راه درمان کوچک شدن چشم

۰۲۱۸۸۸۷۴۹۵۹ :تماس و مشاوره

چشم از جمله ساختارهای مهم و حساس است که بخشهای مختلف آن با توجه به ساختار و عملکرد آن با هم تطابق دارند.حرکات منظم و نوسانی و مکرر چشم ها در یک یا چند منطقه بینایی که بطور غیر ارادی رخ می دهد و بطور فیزیولوژیک و هم بطور پاتولوژیک می تواند رخ دهد را نیستاگموس گویند. این حرکات بصورت رفت و برگشتی یا بصورت پاندولی می باشند.در واقع نیستاگموس لرزش کره ی چشم یا نوسانات تکراری و ریتمیکه یک یا هر دو چشم است.

این حرکات غیر ارادی بوده و این موارد به صورت مادرزادی بروز می کند ولی ممکن است بر اثر برخی بیماریها مانند بیماریهای مغزی و گاهی اوقات ضایعات گوش داخلی نیز ایجاد شود که در این صورت اکتسابی خواهد بود. نیستاگموس ممکن است باعث مشکلات بینایی شود.

علامت اصلي همان حرکات ريتميک است که در اغلب موارد با چشم غير مسلح نيز قابل تشخيص است. . در برخي از بيماران ممکن است همزمان با نيستاگموس، انحراف چشم نيز وجود داشته باشد. علاوه بر علايم فوق، در موارد حسي ساير علايم بيماري زمينه اي چشمي همچون افتادگي پلك ها، كاتاراكت (آب مرواريد) يا بیماری شبكيه يا عصب بينايي نيز قابل تشخيص هستند.از علت های این بیماری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- نيستاگموس كه مي تواند عرضي، عمودي ، چرخشي يا پاندولي باشد. نيستاگموس هاي پاندولي از لحاظ سرعت و ارتفا‌ع يكسان هستند، لذا جزء كند و تند ندارند ولي نيستاگموس هاي ضربانی، كه بطور شايعتر ديده مي شوند، داراي دو حركت كند و تند هستند. پس علاوه بر تقسيم بندي فوق، نيستاگموس ها را ميتوان به دو نوع كلي پاندولي و ضربانی تقسيم نمود.
راه درمان کوچک شدن چشم

۲- نیستاگموس مادرزادی : در ۶ ماهه اول زندگی رخ می دهد اگر قبل از ۶ ماهگی رخ دهد به آن نیستاگموس زودرس و اگر پس از ۶ ماهگی رخ دهد به آن نیستاگموس دیر رس می گویند و به دو گروه تقسیم می شوند

۳- نیستاگموس پنهانی : این نوع هنگام بستن یک چشم ایجاد یا افزایش می یابد و غالباً در بیماران مونوکولار رخ می دهد . جهت نیستاگموس همیشه زمانی که کاور از یک چشم به یک چشم دیگر منتقل می شود برعکس می شود  و این ویژگی خاص نیستاگموس پنهانی است . که خود به دو نوع تقسیم می شود که هر دو نوع همیشه همراه با استرابیسم هستند .

۴- نیستاگموس اکتسابی یا نورولوژیک : علت آن ضایعات پاتولوژیک یا ضربه به راه های اعصاب حرکتی است . مثل MS . که به ۴ گروه تقسیم می شوند .

درمان نیستاگموس باعث افزایش دید و کاهش حرکات چشم و سر می شود.در موارد مادرزادی نیستاگموس، برخی از روشهای غیر جراحی مانند تمرینات ورزشی چشم که به تمرینات اوتاپتیکس معروف است انجام می پذیرد و همچنین درمانهای جراحی نیز در بهبود نسبی دید و اصلاح وضعیت غیر طبیعی سر بسیار مفید و سودمند است.

نيستاگموس غالباً ماندگار است اما مي توان بينايي كاهش يافته را با استفاده از عينك و وسايل كمك كننده كاهش بينايي بهبود بخشيد. اگر چشم ها در جهت ويژه اي ثابت ترند، استفاده از عينك هاي منشوري يا جراحي عضلات چشمي ممكن است وضعيت سر را بهبود بخشيده و بينايي بهتري را ارائه دهند. درمان جراحي نيستاگموس به چند منظور ممکن است انجام شود :

 انواع مختلف روش هاي جراحي براي اين منظور وجود دارد که هيچ کدام از روش ها قادر به از بين بردن کامل نيستاگموس نيستند.


برچسب : جراح چشم, جراحی چشم, چشم پزشک, درمان لرزش چشم, درمان نیستاگموس, دکتر رجبی, دکتر محمد طاهر رجبی, دودوئک, علائم نیستاگموس, علت نیستاگموس, علل لرزش چشم, فوق تخصص چشم, لرزش چشم, متخصص چشم, نیستاگموس, نیستاگموس چیست

Facebook|

Google plus|

twitter|

cloob|

Facenama|

Stumble Upon|

Delicious|

Digg|

سلام آقای دکتر
من نیستاگموس مادرزادی دارم و متاسفانه می دونم که راه درملن وجود نداره .برای کنترل وضعیت چشم باید به چه متخصصی مراجعه کرد ؟

متخصص استرابيسم يا نوروافتالمولوژي

بره زمانی دکتر

اين حالت به دو وضعيت مختلف اشاره دارد:
١-اگر در بيماري در معاينه يا تصوير برداري از سر عصب،

عمل بلفاروپلاستی
این روزها در کنار جراحی بینی ، یکی دیگر از محبوب ترین جراحی ها که به خصوص

تفاوت شالازیون و گل مژه
واژه شالازیون از کلمه یونانی گرفته شده است و به معنای تورم کوچک است

برای ارتباط می توانید از یکی از روش های زیر استفاده نمایید.

(+۹۸) ۲۱ ۸۸۸۷۴۹۵۹ , ۸۸۲۰۱۴۶۰ , ۸۸۲۰۱۶۵۶

(+۹۸) ۹۳۸۵۸۸۴۱۵۳

[email protected]

آدرس:تهران ـ میدان ونک ـ ابتدای بزرگراه حقانی ـ نرسیده به گاندی جنوبی ـ پلاک 72ـ ساختمان پزشکان 72 ونک ـ طبقه چهارم ـ واحد 42

کوچک شدن چشم یا میکروفتالمی نوعی اختلال بینایی مادرزادی است که سبب متقارن نبودن اندازه چشم ها می شود .افراد مبتلا به عارضه کوچک شدن چشم دارای چشمانی کوچکتر از اندازه طبیعی خود می باشند و این عارضه ممکن است در یک چشم و یا در هر دو چشم مشاهده گردد.در ادامه شما را با علت کوچک شدن چشم چپ یا راست آشنا می کنیم .

 علت های کوچک شدن چشم موارد بسیاری می باشد که در زیر به معرفی چند مورد از اصلی ترین آن ها بسنده می کنیم :

در مورد علت هم اندازه نبودن چشم ها پزشک می بایست به میزان این تفاوت توجه بسیاری داشته باشد .در برخی مواقع علاوه بر اختلاف ظاهري سايز دو چشم ،قطر كره دو چشم نيز متفاوت بوده و مراحل تکامل يكي از چشمها کامل نبوده و در مرحله اي از رشد متوقف مانده است.در نتیجه به علت کوچک شدن کره چشم اربيت يا همان كاسه استخواني چشم نيزرشد نکرده و کوچک باقی مانده است .در این حالت چشم ها گود افتاده و کوچک به نظر می رسند .اما اگر سایز کره چشم و اربیت در وضعیت مناسب و استانداردی قرار داشته باشد و تنها اختلاف موجود در شکاف پلک باشد نیاز به روش درمانی متفاوتی بوده و تصمیم گیری در این زمینه منوط به ویزیت توسط پزشکان متخصص در این زمینه می باشد.راه درمان کوچک شدن چشم

جهت درمان کوچک و بزرگ بودن چشم نوزادان می بایست کودک توسط پزشک فوق تخصص چشم اطفال ،پزشک متخصص در امور شبکیه، جراح اربیت و پلاستیک پلک، پزشک متخصص در ژنتیک چشم و همچنین سازنده پروتز چشم ویزیت شود.پس از ویزیت تمامی این پزشکان راه های درمانی پیشنهاد شده برای ارائه بهترین خدمات درمانی به کودک و کسب نتیجه مطلوب جمع بندی و گردآوری می شود و در نهایت اقدامات درمانی لازم در بهبود کیفیت بینایی کودک و بهبود وضعیت ظاهری چشم او انجام می شود .

جهت درمان میکروفتالمی از روش های متعددی می توان استفاده نمود .با توجه به سیر بیماری در موارد خفیف می توان از درمان های طبی و نهایتا جراحی چشم برای درمان کوچکی چشم استفاده نمود .اما در صورت پیشرفت این عارضه و در موارد شدید تر نمی توان بینایی را برگرداند بدین منظور جهت حفظ  زیبایی ظاهری و تحریک رشد کاسه چشم از چشم مصنوعی یا پروتز برای کودکان استفاده می کنند .

پروتز چشمی توسط متخصص پروتز ساخته می شود .این دسته از پروتزها از جنس پلاستیک می باشند و استفاده از آن ها جهت حمایت صورت و تحریک رشد کاسه چشم ضروری می باشد .پروتز چشم علاوه بر حفظ ظاهر چشم سبب محافظت از بینایی باقیمانده در کودک می شود .ظاهر پروتزها مشابه چشم نرمال می باشد و در سن یک الی دو سالگی کودک فیت می شود .این پروتزها می بایست در فواصل زمانی کوتاه تعویض شوند و رنگ آمیزی نشوند تا شبیه چشم نرمال به نظر بیایند.

تا سن دو سالگی هر چند هفته یک بار پروتزهای کوچک جای خود را با پروتزهای بزرگ  تر داده  و سپس از دوسالگی از پروتز یا کانفورمرهایی که شبیه چشم نرمال نقاشی شده اند برای حفظ ظاهری چشم ها استفاده می شود .بنابراین می توان گفت هر کودک تا رسیدن به سن ده سالگی نیاز به 3 الی 4 مرتبه تعویض پروتز خواهد داشت .

در موارد شدید میکروفتالمی برای بهبود وضعیت ظاهر کودک و تحریک رشد کاسه چشم، می توان از چشم مصنوعی (پروتز) استفاده نمود.بدین منظور جهت رشد  کاسه چشم و استخوانهای اطراف آن در اولین فرصت ممکن کره چشم تخلیه (انوکلئیشن) وپروتز جایگزین آن شود تا از عدم تقارن در استخوان های صورت کودک ممانعت به عمل آید .

 در صورت بینایی محدود کودک مبتلا به کوچکی چشم ،لازم است جهت تقویت بینایی چشم سالم بسته شود.

دقیقا مشکل بنده هم همینه چشمام ضعیف هم نیست که بگم به خاطر عینک گذاشتن در طولانس مدته نه اصلن حس میکنم پوست پلکم افتادگی پیدا کرده اخه چشام درشت و پشت بالشتی هستن

سلام ببخشیدمن احساس میکنم یه چشمم داره ازاونیکی کوچیک ترمیشه البته وقتی خسته میشم خودشونشون میده بایدچیکارکنم. لطفاًراهنماییم کنیدممنونم

دقیقا مشکل بنده هم همینه چشمام ضعیف هم نیست که بگم به خاطر عینک گذاشتن در طولانس مدته نه اصلن حس میکنم پوست پلکم افتادگی پیدا کرده اخه چشام درشت و پشت بالشتی هستن

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  © 213 – 217 salamatweb.ir



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

عفونت چشم یکی از آن مشکلات رایجی است که سن‌و‌سال نمی‌شناسد. علت آن هم می‌تواند باکتری، ویروس، آلرژی یا سایر علل میکروبیولوژیکی باشد و ممکن است یک یا هر دو چشم را تحت‌تأثیر قرار بدهد. با ما همراه باشید تا با کمک درمان‌های خانگی به مبارزه با عفونت چشم‌ها برویم.راه درمان کوچک شدن چشم

عفونت چشم انواع مختلفی دارد، از جمله:

این عفونت باعث قرمزی چشم و ایجاد خارش می‌شود. معمولا علت ویروسی دارد، اما ممکن است گاهی‌ اوقات منشأ آن باکتری یا واکنش آلرژیک نیز باشد.

این عفونت ناشی از باکتری‌های استافلاکوک است که در سطح پوست زندگی می‌کنند و به تشکیل توده‌ی قرمز بر روی پلک یا نزدیک خط مژه‌ها منجر می‌شود و با خارش یا درد همراه است.

زمانی اتفاق می‌افتد که غدد کوچک چربی در نزدیکی خط مژه‌ها مسدود و در نتیجه پلک‌ها عفونی می‌شوند. این عفونت باعث خارش و سوزش شدید می‌شود. همچنین ممکن است باعث آب‌ریزش چشم شود و این احساس را به‌وجود بیاورد که چیزی داخل چشم‌ها رفته است.

در این عفونتِ باکتریایی، بافت اطراف چشم آلوده می‌شود. این عفونت می‌تواند خطرناک باشد و ممکن است به مشکلات دائمی تبدیل شود.

این نوع عفونت که منشأ باکتریایی، ویروسی، قارچی یا انگلی دارد عمدتا ناشی از حضور یک عضو خارجی در چشم است که باعث وارد آمدن آسیب به قرنیه می‌شود.

این عفونت در مجاری اشک بروز می‌کند.

سیستم ایمنی ضعیف، زخم، جراحی، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مضر، عدم رعایت بهداشت و در تماس نزدیک قرار گرفتن با افرادی که عفونت چشم دارند، می‌تواند منجر به انواع عفونت چشمی شود.

عوارض معمولِ عفونت چشم عبارتند از: آب‌ریزش بیش‌از‌حد چشم، قرمزی، متورم شدن پلک‌ها، درد، خارش، حس کردن شن و ماسه در چشم‌ها، خروج مایع زرد رنگ از چشم یا پوسته‌پوسته شدن اطراف چشم.
این علائم بسته به میزان و نوع عفونت ممکن است خفیف یا بسیار شدید باشند.

گرچه عفونت چشم معمولا باعث ایجاد مشکلات دائمی نمی‌شود و به‌ندرت علامت خطر جدی برای سلامت چشم‌هاست، اما می‌تواند خیلی آزاردهنده باشد.
با این حال بهتر است توسط پزشک بررسی شود تا از بروز هرگونه وضعیت جدی‌ای که ممکن است در صورت عدم درمان باعث آسیب به شبکیه، رگ‌های خونی یا عصب‌های بینایی چشم ‌شود جلوگیری کند.
در عین حال می‌توانید با کمک روش‌های خانگی آسان، ارزان و مؤثر از اثرات عفونت بکاهید و روند بهبودی را سریع‌تر کنید.

در ادامه به ۱۰ درمان خانگی برای عفونت چشم‌ها اشاره می‌کنیم.

این روش یکی از مؤثرترین راه‌های درمان گل‌مژه یا ورم ملتحمه است. گرما باعث افزایش گردش خون در ناحیه، کاهش درد و تورم، جلوگیری از پیشرفت عفونت و بهبودی می‌شود.

۱. یک حوله یا پارچه‌ی تمیز و بدون پرز را در آب گرم خیس کنید و آب اضافی آن را بگیرید.
۲. پارچه‌ی گرم و مرطوب را به‌مدت ۵ دقیقه بر روی پلک‌های بسته‌ی خود نگه دارید.
۳. چند بار این کار را تکرار کنید.
۴. با استفاده از یک پارچه‌ی تمیز، هرگونه ترشح یا مخاط عفونی را از روی پلک‌ها یا مژه‌ها بردارید.
۵. چند بار در روز این کار را انجام بدهید تا بهتر شوید.

نکته: اگر هر دو چشم دچار عفونت شده باشند، برای هر چشم از پارچه‌ی گرم جداگانه استفاده کنید.

گل‌خوش ( علمی: Euphrasia)، یکی از درمان‌های گیاهی مؤثر برای عفونت‌های چشمی، به‌خصوص ورم ملتحمه یا چشم صورتی است.

قدرت چرک‌خشک‌کنی گل‌خوش، روند بهبود را سریع‌تر و از گسترش عفونت جلوگیری می‌کند.

یافته‌های مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۷ در مجله‌ی Alternative and Complementary Medicine منتشر شد، نشان می‌دهد که قطره‌ی چشم تک‌دُزِ گل‌خوش، در درمان ورم ملتحمه بسیار مؤثر است.

می‌توانید با یک محلول سالین خانگی، از عفونت چشم خلاص شوید. شست‌وشو با محلول نمکی، التهاب و خارش چشم‌ها را از بین می‌برد.
محلول نمکی، ترشحات عفونی چشم‌ها را پاک و عفونت را کنترل می‌کند و به این‌ترتیب مانع از گسترش عفونت می‌شود.

۱. یک قاشق چای‌خوری نمک را در یک لیوان آب مخلوط کنید.
۲. محلول را بجوشانید و صبر کنید تا کاملا خنک شود.
۳. از آن برای پاک کردن چشم‌ها استفاده کنید.
۴. این درمان خانگی را روزی چند بار انجام بدهید.

نکته: در صورت امکان از آب مقطر استفاده کنید چون آب شیر ممکن است حاوی مواد شیمیایی و ناخالصی باشد.

نقره کلوئیدی نیز می‌تواند سوزش و خارش چشم ناشی از عفونت‌های ویروسی و باکتریایی را کاهش بدهد.
این محلول شامل ذرات کوچک نقره در آب است که وقتی به‌صورت قطره‌ی چشم استفاده شود، سلول‌های آلوده را به وسیله‌ی الکترومغناطیس جذب می‌کند. سلول‌های آلوده، سپس به جریان خون فرستاده می‌شوند تا از بین بروند.

عسل دارای خواص ضدباکتریایی است و می‌تواند باکتری‌های مضری را که باعث عفونت شده‌اند، از بین ببرد.
نتایح مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۶ در ژورنال Cornea منتشر شد نیز اثر ضدباكتریایی عسل بر فلور هوازی چشمی در كمبود اشک و بيماری غدد ميبومی را تأیید می‌کند.

برای رسیدن به نتایج بهتر از عسل مانوکا (manuka) یا عسل طبیعی و ارگانیک استفاده کنید.

چای سبز غنی از اسید تانیک است که می‌تواند عفونت را در نطفه خفه کند. چای سبز از خارش چشم‌ها جلوگیری می‌کند و پف زیر چشم را کاهش می‌دهد. همچنین حاوی انواع مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ است که به سلامت کلی چشم‌ها کمک می‌کند.

۱. دو عدد چای سبز کیسه‌ای ‌را به‌مدت چند ثانیه در آب گرم خیس کنید.
۲. کیسه‌ها را از آب خارج کنید و آب اضافی را بگیرید، سپس هم لیوان چای و هم کیسه‌های چای را در یخچال قرار بدهید تا سرد شوند.
۳. ابتدا با استفاده از چای سرد چشمان‌تان را شست‌و‌شو بدهید.
۴. سپس کیسه‌های چای سرد و مرطوب را به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی چشم‌های بسته‌ی خود قرار بدهید.
۵. این‌ کار را سه بار در روز تکرار کنید تا زمانی که علائم عفونت از بین بروند.

به‌جای چای سبز کیسه‌ای می‌توانید از چای سیاه کیسه‌ای نیز استفاده کنید.

بابونه به دلیل خواص ضدسوزشی، ضدالتهابی و ضدمیکروبی‌اش برای درمان ورم ملتحمه بسیار مؤثر است. خاصیت آرام‌بخشی و تقویت‌کنندگی آن باعث کاهش قرمزی، سوزش و پف زیر چشم می‌شود.

اسید بوریک در درمان مشکلات مربوط به عفونت چشم مانند قرمزی، خشکی، احساس سوزش و آب‌ریزش مؤثر است. خاصیت آنتی‌باکتریال و ضدقارچ ملایم آن به درمان عفونت و تسکین سوزش کمک می‌کند.

۱. ۱٫۸ قاشق چای‌خوری اسید بوریک دارویی را در یک لیوان آب تصفیه‌شده مخلوط کنید.
۲. محلول را بجوشانید و اجازه بدهید خنک شود.
۳. با یک دستمال محلول را صاف کنید.
۴. از این محلول برای شست‌و‌شوی چشم استفاده کنید.
۵. سه بار در روز چشم‌ها را با این محلول شست‌و‌شو بدهید. هر بار از محلول تازه استفاده کنید.

نکته: در هنگام استفاده ممکن است سوزش جزئی ایجاد شود، اما خیلی زود از بین خواهد رفت.

سرکه‌ سیب در درمان چشم صورتی معجزه می‌کند. اسید مالیک موجود در سرکه‌ سیب غیرپاستوریزه مانند یک عامل ضدمیکروبی عمل می‌کند که در درمان عفونت‌های باکتریایی مؤثر است. سرکه سیب حتی ترشحات و مایعات عفونی را از بین می‌برد و به این‌ترتیب روند معالجه را بهبود می‌بخشد.

۱. یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب خام تصفیه‌نشده را در یک لیوان آب تصفیه‌شده مخلوط کنید.
۲. یک گلوله‌ی پنبه‌ای را در این محلول خیس کنید.
۳. با استفاده از آن، بخش‌های آلوده‌ی خارجی چشم را شست‌و‌شو بدهید.
۴. این‌ کار را هر چند ساعت یک‌بار در روز تکرار کنید.راه درمان کوچک شدن چشم

این روش برای از بین بردن چشم صورتی، به‌ویژه در نوزادان بسیار مؤثر و ایمن است.
شیر مادر حاوی آنتی‌بادی‌های خاص به‌ویژه ايمونوگلوبولین E است که مانع از اتصال باکتری‌های عفونی به سطح مخاطی چشم می‌شوند. به این‌ترتیب رشد باکتری‌ها را محدود و به بهبود سریع عفونت کمک می‌کند.

۱. مقدار کمی از شیر مادر را داخل یک ظرف بریزید.
۲. با استفاده از یک قطره‌چکان تمیز، ۲ یا ۳ قطره از شیر مادر را داخل چشم‌های عفونی بریزید.
۳. هر دو ساعت یک‌بار یا هر زمانی که نیاز بود، مجددا این کار را تکرار کنید.

شیر مادر در درمان عفونت گوش نوزادان نیز مؤثر است.

برگرفته از: top1homeremedies

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

خواص خوراکی ها

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

جاهای دیدنی کاشان، بهشت تاریخ و طبیعت ایران

عفونت ادراری در کودکان؛ علائم، دلایل و راه های درمان

کلم بروکسل؛ ۱۵ خاصیت اعجاب‌انگیز کلم بروکسل برای بدن

ویزای یونان؛ راهنمای جامع ویزای گردشگری و تجاری یونان با VFS GLOBAL

گلوتامین؛ منابع و مکمل ها، فواید و مقدار مصرف آن

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز آن‌ها را نشنیده‌اید

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند

ثروتمندترین سلبریتی های جهان و میزان دارایی خالص آنها

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *