دلایل ابتلا به فیبروم

دلایل ابتلا به فیبروم
دلایل ابتلا به فیبروم

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است


 

آدرس مطب: تهران، اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7

فیبروم های رحمی، تومورهای غیر سرطانی هستند که از لایه های عضلانی رحم شروع به رشد کردن می کنند. این تومورهای خوش خیم می توانند به کوچکی یک لوبیا یا بزرگی یک خربزه باشند.
فیبروم ها معمولا در سنین 16 تا 50 سالگی ظاهر می شوند که این محدود سنی در واقع سال های باروری است که در طی آن هورمون استروژن بیشتر است. فیبروم ها در سنین 30 تا 50 سالگی شایع تر هستند. در این مقاله به علل به وجود آمدن فیبروم و روش های جلوگیری از فیبروم می پردازیم. جهت دسترسی سریعتر به بخشهای مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست
آشنایی با علائم فیبروم رحمی
علل به وجود آمدن فیبروم
جلوگیری از فیبروم رحمی 

دلایل ابتلا به فیبروم


 

اکثر فیبروم ها حتی فیبروم های بزرگ هیچ علامتی ندارند. این مورد بدین معنا است که اغلب این توده ها در طی معاینه لگنی روتین یافت می شوند. اما برخی زنان علائمی دارند که در ادامه به علائم رایج فیبروم می پردازیم:


• افزایش خونریزی قاعدگی که به آن منوراژی نیز گفته می شود و می تواند همراه با لخته های خونی باشد
• افزایش فشار در ناحیه مثانه که می تواند منجر به تکرر ادرار و احساس نیاز فوری به دفع ادرار و در موادر نادر منجر به عدم توانایی در دفع ادرار شود
• افزایش فشار بر روی رکتوم که منجر به یبوست می شود
• احساس فشار در ناحیه لگن، احساس پر در ناحیه زیر شکم و درد شکمی
• افزایش اندازه دور کمر و تغییر در ظاهر شکم بدون افزایش وزن دیگر نواحی بدن
• ناباروری

مقاله مرتبط: آشنایی کامل با علائم فیبروم رحمی و روش های تشخیص آن

اگر شما هم به علائم فیبروم رحمی دچار هستید، می توانید به خانم دکتر ذاکرین جراح و متخصص زنان برای درمان علائم خود مراجعه کنید. براط رزرو وقت و دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 02144463475 تماس بگیرید. 


 

علت دقیق به وجود آمدن فیبروم ها مشخص نیست اما برخی عوامل می توانند بر شکل گیری فیبروم ها موثر بانشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

• ژنتیک: سابقه خانوادگی ابتلا فیبروم می تواند در مبتلا شدن فرد به این بیماری موثر باشد. درست است که نمی توانید برای تغییر ژنتیک خود کاری کنید، اما می توانید بر دیگر علل فیبروم رحمی که می توانید آنها را کنترل کنید، تمرکز کنید.

• عدم توازن هورمونی: درست است که هیچ علت مشخصی برای ابتلا به فیبروم وجود ندارد اما می دانیم که این اتفاق در اثر برهم خوردن توازن هورمون ها رخ می دهد. فیبروم را تنها در زنان در سنین قاعدگی که هورمون در بدن ترشح می شود، می توان دید و همچنین پس از یائسگی، فیبروم ها کوچک می شوند. همچنین در صورت هورمون درمانی پس از یائسگی، فیبروم ها دوباره بر می گردند. همان طور که گفته شد، فیبروم ها با هورمون های زنان به خصوص استروژن مرتبط هستند. یکی از عملکردهای استروژن این مورد است که موجب رشد می شود. استروژن موجب رشد سینه ها می شود. استروژن اضافی می تواند موجب افزایش وزن شود. اما در این بیماری، استروژن موجب رشد فیبروم ها می شود. البته استروژن هورمون بسیار مفیدی است و برای چگالی استخوان، قلب، مغز، حالات روحی، پوست، مو، میل جنسی و بسیاری موارد دیگر اهمیت دارد. اگر عدم توازن استروژن وجود نداشته باشد، می تواند منجر به مشکلاتی از جمله رشد فیبروم ها شود.

• کمبود پروژسترون: پروژسترون هورمونی است که توسط بدن تولید می شود و کمبود پروژسترون در مقایسه با میزان استروژن می تواند موجب تشدید علائم فیبروم یا رشد آنها شود.


بیشتر بخوانید: انواع فیبروم رحمی

• عدم مصرف میزان کافی میوه و سبزیجات: ما همه می دانیم که روزانه باید میوه ها و سبزیجات مختلفی را بخوریم. مصرف روزی دو واحد میوه به خصوص مرکبات موجب کاهش ریسک ابتلا به فیبروم می شود. اگر به طور مرتب میوه و سبزیجات نمی خورید، به احتمال بیشتری ممکن است دچار فیبروم شوید.

• چاقی و اضافه وزن (مقاومت به انسولین): آیا می دانستید که بافت چربی ما نوعی غده درون ریز است؟ بله سلول های چربی تولید هورمون می کنند. در بدن ما سه نوع استروژن تولید می شوند که شامل استرون، استرادیول و استریول هستند. این استروژن ها معمولا توسط تخمدان ها تولید می شوند. اما تولید استروژن توسط بافت چربی می توانند منجر به رشد فیبروم ها شود. اگر سلول های چربی زیادی داشته باشیم، این سلول ها موجب تولید مقادیر زیادی استرون می شوند که در رشد فیبروم ها موثر هستند.

• غذاهای التهاب آور: خوردن غذاهای التهاب آور می توانند منجر به رشد فیبروم ها و تشدید علائم آنها شود. غذاهای التهاب آور چه هستند؟ مهمترین غذای التهاب آور قند یا هر چیزی است که به قند تبدیل شود. در ادامه فهرستی از غذاهای التهاب آور آمده است:
o کربوهیدرات های فراوری شده مانند نان بدون سبوس، پاستا، شیرینی و غیره
o الکل
o شیرین کننده های مصنوعی
o گوشت های فراوری شده مانند سوسیس و کالباس

• استرس: استرس تا حدی می تواند بر روی فیبروم ها موثر باشد. استرس موجب افزایش کورتیزول در بدن ما می شود. هنگامی که کورتیزول افزایش یابد، موجب به به گردش آمدن قند از کبد و عضلات بزرگ در بقیه بدن می شود. این افزایش قند موجب افزایش انسولین می شود. مقادیر زیاد کورتیزول، انسولین و گلوکز می توانند التهاب آور باشند و منجر به افزایش وزن شوند که می تواند موجب تشدید علائم فیبروم یا رشد آنها شود.


• هورمون تراپی در زنان یائسه: فیبروم معمولا در زنان در سنین باروری رخ می دهد. اما زنان یائسه نیز ممکن است دچار فیبروم شوند که دلیل آن هورمون درمانی پس از یائسگی است.

بیشتر بخوانید: درمان خشکی واژن بدون هورمون درمانی 


 

با رعایت نکات زیر می توانید در تا حد بسیار زیادی مانع از ابتلا به فیبروم رحمی شوید. نکات زیر را بخوانید و در زندگی روزمره خود بکار بندید.

1. به طور مرتب ورزش کنید.
مطالعات نشان داده اند که زنانی که بیشتر از 7 ساعت در هفته ورزش می کنند به احتمال کمتری به نسبت زنانی که کمتر از دو ساعت در هفته ورزش می کنند، به فیبروم مبتلا می شوند.

2. مراقب وزن خود باشید.
فیبروم ها در زنان چاق یا دارای اضافه وزن بیشتر رخ می دهند که دلیل آن تولید استروژن بیشتر در زنان دچار اضافه وزن است.
زنای که BMI آنها بیشتر از حد نرمال است دو تا سه برابر دیگر زنان به فیبروم مبتلا می شوند. BMI خود را می توانید با تقسیم وزن (بر حسب کیلوگرم) خود بر قد (بر حسب متر) به توان دو به دست آورید.

3. چای سبز بنوشید.
چای سبز می تواند شدت علائم فیبروم را در زنان مبتلا کاهش دهد.


4. رژیم غذایی خود را تغییر دهید.
مصرف بیش از حد گوشت قرمز و گوشت های فراوری شده می تواند موجب افزایش ریسک ابتلا به فیبروم شود. هچنین کاهش مصرف گوشت قرمز و افزایش مصرف میوه و سبزیجات مزایای دیگری از جمله کاهش بیماری های قلبی-عروقی، سرطان و مرگ زودهنگام دارد.
مصرف غذاهای حاوی ویتامین دی مانند ماهی های چرب از جمله سالمون و ماهی تن نیز موثر است و ویتامین دی می تواند ریسک رشد فیبروم در بدن را به میزان 30 درصد کاهش دهد و همچنین می تواند اندازه فیبروم ها را کوچک کند. مصرف محصولات لبنی مانند شیر و پنیر نیز توصیه می شوند.

در صورتیکه فیبروم رحمی دارید می توانید مقاله درمان قطعی فیبروم رحمی را مطالعه بفرمایید.

در مقالات آتی به مباحث درمان فیبروم رحمی می پردازیم. اگر در این باره سوالی دارید در بخش نظرات پرسیده و جواب را از خانم دکتر ذاکرین دریافت کنید. جهت دریافت نوبت و وقت معاینه با شماره 02144463475 تماس حاصل فرمایید.

اگر در مورد این مقاله سوال یا ابهامی دارید در بخش کامنتهای زیر همین مقاله بپرسید. خانم دکتر ذاکرین در اسرع وقت جوابگوی سوال شما خواهند بود. برای دریافت پاسخ خود به همین صفحه مراجعه کنید.

لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

سلام بهتره سونو رو به پزشکت نشون بدی.جراحی بعیده بکنن.

سلام عزیزم به پزشک خودت مراجعه کن .میشه با دارو کوچک کرد و دوباره عمل نشی

سلام اگر دردت شدید هست بهتره به پزشک مراجعه کنی و دارو بگیری. فیبروم بیماری نگران کننده ای نیست.



شنبه ها
11 صبح تا 5 عصر

دلایل ابتلا به فیبروم


یکشنبه ها
3 بعدازظهر تا 8:30 شب


سه شنبه ها
3 بعدازظهر تا 8:30 شب


پذیرش تنها و تنها با دریافت وقت قبلی



نوبت دهی با تلفن گویا


021-42198555


تماس با منشی و نوبت دهی فوری


(شنبه تا چهارشنبه ساعت 10 تا 18)


021-44463475


پیجی مفید با بیش از 100 هزار فالوئر


لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

آدرس مطب: اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7


تلفن گویا جهت نوبت دهی:         021-42198555


تماس با منشی جهت نوبت دهی فوری:     44463475-021


بهترین مرطوب کننده طبیعی چیست؟ پوست خشک شایع ترین پوستی است که بسیاری از مردم به خصوص در ماه های زمستان از آن رنج می برند. لیستی از عوامل پوسته پوسته شدن، خشکی طولانی مدت، عادت نامناسب حمام کردن روزانه، یک عادت نادرست مراقبت از پوست است. در این زمان پوست شما به خوبی مرطوب به نظر می رسد. خبر خوب این است که شما برای خلاص شدن از پوست خشک خود مجبور نیستید به متخصص پوست مراجعه کنید. همیشه مرطوب کننده های طبیعی برای …

در مورد انقباض کپسولی چه می دانید؟ آیا می دانید افرادی که پروتز سینه انجام می دهند، ممکن است به انقباض کپسولی دچار شوند؟ انقباض کپسولی حتی سال ها بعد از عمل پروتز سینه هم می تواند اتفاق بیفتد. روش های زیادی به غیر از جراحی برای درمان این پدیده وجود دارند اما تمام این روش ها سودمند نیستند. گاهی برای برداشتن زخم، جراحی ضروری است. در این مقاله از بخش پزشکی و زیبایی دکتر سلام به بررسی انقباض کپسولی می پردازیم و در مورد …

چگونه میتوان با کمک درمان های طبیعی التهاب بدن را درمان کرد؟ آیا با مواد غذایی ضد التهاب آشنایی دارید؟ انسانها ممکن است در طول زندگی از مشکلات متعدد سلامتی رنج ببرند، از مشکلات ساده مانند آفتاب سوختگی گرفته تا بیماری های حاد مانند بیماری های قلبی. اثبات شده است که بیشتر، التهاب است که باعث این مشکلات می شود. بنابراین اگر به دنبال درمان مشکلات سلامتتان هستید، بهتر است در ابتدا به مقابله با التهابات بپردازید. در این مقاله از بخش تغذیه و بیماری …

پارگی رباط صلیبی قدامی و پیچ خوردگی، از شایع ترین آسیب ها در میان ورزشکارانی هستند که ورزش ‌هایی با ریسک بالا را انجام می دهند، از جمله بسکتبال و فوتبال و همچنین کسانی که ورزش اسکی انجام می دهند. اما باور کنید یا نه، طبق گفته انجمن جراحان ارتوپد آمریکا، اکثر آسیب ‌های ناشی از پارگی رباط صلیبی قدامی ، از طریق مکانیزم‌ های غیر تماسی ایجاد می شوند. در این مقاله از بخش بیماری ها و ورزش و سلامتی دکتر سلام به بررسی پارگی …

بوتاکس یکی از رایج ‌ترین روش ‌های درمان چین و چروک صورت است، اما این بدان معنی نیست که این روش لزوما گزینه مناسبی برای شما است. هزینه، آلرژی‌های بالقوه، اثرات جانبی، ترس از سوزن، و این واقعیت که در هنگام بارداری یا شیردهی نمی تواند تجویز شود، تنها دلایلی هستند که چرا بوتاکس ممکن است برای برخی از بیماران خاص، توصیه نشود. خوشبختانه، تعدادی جایگزین برای بوتاکس وجود دارد که به کاهش ظاهر چین و چروک و مقابله با علائم پیری کمک می کنند. …

دلایل ابتلا به فیبروم

چگونه می توان با موفقیت و بدون عوارض خطرناک شاهد کاهش وزن خود بود؟ آیا شما دارای افزایش وزن شدید هستید؟ تاثیر متابولیسم بدن بر کاهش وزن چیست؟ …

ویتامین D به عنوان آفتاب ویتامین ‌ها شناخته می‌شود. زیرا این ویتامین از جذب خورشید بر روی پوست بدن انسان تشکیل می‌شود. اما بسیاری از مردم در روزهای …

در دهه گذشته، مصرف سرکه سیب در رژیم های غذایی رواج بیشتری پیدا کرده است و این امر به دلیل پی بردن به مزایای زیاد این نوع سرکه …

چگونه میتوان متابولیسم بدن را افزایش داد و در نتیجه سلامتی بدن خود را ارتقا دهیم؟ متابولیسم بدن که به آن سوخت و ساز بدن نیز گفته می …

همانطور که می دانید مردان بالای 50 سال باید بیشتر از هر زمانی مراقب سلامتی خود باشند. وقتی پای سلامتی در میان است به تعویق انداختن معاینه و …

هر مادری، امیدوار است که دوران بارداری سالمی داشته باشد، اما گاهی اوقات عوارضی ناخواسته ایجاد می شود. دیابت بارداری یکی از شایع ترین …

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی …

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

ناتوانی عضلات چیست و چه زمانی بروز می کند؟ آیا بهترین راه برای ساختن عضله، خسته کردن و از پا در آوردن آن است؟ …

ورزش کردن در پیری فواید زیادی بر سلامتی آنها می گذارد. آیا می دانید چه نکاتی را باید در این راستا رعایت کنند. با …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

مهارت های همسر داری بی شک یکی از فاکتورهای اصلی زندگی سالم است که به زوجین کمک می کند تا در دنیا امروزی زندگی خود را بر پایه ی عشق و صمیمت بتوانند استوار کنند.

زنان با کشیدن سرمه بر چشمان خود و سیاه کردن دوره ی چشم ها زیبایی دو چندانی را به چشم هایشان هدیه می دهند و حتی با این کار خاصیت های زیاد و فواید زیادی را به چشمان می بخشند

با دانستن اینکه چگونه رفتار خوبی داشته باشیم می توانیم الگوی مناسبی برای دیگران باشیم و به گونه ای رفتار کنیم که همیشه مردم مشتاق ملاقات و هم نشینی ما را داشته باشند

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

دلایل ابتلا به فیبروم
دلایل ابتلا به فیبروم
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *