سریعترین راه درمان میخچه پا

در مورد روش های درمانی جوش های سرسیاه چه می دانید؟ چگونه میتوان جوش های سرسیاه بینی، چانه و حتی کمر را از بین برد؟ جوش های سرسیاه برآمدگی های کوچکی روی پوست هستند که به هنگام بسته شدن منافذ به وجود می آیند. هر کدام از منافذ بدن دارای یک کیسه مویی بسیار ریز و غده ای می باشد که چربی ترشح می کند، ماده ای که به آبرسانی و نرمی پوست کمک می کند. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست وموی دکتر

می دانید علت بوی بد دهان در کودکان چیست؟ صورت زیبایی را تصور کرده، سپس بوی بدی را تصور کنید! اصلا جالب نیست، مگر نه؟ بوی بد دهان، در هر سنی و بخصوص در سنین کودکی بسیار آزار دهنده است و از جذابیت کودک می کاهد. بوی بد دهان در کودکان نوپا، غیر معمول نیست. اغلب اوقات، بهداشت دهانی ضعیف دلیلی بر آن است، اما علت های دیگری نیز برای آن وجود دارد. خبر خوب این است که در اغلب موارد هیچ پیشگیری جدی وجود

آیا می دانید نشانه ها و علائم شکستگی فک یا دررفتگی فک چیست؟ آیا دررفتگی فک درد دارد یا بدون احساس درد، فک از جای خود خارج می شود؟ راه های درمان شکستگی فک و دررفتگی فک چیست؟ آیا تنها دلیل دررفتگی فک، خمیازه کشیدن و زیاد باز کردن دهان است؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و ارتوپدی دکتر سلام، در مورد علل، علائم و نشانه ‌ها و درمان شکستگی فک و دررفتگی فک بحث خواهد کرد. من دچار شکستگی فک شده ام یا

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

سریعترین راه درمان میخچه پا

آتروفی یا تحلیل عضلات به معنی کاهش توده های عضلانی در اثر نبود فعالیت بدنی یا تغذیه مناسب است. این بیماری در افرادی که شیوه زندگی کم تحرکی

در مورد روش های درمانی جوش های سرسیاه چه می دانید؟ چگونه میتوان جوش های سرسیاه بینی، چانه و حتی کمر را از بین برد؟ جوش های سرسیاه

می دانید علت بوی بد دهان در کودکان چیست؟ صورت زیبایی را تصور کرده، سپس بوی بدی را تصور کنید! اصلا جالب نیست، مگر نه؟ بوی بد دهان،

در مورد جذب معشوقه با فنگ شویی چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می توان با کمک قوانین فنگ شویی کسی را به تسخیر خود در آورد و کاری کرد

در مورد فنگ شویی خوش شانسی چه می دانید؟ آیا واقعا میتوان با قوانین فنگ شویی، بدشانسی  را به خوش شانسی تبدیل کرد؟ قرار گرفتن در جهات مناسب

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه




خانه

موبایل

میخچه دلایل مختلفی دارد ولی از مهمترین آنها پوشیدن کفش های تنگ و ناسب است

سریعترین راه درمان میخچه پا

 

 آیا تا به حال دچار مشکلی به میخچه شده اید؟ اکثر افراد این دردسر را تجربه کرده اند. میخچه به برآمدگی و ضخیم شدن بخش هایی از پوست پا بخصوص در نواحی انگشتان و مفاصل گفته می شود که این مشکل ناشی از فشار زیاد و مستمر و نا مناسب بودن کفش است. در واقع میخچه هم به عنوان یك ضایعه پوستی، نوعی واكنش طبیعی بدن برای حفاظت از خود است.

میخچه دلایل مختلفی دارد ولی از مهمترین آنها پوشیدن کفش های تنگ و ناسب است.

کفش های ناسب اغلب باعث بروز مشکلاتی  برای پا می شود که  میخچه و پینه از عمده ترین آنهاست. البته نباید میخچه و پینه را یکی دانست.

پینه زمانی ایجاد می‌ شود كه لایه‌ های پوست به دلیل فشارها و سایش ‌های پی ‌در پی ضخیم و سخت می‌ شود. این حالت در زیر مفاصل انگشتان پا یا در پاشنه پا و دست‌ها و هر نقطه‌ ای از بدن كه تحت فشار باشد ظاهر می ‌شود. پینه ‌ها معمولا دردناك نیستند. زمانی كه پینه گسترده شده و در مركز آن سلول‌ های مرده پوست تجمع می ‌كنند، تبدیل به میخچه می ‌شود. میخچه معمولا در قسمت بالایی انگشتان پا و یا در كناره و جاهای برجسته پاها ایجاد می ‌شود و عموما به دلیل این كه اعصاب پوست را درگیر می ‌كند دردناك می‌ شود. به علاوه میخچه كوچك تر از پینه است.

میخچه همانقدر که دردناک و آزاردهنده است راه درمان ساده و ارزانی دارد . درمانهای خانگی متداولی برای این مشکل وجود دارد که در اینجا سعی می شود به چند مورد از ساده ترین ها اشاره شود.علل میخچهاگرچه رعایت نکردن بهداشت پا و استفاده از کفش‌های تنگ عامل اصلی این عارضه است، اما علت‌های دیگری نیز دارد که عبارتند از :فشار بر روی انگشتان پاآلوده بودن ناخن انگشتان پاپوشیدن کفش و یا جوراب تنگتماس کفش و انگشتکج بودن انگشتانپوشیدن کفش یا صندل بدون جوراباستفاده از کفش‌های پاشنه بلندداشتن قوس کف پا که روی انگشت و پاشنه پا فشار وارد می‌کندتقسیم تعادل وزن روی پاها علایم میخچهدرد مفصل انگشتان و کف پاالتهابضخیم شدن پوستبرآمدگی سفتخشک و یا پوسته پوسته شدن پوست

داروی خانگی  برای درمان میخچه 

زردچوبه یکی دیگر از درمانهای خوب برای درمان میخچه زردچوبه است. با توجه به ماهیت ضد التهابی آن، زردچوبه می تواند ناراحتی را تسکین،  درد  را کاهش و به سرعت بهبود دهدیک قاشق چای خوری زردچوبه  و کمی عسل مخلوط کنید تا خمیر شود به محل آسیب دیده بزنید . بگذارید خشک شود دو یا سه بار در روز برای حداقل یک هفته یا تا زمانی که  درمان شود ادامه دهید.

 یکی از درمانهای خوب برای درمان میخچه زردچوبه است.

   جوش شیرینجوش شیرین لایه بردار طبیعی است که پوست مرده میخچه را از بین می برد ، همچنین ضد قارچ  است و خواص ضد باکتریایی آن به پیشگیری از عفونت کمک میکند2-3 قاشق غذاخوری جوش شیرین  را  مقداری آب گرم اضافه کنید. پای خود را در این محلول برای 1 تا 15 دقیقه فرو ببرید.  منطقه مبتلا  را با سنگ پا مالش دهید تا پوست مرده از بین برود یا با یک قاشق چای خوری جوش شیرین، آب لیمو وکمی  آب  خمیر درست کنید. در منطقه آسیب دیده مالیده و رویش را پانسمان کنید تا یک شب بماند صبح روز بعد آب کشی کرده و با سنگ پا لایه برداری میکنیم.

جوش شیرین لایه بردار طبیعی است که پوست مرده میخچه را از بین می برد

 

   سرکه  سفیدسرکه سفید شیوه درمانی بسیار عالی  برای درمان میخچه  پا است. سطح اسیدیته سرکه سفید به  نرم کردن پوست سخت کمک میکند. به علاوه، ضد قارچ است و خواص ضد باکتریایی  آن خطر ابتلا به عفونت را کاهش  میدهد.قبل از رفتن به رختخواب،  یک قسمت سرکه سفید را با سه قسمت آب مخلوط کنید تا رقیق شود سپس با وسیله نرمی بر روی میخچه بمالید صبح روز بعد پوسته پوسته می شود آن را با سنگ پا تمیز کنید و سپس روغن زیتون یا روغن نارگیل بمالید هر روز یکبار این کار را انجام دهید تا میخچه بطور کامل از بین برود. 

سرکه سفید شیوه درمانی بسیار عالی  برای درمان میخچه  پا است

 

 سیرسیر یک آنتی اکسیدان طبیعی  است و از این رو در درمان میخچه بسیار مفید است. همچنین، خواص ضد باکتری و ضد قارچ آن از عفونت جلوگیری می کند.نصف سیر را در محل میخچه مالیده . اجازه دهید  پوست خشک شود ، با یک نوار زخم بندی ببندید و یک شب بماند. صبح روز بعد،پانسمان  را باز کرده و پای خود را با آب گرم بشویید. این کار را هر شب تا زمانی که  میخچه از بین می رود تکرار کنید.

روش دیگر، دو تا سه حبه سیر را به قطعات کوچک برش داده ، کمی نمک  ریخته بزنید و رویش را بندید سه روز بماند بعد از سه روز میخچه از بین می رود در صورت نیاز این روش را دوباره تکرار کنید .

گزینه دیگر این است که  دو حبه سیر،  کمی سرکه  را بطور مستقیم روز میخچه می مالیم . با قرار دادن یک توپ پنبه  روی آن را با نوار زخم میبندیم. مدت دو تا سه ساعت و سپس پانسمان را برداشته و تمیز میکنیم چند هفته این کار را انجام دهید.  

سیر یک آنتی اکسیدان طبیعی  است و از این رو در درمان میخچه بسیار مفید است

لیمویکی دیگر از شیوه های درمان میخچه  پا خود لیمو است. اسید موجود  در لیمو  برای نرم کردن پوست سخت است که باعث می شود میخچه از بین برود.آب لیموی تازه  را روی میخچه زده  و میگذاریم خشک شود حداقل روزانه سه بار این کارر ا انجام دهید.

روش دیگر، خیس کردن دو قطعه از میخک در یک قاشق غذاخوری آب لیمو به مدت 15 دقیقه است . میخک باید کاملا حل شود  وقتی مالیدیم میگذاریم درمعرض هوا  خشک شود روزی چند بار این کاررا انجام می دهیم.   

یکی  از شیوه های درمان میخچه  پا، لیمو است

   روغن سقزسقز ضد عفونی کننده قوی است که می تواند به درمان میخچه کمک کند. این روغن به پوست به سرعت نفوذ میکند، بنابراین سریعتر درمان میشود.قرار دادن یخ در یک پارچه نازک و ماساژ منطقه آسیب دیده با آن را برای دو دقیقه.  خشک  کردن منطقه و مالش  با روغن سقر در محل مورد نظر و رویش را می بندیم شب این کار رامیکنیم و تا صبح میماند

روش دیگر،  کمی روغن نارگیل  خالص را  در مایکروویو ذوب کرده. مخلوط را در یک قاشق غذاخوری روغن سقز و دو قاشق غذاخوری روغن کافور میریزیم تا سرد شود سپس پای خود را در آب گرم بمدت چند دقیقه گذاشته این کرم را میزنیم. .بقیه کرم را در یک ظرف در بسته گذاشته روزی 2-3 بار تکرار میکنیم .    

 سقز ضد عفونی کننده قوی است که می تواند به درمان میخچه کمک کند

شیرین بیانشیرین بیان برای درمان میخچه در پا تاثیر شگفت انگیزی دارد. یک قاشق غذاخوری از پودر شیرین بیان را با روغن خردل  مخلوط کنید تا خمیرشود. این خمیر را بر روی منطقه آسیب دیده قبل از رفتن به رختخواب بزنید و با باند ببندید . صبح روز بعد،  پانسمان  را باز کرده و با آب ولرم این منطقه را بشوئید. این کار را هر شب تا زمانی که  میخچه نرم و کوچک شود انجام دهید.

 شیرین بیان برای درمان میخچه در پا تاثیر شگفت انگیزی دارد

 

سریعترین راه درمان میخچه پا

گردآوری:بخش سلامت بیتوته

 

منابع:tebyan.nethidoctor.ir


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

در سلامت ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱ نظر 17,76 بازدید

چگونه میخچه دست و پا را درمان و از بین ببریم؟ ، درمان میخچه با گوجه فرنگی و سیر ،عکس و شکل ،درمان میخچه با پیاز ، درمان میخچه با گوجه ، درمان میخچه در طب اسلامی ،درمان میخچه با لیزر ، درمان میخچه با چسب میخچه ،جراحی میخچه

میخچه محافل کوچک سخت، کلفت شدن پوست است. میخچه اغلب در پا ، به خصوص در بالا و کناره های انگشتان پا، کف پا و حتی بین انگشتان پا بوجود می آید.  همچنین می توانند در قسمت های دیگر بدن  نیز ایجاد شود.

علل میخچه

اگرچه رعایت نکردن بهداشت پا و استفاده از کفش‌های تنگ عامل اصلی این عارضه است، اما علت‌های دیگری نیز دارد که عبارتند از :

سریعترین راه درمان میخچه پا

فشار بر روی انگشتان پا

آلوده بودن ناخن انگشتان پا

پوشیدن کفش و یا جوراب تنگ

تماس کفش و انگشت

کج بودن انگشتان

پوشیدن کفش یا صندل بدون جوراب

استفاده از کفش‌های پاشنه بلند

داشتن قوس کف پا که روی انگشت و پاشنه پا فشار وارد می‌کند

تقسیم تعادل وزن روی پاها

کسانی که دارای  غدد عرق آسیب دیده، زخم و یا زگیل روی پای خود دارند احتمال بیشتری برای مبتلا شدن به  میخچه بیش  از دیگران است. همچنین، افراد مبتلا به دیابت و یا کسانیکه جریان خون ضعیفی در پا دارند در معرض خطر عوارض ناشی از میخچه هستند. در چنین افرادی، میخچه باید توسط پزشک درمان شود

برخی از علائم و نشانه های  میخچه  ضخیم و خشن  شدن پوست، برجستگی های سخت  و درد هنگام فشار دادن بر روی آنها است.  همچنین در زمان ایستادن و یا راه رفتن باعث اذیت می شود

معمولا به سادگی از بین بردن نمی رود در صورت نیاز،  از داروها و لوسیون های برای درمان میخچه استفاده میکنند. همچنین می توانید داروهای خانگی طبیعی ساده را  برای خلاص شدن از میخچه بکارببرید.

۱ – سنگ پا

ماساژ دادن میخچه و قسمت های مجاور  آن با سنگ پا یک درمان موثر است. سنگ پا  پوست سخت را از بین برده،  درد  را کاهش میدهد و سریع خوب می شود

قبل از رفتن به رختخواب،  پای خود را در آب  گرم به مدت ۱۰ دقیقه خیس کنید تا پوست سخت نرم شود سپس سنگ پا را به آرامی از جلو وعقب در منطقه آسیب دیده ۳-۵  دقیقه مالش دهید سپس با یک توپ پنبه ای به محل روغن کرچک بزنید و رویش را بپوشانید تا یک شب بماند چند روز این کار را انجام دهید تا بطور کامل از بین برود.

۲ –  سرکه  سفید

سرکه سفید شیوه درمانی بسیار عالی  برای درمان میخچه  پا است. سطح اسیدیته سرکه سفید به  نرم کردن پوست سخت کمک میکند. به علاوه، ضد قارچ است و خواص ضد باکتریایی  آن خطر ابتلا به عفونت را کاهش  میدهد.

قبل از رفتن به رختخواب،  یک قسمت سرکه سفید را با سه قسمت آب مخلوط کنید تا رقیق شود سپس با وسیله نرمی بر روی میخچه بمالید صبح روز بعد پوسته پوسته می شود آن را با سنگ پا تمیز کنید و سپس روغن زیتون یا روغن نارگیل بمالید هر روز یکبار این کار را انجام دهید تا میخچه بطور کامل از بین برود.

۳ – جوش شیرین

جوش شیرین لایه بردار طبیعی است که پوست مرده میخچه را از بین می برد ، همچنین ضد قارچ  است و خواص ضد باکتریایی آن به پیشگیری از عفونت کمک میکند

۲-۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین  را  مقداری آب گرم اضافه کنید. پای خود را در این محلول برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه فرو ببرید.  منطقه مبتلا  را با سنگ پا مالش دهید تا پوست مرده از بین برود.

یا

با یک قاشق چای خوری جوش شیرین، آب لیمو وکمی  آب  خمیر درست کنید. در منطقه آسیب دیده مالیده و رویش را پانسمان کنید تا یک شب بماند صبح روز بعد آب کشی کرده و با سنگ پا لایه برداری میکنیم

۴ – لیمو

یکی دیگر از شیوه های درمان میخچه  پا خود لیمو است. اسید موجود  در لیمو  برای نرم کردن پوست سخت است که باعث می شود میخچه از بین برود

آب لیموی تازه را روی میخچه زده  و میگذاریم خشک شود حداقل روزانه سه بار این کارر ا انجام دهید . روش دیگر، خیس کردن دو قطعه از میخک در یک قاشق غذاخوری آب لیمو به مدت ۱۵ دقیقه است . میخک باید کاملا حل شود  وقتی مالیدیم میگذاریم درمعرض هوا  خشک شود روزی چند بار این کاررا انجام می دهیم

شیوه دیگر:

مخلوط یک قاشق چای خوری مخمر آبجو با کمی آب  لیمو یک خمیر درست می کنیم . برروی میخچه زده،  با نوار زخم بندی پوشش می دهیم ، و یک شب بماند

تا زمانیکه بهبود پیدا کرد میتوانید هرکدام از این روشها را استفاده کنید

۵ – سیر

سیر یک آنتی اکسیدان طبیعی  است و از این رو در درمان میخچه بسیار مفید است. همچنین، خواص ضد باکتری و ضد قارچ آن از عفونت جلوگیری می کند.

نصف سیر را در محل میخچه مالیده . اجازه دهید  پوست خشک شود ، با یک نوار زخم بندی ببندید و یک شب بماند. صبح روز بعد،پانسمان  را باز کرده و پای خود را با آب گرم بشویید. این کار را هر شب تا زمانی که  میخچه از بین می رود تکرار کنید

روش دیگر، دو تا سه حبه سیر را به قطعات کوچک برش داده ، کمی نمک  ریخته بزنید و رویش را بندید سه روز بماند بعد از سه روز میخچه از بین می رود در صورت نیاز این روش را دوباره تکرار کنید .

سریعترین راه درمان میخچه پا

گزینه دیگر این است که  دو حبه سیر،  کمی سرکه  را بطور مستقیم روز میخچه می مالیم . با قرار دادن یک توپ پنبه  روی آن را با نوار زخم میبندیم .  مدت دو تا سه ساعت و سپس پانسمان را برداشته و تمیز میکنیم چند هفته این کار را انجام دهید

۶ – روغن سقز

سقز ضد عفونی کننده قوی است که می تواند به درمان میخچه کمک کند. این روغن به پوست به سرعت نفوذ میکند، بنابراین سریعتر درمان میشود

قرار دادن یخ در یک پارچه نازک و ماساژ منطقه آسیب دیده با آن را برای دو دقیقه.  خشک  کردن منطقه و مالش  با روغن سقر در محل مورد نظر و رویش را می بندیم شب این کار رامیکنیم و تا صبح میماند روش دیگر،  کمی روغن نارگیل  خالص را  در مایکروویو ذوب کرده. مخلوط را در یک قاشق غذاخوری روغن سقز و دو قاشق غذاخوری روغن کافور میریزیم تا سرد شود سپس پای خود را در آب گرم بمدت چند دقیقه گذاشته این کرم را میزنیم. .بقیه کرم را در یک ظرف در بسته گذاشته روزی ۲-۳ بار تکرار میکنیم .

پاپایا یکی دیگر از درمان بسیار آسان و موثر برای از بین بردن میخچه پا است. چندین آنزیم در پاپایا  وجود دارد که به نرم کردن پوست سخت کمک میکند. به علاوه، هر گونه درد و ناراحتی را تسکین و حتی به بهبود سریعتر میخچه کمک میکند

شیوه استفاده:

رنده یک قطعه کوچک از پاپایا خام و تهیه آب آن

به محل میخچه آب آن را  مالیده  و با نوار زخم میبندیم تا صبح بماند سپس صبح رو ز بعد با سنگ پا به آرامی لایه برداری میکنیم  تا زمان بهبودی میتوانید تکرار کنید

۸ – شیرین بیان

در آیورودا، شیرین بیان برای درمان میخچه در پا تاثیر شگفت انگیزی دارد

یک قاشق غذاخوری از پودر شیرین بیان را با روغن خردل  مخلوط کنید تا خمیرشود این خمیر را بر روی منطقه آسیب دیده قبل از رفتن به رختخواب بزنید و با باند ببندید .

صبح روز بعد،  پانسمان  را باز کرده و با آب ولرم این منطقه را بشوئید این کار را هر شب تا زمانی که  میخچه نرم و کوچک شود انجام دهید

۹ – زردچوبه

یکی دیگر از درمان خوب  زردچوبه است. با توجه به ماهیت ضد التهابی آن، زردچوبه می تواند ناراحتی را تسکین،  درد  را کاهش و به سرعت بهبود دهد

یک قاشق چای خوری زردچوبه  و کمی عسل مخلوط کنید تا خمیر شود به محل آسیب دیده بزنید . بگذارید خشک شود دو یا سه بار در روز برای حداقل یک هفته یا تا زمانی که  درمان شود ادامه دهید یکی دیگر از گزینه ها:

مخلوط یک قاشق چای خوری از ژل آلوئه ورا را با نصف قاشق چای خوری زرد چوبه مخلوط کرده  روی میخچه گذاشته.پانسمان کنید تا صبح بماند . صبح روز بعد، پوست نرم  را با سنگ پا مالش داده و کرم مرطوب کننده بزنید .

۱۰ – آناناس

برای  درمان میخچه، پوست آناناس موثر تر از گوشت  آن است. پوست  آن حاوی آنزیم های خاصی است که به نرم کردن میخچه کمک میکند

یک مربع کوچک از پوست آناناس تازه را ببرید قسمت داخلی ان را برروی میخچه قرار دهید با یک بانداژ ببندید یا جوراب بپوشید و یک شب بماند صبح روز بعد این بانداژ را برداشته ناحیه را بشوئید و روغن  نارگیل بزنید هر شب بمدت یک هفته این کاررا انجام دهید

– استفاده از کفش مناسب پا و در کل حذف فشارها و سایش‌ها از پا

– رعایت بهداشت پا و شستن مرتب آن

* هشدار

اگر در ناحیه میخچه، زخم یا عفونت ایجاد شد، باید حتماًَ به پزشک مراجعه کنید. درمان با آنتی‌بیوتیک در این موارد لازم است.

میخچه و پینه پا به علت فشار بیش از حد در یک قسمت کف پا ایجاد می شود.در صورت وجود دفورمیتی و اشکالات ساختمانی ابتدا پا باید توسط متخصص طب فیزیکی معاینه شود تا اگر مشکلی وجود دارد ، کفش یا کفی مخصوص توصیه شود. چسب میخچه پا معمولا حاوی سالیسیلیک اسید ۴۰ درصد است که در داروخانه ها بدون نسخه هم فروخته می شوند.

برای از بین بردن میخچه از سایر روش ها(استفاده از سوهان ناخنگیر یا سنگ پا و ) ،به تنهایی یا قبل از چسباندن چسب میخچه پا یا استعمال موضعی ژل سالیسیلیک اسید(برای مناطق وسیع تر دچار میخچه یا پینه پا) استفاده شود.بنابر در استفاده مکرر از چسب میخچه پا باید مراقب عوارض احتمالی مانند زخم و عفونت پا باشید.استفاده از اسکالپل برای برداشتن میخچه پا باید توسط پزشک انجام شود تا از زخم و عفونت پیشگیری شود.

در موارد زیر استفاده از چسب میخچه ممنوع است:

● بیماران دیابتی ● بیماران دچار اختلال گردش خون و مشکلات عروق محیطی ● استفاده بر روی پوست دارای التهاب،عفونت،قرمزی یا پوست دارای اگزما ● بیماران دچار نوروپاتی محیطی

۱-این دارو فقط برای استعمال خارجی است و باید دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

۲-در صورت بلعیدن دارو فورا باید به مرکز اورژانس اطلاع داده شود.

۳-در صورت از بین نرفتن میخچه پس از استفاده از چسب میخچه یا عود میخچه با پزشک طب فیزیکی مشورت شود. زیرا بسیاری از موارد میخچه بعلت فشار غیر طبیعی بر قسمتی از پا می باشد و نیاز به تصحیح این حالت پا دارد.

دستور استعمال و استفاده ار چسب میخچه:

● محل میخچه را بشوئید و کاملا خشک کنید.

● بانداز اغشته به دارو یا چسب میخچه را طبق دستور دکتر داروساز یا پزشک استفاده کنید.

● پس از ۴۸ ساعت( یا برحسب دستور مصرف توسط پزشک یا داروساز) بانداژ یا چسب را بردارید

● در صورت لزوم هر ۴۸ ساعت(یا طبق دستور پزشک و دکتر داروساز) تا حداکثر ۱۴ روز از بانداژ موضعی دارو استفاده کنید تا میخچه از بین برود.در صورت حساسیت به چسب میخچه پا با پزشک یا دکتر داروساز مشورت کنید.

● در صورت لزوم می توان پس از برداشتن چسب بمدت ۵ دقیقه میخچه را در آب گرم قرار داد تا به رفع آن کمک شود.

با گوجه فرنگی (آذری بامادور)

در دوران خدمت سربازی انقدر پا برهنه ما رو دوندن و بر اثر رفتن خار به پام که نتونستم کامل درش بیارم تبدیل به میخچه شد که بعدها خیلی اذیتم میکرد  و هر کاری میکردم ( از قبیل سوزاندن محل میخچه با میل داغ . یا چسب میخچه ) .

بازم دوباره مثل روز اول شروع به درد کردن می کرد که  تا هفته پیش که به منطقه کردستان سفر کرده بودم که پیر مردی ۸۰ سالش می شد منو دید که پام رو نمی تونم زمین بزارم . ازم پرسد مشکلت چیه ماجرا رو واسش تعرف کردم  که گفت این که کاری نداره برگشتی به خونتون یه گوجه بگیر از وسط نصفش کن بزار روی میخچه و با پارچه و کیسه فریزر ببندش بزار ۲۴ ساعت بمونه روی میخچه و اگه خیلی قدیمیه بزار  یک روز ونیمی روش بمونه . بعد خوب خوب میشه . اصلا باورم نشد ..البته بهم گفت که  اگه گوجه فرنگی ترش باشه بهتره و زود تر عمل میکنه .ضمنا بهم گفت اگه خوب شد دعام کن .

برگشتنی رفتم مراغه خونه فامیل هامون اونجا داستان رو تعریف کردم . مادرم زود یه گوجه اورد از وسط نصفش کرد گذاشت روی میخچه و با پارچه وکیسه فریزر روش رو بستیم فردا عصر که بازکردیم . از میخچه اثری نبود . و میخچه این یکی پام مثل یه چوب خشک شده بود که با مقاب خیلی راحت کشیدمش بیرون . باورم نمیشود  میدونید چقدر بدبختی کشیده بودم . با یه گوجه برطرف شد . حتی به دوستانم هم گفتم که سر به سرم گذاشتن . یکی از دوستام میره خونه واسه باباش تعریف می کنه . بعد دو روز باباش بهم زنگ زد و انقدر دعام کرد .

ساتین

۸ بهمن ۱۳۹۷

۸ بهمن ۱۳۹۷

۴ بهمن ۱۳۹۷

ممنونم بابت پیشنهاد های خوبتون عالی بود

آدرس شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

دیدگاه.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “d74e6b72948ce6d4be64618a7a988bc” ).getElementById(“6ded312f3c”).setAttribute( “id”, “comment” )

*

*

وب سایت

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© 219, All Rights Reserved. | Powered by saten

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

میخچه و پینه یک لایه‌ی سفت و سخت پوست است و زمانی شکل می‌گیرند که پوست تحت فشار زیاد باشد. میخچه و پینه معمولا روی انگشتان پا یا دست به‌وجود می‌آید و حس ناخوشایندی را در شما به‌وجود می‌آورد. اگر سالم هستید و سابقه‌ی بیماری خاصی ندارید،‌ فقط کافی است اقداماتی را برای درمان میخچه و پینه انجام دهید. در اکثر افراد اگر عامل فشار روی پوست برداشته شود، میخچه و پینه نیز به‌خودی‌ِخود بهبود می‌یابد. اگر دیابت یا بیماری دیگری دارید که موجب کاهش جریان خون در انگشتان می‌شود، خطر ابتلا به میخچه و پینه نیز به‌شدت افزایش می‌یابد. در این‌جور مواقع بهتر است به دستورات پزشک خود عمل کنید.

سریعترین راه درمان میخچه پا

نباید فراموش کرد که میخچه و پینه مشابه هم نیستند.

میخچه معمولا کوچک‌تر از پینه است و یک نقطه‌ی مرکزی دارد که پوست اطراف آن ملتهب است. میخچه روی بخش‌های مختلف پا که حتی تحت فشار وزن نیست، ممکن است گسترش یابد، مثلا در رو، اطراف یا حتی بین انگشتان یا ممکن است روی قسمت‌هایی از پا که وزن بدن را تحمل می‌کند نیز به‌وجود بیاید. میخچه‌ها اگر تحت‌ فشار قرار گیرند، دردناک هستند.

پینه‌ها به‌ندرت دردناک هستند. معمولا در کف‌ پا مخصوصا در زیر پاشنه، کف دست‌ها یا روی زانوها به‌وجود می‌آیند. اندازه و شکل پینه‌ها اغلب متفاوت است و معمولا بزرگ‌تر از میخچه‌ هستند.

اگر میخچه‌ها و پینه‌ها دردناک و متورم شده‌اند، بهتر است برای درمان به پزشک مراجعه کنید. اگر دیابت دارید یا جریان گردش خون در کف پای‌ شما ضعیف است، قبل از اینکه خودتان دست به درمان خانگی بزنید، اول با پزشک مشورت کنید، زیرا حتی یک جراحت کوچک روی پا نیز ممکن است موجب عفونت شود.

فشار مداوم روی بخشی از پوست یکی از دلایل به‌وجود آمدن میخچه و پینه است. ازجمله علل به‌وجود آمدن میخچه و پینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کفش‌های تنگ و پاشنه‌بلند ممکن است قسمت‌هایی از پا را تحت‌فشار قرار دهد. وقتی کفش شما خیلی گشاد باشد، پایتان مدام داخل آن سُر می‌خورد و با کف کفش اصطکاک ایجاد می‌کند. همچنین پای شما ممکن است با درز یا دوخت کفش مدام آزرده شده‌ باشد.

پوشیدن کفش و صندل بدون جوراب یکی از دلایل ایجاد آسیب روی پاهاست. جوراب‌هایی که اندازه‌ی پا نیستند ممکن است مشکلاتی برای شما به‌وجود بیاورند.

پینه بستن دست‌ها ممکن است نتیجه‌ی فشار مداوم قسمتی از پوست در استفاده از ابزارآلات نوازندگی، استفاده از ابزار دستی یا حتی نوشتن باشد.

عوامل زیر خطر ابتلا به میخچه و پینه را افزایش می‌دهد:

دکتر پایتان را بررسی می‌کند و سعی می‌کند از علل ضخامت پوست مانند زگیل و کیست جلوگیری کند. همچنین ممکن است اگر دچار میخچه، زگیل یا هر نوع ناهنجاری دیگری باشید، از شما بخواهد یک عکس رادیولوژی از پایتان بگیرید.

درمان میخچه و پینه معمولا شامل خودداری از انجام کارهایی است که تداوم آن مشکل شما را می‌کند. شما می‌توانید با پوشیدن کفش‌های مناسب، استفاده از پدهای محافظ و سایر اقدامات محافظتی روند درمان را سرعت ببخشید.

اگر میخچه و پینه بهبود نیابد یا علی‌رغم درمان‌های انجام‌شده هنوز دردناک باشد، ‌اقدامات پزشکی می‌تواند به شما کمک کند:

دکتر پوست ممکن است قسمت‌های ضخیم پوست‌تان را بگیرد یا میخچه را به‌وسیله یک جراحی کوچک خارج کند. سعی نکنید این کار را خودتان انجام دهید، زیرا ممکن است پایتان عفونت کند.

همچنین دکتر پوست ممکن است کرم حاوی اسید سالیسیلیک ۴۰ درصد را تجویز کند. این کرم‌ها بدون تجویز پزشک نیز در دسترس هستند. دکتر به شما می‌گوید که تا چه مدت باید از این کرم استفاده کنید. همچنین ممکن است استفاده از سنگ‌پا یا سوهان ناخن را برای ازبین‌بردن پوست‌های مرده قبل از استفاده از کرم به شما پیشنهاد کند. استفاده از ژل اسید سالسیلیک هم می‌تواند جایگزین مناسبی برای کرم آن باشد.

اگر پایتان ناهنجاری دارد، احتمالا دکتر یک کفش‌پوش مناسب برایتان تجویز کند تا از شکل‌گیری مجدد میخچه و پینه جلوگیری کند.

در موارد نادر، ممکن است دکتر برای درمان ناهنجاری استخوان جراحی را پیشنهاد کند.

اگر دیابت دارید یا مبتلا به بیماری خاصی هستید که گردش خون در پاهایتان به‌کندی صورت می‌گیرد، قبل از درمان میخچه یا پینه با دکتر خود مشورت کنید. اگر از سلامتی جسمانی خوبی برخوردار هستید و مشکلی در این زمینه ندارید، دستورات زیر می‌تواند در درمان میخچه و پینه‌ی پا مؤثر باشد:

اگر می‌خواهید میخچه یا پینه‌ی پایتان پیشرفت نکند، بهتر است از پد برای کفش خود استفاده کنید. برای مراقب و جلوگیری از پیشرفت میخچه می‌توانید از پدهای درمانی استفاده کنید. این پدها آغشته به محلول اسید سالیسیلیک است که ممکن است باعث تحریک پوست سالم شود، استفاده از این پدها به‌خصوص برای افراد دیابتی یا افرادی که گردش خون پایینی دارند، توصیه نمی‌شود.

خیس‌کردن دست و پا در آب گرم و محتوی صابون موجب نرم‌ شدن میخچه و پینه‌ها می‌شود. این کار برداشتن پوست ضخیم ایجادشده روی پا را آسان‌تر می‌کند.

هنگام حمام، روی پینه یا میخچه سنگ‌پا یا سوهان بکشید تا لایه‌ی ضخیم روی آن برداشته شود. از یک جسم تیز برای برداشتن پوست روی پینه یا میخچه استفاده نکنید. اگر دچار دیابت هستید، استفاده از سنگ‌پا هم توصیه نمی‌شود.

مرطوب نگه داشتن پوست دست‌ها و پاها، باعث می‌شود همیشه پوست نرم و لطیفی داشته باشید.

کفش و جوراب راحت بپوشید. همیشه از کفش‌ها و جوراب‌های راحت و مناسب استفاده کنید تا میخچه و پینه‌ی شما به‌طور کامل درمان شود.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

سریعترین راه درمان میخچه پا

من خودم چندین ماه پیش خیلی درگیر میخچه پام بودم (بغل
انگشت بزرگ پام بود، روی پینه)
خیلی دنبال راه حل گشتم تو سایت‌ها، خیلی هم چیزای زیادی
پیدا کردم، ولی خب اطمینان به، یکی، از اونها کار آسونی نبود برام.
چیزای +و-راجع به یه‌راه حل خیلی میخوندم، خلاصه دلُ زدم
به دریا، سرکه رو امتحان کردم
از اونجایی که آدم کم‌حوصله‌ای‌هستم تو‌این‌زمیته‌ها، میخواستم
زود جواب بگیرم..
:سرکه‌سفید‌ُ میزدم به پنبه میزاشتم روی انگشتم
با بانداستریل برای۳٫ ۴ساعت میبستم
روزی۱بار، بعد که اون قسمت پف می‌کرد، با تیغ استریل شده
میتراشیدم، به مررووورر تراشیده شد تا به تهش رسید
برای من تقریبا ۵٫۶ماه طول کشید (البته شاید‌چون روی پینه
بود)
یادتون نره یکم دندون روجیگر مبارک بزارید
و اینکه موقع تیغ زدن، زیاد عمقی نزنید که زخم‌شه
سطی بتراشید، درحدی که پوسته فقط‌کنده‌بشه، نه گوشت!
یه نکته مهم دیگه اینکه، روی بدن هرکسی جوابای مختلف
میدن مواد، مثلا یادمه راجع به سیر یا گوجه یه عااالم
کامنت‌های +. – بود
ولی خب خدا رو شکر برای من که سرکه جواب داد
ایشالا که بی درد میخچتون محو میشه بزودی ?
[با خودم گفتم اگه جواب بگیرم، میرم تو همه سایتایی
که خوندم و چند روز لنگ‌در هوا‌بودم، مینویسم تجرمبو
شاید کمکی شد]

خواص خوراکی ها

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

از بین بردن مورچه ها؛ مراحل و ابزارهایی که نیاز دارید

خواص سمنو؛ طرز تهیه و خواص شگفت‌انگیز آن برای بدن

چطور یک کمپین بازاریابی موثر را طراحی و راه‌اندازی کنیم؟

بلندترین آبشار دنیا؛ ۱۰ آبشار حیرت‌انگیز دنیا

علت خون در ادرار و راه های درمان آن


بهترین دانشگاه های کانادا کدام‌اند؟


عجیب ترین میوه های دنیا چه خواصی دارند؟

بهترین فیلم های علمی تخیلی از گذشته تا کنون

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

بلندترین آبشار دنیا؛ ۱۰ آبشار حیرت‌انگیز دنیا

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *