راههای درمان خانگی تب کودک

لیست مطالب :

تب یکی از معمول‌ترین نگرانی والدین فرزندان است که کودکان را به اورژانس یا مراقبت‌های فوری می‌برند. برای درمان تب کودکان با دکتر نیم همراه باشید.

تب به‌خودی‌خود تهدیدکننده حیات نیست، مگر آنکه شدید وپایدار باشد. در موارد جای نگرانی وجود ندارد زیرا تب معمولاً واکنش طبیعی سیستم ایمنی کودک به یک ویروس یا عفونت باکتریایی است. اکثر کودکان سالم می‌توانندبه‌خوبی تب را تحمل کنند.

از علل معمول تب در کودکان می‌توان به عفونت‌های باکتریایی،
عفونت‌های ویروسی، عوارض جانبی داروها، استفاده از مواد مخدر غیرقانونی و بیماری‌های
مربوط به گرما و آلرژی می‌باشد.

از دلایل دیگر تب می‌تواند به واکنش بدن به ایمن‌سازی یا
واکسن، عفونت گوش, عفونت‌های دستگاه ادراری و برخی بیماری‌های التهابی خاص، تغییر
ناگهانی در آب‌وهوا و عدم بهداشت اشاره کرد.راههای درمان خانگی تب کودک

کودکان می‌توانند از یک درجه پایین‌تر یا یک درجه بالاتر از
حد طبیعی دمای بدن (کمتر از 37.1 درجه سانتی گراد و بالاتر از 38.1 درجه سانتی‌گراد)
رنج ببرند. از سوی دیگر تب بالا در کودکان 3 ماه به بالا 38.9 درجه سانتی‌گراد و
به بالاتر است.

علائم عمومی مرتبط با تب در کودکان شامل: خلط، درد، سردرد،
عرق کردن یا احساس گرسنگی، از دست دادن اشتها، کم‌آبی و ضعف یا کمبود انرژی است.
همچنین ممکن است بچه‌های کوچک‌تر تحریک‌پذیرتر باشند و اغلب گریه می‌کنند.

شما می‌توانید برای کمک به کودکان و پایین آوردن تب کودکان از روش‌های زیر برای درمان خانگی تب کودکان استفاده کنید. این داروهای طبیعی می‌تواننداز سیستم ایمنی بدن حمایت کنند و سطح راحتی کودک را افزایش دهند تا دوباره به‌خوبی عمل کند.

برای کاهش دمای بدن کودک و درمان تب کودک کمپرس سرد بسیار مؤثراست. هنگامی‌که فرزند شما دچار تب می‌شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که دستمال مرطوب خیس بر روی پیشانی او قرار دهید.

نکته: از آب بسیار سرد استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث افزایش دمای داخل بدن کودک شود.

هنگامی‌که کودک شما دچار تب شده است می‌توانید او را به یک حمام آب گرم ببرید.

حمام آب گرم می‌تواند به برگشتن دمای بدن به حالت معمولی کمک کند. حمام آب گرم همچنین سبب ریلکس شدن بدن کودک و خواب بهتر او می‌شود، که برای بهبود سریع‌تر او لازم است. بااین‌حال از حمام سرد خودداری کنید.

غوطه دادن بدن یا بخشی از بدن در حمام آب گرم سبب گردش خون و کاهش دمای بدن می‌شود.

کمپرس سرکه گرم در طی 15 دقیقه سبب کاهش دمای بدن کودکان مبتلا به تب می‌شود. 

برای درمان تب کودکان می‌توان مصرف مایعات را افزایش داد.مایعات کمک می‌کند تا کودکان خنک شوند و مایعات ازدست‌رفته از طریق عرق جایگزین شود. مصرف مایعات همچنین از کمبود آب جلوگیری می‌کند که ممکن است منجر به عوارض مختلف دیگر و تأخیر در بهبودی شود.

توجه: کودکان ممکن است به علت ناراحتی از تب دست رد به خوردن زیاد مایعات بزنند پس بهتر از در چند وعده به آن‌ها داده شود.

صرف‌نظر از اینکه یک کودک یا یک بزرگ‌سال در معرض تب می‌باشد،
بایستی فرد استراحت و خواب کافی داشته باشد.

برای درمان خانگی تب کودکان استراحت لازم است زیرا سبب می‌شودکه بدن انرژی را برای بهبودی اختصاص دهد.

همچنین با خوابیدن بدن انرژی و زمان لازم برای مبارزه با میکروب‌های ورودی را دارد، بنابراین برای پایین آوردن تب کودکان مهم است که خواب و استراحت کافی داشته باشد.

اگر کودک تمایلی به خواب نداشته و یا نمی‌تواند در مدت‌زمانی طولانی در یک محل بنشیند فعالیت‌هایی که نیازمند دامنه حرکاتی محدود است انتخاب کنید مانند رنگ‌آمیزی، حل جورچین، بازی با اسباب‌بازی موردعلاقه می‌توان انتخاب‌های خوبی باشند.

شما همچنین می‌توانید فیلم یا بره تلویزیونی موردعلاقه او
را برایش پخش‌کنید.

برای درمان تب کودکان لازم است که کودک را در یک محل خنک نگه‌دارید،درمان اتاق نباید بیش‌ازحد گرم یا سرد باشد، سعی کنید اتاق کودک خود را بین 21.1 و23.3 درجه سانتی‌گراد نگه‌دارید.

اگر از پنکه استفاده می‌کنید اطمینان حاصل کنید که فرزند
شما در معرض مستقیم باد قرار نگیرد.

اگر از سیستم تهویه مطبوع مانند کولر استفاده می‌کنید درجه حرارت را در سطحی قرار دهید که کودک راحت باشد، اطمینان حاصل کنید که کودک در حال لرزش نیست.

همچنین اگر از بخاری برای متعادل نگه‌داشتن دما استفاده می‌کنید
مراقب باشید که اتاق کودک شما بیش‌ازحد گرم نشود.

توجه: مراقب باشید لباس‌های سبک تن کودک خود کنید و پتو سبک
بر روی او قرار دهید. بسته شدن کودک با لایه‌های لباس یا پتو سبب افزایش دما بدن او
و بدتر شدن حال او می‌شود.

ریحان یک گیاه مؤثر برای درمان خانگی تب کودکان است. ریحان دارای خواص آنتی‌بیوتیک و ضد باکتری است که می‌تواند به خلاص شدن از باکتری‌هایی که ممکن است سبب تب شوند کمک کند. علاوه بر این سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

زنجبیل یکی دیگر از روش‌های خانگی برای درمان تب کودکان است، زنجبیل به بدن کمک می‌کند تا گرما را از بین ببرد که به‌نوبه خود سبب کاهش تب می‌شود. خواص ضد باکتری و ضدویروسی آن در برابر هرگونه عفونت مؤثر است. علاوه براین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند که در فرآیند بازیابی مؤثر است.

تغذیه سالم کودک بسیار ضروری است زیرا در مبارزه بدن بسیار
کمک می‌کند. غذای سالم غذایی است که مایعات و الکترولیت‌های بدن را متعادل سازد و
سیستم ایمنی را تقویت کند.

ممکن است کودک دچار فقدان اشتها شده باشد، بنابراین انتظار نداشته باشید که فرزندتان مقدار خوبی بخورد. سعی کنید در چند وعده به او غذابدهید.

هنگامی‌که کودک دچار تب 4 درجه سانتی‌گراد یا به بالاتراست و علائمی مانند لرزش یا تکان دادن غیرقابل‌کنترل اعضای بدن مانند دندان، مشکل تنفس، مشکل در بینایی و تشخیص افراد و یا پادرد دارد حتماً به پزشک مراجعه کنید.

همچنین اگر کودک شما کمتر از 3 ماهگی است و تب دارد حتماً
به پزشک مراجعه کنید.

نظر



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

تب کردن واکنش طبیعی بدن در برابر ورود میکروب ها می باشد. افزایش درجه حرارت بدن به خصوص برای کودکان می تواند خطرناک باشد و حتی منجر به تشنج کردن شود. در ادامه این مطلب به شما عزیزان چند روش خانگی کاملا موثر برای پایین آوردن تب را معرفی خواهیم کرد.

مکانیسم دفاعی بدن در برابر میکروب ها و عوامل بیماری زا منجر به تب می شود. بدن با بالابردن دما زمینه را برای نابودی و عدم رشد میکروب ها و ویروس ها فراهم می کند. تب گاهی اوقات با بدن درد همراه و به هنگام شب نیز بدتر می شود. در ادامه این مطلب با چندین روش خانگی برای پایین آوردن تب آشنا می شوید.

دمای طبیعی بدن انسان 37 درجه می باشد و از 38 درجه شود تب محسوب می شود. اگر دمای بدن از 4 درجه شود، بسیار خطرناک می باشد و ممکن است در کودکان نیز ایجاد تشنج کند. به هنگام تب، ابتدا لباس های شخصی که تب کرده است را کم کنید و لباس های نخی به او بپوشانید. دمای اتاق را ملایم کنید. شخص تب دار نیاز به استراحت دارد، برای پوشش وی فقط از یک ملحفه نازک استفاده کنید.

راههای درمان خانگی تب کودک

پاشویه کردن با مخلوط آب ولرم و سرکه یا فقط آب ولرم، به پایین آوردن تب کمک زیادی می کند. حوله ای را با آب ولرم مرطوب کنید و بر روی دست ها، پاها، گردن و پیشانی بگذارید و وقتی خشک شد دوباره این کار را تکرار کنید. برای پاشویه کردن از آب سرد استفاده نکنید زیرا موجب انقباض رگ ها می شود. در نتیجه تبادل گرمایی به خوبی صورت نمی گیرد و حرارت اضافی بدن نیز از بین نمی رود.

این روش شاید عجیب به نظر برسد ولی بسیار موثر است. ابتدا یک جفت جوراب را با آب ولرم خیس کنید و بعد هر یک را به دور مچ پاها ببندید. بعد از مدتی دوباره خیس شان کنید و به مچ ها ببندید. این روش پایین آوردن تب بسیار کارآمد می باشد.

کسی که تب دارد بهتر است دوش آب ولرم بگیرد . در حین دوش گرفتن کم کم آب را سرد کند تا دما و حرارت بدن پایین آید. اگر درجه حرارت تب فرقی نکرد می توان آب را کمی دیگر سردتر کرد.

همان طور که گفتیم تب واکنش بدن در برابر ورود میکروب ها است. با بالارفتن دمای بدن، آب بدن نیز کم می شود. پس در این حالت بسیار مایعات و آب بنوشید مخصوصا اگر دچار بیرون روی هم شده باشید زیرا میزان آب بدنتان کم می شود. می توانید از انواع غذاهای آبکی مثل سوپ، آبمیوه های طبیعی و خنک استفاده کنید.

اصولا بدن یک مرد بالغ روزانه به 13 لیوان آب و یک زن بالغ نیز به 9 لیوان آب نیاز دارد. این میزان آب برای کودکان کمتر است. اما برای پایین آوردن تب بایستی از مقدار گفته شده، آب و مایعات نوشید.

میکروب ها و ویروس های بیماری زا برای زنده ماندن، از آهن و روی بدن تغذیه می کنند. بنابراین مصرف مواد غذایی حاوی این عناصر منجر به بهبود نیافتن شخص تب دار می شود. بهتر است به هنگام تب، کمتر غذا نخورید و مایعات بنوشید. در صورت استفاده از غذا، می توانید از غذاهای آبکی و ساده مثل سوپ استفاده کنید.

بهترین تب بر نوشیدن چای کشمش است. برای تهیه این چای ابتدا 3 لیوان آب را با نصف لیوان کشمش مخلوط کنید و برروی شعله قرار دهید تا به جوش آید، سپس حرارت را کم کنید. وقتی آب آن به یک سوم رسید شعله را خاموش کنید. این مقدار چای را در طی روز چندین بار بنوشید که به کاهش و درمان تب کمک شایانی می کند.

این چای باعث تعریق بدن می شود در نتیجه درجه تب پایین می آید. برای تهیه این چای تعدادی برگ گیاه مریم گلی را داخل یک لیوان آب جوش بریزید. روی لیوان بشقابی بگذارید تا به مدت 1 دقیقه دم بکشد. سپس به آن 1 قاشق غذاخوری بادرنجبویه و همچنینی مقداری عسل اضافه کنید.

کاهو حاوی مقادیر زیادی از پتاسیم است. همچنین دارای عناصر دیگری مثل فسفر، کلسیم، منیزیم و سدیم هم می باشد. مقدار آهن و روی آن نیز کم می باشد. به همین دلیل چای کاهو نیز موجب پایین آمدن میزان تب می شود. در ظرف حاوی آب جوش، چند برگ کاهو قرار دهید. بعد از گذشت 15 دقیقه، به این چای مقداری عسل اضافه کرده و آن را میل نمایید که برای پایین آوردن تب بسیار خوب است.

خوردن بستنی یخی به خصوص برای کودکان به هنگام تب کردن بسیار خوب است. بستنی یخی هم شامل مایعات می شود و هم قند دارد. بدین ترتیب علاوه بر درمان تب کودکان و بزرگسالان، آب و انرژی بدن هم تامین می گردد.

ماساژ دادن بدن شخص تب دار مخصوصا کودکان با روغن های گیاهی، به پایین آمدن تب بدن کمک زیادی می کند. بدن را به خوبی به روغن مخصوصا روغن زیتون آغشته کنید و بعد با پارچه و یا پتو خود را بپوشانید. بعد از گذشت چندین ساعت، حمام کنید. این روش به همراه جوراب خیس ک در مورد آن توضیح دادیم، برای پایین آوردن تب بسیار موثر است.

منبع : آرگا






یک ایده شیک، انتخاب شاه گیوه پاشنه بلند با زیره و‌ پاشنه چرم



یک راهنمای محلی برای گشت و گذار در هانگژو


تور اتوبوس شگفت انگیز دبی، تفریحی متفاوت و جذاب


خدمات خانه تکانی و نظافت عید نوروز با کمترین هزینه!

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

آیا می دانید نشانه ها و علائم شکستگی فک یا دررفتگی فک چیست؟ آیا دررفتگی فک درد دارد یا بدون احساس درد، فک از جای خود خارج می شود؟ راه های درمان شکستگی فک و دررفتگی فک چیست؟ آیا تنها دلیل دررفتگی فک، خمیازه کشیدن و زیاد باز کردن دهان است؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و ارتوپدی دکتر سلام، در مورد علل، علائم و نشانه ‌ها و درمان شکستگی فک و دررفتگی فک بحث خواهد کرد. من دچار شکستگی فک شده ام یا

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این راههای درمان خانگی تب کودک

با اصول اولیه فنگ شویی آشنایی دارید؟ آیا می دانید فنگ شویی چیست و چگونه می توانید قوانین آن را پیاده سازی کنید. فنگ شویی یک هنر و

با راه های جذب انرژی مثبت در خانه با قوانین فنگ شویی آشنایی دارید؟ ۲۰ سال پیش، افراد شاهد بودند که یوگا، یک عمل عجیب است که تاثیر

در مورد اصول فنگ شویی چه می دانید؟ آیا با آنها آشنایی دارید؟ اگر جزو افرادی هستید که تازه با مباحث و اصول فنگ شویی آشنایی پیدا کرده

تحقیقات تازه اطلاعات بیشتری درباره پتانسیل نوشیدنی ‌های رژیمی ارائه می دهند، یعنی نوشیدنی ‌های شیرین با افزودن شکر مصنوعی که به سلامت قلبی و عروقی، آسیب می

نقشه خانه در فنگ شویی باید چگونه طراحی شود؟ شروع فنگ شویی برای خانه کاری آسان است به شرطی که این کار را اصولی شروع کنید و آرام

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *