته است.

پژوهشگران دانشگاه کوئین مری لندن می گویند دختران جوانی که واکسن را تزریق کرده اند ، فقط سه بار، سی، چهل، و ۵۵ سالگی نیاز به پاپ اسمیر دارند.

پروفسور پیتر ساسینی که این تحقیق را سرپرستی کرده می‌گوید زنانی که واکسن اچ پی وی زده اند بسیار کمتر احتمال دارد به سرطان گردن رحم مبتلا شوند و به همین دلیل نیاز به این همه پاپ اسمیر ندارند.

در بریتانیا قرار است در سال ۲۰۱۹ واکسن جدید اچ پی وی به بازار وارد شود که در ۹۰ درصد موارد از آلودگی به این ویروس جلوگیری می‌کند در حالی که در واکسن فعلی این میزان هفتاد درصد است.

اچ‌پی‌وی پسران را هم می تواند مبتلا کند اما عوارض آن کمتر از دختران است. در بریتانیا بحث اینکه به پسران هم واکسن تزریق شود مطرح شد اما تابستان امسال کارشناسان آن را قابل توجیه ندانستند چرا که معتقد بودند با کاهش موارد ابتلا در دختران، شانس ابتلای پسران هم کاهش پیدا می کنند هر چند که منتقدان از این تصمیم ابراز نگرانی کرده‌اند.

در ایران واکسن اچ‌پی‌وی در دسترس است اما جزء بره واکسیناسیون سراسری نیست اما دختران نوجوان می‌توانند از پزشک بخواهند که برای آنها این واکسن را تجویز کند و به این ترتیب احتمال ابتلا به سرطان گردن رحم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

عوارض واکسن گارداسیل در مدرسه ای در مکزیک

دکتر مینو محرز، رئیس مرکز تحقیقات ایدز، ایران می‌گوید اچ‌پی‌وی (ویروس زگیل تناسلی) در ایران فوق‌العاده شیوع پیدا کرده است.

ویروس پاپیلومای انسان (HPV) یکی از علل اصلی سرطان‌های دهانه رحم است، بیش از نود درصد موارد سرطان دهانه رحم به این ویروس مربوط است. اچ‌پی‌وی در آقایان هم ممکن است موجب سرطان شود.

راه انتقال این ویروس پوست و مخاط (پوشش مرطوب اعضای داخلی بدن) است. مهمترین راه تماس جنسی است، به ویژه از راه واژن و مقعد. انتقال ویروس از راه دهان هم امکان‌پذیر است.

دکتر محرز به تندرست‌نیوز گفت: “این ویروس به هیچ عنوان درمان قاطع ندارد، فقط زگیل‌های تناسلی ناشی از ابتلا به این ویروس را با لیزر یا محلول‌های مخصوص می‌سوزانند، در بسیاری از مواقع هم این زگیل ها خودبخود از بین می‌رود اما مسئله این است که در نهایت ویروس در بدن می‌ماند و از بین نمی‌رود، گاهی عود می‌کند و منتقل هم می‌شود.”

دکتر محرز گفت واکسن ضد این ویروس (گارداسیل) تا چندی پیش یک میلیون تومان قیمت داشته اما مشخص نیست که با افزایش قیمت ارز اکنون چقدر قیمت دارد.

پس از فراخوان سازمان بهداشت جهانی در سال ٢٠٠٦ برای مبارزه با این ویروس، در دوازده سال گذشته واکسیناسیون ضد اچ‌پی‌وی در هشتاد کشور دنیا انجام می‌شود.

ماه پیش دکتر تدروس ادهانوم، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی، دوباره از جامعه جهانی خواست برای مبارزه با این ویروس اقدام به واکسیناسیون کنند:

وی تاکید کرد که “اگر الان دست به کار نشویم تا سال ٢٠٣٠ مرگ به علت سرطان دهانه رحم پنجاه درصد افزایش خواهد یافت.”

دکتر محرز در باره واکسن اچ‌پی‌وی گفت: “این واکسن کاملا موثر است و برای مردان تا ۲۶ سال و برای زنان ۳۵ تا۴۰ سال حتما باید تزریق شود.”

در ایران توصیه شده این واکسن از دوازده سالگی برای دختران تزریق شود. در بریتانیا این واکسن به رایگان به تمام دختران ١٢ تا ١٨ ساله تزریق می‌شود و نوبت دوم تزریق شش تا دوازده ماه بعد انجام می‌شود. در برخی کشورها مثل آمریکا توصیه می‌شود تمام خانم‌های زیر ٢٦ سال واکسن اچ‌پی‌وی بزنند.

به گفته دکتر محرز، “این واکسن به هیچ عنوان عوارض ندارد، فقط فرد باید بعد از تزریق نیم ساعت در محلی که تزریق صورت گرفته است بنشینند و بعد آنجا را ترک کند.”

متوسط شیوع جهانی این ویروس بین ۹ تا ۱۳ درصد است اما در ایران آمار دقیقی از شیوع این بیماری وجود ندارد. به گفته دکتر محرز “چندی پیش مطالعه‌ای در باره کارگران جنسی در یکی از مناطق تهران انجام شد که ۳۱ درصد زنان مبتلا به اچ‌پی‌وی بودند.”9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *