راه های درمان لاغری شدید




خانه

موبایل

اگر لاغرید بخوانیدگرچه شیوع اضافه وزن و چاقی در جوامع مختلف باعث شده است که چاقی و راه‌های کنترل آن موضوع اصلی بحث‌های رژیم درمانی و تغذیه باشد، کمبود وزن و لاغری نیز طیف دیگر مشکلات تغذیه‌ای بوده وشناخت علت آن و رساندن وزن فرد لاغر به وزن ایده‌آل، به مراتب مشکل‌تر و زمان برتر از کاهش وزن یک فرد چاق می‌باشد.راه های درمان لاغری شدید

محدوده وزن ایده‌آل بدن هر فرد با استفاده از شاخص نمایه توده بدن  و براساس قد، سن و جنس یک فرد و همچنین با توجه به شرایط جسمی و میزان فعالیت وی تعیین می‌شود. براساس طبقه‌بندی سازمان بهداشت جهانی، چنان چه نمایه توده بدن فرد کمتر از 18/5 باشد، فرد دچار کمبود وزن است، البته در برخی منابع، نمایه توده بدن زیر ۱۹ را برای زنان و زیر ۲۰ را برای مردان شروع مرحله کمبود وزن در نظر می‌گیرند.

دلایل لاغریدریافت ناکافی انرژی و مواد مغذی، اولین عامل کاهش وزن است که می‌تواند ناشی از فقر، عادات بد غذایی، شرایط روحی و عاطفی (که باعث بی‌اشتهایی می‌شود)، شرایط کاری و حذف وعده‌های غذایی، تنهایی، روزه گرفتن‌های طولانی، محدودیت حرکتی و یا نداشتن دندان‌های سالم باشد.

زمینه ژنتیکی و ابتلا به بیماری‌هایی چون سل، اختلالات تنفسی، اختلالات قلبی- عروقی، سرطان، پرکاری تیروئید و بیماری‌های مربوط به متابولیسم (که از رژیم غذایی متناسب با آنها استفاده نشود، نظیر بیماری سلیاک)، جذب ناکافی مواد غذایی، عفونت مزمن، اسهال مزمن، بیماری انگلی، اختلالات کبدی، دیابت نوع یک، بی‌خوابی، اختلالات جنسی، افسردگی و اعتیاد از سایر علل کمبود وزن و لاغری می‌باشند.

بنابراین زمانی که یک فرد با کمبود وزن حاد و یا مزمن مواجه می‌شود، باید از نظر عوامل فوق بررسی گردد. شناخت علت لاغری اولین قدم قبل از شروع بره غذایی است و اصلاح کمبود وزن نیاز به همکاری گروهی از متخصصین مختلف دارد.عوارض ناشی از لاغریاین عوارض عبارتند از احساس خستگی دائمی و زودهنگام، پوکی استخوان، کم‌خونی و کمبود مواد مغذی (که خود باعث تشدید کمبود وزن می‌شود)، کاهش مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها، قطع قاعدگی و تاخیر در التیام زخم و حتی مشکلات روحی و روانی.

راه‌حل‌های افزودن وزنباید توجه داشت که برخی افراد، به طور سرشتی لاغر هستند و افزودن وزن آنها بسیار دشوار و زمان‌بر است، اما به هر حال در اکثر موارد می‌توان با رژیم پرکالری حدودا ماهی یک کیلوگرم وزن این افراد را اضافه کرد. چنانچه لاغری فرد به دلیل یکی از بیماری‌های برده فوق باشد باید با کمک گرفتن از پزشک، آن مشکل را رفع کند.

بکار بستن راهکارهای زیر برای افزایش وزن توصیه می‌شود۱- استفاده از یک لیوان آبمیوه طبیعی یا نکتار در صبحانه (علاوه بر صبحانه معمول خودشان)۲- استفاده از تنقلات کم‌ضرر در فاصله غذاها به‌ویژه بعد از شام مثل یک لیوان بستنی یا چند شکلات یا مقداری مغز پسته، بادام یا فندق۳- در کسانی که مبتلا به اختلالات چربی خون نیستند، استفاده از ماست‌های چکیده همراه ناهار۴- مصرف دسرهای کوچک و مغذی مانند شیر و بیسکویت و شیرینی خشک ساده به وزن‌گیری کمک می‌کند.۵- گنجاندن میان وعده‌هایی کم حجم با محتوای انرژی بالا در بره غذایی افراد لاغر: برای این منظور فرد لاغر می‌تواند معجون‌های خانگی (شیر موز ساده، شیر موزی که به آن مقداری پودرگردو، بادام، پسته یا خرما افزوده شده و یا شیر موز بستنی) تهیه کرده و به میزان متعادل مصرف نماید.

۶- افزایش تعداد وعده‌های غذایی: ممکن است افراد کم وزن وعده‌هایشان کوچک‌تر باشد و زودتر سیر شوند، بنابراین بهتر است وعده‌های غذایی را از ۳ وعده در روز به ۶ وعده برسانند.۷- پرهیز از مصرف سالاد، آب و سایر نوشیدنی‌ها قبل از وعده غذایی اصلی۸- استفاده از میان‌وعده‌هایی که سبب افزایش دریافت حدود ۵۰۰ کیلوکالری در روز می‌شوند نظیر:۸ عدد کراکر + ۳۰ گرم پنیر + ۱ لیوان بستنی۱ لیوان غلات صبحانه + ۱ لیوان شیر + ۱ عدد موز + ۱ تکه نان تست + ۱ قاشق کره ‌بادام‌زمینی۶ عدد بیسکویت تهیه شده از گندم + ۲ قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی + ۲ قاشق غذاخوری کشمش + ۱ لیوان آب پرتقالیادآوری: هیچ‌گاه از اصول تعادل، تناسب و تنوع در بره غذایی غافل نشوید، حتی در زمانی که سعی دارید وزن خود را افزایش دهید.

افزاینده‌های اشتهاالف- ورزش: ورزش کردن دو حسن دارد: اولا اشتهای فرد به غذا خوردن را می‌کند و احساس کسالت را از بین می‌برد. ثانیا غذای خورده شده، صرف ساخته شدن عضلات می‌شود. بنابراین بهتر است که افراد لاغر قبل از صرف وعده‌های اصلی، پیاده‌روی‌های کوتاه‌مدت در هوای آزاد انجام دهند.ب- افزودن زنجبیل تازه، لیموترش، پودر لیمو، فلفل سیاه، پودر آویشن و ریحان بنفش و دارچین به غذا، به افزایش اشتها کمک می‌نماید.

ج- گیاهانی چون نعنا، گشنیز، ترخون، شاهی، ریحان، سوسنبر و شوید که به عنوان سبزی‌های خوراکی می‌باشند از بهترین و قوی‌ترین اشتهاآورها می‌باشند، لذا مصرف آنها به هنگام صرف غذا توصیه می‌شود.د- همچنین میوه گیاهانی مانند زیره سیاه، رازیانه، گلپر، زیره سبز و سیاه‌دانه که حاوی مقادیر زیادی رایحه هستند، از اشتهاآورهای قوی می‌باشند که می‌توانند به طور مستقیم و یا همراه با غذاها مورد استفاده قرار گیرند. در صورتی که میوه (دانه)‌های مذکور بخواهند به طور مستقیم مصرف شوند، حتما باید به صورت خردشده و یا پودرشده در آیند تا رایحه آنها بتواند در بدن آزاد شود.

هـ- پروتئین‌های حیوانی مانند گوشت مرغ، جگر، شیر، پنیر، ماهی و ماست حاوی ویتامین ۱۲ B هستند. این ویتامین یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های افزایش‌دهنده اشتها است. به همین دلیل به افراد بدغذا توصیه می‌شود حداقل روزی یک بار پروتئین حیوانی را در بره غذایی‌شان داشته باشند. پروتئین‌های حیوانی اگر بخارپز، گریل، تنوری یا سرخ‌شده باشند، باعث افزایش اشتها و ایجاد تمایل برای مصرف غذای می‌شوند.

و – افراد بدغذا یا کم‌اشتها بهتر است از ظروف رنگی روی میز غذا استفاده کنند، زیرا از روانشناسی رنگ‌های گرم و زنده مانند نارنجی، ارغوانی، قرمز و زردتیره می‌توانند باعث افزایش اشتها شوند.ز- سفره‌آرایی و آرایش بشقاب غذا نیز یکی از بهترین راه‌های افزایش اشتها محسوب می‌شود.منبع:jamnews.ir

خرید بلیط زیر قیمت بازار

داستان طلایی / آموزش موفقیت آسان

ولنتاین ایرانی-*-

تجهیزات مراکز بازی تا 35 درصد تخفیف

خرید انلاین محصولات زناشویی،6 درصد تخفیف

شامپو،مایع دستشویی،مواد خوراکی (زیر قیمت بازار)

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

در مورد روش های درمانی جوش های سرسیاه چه می دانید؟ چگونه میتوان جوش های سرسیاه بینی، چانه و حتی کمر را از بین برد؟ جوش های سرسیاه برآمدگی های کوچکی روی پوست هستند که به هنگام بسته شدن منافذ به وجود می آیند. هر کدام از منافذ بدن دارای یک کیسه مویی بسیار ریز و غده ای می باشد که چربی ترشح می کند، ماده ای که به آبرسانی و نرمی پوست کمک می کند. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست وموی دکتر

می دانید علت بوی بد دهان در کودکان چیست؟ صورت زیبایی را تصور کرده، سپس بوی بدی را تصور کنید! اصلا جالب نیست، مگر نه؟ بوی بد دهان، در هر سنی و بخصوص در سنین کودکی بسیار آزار دهنده است و از جذابیت کودک می کاهد. بوی بد دهان در کودکان نوپا، غیر معمول نیست. اغلب اوقات، بهداشت دهانی ضعیف دلیلی بر آن است، اما علت های دیگری نیز برای آن وجود دارد. خبر خوب این است که در اغلب موارد هیچ پیشگیری جدی وجود

آیا می دانید نشانه ها و علائم شکستگی فک یا دررفتگی فک چیست؟ آیا دررفتگی فک درد دارد یا بدون احساس درد، فک از جای خود خارج می شود؟ راه های درمان شکستگی فک و دررفتگی فک چیست؟ آیا تنها دلیل دررفتگی فک، خمیازه کشیدن و زیاد باز کردن دهان است؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و ارتوپدی دکتر سلام، در مورد علل، علائم و نشانه ‌ها و درمان شکستگی فک و دررفتگی فک بحث خواهد کرد. من دچار شکستگی فک شده ام یا

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت راه های درمان لاغری شدید

آتروفی یا تحلیل عضلات به معنی کاهش توده های عضلانی در اثر نبود فعالیت بدنی یا تغذیه مناسب است. این بیماری در افرادی که شیوه زندگی کم تحرکی

در مورد روش های درمانی جوش های سرسیاه چه می دانید؟ چگونه میتوان جوش های سرسیاه بینی، چانه و حتی کمر را از بین برد؟ جوش های سرسیاه

می دانید علت بوی بد دهان در کودکان چیست؟ صورت زیبایی را تصور کرده، سپس بوی بدی را تصور کنید! اصلا جالب نیست، مگر نه؟ بوی بد دهان،

در مورد جذب معشوقه با فنگ شویی چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می توان با کمک قوانین فنگ شویی کسی را به تسخیر خود در آورد و کاری کرد

در مورد فنگ شویی خوش شانسی چه می دانید؟ آیا واقعا میتوان با قوانین فنگ شویی، بدشانسی  را به خوش شانسی تبدیل کرد؟ قرار گرفتن در جهات مناسب

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

در مورد روش های درمانی جوش های سرسیاه چه می دانید؟ چگونه میتوان جوش های سرسیاه بینی، چانه و حتی کمر را از بین برد؟ جوش های سرسیاه برآمدگی های کوچکی روی پوست هستند که به هنگام بسته شدن منافذ به وجود می آیند. هر کدام از منافذ بدن دارای یک کیسه مویی بسیار ریز و غده ای می باشد که چربی ترشح می کند، ماده ای که به آبرسانی و نرمی پوست کمک می کند. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست وموی دکتر

می دانید علت بوی بد دهان در کودکان چیست؟ صورت زیبایی را تصور کرده، سپس بوی بدی را تصور کنید! اصلا جالب نیست، مگر نه؟ بوی بد دهان، در هر سنی و بخصوص در سنین کودکی بسیار آزار دهنده است و از جذابیت کودک می کاهد. بوی بد دهان در کودکان نوپا، غیر معمول نیست. اغلب اوقات، بهداشت دهانی ضعیف دلیلی بر آن است، اما علت های دیگری نیز برای آن وجود دارد. خبر خوب این است که در اغلب موارد هیچ پیشگیری جدی وجود

آیا می دانید نشانه ها و علائم شکستگی فک یا دررفتگی فک چیست؟ آیا دررفتگی فک درد دارد یا بدون احساس درد، فک از جای خود خارج می شود؟ راه های درمان شکستگی فک و دررفتگی فک چیست؟ آیا تنها دلیل دررفتگی فک، خمیازه کشیدن و زیاد باز کردن دهان است؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و ارتوپدی دکتر سلام، در مورد علل، علائم و نشانه ‌ها و درمان شکستگی فک و دررفتگی فک بحث خواهد کرد. من دچار شکستگی فک شده ام یا

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت راه های درمان لاغری شدید

آتروفی یا تحلیل عضلات به معنی کاهش توده های عضلانی در اثر نبود فعالیت بدنی یا تغذیه مناسب است. این بیماری در افرادی که شیوه زندگی کم تحرکی

در مورد روش های درمانی جوش های سرسیاه چه می دانید؟ چگونه میتوان جوش های سرسیاه بینی، چانه و حتی کمر را از بین برد؟ جوش های سرسیاه

می دانید علت بوی بد دهان در کودکان چیست؟ صورت زیبایی را تصور کرده، سپس بوی بدی را تصور کنید! اصلا جالب نیست، مگر نه؟ بوی بد دهان،

در مورد جذب معشوقه با فنگ شویی چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می توان با کمک قوانین فنگ شویی کسی را به تسخیر خود در آورد و کاری کرد

در مورد فنگ شویی خوش شانسی چه می دانید؟ آیا واقعا میتوان با قوانین فنگ شویی، بدشانسی  را به خوش شانسی تبدیل کرد؟ قرار گرفتن در جهات مناسب

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما- چاقی یکی از آرزو های دوردستی است که اکثر افراد لاغر به آن نمی رسند. به نظر می رسد چاق شدن آسان تر از لاغر شدن باشد اما افراد لاغر چنین نمی گویند!

حدود دو سوم افراد در ایالات متحده، دارای اضافه وزن بوده و یا چاق هستند. با این حال، بسیاری از افراد هم با مشکل دیگری مواجه هستند که آن بیش از حد لاغر بودن است . لاغری یک نگرانی قابل توجه است، زیرا کمبود وزن می تواند به اندازه چاق شدن برای سلامت شما مضر باشد. علاوه بر این، بسیاری از افرادی که به طور بالقوه کم وزن نیستند، هنوز می خواهند عضلات بیشتری به دست آورند.

راه های درمان لاغری شدید

این که آیا شما به لحاظ بالینی کم وزن هستید و یا در چاق شدن و ساختن عضلات دچار مشکل هستید، تفاوت زیادی ندارد و اصول اولیه راه حل برای هردو یکسان است. این مقاله یک استراتژی ساده برای چاق شدن ، که سلامت شما را حفظ کند ارائه خواهد داد.

کم وزنی به عنوان داشتن شاخص توده بدنی (BMI) کمتر از ۱۸٫۵ تعریف شده است. در واقع این شاخص به عنوان ابزاری برای تعیین چاقی یا لاغری افراد به کار می رود. این مقدار از توده بدنی مورد نیاز برای داشتن وضعیت سلامت بهینه کمتر است. در مقابل، شاخص بیش از ۲۵ برای اضافه وزن و بیش از ۳۰ برای چاقی درنظر گرفته می شود.

با این حال، در نظر داشته باشید که مشکلات زیادی در مقیاس BMI وجود دارد چرا که فقط به وزن و قد نگاه می کند و توده عضلانی را در نظر نمی گیرد. بعضی از مردم به طور طبیعی بسیار لاغر هستند اما هنوز هم سالم هستند. داشتن وزن کم با توجه به این مقیاس لزوما به این معنی نیست که شما مشکل سلامتی دارید.

کمبود وزن حدود ۲-۳ برابر در میان دختران و زنان رایج تر است. در ایالات متحده، ۱٪ مردان و ۲٫۴٪ زنان ۲۰ ساله و بالاتر دارای کم وزنی هستند.

– برای چاق شدن ، بسیار مهم است که این کارها را انجام دهید:

– خوردن نوشابه و دونات ممکن است به شما در چاق شدن کمک کند، اما می تواند سلامت شما را در همان زمان نابود کند. اگر وزن کم دارید و طبیعتا می خواهید مقدار متعادلی از توده عضلانی و چربی زیر پوستی به دست آورید، نه یک دسته چربی شکم ناسالم.

– تعداد زیادی از افراد هستند که وزن طبیعی دارند ولی در عین حال مبتلا به بیماری هایی مثل دیابت نوع ۲، مشکلات قلبی و سایر بیماری های مرتبط با چاقی هستند. بنابراین، کاملا ضروری است که شما هنوز هم غذاهای سالم بخورید و زندگی کلی سالمی داشته باشید.

مهمترین مواد مغذی برای به دست آوردن وزن سالم پروتئین است. عضله از پروتئین ساخته شده و بدون آن اکثر کالری های اضافی ممکن است به چربی بدن تبدیل شوند.

به گزارش نبض ما، مطالعات نشان می دهد که در طول دوره ای که غذا می خورید، یک رژیم غذایی با پروتئین بالا باعث می شود بسیاری از کالری های اضافی به عضله تبدیل شود. با این حال، در نظر داشته باشید که پروتئین یک شمشیر دو طرفه است.

پروتئین بسیار پرکننده است، به طوری که می تواند گرسنگی و اشتهای شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. که این باعث می شود کالری مورد نیاز سخت تر به دست شما برسد.

اگر شما در حال تلاش برای چاق شدن هستید، به ازای هر کیلوگرم، ۱٫۵ الی ۲٫۲ گرم پروتئین را هدف قرار دهید. اگر مصرف کالری شما بسیار زیاد باشد، حتی می توانید این مقدار را افزایش هم دهید.

مواد غذایی حاوی پروتئین شامل گوشت، ماهی، تخم مرغ، بسیاری از محصولات لبنی، حبوبات، آجیل و دیگر غذاها می شوند. اگر شما برای گرفتن پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دچار مشکل هستید، مکمل های پروتئین مانند پروتئین آب پنیر می تواند مفید باشد

به گزارش نبض ما، ترکیب دریافت کالری زیاد با تمرینات بدنی سنگین، دو عامل مهم است. با این حال در اینجا ۱۰ راهنمایی برای چاق شدن ارائه می شود:

۱- قبل از وعده های غذایی آب ننوشید. این می تواند شکم شما را پر کند و دریافت کالری کافی را برای شما سخت تر کند.

۲- بخورید در هر زمان که می توانید غذا یا غذای اضافی بخورید، مثلا قبل از خواب.

۳- شیر بنوشید. نوشیدن شیر کامل برای رفع تشنگی یک راه ساده برای دریافت پروتئین و کالری با کیفیت بالا است.

۴- اگر واقعا خواهان چاق شدن هستید می توانید شِیک های افزایش وزن را امتحان کنید. این پروتئین شیک ها حاوی پروتئین کربوهیدرات و کالری بسیار زیاد است.

۵- از بشقاب های بزرگتر استفاده کنید. قطعا از بشقاب های بزرگ استفاده کنید اگر قصد دارید کالری بیشتری دریافت کنید، زیرا بشقاب های کوچکتر باعث می شود مردم به طور خودکار کمتر غذا بخورند.

۶- به قهوه خود خامه اضافه کن. این یک روش ساده برای اضافه کردن کالری است.

۷- برای چاق شدن ، کراتین مصرف کنید. مکمل ساختاری کراتین مونوهیدرات می تواند به شما کمک کند که مقدار کمی وزن عضلانی خود را افزایش دهید.

۸- خوب بخوابید. خواب درست است برای رشد عضله بسیار مهم است.

۹- پروتئین خود را اول بخورید و سبزیجات را در آخر مصرف کنید. اگر مخلوطی از غذاها را در بشقاب خود دارید، ابتدا غذاهای غنی از کالری و پروتئین را مصرف کنید و در آخر سبزیجات را بخورید.

۱۰- سیگار نکشید. افراد سیگاری کمتر از افراد غیر سیگاری وزن اضافه می کنند و ترک سیگار اغلب منجر به چاق شدن می شود.

به گزارش نبض ما، در صورت کمبود وزن برخی از روش های سالم برای چاق شدن وجود دارد:

گونه چاق به معنای اضافه کردن چربی روی صورت نیست. شما می توانید با پیروی از برخی از روش های ساده طبیعی، تمرین و درمان خانگی به آن دست یابید. در ادامه در مورد نحوه چگونگی به دست آوردن گونه های چاق از طریق روش های طبیعی بحث خواهیم کرد.

گلاب رز و گلیسیرین ترکیبی عالی است که می تواند در شکل گیری گونه های چاق به خوبی کار کند. به نظر می رسد این ترکیب دارای خواص فوق العاده پوستی و مرطوب کنندگی است. گلاب رز و گلیسیرین را مخلوط کنید. شب گونه های خود را با آن مالش دهید.

بهتر است در زمان قبل از خواب باشد. بگذارید در طول شب روی صورتتان باشد و صبح فردا آن را با آب گرم بشویید. این ترکیب پوست را تغذیه و هیدراته می کند. برای رسیدن به گونه های چاق، این روند را به طور مرتب تکرار کنید.

عسل به عنوان یکی از موثر ترین روش های خانگی برای چاق شدن گونه ها در نظر گرفته می شود. عسل قادر به حفظ رطوبت در پوست است، در نتیجه باعث می شود پوست تازه و سالم بماند. حضور آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در جلوگیری از مشکلات پوستی رادیکال های آزاد دارد.

با مخلوط کردن ۱ قاشق چای خوری عسل همراه با پاپایا خمیری آماده کنید. این خمیر را بر روی گونه های خود قرار دهید و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نگه دارید. حالا آن را با آب گرم بشویید. بهتر است این روش را در صبح انجام دهید. تکرار منظم برای نتایج موثر لازم است.راه های درمان لاغری شدید

ویژگی سفت کنندگی پوست که در آلوئه ورا موجود است، برای جلوگیری از صاف شدن گونه ها موثر است که این باعث بهبود خاصیت الاستیک بودن پوست می شود. فراوانی آنتی اکسیدان ها در آلوئه ورا مانع از انواع آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد می شود. همچنین تولید کلاژن را افزایش می دهد که به پوست ظاهری با طراوت می بخشد.

گونه های خود را با ژل آلوئه ورا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ دهید، به مدت چند دقیقه به آن دست نزنید و سپس با آب گرم شستشو دهید. برای به دست آوردن بهترین نتیجه، این روند را دو بار در روز تکرار کنید. یکی دیگر از گزینه ها این است که آب آلوئه ورا را تهیه کنید و حداقل یک بار در روز مصرف کنید!

این یکی از بهترین روش های خانگی است که می توانید دنبال کنید. با مخلوط کردن کره و شکر، خمیری درست کنید. بهترین چیز در مورد این روش این است که به غیر از نرم کردن پوست، پوست را با لایه اضافی از چربی پوشش می دهد. پس از اعمال آن بر روی صورت خود، آن را با آب گرم شستشو دهید.

شنبلیله می تواند به شما در رسیدن به گونه های چاق در زمان کم کمک کند. شنبلیله غنی از ویتامین و آنتی اکسیدان است که مانع آسیب های شدید شده و پوست را صاف و سالم می کند. با مخلوط کردن ۱ قاشق چایخوری پودر شنبلیله و آب خمیری ضخیم تهیه کنید.

این خمیر را بر روی گونه ها بگذارید و به آرامی ماساژ دهید. و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به آن دست نزنید. هنگامی که خمیر به طور کامل بر روی صورت چسبید، می توانید آن را با آب گرم شستشو دهید. شما همچنین می توانید این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید.

شیر یکی دیگر از گزینه ها برای بدست آوردن گونه های چاق است. پوست شما را مرطوب می کند و باعث می شود پوست شما ملایم تر شود.

گونه های خود را با شیر سرد در حرکتی رو به بالا و حرکت دایره ای به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید برای ۵ دقیقه دیگر روی صورتتان بنشیند، سپس آن را با آب گرم بشویید. این کار را یکبار هر روز انجام دهید. همچنین می توانید ۱ تا ۲ لیوان شیر بدون چربی یا کم چرب به صورت روزانه بنوشید.

سیب حاوی مواد مغذی بسیاری است که برای پوست شما مفید است. آنتی اکسیدان ها در سیب ها از آسیب بافتی و چین و چروک جلوگیری می کنند. علاوه بر این، به پوست شما کمک می کند ظاهری نرم و چاق داشته باشد.

½ سیب طوری مخلوط کنید که خمیرمانند شود. این خمیر را بر روی گونه ها بگذارید و به صورت دایره وار به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از شستشو با آب گرم بگذارید روی صورتتان بماند. یک بار در روز این روش را تکرار کنید. همچنین روزانه هرزمان که می توانید سیب بخورید.

در مورد چاق شدن صورت شنیده اید در این مقاله با این موضوع آشنا شوید.

چاق شدن صورت با شیر خشک

چاقی پاها و یا همان چاق شدن پاهای لاغر با حرکات ورزشی بهتر و ماندگار ترخواهد بود.

برای چاق شدن پاها، پله نوردی کنید. بالا و پایین رفتن از پله (استپ) روی کل پایین تنه کار کرده و به بالا بردن حجم عضلانی این ناحیه کمک می کند.

می توانید برای این منظور از استپ های ورزشی استفاده کرده و خیلی ساده از آن بالا و پایین روید. برای بالا بردن شدت تمرین، دو دمبل در دست هایتان نگه دارید.

به طور کلی برای داشتن بازو و پاهای لاغر چیزی بیش از یک نگرانی بابت زیبایی است. کمبود وزن اغلب باعث ایجاد نشانه هایی از قبیل ضعف، خستگی، کوفتگی و احساس سرماخوردگی می شود.

همچنین می تواند اثرات جانبی روانی مانند کاهش اعتماد به نفس، اضطراب و افسردگی داشته باشد. اگر چه مقدار چربی در پاها و بازوهای های شما عمدتا به خاطر ژنتیک است، اما شما می توانید اندازه اندام خود را با تنظیم نمودن رژیم غذایی و رژیم های تناسب اندام افزایش دهید.

پنج وعده و یا در طول روز بخورید. به عنوان مثال، صبحانه، میان وعده صبحانه بزرگ، ناهار، شام و یک میان وعده در زمان خواب. غذاهای با کالری زیاد و چربی سالم مانند آوکادو، کره بادام زمینی، آجیل و گرانول را انتخاب کنید.

چاشنی ها و افزودنی هایی را به مواد غذایی خود اضافه کنید تا باعث افزایش کالری، که باعث افزایش چربی در سراسر بدن شما، از جمله بازوها و پاها شود. به عنوان مثال، شیر خشک را در سوپ، کره بر روی سیب زمینی و پنیر بر روی تخم مرغ اضافه کنید.

نوشیدنی های پرکالری را به جای آب مصرف کنید. هر روز شش لیوان یا از آن ها را مصرف کنید مانند شیر کم چرب و یا آبمیوه. ۲۰ دقیقه تمرین قدرتی، سه روز در هفته انجام دهید. ورزش به تحریک اشتها کمک می کند، شما را تشویق می کند که بخورید.

همچنین تشنگی شما را افزایش می دهد، بنابراین شما می توانید کالری بیشتری از طریق نوشیدنی های پرکالری اضافه کنید. تمرینات را انتخاب کنید که به طور خاص مربوط به بازو و پاها شود. مانند شنا، قدم زدن و

مکمل مخمر آب جو اشتها را نیز بالا می‌برد. اگر می‌خواهید چند کیلو چاق شوید نیز می‌توانید از مکمل مخمر آبجو استفاده کنید. در مخمر آبجو ویتامینهای گروه B، اسیدهای آمینه، مواد معدنی، فیبر، مواد آنتی اکسیدان و وجود دارد. با توجه به ترکیبات، این قرص در کمک به ترمیم بافتها، جلوگیری از برخی سرطانها، افزایش اشتها، رفع خستگی و بالا بردن انرژی بدن، رفع یبوست، تنظیم متابولیسم بدن و موثر باشد.

قبل از هرچیز لازم است توصیه شود که پیش از مصرف هرگونه دارویی با پزشک مربوطه حتما باید مشورت صورت گیرد. اما در مورد قرص ها و کپسول های چاقی نکاتی است که لازم است بدانید.

کپسول های افزایش وزن به روش های مختلفی کار می کنند. یکی از آنها افزایش اشتها است. وقتی احساس گرسنگی می کنید، طبیعتا غذا می خورید. در صورتی که قادر به مراقبت از رژیم غذایی خود در همه زمان ها نباشید، ممکن است در معرض مواد غذایی ناسالم قرار بگیرید. این باعث چاق شدن از طریق انباشت چربی در بدن می شود و شما را در معرض چاقی قرار می دهد. درصد قابل توجهی از چربی های بدن باعث بروز مشکلاتی در سلامتی انسان می شود.

برخی از کپسول ها برای چاق شدن وجود دارند که با کاهش سرعت متابولیسم بدن کار می کنند. در موارد خاص، متابولیسم کندتر می تواند به مشکلات مرتبط با آن مانند عدم انرژی، خستگی و غیره منجر شود. در صورت استفاده از خدماتی که نیاز به هشیاری و چابکی ذهنی دارد، این قرص ها ممکن است باعث مشکلات جدی شود. سرعت متابولیسم آهسته نیز ممکن است به عوارض مرتبط با سلامتی منجر شود.

کپسول های افزایش وزن با ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی بسته بندی می شوند. اگر چه بسیاری از این ها نقش مهم و مفیدی را ایفا می کنند، اما ممکن است در برخی شرایط برای سلامتی مناسب نباشند. به عنوان مثال، اگر شما از مشکلات کلیوی رنج می برید، ممکن است توصیه شود که از مواد معدنی مفید مانند سدیم و پتاسیم دوری کنید.

شما می توانید سوالات خود را از طریق لینک پرسش از دکتر با پزشکان ما مطرح نمایید.

نبض ما– مترجم: حسین مقدس زاده

زردچوبه برای لاغری؛ آیا زردچوبه برای کاهش وزن مفید است؟

7 خاصیت درمانی نارنج و تداخل آن با داروها

نکاتی درباره تغذیه پیش از بارداری که باید بدانید

طرز تهیه قهوه‌ ترک و خواص درمانی آن

5 خواص درمانی خرمالو که نمی دانید

12 فواید شگفت انگیز خرما

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

سلام من هرکاری میکردم وزنم از ۴۹ و ۴۸ تکون نمیخورد حتی چند سال تو وزن ۴۷ کیلو بودم ؛باشگاه میرفتم ،پودر چاقی میخوردم و چه و چه ولی اصلا تاثیری نداشت اگرم داشت یکی دو کیلو چاق میشدم دوباره برمیگشت به حالت اول،اما حالا لازم نیس به خودم فشار بیارم،اصلا سراغ پودر و قرص نرید چون واقعا مضره ،خب اولشو رو با عرق یونجه شروع کنید یه استکان از اونو با کمی شکر مخلوط کنید و یک ساعت قبل از صبحانه و شام بخورید به مدت ۲ هفته یه مشکلی که ما لاغرا داریم به نظرم جذب نشدن مواد غذای است برا همین سعی کنید بعد از هر وعده غذاییتون دو قاشق چایخوری شیره انگور میل کنید چون من واقعا تاثیرش رو دیدم مخصوصا بعد از شام و ناهار.بعدی اینکه سعی کنید صبحانه چیزای مقوی بخورید به جای قرص و کپسول و پولتونو بدید به یه بسته شیره انگور و یه بسته ارده و کمی پسته و گردو..ارده و شیره و مخلوط کنید بخورید واقعا عالیه..بین صبحانه و ناهار حتما یا کنجد بخورید یا کمی پسته حتما و ۲ ساعت بعد ناهار حتما یه سیب بخورید با هرمیوه ای در کناش که دوست دارید .شبا حتما قبل از خواب یه دونه موز ببخورید هم باعث چاقی صورت و هم بدن اینایی که میگم رو حتما تا دو ماه اجام بدین هرروز و اون عرق یونجه رو هم بعد دو هفته یه وقفه ۱۰روزه بدین بعد یه هفته دیگه بخورینتاثیرش در من حدود ۳ یا ۴ کیلو بوده در ماه،عرق یونجه عالیه شاید روز اول باعث خارش بشه ولی اهمیت ندید بعد یکی دوروز عادی میشه و این عرق برا اونایی که عصبی هستن و به خاطر عصبیت لاغر هستن عالیه عالیه چون یه جور حس بی تفاوتی و ریلکسی بهتون میده که باعث میشه کمتر حرص بخورید

سلاممرسی از راهنماییتخیلی واضح و خوب توضیح دادی

ای ولممکنه از پرکاری تیروئیدت هم باشهمیتونی ب کمپللکس مصرف کنی اشتهات رو هم زیاد میکنهو امگا۳

اما آهن و زینک لاغر میکنه

مرسی بابت راهنماییت خ خوب توصیف دادی کاش فقط روشن جواب بده چون همه راهی امتحان کردم

منم فوق العاده لاغرم و۱۰کیلوروقدووزنم کمبودوزن دارم وناامیدم وجوری شدم ک اعتمادبنفسم شده صفرومیخوام گریه کنم میخام اینوامتحان کنم کاش جواب بده

خانوم ماریا سعی کنید غذاهاتونو با نون میل کنید من با این روش ماهی چهار کیلو بدون هیچ دارو،پودر و هزینه ای چاق شدم.برای بدنسازی هم متدهایی دارم.

منم مثل توام خسته شدم از این وضع روزی ۳یا ۴ساعت گریه میکنم

واقعا بزرگواری کردی که با این حوصله مرتب و مفید توضیح دادی. واقعا جای تقدیر و تشکر داره . من واقعا نمیدونم چطوری تشکر کنم از شما. چون از مطلبی که نوشتید خیلی استفاده کردم?

خیلی ممنون عالی بود امیدوارم جواب بده

سلام عزیزم.واقعا ازت ممنونم.من الان سال دوم راهنمایبم.اما نسبت به سنم خیلی وزنم گمه.الان من ۴۰ کیلوم.امیدوارم که روشت جواب بده.قدمم ۱۵۸.اگه جواب بده خیلی خوشحال میشم..چند ماه دیگه مراسم داداشمه.نمیدونم با این لاغریم چی باسد بپوشم.تو رو خدا همگی واسم دعا کنین چاق بشم.واقعا مرسی ازت فاطمه جون?????

سلام‌دوست‌عزیزشما‌نیم‌ساعت‌قبلغذا‌مکمل‌آبجو‌بخورید‌‌صد‌در‌صد‌چاق‌میشی😍

مرسی بابت راهنماییت عزیز

منم مشکلم دقیقا عین شماستممنون از راهنماییت ?

لطفٱ از این ها بسازید تشکر من سعی خواهم کرد که این همه رو انجام بدم مرسی.

اوکی عالی بود

باسلام من قبلا لاغربودم اما ۱۰کیلواصاف کردم و چاق شدم .صورتم قبلا خیلی خوب بود پربود گونه داشتم اما مدتی رفتم باشگاه و گونه هام اب شدن .دوباره رژیم گرفتم چاق شدم اماصورتم هرکارکردم دیگه پر نشد الان خیلی ناراحت و افسرده ام ! گونه هام صاف شدن .چهره قبلیم اصلانیازبه ارایش نداشت توروخدابگیدچیکارکنم فقط صورتم پرشه گونه دربیارم

کود بده به گونه هات?

حتمن کود رو شما اثر کرده

کود دیگه چیه؟جواب بدین

سلام دوستانمن هم دارم عرق یونجه هم گندم وکنجد واسه میان وعده ها میخورم با تخمه تاثیرش خیلی خوبهقدم 16 وزنم 51 نظرن چند کیلو دیگه میخوام که اضافه کنم

حدود 7یا8کیلو

سلام. دختری شونزده ساله هستم .کلاس یازدهمم اما از کلاس هفتم وزنم ثابت و نه زیاد میشه نه کم وزنم 37 و نسبت به همس خیلی کمه .. کم اشتها نیستم .. فعالیت بدنی ندارم ممنون میشم کمکم کنید به هیچ وجه نمی تونم ورزش های سنگین انجام بدم .بدنم خیلی ضعیفه

سلام من به مدت چند سال هست که دچار لاغری هستم و هر چه به دکتر مراجعه کردم باز هم هیچ نتیجه ای نگرفتم و هیچ مشکل خاصی هم ندارم من ۲۳ سالم هست اما ۴۰ کیلو وزن دارم دوستانم همه من را مسخره میکنن خواهش میکنم یک راه حل خوب بهم بگین واقعا دارم از لاغری بیش ازحد رنج میبرم

سلام من از کپیول گیاهی استفادهکردم و نتیجه هم گرفتم

راهشو پیدا کردی ب منم بگو مرسی😔😔

سلام از چه کپسولی استفاده کردین

سسلام.روزی ده تا سفیده تخم مرغ آب پز بخور عااااااااااااااااالیه یکماه امتحان کن بگو خدا پدرتو بیامرزه.هرکی لاغرهه امتحان کنه ده تا ن کمتر ن بیشتر

سلام من خیلی لاغرهستم چی کارکنم

سلام ایاامپوا نیوروبیرون برای جاقی میشه استفاده کرد

سلام داکتر صاحبشما غذاهای که برای اضافه وزن بیان نمودیدهمه شان را صرف میکنم مضر استمثلا تخم ، شیر، لوبیا و .

سلام خیلى ممنون ناز مطالبتون🙏میشه من رو راهنمایى کنید در رابطه با أضافه کردن۵کیلوگرم در یک هفته🙏

باسلام من چندین ساله وزنم کمه ؛؛خیلی زود عصبانی میشم وضمنا اعتماد به نفسم ضعیف شده لطفن راهنمایی کنید

یه رژیم می گم گرون در می اد ولی جواب می دهروزانه باید خورده بشه به سه قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را بین صبحانه و نهار و بین نهار و شام و آخر شب قبل خواب میل کنید1 گرم بادام یا بادام زمینی (پودر کنید)1 گرم گردو یا کنجد (پودر کنید )5 گرم عسلیه موزیه لیوان شیراین تقریبا می شه 16 کالری ( تقریبا برابر کالری 2 تا نهار )همشو بریزید توی مخلوط کن و بنوشیدواسه افراد لاغر که علاقه ای به خوردن ندارند نوشیدن خیلی راحتتر از خوردن است

سلام ببخشید من هر چقدر میخورم اصلا چاق نمیشم یه شربت خوب بهم معرفی کنید

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

اعلام اسامی زدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره 37/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره 37/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

احتمالاهدف شما افزایش وزن است، ولی نباید بیش از حد چربی مصرف کنید. سراغ چیپس و شکلات نروید. غذاهای آماده و سرخ کردنی نخورید. بهترین چیز برای شما غذاهای پر پروتئین و کم چربی است!میزان آب خوردن روزانه ی خود را زیر نظر رژیم چاقی افزایش دهیدراحت ترین کاری که باید انجام بدهید ؛ خواب به میزان مناسب و کافی است، چیزی حدود هشت ساعت.

خوردن نوشابه، دونات و اقسام شیرینی ها ممکن است باعث اضافه وزن شود ولی در عین حال سلامتی شما را هم به خطر می‌اندازند. اگر قصد بالا بردن وزنتان را دارید باید تعادلی بین افزایش حجم ماهیچه‌ای و چربی زیر پوست برقرار کنید، نه اینکه فقط و منحصراً در ناحیه شکم چاق شوید.خوردن سیب زمینی پخته و تخم مرغ در وعده غذایی شام به شما کمک میکنه

سلام خوبه که درمان رو شروع کردید و تا حدی نتیجه گرفتید.ریزش مو میتونه تحت تاثیراسترسهایی که بر بدن وارد میشه باشه و درمانهای محدودی داره.مشکل تمرکز باید بررسی شه که ایا از وسواس فکری یا اضطراب یا مشکل دیگری هست یانه.لاغری بدن و اینکه شما از فرم بدنتون ناراضی هستید مساله دیگریه و میتونه ناشی از عوامل ژنتیک باشه.به هر حال توصیه میکنم درمان رو ادامه بدید وپیگیری کنید تا بازهم نتیجه بهتری بگیرید.

راه های درمان لاغری شدید

آرایش

مدل مو

مدل لباس

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *