راهای جلوگیری از چاقی شکم

راهای جلوگیری از چاقی شکم
راهای جلوگیری از چاقی شکم

کارشناس واحد آموزش سلامت مرکز توسعه سلامت کیش بیان کرد: بسیاری از افراد هستند که می‌خواهند با روش‌هایی مانند شام نخوردن یا ورزش کردن بیش از حد و سنگین لاغر شوند و از اینکه نتیجه نمی‌گیرند تعجب می‌کنند.

وی ادامه داد: حقیقت این است در تمام مقاله‌های مربوط به سلامت و تناسب اندام از ورزش کردن به عنوان روشی مطمئن و مفید برای لاغری و حفظ تناسب اندام برده می شود کاملا درست است اما همانطور که از قدیم گفته‌اند افراط و تفریط در هیچ کاری درست نیست. رژیم غذایی و ورزش هیچ یک به تنهایی نمی‌توانند کمکی به لاغری و حفظ تناسب اندام کنند. فردی که می‌خواهد لاغر شود باید ورزش را در کنار رژیم غذایی مناسب انجام دهد.

این کارشناس افزود: فراموش نکردن این نکته هم ضروری است که این فرمول نیز برای هر فرد متفاوت است و نمی‌توان یک دستورالعمل کلی برای همه افراد صادر کرد پیروی از یک بره ورزشی – غذایی مناسب که توسط متخصصان تغذیه و طب ورزشی یا مربیان باتجربه پیشنهاد می‌شود، بهترین راه برای رسیدن به این هدف است زیرا در غیر این صورت، انجام تمرین‌های ورزشی بیش از حد، سنگین و بدون بره علاوه بر بالا بردن احتمال آسیب‌های فیزیکی، حتی ممکن است باعث چاق‌تر شدن فرد نیز شود. زیرا طبق آخرین پژوهش‌ها، ورزش بیش از حد و سنگین می‌تواند باعث افزایش ترشح آنزیم کورتیزول در بدن شود که میل به غذا خوردن را افزایش می‌دهد.

سلمانی در مورد یکی دیگر از اشتباهات در مورد اینکه خواب زیاد باعث چاقی می شود گفت: حقیقت این است که خواب زیاد باعث چاقی نمی‌شود. در واقع دلیل اصلی، بی‌تحرکی و نداشتن فعالیت بدنی و تنظیم نبودن سوخت‌وساز بدن با میزان کالری دریافتی است. همان‌طور که هر فردی باید رژیم غذایی سالمی داشته باشد، باید به خواب خود نیز توجه کند زیرا خواب بیشتر باعث احساس سیری بیشتر و عدم تمایل به غذا خوردن زیاد و کاهش وزن می‌شود. کمبود خواب، تعادل هورمونی ما را بر هم زده و باعث کاهش ترشح لپتین (عامل احساس سیری) و افزایش ترشح گرلین (عامل احساس گرسنگی) می‌شود. در نتیجه احساس گرسنگی در فرد بیشتر شده و تمایل به غذا خوردن پیدا می‌کند.

وی همچنین در مورد باور افراد در مورد اینکه فقط افراد پرخور چاق هستند بیان کرد: پژوهش‌ها نشان داده‌اند که تنها یک‌سوم مبتلایان به چاقی در اثر پرخوری به این مشکل دچار شده‌اند. چاقی به عوامل بسیاری بستگی دارد که پرخوری تنها یکی از آنهاست و طبق نظر کارشناسان مهم‌ترین آنها نیست! زیرا تنها تعداد کمی از افراد آنقدر بی‌حساب و کتاب غذا می‌خورند که چاق می‌شوند.

راهای جلوگیری از چاقی شکم

کارشناس واحد آموزش سلامت مرکز توسعه سلامت کیش تاکید کرد: بی‌تحرکی و ورزش نکردن عامل مهم‌تری در چاقی هستند. همچنین نباید از نقش ژنتیک، نحوه عملکرد غدد درون‌ریز، سبک زندگی، داروهای مصرفی و سوخت و ساز بدن غافل شد. پژوهش‌های دیگر نشان داده‌اند ۹۵ درصد افرادی که رژیم می‌گیرند پس از کنار گذاشتن آن دوباره اضافه‌وزن پیدا می‌کنند. بنابراین یک بره کاهش وزن موفق تنها باید پس از تعریف دقیق و مناسب از سلامت و درک درست از وزن مناسب برای هر فرد تنظیم شود زیرا در غیر این‌ صورت نتیجه‌ای ندارد.

سلمانی با اشاره به گفته های عموم در خصوص این اشتباه که اگر به جای نان معمولی از نان تست استفاده کنیم، دیگر چاق نمی‌شویم نیز عنوان کرد: با وجود اینکه نان‌های سبوسدار که نان تست هم جزو این گروه است، ارزش غذایی بیشتری دارند اما گاهی تصور می‌شود در گروه نان‌های رژیمی قرار دارند اما کم و بیش به اندازه سایر نان‌ها کالری دارند. بنابراین اگر به مقدار زیاد مصرف شوند، می‌توانند باعث چاقی شوند. هر برش نان تست حاوی ۶۵ کیلو کالری است و هنگام برشته شدن، این میزان به ۹/ ۶۴ کیلو کالری کاهش پیدا می‌کند. بنابراین برشته شدن تفاوت چندانی در میزان کالری نان‌های تست ایجاد نمی‌کند.

وی یکی دیگر از اشتباهات رایج میان عموم را خوردن گریپ‌فروت و کرفس که باعث چربی‌سوزی سریع می‌شوند بنابراین به لاغری فوری کمک می‌کنند گفت: متخصصان تغذیه معتقدند هیچ ماده غذایی وجود ندارد که باعث سوزاندن بیشتر چربی‌های بدن شود و کرفس و گریپ فروت هم مستثنی نیستند. البته مواد غذایی حاوی کافئین ممکن است در کوتاه‌مدت باعث افزایش سوخت‌وساز بدن شوند اما به تنهایی به کاهش وزن منجر نمی‌شوند. متخصصان توصیه می‌کنند بهترین راه لاغری کاهش میزان کالری دریافتی در کنار بره ورزشی منظم است.

این کارشناس یکی از رایج ترین باورهای اشتباه در میان افراد را نخوردن شام و حذف آن برای لاغری عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه خوردن غذای زیاد در شب و چاقی به هم مرتبطند اما این دلیل نمی‌شود که یک رابطه علت و معلولی بینشان برقرار باشد. ما زمانی چاق می‌شویم که بیشتر از حد نیاز کالری دریافت کنیم و کمتر از حد معمول آن را بسوزانیم؛ بنابراین میزان دریافت و سوزاندن کالری عامل اصلی چاقی است نه زمان آن. بر همین اساس متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند به جای نگرانی درباره شب و روز به فکر میزان کالری دریافتی‌تان باشید.

دیدگاه شما

آدرس

با هفت روش می توانید متابولیسم بدنتان را افزایش داده و از چاق شدن جلوگیری کنید.برای داشتن تناسب اندام و جلوگیری از چاقی، باید متابولیسم بدن افزایش یابد. با هفت راهکار می توانید متایولیسم بدن را افزایش داده و از چاق شدن جلوگیری کنید.

برای جلوگیری از چاقی صبحانه بخورید

برای افزایش متابولیسم بدن، همیشه اول صبح، صبحانه را بخورید. اگر شما تا وسط صبح (یعنی حدود ساعت ۱۰) یا بعد از ظهر چیزی نخورید، متابولیسم بدنتان آهسته و کند می‌شود. خوردن صبحانه برای سوخت و ساز بدن شما مانند افزودن هیزم به اجاق است. یعنی همان طور که هیزم چوبی، اجاق را شعله ورتر می‌سازد، صبحانه نیز سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد.

 

برای جلوگیری از چاقی تعداد وعده‌های غذایی تان را افزایش دهید

راهای جلوگیری از چاقی شکم

به جای ۳ وعده غذایی، ۴ تا ۶ وعده غذایی را با فاصله‌ی ۲ تا ۳ ساعت از یکدیگر بخورید. البته در این صورت باید حجم هر وعده غذایی کمتر از وعده‌های قبلی باشد، یعنی همان مقدار غذایی را که در سه وعده می‌خورید، باید در ۶ وعده بخورید نه اینکه بیشتر غذا بخورید. خوردن مقادیر کم غذا در وعده‌های متعدد، متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد.

 

برای جلوگیری از چاقی غذاهای کم کالری بخورید

سعی کنید از مواد غذایی کم کالری یا چربی سوز مانند سبزی‌ها میوه‌ها و غلات سبوس دار استفاده کنید.

 

برای جلوگیری از چاقی ورزش کنید

اگر شاغل هستید سعی کنید روزانه مقداری از مسیر کار خود را پیاده بروید. به جای استفاده از آسانسور، از پله‌ها استفاده کنید. به جای سوارشدن به ماشین، پیاده روی کنید. سعی کنید روزانه حداقل یک ساعت ورزش یا پیاده روی کنید تا انرژی بدنتان را بسوزانید. تمام روزهای هفته و هر بار به مدت ۶۰ دقیقه پیاده روی تند، شنا کردن داخل استخر، ورزش‌های آیروبیک انجام دهید. این کار بهترین راه برای افزایش متابولیسم است.

 

برای جلوگیری از چاقی هیچ وقت گرسنه نمانید

اگر در حال اجرای رژیم لاغری هستید یا می‌خواهید لاغر شوید، سعی کنید هیچ وقت گرسنه نمانید، زیرا گرسنه ماندن باعث می‌شود متابولیسم بدنتان به سرعت پایین بیاید. گرسنه ماندن یعنی اینکه هیچ وقت برای ۵ تا ۶ ساعت بین وعده‌های غذایی خود گرسنه نباید باشید.

 

برای جلوگیری از چاقی بره غذایی منظمی داشته باشید

وعده‌های غذایی کم حجم خود را با فاصله زمانی مشخص از یکدیگر مصرف کنید. هیچ وقت، هیچ وعده غذایی را حذف نکنید و در یک وعده کمتر از مقدار مشخص شده، غذا نخورید، زیرا این کار باعث می‌شود برای رفع گرسنگی خود تنقلات پرکالری و بی فایده را مصرف کنید که باعث افزایش وزن شما می‌شوند.

 

برای جلوگیری از چاقی روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید

مصرف آب به مقدار کافی باعث می‌شود دستگاه گوارش بدن کار خود را به خوبی انجام دهد و هضم و جذب مواد غذایی به نحو موثر انجام شود؛ بنابراین از بروز یبوست و سایر اختلالات گوارشی جلوگیری می‌کند. همچنین باعث حفظ شادابی پوست می‌شود. زیرا ممکن است با رژیم گرفتن بدون مصرف آب کافی پوست کمی حالت طراوت خود را از دست بدهد.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : mizanonline.ir

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

تصویر امنیتی جدید

چند سال است که در آستانه نوروز برخی از افراد در ستیز با آیین‌های شاد نوروزی خواستار برچیدن سفره هفت‌سین و حذف سبزه و ماهی قرمز هستند و برای دست‌یابی

تزیین تخم مرغ سفره هفت سین یکی از کارهایی است که برای چیدن سفره هفت سین باید انجام دهید. برای سفره هفت سین امسال تخم مرغ های سفره هفت سین را با گل

سوهان کنجدی یکی از شیرینیهای پرطرفدار، هم برای خوردن، هم برای پختن است! برای تهیه آن به فر یا لوازم خاصی نیاز نیست، دستور تهیه‌اش ساده است، وقت

خانه تکانی نوروز به دلیل ایجاد گرد و خاک زیاد و استفاده از شوینده ها و پاک کننده های شیمیایی در مدت طولانی ، سموم مضری را وارد ریه ها می کند بنابراین

بیشتر افراد سعی می کنند صبح خود را با نوشیدن یک لیوان چای یا قهوه شروع کنند، اما باید به شما بگوییم بهترین نوشیدنی برای اول صبح یک لیوان آب گرم است. اما دلیل این امر چیست؟

در این مقاله طرز تهیه نوع خاصی از سبزی پلو با ماهی برای شب عید را برای شما در نظر گرفته ایم که حتما از طعم خاص آن لذت خواهید برد

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.


۱۷ آذر ۱۳۹۴

 
بیوگرافی شهاب حسینی
سید شهاب الدین حسینی تنکابنی گوینده ، کارگردان ، مجری و بازیگر ایرانی متولد چهاردم بهمن سال ۱۳۵۲ در شهر تهران است . حسینی فرزند نخست خانواده است و یک برادر و یک خواهر کوچکتر نیز


۱۶ آذر ۱۳۹۴


۱۵ آذر ۱۳۹۴


۱۵ تیر ۱۳۹۴

راهای جلوگیری از چاقی شکم


۳ اردیبهشت ۱۳۹۴


۳۱ تیر ۱۳۹۵

 
رامبد جوان و سایر اخبار اینستایی ! اینستاگرام این روزها به دلیل سهولت کاربرد و امکانات کاربرپسندی که دارد به محل پر رفت و آمدی برای اعلان جدیدترین و تازه ترین دیدگاه های اشخاص تبدیل شده . در ا


۲۳ آبان ۱۳۹۳


۱۴ آبان ۱۳۹۳


۲۲ بهمن ۱۳۹۵

 
توضیح کوتاه در مورد بیماری پانیک
پانیک اتک به معنی حمله های وحشت و یا ترس است. اختلال پانیک حملات غیر منتظره و عود کننده ای است که حداقل به دنبال یکی از این حملات علایمی نظیر ( ضربان قلب – لرز – احس


۶ مرداد ۱۳۹۵


۲۱ آذر ۱۳۹۴


۱۳ آذر ۱۳۹۴


۱۶ مهر ۱۳۹۴


۲۵ فروردین ۱۳۹۴

 
معرفی سامانه موشکی اس ۳۰۰
 
اس ۳۰۰ سامانه دفاع موشکی ساخت کشور روسیه است . این سامانه موشکی سطح به هوا و با قابلیت خود کششی می باشد این سامانه که انواع مختلفی دارد در سال ۱۹۷۰ توسط شرکت همکاری‌های صنعتی


۲۹ آذر ۱۳۹۳


۱۲ مهر ۱۳۹۴
نظر


۱۰ مهر ۱۳۹۴
1 نظر


۲۸ آبان ۱۳۹۳

 

 
 
دانلود کتاب الکترونیکی شامل ۵۱ صفحه می باشد و نویسنده آن سید محمد سعادت است . در این کتاب شما می توانید انواع کد های مخفی بازی های زیر را پیدا کنید :
 
 
SimCity 4 , Desperados , Splinter Cell , Ente

راهای جلوگیری از چاقی شکم
راهای جلوگیری از چاقی شکم
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *