راه درمان کم خونی

عارضه کم خونی زمانی بروز می‌کند که خون فاقد هموگلوبین کافی است. هموگلوبین به گلبول‌های قرمز خون در حمل اکسیژن از ریه‌ها به تمام اندام‌های بدن کمک می‌کند.

 کم خونی انواع مختلفی دارد که هر کدام به دلایل مختلف بروز می‌کنند و به اختصار در ذیل معرفی شده‌اند:

1 – کم خونی ناشی از فقر آهن (IDA): این نوع کم خونی از شایعترین انواع این بیماری است. فقر آهن زمانی بروز می‌کند که بدن فاقد آهن کافی است.

بدن برای ساختن هموگلوبین به آهن نیاز دارد. این حالت معمولا در اثر از دست دادن خون به دلیل مشکلاتی همچون عادت ماهانه طولانی و سنگین، زخم‌های داخلی، پولیپ‌های روده یا سرطان روده بروز می‌کند.

همچنین، رژیم غذایی فاقد آهن کافی می‌تواند منجر به بروز این حالت شود. در دوره بارداری نیز عدم وجود آهن کافی برای مادر و جنین موجب کم خونی از نوع فقر آهن می‌شود.

راه درمان کم خونی

بدن می‌تواند با مصرف مود غذایی مانند گوشت گاو، صدف‌های خوراکی، اسفناج، عدس، سیب زمینی کباب شده با پوست و تخمه گل آفتابگردان، آهن مورد نیاز خود را به دست آورد.

2- کم خونی مگالوبلاستیک یا فقر ویتامین: این نوع کم خونی معمولا در اثر کمبود فولیک اسید یا ویتامین B-12 بروز می‌کند. این ویتامین‌ها به بدن در سالم نگهداشتن خون یا سیستم عصبی کمک می‌کنند. در این نوع کم خونی، بدن گلبول‌های قرمز خونی تولید می‌کند که نمی‌توانند اکسیژن را به خوبی تحویل دهند.

قرص‌های مکمل حاوی فولیک اسید می‌توانند این نوع کم خونی را درمان کنند. فولیک اسید را همچنین می‌توان از مصرف دانه‌ها و بنشن‌ها، مرکبات و آب میوه‌ها، سبوس گندم و سایر غلات، سبزیجات برگ پهن و سبز تیره، گوشت طیور، صدف و کبد به دست آورد.

گاهی اوقات ممکن است یک متخصص نتواند تشخیص دهد که علت این بیماری کمبود ویتامین B-12 است. این حالت معمولا در افراد مبتلا به کم خونی وخیم بروز می‌کند که در حقیقت نوعی بیماری خود ایمنی است. عدم دریافت ویتامین B-12 کافی می‌تواند موجب کرخی و بی‌حسی دست‌ها و پاها، مشکلات در راه رفتن، از دست دادن حافظه و مشکلات بینایی شود. نوع درمان بستگی به عامل مولد بیماری دارد، اما به هر حال مصرف ویتامین B-12 ضروری است.

3- بیماری‌های نهفته: بیماری‌های خاصی وجود دارند که می‌توانند به توانایی بدن در تولید گلبول‌های قرمز خونی آسیب برسانند. برای مثال، افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی به ویژه بیمارانی که دیالیز می‌شوند در معرض ابتلا به کم خونی قرار دارند. کلیه‌های این بیماران قادر به ترشح هورمونهای کافی برای تولید گلبول‌های خونی نبوده و در هنگام دیالیز نیز آهن از دست می‌دهند.

4- بیماری‌های خونی ارثی: اگر در خانواده سابقه بیماری خونی وجود داشته باشد، احتمال ابتلا به آن در افراد دیگر نیز افزایش می‌یابد. یکی از امراض خونی ارثی کم خونی گلبول‌های داسی شکل است. به جای تولید گلبول‌های قرمز خونی طبیعی که به راحتی درون رگ‌های خونی حرکت می‌کنند، گلبول‌های داسی شکل حرکت سختی داشته و دارای لبه‌های خمیده هستند. این گلبول‌ها نمی‌توانند در رگ‌های خونی ظریف به آسانی حرکت کنند و در نتیجه مسیر رسیدن خون به اعضای بدن را مسدود می‌کنند. بدن گلبول‌های قرمز داسی شکل را نابود می‌کند، اما نمی‌تواند با سرعت کافی انواع طبیعی و سالم جدیدی را تولید کند. این امر موجب بروز کم خونی می‌شود نوع دیگری از کم خونی ارثی تالاسمی است. تالاسمی زمانی بروز می‌کند که بدن ژن‌های ویژه‌ای را از دست می‌دهد و یا ژن‌های غیر طبیعی مختلف از والدین به کودک ارث می‌رسد که به نحوه تولید هموگلوبین تاثیر منفی می‌گذارند.

5- کم خونی آپلاستیک: نوع نادری از کم خونی است و زمانی بروز می‌کند که بدن به اندازه کافی گلبول قرمز تولید نمی‌کند. از آنجا که این امر بر گلبول‌های سفید نیز تاثیر می‌گذارد، از این خطر بالای بروز عفونت‌ها و خونریزی‌های غیر قابل توقف می‌شود. این حالت دلایل مختلفی دارد که عبارتند از: الف – روش‌های درمانی سرطان‌ها (پرتودرمانی و شیمی درمانی)

ب- قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی (مانند مواد مورد استفاده در برخی حشره‌کش‌ها، رنگ و پاک کننده‌ها و شوینده‌های خانگی)

پ ـ برخی داروها (مانند داروهای مخصوص درمان روماتیسم مفصلی)

ت- بیماری‌های خود ایمنی (مانند لوپوس)

ث – عفونت‌های ویروسی که بر تراکم استخوانی تاثیر می‌گذارد.

نوع درمان بستگی به میزان حاد بودن کم خونی دارد. این بیماری را می‌توان با تعویض خون، مصرف دارو و یا پیوند مغز استخوان درمان کرد. کم خونی برای پیشرفت در بدن به گذر زمان احتیاج دارد. در آغاز ممکن است هیچ علایمی بروز نکند و یا علایم بیماری بسیار خفیف باشد، اما با پیشرفت بیماری می‌توان شاهد علایمی چون خستگی، ضعف، عدم توانایی در کار و تحصیل، کاهش دمای بدن، پریدگی رنگ پوست، ضربان قلب سریع، کوتاهی تنفس‌ها، درد سینه، سرگیجه، تحریک پذیری، کرخی و سردی دست‌ها و پاها و سردرد بود. تشخیص این بیماری با انجام یک آزمایش خون امکانپذیر است. در صورت مثبت بودن جواب آزمایش و ابتلا به کم خونی انجام آزمایشات دیگری نیز برای تشخیص نوع آن ضروری است. انتخاب نوع درمان کم خونی بستگی به علت بروز آن دارد. برای مثال، نحوه درمان کم خونی گلبول‌های داسی شکل با نحوه درمان کم خونی ناشی از رژیم غذایی فاقد آهن یا فولیک اسید متفاوت است. از این رو برای کشف بهترین روش معالجه باید به متخصص مربوطه مراجعه کرد.

به روش‌های گوناگون می‌توان مانع از بروز برخی انواع کم خونی شد که مجموعه‌ای از آنها در زیر آمده است؛

1- مصرف غذاهای حاوی آهن زیاد از جمله گوشت قرمز، ماهی، مرغ، تخم‌مرغ، میوه‌های خشک شده، عدس و لوبیا، سبزیجات سبز برگ پهن مانند اسفناج، کلم و یا غله‌های حاوی آهن غنی شده.

2- مصرف مواد خوراکی که جذب آهن را در بدن افزایش می‌دهد مانند آب پرتغال، توت فرنگی، کلم و یا سایر میوه‌ها و سبزیجات حاوی ویتامین C.

3- خودداری از نوشیدن قهوه و چای همراه با وعده‌های غذایی چرا که این نوشیدنی‌ها جذب آهن در بدن را دشوار می‌کند.

4- کلسیم جذب آهن را مشکل می‌کند لذا برای به کار گرفتن بهترین روش برای مصرف کلسیم به میزان مناسب و کافی با پزشک متخصص باید مشورت کرد.

5- اطمینان از مصرف کافی فولیک اسید و ویتامین B-12 در رژیم غذایی

6- مشاوره با پزشک برای خوردن قرص‌های مکمل آهن چرا که مصرف این قرص بدون مشورت با فرد متخصص صحیح نیست. این قرص‌ها در دو نوع فروس و فریک ارایه می‌شوند. جذب فروس در بدن بهتر صورت می‌گیرد اما اثرات جانبی مانند تهوع، استفراغ و اسهال در پی دارد با این حال این اثرات جانبی را می‌توان با کمک برخی اقدامات کاهش داد، از آن جمله اینکه ابتدا با نیمی از دوز تجویز شده شروع کرد و به تدریج آن را به دوز کامل رساند. قرص را در دوزهای تقسیم شده مصرف کرد. قرص را همراه با غذا مصرف کرد و اگر نوعی از قرص آهن مشکلاتی ایجاد می‌کند با متخصص مربوطه برای مصرف نوع دیگر مشورت کرد.

7- زنانی که باردار نبوده اما در سن بارداری قرار دارند باید هر 5 تا 1 سال یکبار آزمایش کم خونی بدهند. این امر حتی در شرایط سلامت باید صورت گیرد. انجام این آزمایش‌ها باید از زمان نوجوانی آغاز شود.

8- همچنین زنانی که باردار نیستند و در سن بارداری قرار دارند در صورت داشتن علایمی چون عادت ماهانه شدید و طولانی، مصرف آهن کم و یا تشخیص قبلی ابتلا به کم خونی باید هر سال آزمایش خون بدهند. اکثر افراد از طریق یک رژیم غذایی سالم و منظم می‌توانند از غذاهای سرشار از آهن استفاده کنند اما برخی افراد نمی‌تواند آهن کافی بدست آورند که مهمترین این افراد دختران نوجوان و زنان در سن بارداری هستند که یا در هر عادت ماهانه خون زیادی را از دست می‌دهند یا بیش از یک بچه دارند و یا از IUD استفاده می‌کند.

کودکان نوپا و زنان باردار نیز در این گروه هستند. این افراد باید به طور دوره‌ای آزمایش کم خونی بدهند و در صورت فقر آهن حتما باید با مشورت پزشک از مکمل‌های آهن استفاده کند که نحوه درمان مشکل آنها بر عهده پزشک است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بیمارستان امیر المومنین (ع) کردکوی می باشد.

طراحی و بره نویسی : بیمارستان امیرالمومنین(ع) کردکوی

کم خونی بیماری است که تعداد سلول های قرمز بدن در آن کمتر است حد معمول است. برای درمان کم خونی با ما همراه باشید .

لیست مطالب :

چغندر برای درمان کم خونی افرادی که از فقط آهن رنج می برد توصیه می شود .

جغندر دارای آهن، فیبر، کلسیم، پتاسیم، گوگرد و ویتامین ها است .

علاوه بر این چغندر کمک می کند تا بدن شما پاک شود و اکسیژن بیشتری در سراسر بدن شما در دسترس قرار گیرد. این کار به نوبه خود به افزایش تعداد سلول های قرمز خون بدن کمک می کند .

راه درمان کم خونی

خوردن چغندر همراه با پوست ارزش غذایی بالاتری دارد .

 

 

ملاس یک منبع تغذیه عالی برای درمان کم خونی است .

ملاس منبع خوبی از آهن، ویتامین های و سایر مواد معدنی ضروری است که به افزایش تولید سلول های قرمز خون کمک می کند .

روزانه یک قاشق غذاخوری ملاس مصرف کنید این کار پانزده درصد از نیاز روزانه شما را به آهن برطرف خواهد کرد .

رژیم غذایی غنی از سبزیجات برگ دار مانند اسفناج یکی از بهترین روش های درمان کم خونی به صورت خانگی است .

اسفناج سرشار از آهن است و همچنین ویتامین B12 و اسید فولیک و مواد مغذی دیگر است .

هر کدام از راه حل های بالا را حداقل به مدت یک ماه دنبال کنید .

انار سرشار از آهن و مواد معدنی دیگر مانند کلسیم و منیزیم و ویتامین C است که به درمان کم خونی و جذب آهن در بدن کمک خواهد کرد .

دانه کنجد برای درمان کم خونی به علت داشتن آهن زیاد موثر است .

مصرف یک چهارم دانه کنجد تقریبا 3 درصد نیاز روزانه شما را به آهن فراهم خواهد کرد .

خرما یک منبع غنی از آهن و ویتامین C است و نقش مهمی در درمان کم خونی و جذب آهن در بدن دارد .

غنی بودن سیب از مواد مغذی از جمله آهن باعث شده برای درمان کم خونی بسیار موثر عمل کند .

موز سرشار از آهن است. موز باعث تحریک تولید هموگلوبین و بسیاری از آنزیم های دیگر که برای درمان کم خونی و تشکیل سلول های قرمز خون بدن ضرور است می شود .

همچنین موز منبع خوبی از منیزیم است که در سنتز هموگلوبین ایدز موثر است .

 

 

باتوجه به غلظت بالا توت از ویتامین C و آهن باعث شده است یک روش موثر برای درمان کم خونی باشد .

ویتامین C باعث افزایش توانایی بدن برای جذب آهن و افزایش سلول های قرمز خون و هموگلوبین شود .

دارا بودن شنبلیله به مقدار زیاد از آهن به حفظ آهن در خون و همچنین تولید سلول های قرمز جدید خون کمک خواهد کرد .

هم برگ و هم دانه شنبلیله برای درمان کم خونی استفاده می شود .

 

نظر




خانه

موبایل

سویق جایگزین خوبی برای آهن و اسیدفولیک در زنان باردار است

راه درمان کم خونی

 

امروزه یکی از شایع ترین مشکلات به ویژه در میان کودکان و زنان باردار، مشکل کم خونی است. این مطلب یک راهنمای جامع رفع کم خونی به صورت طبیعی و بدون نیاز به داروهای شیمیایی است که خدمت عزیزان ارائه می کردد

 

علائم کم خونی چیست:

کم خونی ام الامراض است و سبب بسیاری از بیماری های دیگر می شود

افراد کم خون، زود خسته می شوند، تپش قلب می گیرند، رنگشان پریده است، کم اشتها هستند، کم حوصله اند، برخی مواقع بعد از فعالیتها سر درد می گیرند و در حالت شدت کم خونی، ناخنهای قاشقی پیدا می کنند (وسط ناخن تو می رود و گود می شود).

ولی شایعترین علامت، ضعف و خستگی زودرس است.

 

درمان کم خونی :

در طب امروزی درمان کم خونی غالباً با قرصهای شیمیایی حاوی مولکول آهن است که اگر چه مختصری هم مفید واقع شوند، ولی دارای عوارض زیادی هستند و بسیاری از افراد اصلاً نمی توانند خوردن آن را تحمل کنند. شاهد هستیم که با وجود طرح  خوراندن اجباری آهن و اسید فولیک  شیمیایی به مادران باردار – خوراندن قرص آهن شیمیایی به دانش اموزان در مدارس – اضافه کردن آهن به آرد ها – کم خونی بیداد می کند – حالا هم کم خونی لاعلاج مانده و رو به گسترش است به طوری که طبق آمار ۷۰ درصد بانوان ایرانی کم خونی دارند، هم عوارض این داروهای شیمیایی گریبان جامعه را گرفته که در این مطلب قصد پرداختن به آنها را نداریم.

 

امروزه با وجود تغذیه خوب ، مصرف گوشت ، مصرف لبنیات و اکثرا کم خونی دارند و علت آن غذاهای صنعتی و ناسالم و انواع آلودگی ها و است. تغذیه سالم خونساز است و پرخونی می آورد اما امروزه می بینیم که تغذیه کم خونی می آورد.

 

۴ درمان برتر کم خونی طبق روایات

۱-کباب بریان گوسفند (البته روی زغال)درست شود بسیار مفید برای کم خونی ست.

۲- خوردن باقلای ارگانیک با پوست دومین درمان کم خونی

– درمان دارویی اولین چیز است باقلا ست که کم خونی را ریشه ای درمان می کند  چون مغز استخوان را ترمیم می کند . روایت می فرماید باقلا سبب تولید خون تازه می شود

 

– باقلای غیر ارگانیک که کود شیمیایی خورده باشد سبب نتیجه عکس  خصوصا در صفراوی ها می شود. باقلی ارگانیک معمولا ریز است

 

۳- شکر نیشکر (مولدهموگلوبین) سومین درمان کم خونی

شکر طبیعی نیشکر برای کم خونی مفید است اما شکر های سفید امروزی که همگی از چغندر قند هستند بسیار مضر هستند

 

۴-  کلیپ تره (تولیدخون،پلاکت وگلبول قرمز) چهارمین درمان کم خونی

– افراد کم خون تره زیاد مصرف کنند می توانید روزی ۲۵۰ گرم تره برای درمان کم خونی بخورید

 

موارد دیگر طب اسلامی برای کم خونی

سویق جو وگندم : سویق جایگزین خوبی برای آهن و اسیدفولیک در زنان باردار است .

مویز

تره خیلی زیاد مصرف شود

خرما

شیرطبیعی باعسل

عناب

سیب قرمز: میتوانید فالوده سیب همراه عسل روزی یک تا دولیوان استفاده کنید

استفاده از ظروف سنگی ومسی

راه درمان کم خونی

عدم استفاده از ظروف تفلون و موادکارخانهای و کنسرو شده که باعث کم خونی هستند

شوید

گیاهی به مقل ازرق

 

 مخلوط سه شیره یک معجون فوق‌العاده برای درمان کم خونی است

 

قرص آهن خانگی

شیره انگور

شیره خرما

شیره توت

مخلوط سه شیره به جای قرص آهن ::

این سه شیره را به اندازه هم در یک شیشه مخلوط کنید و در داخل یخچال نگهداری کنید.

این مخلوط تا مدت زیادی ماندگاری دارد.

 این معجون مقوی رو هر ۸ ساعت یکبار مصرف کنید.

 

☘ برای بچه ها یک قاشق مرباخوری و برای بزرگترها یک قاشق غذاخوری

این مخلوط یک معجون فوق‌العاده برای درمان کم خونی، بی حالی و بی حسی بدن و درمان تیروئید استفاده میشود.

☘ اگر دائم حال خوابی آلودگی دارید حتما استفاده کنید.

 حتی برای چاق ها هم خوب است، چون چاق کننده نیست.

 

در رفع کم خونی باید چند مسئله ذیل را نیز مد نظر قرار دهید:

۱- اگر خانمی هستید که مشکل کم خونی دارید باید بررسی شود آیا پریودهای شدیدی دارید و در هر دوره خون زیادی از دست می دهید؟ اگر این طور است بایستی این مشکل در وهله اول حل شود.

 

۲- بایستی وضعیت معده و روده و کبد اصلاح شود تا مواد غذایی لازم را خوب هضم و جذب نماید و خونسازی موثری صورت پذیرد.

 

۳-  از مواد غذایی خونساز مانند گوشت گوسفندی بصورت کباب و شیرینی های طبیعی مثل عسل، انجیر، خرما و انگور و مویز و شیره انگور و شیره خرما مرتباً استفاده کنید.

 

۵- بادکش خون ساز نیز برای درمان توصیه می شود، معمولاً با یک دوره ۵-۶ ماهه این کم خونی ها به طور کامل رفع می گردد. مراکز خون سازی  بدن استخوانهای اسفنجی هستند. بادکش روی جناق سینه و بادکش از پشت روی مهره های کمر روزانه یکبار توصیه می شود.

 

۶- توجه: چای رسوب دهنده آهن است و یکی از علل کم خونی، فقر آهن در مردم ما می باشد. چای را ترک کنید

 

شایعترین علامت کم خونی ضعف و خستگی زودرس است

 

نسخه مجرب کم خونی از استاد صاحب الامری

باقلا سبز هفته ای دوبار

هر روز مقداری کراث(تره) خورده شود.

انار و یا اب آن روزی یک عدد

خرما روزی ۱۴ عدد

عسل چند گیاه + سیاهدانه ۹عدد

گوشت گوسفند کباب شده روی ذغال همراه سماق هفته ای یکبار

سبزی خرفه هر دوروز یک وعده

روغن زرد گاوی مصرف شود

گزنه تازه ویا خشک هر دوروز یک وعده

برگ کاسنی هر ۳روز دوبار

اب زرشک کوهی هر روز یک استکان

بعد از ۱۴ روز رنگ رخساره تغیر میکند وکم خونی برطرف میشود

 

دو عادت بد که موجب کم خونی می شود چیست؟

 ۱- مصرف چای که باعث جلوگیری از جذب آهن غذا می شود – برای درمان کم خونی ابتدا باید چای را ترک یا جایگزین یا کم کرد

 

۲- خواب بین الطلوعین باعث کم خونی می شود – یکی از اسرار سلامتی و طول عمر بیداری بین الطلوعین است که معصوم میفرماید برکت و رزق و روزی را زیاد می کند.

 

دیگر نسخه های آسان خانگی برای درمان کم خونی:

۱- روزی ۱۴ عدد بادام را دانه دانه و به آرامی بجوید تا جذب بزاغی به خوبی صورت بگیرد

۲- همراه غذا یک پیچ کاهو بخورید

زیاد جویدن غذا و رعایت پرهیزات از جمله ترک چای ، خصوصا بعد از غذا را فراموش نکنید

منبع:eslamteb.com


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

 

اگر شما با وجود خواب خوب و کافی، اغلب خسته اید و انرژی کافی برای فعالیت های عادی روزانه خود را ندارید، تحریک پذیر شده اید و مطالب را سخت تر به یاد می آورید، سر درد دارید و جلوی چشمانتان سیاهی میرود، در هوای معمولی احساس سرما می کنید، در انگشتانتان احساس گزگز دارید، موقع استراحت ضربان قلب خود را احساس می کنید و موقع راه رفتن معمولی قفسه سینه تان درد میگیرد یا نفس کم می اورید، ممکن است به کم خونی دچار باشید. البته:

کم خونی در کمین زنان و افراد مبتلا به بیماری های مزمن گوارشی، روماتیسمی، عفونی، کلیوی و است.

راه درمان کم خونی

حاملگی و از دست دادن خون طی عادت ماهیانه باعث می شود زنان به کم خونی مبتلا شوند. مبتلایان به بیماری های مزمن داخلی، به دلیل سو تغذیه و فقر آهن یا ویتامین های اسید فولیک و B12 و همچنین کاهش توانایی ساخت گلبول های قرمز سالم در مغز استخوان به کم خونی دچار می شوند.

از آنجا که جذب گوارشی آهن غذاهای گیاهی کمتر از آهن گوشت است و B12 در غذاهای حیوانی یافت می شود، افراد گیاهخوار به کم خونی، دچار می شوند.

مصرف غذا همزمان با لبنیات، مکمل های کلسیم، شربت معده، قهوه، چای، نوشابه به دلیل کاهش جذب اهن موجب کم خونی، می شود بیماری های ارثی مثل تالاسمی بدلیل کاهش تولید گلبول های قرمز سالم و فاویسم ( کم خونی، ناشی از مصرف باقلا) بدلیل افزایش تخریب گلبول های قرمز معیوب موجب کم خونی می شوند.

انجام آزمایش CBC و مشاهده کاهش مقدار هموگلوبین ( پروتیین داخل گلبول قرمز که اکسیژن را حمل می کند) در صورت اثبات وجود کم خونی، در آزمایش CBC، برای تشخیص علت کم خونی، آزمایش های تکمیلی مثل سطح آهن سرم، ذخیره اهن بدن، سطح اسید فولیک و B12 سرم، نمونه برداری با سوزن از مغز استخوان و ممکن است درخواست شود.

شما می توانید با مصرف غذاهای غنی از اهن مثل گوشت قرمز ، جگر، ماهی، عدس، سویا، باقلا. میوه های خشک و سبزیجاتی که برگ سبز تیره دارند از کم خونی، فقر اهن پیشگیری کنید. تخم مرغ ، جگر، لبنیات، اسفناج و موز حاوی فولات و B12 زیادی هستند.

پس یادمان باشد که:

مصرف خودسرانه قرص آهن و یا اصرار بیهوده برای تجویز آمپول های به اصطلاح خون ساز رنگی حاوی ویتامین اغلب بی فایده است و در پاره ای از موارد می تواند موجب مسمومیت شود.

نبض ما– دکتر سید رضا میرجعفرى، متخصص داخلى

روش های تشخیص و درمان سرطان غدد لنفاوی

۱۰ علت بالا بودن پلاکت خون در کودکان

علائم هموفیلی ،بیماری از جنس مردان

۱۰علامت افت فشار خون و راههای پیشگیری +ویدئو

علل، درمان و روش تشخیصی جدید عفونت خون

علل و درمان بیماری سلول داسی شکل

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

واقعا ممنون،از تمام سایتا مطالبتون کاملتره،ممنونم

دخترم کم خونی دارد و دکتر گفته باید خون تریق شود ایا با خون حل میشود یا با تغدیه و hp5/6هست

فشار م پاین است به ۸ سرگیجه دارم

کم خونی فشار پاین

دست شما درد نکند از اطلاع رسانی مخصوصا خلاصه آخر ، که خیلی اثر بخش بود برای من.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

راه درمان کم خونی

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

اعلام اسامی زدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره 37/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره 37/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *