راه های درمان غبغب

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

وجود غبغب در زیر چانه منظره‌ای نیست که کسی آن را دوست داشته باشد. برای از‌ بین بردن غبغب روش‌های مختلفی وجود دارد که در این مطلب آنها را معرفی خواهیم کرد.راه های درمان غبغب

غبغب شرایطی است که در آن، زیر چانه یک لایه چربی زیرپوستی شکل می‌گیرد. افراد دچار اضافه‌وزن غبغب دارند اما افرادی که اضافه‌وزن ندارند نیز گرفتار غبغب می‌شوند. خصوصیات ژنتیکی و یا شل‌شدن پوست نیز می‌تواند سبب ایجاد غبغب شود.

درادامه، روش‌های ازبین‌بردن غبغب را به شما معرفی خواهیم کرد.

با اینکه مدارک علمی در زمینه‌ی اثبات مؤثربودن حرکات ورزشی چانه وجود ندارد اما در اینجا به‌نتیجه‌ی تجارب دیگران استناد خواهیم کرد. هرکدام از این حرکات را بین ۱۰-۱۵ بار تکرار کنید.

اگر غبغب نتیجه‌ی اضافه وزن است، کاهش وزن می‌تواند به شما کمک کند. بهترین راه برای کاهش وزن، استفاده از رژیم غذایی و ورزش است. نکاتی که در ادامه می‌آید، برای کاهش وزن مهم هستند:

با کاهش وزن‌تان، غبغب نیز کمتر خواهد شد.

کلینک پزشکی مایو (Mayo) توصیه می‌کند هفته‌ای ۳۰۰ دقیقه در هفته یا ۴۵ دقیقه در روز، فعالیت ورزشی داشته باشید. همین‌طور توصیه می‌کنند در هفته، ۲ جلسه تمرین با وزنه انجام بدهید.

اگر غبغب شما به‌دلیل خصوصیات ژنتیکی است، شاید استفاده از ورزش و کاهش وزن مفید باشد. اما پزشکان از روش‌های دیگری برای درمان غبغب استفاده می‌کنند. مانند:

دیگر این روش لیپوساکشن است. در این روش از لیپوساکشن یا گرما استفاده می‌شود تا چربی زیر پوستی را از بین ببرند. در طول درمان غبغب، از بی‌حس‌کننده برای انجام عمل استفاده می‌شود.

لیپولیز فقط چربی اضافه را از بین می‌برد و کارش ازبین‌بردن پوست اضافه نیست. عوارض جانبی این عمل:

در روش مزوتراپی، با استفاده از مقداری مواد حلال چربی را به درون پوست تزریق می‌کنند.

در سال ۲۰۱۵ سازمان بهداشت آمریکا استفاده از اسید دگزیکسولیک را برای عمل مزوتراپی تایید کرد. اسید دگزیکسولیک سبب جذب چربی‌های بدن می‌شود.

برای درمان غبغب شاید نیاز به ۲۰ تزریق یا حتی در هر جلسه باشد. در کل به ۶ جلسه نیاز دارید. فاصله بین هر جلسه یک ماه است.

در صورت تزریق اشتباه، اسید دگزیکسولیک می‌تواند سبب آسیب جدی به اعصاب شود. تنها پزشکان پوست یا جراحان پلاستیک آشنا به این دارو می‌توانند آن را تزریق کنند.

بهترین راه برای خلاصی از شر هر نوع چربی در بدن، استفاده از رژیم غذایی سالم و ورزش مداوم است.

برای درمان غبغب باید صبور باشید. البته روش‌هایی مثل لیزر لیپولیز یا لیپوساکشن بسیار سریع‌تر هستند.

بسته به اندازه‌ی غبغب، رفع آن می‌تواند چند ماه طول بکشد.

کنترل وزن می‌تواند به درمان غبغب کمک کند. همچنین برای سلامتی شما مزایای دیگری نیز دارد. ازجمله کاهش ریسکِ ابتلا به:

اگر مطمئن نیستید که علت غبغب شما ژنتیکی است بهتر است قبل از انجام هر نوع عمل جراحی به کاهش وزن، ورزش و تمرینات مربوط به چانه یک شانسی بدهید.

قبل از رژیم‌گرفتن و ورزش‌کردن حتما با پزشک خود مشورت کنید. شاید با توجه به وضعیت سلامتی‌تان نیاز به رژیم خاصی داشته باشید.

اگر رژیم غذایی و ورزش‌کردن به درمان غبغب کمک نکرد می‌توانید از پزشک در مورد استفاده از روش‌های دیگر مشورت بگیرید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

به کمک یافته‌های علمی، پوست خود را بهتر بشناسید و آن را جوان و جذاب نگه دارید.

179تومان

15تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

عاشق بدنسازی و تناسب اندام

راه های درمان غبغب

مرسی عالی بود

سلام خیلی ممنون از مطالبتون عالی بود.

مد و زیبایی

از بین بردن خط اخم ابرو با راهکارهای طبیعی و خانگی

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

۳ نوع ماسک سفیده تخم مرغ برای شادابی و زیبایی پوست

علت جوش چانه؛ راه‌های پیشگیری و درمان آن


کندر چیست؛ خواص کندر و نحوه مصرف آن

ویزای یونان؛ راهنمای جامع ویزای گردشگری و تجاری یونان با VFS GLOBAL

گلوتامین؛ منابع و مکمل ها، فواید و مقدار مصرف آن

جاهای دیدنی اهواز؛ سفر به سرزمین پل‌های ایران

اصلاح طرح لبخند؛ فواید و عوارض طرح لبخند هالیوودی

رهبران واقعی چطور اطلاعات موردنیازشان را گردآوری می‌کنند؟

بهترین کشورها برای مهاجرت در سال ۲۰۱۹ کدام‌اند؟


سالم ترین میوه های جهان را بشناسید

ثروتمندترین سلبریتی های جهان و میزان دارایی خالص آنها

بانمک ترین حیوانات دنیا که می‌توانند واقعا خطرناک باشند

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Wird geladen

راه های درمان غبغب

Wird verarbeitet

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Wird geladen

Wird geladen

در این بره به معرفی روشهای ورزشی و خانگی برای رفع غبغب میپردازیم.امیدواریم که این بره مورد توجه شما قرار بگیرد.مستندهای کوتاه ، دانستنی های جالب و بره های متنوع دیگر را در کانال ما مشاهده کنید.Top 1 farsi

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Playlists werden geladen

آیا می دانید نشانه ها و علائم شکستگی فک یا دررفتگی فک چیست؟ آیا دررفتگی فک درد دارد یا بدون احساس درد، فک از جای خود خارج می شود؟ راه های درمان شکستگی فک و دررفتگی فک چیست؟ آیا تنها دلیل دررفتگی فک، خمیازه کشیدن و زیاد باز کردن دهان است؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و ارتوپدی دکتر سلام، در مورد علل، علائم و نشانه ‌ها و درمان شکستگی فک و دررفتگی فک بحث خواهد کرد. من دچار شکستگی فک شده ام یا

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این راه های درمان غبغب

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد.

در مورد ارتوگناتیک و جراحی آن چه اطلاعاتی دارید؟ چه کسانی به ارتوسرجری نیاز دارند؟ چه علائمی در فرد وجود دارد که می توانید تشخیص دهید فک فرد،

آیا می دانید نشانه ها و علائم شکستگی فک یا دررفتگی فک چیست؟ آیا دررفتگی فک درد دارد یا بدون احساس درد، فک از جای خود خارج می

محققان قرص جدیدی را تولید کرده اند که می تواند انسولین را مستقیما به دیواره معده بیاورد. سوال اینجاست که آیا تزریق انسولین به زودی تنها بخشی از

چه اصول و قوانینی برای فنگ شویی خانه و محل کار وجود دارد؟ چگونه میتوان انرژی مثبت بیشتری را به سوی خانه و یا محل کار خود فرستاد؟

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

بعضی افراد از نظر ژنتیکی با چاق شدن مستعد ابتلا به غبغب و چاقی صورت هستند. در برخی افراد نیز اختلال های اسکلتی وجود دارد و زوایای آناتومیک صورت در آنها استاندارد نیست.

 

نیمه تحتانی صورت یعنی فک، لب پایین و چانه زوایای استانداردی دارد اما فردی که فک تحتانی کوچکی دارد، حالتی مثل غبغب پیدا می کند. در خانم های سالمند نیز به دلیل شل شدن پوست ناحیه گردن غبغب ایجاد می شود.

 

درمان برحسب دلیل بروز غبغب متفاوت است. اگر علت بروز کوچکی یا عقب رفتگی فک پایین باشد، باید با عمل جراحی زیبایی آن را اصلاح کرد.راه های درمان غبغب

 

افرادی که ترکیبی از تجمع چربی و اختلال های اسکلتی دارند، علاوه بر جراحی زیبایی باید با روش هایی مثل لیپولیز و لیپوساکشن و چربی را نیز برطرف کرد.

 

در افراد سالمند غبغب را نمی توان با لیزر و RF برطرف کرد و باید پوست را به روش جراحی کشید. البته با گذر زمان چون روند پیری ادامه دارد، این مشکل عود می کند.

 

دزوکسی کولیک اسید نیز ترکیبی است که در مزوتراپی استفاده می شود و می توان به کمک آن چربی ناحیه را از بین برد. گرچه در مقاله های علمی اثر فوق العاده ای از آن دیده نشده است.

 

غبغب در زنان و مردان شایع است و با افزایش سن در هر دو جنس به وجود می آید.

 

توصیه ابن سینا برای رفع غبغب

دکتر محمد فصیحی دستجردی – متخصص بیماری های عفونی و محقق طب سنتی

 

در طب سنتی رفع چربی غبغب درمان دارویی ندارد بلکه توصیه بر ریاضت است. ریاضت به گفته حکمای طب سنتی یعنی ورزش و بهترین ورزش هم پیاده روی است.

 

مصرف کمتر غذاهایی که باعث تجمع چربی در ناحیه غبغب می شوند مثل برنج نیز توصیه شده است.

 

افرادی که از نظر ژنتیکی زمینه ابتلا به غبغب را دارند، بهتر است یا برنج نخورند یا برنج سبوس دار میل کنند زیرا سبوس جلوی تجمع چربی در ناحیه غبغب را می گیرد.

 

ابن سینا نیز برای رفع چربی غبغب، حمام خشک را توصیه کرده است که امروزه از آن به سونا تعبیر می شود. سونای خشک به شرطی که بیش از 8 دقیقه ادامه نیابد، می تواند در رفع چربی ناحیه زیر چانه همراه دیگر ملاحظات مثل ورزش و رعایت تغذیه مفید باشد.

 

چگونه با ورزش غبغب را کوچک کنیم؟

دکتر احمد باقری مقدم/ متخصص طب ورزشی – عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

 

به کمک ورزش می توانید در کنار رژیم غذایی چربی ذخیره شده در ناحیه غبغب را از بین ببرید.

تمرین های زیر به رفع چربی این ناحیه کمک خواهد کرد:

1- سر و گردن را صاف نگه دارید، فک پایین را جلو بکشید، سرتان را تا جای ممکن عقب ببرید و به سقف نگاه کنید. دهانتان را تا جای ممکن باز کنید و همزمان فک پایین را به سمت جلو بکشید. آرام دهانتان را ببندید و سر را به حالت عادی برگردانید. این تمرین را 15-1 بار یا تا زمانی که ماهیچه های اطراف فک خسته شوند، ادامه دهید.

2- سرتان را عقب ببرید و به سقف نگاه کنید. لب پایین را بکشید و لب بالا را به کمک آن پوشش دهید. فک پایین را به سمت بالا بکشید به طوری که احساس کنید عضلات گردن کشیده می شود. این وضعیت را برای 5 ثانیه حفظ کنید. بعد عضلات را شل کنید و سر را به وضعیت طبیعی برگردانید. این تمرین را 5 مرتبه یا تا زمانی که عضلات گردن و فک خسته شوند، ادامه دهید.

 

3- سرتان را صاف نگه دارید و روبرو را نگاه کنید. زبانتان را تا جای ممکن بیرون بیاورد و پایین بکشید و سعی کنید با نوک زبان چانه را لمس کنید. 3 ثانیه یا تا زمانی که حس کنید ماهیچه های پشت زبان و چانه می سوزد، در این وضعیت بمانید. زبان را بالا بیاورید تا استراحت کند و دوباره این تمرین را 5-3 مرتبه تکرار کنید.

 

نگاه متخصص پوست

چربی ناحیه غبغب را چطور از بین ببریم؟

 

دکتر مجتبی امیری – عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله

درمان اصلی غبغب، لاغر کردن و سوزاندن چربی های اضافه با ورزش و رعایت تغذیه و رژیمی سالم است. اگر فردی نتواند به این روش چربی های تجمع یافته در غبغب را رفع کند و ظاهر برایش ناخوشایند باشد، باید با روش های تهاجمی این چربی را بردارد.راه های درمان غبغب

 

ساده ترین و موثرترین روش در حال حاضر ساکشن است. لیزر لیپولیز یا کرایولیپولیز درمان های کمکی هستند که اصل کار آنها نیز ساکشن است.

 

تزریق برخی داروها نیز به تجزیه چربی ناحیه کمک می کند اما عوارض ناشی از مصرف این داروها مشخص نیست و به همین دلیل استفاده از آنها توصیه نمی شود.

 

برخی از این داروهها باعث ایجاد فیبروز یا جوشگاه می شوند و باید در تجویز آنها دقت کرد. نکته بسیار مهم دیگر اینکه در سنین بالا تجمع چربی ناحیه زیر چانه با شلی پوست همراه می شود.

 

وقتی پوست ناحیه خیلی شل باشد، برداشتن چربی نه تنها به افتادگی پوست کمکی نمی کند بلکه آن را نمایان تر می کند. در این شرایط انجام رادیوفرکوئنسی یا RF بعد از ساکشن به سفت شدن نسبی ناحیه کمک می کند اما تمام این کارها تا حدی کمک کننده هستند و حتی بعد از ساکشن اگر فرد تغذیه و رژیمش را رعایت نکند، غبغب دوباره برمی گردد.

 

 

 




خانه

موبایل

آیا پیدایش غبغب علت خاصی دارد؟افتادگی یا بزرگی غبغب می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد که با توجه به آنها درمان‌های متفاوتی وجود دارد. معمولا اعضای قسمت پایین صورت هر فرد شامل لب پایین، چانه و قسمت زیر چانه و چین ناحیه چانه و گردن، زوایای خاص و استانداردی دارند که در افراد مشابه است اما در برخی افراد به دلایل خاصی این اندازه‌ها و زوایا استاندارد نیست و باعث می‌شود غبغب غیرطبیعی داشته باشند.راه های درمان غبغب

 

این دلایل چیست؟اگر چانه کوچک‌تر از حد طبیعی یا عقب‌تر از حد طبیعی باشد، غبغب برجسته و غیرطبیعی به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، وجود چربی بیش از حد در ناحیه زیر چانه برخی افراد نیز باعث می‌شود زاویه‌های طبیعی از بین برود و غبغب برجسته شود. همچنین غبغب می‌تواند به دلیل افتادگی بیش از حد پوست به وجود آید که مهم‌ترین دلیل آن کهولت سن و حالت انقباضی عضلات گردن است. در این حالت حتی ممکن است غبغب به صورت چند پرده‌ای یا چند لایه‌ای درآید.

 

 

درمانی هم برای این موارد وجود دارد؟بله؛ در فردی که فک تحتانی عقب ‌رفته یا چانه کوچک‌تر از حد معمول است، می‌توان با افزایش حجم چانه یا جلو آوردن فک تحتانی زاویه ایجاد شده را اصلاح کرد. ممکن است فرد علاوه بر مشکل عقب‌رفتگی چانه، دچار چربی اضافه ناحیه غبغب نیز باشد که در این صورت باید بعد از اصلاح چانه و فک برای رفع چربی‌های زائد آن ناحیه اقدام کرد.

 

اگر فرد مشکل اسکلتی نداشته باشد چطور؟اگر وضعیت چانه و فک طبیعی باشد و مشکل فقط در چربی اضافی انباشته‌شده در غبغب باشد، می‌توان با استفاده از روش لیپوساکشن (مکش چربی) یا جراحی و برداشت بافت‌های چربی مشکل را حل کرد.

 

افرادی که به دلیل کهولت سن غبغب پیدا می‌کنند، چه کنند؟در صورتی که غبغب در اثر افتادگی پوست به دلیل کهولت سن یا شلی زودرس پوست ایجاد شده باشد، لیپوساکشن فایده‌ای ندارد و معمولا برش‌هایی کنار و زیر گوش ایجاد و پوست اضافه آن ناحیه کشیده می‌شود. اگر غبغب با این روش اصلاح نشود، با ایجاد یک برش اضافی، ‌عضلات به هم ریخته زیر فک و چانه اصلاح و در جای اصلی خود قرار داده می‌شود. البته همزمان با این کار اصلاح زوایای فکی گردنی نیز انجام می‌گیرد.

 

 

برای رفع غبغب نمی‌توان از روش‌های غیرتهاجمی مثل کرم‌ها و دستگاه‌هایی که در چند سال اخیر در سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های ماهواره‌ای برای درمان غبغب تبلیغ می‌شود، استفاده کرد؟اثر این دستگاه‌ها در هیچ منبع علمی‌ای تایید نشده است و به نظر نمی‌رسد تاثیر چندانی بر درمان غبغب داشته باشند. کرم‌ها و پمادهایی نیز که برای رفع غبغب تبلیغ می‌شوند، به‌هیچ‌وجه مورد تایید نیستند و اثر آنها اثبات شده نیست و جنبه تبلیغاتی و تجاری دارند.

 

لیزر چطور؟لیزر هم نمی‌تواند تاثیر خاصی در کاهش حجم غبغب داشته باشد.

 

آیا برای پیشگیری از به وجود آمدن غبغب راهی وجود دارد؟در مواردی که ایجاد غبغب در اثر عقب بودن چانه یا کوچکی مادرزادی فک است، راهی برای پیشگیری از به وجود آمدن آن وجود ندارد. تجمع چربی هم در موارد ارثی است و خود فرد در آن نقشی ندارد. افزایش سن نیز که یک مساله طبیعی است و به مرور باعث افتادگی پوست می‌شود بنابراین تنها راهی که برای جلوگیری از غبغب به نظر می‌رسد، رعایت بهداشت فردی، محافظت از پوست و انجام منظم فعالیت‌های ورزشی خاصی است که می‌تواند مفید باشد.

 

آیا درمان‌هایی که برای رفع غبغب ذکر کردید، دائمی‌اند یا امکان بروز مجدد آن وجود دارد؟اگر غبغب در اثر عقب بودن فک یا کوچک بودن چانه ایجاد شده باشد و اصلاح‌های لازم انجام شود، برگشت‌پذیر نیست. اگر هم غبغب در اثر تجمع بافت چربی ایجاد شده باشد، با برداشت بافت چربی، امکان عود کم است ولی اگر در اثر کهولت سن به وجود آمده باشد، حتی در صورت درمان، با گذشت زمان امکان برگشت مجدد دارد و این اجتناب‌ناپذیر است.منبع:aftabir.com


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *