راه درمان کهیر سرد


کهیر سرد (cold hives) یک نوع اختلال پوستی می باشد که باعث می شود فرد هنگام مواجهه با سرما دچار خارش، قرمزی، ورم و کهیر پوستی شود. به این اختلال، آلرژی یا حساسیت به سرما هم می گویند. افراد مبتلا به کهیر ناشی از سرما، بایستی از آب و هوای سرد دوری کنند.




راه درمان کهیر سرد

«کهیر سرد» یا «کهیر ناشی از سرما» یک نوع اختلال است که افراد مبتلا به آن به سرما آلرژی پیدا می‌کنند و این عارضه خود را با واکنش‌های مزمن پوستی نشان می‌دهد.

 

به گفته پزشکان آمار دقیق افراد مبتلا به این نوع آلرژی هنوز مشخص نیست.

این عارضه نادر موجب بروز کهیر، قرمزی، خارش و ورم پوستی و در موارد حاد حتی منجر به شوک «آنافیلاکسی» می‌شود.

آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک جدی است که به طور ناگهانی آغاز می‌شود و می‌تواند منجر به مرگ فرد شود.

 

افرادی که علائم بیماری کهیر سرد در آنها شدید است، اغلب نمی‌توانند در ماه‌های سرد سال بیرون بروند، در آب خنک شنا کنند و یا حتی نوشیدنی حاوی یخ بنوشند.

 

همچنین علت بروز کهیر سرد در بسیاری از مبتلایان شخص است، اما به نظر می‌رسد که در افراد مبتلا سرما باعث می‌شود سلول‌های بدن هیستامین ترشح کنند و این ماده به نوبه خود به واکنش‌های آلرژی منجر می‌شود.

 

افراد مبتلا به کهیر سرد بایستی تا حد امکان از تماس با هوای سرد و آب سرد خودداری کنند. به عنوان مثال شنا کردن در آب سرد، شایع ترین علت کهیر شدید در کل بدن است که منجر به غش کردن، شوک و حتی مرگ فرد می شود.

 

اگر فکر می کنید دچار کهیر سرد و یا آلرژی به سرما هستید، با پزشک مشورت کنید.

 

درمان کهیر سرد شامل مصرف داروهای آنتی هیستامین، قبل از مواجهه با سرما است.


نشانه های کهیر سرد


علائم کهیر سرد بلافاصله بعد از تماس پوست با هوای سرد و یا آب سرد بروز می کند.

 

اگرچه علائم کهیر سرد در طی مواجهه با سرما شروع می شوند، ولی این علائم اغلب در طی گرم کردن پوست بدتر می شوند.

 

اکثریت موارد کهیر سرد هنگام تماس پوست با دمای کمتر از 4/4 درجه سانتیگراد بروز می کنند، ولی برخی افراد در دماهای بالاتر هم دچار کهیر می شوند.

 

آب و هوای مرطوب و بادخیز، کهیر سرد را می کنند.

 

علائم کهیر سرد عبارتند از:

1- کهیرهای قرمز رنگ و خارش دار روی پوست قسمتی از بدن که در معرض سرما بوده است. این کهیرها تا نیم ساعت روی پوست باقی می مانند.

 

2- ورم دست ها موقع نگه داشتن اشیای سرد

 

3- ورم لب ها موقع خوردن موادغذایی سرد

 

4- در موارد نادر، ورم شدید زبان و گلو، راه نفس کشیدن را می بندد (ورم حلقی)

 

راه درمان کهیر سرد

واکنش های شدید بدن به سرما

در افرادی که مبتلا به کهیر سرد هستند، مواجهه با سرما خطرناک است. در برخی افراد کهیر در کل بدن رخ می دهد که به واکنش سیستمیک شناخته می شود.

 

علائم واکنش شدید بدن به سرما عبارتند از:

1- غش کردن

2- سرد شدن بدن

3- ضربان تند قلب

4- ورم دست و پا یا بالاتنه


بدترین واکنش های کهیر سرد هنگام تماس کل بدن با سرما بروز می کنند، مثل شنا کردن در آب سرد.

 

آزاد شدن زیاد هیستامین و سایر مواد شیمیایی توسط سیستم ایمنی بدن در این گونه مواقع، باعث افت ناگهانی فشارخون و در نتیجه غش کردن، شوک و حتی مرگ می شود.

 

هنگام شنا کردن در آب سرد، بیهوشی فرد مبتلا به کهیر سرد باعث غرق شدن او می شود.

 

شدت علائم کهیر سرد مختلف هستند. برخی افراد واکنش کمی به سرما نشان می دهند و برخی دیگر حساسیت شدید.

در برخی موارد کهیر سرد بعد از چند ماه خودبخود بر طرف می شود. در سایر موارد، سال های زیادی ادامه دارد.

 

چه موقع نزد پزشک برویم؟

اگر هنگام تماس با سرما دچار حساسیت پوستی شدید، به پزشک مراجعه کنید. حتی اگر علائم شما خفیف باشد، پزشک علت مشکل شما را بررسی می کند.

 

اگر دچار حساسیت شدید نسبت به سرما گشتید، به اورژانس زنگ بزنید.

 

در موارد زیر نیز فورا درخواست کمک کنید:

– احساس سبکی سر کردید.

– به سختی نفس می کشیدید.

– احساس کردید گلویتان باد کرده است.


علل کهیر ناشی از سرما


علت کهیر ناشی از سرما معلوم نیست.

 

برخی افراد به علت زمینه ارثی، یا یک ویروس و یا یک بیماری دیگر دارای پوست خیلی حساسی هستند و کهیر می زنند.

 

تماس با عوامل سرد مثل هوای سرد، جسم سرد و باعث آزاد سازی هیستامین و سایر مواد سیستم ایمنی بدن به طرف پوست می شود. این مواد باعث قرمزی، خارش و سایر علائم پوستی می شوند.

 

عوامل خطر کهیر ناشی از سرما

آلرژی به سرما در هر سنی و در مردان و زنان بروز می کند، ولی اگر شرایط زیر را داشته باشید، در معرض ابتلا به کهیر سرد هستید:

 

1- اگر کودک و یا جوان هستید.

یک نوع کهیر به کهیر اکتسابی اولیه در کودکان و جوانان بروز می کند. این کهیر شایع ترین نوع کهیر است و معمولا طی دو تا سه سال خودبخود بهبود می یابد.

 

2- به تازگی یک عفونت ویروسی داشته اید.

بیماری ذات الریه مایکوپلاسما و بیماری مونونوکلئوز با بروز کهیر سرد ارتباط دارند.

 

3- یک بیماری زمینه ای دارید.

یک نوع کهیر به کهیر اکتسابی ثانویه که شیوع کمی دارد، در اثر یک بیماری زمینه ای مثل آرتریت روماتوئید، هپاتیت و یا سرطان بروز می کند.

 

4- دارای یک ویژگی ارثی خاص هستید.

به ندرت، کهیر سرد با یک بیماری ارثی به سندرم خودالتهابی سرد خانوادگی ارتباط دارد.

این سندرم بعد از مواجهه با سرما باعث بروز کهیر پوستی دردناک و علائمی شبیه آنفلوآنزا می شود.

 

عوارض کهیر ناشی از سرما

مهم ترین عارضه کهیر سرد، واکنش شدیدی است که بعد از تماس قسمت های زیادی از بدن با سرما مثل شنا کردن در آب سرد رخ می دهد.

 

مبتلایان به کهیر سرد تمایلی ندارند در سرمای زمستان از خانه خارج شوند و در برخی از آنها این خانه‌نشینی سلامت‌شان را به طور جدی به خطر می‌اندازد.

 

آزمایشات و روش های تشخیص کهیر ناشی از سرما

بعد از قرار دادن یک تکه یخ روی پوست بدن برای چند دقیقه، کهیر ناشی از سرما مشخص می شود.

 

اگر شما دچار کهیر سرد باشید، بعد از قرار دادن یخ، پوست شما باد می کند و قرمز می شود.

 

موارد این نوع کهیر در کودکان و جوانان رخ می دهد و علت مشخصی ندارد.

 

این نوع کهیر معمولا بعد از چند هفته تا چند ماه خودبخود بهتر می شود، ولی گاهی اوقات تا چند سال ادامه دارد.

 

در برخی موارد، تأثیر یک بیماری روی سیستم ایمنی بدن باعث بروز کهیر سرد می شود.

 

بیماری هایی که باعث بروز کهیر سرد می شوند عبارتند از: هپاتیت، آرتریت روماتوئید، برخی سرطان ها و یا یک نوع بیماری عفونی مثل مونونوکلئوز.

 

اگر پزشک به یک بیماری زمینه ای در شما مشکوک شود، آزمایش خون و سایر آزمایشات را برای شما می نویسد.

 

درمان کهیر ناشی از سرما

درمانی برای کهیر سرد وجود ندارد، اما می توان با کارهایی به کاهش آن کمک کرد، مثل پرهیز از هوای سرد و تغییرات ناگهانی دمای هوا.

 

داروهای آنتی هیستامین و سایر داروهای تجویزشده توسط پزشک نیز می توانند از بروز کهیر سرد جلوگیری کنند و علائم آن را کاهش دهند.

 

پیشگیری از کهیر سرد

هیچ راهی برای پیشگیری از ابتلا به کهیر سرد وجود ندارد، ولی می توان با مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک و پرهیز از مواجهه با هوای سرد و عوامل سرما زا مثل آب سرد، اشیای سرد و، به خصوص در آن ناحیه از پوست بدن که پوشش ندارد مثل صورت، از بروز علائم آن جلوگیری کرد.

آیلار آرزوگران

بخش سلامت تبیان


مطالب مرتبط:

چگونه با کهیر مقابله کنیم؟

کهیر و هزار درد نهفته

کهیر؛ مزاحم تابستانی پوست

زیاد کهیر می‌ زنید؟

خارش کهیر آزار دهنده است

12 مشکل پوستی شایع در کودکان

کهیر سرمایی یک واکنش آلرژیک پوستی است که در دمای پایین رخ می‌دهد . کهیر سرمایی می‌تواند درزمانی که در معرض هوای سرد ، آب سرد ، یخ و حتی نوشیدنی یا غذای سرد نیز اتفاق بی افتد . علائم کهیر سرمایی قرمزی ، کهیر خارشی ، دستان ، دهان و گلوی متورم و حتی در موارد شدید آنافیلاکسی که تمامی بدن را درگیر می‌کند و خطر جانی دارد .

نوع شدید کهیر سرمایی می‌تواند مرگبار باشد . علت این نوع کهیر شناخته‌نشده است . این بیماری را می‌توان در خانه با رعایت نکاتی مدیریت کرد و در صورت شدید بودن و غیرقابل‌کنترل بودن باید به پزشک مراجعه شده و داروهای مخصوصی مصرف شود که تمامی موارد گفته شده را با هم بررسی میکنیم .

از خود در مقابل سرما محافظت کنید . اگر متوجه شدید که وقتی در سرما هستید پوستتان شروع به خاریدن می‌کند ، بهترین راه این است که در مقابل هوای سرد قرار نگیرید . البته این کار اجتناب‌ناپذیر است و باید شما همیشه در فصول سرد سال لباس‌های گرم و پوشیده استفاده کنید . لباس بپوشید و سعی کنید از الیافی که هوا در آن جریان دارد مانند پشم و پنبه استفاده کنید . همیشه دستکش و شال‌گردن نیز استفاده کنید .

رطوبت و باد می‌تواند ریسک به وجود آمدن کهیر سرمایی را افزایش دهد .راه درمان کهیر سرد

کهیر ناشی از سرما بعد از قرار گرفتن در مقابل سرما و کاهش یک‌دفعه‌ای درجه حرارت رخ می‌دهد . اکثر واکنش‌ها با درجه حرارت کمتر از ۴ درجه سلسیوس شروع می‌شود .

در آب سرد شنا نکنید . علت اصلی به وجود آمدن کهیر سرما یا فعال کردن آن ، شنا در آب سرد است مخصوصاً اگر بادی در حال وزش باشد . این نوع کهیر ناشی از سرما از بدترین نوع آن بوده به دلیل اینکه تمامی بدن در آن درگیر شده و مقدار بالایی هیستامین از سلول‌های پوست آزادشده که باعث کاهش فشارخون ، سرگیجه ، از دست دادن هوشیاری و حتی غرق شدن میشود . اگر مشکل کهیر سرما رادارید از شنا کردن در آب سرد و گرم نشده خودداری کنید .

علائم کهیر سرما معمولاً بین ۵ تا ۳۰ دقیقه بعد از قرار گرفتن در سرما ظاهرشده و می‌تواند بالای ۴۸ ساعت طول بکشد .

در خانه نیز در هنگام حمام از آب سرد استفاده نکنید زیرا می‌تواند باعث کهیر شود . آب را روی ولرم تنظیم کنید و تا متعادل شدن دمای آب ، صبر کنید سپس زیر دوش بروید .

بااحتیاط از غذا و آب سرد استفاده کنید . دیگر فعالیتی که می‌تواند باعث ایجاد کهیر شود نگه‌داشتن ( در دست ) و نوشیدن مایعات سرد است . نگه‌داشتن مایعات سرد مخصوصاً آن‌هایی که داخل آن‌ها یخ وجود دارد می‌تواند باعث خارش و تورم دست ، لب ، زبان ، گلو و مری بشود . این شرایط می‌تواند خطرناک باشد زیرا نفس کشیدن را سخت کرده و میتواند باعث خفگی بشود .

نوشیدنی‌های سرد و حاوی یخ را در دست نگیرید یا ننوشید .

غذاهای سرد مانند بستنی و مواد غذایی مخلوط با یخ را میل نکنید .

حواستان به لوازم داخل فریزر و یخچال باشد زیرا سرمای زیادی دارند و می‌توانند باعث کهیر شوند . از دستمال یا حوله برای برداشتن آن‌ها استفاده کنید .

در موارد سرما به‌صورت مستقیم باعث واکنش نشان دادن پوست نمی‌شود بلکه فاز دوباره گرم شدن آن است که باعث خارش و سوزش می‌شود .

آنتی‌هیستامین‌های بدون نسخه مصرف کنید . مکانیزم اصلی که باعث واکنش‌های حساسیتی مانند کهیر سرما می‌شود ، انتشار هیستامین‌ها از سلول‌های پوست است که البته بافت‌های گلو و دهان را شامل می‌شود . هیستامین باعث ریلکس شدن رگ‌های خونی می‌شود که به التهاب و کاهش فشارخون می انجامد . آنتی‌هیستامین‌ها داروهایی هستند که باعث جلوگیری از آزادسازی هیستامین می‌شوند .

داروهای آنتی‌هیستامین که باعث خواب‌آلودگی نمی‌شوند لوراتادین ، سیتریزین و لووستیریزین است .

برای افراد آنتی‌هیستامین‌ها نسخه آزاد به‌اندازه کافی قوی نیستند تا از کهیر سرما جلوگیری یا آن‌ها را درمان کنند .

با پزشک خود مشورت کنید . اگر به داشتن کهیر سرما شک کرده‌اید به متخصص پوست مراجعه کنید . بعضی‌اوقات کهیر سرما به دلایل پزشکی مانند : مشکلات سیستم ایمنی بدن ، ذات الریه ، هپاتیت و سرطان رخ می‌دهد .

تشخیص کهیر سرما : ۱ قالب یخ روی پوست به مدت ۵ دقیقه گذاشته می‌شود . چند دقیقه بعد از برداشتن یخ کهیر روی پوست ظاهر می‌شود . کهیر عموماً درزمانی که پوست کمی گرم می‌شود به وجود می‌آید .

اگر به کهیر سرما مبتلا نباشید بعد از برداشتن یخ مقداری قرمزی روی پوست ظاهرشده که کمی بعد از بین می‌روند .

از پزشک درخواست آنتی‌هیستامین تجویزی کنید . درست است که درمانی برای کهیر سرما وجود ندارد اما داروهای تجویزی قوی که گیرنده‌های H1 را مسدود می‌کنند خیلی مؤثر هستند . تحقیقات نشان داده‌اند که دز بسیار بالای مسدودکننده‌های گیرنده H1 ( 4 برابر معمول ) بسیار تأثیر بیشتری نسبت به دزهای مصرفی معمولی دارند بنابراین با پزشک خود درباره دز مصرفی مناسب خود مشورت کنید .

آنتی‌هیستامین‌های تجویزی برای کهیر سرمایی عموماً سیپروهپتادین ، فکسوفنادین ، کتوتیفن و دسلوراتادین می‌شود .

سیپروهپتادین می‌تواند برانگیختن اعصاب که باعث کهیر سرمایی میشود را تحت تأثیر قرار دهد .

امالیزوماب یک هیستامین قوی است که معمولاً در درمان آسم مورداستفاده قرار می‌گیرد اما نشان داده‌شده است که در درمان کهیر سرمایی نیز مؤثر است .

دیگر داروهای تجویزی چه چیزهایی هستند ؟

تجویز آنتی‌هیستامین درمان عمده کهیر سرمایی است اما بعضی‌اوقات داروهای دیگری نیز تجویز می‌شوند ، برای مثال دوکسپین که معمولاً برای درمان افسردگی و اضطراب تجویز می‌شود اما می‌تواند به کاهش علائم کهیر سرما کمک کند . دیگر داروهایی که می‌توانند مفید باشند شامل ستیریزین و اپی نفرین است که تأثیراتی مشابه آنتی‌هیستامین دارند .

دوکسپین یک ضدافسردگی ۳ حلقه‌ای است که می‌تواند به‌طور مؤثر از انتشار هیستامین جلوگیری کند .

اپی نفرین همچنین به آدرنالین نیز شناخته می‌شود و به‌طورمعمول برای درمان یا مبارزه با آنافیلاکسی ، آسم شدید و ایست قلبی استفاده می‌شود که به‌صورت آمپول وریدی و تزریقی عرضه می‌شود .

همچنین آنتی‌بیوتیک و کورتیکواستروئیدهای خوراکی نیز می‌توانند بخشی از درمان باشند .

با پزشک خود در مورد در مورد آمپول‌های تزریقی خودکارِ اپی نفرین صحبت کنید تا در مواقعی که علائم شدید است خودتان از آن‌ها استفاده کنید .

کهیر سرما در بالغین جوان ( ۱۸ تا ۲۵ سال ) رخ می‌دهد و اغلب بعد از چند سال به‌طور کامل از بین می‌رود .

کهیرهای خارشی می‌تواند با تب خفیف ، سردرد ، خستگی و درد مفصل همراه بشود .

اگر کهیر سرمایی دارید هرگز تنها شنا نکنید . قبل از شنا از آنتی‌هیستامین‌های نسخه آزاد مصرف کنید تا ریسک واکنش پوستی را کم کنید .

کهیر سرمایی در زنان و مردان به صورت یکسان رخ می‌دهد .راه درمان کهیر سرد

از تغییر دمایی سریع و ناگهانی اجتناب کنید .

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر احساس تنبلی می‌کنید یا در کاهش وزن مشکل‌دارید ، اقدام به پاکسازی بدن از سموم کنید . پا

با این آموزش کامل تصویری شما یاد خواهید گرفت که چگونه بدون گرفتن وکیل

هرچند که ویروس سرماخوردگی ویروسی جدی نیست، اما همین سرماخوردگی رایج نیز می تواند

درست کردن نان قندی در خانه بسیار ساده میباشد و به راحتی میتوانید با

سنگ کلیه دردناک است اما شما می‌توانید از آن پیشگیری کنید !! سنگ کلیه

زلزله چیست ؟ زمین لرزه یا زلزله لرزش و جنبش زمین است که به

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

کاربری یا نشانی

رمز

مرا به خاطر بسپار

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

کهیر نوعی عارضه‌ی پوستی است که نتیجه‌ی حساسیت بدن به ماده‌ای حساسیت‌زا (آلرژن) است. کهیر پاسخی به آزادسازی هیستامین توسط بدن است؛ هیستامین زمانی آزاد می‌شود که فرد به غذا، دارو یا سایر عوامل حساسیت‌زا واکنش نشان بدهد. هیستامین می‌تواند واکنش بدن به عفونت، استرس، آفتاب سوختگی و تغییرات دمایی نیز باشد. کهیر به‌صورت دانه‌های ریز یا بخشی وسیع‌تر در پوست دیده شده و باعث خارش پوست، تورم و قرمزی آن می‌شود. معمولا کهیر، بدون درمان پس از چند ساعت از بین می‌رود، ولی گاهی اوقات ممکن است تا مدت‌ها باقی بماند و موجب ناراحتی فرد شود. اگر به دنبال درمان کهیر در خانه هستید، تا انتهای این مقاله با «چطور» همراه باشید.راه درمان کهیر سرد

کهیر می‌تواند در هر فردی مشاهده شود. حدود ۲۰درصد افراد آن را در زندگی تجربه کرده‌اند. در طول واکنش حساسیت، برخی از سلول‌های پوست مانند ماست‌سل‌ها که محتوی هیستامین و سایر انتقال‌دهنده‌های شیمیایی مانند سیتوکین‌‌ها هستند، تحریک شده و این مواد را آزاد می‌سازند. این پدیده باعث تراوش مواد از عروق خونی شده و خارش و تورم در پوست ایجاد می‌کند که از نشانه‌های کهیر است.

اولین گام در درمان کهیر، شناختن عوامل ایجاد حساسیت پوستی است. اگر متوجه شدید چه عاملی موجب بروز کهیر در شما شده است، آن را از اطراف خود دور کنید. بعضی گیاهان، گزش حشرات، لباس پشمی، گربه یا سگ از عوامل رایج ایجاد حساسیت هستند. از این عوامل یا دیگر عوامل حساسیت‌زا دوری کنید.

شاید برای شناختن عامل حساسیت‌زا مجبور شوید مانند یک کارآگاه به جستجو بپردازید. برخی غذاها، داروها، ترکیبات شیمیایی مانند استون، ترکیبات پلیمری مانند لاتکس، ویروس، قارچ، عفونت باکتریایی، موی حیوانات و برخی عوامل محیطی مانند عوامل استرس زا، دما و آفتاب سوختگی سایر عواملی‌اند که می‌توانند باعث بروز حساسیت در فرد شوند.

برخی عوامل محیطی مانند گرده‌ها می‌توانند باعث بروز حساسیت شوند. اگر شما به گرده‌ها حساسیت دارید، در صبح‌ها و غروب بیرون نروید، زیرا میزان گرده‌های معلق در هوا در سطح خود قرار دارد. در این زمان‌ها پنجره‌‌ها را ببندید. لباس‌های خود را بیرون از خانه خشک نکنید. وقتی از بیرون می‌آیید، لباس خود را فوراً عوض کرده و لباس بیرون خود را بشویید. همچنین از محرک‌های احتمالی موجود در هوا دوری کنید. حشره‌کش‌ها، دود تنباکو، عطرها و رنگ‌ها از موادی هستند که می‌توانند باعث بروز حساسیت شوند.

با توجه به اینکه تحریک پوستی مهم‌ترین نشانه‌ی کهیر است، می‌توانید با درمان پوستی علائم کهیر را کاهش دهید. یک حوله‌ی نخی تمیز بردارید و در آب سرد بخیسانید. سپس آب اضافی را با فشار دادن حوله از آن خارج کنید و به مدت ده دقیقه آن را روی پوست‌تان قرار بدهید. پس از این زمان دوباره همین مراحل را تکرار کنید تا مجددا حوله با آب خنک شود. با این کار پوست‌تان خنک می‌شود و علائم کهیر کاهش می‌یابد. از آب بسیار سرد برای خیس کردن حوله استفاده نکنید، زیرا این کار ممکن است باعث تشدید علائم کهیر شود.

از جمله خواص جو دوسر این است که یکی از بهترین درمان‌های کهیر است. یک فنجان جو دوسر را آسیاب کنید. وان حمام را با آب پر کنید و جو را در آن بریزید. در آب بروید و مدتی در آن بمانید. آب مورد استفاده‌تان نباید داغ یا خیلی سرد باشد، زیرا می‌تواند باعث تشدید کهیر شود. برای افزایش تأثیر این روش، به آب ۴ فنجان شیر هم اضافه کنید.

آنزم «بروملین» موجود در آناناس به کاهش علائم کهیر کمک شایانی می‌کند. تعدادی آناناس تازه یا کنسروی را خرد کرده و داخل پارچه‌ی نخی نازکی قرار دهید. پارچه را جمع کنید و روی محل حساسیت قرار دهید. زمانی که به پارچه و آناناس نیازی نداشتید، آن را برای مصرف مجدد در داخل یخچال نگهداری کنید. پس از ۲۴ ساعت آناناس‌ها را عوض کنید. همچنین می‌توانید آناناس را بدون پارچه و به طور مستقیم روی پوست‌تان قرار دهید.

بروملین به‌صورت کپسول نیز یافت می‌شود. می‌توانید از آن هم برای درمان کهیر استفاده کنید.

یکی از فواید جوش شیرین تسکین کهیر است. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین برداشته و کم‌کم به آن آب اضافه کنید تا ترکیبی غلیظ حاصل شود. سپس آن را روی محل حساسیت بمالید. در نهایت پوست‌تان را با آب سرد بشویید. این کار را با کرم تارتار (پتاسیم بی تارتارات) نیز می‌توانید انجام دهید.

هر نوع سرکه‌ای را که می‌خواهید، انتخاب کنید. یک قاشق چای‌خوری سرکه را در یک قاشق غذاخوری آب حل کنید. با پارچه‌ی نخی یا دستمال ترکیب را روی کهیر خود بمالید. با این کار احساس ناراحتی کهیر تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

گزنه به واسطه‌ی خواص آنتی‌هیستامینی خود از دیرباز برای درمان کهیر استفاده می‌شود. یک قاشق چای‌خوری گزنه‌ی خشک را با یک فنجان آب داغ مخلوط کنید. آن‌ را کنار بگذارید تا کمی خنک شود، سپس یک حوله‌ یا پارچه‌ی نخی بردارید و با این محلول خیس کنید. سپس حوله را فشار دهید تا مقدار اضافی مایعات خارج شود. حوله را روی محل حساسیت قرار دهید. می‌توانید این کار را هر چند باری که نیاز بود، تکرار کنید.

لوسیون کالامین ترکیبی از اکسید و کربنات روی است. این لوسیون برای کاهش علائم کهیر بسیار مؤثر است. پس از استفاده از این لوسیون روی پوست، آن را با آب سرد بشویید.

بسیاری از گیاهان و فرآورده‌های گیاهی خاصیت ضدحساسیت دارند. «روتین» یک فلاوونوئید طبیعی است که در مرکبات و گندم سیاه یافت می‌شود. این ماده از طریق کاهش نشت مواد از عروق خونی، علائم حساسیت را کاهش می‌دهد.

کوئرستین در کاهش حساسیت و خارش مؤثر است. کوئرستین یک ترکیب فلاوونوئیدی است که در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود. سیب، مرکبات، پیاز، مریم‌گلی، انگور، جعفری و گیلاس منابع سرشار از کوئرستین هستند که باید نقش پررنگ‌تری در رژیم غذایی‌تان داشته باشند. همچنین مصرف چای و روغن زیتون نیز برای دریافت کوئرستین مؤثر است. تأثیر کوئرستین در جلوگیری از آزادسازی هیستامین نسبت به بسیاری از داروها بوده و در نتیجه نقش مهمی در درمان کهیر دارد.

با اینکه ارتباط دقیق آرامش و کهیر مشخص نیست، ولی به نظر می‌رسد استرس احتمال بروز کهیر را در فرد افزایش می‌دهد. با آرامش و استراحت، از استرس خود بکاهید. بخشی از زمان‌تان را در روز به استراحت و ایجاد آرامش اختصاص دهید. پیاده‌روی، کتاب‌خوانی، باغبانی و مدیتیشن از فعالیت‌هایی هستند که به درمان استرس کمک می‌کنند.

تنفس عمیق در کاهش استرس بسیار مؤثر است. به پشت دراز بکشید. یک بالش زیر زانو و سرتان بگذارید تا احساس راحتی بیشتری بکنید. دست‌های خود را روی شکم و زیر قفسه‌ی سینه‌تان قرار دهید. یک نفس طولانی و آهسته بکشید تا شکم‌تان منبسط شود. مانند یک نوزاد از دیافراگم خود نفس بکشید. نفس کشیدن از دیافراگم کمک می‌کند تا هوای بیشتری به ریه‌تان وارد کنید.

گفتن عبارات و جملات مثبت راهی مناسب برای کاهش استرس و ایجاد روحیه‌ی بهتر در شماست. این عبارات را با زمان حال به کار ببرید و هر از گاهی آنها را تکرار کنید. نمونه‌های از این عبارات مثبت عبارتند از: من می‌توانم هر کاری را انجام دهم. من فرد موفقی هستم. من سالم هستم. من هر روز بهتر می‌شوم. این عبارات را در جایی یادداشت کنید که جلوی چشم‌تان باشد و هر روز آنها را تکرار کنید.

علائم کهیر می‌تواند از چند دقیقه تا مدت‌های طولانی قابل مشاهده باشند. این علائم می‌توانند حتی تا سال‌ها نیز ادامه داشته باشند. کهیر می‌تواند در هر نقطه‌ای از بدن ایجاد شود. کهیر معمولا با خارش، تورم و قرمز شدن پوست همراه است.

تشخیص کهیر به سادگی و با معاینه‌ی سطح پوست امکان‌پذیر است. اگر نمی‌توانید عاملی را که باعث حساسیت‌تان می‌شود بیابید، از پزشک خود کمک بخواهید تا با آزمون‌هایی عامل حساسیت‌تان را پیدا کند.

اگر این روش‌ها برای شناسایی عامل حساسیت تأثیری نداشت، شاید آزمون‌های خونی یا بافت‌برداری از پوست برای بررسی مفید باشد.

در موارد خفیف و ملایم کهیر آنتی‌هیستامین‌ها برای درمان کهیر مؤثرند. آنتی‌هیستامین‌ها و داروهای رایج برای درمان کهیر عبارتند از:

در موارد نادری کهیر باعث خارش گلو می‌شود و شرایط خاصی را به وجود می‌آورد که بیمار به دریافت اپی‌نفرین نیاز پیدا می‌کند. اپی‌نفرین به صورت اپیپن در برخی افراد استفاده می‌شود تا از بروز آنافیلاکسی جلوگیری شود. آنافیلاکسی نوعی واکنش حساسیت است که ممکن است با یا بدون کهیر بروز کند. علائم آنافیلاکسی عبارتند از:

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

راه درمان کهیر سرد

با سلام پوست من در اثر الرژی غذایی دچار حرارت شدید بدن ودچار اگزما و کهیر میشود چه راهی برای درمان وجود دارد

با سلام پوست من در اثر الرژی غذایی دچار حرارت شدید بدن ودچار اگزما و کهیر میشود چه راهی برای درمان وجود دارد

عالی بود. خودم از اونایی ام که همیشه تو کیفم باید سیتریزین داشته باشم!

ممنون از نظرتون. امیدوارم این راهها مفید باشند براتون. داروهایی از این دست از جمله سیتریزین عوارض جانبی به همراه دارن.

خواص خوراکی ها

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌


چطور احساساتمان را بهتر درک کنیم؟

جاهای دیدنی کاشان، بهشت تاریخ و طبیعت ایران

عفونت ادراری در کودکان؛ علائم، دلایل و راه های درمان

کلم بروکسل؛ ۱۵ خاصیت اعجاب‌انگیز کلم بروکسل برای بدن

ویزای یونان؛ راهنمای جامع ویزای گردشگری و تجاری یونان با VFS GLOBAL


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید

گران ترین تصادف های دنیا؛ ۱۰ خودروی لوکس که در چند لحظه از بین رفتند

فینگرفود؛ خوشمزه‌ترین فینگرفودهای دنیا

بهترین کشورها برای مهاجرت در سال ۲۰۱۹ کدام‌اند؟


سالم ترین میوه های جهان را بشناسید

خنده دارترین جوایز نوبل در سال ۲۰۱۸ برای دستاوردهای علمی مضحک

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *