دفع سنگ کیسه صفرا بدون جراحی

خواص دارویی و گیاهی

به طور معمول، کبد شما صفرا تولید می کند که توسط روده کوچک شما برای هضم غذاهای چرب و جذب ویتامین های مهم مورد استفاده قرار می گیرد. کیسه صفرا شما این صفرا را ذخیره می کند.  با این حال، گاهی صفرا می تواند حاوی مقدار زیادی کلسترول باشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، سنگ کلیه (cholelithiasis) تشکیل می شود. زنان بیشترسنگ صفرا نسبت به مردان تولید می کنند، زیرا استروژن باعث افزایش سطح کلسترول در صفرا می شود. چاقی یکی دیگر از عوامل خطرناک است. ۲۰ درصد از سنگ صفرا را “سنگ های رنگی تشکیل می دهند که از نمک های کلسیم و بیلی روبین تولید که از تخریب گلبول های قرمز ساخته شده اند. این نوع سنگ صفرا معمولا توسط بیماری کبد، کم خونی یا عفونت مجاری صفراوی بوجود می  آیند جراحی لاپاروسکوپی، کولسیستکتومی یا حذف کیسه صفرا، شایع ترین درمان برای سنگ های صفراوی است، اما برخی از گزینه های غیر جراحی نیز وجود دارد.

۱- درمان سنگ شکنی از طریق دهان را در نظر بگیرید

پزشک شما ممکن است دوره ای از ursodiol را برای دفع سنگ صفرا بدون جراحی تجویز کند. این درمان ها اساسا اسید های صفراوی در شکل قرص هستند. به طور خاص،  Ursodiol درمان محبوبی است، زیرا یکی از امن ترین داروهای معمول موجود است.

۲- درمان موج شوک را دنبال کنید

این درمان اغلب در ترکیب با درمان سنگ شکنی دهانی استفاده می شود، اگر چه عمل جراحی لاپاروسکوپی در حال حاضر به اندازه کافی رایج است ، درمان موج شوک امروز به ندرت انجام می شود. این درمان، همچنین به لیتوتریپسی، از امواج صوتی برای شکستن سنگ های صفراوی به قطعات تجزیه شدنی استفاده میکند.

۳- بدانید که سنگ صفرا اغلب پس از درمان های غیر جراحی تکرار می شوند

سنگ صفرا در اکثر بیماران که درمان های تجزیه را دنبال می کنند باز می گردد. در نتیجه، این درمان ها دیگر رایج نیستند. به طور معمول آنها برای بیمارانی که به لحاظ جسمی قادر به تحمل جراحی نیستند استفاده می شوند.

۱- سنگ صفرا خود را با ترپن گیاهی درمان کنید

آزمایش علمی یک ترکیب اختصاصی ترکیبات گیاهی به Rowachol نتایج دلگرمانه ای به دست آورده است. یک دوره شش ماهه درمان، انحلال کامل یا جزئی سنگ صفرا را در ۲۹ درصد از  ۲۷ بیمار انجام داد.

۲- به سوزش کیسه صفرا توجه داشته باشید

نظرات متفاوتی در مورد اثربخشی پاکسازی کیسه صفرا و سوزش کبد وجود دارد. هیچ شواهد علمی درباره تاثیر این درمان ها وجود ندارند ، اما برخی گزارش های حادثه ای موفقیت آمیز وجود دارد. در نظر داشته باشید که اکثر شواهد همراه با سوزش موجود در مدفوع شما واقعا سنگ صفرا نیست، بلکه یک نتیجه فرعی درمان است. شما می توانید گزینه های مختلف را امتحان کنید:

۳- طب سوزنی را امتحان کنید

این درمان ممکن است سنگ صفرا موجود را از بین نبرد، اما می تواند باعث کاهش اسپاسم، افزایش جریان صفراوی و بازگرداندن عملکرد مناسب کبد و کیسه صفرا شود.

۴- علائم بیماری کیسه صفرا را با گیاهان یا داروهای هومیوپاتی درمان کنید

مهم است که توجه داشته باشید که این داروها سنگ صفرا را از بین نخواهند برد؛ بلکه تحت نظارت افراد حرفه ای آموزش دیده، ممکن است علائم شما را کاهش دهد، بنابراین شما بهتر میتوانید سنگهای موجود در سیستم خود را تحمل کنید.

۱- به دنبال اقدامات رژیم غذایی که برای پیشگیری از سنگ صفرا هستند باشید

تعدادی از شیوه ها با بروز بیماری های کیسه صفرا مرتبط است:

۲- مکمل های تغذیه ای پیشگیرانه را مصرف کنید

مکمل های تغذیه ای حاوی ویتامین C، سویسی لسیتین و آهن در پیشگیری از پیشرفت سنگ صفرا مفید هستند.

۳- وزن خود را به آرامی کم کنید و سپس وزن سالم بدن را حفظ کنید

کاهش سریع وزن ممکن است خطر ابتلا به سنگ صفرا را افزایش دهد. در حالی که چاقی یک عامل خطرناک برای بیماری کیسه صفراست، شما می خواهید این عامل خطرناک را به آرامی از طریق کاهش وزن قابل توجهی حذف کنید. آهسته تر، کاهش وزن ثابت ۱-۲ پوند در هفته بهترین راه است.

۴- آزمایش آلرژی انجام دهید و سپس مواد غذایی آلرژیک را از رژیم غذایی خود حذف کنید

شناسایی و سپس اجتناب از غذاهایی که باعث ایجاد واکنش های آلرژیک در سیستم شما می شود خطر ابتلا به سنگ صفرا را کاهش می دهد.

رسانه دکتر سلامت

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

آدرس


Current ye@r *


Leave this field empty

بیماری کرون چیست؟،بیماری کرون روده چیست؟ ، آیا بیماری کرون خطرناک است؟، آیا بیماری کرون کشنده است؟، آیا بیماری کرون درمان

تست پاپ اسمیر و تست HPV از جمله غربالگری های رایج برای پیشگیری از سرطان دهانه رحم می باشد. واژه

مشکلات پوستی ناشی از نور خورشید چیست؟، نور خورشید چه بیماری های پوستی را به وجود می آورد؟، تاثیرات نور

ورزش کگل چیست؟، تمرینات کگل برای زنان چه فایده ای دارد؟، چرا باید ورزش کگل را انجام بدهیم؟ ورزش کگل در



مارا دنبال کنید.

شرکت شفا یاران رایحه سبز گیاهی دارویی / شماره ثبت 13758

چق چقه گیاهی معجزگر برای درمان سرطان!

۱۵ درمان برای نابویایی(آنومی) و ضعف بویایی(آنوسمی)

پسر می خواهید یا دختر؟

آپدیت سایت

درمان ها و نسخه های گیاهی برای ناباروری در مردان

از عطاری غیر اینترنتی ما هم دیدن فرمایید

نحوه سفارشات تا تاریخ ۱۷ آذر ۹۴

ساخت دستگاه مکانیزه سرمه گیری به صورت کاملا بهداشتی

هپاتیت عوامل، پیشگیری و درمان ها

۱۸ روش برای افزایش شیر مادران



مشخصات دارو:

پودر ضد سنگ کیسه صفرا به حجم ۷۲۵ گرم و دو داروی گیاهی در مجموع به اندازه ۳۰۰ گرم و به حجم تقریبی ۱۲۰۰ گرم.

افرادی که سنگ کیسه صفرا دارند و یا مشکلات کبدی دارند و کبد آنها صفرای خوبی تولید نمی کند.

این پودر ها با روش ساده ای به صورت دَم نوش استفاده می شوند.

با رفتن این موادِ ضد رسوب و املاح به جریان خون و ضد عفونی و تاثیر گذاری روی کبد به تدریج صفرای بهتری تولید می شود و این صفرا و مواد دارو در کیسه صفرا ذخیره می شوند که همین امر سبب حل شدن سنگ ها و از بین رفتن ضایعاتی می شود که به علت عفونت یا سایر علل باعث ایجاد سنگ شده اند.

این دارو در بسته ای پستی و با پست پیشتازبه تمام نقاط کشور ارسال می شود.

بسته ۱۲۰۰ گرمی: ۱۸۰ هزار تومان.

یا

همان بسته با حجم کمتر(۸۰۰ گرم): ۱۳۰ هزار تومان.

سنگ های صفرا به دلیل تنوعی که دارند و بدن های مختلف افراد، جواب های مختلفی داده.در بعضی موارد کاملا جواب گرفته اند و در بعضی موارد بهبودی حاصل شده و سنگ ها کوچک تر شده و در بعضی موارد هم اثری نداشته بنابراین این داروی تجربی ما مثل سایر داروهای ما جوابش بالای ۸۰ و ۹۰ درصد نبوده و چند مورد بوده که ۱۰۰درصد خوب شده اند و چند مورد هم داشته ایم که به هر دلیلی دارو، روی آنها اثر نکرده.پس در تهیه دارو دقت کنید. این دارو ممکن است باعث بهبودی و حل سنگ ها نشود ولی یک دوره از آن می تواند شستشو و پاکسازی خیلی خوبی برای کلیه ها و کبد و اصلاح مزاج باشد.

توضیحات دارو: برای توضیحات در مورد این دارو و شرح تکمیلی دارو  و درمان های مشابه و رژیم غذایی می توانید روی جزئیات کلیک کنید.

کیسه صفرا:

کیسه ای کوچک معمولا در سمت راست شکم و زیر دنده ها، در انتهای کبد قرار دارد که به صورت گلابی شکل است و صفرای تولیدی کبد را ذخیره می کند تا وقتی که نیاز به صفرا برای هضم غذا باشد، صفرای ذخیره شده را به اثنی عشر یا روده دوازده(دوازدهه) بریزد. البته گاهی به طور طبیعی در قسمت چپ شکم قرار دارد و با تشکیل سنگ، سمت چپ شکم نزدیک معده درد می گیرد.

صفرا چیست؟صفرا زرد رنگ با طعمی تلخ و دارای املاح معدنی به اسم “بیلی روبین” است که در مجاورت هوا سبز رنگ می شود و عامل حل کننده چربی هاست و به این علت ترشح می شود تا چربی ها هضم شوند. اما وقتی رسوب می کند “سنگ کیسه صفرا” بوجود می آید. اگر به موقع ترشح نشود باعث ایجاد سوء هاضمه خواهد شد و مشکلات و عفونت های روده هم می شود. اگر به عللی صفرای کمی ترشح شود یعنی کیسه صفرا برداشته شود یا مجرای آن گرفته شود و کبد صفرائی برای ذخیره کردن نداشته باشد و مجبور باشد با شروع غذا خوردن شروع به تولید صفرا کند شخص معمولا “یبوست مزاج” پیدا می کند که در طب طبیعی “ام المرض”یا ریشه اصلی بیماری های متعددی است. اما هرچه مدفوع زردتر باشد صفرای آن است. ترشح صفرا به هضم غذا کمک می کند و تخلیه معده و روده ها را آسان می کند و در دفع سموم نقش مهمی دارد.

علت تشکیل سنگ کیسه صفرا: بر اثر رژیم بد غذایی ممکن است کار کبد مختل شود و به جای تولید صفرای رقیق، صفرا غلیظ تر تولید شود و به مرور تولید سنگ کند یا گاهی اوقات بر اثر حمله میکروب ها و ورم کیسه صفرا و تجمع صفرا – که در حالت عادی رقیق است- کم کم توده هایی سنگ شکل تشکیل می شود که راه خروج صفرا را بسته و باعث انسداد آن شده که صفرا وارد خون می شود البته عوامل دیگری هم برای تشکیل سنگ وجود دارد.

علائم سنگ کیسه صفرا: درد شدید در ناحیه راست یا گاهی هم چپ شکم زیر دنده ها، زردی سفیدی چشم، ضعف و بی حالی غیر طبیعی، تلخی دهان بخصوص صبح ها بعد از بیداری، خشکی زبان و بار دار بودن آن، عطش، ضعف اشتهاء، بد حالی هاضمه بخصوص موقع خوردن غذا و کمی اسهال. داروهای دفع سنگ کیسه صفرا:*دم نوش بانونه، گزنه، و خوردن آب زرشک و میوه زرشک. عرق یا دم نوش برگ درخت گردو. رژیم انگور و خوردن و جویدن دانه های آن در طول چند روز و به مقدار مناسب. *استفاده از سنگدان مرغ به خصوص لایه زردی که روی آن قرار دارد در بره غذائی و یا پودر کردن آن لایه زرد و خوردن آن با آب یا یکی از دم نوش ها و خوردنی های بالا. خوردن روزانه روغن زیتون با کمی آب لیمو و یک دانه پرتقال قبل از غذا. * استفاده از روغن زیتون و میوه زیتون در بین غذا یا بعد از غذا به مقدار کافی. در هر وعده غذا می توان بین ۲۰تا۳۰عدد زیتون خورد که در از بین بردن سنگ کیسه صفرا بسیار مفید است. * عرق کاسنی ۲واحد، عرق شاهتره ۱واحد، عرق بید ۱واحد، عرق بیدمشک ۲واحد همه را مخلوط کرده روزی ۳ لیوان ۱ساعت قبل از غذا میل کنید(هر وعده غذائی ۱لیوان).

خوشبختانه سنگ کیسه صفرای افراد متعددی حل یا کوچک تر شده که به بعضی از آنها اشاره می شود.

*.آقای قاسمی از مشهد مقدس: ایشان با استفاده از یک دوره داروی حل کننده سنگ کیسه صفرا و سونوگرافی مجدد، مشخص شد هر ۳ سنگ ۳ میلیمتری(۹ میلیمتر) دردناکی که داشته اند حل شده و از بین رفته اند ضمنا آن دردها و مشکلات قبلی هم برطرف شدند.

*.خانم شیخ الاسلامی از تهران: با داشتن سنگ های متعدد در کیسه صفرا خوشبختانه با استفاده از ۳ دوره استفاده منظم از این دارو خوشبختانه هم سنگ های کلیه شان حل شد هم سنگ های کیسه صفرا.

*.آقای سلیمانی از تبریز با خوردن دَم نوش حل سنگ صفرا در یک دوره از ۱۷ میل به ۱۳ میل کاهش پیدا کرد و بخاطر نبود عوارض دردناک دیگه درمان را ادامه ندادند.

خوردنی های مفید که به دفع سنگ کمک می کند: توت سیاه، *کاهو، *هویج، شلغم، لبو، ترب، مغزجات(بادام، فندق، پسته)، حبوبات بویژه ماش و نخود، *سویا، غلات، *سبوس ها(برنج، گندم، جو)، خرما، *کرفس، *سالاد، جوانه گندم، جو، *سرکه سیب، سبزیجات تازه  به ویژه جعفری، انواع مرکبات، سیب، *زرشک، *آش(آرام پخته شده) بویژه آش آبغوره، گریپ فرویت(گری فروت)، عناب، *خرفه(سبزی پرپین) و تخم آن، نعنا و پونه، *تمر هندی، مرغ محلی، سبزی تره پرورده با سرکه، هندوانه، انواع آلوها و برگه ها، زرد چوبه، توت فرنگی، *لیمو ترش، خوردن غذاهای رقیق، شاهی، گلابی، *نان های سبوس دار، ترشی سیر رسیده و چند ساله، *سبوس برنج با ماست و کمی نعنا یا پونه.

ممنوعات غذایی: سس، رب های صنعتی، دوغ و ماست ، چای، ادویه تند، انواع شکلات و کاکائو، *پیتزا و تمام فست فود ها، خیار شور، نوشابه، *سوسیس، *کالباس، پفک و چیپس و سرخ کردنی ها، غذاهای چرب، تخم مرغ، یخمک، شکر، اسفناج، شیرینی های قنادی، غذاهای زود پز شده و فریز شده و گرم شده با ماکروفر(ویو)، خوردن بیش از حد ویتامین های صنعتی مخصوصا ویتامین ب، و خوردن گوشت به مقدار زیاد! بخصوص گوشت های منجمد و مانده. چند نکته بسیار مهم: ۱-     کارهای سنگین و خستگی های شدید باعث تبلی کبد و آسیب رساندن به آن می شود بخصوص اگر بعد از کار سنگین بلافاصله آب بسیار سرد خورده شود که واقعا به کبد آسیب جدی وارد می کند. پس استراحت می تواند در درمان و دفع سنگ بسیار مؤثر باشد. ۲-     روزانه مقداری ورزش و پیاده روی داشته باشید. ۳-     سعی کنید عصبانی نشوید چون به شدت در درمان اثر منفی دارد. ۴-     اگر نفخ و مشکل معده دارید از خوردن غذاهای نفاخ خودداری کنید. رژیم غذائی بالا برای کسانی است که مشکل دستگاه گوارش ندارند. ۵-     *. این علامت نشان دهنده اهمیت فوق العاده آن مورد است.

دو تبصره:

۱- خوردن اسفناج ممنوع است.

۲- خوردن ماست و دوغ با پونه یا نعنا بلامانع است البته نباید زیاد خورده شود.

منابع تحقیق: ۱-     گلچین جامع، دکتر صفائی. ۲-     درمان گیاهی، مرحوم دکتر غیاث الدین جزائری. ۳-     نسخه دکتر، خسرو بابائی. ۴-     درمان گیاهی، مرحوم اسماعیل شبوعی. ۵-     کتاب شفا، دکتر محمد صادق رجحان.

برای مشاوره و اطلاعات در مورد چگونگی ارسال دارو و هزینه آن می توانید با این شماره ها تماس بگیرید:

تلفن همراه: ۰۹۱۲۷۵۰۲۰۰۸      

تلفن عطاری: ۳۲۸۱۱۸۵۳- ۰۲۵

صادق عطار – قم – شهر پردیسان – مرکز تجاری پردیسان پلاک ۹۹ عطاری عطار ساعات تماس: ساعت ۹ تا ۱۴ و ۱۷ تا ۲۲

شماره حساب های من به صادق عطار:

حساب سامان: ۹۰۰۱۸۸۸۲۲۳۴۶۱۶۱ / شماره کارت: ۳۲۸۲ ۲۱۹۸ ۸۶۱۰ ۶۲۱۹ / شبا: IR92569188822346161

حساب سیبا بانک ملی: ۰۳۰۰۴۳۵۱۴۴۰۰۰ / شماره کارت: ۱۷۰۸ ۹۹۱۶ ۹۹۱۱ ۶۰۳۷ / شبا IR18173435144

حساب ملت: ۴۵۲۸۹۵۱۶۲۶ / شماره کارت: ۲۰۱۴ ۱۵۱۷ ۳۳۷۲ ۶۱۰۴ / شبا IR831214528951626 حساب سپهر صادرات: ۰۳۰۵۴۰۲۹۲۱۰۰۲ / شماره کارت: ۰۱۹۴ ۴۵۷۲ ۶۹۴۰ ۶۰۳۷ / شبا IR491935429212

در اینترنت به طور اتفاقی به مطلب خوبی از خانم دکتر آذر در این زمینه برخورد کردم که فکر می کنم مفید است می توانید از این لینک آن را مطالعه کنید.

http://drzarinazar.blogfa.com/post-16.aspx

مارا دنبال کنید.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

افرادِ بسیاری دچار سنگ کیسه صفرا هستند، بدون اینکه خودشان از این امر مطلع باشند. سنگ کیسه صفرا در برخی موارد هیچ علائمی ندارد اما درصورتی‌که تشخیص داده شود به سنگ‌ صفراوی مبتلا هستید، بهتر است هرچه زودتر به‌دنبال درمان آن باشید تا دچار مشکلات جدی‌تری نشوید. در این مطلب، شما را با عوامل تشکیل سنگ‌ کیسه صفرا، علائم و راه‌های پیشگیری و درمان آن، آشنا می‌کنیم.

کیسه صفرا، کیسه‌ی کوچکی است که صفرا را نگه می‌دارد و در زیر کبد و سمت راست بالای شکم قرار دارد. صفرا، یک مایع سبز یا زرد است که به هضم غذا کمک می‌کند. اکثر سنگ‌های صفراوی به‌دلیل وجود کلسترول بیش‌ازحد در صفرا، تشکیل می‌شوند.

طبق آنچه در مجله‌ی دانشکده‌ی پزشکی هاروارد منتشر شده، ۸۰ درصد سنگ‌های صفرا از کلسترول و ۲۰ درصد بقیه از نمک‌های کلسیم و بیلی‌روبین تشکیل می‌شوند. دقیقا مشخص نیست که چه چیزی باعث تشکیل سنگ کیسه صفرا می‌شود، اما تئوری‌هایی وجود دارد که می‌گوید عوامل زیر می‌توانند منجر به تشکیل سنگ‌های صفراوی شوند.

وجود کلسترول بیش‌ازحد در صفرا می‌تواند به تشکیل سنگ‌های کلسترولی زردرنگ منجر شود. این سنگ‌های سخت هنگامی تشکیل می‌شوند که کلسترول ساخته‌شده توسط کبد، از کلسترولی که صفرا می‌تواند حل کند، می‌شود.

بیلی‌روبین، یک ماده‌ی شیمیایی است که وقتی کبد سلول‌های قرمز قدیمی خون را تجزیه می‌کند، تولید می‌شود. مواردی مانند آسیب‌های کبدی و برخی از اختلالات خونی باعث می‌شوند کبد بیلی‌روبین بیشتری تولید کند. سنگ‌های رنگی کیسه صفرا هنگامی تشکیل می‌شوند که صفرا نتواند بیلی‌روبین اضافی را تجزیه کند. رنگ این سنگ‌های سخت، اغلب قهوه‌ای تیره یا سیاه است.

کیسه صفرا برای سالم ماندن و عملکرد درست، باید صفرای خود را خالی کند. اگر این کار انجام نشود، صفرا به‌شدت غلیظ و باعث تشکیل سنگ‌های صفراوی می‌شود.

وجود سنگ در کیسه صفرا، می‌تواند به درد در قسمت بالای شکم منجر شود. کسانی که به سنگ کیسه صفرا دچارند، ممکن است هنگامی‌که غذاهای پُرچرب مانند غذاهای سرخ‌‌شده می‌خورند، به‌مدت چند ساعت در صفرایشان دردی احساس کنند.

همچنین ممکن است موارد زیر را تجربه کنند:

این علائم به‌عنوان کولیک صفراوی نیز شناخته می‌شوند.

سنگ‌های صفراوی، خودشان باعث ایجاد درد نمی‌شوند. درد، زمانی به‌وجود می‌آید که سنگ کیسه صفرا از حرکت صفرا ممانعت کند.

به‌گفته‌ی کالج گوارش آمریکا، ۸۰ درصد از مردم، «سنگ‌های صفراوی خاموش» دارند، یعنی درد یا سایر علائم را تجربه نمی‌کنند. در این موارد، سنگ‌های صفراوی به‌وسیله‌ی اشعه‌ی ایکس یا در حین جراحی کشف می‌شوند.

مسدود شدن مجرای عبور صفرا ممکن است به التهاب و عفونت کیسه صفرا منجر شود که به‌عنوان «کوله سیستیت حاد» شناخته می‌شود.

خطر ابتلا به کوله سیستیت حاد به‌واسطه‌ی سنگ‌های صفراوی علامت‌دار، ۱ تا ۳ درصد است.

علائم مرتبط با کوله سیستیت حاد عبارتند از:

اگر این علائم، بیش از ۱ تا ۲ ساعت طول کشیدند، مراجعه به پزشک ضروری است.

سنگ‌های صفراوی درمان‌نشده ممکن است عوارض زیر را در پی داشته باشند:

عوامل بسیاری موجب تشکیل سنگ‌های کیسه صفرا می‌شوند که بعضی از آنها همچون عادات غذایی و سبک زندگی، قابل کنترل و بعضی دیگر نیز مانند سن، نژاد، جنسیت و سابقه‌ی خانوادگی، غیرقابل‌کنترل هستند.

 

 

 

اگرچه بعضی از داروها احتمال ابتلا به سنگ‌های صفراوی را افزایش می‌دهند، اما افراد نباید بدون مشورت با پزشک، مصرف آنها را قطع کنند.

پزشک فرد را معاینه‌ و به تغییرات مشهود در رنگ چشم‌ها و پوست فرد توجه می‌کند. رنگ زرد پوست یا چشم‌ها، ممکن است نشانه‌ای از یرقان باشد که نتیجه‌ی بالا بودن بیلی‌روبین بدن است.

همچنین موارد زیر نیز به پزشک کمک می‌کنند بیماری را دقیق‌تر تشخیص بدهد:

در اکثر مواقع، به درمان سنگ‌های صفراوی نیازی نیست، مگر آنکه این سنگ‌ها موجب درد و ناراحتی شوند. گاهی‌اوقات سنگ‌های صفراوی خودشان از بین می‌روند، بدون آنکه فرد حتی متوجه شود. کسانی که درد دارند، پزشک احتمالا عمل جراحی را به آنها توصیه خواهد کرد. در موارد نادر ممکن است دارو تجویز شود.

کسانی که انجام عمل حراجی برای‌شان خطرناک است، از طریق پوست یک لوله‌ی دِرَن در داخل کیسه صفرایشان قرار داده می‌شود و عمل جراحی‌شان تا زمانی‌که خطر جراحی‌ کاهش یابد، به‌تعویق می‌افتد.

کسانی که سنگ‌های صفراوی دارند اما هیچ علائمی ندارند، می‌توانند تغییرات خاصی در سبک زندگی‌‌شان ایجاد کنند. مثلا:

برخی از مکمل های غذایی که می‌توانید مصرف کنید، عبارتند از: ویتامین C، آهن و لسیتین. در یک بررسی مشخص شد ویتامین C و لسیتین می‌توانند احتمال ابتلا به سنگ‌های صفراوی را کاهش بدهند. درمورد دُز مناسب این مکمل‌ها، با پزشک‌تان صحبت کنید.

برخی از مردم تصور می‌کنند پاکسازی کیسه صفرا با روزه گرفتن و سپس مصرف روغن زیتون و آبلیمو، به دفع سنگ‌های صفرا کمک می‌کند. هیچ شواهدی مبنی بر مؤثر بودن این روش وجود ندارد و حتی ممکن است باعث شود سنگ‌های صفراوی در مجرای صفرا گیر کنند.

ممکن است پزشک مجبور شود با جراحی لاپاراسکوپی، کیسه صفرا را بردارد. این جراحی رایج است و به بیهوشی عمومی نیاز دارد. جراح معمولا ۳ یا ۴ شکاف در شکم بیمار ایجاد خواهد کرد، سپس در داخل یکی از شکاف‌ها یک دستگاه کوچک چراغ‌دار قرار می‌دهد و کیسه صفرا را با دقت بیرون می‌آورد.

اگر حال عمومی بیمار مساعد باشد، معمولا در همان روز عمل یا روز بعد مرخص می‌شود.

ممکن است مدفوع بیمار پس از برداشتن کیسه صفرا، آبکی یا شل شود. با برداشتن کیسه صفرا، مسیر صفرا از کبد به روده‌ی کوچک تغییر می‌کند. صفرا دیگر از کیسه صفرا عبور نمی‌کند و کمتر غلیظ می‌شود، درنتیجه‌ موجب اسهال می‌شود. برای درمان آن، فرد باید از یک رژیم غذایی کم‌چرب پیروی کند تا بدنش صفرای کمتری آزاد کند.

امروزه برای درمان سنگ‌های صفراوی به‌ندرت از دارو استفاده می‌شود، چون تکنیک‌های لاپاراسکوپیک و روباتیک، جراحی را بسیار کم‌ریسک‌تر کرده‌اند. بااین‌حال افرادی که تمایلی به جراحی ندارند، می‌توانند برای حل کردن سنگ‌های صفراوی ناشی از کلسترول، ۲ تا ۴ بار در روز داروی اورسودیول (اکتی‌گال، اورسو) مصرف کنند. ممکن است چندین سال طول بکشد تا داروها، سنگ‌های صفراوی را از بین ببرند و اگر درمان قطع شود، ممکن است سنگ‌های صفراوی دوباره تشکیل شوند.

سنگ‌شکنی با موج ضربه‌ای، یک گزینه‌ی دیگر است. دستگاه سنگ‌شکن، با تولید امواجی که از بدن فرد عبور می‌کنند، سنگ‌های صفراوی را می‌شکند.

برای کمک به بهبود وضعیت و کاهش خطر ابتلا به سنگ‌های صفراوی، این نکات را رعایت کنید:

اگر قصد دارید وزن‌تان را پایین بیاورید، این کار را به‌تدریج انجام بدهید. سعی کنید در یک هفته از ۱ کیلوگرم، وزن کم نکنید. کاهش وزن سریع ممکن است احتمال ابتلا به سنگ‌های صفراوی و سایر مشکلات مربوط به سلامتی را افزایش بدهد.

در اغلب موارد با انجام عمل حراجی، سنگ‌ها دیگر تشکیل نمی‌شوند. اما در روش‌هایی غیر از جراحی (حتی مصرف دارو)، احتمال بازگشت سنگ‌ها وجود دارد.

اگر سنگ‌های صفراوی علائمی نداشته باشند یا موجب درد نشوند، به درمان نیازی نخواهد بود. بااین‌حال ممکن است لازم باشد برای جلوگیری از بزرگ‌تر شدن آنها و بروز مشکلات، تغییراتی در سبک زندگی‌ فرد ایجاد شود.

برگرفته از: healthline

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

14تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
.asynctrue
‘/rg_woebegone/s/1/rg.complete.js’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

کارشناس نرم‌افزار ، عاشق زبان انگلیسی. ترجمه واقعا برام لذت‌بخشه.

خوب بود

عالی بود

مفید بود، فراوان.

خواص خوراکی ها

خوراکی های انرژی زا؛ ۱۱ خوراکی که خستگی بدن را کاهش می‌دهد

خواص کره بادام زمینی؛ ۱۶ اتفاقی که با خوردن این خوراکی در بدن می‌افتد


چای ماسالا، طرز تهیه و خواص آن

چگونه عسل طبیعی را از عسل تقلبی تشخیص دهیم؟

خواص روغن بنفشه برای سلامتی و چگونگی استفاده از آن

خواص تخم هندوانه؛ ۱۱ خاصیت این خوراکی سرشار از مواد معدنی

جاهای دیدنی قشم؛ ۱۰ جاذبه دیدنی سرزمین عجایب

آیا رژیم دارچین و عسل برای لاغری مفید است؟

علت قی کردن چشم و روش‌های درمان ترشحات چشمی

بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز آن‌ها را نشنیده‌اید


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

‌نویسی در چطوربه منزله‌ی پذیرفتن
شرایط و مقررات
می‌باشد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *