روش های از بین بردن قوز پشت




خانه

موبایل

قوز پشتی عمدتا به دلیل کم تحرکی و ضعف عضلات ایجاد می شودروش های از بین بردن قوز پشت

 

تمریناتی مفید برای برطرف کردن کیفوز (قوز پشت) + تصاویر

کیفوز یا قوز پشت

کیفوز و یا به عبارتی قوز پشت از مشکلاتی می باشد که این روزها به سراغ بسیاری از افراد بخصوص در قشر جوان آمده است. این عارضه عمدتا همراه با کم تحرکی و در نتیجه ضعف عضلات مشاهده می شود و اغلب نیز ساختاری نبوده و این بدان معنی می باشد که قابل جبران و برگشت پذیر میباشد. افرادی که دچار این مشکل شده اند  هرچه که سریعتر در رفع آن اقدام نمایند زودتر به نتیجه خواهند رسید ولی در عین حال در هر زمان میتوان آن را بهبود داده و حتی درمان کرد.

حرکات ورزشی برای رفع کیفوز یا قوز پشت

چسباندن پشت

 

نزدیک کردن دستها از پشت تمرینی مفید برای رفع قوز پشتی

 

الف) دست‌ها را به موازات کف زمین نگه دارید و آرنج‌‌ها را خم کنید. در این حالت دست‌های‌تان باید به سمت جلو باشد.

ب) کم کم دست‌ها را به طرفین باز کنید.

ج) در نهایت همین‌طور که آرنج ‌خم است دست‌ها را به پشت ببرید و به عضلات پشت فشار بیاورید. دوباره به حالت اول بازگردید و حرکت را تکرار کنید. برای افراد مبتدی بهتر است این حرکت 1 بار تکرار شود.

 

فشار به دیوار

 

فشار به دیوار حرکتی مناسب برای درمان کیفوز

 

الف) با 3 سانتی‌متر فاصله مقابل دیوار ایستاده و کف دست‌ها را درست مقابل شانه‌ها روی دیوار قرار دهید. پشت و پاها را صاف نگه دارید.

ب) به آرامی آرنج‌ را خم کنید تا به سمت دیوار کشیده شوید. با نزدیک شدن به دیوار دست‌ها را به سمت دیوار فشار داده و آرنج‌ها را خم کنید. به موقعیت اول بازگردید و حرکت را به صورت دو ست ده تایی انجام دهید.

 

کشش دستها و کتف

 

کشش دستها و کتف به سمت پشت

 

برای انجام این حرکت دست خود را در یک سطح بالاتر به مانند شکل زیر قرار دهید. 3 ثانیه نگه دارید و سپس به مدت 1 دقیقه استراحت نمائید. این تمرین را روزانه سه بار انجام دهید.

چرخش سرشانه

 

چرخش سرشانه حرکتی مناسب برای از بین بردن کیفوز

 

چرخش سرشانه حرکتی مفید برای رفع کیفوز یا قوز پشت است برای انجام این تمرین دست‌ها را کاملا به سمت طرفین باز کنید طوری که آرنج‌‌ها صاف باشند و دست‌ها در راستای شانه‌هایتان افقی نسبت به زمین قرار گرفته باشند. حالا دست‌ها را به مدت 3 ثانیه در هر دو جهت عقربه‌های ساعت و خلاف آن بدون خم شدن دست‌ها حول یک محور بچرخانید. این ورزش به گرد شدن سرشانه‌ها و تقویت عضلات پشت و نزدیک بازو کمک می‌کند و برای رفع قوز پشت و کیفوز مفید است. بهتر است این حرکت را تا حدی انجام دهید که احساس کنید عضلات پشت و بازوی‌تان درگیر شده است. پیشنهاد ما انجام آن در یک دقیقه است.

 

روش های از بین بردن قوز پشت

برای درمان کیفوز شنای سوئدی انجام دهید

 

شنای سوئدی به درمان کیفوز کمک می کند

الف) روی شکم دراز بکشید دست‌ها را از عرض شانه‌ها باز کنید و کف آنها را روی زمین قرار داده و نوک پاها هم با زمین در تماس باشند. در این حالت باید کمرتان صاف و با شانه‌های‌تان در یک راستا قرار داشته باشد.

ب) حالا آرنج‌ها را تا آنجا که می‌توانید خم کنید و با چند ثانیه مکث به حالت اول بازگردید. یادتان باشد شکم را سفت نگه دارید و ستون فقرات راست باشد. اگر مبتدی هستید این کار را در یک ست ده تایی انجام دهید.

 

بارفیکس به دیوار

 

حرکت بارفیکس به دیوار

 

انجام حرکت بارفیکس به دیوار به برطرف کردن قوز پشت کمک می کند. برای انجام این حرکت به مانند تصویر زیر در ناحیه پشت تشکی قرار دهید تا بتواند به ستون فقرات از پشت در ناحیه بالا فشار وارد نماید. 2 ثانیه در این وضعیت بمانید. سپس به مدت یک دقیقه استراحت نمائید. این تمرین را روزانه سه بار تکرار نمائید.

 

حرکت گهواره تمرینی مفید برای رفع قوز پشت است

 

در حرکت گهواره ، گودی کمر و قوز پشت هر دو به یک نسبت برطرف می‌شوند

 

 الف) به پشت روی زمین بخوابید و زانوها را در ناحیه شکم جمع کرده، با دست آن را نگه دارید.

ب) به صورت حرکت گهواره سعی کنید پاها را به زمین نزدیک و سپس دور کنید. این حرکت را تا هر اندازه که می‌توانید انجام دهید. در این حالت گودی کمر و قوز پشت هر دو به یک نسبت برطرف می‌شوند.

 

نشر خم دمبل پرتابی

 

این حرکت به تقویت عضلات دست و کتف کمک می کند و برای رفع کیفوز مفید است

الف) زانوها را کمی خم کنید و باسن را به سمت عقب بدهید و پشت‌تان را صاف کنید. دو دمبل سبک در هر دست قرار دهید و آنها را مقابل‌تان بگیرید.

ب) همین‌طور که دست‌هارا به طرفین باز می‌کنید آرنج‌ها را خم کنید. خم کردن آرنج به بالا بردن وزن‌ها کمک می‌کند. چند ثانیه دست‌ها را بالا نگه دارید و کم کم به وضعیت اولیه بازگردید. این کار را در دو ست 12 تایی انجام دهید.

نشر خم دمبل موازی

 

این حرکت، عضلات بزرگ قسمت فوقاتی پشت شما را قوی می‌کند

الف) زانوها را خم کنید و دو دمبل سبک را در هر دو دست قرار دهید. نیم‌تنه شما باید به گونه‌ای باشد که به صورت زاویه 45 درجه ایستاده باشید.

ب) حالا می‌توانید دمبل‌ها را بالا بیاورید؛ طوری که آرنج‌ها موازی پشت‌ شما قرار بگیرد. جلو باز و باید همچنان موازی به سمت پایین باشد. این حرکت، عضلات بزرگ قسمت فوقاتی پشت شما را قوی می‌کند. شما می‌توانید این حرکت را در 3 ست 12 تا 15 تایی انجام دهید.

 

کشش کتف به سمت عقب

 

حرکتی مناسب برای رفع کیفوز (قوز پشتی)

 

روی یک صندلی کوتاه بنشینید، پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و به طور کامل به صندلی تکیه بدهید، دست‌ها را از پشت سر به هم قلاب کنید و سپس سر و کتف را به سمت عقب خم کرده و بکشید. این کار را برای 6 ثانیه انجام دهید و در 3 ست 5 تایی آن را به پایان ببرید.

 

قوزی نشوید

 

برای پیشگیری از قوز پشتی به نشستن و مدل ایستادن و حتی راه رفتن‌تان توجه کنید

 

اگر می‌خواهید اندام‌تان صاف و کشیده باشد لطفا به هیچ‌وجه قوز نکنید. همین قوز کردن‌های بی‌دلیل فرم استخوان‌های کمر را تغییر می‌دهد و کم‌کم تبدیل به انسانی با یک تپه بر دوش می‌شوید. مهم‌ترین نکته این است که همیشه حواستان به نشستن و مدل ایستادن و حتی راه رفتن‌تان باشد. غیر از حرکت‌های نرمشی که آموزش دادیم خودتان هم باید مدام حواس‌تان باشد و به خودتان سیخونک بزنید که «قوز نکن». مخصوصا وقتی پای کامپیوتر نشسته‌اید و با دقت کارتان را انجام می‌دهید یکهو به خودتان بیایید و کمرتان را صاف کنید.

 

زمان راه رفتن‌های سریع وقتی سرتان را انداخته‌اید پایین و قدم‌های‌تان را می‌شمارید باید سریع سرتان را بالا بیاورید. مقابل تلویزیون وقتی در هیجان فیلم و سریال حل شده‌اید هم باید حواس‌تان باشد؛ پس کمرتان را صاف کنید، سرتان را بالا بگیرید و فیلم‌تان را ببینید. هنگام رانندگی هم قرار نیست روی فرمان خیمه بزنید. کمربند را ببندید، با کمری صاف روبه‌رو را نگاه کنید و راه‌تان را ‌بروید.

 

گردآوری : بخش ورزش بیتوته

 

منابع :

myfitroad.com

مجله سیب سبز، برترین ها


سلامتی و تندرستی با ورزش

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

درمان قوز پشتی با چند حرکت ورزشی (+ تصاویر)گوژپشتی یا کیفوز که در ادبیات عامیانه به آن قوز می‌گویند، مشکلی نسبتا شایع میان نوجوانان و به‌خصوص دختران و حتی در بزرگسالان به‌شمار می‌رود. در این وضعیت افتادگی شانه‌ها و کتف‌ها، جلوآمدن سر، کاهش قدرت حرکت اندام‌های فوقانی و در حالت شدیدتر، درد یا کاهش ظرفیت تنفسی اتفاق می‌افتد.روش های از بین بردن قوز پشت

باید توجه داشت که در حالت طبیعی، ستون فقرات تحدب پشتی مختصری دارد و افزایش بیش از حد طبیعی این تحدب، بیماری محسوب می‌شود بنابراین در بسیاری مواقع و به‌خصوص در افراد با وزن بالا، ظاهر شخص طبیعی دیده می‌شود ولی با بررسی دقیق، افزایش قوز پشتی مشخص خواهد بود.

گوژپشتی علل مختلفی دارد، گاهی به علت رشد غیرطبیعی مهره‌ها و همراه با درد و اختلال‌ عصبی است و گاهی ثانویه به عفونت‌ها و بیماری‌های التهابی خاص، شکستگی‌ها یا تومورها ایجاد می‌شود که در این موارد درمان مشکل‌تر است و حتی گاهی نیاز به جراحی خواهد بود. البته در موارد، مهم‌ترین عامل موثر در بروز گوژپشتی، وضعیت ناسب بدن، به‌خصوص بدنشستن است و در مواردی که علت گوژپشتی چنین موردی باشد، انجام چند تمرین ساده بسیار مفید و کمک‌کننده خواهد بود.

1- در حالت سجده قرار بگیرید و دست‌ها را پشت سر بگذارید و سپس گردن و تنه را تا حدی بالا بیاورید که با لگن در یک سطح قرار بگیرند. این ورزش ممکن است برای افراد بزرگسال و با وزن زیاد دشوار باشد. دقت کنید هنگام تمرین، هیچ دردی نباید وجود داشته باشد.

 

   2- چانه را به سمت عقب ببرید و 1 ثانیه نگه دارید.

 

 3- گوشه اتاق بایستید و دست‌ها را به دیوارها تکیه دهید. سپس سعی کنید تنه خود را به سمت جلو ببرید و این وضعیت را چند ثانیه حفظ کنید.

 

 

4- روی تشک سفتی بنشینید و 2 زیردستی در طرفین خود قرار دهید. سپس دست‌ها را روی آنها بگذارید و سعی کنید تنه را به سمت بالا بکشید به طوری که باسن از زمین جدا شود. این حالت را به مدت 8 ثانیه حفظ کنید.

 

 5- روی زمین دراز بکشید یا ایستاده به دیوار تکیه دهید. یک حوله رول‌شده در محلی که بیشترین قوس احساس می‌شود، قرار دهید. سپس بالاتنه را روی این رول به عقب ببرید.

 

     

6- این ورزش به‌صورت نشسته روی صندلی یا ایستاده قابل‌انجام است؛ دست‌ها را در امتداد شانه قرار و با استفاده از طناب‌های لاستیکی، دست‌ها را به عقب حرکت دهید.

 

 

7- دو وزنه در دو دست خود بگیرید (این وزنه می‌تواند دو بطری هم‌وزن باشد.) پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. دست‌ها آویزان در کنار بدن قرار بگیرد. شانه‌ها را به سمت بالا بکشید و چند ثانیه نگه دارید.8- روی شکم بخوابید و‌ درحالی که دست‌ها کنار بدن قرار دارد، هر دو کتف را به هم نزدیک کنید و چند ثانیه نگه‌دارید. این ورزش را در حالت نشسته هم می‌توانید انجام دهید.

اصلاح سبک زندگی برای رفع گوژپشتیبرطرف کردن علت اصلی گوژپشتی و دقت در وضعیت نشستن و اصلاح آن، نحوه ایستادن و حمل بار، به‌خصوص کوله‌پشتی ضروری است.  دقت کنیم وضعیتی که کمترین فشار را روی ستون فقرات می‌آورد، با حفظ قوس‌های طبیعی آن و با استفاده از صندلی است که تمام قوس‌های ستون فقرات را حمایت کند بنابراین دقت در انتخاب صندلی به جلوگیری از ابتلا و درمان قوزپشتی کمک می‌کند.نکته مهم دیگر اینکه هرچند درمان اصلی انحراف ستون فقرات، تمرین و ورزش‌های مناسب مشکل و با تشخیص پزشک است ولی در بسیاری موارد استفاده از وسایل کمکی مانند انواع بریس‌ها بسیار مفید و گاهی ضروری است. استفاده از بریس‌ها در افراد جوان‌تر معمول‌تر است ولی برای بزرگسالان نیز بریس‌های مخصوصی وجود دارد که به رفع انحراف ستون فقرات کمک می‌کند.

 توجه داشته باشیم که دقت در انحراف ستون فقرات بسیار ضروری است زیرا درمان در مراحل اولیه راحت‌تر و معمولا انحراف قابل‌برگشت است. با مزمن شدن و ایجاد عوارضی مثل بیرون‌زدگی دیسک، آرتروزهای شدید و درمان بسیار مشکل‌تر و گاهی غیرممکن می‌شود. پس در صورت شک به انحراف از حالت طبیعی به‌خصوص اگر همراه با علایم خاص مثل درد شدید، تب، سرعت پیشرفت بالا یا مثلا بعد از سقوط یا ضربه باشد یا در بیمارانی که سابقه مصرف طولانی‌مدت کورتون‌ها دارند، مراجعه سریع به پزشک متخصص و بررسی دقیق با معاینه، آزمایش خون و گرافی و بره‌ریزی برای اصلاح بسیار مهم است.منبع : هفته ه سلامتomedclinic.com


سلامتی و تندرستی با ورزش

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

خمیدگی شانه‌ها و قوز داشتن یکی از عواملی است که باعث می‌شود بسیاری با کاهش اعتماد به نفس مواجه شده و کمتر در محیط‌های شلوغ حاضر شوند و همواره نگران این باشند که توسط دیگران با چشم بد دیده شوند. در این مقاله قصد داریم بهترین تمرین ورزشی برای رفع قوز کمر را به شما نشان دهیم با جیمیتو همراه باشید.

 

با شکل گرفتن زندگی شهری و کارهای اداری و نشستن طولانی مدت پشت میز بیماری‌های مختلفی مانند قوز کمر به سراغ بسیاری از افراد آماده است؛ در این بخش قصد داریم به ارایه حرکات ورزشی برای بهبود آن بپردازیم.

 

دست‌ها را پشت خود قرار دهید و همانند تصویر کف دست‌ها را به هم بچسبانید. دست‌ها از آرنج باید کاملا صاف باشد. با این تمرین شانه‌ها باید به یکدیگر نزدیک شوند. این حالت را ۱۰ ثانیه نگه دارید.روش های از بین بردن قوز پشت

یکی از دست‌ها را پشت‌تان نگه دارید. دست دیگر را بلند کنید، دست را خم کنید و با آن دستی که در پشت قرار داده‌اید را بگیرید و قفل کنید. بازوی بالایی را بالاتر بکشید و بعد از ۵ ثانیه دست‌ها را جا به جا کنید.

بدون این که قسمت پایین بدن را تکان بدهید دست‌ها را پشت سرتان قرار دهید و بالاتنه را به سمت چپ بچرخانید به طوری که شانه‌ها در یک زاویه مستقیم نسبت به پشتی صندلی قرار بگیرد. بعد از ۵ ثانیه به سمت راست بچرخید.

لبه صندلی بنشینید و بازوها را پشت سرتان قرار دهید. ستون فقرات را خم کنید و به سقف نگاه کنید. سر را عقب بگیرید و همینطور به سقف نگاه کنید تا به پشتی صندلی برسید.

مانند تصویر بایستید. مطمئن شوید که شانه‌ها، باسن و ساق پا دیوار را لمس کرده‌اند. شکم را صاف کنید و چندین نفس عمیق بکشید.

این تمرین را در ادامه تمرین قبلی انجام دهید. همانطور که پشت به دیوار ایستاده‌اید دست‌ها را باز نگه دارید و بدون این که زانوها را خم کنید به سمت جلو شیب پیدا کنید. به مدت ۱۰ ثانیه در همین وضعیت بمانید.

در بخش اول به ارایه حرکات ورزشی مناسب پرداختیم. در این بخش به ارایه راهکارهایی برای جلوگیری از بروز قوز کمر می‌پردازیم تا دچار این بیماری نشوید.

هنگام نشستن روی صندلی زاویه ران‌ها و کمر را با صندلی خود تنظیم کنید. اگر به صورت طولانی بر روی صندلی می نشینید باید پشتی صندلی را درست تنظیم کنید.

برای این کار کافیست کف دست‌ها را در زیر خود قرار دهید و روی آن‌ها بنشینید، اگر میزان فشار وارد شده بر روی کف دست‌های شما متناسب پخش شد، یعنی به درستی نشسته‌اید.

هرگز پاها را روی هم نیندازید، این مساله علاوه بر اینکه باعث بروز بیماری‌هایی مانند واریس می‌شود؛ مانع از صاف نشستن شده و قوز کمر را به همراه خواهد داشت. همواره کف پاها را روی زمین قرار دهید و اگر پاهایتان به زمین نمی‌رسد، از یک پالت راحتی پا استفاده کنید. و هرگز پاها را آویزان نگذارید.

صندلی مناسب است که دارای پشتی مناسب قد و وزن شما باشد. صندلی استاندارد در قسمت پایینی پشتی دارای قوس بوده که با قرار دادن یک بالشت کوچک می‌توانید از کمر خود حمایت کرده و مانع از فشار به ستون فقرات بشوید.

صفحه نمایشگر شما باید دقیقا روبرو چشم‌ها قرار گیرند، اگر اینگونه نباشد، باعث می‌شود سر شما رو به پایین قرار گرفت و ناخودآگاه قوز کنید. به همین دلیل معمولا می‌توانید با قرار دادن یک کتاب زیر مانیتور آن را بالاتر قرار دهید و یا اگر چنین امکانی ندارید، ارتفاع صندلی را پایین بیاورید.

به صورت متوسط افراد یک سوم از عمر خود را خواب هستند، بنابراین باید به نکاتی بهداشتی در طول خواب دقت زیادی داشته باشیم، تا علاوه بر افزایش کیفیت خواب سلامتی بدن را حفظ کنیم.

برای رفع قوز کمر بهتر است هرگز بر روی شکم نخوابید، توصیه ما خوابیدن به پشت است. یک بالشت کوچک را در زیر زانوهای خود قرار دهید تا کمرتان به خوبی بر روی تشک قرار گیرد. این مساله به رفع قوز کمر کمک می‌کند. همچنین اگر قصد خوابیدن به پهلو را دارید، همه بدن را به سمت مورد نظر خود بچرخوانید و هرگز بالاتنه را به صورت مجزا نچرخاندید.

یک بالشت مناسب انتخاب کنید. بالشت نه باید خیلی سفت باشد و نه خیلی نرم. همچنین توصیه می‌شود هر ۱۰ سال بالشت خود را تعویض کنید.

 

بخوانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

من چند وقت پیش یک قوز بند خریدم

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش های از بین بردن قوز پشت

ورزش درمانی یکی از مهمترین اجزای بره‌ی درمانی برای کیفوز (قوز پشت کمر) است. این روش خصوصا برای افرادی که قوز پشت کمر آن‌ها ناشی از قرارگیری بدن در حالت ناصحیح است، بسیار مفید و موثر می‌باشد، چرا که فیزیوتراپیست می‌تواند با تقویت عضلات اطراف ستون فقرات، به اصلاح حالت قرارگیری بدن کمک کند.

اصلی‌ترین گروه‌های عضلانی که در تمرینات اصلاحی مخصوص کیفوز، بر آن‌ها تمرکز می‌شود، عبارتند از عضلات عقب‌کشنده و پایین‌کشنده‌ی کتف ( عضلات متوازی‌الاضلاع یا رومبوئید، عضلات ذوزنقه‌ای تحتانی و میانی). برای بهبود عملکرد عضلاتی که بر روی استخوان کتف اثر دارند و لازم است که تمرینات کاملا اختصاصی برای آن‌ها طراحی شوند.

تشخیص این مشکل بر اساس معاینه فیزیکی و تهیه عکس رادیولوژی انجام می شود. در این حالت یک سابقه پزشکی کامل از بیمار دریافت می شود تا به این ترتیب بتوان سایر دلایل بالقوه تاثیرگذار بر ایجاد قوز کمر را تشخیص داد. عکس برداری رادیولوژی به منظور ارزیابی وضعیت قرارگیری مهره ها در ستون فقرات و اندازه گیری انحنای کلی آن در هنگام نگاه کردن به فرد از جلو و عقب مورد استفاده قرار می گیرد.

بیمار مبتلا به قوز کمر شوئرمن را می توان با توجه به زاویه ستون فقرات از 4 درجه تشخیص داد. همانطور که گفته شد، این شرایط باعث می شود سه مهره یا در یک ردیف قرار گیرند. در صورتی که برای بیمار از اسکن ام آر آی (MRI) استفاده شود، معمولاً گره های اشمولر در ستون فقرات مشاهده شده و فتق دیسک محدود در ناحیه انتهایی مهره ها دیده می شود. این نوع فتق دیسک متفاوت از فتق دیسکی است که در ناحیه ای از ستون فقرات که اعصاب در آنها وجود دارد، ایجاد می شود.روش های از بین بردن قوز پشت

درمان قوز کمر با جراحی با خطرهای احتمالی خاصی همراه است. به همین دلیل عمل جراحی صرفاً زمانی انجام می‌شود که مزایای انجام جراحی بیش از خطرهای احتمالی آن باشد. در هر حال جراحی برای اکثر موارد قوز کمر توصیه نمی‌شود.

پزشک تحت شرایط زیر و به منظور برآورده ساختن اهداف زیر جراحی را پیشنهاد می‌دهد:

18 تمرین ورزشی برای رفع قوز کمر ارائه شده که انجام آن‌ها باعث بازیابی راستای مناسب بدن می‌شود. ما همچنین یک بره نمونه ورزش روزانه داریم که نشان می‌دهد چگونه می‌توان ورزش برای قوز کمر را به بخشی از زندگی روزمره خود تبدیل کنید.

از آنجا که خم کردن قسمت بالایی پشت به جلو برای بدن کار ساده‌ای است، تمرینات پل زدن و نگه‌داشتن وضعیت پل به شما کمک می‌کنند که عضلات و مفاصلتان را طوری پرورش دهید که در حالت خم شده به عقب نیز راحت باشند. پل زدن در همان حال که تمامی گروه عضلات خلفی تنه را فعال می‌سازد، و این ورزش برای قوز پشتی به معکوس کردن تمایل طبیعی بدن به خم شدن به جلو هم کمک می‌کند .

پل زدن یک تمرین اصلاح عملکرد است که علاوه بر فعال کردن عضلات کفل، عضلات عمقی ستون فقرات را نیز تقویت می‌کند.

وقتی قویتر شدید می‌توانید انواع سخت‌ تر ورزش قوز کمر و حرکت پل را تمرین کنید، مانند حرکت «پل کامل» که در آن باید طوری به بدن قوس دهید که تنها سر و پاهایتان به عنوان ‌تکیه‌گاه روی زمین بمانند. می‌توانید این حرکات را به شکل حرکات ایزومتریک (چیزی شبیه به حرکت پلانک معکوس ) انجام دهید یا تنه را پایین بیاورید و حرکت را تکرار کنید.

قرار گرفتن در حالت نشسته به مدت خیلی زیاد باعث کوتاه شدن قسمت‌های بالایی و پایینی پشت، و در نهایت ناسب شدن وضعیت قامت فرد می‌شود.
کشش صلیب آن‌قدر برای اصلاح این عضلات کوتاه شده مناسب است که باید آن را هر روز انجام دهید.


نحوه انجام:

برای انجام این ورزش برای رفع قوز پشت سر پا به حالت صاف بایستید، دست‌هایتان را به کنار باز کنید و آن‌ها را تا شانه بالا بیاورید. طوری مچ دست‌هایتان را بچرخانید که انگشتان شستتان رو به عقب قرار بگیرند، و دست‌هایتان را به حالت کشش دادن به سینه عقب ببرید. کمی در همین وضعیت بمانید و سپس به وضعیت اولیه برگردید. این حرکت را تکرار کنید.

انجام حرکات چرخشی ستون فقرات سینه‌ای برای افزایش توانایی حرکت دادن منطقه ستون فقرات سینه‌ای ضروری است.‌ منطقه ستون فقرات سینه‌ای برای خم شدن، کشیده شدن و چرخیدن تکامل یافته است. افراد مبتلا به قوز کمر توانایی کمی در حرکت دادن این منطقه دارند، بنابراین با انجام حرکت چرخش ستون فقرات سینه‌ای خواهند توانست به خوبی با این مشکل مقابله کنند.


نحوه انجام:

طوری روی چهار دست و پا قرار بگیرید که دست‌هایتان کاملاً کشیده شده و دقیقاً روبروی شانه‌هایتان قرار بگیرند. دست راستتان را بلند کنید و آن را پشت سرتان نگه دارید. آرنجتان را به زیر عضلات سمت چپ سینه خود بچرخانید. این چرخش را در جهت عکس انجام دهید تا جایی که آرنجتان بالای سرتان قرار گیرد، و تلاش کنید تا جایی که امکان دارد آرنجتان را بچرخانید. اگر با نگاهتان آرنج متحرک را دنبال کنید این ورزش برای قوز پشت مؤثرتر خواهد شد.

یکی دیگر از تمرینات مناسب برای جااندازی مفاصل ستون فقرات سینه‌ای، حرکت کودک است که یکی از تمرینات یوگا می‌باشد.


نحوه انجام :

به حالت دوزانو بنشینید طوری که باسن شما روی پاشنه‌ی پاهای شما باشد. سپس خم شوید تا بدن شما روی ران پاها بایید و دستان خود را به سمت جلو دراز کنید. حالا کف دست راست خود را بچرخانید و دست خود را از زمین بلند کنید. این حرکت عضلات ذوزنقه‌ای را نیز درگیر می‌کند. این حرکت را برای هر طرف، ۱۰ بار تکرار کنید.


بخوانید:

درمان درد و کوفتگی عضلات کمر در اثر افتادن و سقوط از پله


فواید و عوارض چسب کمر


عوارض گودی کمر و درمان این عارضه

تمرین بارفیکس در واقع یکی از موثرترین تمریناتی است که ما برای اصلاح قوز کمر استفاده می‌کنیم.


نحوه انجام :

به صورت دمر روی توپ فیزیوبال بخوابید و پاهای خود را به دیوار فشار دهید یا آن‌ها را زیر یک نیمکت قفل کنید. قفسه سینه‌ی شمت نباید با توپ در تماس باشد. دستان خود را به صورت ضربدری روی هم قرار دهید و از کمر به جلو خم شوید تا جایی که تنهی شما کاملا با توپ در تماس باشد و سپس دوباره تنه‌ی خود را از روی توپ بلند کنید. هنگامی که بدن خود را بلند می‌کنید، بالا تنه‌ی شما باید با پاهای شما همراستا شود.


نحوه انجام :

دست ها را پشت خود قرار دهید و همانند تصویر کف دست ها را به هم بچسبانید. دست ها از آرنج باید کاملا صاف باشد. با این تمرین شانه ها باید به یکدیگر نزدیک شوند. این حالت را ۱۰ ثانیه نگه دارید.


نحوه انجام :

روی شکم دراز بکشید، دست‌ها را در کنار سر بگذارید و دراز کنید.
سر را در وسط بدن و در حالت خنثی نگه دارید، رو به پایین نگاه کنید، بازوها و پاها را بالا ببرید.
دست‌ها و پاها را تا جایی که می‌توانید از بدن دور کنید. 3 ثانیه در این حالت بمانید و حرکت را 1 بار تکرار کنید.

زمانی که پشت کامپیوتر نشسته اید به پشتتان چیزی را آویزان کنید تا شما را به عقب بکشید و باعث شود کمر را صاف نگه دارید. برای این کار چوب لباسی بهترین وسیله است.

لبه صندلی بنشینید و بازوها را پشت سرتان قرار دهید. ستون فقرات را خم کنید و به سقف نگاه کنید. سر را عقب بگیرید و همینطور به سقف نگاه کنید تا به پشتی صندلی برسید.روش های از بین بردن قوز پشت

روی تشک سفتی بنشینید و 2 زیردستی در طرفین خود قرار دهید. سپس دست‌ها را روی آنها بگذارید و سعی کنید تنه را به سمت بالا بکشید به طوری که باسن از زمین جدا شود. این حالت را به مدت 8 ثانیه حفظ کنید.

گوشه اتاق بایستید و دست‌ها را به دیوارها تکیه دهید. سپس سعی کنید تنه خود را به سمت جلو ببرید و این وضعیت را چند ثانیه حفظ کنید.

در حالت سجده قرار بگیرید و دست‌ها را پشت سر بگذارید و سپس گردن و تنه را تا حدی بالا بیاورید که با لگن در یک سطح قرار بگیرند. این ورزش ممکن است برای افراد بزرگسال و با وزن زیاد دشوار باشد. دقت کنید هنگام تمرین، هیچ دردی نباید وجود داشته باشد.

تمرین لغزاندن اسکاپولا روی دیوار علاوه بر بهبود قابلیت حرکت شانه‌ها، با کشیده کردن ستون فقرات سینه‌ای باعث متحرک شدن این قسمت از ستون فقرات نیز می‌گردد. این تمرین، که عضلات منقبض کننده شانه‌ها را نیز تقویت می‌کند، به عنوان یکی از بهترین تمرینات درمانی برای قوز کمر شناخته می‌شود.


نحوه انجام:

حدود 3 سانتی‌متری یک دیوار بایستید، طوری که پشتتان به آن باشد. در حالی که دست‌هایتان به شکل «W» است و کف دست‌هایتان رو به بالا است، دست‌هایتان را آن‌قدر به طرف بالای دیوار هل بدهید که به شکل «Y» دربیایند. شانه‌هایتان را جمع کنید و دست‌هایتان را دوباره به حالت «W» درآورید.

این ورزش بی‌نظیری است که مربی افسانه‌ای، جو دیفرانکو، آن را ‌گذاری کرده است. فواید این ورزش عبارتند از تقویت عضلات چرخش دهنده در قسمت بالایی پشت و همچنین بهبود توانایی حرکت دادن نواحی قفسه سینه و شانه‌ها.


نحوه انجام:

روی شکم دراز بکشید طوری که سرتان روی زمین باشد و قسمت پایینی پشتتان را کمی به داخل قوس دهید. در حالی که دست‌هایتان را به حالت «Y» جلوی خود باز کرده‌اید و انگشتان شستتان رو به بالا هستند، دست‌هایتان را به شکل یک قوس به عقب هل بدهید تا جایی که دست‌هایتان به پشت کمرتان برسد (چیزی شبیه حالت دستبند زدن). دست‌ها را با یک قوس معکوس به حالت اول برگردانید.

اگر این ورزش را به طور صحیح انجام دهید در پایان در قسمت بالایی پشت احساس گرمی خوشایندی خواهید داشت؛ این حرکت برای گرم کردن قسمت بالایی پشت قبل از بلند کردن وزنه مناسب است.


به صورت دمر بخوابید و آرنج خود را خم کرده و کف دستانتان را جلوی خود، روی زمین و روی یکدیگر قرار دهید و سپس پیشانی خود را نیز روی دستانتان قرار دهید. در این حالت صورت کاملا به سمت پایین و روی دست‌ها قرار دارد و پها نیز املا صاف هستند. حالاسر، دستها و قفسه‌ی سینه‌ی خود را از روی زمین بلند کنید، در حالی که دستها و پیشانی شما همچنان در تماس هستند. بالاتنه‌ی خود را اجایی که می‌توانید از زمین بلند کنید، درحالی که پاها همچنان روی زمین هستند. این حالت را حداقل برای ۱۰ تا ۱۵ ثانیه نگه دارید. این حرکت را روزی ۱۰ بار تکرار کنید. شما کشش این حرکت را در کمر، قفسه سینه و شکم خود احساس می‌کنید.


روی زمین دراز بکشید و استوانه اسفنجی را زیر بدن، تقریباً وسط پشت بدن، قرار دهید.

به آرامی استوانه را با حرکت بدن به بالا و پایین بغلتانید تا عضله‌های پشت بدن و مهره‌های صدری را ماساژ دهید.

کاربر گرامی چنانچه درمورد ” درمان قوز کمر ” سوالی داشتید. در پائین همین صفحه در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید . و با مجله دلگرم همراه شوید و از دانستنی های پزشکی بیشتری آشنا شوید.



پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

آیا می دانید نشانه ها و علائم شکستگی فک یا دررفتگی فک چیست؟ آیا دررفتگی فک درد دارد یا بدون احساس درد، فک از جای خود خارج می شود؟ راه های درمان شکستگی فک و دررفتگی فک چیست؟ آیا تنها دلیل دررفتگی فک، خمیازه کشیدن و زیاد باز کردن دهان است؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و ارتوپدی دکتر سلام، در مورد علل، علائم و نشانه ‌ها و درمان شکستگی فک و دررفتگی فک بحث خواهد کرد. من دچار شکستگی فک شده ام یا

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این روش های از بین بردن قوز پشت

عفونت انگلی در کودکان چیست؟ وقتی، جانی شش ساله از درد شکم خود ناله می کرد، امیلی در این اندیشه بود که او برای نرفتن به مدرسه بهانه

بودایی ها از یک سری اشکال دستی روحانی و سبک مانند به مودراس (Mudras) در تمریناتشان استفاده می کنند. هر کدام از این اشکال معانی و دلایل

فصل سرما بهترین دوست پوست شما نمی تواند باشد. در یک نگاه ساده، صورتی پوسته پوسته  نشانه از این امر است. چه می گویید اگر که به شما

در مورد آبسه دندان چه اطلاعاتی دارید؟ چگونه میتوان آبسه دندان را درمان کرد؟ آبسه دندان یکی از مشکلات سلامتی رایج دهان در کودکان است که به توجه

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *