روش درمان سریع کمر درد

آیا می دانید نشانه ها و علائم شکستگی فک یا دررفتگی فک چیست؟ آیا دررفتگی فک درد دارد یا بدون احساس درد، فک از جای خود خارج می شود؟ راه های درمان شکستگی فک و دررفتگی فک چیست؟ آیا تنها دلیل دررفتگی فک، خمیازه کشیدن و زیاد باز کردن دهان است؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و ارتوپدی دکتر سلام، در مورد علل، علائم و نشانه ‌ها و درمان شکستگی فک و دررفتگی فک بحث خواهد کرد. من دچار شکستگی فک شده ام یا

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این روش درمان سریع کمر درد

با راه های جذب انرژی مثبت در خانه با قوانین فنگ شویی آشنایی دارید؟ ۲۰ سال پیش، افراد شاهد بودند که یوگا، یک عمل عجیب است که تاثیر

در مورد اصول فنگ شویی چه می دانید؟ آیا با آنها آشنایی دارید؟ اگر جزو افرادی هستید که تازه با مباحث و اصول فنگ شویی آشنایی پیدا کرده

تحقیقات تازه اطلاعات بیشتری درباره پتانسیل نوشیدنی ‌های رژیمی ارائه می دهند، یعنی نوشیدنی ‌های شیرین با افزودن شکر مصنوعی که به سلامت قلبی و عروقی، آسیب می

نقشه خانه در فنگ شویی باید چگونه طراحی شود؟ شروع فنگ شویی برای خانه کاری آسان است به شرطی که این کار را اصولی شروع کنید و آرام

می دانید اصول فنگ شویی حیاط خانه چیست؟ چگونه می توانید یک فنگ شویی خوب در فضای باز منزلتان داشته باشید؟ امروزه افراد در آپارتمان ها زندگی می

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

در این مطلب با انواع راه های درمان خانگی کمردرد آشنا می شوید. برای این منظور به معرفی مواد غذایی مفید و مضر، همچنین با شایع ترین علل بروز درد در ناحیه کمر هم می پردازیم.

گرفتن عضلات کمر منجر به کمردرد شدن می شود و درد آن نیز به صورت خفیف و یا شدید است. ایجاد درد در ناحیه کمر دلایل مختلفی مثل بلندکردن وسایل سنگین، ایستادن به مدت طولانی، صحیح ننشستن، ضربه خوردن به کمر و دارد. در به راه های درمان خانگی کمردرد می پردازیم.

کمردرد شدن تجربه دردناکی است که امروزه افراد گرفتار آن شده اند. این درد در واقع نشانه بد نشستن و در نتیجه به وجود آمدن اختلال در ستون فقرات است. اغلب داروهای تیلنول و آسپرین برای درمان کمردرد تجویز می شوند. این داروها عوارض جانبی داشته و در مصرف طولانی مدت موجب خونریزی روده شده و یا به کبد آسیب می رسانند. برای درمان کمردرد ابتدا دلیل ایجاد درد را پیدا کرده و بعد آن را رفع کنید.

بیشترین علل ایجاد کمردرد عبارتند از کشش عضلات، عدم فعالیت جسمانی، نشستن ناسب، پوشیدن کفش ناسب، کمردرد بارداری، آرتروز، افزایش وزن، استرس و فشار عاطفی، یبوست و خوابیدن روی تشک ناسب می باشد.روش درمان سریع کمر درد

برای پیشگیری از بروز کمردرد مواد غذایی زیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا شاهد درمان کمردرد خود باشید.

 یبوست منجر به کمردرد شده و بر شدت درد نیز می افزاید. بنابراین خوردن سبزیجات و میوه جات که منابع غنی فیبر هستند، برای درمان خانگی کمردرد, موثر و کارآمد می باشند.

اگر آب بدن کم شود، درد کمر افزایش می یابد لذا روزانه بین 8 تا 12 لیوان آب بنوشید.

پتاسیم برای کاهش یافتن التهابات مفاصل بسیار مناسب است. بنابراین مواد غذایی حای پتاسیم مثل سبزیجات با رنگ سبز تیره، موز، آووکادو، لبنیات، و نارگیل را در بره غذایی خود قرار دهید.

مصرف اسیدهای چرب امگا 3 که در ماهی و روغن آن به وفور یافت می شود، تا حد زیادی التهابات مفاصل و دردهای کمر را کاهش می دهد. اگر قادر به تهیه این مواد غذایی نیستید از مکمل های آن ها برای درمان خانگی کمر درد استفاده کنید.

انواع گوشت سفید مثل گوشت بوقلمون، مرغ و را جایگزین گوشت قرمز کنید. بدین ترتیب سلامت استخوان ها و عضلات حفظ و پروتئین مورد نیاز بدن نیز تامین می شود.

یکی از راه های موثر درمان خانگی کمردرد و رفع التهابات مصرف زردچوبه می باشد. این ادویه حاوی مواد و ترکیبات فعال ضد التهابی و ضد درد می باشد.

آناناس حاوی آنزیم های بروملین، پروتئولیتیک و پاپئین می باشد. این آنزیم ها تورم را کاهش داده و خاصیت ضد درد دارند.

MSM یک نوع مکمل ضد التهابی و حاوی مقادیر زیادی از گوگرد می باشد. این مکمل کمک به بهبود اسپاسم و گرفتگی های عضلانی و ساخت غضروف می کند.

منیزیم ماده ای معدنی و آرام بخش است. استرس را کاهش و فشار وارده بر عضلات را کم می کند.

کایروپراکتیک یکی از درمان های مکمل و خانگی کمردرد می باشد. در این روش مشکلات اسکلت بدن مخصوصا ستون فقرات با انجام حرکاتی بر روی آن ها برطرف می شود. انجام کایروپراکتیک به صورت منظم تاثیر به سزایی در تسکین دردهای کمر دارد.

ماساژ ناحیه کمر با روغن نعناع یکی دیگر از روش های درمان خانگی کمردرد می باشد. ترکیب این روغن با روغن نارگیل منجر به افزایش خواص درمانی می شود. روغن سرو و روغن کندر نیز جریان خون را افزایش و موجب تسکین درد کمر می شود.

برای جلوگیری از کمردرد و یا تسکین دردهای کمر از مصرف مواد غذایی زیر پرهیز کنید زیرا این مورد نیز از موارد درمان خانگی کمردرد می باشد. مواد غذایی زیر التهابات را افزایش و بر شدت درد در ناحیه کمر می افزایند.

منبع : آرگا






یک ایده شیک، انتخاب شاه گیوه پاشنه بلند با زیره و‌ پاشنه چرم



یک راهنمای محلی برای گشت و گذار در هانگژو


تور اتوبوس شگفت انگیز دبی، تفریحی متفاوت و جذاب


خدمات خانه تکانی و نظافت عید نوروز با کمترین هزینه!

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

روش درمان سریع کمر درد




خانه

موبایل

 

روش درمان سریع کمر درد

درد کمر که عموما در قسمت تحتانی آن به وقوع می پیوندد، دردیست که اکثر افراد زیر ۴۵ سال حداقل یک بار از آن رنج برده اند و می دانند که این درد می تواند بخشی از زندگی آنها را مختل کند.

اما در این مطلب قصد داریم به راه حل های ساده برای پیشگیری و یا بهبود آن اشاره کنیم. تا از شر این درد خلاص شوید.

 

۱. از گرما به جای مسکن استفاده کنید

هنگام بروز درد در ناحیه تحتانی ستون فقرات به جای مصرف استامینوفن و بروفن، سعی کنید کمرتان را گرم نگه دارید و از کیسه های آب گرم برای این کار کمک بگیرید. گرم نگه داشتن کمر به مدت ۸ ساعت می تواند تاثیر معجزه آسایی داشته باشد.

 

۲. مقدار کمتری پول در کیف پولتان قرار دهید

نشستن بر روی یک کیف پول تپل به سبب اینکه تعادل شما را بر هم میزند، می تواند منجر به آسیب به ستون فقرات شما و بعد از آن سیستم عصبی گردد. سعی کنید کیف پول خود را سبک کنید و به جای حمل تعداد زیادی اسکناس کم ارزش، اسکناس هایی با صفر های و یا کارت بانکی تان را حمل کنید، تا در هنگام نشستن، ستون فقرات شما به یک سمت متمایل نباشد.

 

۳. کیف دستی تان را خالی کنید

آویزان کردن یک وزنه سنگین به یک طرف بدن به اسکلت و ماهیچه های شما فشار وارد می کند. از هر ی که استفاده می کنید، در صورتی که وزن آن بیش از ۱۰ درصد وزن بدنتان است، بهتر است به فکر خالی کردن آن باشید. نگاهی به درون کیفتان بیاندازید و ببینید آیا آنچه را که حمل می کنید واقعا نیاز دارید؟

 

۴. حواستان به خیاط باشد

فرض کنید برای دوخت شلوار به سراغ خیاط میروید و خیاط به شما می گوید که یک پای شما از دیگری بلندتر است. این موضوع برای شما یک زنگ خطر جدی است. در صورتی که اختلاف ارتفاع ۲ پای شما از ۲ سانتیمتر است، بهتر است هرچه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه کنید و خودتان را برای پوشیدن کفش خاص آماده سازید.

 

۵. زانو ها را بالا نگاه دارید

در صورتی که در نشستن های طولانی بر روی صندلی در محیط کار و یا در حین پرواز، پای شما از سطح زمین فاصله داشته باشد، شما دچار درد در ناحیه کمر خواهید شد. بهتر است در چنین شرایطی، یک شئ مناسب زیر پای خود قرار دهید و پاها را اندکی بالاتر بیاورید. سعی کنید ارتفاع به حدی باشد که زانوهای شما بالاتر از باسن قرار بگیرند.

رعایت این نکات به پیشگیری از کمردرد و بهبود سریع آن کمک زیادی می کنند.

منبع:.salamatnews.com


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *