راه درمان بالا بودن قند خون

نشانه های قند خون بالا چیست؟ آیا با علائم بالا بودن قند خون آشنایی دارید؟ بالا رفتن سطح گلوکز در خون شروع بیماری قند خون می باشد که اگر به موقع شناسایی شود می توان درمان درستی انجام داد. پیشرفت بیماری قند در بدن آسیب های جدی و خطرناکی به همراه دارد. در ادامه با علائم قند خون بالا آَشنا شوید.

علائم داشتن قند خون بالا از یک شخص به شخص دیگر و حتی از یک روز به روز دیگر تفاوت می کند. اما به طول کلی شخص:

اگر شما هر یک از این علائم را دارید، فوراً قندخون خود را اندازه گیری کنید. سعی نکنید این علائم را با انسولین اضافه یا داروی دیگر مداوا کنید، مگر این که مطمئن هستید که دلیل آن بالا بودن قند خون شما می باشد. زیرا شرایط پزشکی دیگری وجود دارند که ممکن است همین علائم را داشته باشند.

زمانی که شما بیماری در بدن دارید یا اینکه به استرس مداوم دچار هستید بدن شما هورمون مبارزه با استرس تولید می کند. این هورمون سبب بالا رفتن قند در خون شما می شود. از دیگر عواملی که سبب بالا رفتن قند خون می شود می توان به این نکات اشاره کرد:راه درمان بالا بودن قند خون

بالا بودن میزان قندخون در دازمدت می تواند به عروق و اعصاب بدن آسیب وارد کند. این باعث می شود که جریان خون در اعضای بدن، بخصوص دست ها، پاها، بازوها و ران ها کم شود.

کمی جریان خون به این اعضا خطر امراض عفونی، امراض قلبی، سکته مغزی، نابینایی، قطع پا و امراض کلیوی را زیادتر می کند. علاوه بر این ممکن است پاهای شما احساس خود را از دست بدهد و احساس درد اضافی در پاها خود بکنید. حتی یک زخم کوچک ممکن است بدون این که متوجه شوید به پاهای شما آسیب وارد کند. بالاخره آسیب به عروق و اعصاب برای روابط جنسی مشکل های غیرقابل علاج پیش خواهد آورد. به خاطر تمام این دلایل، شما باید سعی کنید از داشتن قند خون بالا در بدنتان اجتناب کنید.

پایین آوردن قند خون؛ 15 روش طبیعی کاهش قند خون

میزان قند خون افراد مبتلا به دیابت چقدر باید باشد؟

اگر مبتلا به دیابت نوع دو هستم، آیا باید نگران کنترل قند خون خود باشم؟

آیا مطلب ” نشانه های قند خون بالا چیست؟ ” برای شما مفید بود؟

جراحی لیفت صورت، نوعی جراحی زیبایی محسوب می‌شود که به جوانسازی پوست صورت و گردن کمک []

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

سعی در رعایت کپی رایت داشته باشیم ! زوم لایف

قند خون بالا در دراز مدت می تواند به عروق و اعصاب بدن آسیب وارد کند. چگونه قند خون را پایین بیاوریم؟ برای پایین آوردن قند خون روش های طبیعی وجود دارد که می توانید با انجام آنها بدون ضرر و عوارض جانبی برای بدن، قندخون خود را پایین بیاورید. در ادامه با روش های طبیعی پایین آوردن قند خون آشنا شوید.

بالا رفتن قند خون زمانی اتفاق می افتد که بدنتان نمی تواند به طور موثر قند را از خون به درون سلول ها انتقال دهد. زمانی که این مورد بررسی نشود به بیماری دیابت منجر می شود. حال خوب می دانید با وجود دیابت چه خطری شما و زندگی شما را تهدید می کند البته اگر ندانید چگونه با آن کنار بیاید و با آن مقابله کنید.

در مطلب جداگانه ای با عنوان نشانه های قند خون بالا چیست؟، درباره قند خون بالا توضیح داده ایم. در ادامه با روش های طبیعی پایین آوردن قندخون آشنا شوید.

نگه داشتن قند خون در سطح نرمال، به افراد مبتلا به دیابت کمک می کند تا عوارض جدی ناشی از بیماری دیابت را از بین ببرند. قند خون بالا می تواند موجب بروز بسیاری از بیماری های ناگهانی باشد. با گذشت زمان، نگهداری قند خون در سطوح ناسالم می تواند عروق خونی کوچک و بزرگ را در چندین اندام و سیستم ایجاد کند که منجر به عواقب جدی مانند:

با نگه داشتن سطح قند خون زیر 1 mg / dl قبل از غذا و کمتر از mg / dl 18 بعد از خوردن غذا، افراد مبتلا به دیابت می توانند خطر ابتلا به عوارض جانبی ناشی از بیماری را به طور قابل توجهی کاهش دهند.راه درمان بالا بودن قند خون

تغییر سبک زندگی اولین و کارآمدترین روش برای مقابله با دیابت و قند خون است که اگر اراده شما به اندازه کافی قوی باشد از همین الان این مشکل حل شده به حساب می آید.

برای کاهش قند خون به طور منظم ورزش کنید! ورزش منظم می تواند به کاهش وزن کمک کند و حساسیت انسولین را بالا ببرد و به عضلاتتان کمک می کند تا قند را از خونتان بگیرد. این امر می تواند به کاهش سطح قندخون کمک کند.

ورزش های مناسب عبارتند از:

بدن شما کربوهیدرات را به قندها (عمدتاً گلوکز) تجزیه می کند، و سپس انسولین قند را به خونتان انتقال می دهد. زمانی که کربوهیدرات زیادی بخورید یا عملکرد انسولینتان دچار مشکل شود، این فرایند با شکست مواجه می شود و میزان گلوکز خون بالا می رود.

جدول میزان کربوهیدرات در هر 1 گرم مواد غذایی را ببینید!

فیبر روند هضم کربوهیدرات و جذب قند را کند می کند. به همین دلیل باعث افزایش تدریجی سطح قندخون می شود. به علاوه نوع فیبر مصرفی تان می تواند حائز اهمیت باشد.

دو نوع فیبر وجود دارد:

مصرف هر دو نوع فیبر مفید است اما فیبرهای حل شدنی به طور ویژه برای پایین آوردن سطح قند خون کاربرد دارند. به علاوه یک رژیم سرشار از فیبر می تواند بیماری دیابت نوع 1 را با تقویت کنترل قندخون و کاهش قند خون مدیریت کند.

غذاهای سرشار از فیبر عبارتند از:

میزان توصیه شده برای جذب فیبر حدود 25 گرم در روز برای زنان و 38 گرم در روز برای مردان است. این مقدار حدود 14 گرم به ازای هر 1 کالری است.

نوشیدن مقدار آب کافی کمک می کند تا سطح قند خونتان را در محدود سالم نگه دارید. نوشیدن آب علاوه بر پیشگیری از کم شدن آب بدن به کلیه هایتان کمک می کند تا قند اضاف خون را از طریق ادرار دفع کنند. نوشیدن آب به طور منظم آب لازم خون را تأمین می کند، سطح قند خون را پایین می آورد و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

نوشیدنی های شیرین شده با شکر، گلوکز خون را بالا می برند، باعث افزایش وزن می شوند و خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهند.

کنترل پروتئین به جذب منظم کالری کمک می کند و می تواند به کاهش وزن منجر شود. با کنترل و کاهش وزن، قند خون شما نیز پایین می آید و همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

در اینجا به توصیه هایی برای کنترل سهم غذا اشار می کنیم:

هر چه روی اندازه وعد غذایی تان کنترل داشته باشید بهتر می توانید سطح قند خونتان را کنترل کنید.

انتخاب غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین و مراقبت از میزان جذب کلی کربوهیدرات ها حائز اهمیت است. شاخص گلیسمی به منظور سنجش قندخون در واکنش به غذاهای حاوی کربوهیدرات ایجاد شده است. میزان و نوع کربوهیدرات مشخص می کند که یک غذا چگونه بر سطح قند خون تأثیر می گذارد.

محققان نشان داده اند که خوردن غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین در طولانی مدت سطح قند خون را در دیابت های نوع 1 و 2 کاهش می دهد. غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین عبارتند از:

استرس، قند خون را بالا می برد! هورمون هایی مانند گلوکاگون و کورتیزول در طول استرس تولید می شوند و این هورمون ها باعث می شوند سطح قند خون بالا برود. یک مطالعه نشان داده است که ورزش کردن، تمدد اعصاب (ریلکسیشن)، و مراقبه (مدیتیشن) به طور قابل توجهی استرس را کاهش داده و سطح قند خون را پایین می آورد.

 قند خونتان را بررسی کنید و در یک جدول روزانه نگه دارید. این کار به شما کمک می کند غذا و دارویتان را به منظور کاهش قند خونتان تنطیم کنید.

بی خوابی و یا خواب بی کیفیت می تواند سطح قند خون را افزایش دهد! پس اگر پایین آوردن قند خون برایتان مهم است، سعی کنید کیفیت خواب را افزایش دهید و سعی کنید بهتر و به اندازه بخوابید.

خوردن غذاهای سرشار از کروم و منیزیم به طور منظم می تواند به پیشگیری از کمبود و کاهش مشکلات قند خون کمک کند.

غذای های سرشار از کروم عبارتند:

غذاهای سرشار از منیزیم عبارتند از:

سرکه سیب فواید زیادی برای سلامتی دارد و برای کاهش قند خون بسیار مفید است. همچنین مطالعات نشان داده اند که سرکه به طور قابل توجهی بر واکنش بدنتان نسبت به قندها تأثیر می گذارد و حساسیت انسولین را تقویت می کند.

به منظور قرار دادن سرکه سیب در رژیم غذاییتان می توانید آنرا به سالادتان اضافه کنید یا 2 قاشق چایخوری از آن را در یک لیوان آب ترکیب کنید و بنوشید.

دارچین سطح قند خون را به سرعت کاهش می دهد و حساسیت انسولین را افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهند که دارچین می تواند سطح قند خون را تا 29 درصد کاهش می دهد. مقدار مصرف موثر 1 تا 6 گرم یا .5 تا 2 قاشق غذاخوری دارچین در روز است. اما بیش از این حد مصرف نکنید زیرا دارچین بیش از حد می تواند خطرناک باشد.

بربرین (Berberine) جزء فعال گیاهان چینی است که هزاران سال برای درمان دیابت مورد استفاده قرار می گرفته است. نشان داده شده است که بربرین به کاهش قند خون و بهبود تجزیه کربوهیدرات های برای انرژی کمک می کند. به علاوه بربرین می تواند به اندازه برخی از داروهای کاهش قند خون موثر باشد.

میزان مصرف معمول 15 میلی گرم در روز است که هر بار به مقدار 5 میلی گرم با هر وعده غذایی مصرف می شود.

دانه های شنبلیله منبع غنی فیبرهای حل شدنی هستند که می توانند به کنترل سطح قندخون کمک کنند. مطالعات زیادی نشان داده اند که شنبلیله می تواند به طور موثر قند خون را در افراد مبتلا به دیابت پایین بیاورد. همچنین به کاهش سریع میزان گلوکز خون و تقویت تحمل گلوکز کمک می کند.

اگر وزن مناسب داشته باشید، مشکلات کمتری برای سلامت شما به وجود خواهد آمد. همچنین کنترل وزن میزان قندخون سالم را تقویت می کند و آنطور که نشان داده شده است خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

گاهی یک کاهش 7 درصدی در وزن بدن می تواند خطر ابتلا به دیابت را تا 58 درصد کاهش دهد و به نظر می رسد که حتی از دارو هم بهتر عمل می کند.

همچنین شما باید نسبت به اندازه دور کمرتان هم هوشیار باشید زیرا احتمالا این قسمت مهمترین عامل مربوط به وزن برای تخمین خطر ابتلا به دیابت است. اندازه 89 سانتی متر و برای زنان و 11 سانتی متر یا برای مردان با خطر افزایش یافته ابتلا به مقاومت انسلولین، بالا رفتن قند خون و دیابت نوع 2 همراه است.راه درمان بالا بودن قند خون

حتماً قبل از تغییر سبک زندگی یا امتحان کردن مکمل های جدید با پزشک متخصص مشورت کنید. این موضوع به ویژه زمانی اهمیت پیدا می کند که شما مشکل کنترل قند خون دارید یا دارویی را برای کاهش قند خونتان استفاده می کنید.

اگر دیابت دارید یا در کنترل سطح قند خونتان با مشکل مواجه هستید بهتر است هر چه زودتر کاری برایش انجام دهید.

نشانه های قند خون بالا چیست؟

میزان قند خون افراد مبتلا به دیابت چقدر باید باشد؟

اگر مبتلا به دیابت نوع دو هستم، آیا باید نگران کنترل قند خون خود باشم؟

آیا مطلب ” پایین آوردن قند خون؛ 15 روش طبیعی کاهش قند خون ” برای شما مفید بود؟

خیلی مهمهتجربه من با قند خون بسیار بالا که سرمو بعضی وقتا با خوردن حتی یه نون سنگک کم منفجر میکنه..پاهام درد میگیره چشمم تار میشه..نفسم بوی بد داره.حال قلب و جسمیم خیلی بد میشه..ولی فقط یک کار میکنم که هنوز زندم و دارو مصرف نمیکنم..اول خوردن دارچین دوم خوردن قره قوروت حتما باید بدون نمک باشه..سوم خوردن یک قاشق جو.سوم خون دادن سه ماهی یکبار.چهارمتابستون در معرض گرمای شدید خورشید قرار میگیرم تو ماشین و به قدری عرق میکنم که لباسام از نوک سر تا نوک کفشم عرق میریزه تو ماشین و صندلی و همه جا.جوری که بیهوش میشم و یه ساعت بعد بهوش میامالبته تو ده میلیون شاید چند نفر طاقت و سختی این کار رو داشته باشن.پوستت تیره باشه که بهتر. 7درصد درمان همین اخری بود..خواستید ازمایش قندم رو کامل هر جایی اینستاگرام یا هر جا خواستین میگذارم..که تعجب کنید چرا هنوز زندم..قند بالای 3 هست و very high

جراحی لیفت صورت، نوعی جراحی زیبایی محسوب می‌شود که به جوانسازی پوست صورت و گردن کمک []

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

سعی در رعایت کپی رایت داشته باشیم ! زوم لایف




خانه

موبایل

راههای کاهش قند خون

راه درمان بالا بودن قند خون

 

یکی از دلایلی که باعث عدم اطلاع افراد از بالا بودن قند خونشان می شود، این است که علائم این بیماری آب زیرکاه هستند و آرام آرام تشدید می شوند. قند خون کنترل نشده، خطر ابتلا به عوارض جدی سلامت از جمله سکته مغزی، بیماری های قلبی، آسیب های عصبی، کوری و بسیاری از مشکلات دیگر را به همراه دارد.

 

از آنجا که حفظ و کنترل قند خون در مبتلایان به دیابت نوع ۲، سلامت کلی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد، این مهم است که شما در صورت خارج از کنترل بودن آن، اقدامات مناسب را بشناسید و انجام دهید.

 

زخم هایی که آهسته خوب می شوند:

بریدگی ها، خراش و و کبودی ها در مبتلایان به قند خون کنترل نشده در التیام می یابند. این به دلیل آن است که دیابت منجر به آسیب عصبی شده و گردش خون را تحت تاثیر قرار می دهد؛ بخصوص در پاها. جریان خون ناکافی در این اندام باعث می شود در صورت زخم شدن، در معرض ابتلا به عفونت و یا حتی قطع عضو باشند.

 

تغییرات پوستی:

تیره گی و ضخیم شدن پوست شناخته شده به آکانتوز نیگریکانس، ممکن است در پشت گردن، یا دست، زیر بغل، صورت و مناطق دیگر بدن در صورت قند خون کنترل نشده رخ دهد. این علائم می تواند همچنین ناشی از مقاومت به انسولین نیز باشد. بروز هر گونه تاول، عفونت، تغییر رنگ پوست و ناهنجاری های پوستی می تواند نشانه ای از قند خون کنترل نشده باشد.

 

علائم بالا بودن قند خون

 

افزایش تشنگی و تکرر ادرار:

افزایش تشنگی شاید غیر معمول به نظر نرسد اما زمانی که قند خون بالا است، احساس غیر منتظره تشنگی و نیاز به نوشیدن غیر معمول آب، یک علامت برجسته است. ادرار بیش از حد یا همان پر ادراری نشان دهنده آن است که کلیه ها در تلاشند تا میزان گلوکز اضافی را از بدن دفع کنند. همین روند خطر کم آبی بدن و سرگیجه را به همراه دارد.

 

گرسنگی همراه با از دست دادن وزن:

احساس گرسنگی بیش از حد به همراه از دست دادن وزن بدون هیچ دلیل روشن، نشان دهنده سطح قند خون بیش از حد بالا است. هنگامی که بدن انرژی لازم را از منابع مورد نظر دریافت نمی کند، شروع به شکستن عضلات و چربی برای تولید انرژی می کند و فرد کاهش وزن ناخواسته و ناسالم را تجربه خواهد کرد. علاوه بر تغییرات وزن و اشتها، فرد ممکن است متوجه ضعف در ماهیچه ها و تجربه سقوط مکرر شود.

 

خستگی:

خستگی شدید نیز نشانه دیگری از قند خون کنترل نشده در مبتلایان به دیابت نوع ۲ است. هنگامی که بدن به درستی انسولین را پردازش نمی کند و یا به مقدار کافی انسولین تولید نمی کند، قند به جای وارد شدن به سلول ها برای تولید انرژی، در خون باقی می ماند و فرد احساس خستگی شدید می کند.

 

تاری دید:

قند خون بالا وفشار خون بالا به ساختار حساس چشم صدمه رسانده و تهدیدی جدی برای قوه بینایی محسوب می ‌شوند. هنگامی که رگ‌ های خونی چشم به دلیل دیابت پاره شوند، آسیب‌ هایی حاد یا مزمن به شبکیه چشم وارد می ‌کنند، که یکی از دلایل نابینایی در افراد بزرگسال است. دید غیرشفاف، لخته خون در چشم و نور شدید در چشم از آن دست مشکلاتی است که در صورت پدیدار شدن حتما باید به چشم پزشک مراجعه کنید.

 

 کنترل قند خون در مبتلایان به دیابت نوع ۲، سلامت کلی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد

 

سوزن سوزن شدن و بی حسی:

قند خون خارج از کنترل می تواند منجر به آسیب های عصبی و نوروپاتی دیابتی شود. نوروپاتي حسي مي تواند ابتدا باعث حساس شدن و درد پاها شود اما بتدريج پاها بي‌ حس شده و هيچ حسي را متوجه نمي ‌شود.

 

مشکلات معده:

دیابت همچنین به عصب ‌هایی که وظیفه خالی نمودن شکم، حرکت غذا به آرامی در طول روده‌ ها و هضم را برعهده دارند و در کل به دستگاه گوارش آسیب می ‌رساند. هنگامی که شکم شما در هضم غذا دچار تاخیر شود، شرایطی که به آن «تاخیر در تخلیه معده یا فلج ناقص دستگاه گوارش» گفته می ‌شود، رخ می‌ دهد و شما با مشکلات ناخوشایند معده‌ ای همچون اسهال، یبوست و بی ‌اختیاری مواجه خواهید بود. بسیاری افراد دیابتی با مشکلاتی از قبیل ناتوانی در خوردن و بلعیدن نیز دست به گریبان هستند. کنترل دیابت برای افرادی که مبتلا به تاخیر در تخلیه معده ‌اند، بسیار دشوار‌تر است.

 

راه درمان بالا بودن قند خون

ورم دست و پاها:

اگر در کنار دیابت مبتلا به فشار خون هم هستید، هر دوی این بیماری ‌ها عملکرد کلیه را برای دفع سموم و مایعات مختل می ‌کنند. تورم دست و پاهای شما به دلیل جمع شدن مایعات در زیر مفاصل و به دلیل تخلیه ناقص از کلیه‌ هاست و یک نشانه از اختلال در عملکرد کلیه‌ ها. مصرف داروهایی که برای دیابت و فشار خون شما تجویز می‌ شود، ضامن عملکرد صحیح کلیه‌ ها خواهد بود. تغییر بره غذایی هم ممکن است موثر واقع شود.

 

منبع:iec.behdasht.gov.ir


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

هنگامی که بیماران دیابتی قند کافی برای سوخت‌وساز دریافت نکنند، دچار هیپوگلیسمی یا کاهش قند خون می‌شوند. این مسئله به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که از میان آنها می‌توان به رژیم غذایی، داروهای مصرفی، شرایط زندگی و ورزش‌ کردن اشاره نمود. قند خون پایین می‌تواند منجر به تشنج یا رفتن به حالت کما شود. در این مقاله شما را با نشانه های افت قند خون ، نقش داروهای دیابت در هیپوگلیسمی و روش‌های جلوگیری و درمان افت قند خون آشنا خواهیم کرد.راه درمان بالا بودن قند خون

هیپرگلیسمی (افزایش قند خون) به وضعیتی گفته می‌شود که در آن قند خون به‌شدت افزایش می‌یابد و همچنان بالا باقی می‌ماند. اما برعکس این حالت هم ممکن است رخ دهد. افراد هنگامی که قند خون‌شان به ۷۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر و کمتر از آن می‌رسد، نشانه‌هایی از هیپوگلیسمی را تجربه می‌کنند. این نشانه‌ها می‌توانند به اشکال متفاوتی در بیماران دیابتی بروز کنند؛ هر فرد به‌مرور زمان نشانه‌ها را در خود شناسایی می‌کند.

علائم کاهش قند خون عبارتند از:

عدم درمان مناسب می‌تواند عوارض شدیدتری را در پی داشته باشد که عبارتند از:

از پزشک‌ خود درمورد عوارض جانبی داروها و تأثیرشان در بروز هیپوگلیسمی، سؤال کنید.

انسولین‌ و همچنین برخی از داروهای درمان دیابت که در دسته‌ی «سولفونیل‌اوره‌ها» قرار می‌گیرند، می‌توانند باعث افت قند خون شوند. برخی از سولفونیل‌اوره‌های رایج عبارتند از:

انواع قدیمی‌تر سولفونیل‌اوره‌ها که رواج کمتری دارند، از داروهای جدید باعث افت قند خون می‌شوند. برخی از این داروهای قدیمی عبارتند از:

مصرف الکل نیز می‌تواند باعث افت قند خون شود؛ همچنین مصرف آلوپورینول، آسپرین، بِنِمید، پروبنسید یا وارفارین هم‌زمان با داروهای دیابت نیز ممکن است به پایین آمدن قند خون منجر شوند.

معمولا با مصرف بازدارنده‌های آلفا‌گلوکزیداز، بیگوآنیدهایی مانند متفورمین و همچنین تیازولیدیندیون‌ها به‌تنهایی نباید دچار هیپوگلیسمی شوید، اما اگر آنها را به‌همراه داروهایی از خانواده‌ی سولفونیل‌اوره‌ها یا انسلولین مصرف کنید، ممکن است این اتفاق بیفتد.

برای درمان هیپوگلیسمی اگر دیابت دارید و فکر می‌کنید که دچار افت قند خون شده‌اید، سطح قند خون‌تان را چک کنید.

اگر قندتان پس از مصرف وعده‌های غذایی پر از قند افت می‌کند، رژیم غذایی‌تان را تغییر دهید و از غذاهای قندی اجتناب کنید. درطول روز وعده‌های غذایی بیشتری را با حجم کمتر مصرف کنید.

اگر درهنگام گرسنگی دچار افت قند خون می‌شوید، پیش از خواب وعده‌ی غذایی سبکی میل کنید. بهتر است از غذاهای پروتئین دار یا دارای کربوهیدرات پیچیده‌ استفاده کنید.

اگر پزشک‌ متوجه شود که بدن‌تان انسولین زیادی دریافت می‌کند و این وضعیت درطول عصر تا صبح روز بعد به اوج می‌رسد، ممکن است که دوز انسولین دریافتی یا زمان دریافت آن را تغییر دهد.

جذب بیش‌ازاندازه‌ی انسولین از طریق کربوهیدرات‌های دریافتی شما، می‌تواند باعث افت قند خون شود. به‌عنوان مثال در موارد زیر ممکن است هیپوگلیسمی رخ دهد:

اگر دیابت دارید، وعده‌های غذایی را حذف نکنید، به‌ویژه اگر برای درمان دیابت دارو مصرف می‌کنید.

پیش از هر چیز ۱۵ گرم کربوهیدرات زوداثر میل کنید، می‌توانید این کربوهیدرات را از خوراکی‌های زیر دریافت کنید:

۱۵ دقیقه پس از میل‌ کردن خوارکی قنددار، سطح قند خون‌تان را اندازه بگیرید. اگر قند خون‌تان هنوز کمتر از ۷۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر است، یک وعده‌ی دیگر از خوراکی‌های ‌برده میل کنید. این روند را تکرار کنید تا سطح قند خون‌تان به‌حالت طبیعی برسد.

هیپوگلیسمی ممکن است باعث از حال رفتن‌تان شود؛ اگر چنین شد اطرافیان‌ باید به شما گلوکاگون تزریق کنند. گلوکاگون دارویی است که باعث افزایش قند خون می‌شود و نیاز به تجویز پزشک دارد؛ اگر به هیپوگلیسمی شدید دچارید، ممکن است که به آن نیاز پیدا کنید. خانواده یا دوستان نزدیک‌‌تان باید به تزریق این دارو آشنا باشند.

اگر شاهد از حال رفتن شخصی با علائم هیپوگلیسمی بودید، سریعا آمبولانس خبر کنید یا او را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی برسانید. به فردی که بی‌هوش است خوراکی، مایعات یا انسولین نخورانید چرا که ممکن است باعث خفگی او شوید.

اگر درحال رانندگی نشانه‌های افت قند خون را احساس کردید، کنار بزنید، قند خون‌تان را اندازه بگیرید و خوراکی قندی بخورید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و اگر لازم بود دوباره این روند را تکرار کنید. پیش از رانندگی خوراکی‌های حاوی پروتئین یا کربوهیدرات‌دار مصرف کنید.
همیشه آماده و مجهز باشید و در ماشین‌تان خوراکی‌های قندی داشته باشید.

اگر به دیابت مبتلا هستید، می‌توانید روش‌های مختلفی را برای جلوگیری از افت قند خون‌ به‌ کار ببرید:

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

راه درمان بالا بودن قند خون

خواص خوراکی ها

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

عفونت ادراری در کودکان؛ علائم، دلایل و راه های درمان

کلم بروکسل؛ ۱۵ خاصیت اعجاب‌انگیز کلم بروکسل برای بدن

ویزای یونان؛ راهنمای جامع ویزای گردشگری و تجاری یونان با VFS GLOBAL

گلوتامین؛ منابع و مکمل ها، فواید و مقدار مصرف آن

جاهای دیدنی اهواز؛ سفر به سرزمین پل‌های ایران


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید


گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا

عجیب ترین شغل های دنیا که شما را در سرگرمی و لذت غرق می‌کنند

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز آن‌ها را نشنیده‌اید

زیباترین حیوانات دنیا و خصوصیات منحصربه‌فرد آن‌ها

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *