درمان گیاهی صدای سوت گوش

خواص دارویی و گیاهی


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینیددرمان گیاهی صدای سوت گوش

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

ایران مزاج – آموزش مزاج شناسی – آموزش طب سنتی اسلامی به زبان ساده

بسم الله الرحمن الرحیم

به این شکل است که فرد احساس صدا یا زنگ در گوش کرده در حالی که هیچ صدایی در اطراف نیست. یعنی به نوعی می توان گفت توهم زدن و اگر شدت پیدا کند باعث تداخل در شنیدن سایر صداها خواهد شد. اما با اجرای این بره که در اینجا توضیح می دهیم می توانید آن را درمان کنید.

خب ما اینجا به عوامل ایجاد بیماری پرداخته و بعد راه درمان قطعی آن را در طب سنتی توضیح می دهیم. اینکه چه قرصی برای وزوز گوش خوب است و کلا خوردن داروها را در مرحله اول پیشنهاد نمی کنم. باید بررسی کرد چه عواملی زمینه ساز این موضوع شده و برطرفش کرد. تا زمانی که عوامل ایجاد آن را برطرف نکنید، هیچ دارویی نتیجه کامل و پایدار نخواهد داشت.درمان گیاهی صدای سوت گوش

[box typeinfo align class width]این مقاله را مشاهده کنید: مراحل درمان در طب سنتی[/box]

برای بررسی این عوامل باید حضورا مراجعه کرد. ما تا جای ممکن آن ها بیان می کنیم:

در یک جمله باید گفت از سودا است. یعنی مقداری خون غلیظ و خشک شده در قسممتی از سر و گوش جمع شده است. این سودا علت های بسیار زیادی دارد. سودا جنس خشکی و چسبنده و غلیظی دارد و نمی توان با یک بار استفاده از داروها برطرفش کرد. جرم گوش باید کم کم روغن بخورد تا نرم شود.

اولین و شایع ترین علت در جامعه امروزی صدای بلند است.

صدا هرچه بلندتر باشد مضرتر بوده و اثر بیشتری دارد مثل سوت کشیدن لحظه ای گوش ها به دلیل صدای انفجار و شلیک گلوله اما اگر صداهای بلندی مانند بوق و موسیقی و تلویزیون به صورت مداوم تکرار شود، باعث پایدارتر شدن بیماری خواهد شد. استفاده از هندزفری هم در کنار صدای بلند به عنوان مکمل عمل می کند.

عامل بعدی، ضربه به سر است که می تواند باعث پارگی مویرگ ها و تجمع خون در سر و گوش شود. گاهی هر دو گوش و گاهی گوشی که به ضربه نزدیک بوده را درگیر می کند.

عامل بعدی در بعضی افراد می تواند مواد بی حس کننده دندان باشد که معمولا در یکی از گوش ها اثر می گذارد.

[box typeshadow align class width]اثر بی حسی را باید در همان لحظه با بوهای گرمی مثل نعنا و هل برطرف کرد.[/box]

باز بودن سر بعد از حمام و باد سرد خوردن به سر هم گاهی اوقات زمینه سازی می کند. سرد و گرم شدن ناگهانی بدن و سر هم مضر است و باید پرهیز کرد مثل خروج از آب سرد و پریدن در آب گرم

زمانی که از بیرون می آیید و گرمتان است، صورتتان را با آب سرد نشویید

امواج موبایل و اینترنت گوشی و خود وای فای هم اگر به صورت مداوم باشد از عوامل تاثیرگذار است. این امواج در خواب و در هنگام مکالمه تاثیر بیشتری دارد

[box typeinfo align class width]این مقاله را ببینید: روش های کاهش ضرر امواج تلفن همراه[/box]

هر کاری که باعث کاهش جریان خون در سر شود به شدن سوت گوش کمک می کند. پس زیاد کار کردن با کامپیوتر و گوشی همراه و دیدن تلویزیون کار درستی نیست. افراد پشت میزی هم مراقب خودشان باشند. پیشنهاد می کنم به ازای هر ۹۰ دقیقه که تحرک پایینی دارید، حداقل ۱۰ دقیقه جنب و جوش کرده و هوایی تازه کنید. و یا از روش بسیار عالی سنگ درمانی استفاده کنید.

[box typesuccess align class width]این مقاله را ببینید: روش استفاده از سنگ درمانی[/box]

همچنین چندین بار شانه کردن سر و ریش و کشیدن برس و شانه به کف سر در حالت نشسته مفید است.

مالیدن ماساژ دادن سر بسیار عالیست. قسمت سینوس ها به سمت بیرون و مالش اطراف گوش که بهتر است یک متخصص طب سنتی به شما آموزش دهد.

از بوهای سرد باید پرهیز کرد مثل بوی توالت و سوختنی ها و رنگ و بنزین و ادکلن ها بوهای طبیعی مفید هستند مثل نرگس و نعنا و دارچین و بهارنارنج

و اما قسمت جالب

این درمان جوابگو است اما مراجعه حضوری چیز دیگریست. خب داروهایی که معرفی می شود باید اصل باشد.

[box typewarning align class width]جنس کارخانه ای و تقلبی به درد نمی خورد.[/box]

و باید مداومت کرد. انتظار درمان در یک شب را نداشته باشید و اگر سوت گوش در کنار سایر نشنه های افزایش سودا باشد، باید بدن را پاکسازی عمومی کرد.

و اگر عفونتی در گوش وجود دارد هم باید اول آن را درمان کرد و سپس وزوز و سوت

اما داروی اول عبارت است از روغن حنظل یا بادام تلخ این دو روغن برای نرم کردن خون و کثیفی و سودای انباشته شده در گوش به کار می رود و حتی میزان شنوایی را هم افزایش می دهد.

[box typesuccess align class width]اصل بودن روغن ها مهمترین فاکتور است.[/box]

هرکدام را که از عطاری تهیه کردید، باید در گوش بریزید. درون هر گوش با نی یا قطره چکان ۳ قطره روغن ریخته و پنج دقیقه روی آن یکی گوش خوابیده تا روغن به خوبی جذب شود. بعد از مدتی ممکن است مواد و فضولاتی خود به خود از گوشتان خارج شود که مفید است. چکاندن روغن در گوش را می توان شب ها قبل از خواب انجام داد.

داروی بعدی عسل است. یک پنبه را آغشته به عسل کرده و درون گوش قرار دهید. هرچه توانستید زمان بیشتری این کار را انجام دهید مثلا یک هفته مداوم. یعنی یک هفته کامل این پنبه عسلی در گوش باشد به جز مواقع حمام کردن هر نوع عسلی استفاده کنید خوب است اما عسل پرورشی اثر بیشتری دارد.

[box typeinfo align class width]مشاهده کنید: نحوه تشخیص عسل طبیعی[/box]

سومین داروی سوت گوش عبارت است از سرکه انگبین یا سکنجبین عسلی این دارو مثل شربت استفاده شده و طعم خوبی دارد.

[box typeinfo align class width]این مطلب را مطالعه کنید: طرز تهیه سرکه انگبین[/box]

یک پنجم لیوان سرکنگبین گذاشته و مابقی آب این شربت را می توان شب ها میل کرد. حداقل شبی یک لیوان

مورد بعدی که می توان استفاده کرد حناست. حنا را در عرق گزنه خیسانده و در اطراف گوش ها بگذارید حداقل یک ساعت بماند. این کار را می توان هفته ای دو الی ۳ بار انجام داد. تاثیر حنای بی رنگ کمتر است.

بعد از اجرای تمامی موارد گفته شده در این صفحه در مدت زمان ۴۰ روز، چنانچه باز هم بیماری پابرجا بود باید آخرین مرحله را اجرا کرد.

زالو درمانی نزد متخصص طب سنتی اسلامی خیلی مواقع سوت گوش با همان داروهای بالا درمان می شود اما گاهی مواد موجود در گوش و اطراف آن رقیق شده اما دفع نمی شود که زالو در اینجا کار را یکسره می کند. تاکید می کنم باید نزد متخصص طب سنتی اسلامی انجام شود و نکات قبل و بعد را رعایت کرد نه یک فرد دوره دیده که تا از راه رسیدید قصد زالو انداختن دارد. منبع: iranmezaj.ir/?p11427درمان گیاهی صدای سوت گوش

این مقاله را برای دوستانتان هم بفرستید

مطلب قبلی

از داروهای لاغری استفاده نکنید

مطلب بعدی

ترک خودارضایی با رفع عوامل

درمان بی حوصلگی در طب سنتی

ترک خودارضایی با رفع عوامل

درمان سوت کشیدن گوش در طب سنتی

مراحل درمان بیماری ها ۱

با سلام از اطلاعاتی که در اختیار ما قرار داداه اید سپاسگزارم استاد ,کسانی که خیلی لاغر هستند باید چطور به وزن ایده آلشان برسند؟چون لاغری زیاد باعث میشه اعتماد به نفست هم کمتر میشه. تشکر

سلام خدا قوت افزایش وزن و پر شدن برن نیازمند علم مزاج شناسی است. چاق شدن به صورت طبیعی و بدون عوارض سخت تر از لاغر شدن است و کلا افراد لاغر استعداد چاقی ندارند.

به حساب کاربریتان خوش آمدید

بازگردانی رمز ورود

رمز ورود به تان ارسال خواهد شد

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید




خانه

موبایل

برخی مواد غذایی باعث بهبود جریان خون شده و با  وزوز گوش  مقابله می کنند

 

درمان گیاهی صدای سوت گوش

وزوز گوش یک مشکل شایع در بین افراد است. این احساس وزوز یا سوت کشیدن گوش از بیرون از بدن نبوده و ناشی از عوامل درونی بدن و مشکلی آزاردهنده است. عوامل متعددی در بروز سروصدای داخل گوش تأثیر دارد و ممکن است در یک یا هر دو گوش احساس شود. با این حال یکی از عمده ترین عوامل آن مشکل بروکسیم یا دندان قروچه در زمان خواب است. البته باید بدانید که وزوز گوش بیماری محسوب نمی شود. بلکه علامتی است که باید در پی منشأ آن باشید. گاه گوش درونی ما از مشکل یا التهاب رنج می برد.

 

از طرف دیگر این مسئله از قرار گرفتن مداوم در برابر صداهای شدید ناشی می شود. در هر صورت برای تسکین و کاهش این صداها باید عامل آن را شناخت و نسبت به برطرف آن اقدام کرد. اگر مسئله ناشی از بروکسیم باشد نیاز به محافظت شبانه از دندان ها وجود دارد.

 

اگر مشکل مربوط به گوش باشد متخصص گوش، حلق و بینی بهتر می تواند کمکتان کند. در هر صورت تغذیه نیز نقش موثری در مقابله با این مشکل ایفا می کند. مواد غذایی می تواند فشارخون یا التهاب را کاهش دهد. در این مطلب به این مواد غذایی مفید می پردازیم.

 

مواد غذایی برای کاهش وزوز گوش

روش های متعددی برای کاهش و تسکین وزوز گوش وجود دارد. برخی از افراد از دستگاه های تولید «صدای سفید» استفاده می کنند و برخی دیگر تلاش خود را برای کاهش و کنترل استرس هایشان به کار می گیرند. در این صورت می توان مشکل بروکسیم یا دندان قروچه را نیز حل کرد. بهترین راه این است که به دنبال تکنیک های مناسبی باشید که به بهترین نحو نیازهایتان را برطرف کند. می توانید به مواد غذایی نیز اعتماد کنید. برخی مواد غذایی باعث بهبود جریان خون شده و با التهاب مقابله می کنند. در عین حال تأثیر زیادی در کنترل و کاهش کلسترول خون دارد که همگی به آرامش بدن و مقابله با چنین مشکلاتی کمک می کنند.

 

وزوز گوش یک مشکل شایع در بین افراد است

 

آناناس

آناناس بهترین میوه ضدالتهابی است که می توانید برای کنترل و کاهش وزوز گوش مصرف کنید. تأثیر آناناس مدیون ترکیبی به بروملین است. این ترکیب به قدری قوی است که در کاهش و درمان التهاب تاندینیت، پیچ خوردگی و رگ به رگ شدن، آسیب های عضلانی و گلودرد و گوش درد موثر عمل می کند. اگر به طور روزانه از وزوز گوش در عذاب هستید تردید را کنار گذاشته و به سراغ آناناس بروید. توصیه می کنیم این میوه را به طور روزانه و به صورت میوه طبیعی (نه کمپوت) میل کنید.

 

سیر و پیاز

سیر یا پیاز به کاهش عفونت های بدن کمک می کنند. توصیه می کنیم که هر روز به سالادها یا غذاهایتان این دو ماده غذایی مفید را اضافه کنید. سعی کنید این مواد غذایی را به صورت خام و در میزان معقول میل کنید. خواص آنتی باکتریایی و ضدعفونی کنندگی سیر و پیاز برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم و ضروری هستند. اگر گوشتان زیادی صدا می کند از این دو ماده غذایی غافل نباشید.

 

زغال اخته

اگر رژیم غذایی تان حاوی میزان کمی سدیم باشید فشارخونتان کمتر شده و شدت وزوز گوش کاهش پیدا می کند. اگر به زغال اخته تازه و فصلی دسترسی دارید حتماً خریداری کرده و میل کنید. این میوه های قرمز خوش رنگ سرشار از آنتی اکسیدان ها بوده و فاقد سدیم هستند. در عین حال میزان زیادی پتاسیم، کلسیم و منیزیم به بدن می رساند که برای سلامتی لازم و ضروری هستند. تمام این ترکیبات به کاهش التهاب و درد کمک کرده و سلامت قلب را افزایش می دهند. مصرف آب زغال اخته طبیعی نیز باعث کاهش اضطراب و استرس می شود.

 

جوانه گندم

خواص آنتی باکتریایی و ضدعفونی کنندگی سیر و پیاز برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم و ضروری هستند. اگر گوشتان زیادی صدا می کند از این دو ماده غذایی غافل نباشید.

امروزه در تمام سوپرمارکت ها جوانه گندم تازه به فروش می رسد. این جوانه های تر و تازه سرشار از ترکیبات فوق العاده است که می توان به ویتامین F نیز اشاره کرد. ویتامین F همان اسید لینولئیک است که باعث حفظ تعادل عملکردهای بدن می شود.

 

این ویتامین به عملکرد کبدی، جذب چربی ها و قندها و همچنین کنترل فشارخون کمک زیادی می کند. علاوه بر این میزان بالای ویتامین های گروه B موجود در این جوانه ها باعث بهبود وضعیت عصبی بدن می شود. این گروه ویتامین ها مانند بهترین کنترل کننده دستگاه عصبی و تنظیم کننده حامل های عصبی عمل می کند و اضطراب را کاهش می دهد. توصیه می کنیم جوانه گندم را به سالاد، ماست یا اسموتی هایتان اضافه کرده و مصرف کنید.

 

بابونه

توصیه می کنیم قبل از خوابتان چای بابونه میل کنید. همین کار ساده باعث بهبود وضعیت خوابتان می شود. افراد زیادی هستند که از تشدید وزوز گوش در شب شکایت می کنند. علاوه بر کنترل تغذیه حتماً باید با انجام کارهای آرامش بخش از تشدید مشکل پیشگیری کنید. دوش آب گرم، یوگا، انجام ورزش های آرام همگی کمک کننده هستند. تمام این کارها را دو ساعت قبل از خواب انجام دهید. در نهایت نیز بعد از یک شام سبک یک فنجان چای بابونه میل کنید. این چای یک نوشیدنی طبیعی برای مقابله با وزوز گوش است.

 

حرف آخر

توصیه می کنیم برای ریشه یابی مشکل حتماً به پزشک مراجعه کنید. نظر پزشک از اهمیت بالایی برخوردار است و بدون شک برحسب نوع تشخیصی که می دهد درمان لازم را نیز تجویز می کند. در کنار آن تلاش کنید اصلاحاتی در سبک زندگی تان بدهید، استرس هایتان را کنترل کرده و مواد غذایی ذکر شده را نیز در بره غذایی تان بگنجانید.

منبع:salamatnews.com

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *