درمان گیاهی برای عفونت کلیه و مثانه

خواص دارویی و گیاهی

دستگاه ادراری از کلیه‌ها شروع می‌شود. کلیه ها هم توسط لوله‌هایی که حالب خوانده می‌شوند به مثانه وصل می‌شوند. دستگاه ادراری به پیشابراه ختم می‌شود که لوله کوتاهی است که ادرار را به خارج از بدن می‌برد. وقتی باکتری‌های موجود در روده‌ها، از راه رکتوم به پیشابراه برسند و از آنجا بالا رفته وارد مثانه شوند، عفونت به وجود می‌آید.با دلگرم همراه باشید.

باکتری‌ها می‌توانند مثانه را آلوده کرده و عفونت ایجاد کنند و یا بدون آنکه علامتی ایجاد کنند، در آنجا تکثیر یابند.در هر یک از این موارد، باکتری‌ها ممکن است از راه حالب بالا رفته و کلیه‌ها را دچار عفونت سازند. عفونت کلیه خطرناک است و ممکن است باعت زایمان زودرس در خانم‌های باردار یا سایر عوارض گردد.عفونت مثانه در بین خانم‌های 2 تا 5 شایع است.

تشخیص عفونت مثانه

در اینجا بعضی از راه‌حل‌های موثر و طبیعی خانگی برای عفونت مثانه که ارزان، بی‌ضرر و آسان هستند به شما ارائه می‌شود.

۱. آب فراوان بنوشید:

این بهترین درمان برای عفونت مثانه است. آب عامل پاک‌کننده عالی است و به دفع باکتری‌های مضر در قالب ادرار رقیق شده کمک می‌کند. بنابراین برای خلاص شدن سریع از عفونت مثانه به میزان زیادی آب بنوشید.

۲. جوش شیرین:

جوش شیرین یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای درد عفونت مثانه است. فقط لازم است یک قاشق مربا خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب مخلوط کنید، و آن را بنوشید. این درمان را روزانه تکرار کنید تا علائم به طور کامل فروکش کنند.

۳. آب ذغال اخته:

آب ذغال اخته یک درمان خانگی موثر برای جلوگیری از عفونت مثانه در زنان باردار است. ذغال اخته حاوی آنزیم‌هایی است، که واقعا در درمان عفونت مثانه مفید هستند. بنابراین، نوشیدن آب ذغال اخته به شما اجازه خواهد داد به سرعت از شر عفونت مثانه خلاص شوید.نکته- اگر شما یا یکی از افراد خانواده‌تان سابقه‌ی سنگ کلیه دارید، یا اگر برای رقیق شدن خون دارو مصرف می‌کنید از نوشیدن آب ذغال اخته پرهیز کنید.

۴. سرکه‌ی سیب:

خودتان را در آب حاوی سرکه‌ی سیب شستشو دهید. این کار به میزان زیادی احساس سوزشی را که هنگان ادرار کردن به خاطر عفونت مثانه به وجود می‌آید کاهش می‌دهد.

۵. ماست:

خوردن ماست نیز سودمند است چون شامل اسیدوفیلوس است، که به درمان عفونت مثانه کمک می‌کند.

۶. کیسه‌ی آب گرم:

به منظور رهایی از درد ناشی از عفونت مثانه، از یک کیسه‌ی آب گرم بر روی ناحیه شکم استفاده کنید.

۷. خوک طلایی:

خوک طلایی به خاطر خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی‌اش شناخته شده است. این گیاه به سرعت جداره‌ی مثانه را ترمیم می‌کند، خونریزی را بند می‌آورد و زخم ناشی از عفونت را نیز درمان می‌کند.

۸. بید گیاه:

بید گیاه درمانی تسکین دهنده برای کاهش التهاب در مثانه، پروستات یا پیشابراه است. این گیاه برای درمان سنگ کلیه نیز مفید است.

۹. گل گز روغنی:

این یک داروی گیاهی خوب برای درمان عفونت مثانه است. یک قاشق چای خوری آب گل گز روغنی را در یک دوم لیوان آب نارگیل مخلوط کنید و حداقل ۲ بار در روز از آن بنوشید.

۱۰. لیمو:

یک قاشق چایخوری آب لیمو را در ۱۸۰ میلی لیتر آب جوش مخلوط کنید. این محلول را به منظور رهایی از احساس سوزش و همچنین خونریزی ناشی از عفونت مثانه بنوشید.

۱۱. کاکل ذرت:

کاکل ذرت یک ادرار آور عالی و گیاهی موثر برای درمان عفونت مثانه است. این ماده تا حد زیادی التهاب مثانه، مجرای ادراری یا پروستات را کاهش می‌دهد. در درمان سنگ کلیه و التهاب مجرای ادراری کودکان نیز مفید است.

۱۲. اسفناج:

مقادیر مساوی از آب اسفناج تازه و آب نارگیل را با هم مخلوط کنید، و به منظور از بین بردن عفونت مثانه آن را بنوشید.

۱۳. علف طلایی:

علف طلایی یکی از بهترین داروهای گیاهی برای درمان درد عفونت مثانه است. این گیاه یک عامل ضد قارچ خوب است، که همچنین به تسکین درد ناشی از عفونت نیز کمک می‌کند. علف طلایی برای مثانه به عنوان یک تنظیم‌کننده عمل می‌کند.

۱۴. برگ تربچه:

آب برگ تربچه را بگیرید و برای خلاص شدن از شر عفونت‌ مثانه هر روز یک فنجان از آن بنوشید.

۱۵. روغن چوب صندل:

دست کم ۵ قطره روغن چوب صندل برای درمان عفونت مثانه کافی است.

۱۶. ویتامین ث:

مصرف ویتامین ث خود را افزایش دهید. ویتامین ث به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و مانع از رشد باکتری‌هایی می‌شود که باعث عفونت‌ مثانه می‌شوند.

۱۷. سیر:

برای مبارزه با عفونت‌ مثانه سیر خام بخورید. سیر یکی از بهترین درمان‌هایی است که به معالجه‌ی عفونت مثانه کمک می‌کند. این یک عامل ضد باکتری یا ضد ویروسی خوب است، که به درمان سریع عفونت کمک می‌کند.

۱۸. روغن پونه‌ی کوهی:

عفونت مثانه را همچنین می‌توان با روغن پونه‌ی کوهی که یک عامل ضد باکتری بسیار عالی است درمان کرد.از آن جایی که یک آنتی بیوتیک طبیعی است برای درمان عفونت مثانه بسیار خوب عمل می‌کند.جعفری به درمان التهاب ناشی از عفونت مثانه کمک می‌کند. گیاهان دیگری که می‌توانند برای درمان التهاب مثانه استفاده شوند مولین و مارشمالو هستند.

داروهای هومئوپاتی برای عفونت ادراری

۱. کانتاریس:

زمانی که فرد به علت عفونت‌ مثانه درد حادی را همراه با نیاز ناگهانی به دفع ادرار تجربه می‌کند اما قادر به ادرار کردن نیست، از این درمان استفاده می‌شود.

۲. بادلرزان:

درمان بادلرزان وقتی که درد مکرر همراه با نیاز ناگهانی به ادرار کردن وجود دارد برای معالجه‌ی عفونت مثانه به کار بسته می‌شود.

۳: کچوله

درمان کچوله زمانی می‌تواند انجام شود که نیاز مکرر به ادرار کردن وجود دارد و این نیاز مبرم هرگز به طور کامل برطرف نمی‌شود، حتی پس از ادرار کردن.

۴: عشبه‌ی بیابانی

این درمان زمانی توصیه می‌شود که فرد، به علت عفونت‌ مثانه، در هنگام ادرار کردن سوزش دردناکی احساس می‌کند.

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از عفونت مثانه

منبع:ستاره،تبیان،بازده

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

عفونت ادرار یک بیماری باکتریایی است که زنان دچار آن می شوند گرچه آقایان هم گاهی با این مساله مواجه می شوند. نشریه اینترنتی آرگا قصد دارد در این مطلب به درمان گیاهی عفونت ادراری بپردازد و راه حل های مفیدی را برای حل این مشکل معرفی نمایید.

سیستیت که با عمومی عفونت ادراری شناخته شده است یک بیماری ویروسی و باکتریایی است که در اغلب موارد خانمها را درگیر می کند. زنان به خاطر کوتاهی مجاری ادرارشان زودتر دچار عفونت می شوند و این اتفاق در سن 2 تا 5 سالگی روی می دهد. مردان نیز گاهی اوقات به دلیل رابطه با زنان آلوده دچار این مشکل می شوند. برای برطرف کردن این مسئله خواندن مقاله درمان گیاهی عفونت ادراری ما را از دست ندهید.

عفونت ادراری دلایلی متعدی دارد که از جمله آنها می توانیم به دیابت, ام اس, آسیبهای نخاعی, رابطه جنسی از معقد در آقایان, عدم بهداشت مناسب, استفاده از دوش واژینال, کاهش آب بدن, نگه داشتن ادرار, وراثت, افزایش پروستات و سنگ کلیه را برد. در این مطلب قصد داریم به درمان گیاهی عفونت ادراری بپردازیم اما قبل از آن به معرفی اجمالی علائم عفونت ادراری می پردازیم سپس نحوه درمان عفونت ادراری با گیاهان مختلف را مطرح می نماییم. تا پایان همراه ما باشید.

امیدوارم موارد فوق در پیشگیری و درمان گیاهی عفونت ادراری مثمر ثمر قرار بگیرد و با استفاده از این راهکارها مشکلات جسمی خود را در رابطه با عفونت ادراری حل نمایید. از تمامی شما دوستان علاقه مند دعوت می نماییم با کلیک بر روی درمان خانگی مجله آرگا از دیگر اطلاعات مفید و کاربردی در زمینه درمان های خانگی انواع بیماری ها دیدن نمایید.

منبع : آرگا


اگر می خواهید عمل زیبایی انجام دهید، بخوانید!



کجای استانبول هتل رزرو کنیم؟



چطور با جراحی ترمیمی زیباتر شویم؟



چگونه از شر اختلالات خواب رهایی یابیم؟



هیچوقت این جملات را به زبان نیاورید!



راز شاد بودن چیست؟

نشانی شما منتشر نخواهد شد.


دکتر ابوالفضل زارعی، جراح پلاستیک و زیبایی بینی، صورت، پلک


دکتر ابوالفضل احیایی – درمان اختلالات خواب و ترک سیگار با جدیدترین روش


دکتر علی کربلایی خانی – جراح پلاستیک و فوق تخصص جراحی ترمیمی



رِسا – رسانه سلامت ایرانیان

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *