راه درمان دمل چرکی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

کورک یا فرونکل به ضایعه‌ی ناخوشایند پوستی گفته می‌شود که بسیاری از ما حداقل یک‌بار آن را تجربه کرده‌ایم. کورک جوش قرمزرنگی است که زیر پوست ایجاد می‌شود و می‌تواند بسیار دردناک باشد. کورک آن‌قدر آزاردهنده است که معمولا فرد دلش می‌خواهد به هر طریقی از شر آن خلاص شود، حتی اگر مجبور شود آن را بترکاند. اما بسیاری از روش‌های درمان کورک نادرست هستند و می‌توانند شرایط را بدتر کنند. در این مطلب ابتدا به دلایل پیدایش کورک و روش‌های جلوگیری از ایجاد آن می‌پردازیم و سپس ۷ درمان خانگی کورک را معرفی خواهیم کرد. با «چطور» همراه باشید.راه درمان دمل چرکی

کورک توسط نوعی باکتری به استافیلوکوک اورئوس ایجاد می‌شود. این باکتری فولیکول‌های مو را در سطح عمیق آلوده می‌کند. البته این باکتری به‌جز فولیکول مو می‌تواند در هر جای دیگر بدن نیز سبب ایجاد کورک شود. کورک به‌تدریج پر از چرک و عفونت می‌شود.

وجود باکتری در قسمت‌هایی از بدن که عرق می‌کند و با سوزش و تحریک نیز همراه است، بستر مناسبی را برای ظاهر شدن کورک فراهم می‌کند. گاهی در یک ناحیه چند کورک تجمع می‌کنند که به آن کاربانکل گفته می‌شود.

معمولا کورک در ابتدا به‌اندازه‌ی یک نخودفرنگی کوچک و رنگ آن قرمز است. به‌تدریج که درون آن با چرک پُر می‌شود، رشد می‌کند و دردناک‌تر می‌شود. پوست اطراف آن قرمز و احتمالا متورم است. درنهایت نوک این کورک به رنگ سفید مایل به زرد ظاهر می‌شود که پس از مدتی می‌ترکد و چرک از آن بیرون می‌ریزد. هنگامی که فرد کورک (به‌ویژه کاربانکل) را تجربه می‌کند، ممکن است حال خوشی نداشته باشد و حتی علائم عمومی مانند تب به سراغش بیاید.

در واقع خیر. در بسیاری از موارد واقعا جلوگیری از به‌وجودآمدن کورک غیرممکن است، اما می‌توان کاری کرد که حداقل به نواحی دیگر پوست سرایت نکند و به دیگران منتقل نشود. برای پیشگیری از انتشار کورک به نکات زیر توجه کنید:

برخی کورک‌ها کوچک و برخی بزرگ هستند. کورک‌های کوچک را خودتان می‌توانید درمان کنید. این کورک‌ها پس از چند روز تا سه هفته بهبود می‌یابند.

برای خلاص شدن از شر کورک‌ها نکات زیر را رعایت کنید:

روش‌های خانگی زیر برای درمان کورک بسیار مفید هستند.

یکی از بهترین درمان‌هایی که می‌توانید در منزل برای درمان کورک انجام بدهید، گرما دادن به آن است. گرما سبب می‌شود در ناحیه‌ی کورک‌دار خون بیشتری جریان یابد و درنتیجه تعداد گلبول‌های سفید و پادتن‌ها در محل کورک برای مبارزه با عفونت افزایش می‌یابد. یک کمپرس گرم را به‌مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار بدهید. این کار را ۳ یا ۴ بار در روز تکرار کنید تا زمانی‌که کورک کاملا از بین برود.

روغن اسانسی درخت چای دارای خواص ضدباکتریایی و ضدعفونی‌کننده‌ی قوی است که می‌تواند به درمان عفونت باکتریایی ایجادکننده‌ی کورک کمک کند. روغن درخت چای نباید مستقیما روی پوست قرار داده شود زیرا ممکن است اثر سوختگی روی آن بگذارد. ۵ قطره از این روغن را با یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید و با سواپ پنبه روی موضع قرار بدهید. این کار را دو یا سه بار در روز انجام بدهید و هر روز تکرار کنید تا کورک کاملا از بین برود.

زردچوبه خواص ضدباکتری و ضدالتهابی دارد و می‌تواند به درمان کورک و خلاص شدن از آن کمک کند. هزاران سال است که در طب شرقی از زردچوبه به‌عنوان یک تصفیه‌کننده‌ی طبیعی خون استفاده می‌کنند.

زردچوبه هم به‌صورت خوراکی (چای زردچوبه) و هم به‌صورت موضعی (ماسک زردچوبه) برای درمان کورک مفید است. یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را در آب یا شیر بجوشانید و محلول به‌دست آمده را پس از سرد شدن بنوشید. می‌توانید سه بار در روز آن را مصرف کنید. اگر می‌خواهید از آن به‌صورت موضعی استفاده کنید، پودر زردچوبه را با آب و یا زنجبیل مخلوط کنید و خمیر به‌دست آمده را حداقل دوبار در روز روی کورک قرار بدهید تا درمان شود.

نمک اِپسوم یا منیزیم‌سولفات هم آرامش‌بخش است و هم مزایای زیادی نیز برای سلامتی از جمله درمان کورک دارد. نمک اپسوم می‌تواند به خشک‌شدن چرک‌ها کمک کند و به‌راحتی کورک را تخلیه می‌کند. نمک اپسوم را در آب گرم حل کنید و یک کمپرس را در آن خیس کنید. حداقل سه‌بار در روز این کمپرس را روی موضع بگذارید تا کورک از بین برود.

برخی از پمادهای آنتی بیوتیک که بدون نسخه به فروش می‌رسند و عوارض خطرناکی ندارند، می‌توانند به‌سرعت کورک را درمان کنند و آن را تسکین بدهند. پماد نئوسپورین یکی از گزینه‌هایی است که معمولا در منزل یافت می‌شود. این پماد بسیار خوب عمل می‌کند و مانع از انتشار عفونت می‌شود. از این پماد (یا پمادهای مشابه دیگر) حداقل دو‌بار در روز روی کورک استفاده کنید.

روغن کرچک خواص ضدباکتری دارد و حاوی ریسینولئیک‌اسید است که یک ضدالتهاب قوی طبیعی است. بنابراین یک درمان طبیعی کورک به‌شمار می‌رود. مقدار کمی از روغن کرچک را مستقیما روی کورک قرار بدهید. این کار را سه‌بار در روز تکرار کنید تا کورک کاملا بهبود یابد.

روغن گیاه نیم که به یاس هندی نیز معروف است، دارای خواص ضدعفونی‌کننده، ضدباکتری و ضدمیکروبی است که برای درمان کورک و عفونت‌های پوستی بسیار مفید و سریع‌الاثر است.

برای درمان کورک با روغن گیاه نیم، آن را مستقیم روی موضع قرار بدهید. می‌توانید سه یا چهار بار در روز این کار را تکرار کنید. حتما قبل و بعد از استفاده از این روغن دست‌هایتان را بشویید.

گاهی‌اوقات داروهای خانگی واقعا مؤثر نیستند و نمی‌توانند شما را از شر کورک‌ها خلاص کنند. در شرایط زیر حتما به پزشک مراجعه کنید:

به یاد داشته باشید درمان‌های خانگی فقط برای جوش‌های کوچک مؤثر هستند. اطمینان حاصل کنید که به‌اندازه‌ی مورد نیاز از آنها استفاده کنید تا بهترین نتیجه را ببینید. اگر بعد از ۵ تا ۷ روز بهبودی حاصل نشد یا اگر جوش بزرگ‌تر و دردناک‌تر شده است یا حتی علائم عفونت را در خودتان مشاهده می‌کنید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. پزشک می‌تواند با تخلیه‌ی کورک یا تجویز آنتی‌بیوتیک آن را درمان کند.

چنان‌چه کورک بزرگ است یا از یک کورک روی پوست‌تان وجود دارد (کربونکلوزیس)، باید برای درمان به پزشک مراجعه کنید. فقط پزشک باید درون یک کورک بزرگ یا کاربانکل را تخلیه کند. گاهی نیز یک کورک بزرگ نرم می‌شود و خودبه‌خود نمی‌ترکد. این مشکل دیگری است که باز هم فقط پزشک می‌تواند با دقت درون آن را تخلیه کند.

در برخی موارد، پزشک ممکن است برای از بین بردن عفونت آنتی‌بیوتیک تجویز کند. به‌ویژه هنگامی که کورک روی صورت ایجاد شده است و خطر عفونت ثانویه و جای زخم وجود دارد.

اگر کورک‌هایی دارید که بیش از سه‌بار در سال عود می‌کنند، به آن فرونکلوزیس عودکننده می‌گویند. این بیماری معمولا به‌راحتی منتقل می‌شود و از آنجا که بارها عود می‌کند، ممکن است به اعضای خانواده نیز سرایت کند. به‌جز صورت، گردن و شانه‌ها، در بسیاری از موارد کورک‌ها در مناطق چین‌خوردگی یا مناطقی که پوست روی هم قرار می‌گیرد مانند زیر سینه، ناحیه‌ی زیر شکم، زیربغل و کشاله‌ی ران نیز دیده می‌شوند. فرونکلوزیس عودکننده باید توسط پزشک درمان شود.

کورک‌ها به‌ویژه هنگامی که عودکننده هستند، می‌توانند پیامدهای ناخوشایندی داشته باشند. پیامد اصلی کورک اِسکار یا زخم است. اسکارها تا مدت‌ها روی پوست باقی می‌مانند و برخی از آنها تا پایان عمر از بین نمی‌روند. از دیگر پیامدهای کورک می‌توان به بیماری فرونکلوزیس عودکننده و هیدرآدنیت چرکی (سوپوراتیو) اشاره کرد. هیدرآدنیت چرکی ممکن است به کورک عودکننده شباهت داشته باشد، اما حالت مزمن دارد و جدی‌تر است. این بیماری در صورت عدم تشخیص و درمان ممکن است به اِسکار شدید و بدتر شدن کورک‌ها بینجامد.

عفونت ثانویه نیز یکی از پیامدهای نه‌چندان شایع کورک است. این نوع عفونت که پس از بهبود کورک مجددا رخ می‌دهد، در موارد نادر ممکن است به سپسیس (عفونت خون) منجر شود. این عارضه بسیار نادر است و به‌راحتی از طریق روش درمانی مناسب قابل پیشگیری است.

درباره‌ی کورک‌ها سهل‌انگاری نکنید. هرچه سریع‌تر برای درمان آنها اقدام کنید، نتایج بهتری خواهید گرفت.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

راه درمان دمل چرکی

سلام وقت بخیر مقاله مفید ی بود.

خواص خوراکی ها

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید


چطور احساساتمان را بهتر درک کنیم؟

جاهای دیدنی کاشان، بهشت تاریخ و طبیعت ایران

عفونت ادراری در کودکان؛ علائم، دلایل و راه های درمان

کلم بروکسل؛ ۱۵ خاصیت اعجاب‌انگیز کلم بروکسل برای بدن

ویزای یونان؛ راهنمای جامع ویزای گردشگری و تجاری یونان با VFS GLOBAL

بانمک ترین حیوانات دنیا که می‌توانند واقعا خطرناک باشند


بهترین کشورها برای زندگی در سال ۲۰۱۹


بهترین دانشگاه های کانادا کدام‌اند؟

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

عجیب ترین حیوانات دنیا که شما را حیرت‌زده می‌کنند

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن


اسکالپ سر چیست و برای چه افرادی کاربرد دارد؟


آموزش شینیون ساده پایین سر


روش های درمان ریزش مو


آموزش مدل مو زنانه برای عروسی


درمان طاسی سر با میکرواسکالپ

راه درمان دمل چرکی


آموزش مدل مو شینیون شیک


فیلم آموزش رنگ کردن مو چند رنگ


آموزش هاشور ابرو به روش میکرو بلیدینگ


آموزش مدل مو زنانه جدید


آموزش میکروپیگمنتیشن بن مژه


آموزش اکستنشن مژه کلاسیک


میکروبلیدینگ بهتر است یا میکروپیگمنتیشن؟

داشتن لب‌هایی زیبا و جذاب با کرم ترمیم کننده لب هیدرودرم
ترمیم پوست لب های خشک و آسیب دیده

رنگ موی وال وار تضمینی برای سلامت موهای شما

هیدرودرم شریک زیبایی شما


 میکروپیگمنتیشن نیکا مهدوی


میکروپیگمنتیشن ویونا-خانم اکبری


 مرکز میکروپیگمنتیشن دینا تقوی


مرکز میکروپیگمنتیشن سحر


 مرکز میکروپیگمنتیشن جعفری


مرکز میکروپیگمنتیشن چهره آرایان


 مرکز پیگمنتیشن و اسکالپ نرگس علیپور


مرکز میکروپیگمنتیشن شقایق


  میکروپیگمنتیشن شایگان

مجموعه زیبایی ویونا با حرفه ای ترین خدمات رنگ مو , گریم و آرایش , به روزترین طراحی ناخن و کاشت ناخن , گریم کودکان و انواع شینیون و خدمات میکروپیگمنتیشن , هاشور ابرو , تاتو رژلب و خط لب , تاتو خط چشم در خدمت شما عزیزان می باشد.

ارائه پک رایگان محصولات هاشور ابرو شامل:
” 6 عدد رنگ هاشور ابرو و قلم بلیدینگ و قلم طراحی ابرو”
با ارائه مدرک بین المللی میکروبلیدینگ PMU
9391794999

برگزاری کلاسهای آموزش آرایشگری در آموزشگاه مثلث طلایی نوین
با ارائه مدرک رسمی درآموزشگاه مثلث طلایی با مدیریت خانم ها نوروزی
91292627


 خانم نیکا مهدوی (آرایش دائم)


 خانم ملیحه قاسم نژاد مدرس تخصصی گریم


 خانم شایگان (مدرس میکروپیگمنتیشن)


 بانو شفیعی


خانم شفیعی( مدرس رنگ و مش)


 خانم بحری (کارشناس کار با مواد-رنگ و مش)


 خانم اکبری مدرس میکروپیگمنتیشن

بهترین آرایشگاه در آجودانیه
با مدیریت فرانک حسن نژاد
با ارائه خدمات فوق تخصصی آرایش
935848585 – 212283916-212283176

آموزش و خدمات فوق تخصصی گریم
توسط مدرس بین المللی گریم
خانم آزیتافرد در کامرانیه
9123275
21222247

بهترین میکاپ آرتیست عروس
در آرایشگاه عروس لاکچری شیمر در زعفرانیه
ارائه دهنده بروزترین تکنیک های میکاپ و آرایش پایدار هالیوودی

9122185478راه درمان دمل چرکی

ارائه دهنده جدیدترین تکنیک های شینیون و موآرایی
توسط کارشناس و مدرس شینیون با بیش از 18 سال سابقه
و مدرک بین المللی پداگوژی (مربیگری)
912298644

آرایش حرفه ای عروس با پکیج ویژه
در سعادت آباد با مدیریت خانم مرجان قربانی
9122455695
2188683141

کارشناس تخصصی کار با مواد در مجتمع پالادیوم زعفرانیه
ارائه جدیدترین تکنیک های 219 رنگ و مش
9129476232


 آموزشگاه آرایشی به سیما


آموزشگاه آرایشگری چهره آرایان


سالن زیبایی مهرجان


سالن زیبایی پریس


 سالن زیبایی ملیحه


 آموزشگاه مثلث طلایی


آرایشگاه پرنیا


 میکروپیگمنتیشن نیکا


کارشناس رنگ ومش نازنین جعفری


آرایشگاه زیبایی فرانک


 آرایشگاه نقره نگار


آموزشگاه آرایشگری چترگل


عروس سرا و سالن زیبایی گلاریس


آموزشگاه آرایشگری سونیا یزدانی


آرایشگاه عروس ریحانه دارابی

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *