داروهای کبد چرب گرید 2

خواص دارویی و گیاهی

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

در این ویدئو شمارو با درمان کبد چرب گرید 2 آشنا می کنیم که بسیار جالب و دیدنی است.

برایلطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

حدود یک نفر از هر پنج آمریکایی دارای کبد چرب هستند. کبد چرب استئاتوز نیز یده می شود. در واقع، تا 9 مورد از هر 1 بیمار دیابتی و افرادی که دارای چاقی هستند، مبتلا به کبد چرب هستند. کبد دومین عضو بزرگ بدن است و در داخل شکم قرار دارد. در بیماری کبد چرب، چربی در سلول های کبد تجمع می یابد. میلیارد ها سلول کبدی در کبد وجود دارد. کبد چرب یک وضعیت تجمعی است که در آن چربی اضافه به سلول ها اضافه می شود و سیتوپلاسم کبد را از حالت عادی خارج می کند. و به زودی به هسته نیز آسیب خواهد زد و در برخی موارد ممکن است موجب آسیب سلول های کبدی نیز شود.  از آنجا که این چربی اضافی نباید در سلول قرار گیرد، می توانید تصور کنید که چگونه چربی اضافی شروع به تداخل با عملکرد کبد می کند.

دو نوع بیماری کبد چرب وجود دارد: بیماری کبدی چرب مرتبط با الکل و بیماری کبدی چربی غیر الکلی. حتی بدون نوشیدن یک قطره الکل سلامتی شما به خطر خواهد افتاد ولی بسیاری از مردم بی احتیاطی می کنند.  در کبد چرب گرید 2، چربی به عنوان تری گلیسیرید ذخیره می شود. این چربی  واکسن هایی در سلول ها ایجاد می کند و محتویات سلول را جابه جا می کند و آنها را از کار می اندازد. علائم کبد چرب در کبد چرب گرید 2 نسبت به کبد چرب گرید 1 سریع تر ظاهر می شوند و این وضعیت از کبد چرب قطعا جدی تر است. افرادی که مبتلا به کبد چرب گرید 2 هستند نیاز به مراقبت های پزشکی خواهند داشت.

• مشروبات الکلی

داروهای کبد چرب گرید 2

• دیابت

• سندرم متابولیک

• چاقی

• داروهای خاصی که باعث کبد چرب می شوند

• اختلالات ژنتیکی چربی خون بالا (کلسترول، تری گلیسیرید)

کبد چرب بیماری ای می باشد که در آن رادیکال های آزاد باعث آسیب زیادی به کبد می شوند. به استثنای افرادی که با وجود کبد چرب گرید 2 می توانند میزان رادیکال های آزاد را کاهش دهند، در بقیه افراد مبتلا به کبد چرب گرید 2 آسیب کبد ادامه خواهد داشت. یکی از دلایل اصلی رادیکال های آزاد اضافی، مصرف الکل است. علت دیگر خوردن غذاهایی است که دارای چربی های اشباع نشده می باشند.

اگر چه بعضی از سازمان های بهداشتی تأکید می کنند که این چربی اشباع شده باعث مشکل چربی کبد است، اما تعداد زیادی از شواهد اثبات شده حاکی از آن است که چربی های غیر اشباع علت چربی کبد می باشد. از نظر شیمیایی، چربی اشباع در دمای اتاق و در بدن پایدار است. با این حال، این چربی های غیر اشباع است که رادیکال های آزاد را تولید می کند و باعث آسیب کبد می شوند. بنابراین شما باید همه روغنهای گیاهی  ذرت، سویا، گلرنگ، روغن کانولا و سبزیجات را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

بسته به میزان پیشرفت کبد چرب گرید 2، علائم کبد چرب می تواند شامل درد شکم، کبودی در بدن، خونریزی خود به خودی مانند خونریزی بینی، خستگی شدید، تب، خارش پوست، بی حالی و چاقی شکم نیز باشد.

آزمایش خون افزایش آنزیم های کبدی را نشان خواهد داد. و چون در کبد چرب گرید 2  التهاب کبد نیز ممکن است وجود داشته باشد، وضعیت در حال پیشرفت به سمت هپاتیت خواهد بود. در برخی موارد، هپاتیت ممکن است مستلزم بستری شدن باشد.

کبد یک عضو از بدن است که قابلیت احیا دارد.  اگر شما مبتلا به بیماری کبد چرب گرید 2 هستید، باید هر کاری می توانید بکنید تا عادت روزانه خود را تغییر دهید. اکنون در این مرحله از کبد چرب گرید 2 این فرصت را دارید و شاید اگر کبد چرب شما پیشرفت کند احتمالا این فرصت را نداشته باشید. نکته ی اولی که باید به آن توجه کنید مصرف الکل است و تنها راه درمان کبد چرب پرهیز از مصرف الکل است نه اعتدال در مصرف آن.

تغييرات رژيم غذایی مرحله ی بعدي می باشد. اگر هنوز هم کربوهیدرات تصفیه شده می خورید، وقت آن است که هم اکنون مصرف این دسته از مواد غذایی را متوقف کنید. علت آن است که این ها بیشترین تاثیر را در میزان تری گلیسیرید بدن دارند و تری گلیسیرید ها هستند که در کبد تجمع می یابند.

 

بعدی

قبلی

بیماری کبد چرب گرید 2 یکی از شایع ترین بیماری های مربوط به کبد است، در این مقاله به معرفی علائم این بیماری و همچنین روش هایی برای درمان آن می پردازیم که مطمئنا آشنایی با این اطلاعات برای همه ما لازم و ضروری است.

کبد یکی از اعضای مهم بدن انسانها است که مسئولیت سم زدایی از خون را به عهده دارد. خون پس از مسیر گوارش که طی می کند اولین جایی که می رود کبد است. همچنین تولید پروتئین و چربی های مهم بدن برای زنده ماندن در کبد صورت می گیرد. این عضو از بدن انسان همانند دیگر اعضا دچار مشکل و بیماری می شود که در دنیای امروز به علت نداشتن رژیم و بره غذایی مناسب یکی از شایعترین این بیماری ها کبد چرب گرید 2 است. در ادامه با علایم و راه های درمان این بیماری کبدی با ما همراه باشید.

بیماری کبد چرب وقتی به وجود می آید که چربی بدن شخص به پنج تا ده درصد برسید که عواملی چون استفاده بیش از حد از امگا6, چربی های اشباع, قند و فروکتوز , استعمال دخانیات, نداشتن تحرک و فعالیت بدنی کامل و مفید, سو تغذیه, اضافه وزن, فشار خون بالا, بارداری و استفاده از داروهایی همچون آسپرین و تتراسایکلین می تواند در به وجود آمدن آن موثر باشد.

داروهای کبد چرب گرید 2

خوب است بدانید که دو نوع کبد چرب داریم: کبد چرب الکلی و غیر الکلی. که در کبد چرب غیر الکلی میزان چربی کبد ارتباط مستقیم با وضعیت چربی خون دارد و از هر پنج نفر یک نفر به بیماری کبد چرب غیر الکلی مبتلا هستند. در ایران آمار افرادی که کبد چرب دارند به چهل درصد می رسد که یعنی از هر ده نفر سه نفر این بیماری را دارا هستند.

از علایم بیماری کبد چرب گرید 2 می توان به خستگی و بی حالی, کاهش وزن و بی اشتهایی, تهوع, درد در مرکز یا سمت راست قسمت بالای شکم, زرد شدن چشمها و پوست, خارش, ورم پاها و شکم, سردرگمی ذهنی را برد. تجمع بیش از حد چربی در کبد ملتهب شدن کبد را به همراه دارد و التهاب کبد سبب بروز هپاتیت ( هپاتیت در لغت به التهاب کبد معنی شده است که هپاتیت b یک نوع بیماری کبدی است که مسری تر از ایدز می باشد ) و امکان بروز نارسایی کبد که سیروز کبدی دارد می شود که علت اصلی آن کبد چرب ساده است که هیچ علامتی ندارد.

از جمله عوارض کبد چرب می توان به بروز بیماری های فشار خون,  دیابت نوع 2 و چربی خون بالا اشاره نمود. چربی های از هشتاد سانتی متری دور شکم باعث کاهش حساسیت سلولها به هورمن انسولین می شود و خطر ابتلا به دیابت را به همراه دارد.

برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کبد چرب گرید 2 استفاده از منابع امگا 3 را در وعده های غذایی کنیم مثل روزانه یک گرم روغن ماهی, استفاده از ماهی های چرب همانند سالمون, ساردین و تن ماهی, مصرف گردو, بذر کتان, شاهدانه و روغن زیتون. امگا3 به کم کردن التهاب کبد کمک شایانی می کند. چربی های اشباع همانند گوشت حیوانات, غذاهای فرآوری شده و روغن های هیدروژنه را کاهش دهیم. و بجای آنها از منابع چربی پایین همانند روغن زیتون, آجیل و دانه ها مصرف کنیم. نوشیدنی های گازدار, شیرینی ها, غلات صبحانه, غذاهای منجمد, سس ها یا چاشنی ها و برخی آبمیوه های بسته بندی که منبع قند و شهد ذرت با فروکتوز بالا است را کم کنیم.  با زیاد کردن فعالیت بدنی به بالای شصت دقیقه و کاهش وزن خود تا پنج تا ده درصد به بهبود کبد چرب گرید 2 کمک می کنیم. با استفاده از داروهای گیاهی به بهبود کبد چرب گرید 2  بپردازیم: درمان کبد چرب با سیر: سیر آلیسین دارد که یک نوع آنتی اکسیدان سولفور دار برای سم زدایی بهتر و موثر تر کبد است. هر روز صبح ناشتا در صورتی که مشکل معده ندارید مقداری آبلیمو را در آب جوش بریزید و میل کنید. استفاده از عرق خار شتر, چای سبز, علف لیمو, خار مریم و طباشیر در بهبود عملکرد کبد چرب گرید 2 موثر می باشد.

با بیماری کبد چرب گرید 2 به طور کامل آشنا شدید، حال از شما دوستان گرامی دعوت می نماییم با کلیک بر روی کبد چرب با اطلاعات ارائه شده در زمینه بیماری های مربوط به کبد و روش های درمانی هر یک به طور مفصل آشنا شوید.

منبع : آرگا


چطور برای شستن قالی 5 هزار تومان هدیه بگیریم؟



کیلیم کارست لنکاوی بهشتی متفاوت در مالزی



آیا عسل طبیعی شکرک می زند؟!


گیوه گلدوزی با زیره چرم یک انتخاب مد روز برای خانم ها و آقایان





با انواع عسل طبیعی پر خاصیت آشنا شوید

نشانی شما منتشر نخواهد شد.





نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *