درمان هپاتیت بی در طب سنتی

خواص دارویی و گیاهی


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینیددرمان هپاتیت بی در طب سنتی

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان


درمان ريزش مو در طب سنتي

درمان عفونت ادراري

توصيه امام رضا(ع)براي ابان ماه

درمان سرماخوردگي در طب سنتي

درمان هپاتیت بی در طب سنتی

توصيه امام رضا(ع) در مورد اب نوشيدن

داروي محمد

تعيين جنسيت در طب سنتي

درمان سنگ كيسه صفرا

ترش کردن (سوزش سر دل، ريفلاکس، بازگشت اسيد معده به مري)

درمان سنگ کليه

تصفيه خون

کرم جوانه گندم

نكات كليدي در طب سنتي

ماسک ضد کک و مک و لک صورت

مادر و نوزاد

درمان کبد چرب به روش طب سنتي

طرز تهيه سکنجبين

درمانهاي ساده در طب سنتي

احاديث پزشکي

بيماري و درمان ان از منظر طب سنتي

پاسخ:

ابتدا شرحی در مورد هپاتیت B و اطلاعاتی در مورد ان میدهم و در انتها روشهای درمانی ان را می نویسم

بله شما چون ناقل بیماری هستید باید حتما به شریک زندگیتان اطلاع دهید و از انتشار ان جلوگیری کنید

1-درمناطقي كه ناقلين زياد است ، عفونت احتمالاً از طريق مادر آلوده به نوزادان ايجاد ميشود .

2-تماس جنسي بافرد ناقل هپاتيت مي تواند به انتقال عفونت منجر شود .براي ممانعت از اين امر ، انجام واكسيناسيون و استفاده از كاندوم توصيه مي شود .

3-كارمندان بيمارستانها كه در تماس نزديك با بيماران هستند در معرض ابتلاي بيشتري مي باشند .

4-استفاده از خون و فرآورده هاي خوني آلوده : اين مسئله درچند دهه قبل اتفاق مي افتاد،چون امروزه در تمامي جهان (ازجمله ايران) خونهاي اهدايي براي شناسايي ويروس هپاتيت Bآزمايش مي شوند خون وفرآورده هاي آن سالم هستند.

5-استفاده از وسايل غير استريل در دندانپزشكي ، استفاده از سرنگهاي مشترك درمعتادين تزريقي ،سوراخ كردن غير بهداشتي گوش ، خالكوبي و حجامت جزء راههاي احتمالي عفونت تلقي مي شوند.

با توجه به این که در اغلب موارد این بیماری از مادران آلوده به نوزادان منتقل می‌شود، تا سال‌ها علامتی بروز نمی‌کند. در برخی موارد به دنبال هپاتیت حاد ویروسی، فرد به صورت یک فرد ناقل در می‌آید. در این افراد به دنبال علایم هپاتیت از جمله بی‌اشتهایی، ضعف، بی‌حالی، پررنگی ادرار و زردی؛ سیستم ایمنی بدن نمی‌تواند آنتی ژن هپاتیت B را از بین ببرد و بعد از 6 ماه، با وجود بهبودی ظاهری فرد آلوده باقی می‌ماند. خوشبختانه تنها 1 درصد افراد مبتلا به هپاتیت حاد ویروسی دچار هپاتیت مزمن می‌شوند و ناقل هپاتیت باقی می‌مانند. ولی متأسفانه در صورت انتقال عفونت از مادر به نوزاد، در اغلب موارد حالت ناقل پابرجا خواهد ماند و نوزادان آلوده امروزه، خود آلوده کننده جامعه خواهند بود.

تشخیص بیماری هپاتیت B

براساس اکثر گزارش‌های علمی، بسیاری از کسانی که به ویروس هپاتیت‌ B آلوده می‌شوند، از بیماری خود آگاهی ندارند و سال‌ها پس از ابتلا، از وجود این بیماری مطلع می‌شوند. راه تشخیص این بیماری اندازه‌گیری آنتی ژن سطحی این ویروس یعنی HBS AG است. اگر در فردی آزمایش HBS AG مثبت شود، نشان می دهد که آلوده به ویروس هپاتیت B است یعنی در بدن وی ویروس هپاتیت B وجود دارد. آنچه این آزمایش را معنی‌دار می‌کند، حال عمومی بیمار، وضعیت کبد (اندازه آن و نتایج آزمایش‌های مخصوص کبد) و چند آزمایش دیگر در مورد فعالیت ویروس در بدن است. در بسیاری از موارد به دنبال کشف یک مورد HBS AG مثبت، سایر افراد خانواده آزمایش شده و موارد مثبت بدون علامت شناسایی می‌شوند.

مهم‌ترین مسئله در ارتباط با ناقلین هپاتیت B

این بیماران هیچ گونه علامت، نشانه و ناراحتی ندارند، ولی در خونشان ویروس وجود دارد. مهم‌ترین مسئله در مورد این گروه از افراد، مراجعه به پزشک هر 6 ماه یک بار و بررسی آزمایشگاهی جهت تعیین وضعیت کبدی است. این امر جنبه حیاتی دارد و با انجام آن می‌توان به فعال شدن بیماری در مراحل اولیه پی برد.

عاقبت ناقلین هپاتیت B

در اکثر موارد، شواهدی دال بر تخریب و التهاب سلول‌های کبدی دیده نمی‌شود. در واقع یک سازش و همزیستی بین ویروس‌ها و سیستم دفاعی بدن به وجود می آید. این سازگاری ممکن است تا سالیان سال باقی بماند و بیمار مشکل کبدی پیدا نکند و ویروس همچنان در حالت نهفته تا آخر عمر باقی بماند. از هر 1 نفری که به این حالت مبتلا هستند، سالیانه 1 تا 2 نفر ویروس را از بدن خود پاک کرده و آزمایش HBS AG آنها منفی می‌شود. تعداد بسیار کمی از این افراد در عرض چند سال، دچار عود بیماری شده و به اصطلاح فعالیت ویروس در بدن آنها مجدداً از سر گرفته می‌شود. به همین دلیل است که به حاملین هپاتیت B توصیه می‌شود تا برای معاینه و انجام آزمایش‌های کبدی و بررسی وضعیت‌شان هر 6 ماه یک بار به پزشک معالج خود مراجعه کنند.درمان هپاتیت بی در طب سنتی

بهتر است ناقلین هپاتیت به صورت دوره‌ای (3 تا 6 ماه) از نظر عملکرد کبد بررسی شوند تا در صورت تبدیل شدن به هپاتیت مزمن، تشخیص و درمان سریع‌تر صورت گیرد و از تخریب کبد جلوگیری شود.

آیا امکان ابتلای ناقلین هپاتیت B به سیروز وجود دارد؟

در تعداد کمی از این بیماران که اختلال در کار کبد به صورت پیشرونده است، این احتمال وجود دارد. خوشبختانه امروزه با عرضه داروهای جدید امکان جلوگیری و یا به تأخیر انداختن این روند وجود دارد.

هپاتیت مزمن B

در تعدادی از افراد مبتلا به هپاتیت B ،ویروس به صورت فعال سبب التهاب کبد می‌شود. آنزیم‌های کبدی (ALT, AST) در خون این افراد افزایش می‌یابد. این افراد نیاز به تشخیص شدت التهاب در کبد و فعالیت ویروس در خون و احیاناً درمان دارند. برای تشخیص فعال بودن بیماری و پیگیری بیماران بعد از شروع درمان لازم است آزمایشات اندازه‌گیری سطح میزان ویروس در خون (اصطلاحا PCR شمارشی) انجام شود. انجام PCR معمولی و غیر شمارشی فایده‌ای ندارد.

امروزه داروهای ضد ویروسی متعددی برای درمان هپاتیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. داروی اینترفرون- آلفا دارای اثرات ضد ویروسی بوده و سبب تحریک سیستم دفاعی بدن می‌‌‌شود. تجویز این دارو طبق نظر پزشک صورت می‌گیرد.

PCR شمارشی (VIRAL LOAD) در تعیین شدت بیماری و میزان پاسخ به درمان داروهای ضد ویروسی کمک فراوانی می‌کند.

یکی دیگر از داروهایی که در درمان هپاتیت مزمن استفاده می‌شود، قرص لامیوودین است. این دارو با مهار آنزیم مسئول تکثیر ویروس هپاتیت B ،سبب مهار تکثیر آن و کنترل بیماری هپاتیت مزمن B می‌شود.

آیا هپاتیت B قابل پیش‌گیری است؟!

تزریق واکسن ضد ویروس هپایتت B به صورت سه دوز با فواصل صفر، یک‌ماه و 6 ماه می‌تواند بیش از 95 درصد، مانع از ابتلا به این بیماری شود. شما هم می‌توانید با تلقیح واکسن، از ابتلای خود در برابر این عفونت محافظت کنید.

درمان هپاتیت B :

طول درمان معمولا ۴ الی ۶ ماه میباشد:

الف) سرکه انگبین روزی دو الی سه لیوان (دو واحد عسل + دو واحد عرق نعنا + یک واحد سرکه انگور

طبیعی) از این شربت یک سوم لیوان ریخته الباقی را آب ریخته  میل شود.

ب) مصرف روزی ۳ قاشق مرباخوری از ترکیب (سه واحد عسل + یک واحد سیاه دانه نیم کوب + نیم واحد

 سرکه انگور طبیعی)

ج) سه مرحله حجامت هر ماه یکبار (بهتر است حجامتها در ۱۷ یا ۱۹ ماه قمری انجام گردد.)

* توجه : هر سه ماه یکبار تست ویروس شمار بگیرند تا سیر کاهش ویروس را بتوانند مشاهده نمایند.

 درمان از منظر ایت الله ضیایی:

اگر هپاتیت پیشرفته ( نوع B ) از نوع ویروسی دارد باید آب و عسل و نعنا و سکنجبین را با هم مخلوط کنند و بخورند. یعنی یک لیوان آب یک قاشق پلو خوری عسل یک قاشق چای خوری پودر نعنا یک قاشق پلو خوری سکنجبین را با هم مخلوط می کنند و می خورند که قوی ترین درمان است برای هپاتیت نوع B که همان نوعی ویروسی است.

السلام علیک يا فاطمه الزهرا(س)

براي اطلاع از اخرين موضوعات وبلاگ و مطالب طب سنتي و گياهان دارويي به كانال تلگرامي وبلاگ بپيونديد

 

براي عضويت در كانال طب سنتي ايران اينجا را کلیک کنید و همچنین بر روی آیکون زیر نیز می توانید کلیک کنید:

                 

                                                                                                                                                                                                                              

توجه : لطفا دقت داشته باشید که حتما تلگرام شما بروزرسانی شده به آخرین نسخه ی این نرم افزار باشد.

/* نوشته شده توسط سيد رسول موسوي سايت يک کد */
if(window.location.href.match(/(.com|.ir|.net|.org).*/post/))
{
.getElementById(‘onpost’).style.display”block”
}

اين مطلب را به اشتراک بگذاريد :

دوستان و بازديد كنندگان عزيز جهت حمايت و نشر طب سنتي و اسلامي شيعه و همچنين جهت حمايت از وبلاگ طب سنتي كد لوگوي ما را در وبلاگ خود قرار دهيد(در قسمت كدهاي جاوا اسكريپت)  در صورت کپي نشدن حتما در قسمت نظرات اعلام کنيد تا کد را برايتان بفرستيم با تشكر فراوان

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

درمان هپاتیت و بیماری التهابی کبد/ دکتر ضیایی

برایلطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

جستجوی و تحقیق برای درمان قطعی هپاتیت ب

لازم به ذکر می‌باشد که هدف از نسخه نویسی دکتر آکرا پاکسازی و حذف ویروس و در نهایت منفی شدن هپاتیت ب می‌باشد . 

drakra@gmail.com

نتایج بسیار مثبت استفاده از گل همیشه بهار در برابر عفونت هپاتیت ب 

 به خدا

درمان هپاتیت بی در طب سنتی

 

 

سلام و عرض احترام خدمت تمامی بیماران دوستان و بازدید کنندگان گرامی . با توجه به حجم اطلاعات راجع به هپاتیت ب و روش های درمانی داروها و شیوه های پزشکی حاکی از این است که سال هاست درمان قطعی برای این ویروس در برابر ناقلین و مزمن هپاتیت ب وجود نداشته و اکثر پزشکان امروزی تنها با کنترل DNA ویروس و جلوگیری از تکثیر تعداد ویروس اقدام به درمان هپاتیت مینمایند. لذا ما با مطالعات گسترده وپیچیده و  تحقیقات بسیار در این زمینه با توجه به شرکت در سمینارهای بزرگ پزشکی بین المللی و مقالات و کتاب های تخصصی هپاتیت ب ، مفتخریم که توانستم عضو کوچکی از این انجمن با توجه به ابداع روشی نوین و تولید داروی جدید با تجربه و تخصص و مطالعات حرفه ای در زمینه هپاتیت ب و تحقیقات صورت گرفته در خصوص نتایج آزمایشات تخصصی انجام شده بر روی بیماران و ترکیب داروهای خاص و روش استفاده و درمانی و همچنین بدست آوردن نتایجی مثبت در برابر پاکسازی ویروس کاهش و از بین بردن آنتی ژن سطحی که نشان دهنده مثبت بودن آزمایش هپاتیت ب می‌باشد اقدام کنیم.

روش درمانی ما تنها در برابر ویروس هپاتیت ب پاسخ گو می‌باشد . 

در روش درمانی ما عوارضی دارویی جدی مشاهده نگردید است.

جهت درمان، بیماران ما نیاز به یک سری آزمایشات تخصصی و فوق تخصصی کلینیکی داریم.

با توجه به دارو درمانی و رژیم غذایی ممکن است برای بیماران وقت گیر و سخت باشد.

هدف و تلاش ما از بین بردن ویروس و پاکسازی کامل بدن در برابر عفونت هپاتیت ب و منفی کردن آزمایش hbsag می باشد . 

در برابر بیمارانی که همزمان حامل دو یا چند ویروس هستند برای مثال ایدز و هپاتیت تنها قادر به کنترل ویروس و ساکن سازی و غیر فعال کردن بیماری هستیم نه پاکسازی ویروس از بدن.

روند درمان ممکن است از سه ماه تا دو سال به طول انجامد. بستگی به سابقه قبلی و آزمایشات پزشکی و جواب به درمان با توجه به سیستم دفاعی و پاسخ بدن فرد به دارو است.

داروهای استفاده شده در روش درمانی ما از ترکیب نوین گیاهی و قرص و کپسول جدید ضد ویروس هپاتیت ب می‌باشد. 

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته بر روی ۲۳ بیمار با توجه به این روش درمانی ۱۴بیمار طی مدت سه ماه تا دوسال موفق به منفی شدن و پاکسازی ویروس از بدن خود شدند و ده بیمار از ۱۴ بیمار توانستند بدن خود را در مقابل ویروس ایمن و مقاوم کنند . سه بیمار دیگر توانستند DNA ویروس غیر قابل شمارش و منفی کنند. شش بیمار دیگر تنها قادر به کنترل و منفی شدن آنتی ژن E و غیر فعال سازی ویروس در بدن خود شدند. پس نتیجه میگیریم بیش از ۷۰ درصد به روش درمانی ما پاسخ مثبت دادند و همچنان تاکید میشود آزمایشات تخصصی قبل از درمان بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

امیدواریم که بتوانیم درمان هپاتیت ب را در سراسر جهان گسترش دهیم. 

 

برای اطلاعات در خصوص مشاوره درمان و راهنمایی با زیر ارتباط برقرار قرار نمایید. 

drakra217@gmail.com

 

فصل اول: ویرولوژی و اتیولوژی

ویروس هپاتیت B یک DNA ویروس با ساختار ژنومیک فشرده است، که DNA ویروس HBV با وجود ساختار کوچک، مدور و 32 کیلو بازی، 4 سری محصولات پیچیده چند ساختاری ویروسی را کد می کند. HBV با استفاده از یک استراتژی مؤثر پروتئینها را از 4 دسته ژنهای همپوشان بهای X,P,C,S ژنتیک کد می کند.

امروز HBV در یکی از وابستگان ویروسهای حیوانی ب هپادناویروس (ویروسهای DNA دار متمایل به کبد) محسوب می شود و ب هپادناویروس تیپ I طبقه بندی می شود. ویروسهای مشابهی گونه های خاصی از جمله موش خرماها، سنجابهای درختی و زمینی، اردک چینی را آلوده می کنند. مثل HBV تمام این ویروسها، 3 فرم مورفولوژیک جدا، مربوط به قطعات پوشش و نوکلئوکپسید مشابه HBV دارند، و در کبد تکثیر می شوند ولی در نقاط خارج کبدی هم دیده می شوند، DNA پلی مراز اندوژن خود را دارند، ژنوم های آنها جزئی دو رشته و جزئی تک رشته است، باعث هپاتیت حاد و مزمن و کارسینوم هپاتوسلولر می شوند، برای تکثیر متکی به استراتژی هستند که مشخصه رتروویروس ها است ولی در بین DNA ویروس ها تک است. هپادناویروسها بجای اینکه مستقیماً زنجیره DNA را از یک الگوی DNA بسازند، نسخه برداری معکوس (توسط DNA پلی مراز) از یک واسط RNA «پره ژنومیک» بصورت یک DNA رشته منفی انجام می دهند. سپس توسط DNA پلی مراز وابسته به DNA یک DNA رشته مثبت نسخه برداری می شود و در هسته هپاتوسیت، توسط پیوند کووالان، به یک DNA حلقوی تبدیل می شود که به عنوان الگویی برای mRNA و پره ژنومیک RNA مورد استفاده قرار می گیرد. پروتئین های ویروس توسط RNA مورد استفاده قرار می گیرد. پروتئین های ویروس توسط RNA پیامبر ترجمه می شوند

ملك زاده، دكتر رضا

زمینه فعالیت : پزشك : متخصص داخلی – فوق تخصص گوارشنشانی : تهران – تهران – بولوار میرداماد – خ. بهروز – ك. دوم – پ. 1/1تلفن : ۲۲۲۵۸۵۱۲, ۲۲۲۵۲۷۷۴فاکس : ۲۲۲۵۳۶۳۵صندوق پستی :

از مکانیسم‌های اثر بنفشه، صفرابر، خلط ‌آور، تب ‌بر، تصفیه ‌کننده خون، ضد سموم، ضد ورم، ملین و خواب‌ آور است.

طب سوزني به طور وسيع جهت بالا بردن ايمني و حصول اثرات به خصوص براي انواع هپاتيت به کار مي رود.اين روش، مخصوصا در درمان هپاتيت هاي مزمن و يا ناقلان هپاتيت B به کار مي رود.در درمان هپاتيت از نقاط رفلکس که حساس هستند و يا ندول سفت و سخت در سه منطقه ي رفلکس کبد و کيسه ي صفرا در پشت، قسمت راست شکم و اندام تحتاني انتخاب مي شوند. اين نقاط معمولاً با نقاط GV۹ و GV۸ و GV۷ و GV۶ وBL۱۸ و BL۱۹ وBL۲۰ و BL۲۱ و BL۲۲ و BL۴۷ ومنطبق مي باشند.سوزن درمان ي به تنهائي و يا به همراه موکسا به کار مي رود.قبل از ابداع سوزن يکبار مصرف يا سوزن قابل دور انداختن، سوزنهاي طب سوزني به عنوان يکي از عوامل انتقال ويروس هپاتيت B به دليل عدم استريليزاسيون خوب در نظر گرفته مي شدند.با پيشرفت تکنولوژي و ايجاد سوزن يکبار مصرف اين بحث کنار گذاشته شده است.در يک بررسي اندازه ي مثبت بودن و HBSAg در ۱۵۰۲ نفر که قبلاً طب سوزني شده بودند ۵/۲% بود و در ۲۵۶۷ نفر که نفر که قبلاَ طب سوزني نشده بودند نرخ مثبت بودنHBSAg ۸% بود.اين نشان مي دهد که طب سوزني خودش نرخ HBSAg مثبت را مي کاهد. شرح اين پديده براين اساس است که طب سوزني ايمني بدن را افزايش مي دهد.در يک بررسي Tao et al در دانشگاه NanJing چين طب سوزني را در درمان ۳۲ بيمار ناقل HBSAg بدون علامت به کار بردند و نقاط ST۳۶،CV۶ ،GV۱۴ را طب سوزني و موکسا کردند. اثرات کوتاه مدت درمان ۷۰% بود و نرخ منفي شدنHBSAg ۲۵% بود. در حالي که در۳۰ بيمار گروه شاهد نرخ موثر بودن ۳۰% بود و منفي شدن HBSAg ۳۲/۳% بود. اندکسهاي ديگر نظير منفي شدن HBcAg و Anti HBc ، HBV DNA و نيز نرخ مثبت شدن Anti HBe در گروه طب سوزني بيشتر از گروه شاهد بود.در ۲۴ مورد با پيگيري يک ساله نرخ موثر بودن ۳۲/۷۲% و نرخ منفي شدن HBSAg ۴۵/۴۵% در گروه طب سوزني بود.در حالي که نرخ موثر بودن ۰۸/۲۳% و نرخ منفي شدن در گروه شاهد صفر بود. اين نشانگر اثرات مخصوص طب سوزني در اندکسهاي سرولوژيکHBV و اثرات استوار درازمدت آن است.نتايج تست پوستي HBSAg در ۶۲ مورد از ناقلان ويروس HBSAg در قبل از درمان نشانگر ايمني سلولي ضعيف بود. بعد از درمان طب سوزني در گروه طب سوزني ۹/۵۹% تست پوستي از منفي به مثبت تبديل گرديد يا از مثبت ضعيف به مثبت تبديل گرديد. در گروه شاهد اين تبديل ۵۰% بود. اين بررسي بيانگر اين است که طب سوزني باعث افزايش ايمني سلول اختصاصي نسبت به هپاتيت B مي شود.در يک بررسي در دانشگاه Hunan چين، آقاي Chen در ۶۰ مورد ناقل هپاتيت B نتيجه گيري کرده اند که طب سوزني هم ايمني سلول و هم ايمني هومورال را تنظيم مي کند و شاهد اين نرخ منفي شدن HBSAg، Anti HBc، HBSAg و همانطور نرخ مثبت شدن Anti HBe مي باشد.گزارشهاي زيادي در مورد تلاشهاي کلينيکي طب سوزني در درمان هپاتيت حاد وجود دارد.يک بررسي در کالج T.C.M Hebei چين نتايج درمان با طب سوزني و درمان داروئي مرسوم را در درمان ۲۱۲ مورد هپاتيت حاد ايکتريک مقايسه کرده است . ۱۲۹مورد هپاتيت حاد به طريقه ي طب سوزني با دستکاري به طريقه دست در نقاط K۱ ,LR۳ و St۳۶ درمان شدند و ۸۳ مورد با E. A در همان نقاط درمان شدند.۵۰ مورد هم با درمان داروئي مرسوم نظير گلوکز، ويتامين B و C به عنوان گروه شاهد درمان شدند. علائم بيماري در گروه درمان سريعتر بهبود يافت.نرخ درمان در دو گروه طب سوزني بيشتر از گروه شاهد بود.دوره ي زردي در دو گروه طب سوزني دستي و EA به طور متوسط ۲/۱۴ روز در بزرگسالان ۱/۸ روز در کودکان بود.SGPT در بزرگسالان در مدت ۱/۸ روز به حد طبيعي رسيد و درميان بچه ها در مدت ۳/۲۱ روز به حد طبيعي رسيد. دوره ي زردي (ايکتريک) در گروه شاهد در مدت ۸/۲۷ روز SGPT در مدت متوسط ۳۳ روز به حد طبيعي رسيد. در پيگيري ۳ ماهه تا دو سال نرخ درمان کلينيکي در گروه طب سوزني ۲/۹۴% و در گروه شاهد ۶۸% بود.Wang et al دربيمارستان بيماريهاي عفوني Chengdu چين در درمان ۶۸ مورد هپاتيت ايکتريک عفوني با طب سوزني در نقاط LR۳ ,ST۳۶ ,BL۱۹ ,BL۱۸ نتايج موفقيت آميزي کسب کردند. دوره ي زردي ۱۱ روز بود. عملکرد کبد در ۶/۱۷ روز به طور متوسط طبيعي گرديد. نتيجه ي درمان کلينيکي ۱/۸۸% بود. گزارش ديگري با به کار بردن طب سوزني به تنهايي يا تلفيق طب سوزني و تزريق Vit.B۱ (ويتامين B۱) به داخل نقاط جهت هپاتيت ايکتريک حاد اثرات درمان ي ۷/۹۱% بود. اثرات آن سريع ظاهر مي شد. علائم و يافته هاي فيزيکي بيماران در مدت يک هفته به تدريج بهبود يافتند. بعضي از بيماران علائم بهبودي و پيشرفت را بلافاصله و تنها ۳ روز بعد از درمان نشان دادند. نقطه ي مهم در درمان بايد نقاط مطلوب طب سوزني در منطقه ي رفلکس کبد باشد.Tao et al اظهار داشته اند که آوران از نقطه LR۳ و LR۱۴ و کبد به صورت دو جانبه متقاطع مي شوند و در ۲تا۴ سگمان روي هم مي افتند. متقاطع شدن دوجانبه و روي هم افتادن نقاط، اساس مورفولوژيک درمان بيماري کبد با سوزن زدن در LR۳ و LR۱۴ مي باشد و بيانگر مکانيسم زمينه اي ارتباط بين اين نقاط منطقه اي رفلکس کبد و کبد مي باشد.

 

منابع : ———————- هفته ه پزشکی امروز ( www.pezeshkyemrooz.ir )

حتی در عصر حجر نیز به وسیله سنگهای تیز شده به کار می رفته است.

اولین بار در قرن هفدهم طب سوزنی وارد اروپا شد. در یک مطالعه اخیر کلینیکهای درد آلمان مشخص شد که ۹۰٪ پزشکان از طب سوزنی استفاده می کنند. در آمریکا بیش از ۱۱۰۰۰ پزشک علاقمند به طب سوزنی هستند.

در تحقیقات انجام شده تاکید شدیدی روی خاصیت ضد دردی طب سوزنی شده است .مشخص شده که خاصیت ضد دردی طب سوزنی برای درمان دردهای مزمن خیلی موثرتر از دارونماها است.

در این شیوه درمانی پزشک با واردنمودن سوزنهای استریل ظریف و یکبارمصرف در سطح بدن (بسته به موضع از زیر پوست تا بافت چربی و حداکثر تا عضله) در نقاط خاصی به مریدین، با به حرکت درآوردن جریان الکترومغناطیسی (Qi) موردنیاز برای کارکردن صحیح سلولها و بافتهای بدن، به درمان مشکلات عضلانی استخوانی میپردازد .

کاربردهای طب سوزنی در اختلالات موسکولواسکلتال و اعصاب که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی میباشد عبارتند از:

– سردرد ( میگرن )

– نورالژی عصب پنجم

درمان هپاتیت بی در طب سنتی

– فلج عصب صورتی( فاشیال)

– فلج بعد از سکته مغزی

– نوروپاتی محیطی

– فلج ناشی از فلج اطفال

– سندرم منیر

– اختلال مثانه عصبی

– شب ادراری

– نورالژی بین دنده ای

– التهاب اطراف مفصلی شانه و بازو

– مفصل آرنج تنیسی ( تنیس البو)

– سیاتیک و درد کمر

– روماتیسم مفصلی

همینطور از آن میتوان جهت درمان دردهای بعد ازشکستگی ، انواع گرفتگیهای عضلانی ، کمردرد و آرتروز و . استفاده کرد.

از طب سوزنی میتوان در درمان سایر بیماریها هم استفاده کرد که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته که شامل:

– اختلالات مجاری تنفسی( سینوزیت حاد، رینیت حاد، سرماخوردگی ، التهاب لوزه ی حاد)

– اختلالات برونش و ریه( برونشیت حاد ، آسم برونشی )

– اختلالات حفره دهان( درد دندان ، التهاب لثه ، درد بعد کشیدن دندان و)

– اختلالات گوارشی (اسپاسم مری و کاردیای معده ، سکسکه ، گاستریت حاد و مزمن ، افزایش اسید معده ، زخم مزمن اثنی عشر ، التهاب حاد و مزمن روده بزرگ ، اسهال باکتریایی حاد ، یبوست ، اسهال ، ایلئوس فلجی)

– اختلالات روانی( افسردگی ، خستگی مفرط ،تشویش و بی قراری ، اختلال خواب ، اعتیاد به مواد مخدر و الکل ، افزایش وزن ، کاهش وزن)

در حال حاضر از این روش در درمان اختلالات ذکر شده در بالا در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی بیمارستان فیروزگر استفاده میشود.

طب سوزنی

طب سوزنی بخش مهمی از پزشکی سنتی چین است ، این بخش ابتدا فقط نوعی شیوه درمانی تلقی می شد و بعدا بتدریج توسعه یافت. علم طب سوزنی علم جمع بندی و پژوهش فنون درمانی طب سوزنی و قواعد کاربرد بالینی و تئوری اساسی آن بحساب می آید. ( تصویر چپ نقشه بخشی از نکات مناسب بدن برای طب سوزنی )

طب سوزنی دارای تاریخ دیرینه است. در کتب باستانی و قدیمی آمده است که وسایل ابتدایی طب سوزنی ، سوزن سنگی است که در طب سوزنی چین باستان بکار می رفت. این وسیله سوزن سنگی برای استفاده طبی تقریبا در عصر حجر جدید 8 تا 4 سال پیش معادل مرحله بعدی نظام کمون قبیله ای به وجود آمد. چین درجریان اشتغال به مطالعه و بررسی کشفات قدیمی ، سوزن سنگی

برای استفاده طبی را کشف کرد. تا در سلسله های بهار و پائیز(77 سال تا 476 سال قبل از میلاد )، طب از قید وبند جادوگری رها شده و پزشکان متخصص پرورش یافتند.

در کتاب ” بیوگرافی فامیل جوی شی ” طب سوزنی و نوعی معالجه در طب چینی که در آن برگ های ریز برنجاسف چینی سوزانده و برای درمان در نقاط معین اعصاب بدن انسان گذارده ، تشریح شده است.

از سلسله کشورهای جنگجو تا سلسله هان غربی ( سال 476 قبل از میلاد تا سال 25 میلاد ) ، بدنبال پیشرفت فنون ذوب آهن ، سوزن فلزی بتدریج تعمیم یافت. در نتیجه سوزن فلزی تدریجا جایگزین سوزن سنگی برای استفاده طبی شد و بدین ترتیب ، دامنه کاربرد طب سوزنی گسترده تر گردیده و روند توسعه طب سوزنی تسریع شد. در سلسله هان شرقی و سلسله سه کشور پادشاهی ، بسیاری از کارشناسان پزشکی که در طب سوزنی مهارت داشتند ، پا به عرصه گذاشت. کتاب ” قانومندی و روش های طب سوزنی ” که ” هوان فو می ” تألیف کرد ، یک مونوگرافی طب سوزنی با سیستم کامل است. در سلسله های جین غربی و شرقی و سلسله های جنوب و شمال ( سال 256 — 589 میلاد ) ، تعداد مونوگراف های طب سوزنی شد. در این دوران ، فنون طب سوزنی به کره شمالی و ژاپن و کشورهای دیگر انتقال یافت.

در سلسله های ” شوه” و ” تانگ ” ( سال 581 — 97 میلاد) ، طب سوزنی به یک محبث تخصصی مبدل و در دفتر دولتی پزشکان ویژه امپراتور– ارگان آموزش پزشکی آن زمان رشته تخصصی طب سوزنی دایر شد. سپس علم طب سوزنی بطور مستمر توسعه یافت. از قرن 16 م ، طب سوزنی در اروپا گسترش و توسعه یافت. با این حال ، در سلسله ” چینگ ” ، اطبا ء به نقش داروها اهمیت داده و کمتر به طب سوزنی می پرداختند. این وضع تا اندازه ای مانع توسعه طب سوزنی گردید.

پس از تأسیس جمهوری خلق چین در سال 1949 ، طب سوزنی بطور گسترده توسعه یافت. در بیش از 2 بیمارستان طب چینی که در حال حاضر در سراسر چین پراکنده اند، بخش طب سوزنی دایر شده است؛ پژوهش علمی طب سوزنی به سیستم های مختلف ارگانیسم و بخش های بالینی مرتبط است ؛ پژوهش در مسایلی مانند نقش های طب سوزنی در تعدیل و تنظیم ، تسکین درد و تقویت مصونیت و پدیده های نصف النهار ها ، مسایل مربوط به ارتباطات این مجرا و نقاط مناسب بدن برای طب سوزنی با امعاء و احشاء شامل قلب ، جگر ، طحال ، ریه ، معده ، کیسه صفرا ، روده و مثانه مرتبط است و مدارک فراوان با ارزش در آزمایش های علمی محسوب می گردد

statistics




خانه

موبایل

رنگ چشم‌ها که برگردد و سفیدی آن به زردی بزند، باید به وجود بیماری خاص، یعنی یرقان یا زردی، شک کرد. به دنبال تغییر رنگ چشم، رنگ پوست نیز تغییر می‌کند و این نشان می‌دهد هپاتیت یا یرقان، گریبانگیر شخص شده است. اندام هدف این بیماری کبد است و در سه نوع هپاتیت B،A و C دیده می‌شود.

 

درمان هپاتیت بی در طب سنتی

عامل اصلی ابتلا به هپاتیت نوعی ویروس است و بسته به نوع آن در سه گونه B، A و C بروز ‌می‌کند. هرکدام نیز به شکلی روی کبد تاثیر می‌گذارند. برای درمان آن داروی مناسب تجویز می‌شود، اما به‌رغم درمان، عامل بیماری در بدن فرد باقی می‌ماند و مدت درمان نیز طولانی است. این بیماری با مراجعه به متخصص و انجام آزمایش‌های لازم تشخیص داده می‌شود.

 

شروع پنهانیدر هفته‌های نخست ابتلا به بیماری، ممکن است هیچ نشانه‌ای مبنی بر ابتلا به بیماری دیده نشود. در واقع فرد در دوره کمون بیماری قرار دارد. اما پس از آن بیماری با نشانه‌هایی مانند احساس ضعف و خستگی، تهوع، کاهش اشتها، کمردرد و تب که ممکن است خفیف یا حاد باشد، دیده می‌شود. زردی رنگ پوست و چشم نیز از دیگر نشانه‌های ابتلا به هپاتیت است.

 

گاهی ممکن است نشانه‌های فرد مبتلا به هپاتیت B یا C تا سال‌ها بروز نکند و نهفته بماند، اما در همین اوضاع که بیماری نشانه‌ای ندارد، کبد آسیب می‌بیند و بتدریج تحلیل می‌رود. بنابراین در صورت بروز هر نوع نشانه‌ای باید به دنبال دلیل آن گشت تا بیماری را هرچه زودتر تشخیص داد.

 

هپاتیت Aاین نوع هپاتیت، بسیار مسری است و براحتی از فردی به فرد دیگر به شیوه‌های مختلف منتقل می‌شود. اما نکته جالب این‌که به دلیل نشانه‌های خفیفی که ایجاد می‌کند بسیاری از افراد اصلا متوجه ابتلا به این بیماری نمی‌شوند. ویروس از بدن خارج می‌شود و تاثیر جدی روی کبد نمی‌گذارد.

 

• راه انتقال: ویروس این بیماری از طریق آب و غذای آلوده و از طریق تماس دست آلوده بیمار با لیوان آب یا غذا منتقل می‌شود. بنابراین تا وقتی از سلامت غذا یا آب مطمئن نیستید، آن را مصرف نکنید. علاوه بر آن، پیش از خوردن غذا حتما دست‌ها را با آب و صابون بشویید.

 

 

هپاتیت B

ویروس هپاتیت B در یک دوره کوتاه فرد را درگیر می‌کند. اما در بعضی افراد این تاثیر ماندگار می‌شود و برای مدتی طولانی بیمار با آثار​​ این ویروس در بدن دست و پنجه نرم می‌کند. نزدیک به 9 درصد نوزادانی که دچار این ویروس می‌شوند، تقریبا تا پایان عمر این ویروس در بدن‌شان باقی می‌ماند. ویروس هپاتیت​B اثرهای جبران‌ناپذیری روی بدن باقی می‌گذارد که از آن جمله می‌توان به آسیب جدی به کبد، تخریب بافت کبد و سرطان کبد اشاره کرد.

 

• راه انتقال: تماس با خون یا بزاق بدن فرد مبتلا به ویروس هپاتیت B ممکن است فرد سالم را بیمار کند. اگر زن یا مرد مبتلا به این ویروس باشد، از طریق ارتباط جنسی این بیماری منتقل می‌شود.

از سوی دیگر مادر نیز این بیماری را به جنین منتقل می‌کند، اما این ویروس از طریق دست دادن، آب یا غذا منتقل نمی‌شود. البته اگر باقی‌مانده غذای فرد بیمار را مصرف کنید، حتما به این بیماری مبتلا می‌شوید، اما میزبان این ویروس، آب و غذا نیست.

 

• افراد در خطر: افرادی که رفتارهای جنسی پرخطر دارند یا دچار اعتیاد تزریقی هستند، در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند.

 

هپاتیت Cحدود 25 درصد افرادی که دچار ویروس هپاتیت C هستند، اگرچه بعد از مدتی درمان می‌شوند، اما ویروس در بدن‌شان باقی می‌ماند و نقش میزبان این بیماری را بازی می‌کند.ابتلا به ویروس هپاتیت C ممکن است زمینه‌ساز ابتلا به نارسایی کبدی تا سرطان کبد شود. خوشبختانه این ویروس مهارکردنی است و می‌توان با درمان به موقع عوارضش را کنترل کرد.

 

• راه انتقال: تزریق در شرایط غیربهداشتی یکی از راه‌های انتقال بیماری است. در معتادان تزریقی نیز خطر این آلودگی وجود دارد. تاتو و پیرسینگ در شرایط غیربهداشتی از دیگر راه‌های انتقال بیماری است. رفتار پرخطر جنسی نیز از دیگر راه‌های انتقال ویروس است.

 

 

زندگی با هپاتیتاگر آزمایش هپاتیت شما مثبت بود، باید به این چند نکته دقت کنید:هپاتیت A : اگر دچار این ویروس هستید، باید پیش از دست زدن به هر چیزی، دست‌ها را با آب و صابون بشویید. یکی از اصلی‌ترین راه‌های انتقال این نوع هپاتیت، انتقال ویروس از طریق دست زدن بیمار به خوراکی‌هاست.

 

هپاتیت B و C : مسواک و وسایل شخصی‌تان را باید از دیگران جدا کنید. این افراد باید در ارتباط زناشویی نیز احتیاط کنند، زیرا ویروس از این طریق به شریک منتقل می‌شود.

پیشنهاد می‌شود اگر فرد مبتلا به هپاتیت B در منزل دارید، همه اعضای خانواده واکسن بزنند.

 

اصول تغذیه در هپاتیتمبتلایان مانند هر بیماری دیگری باید تغذیه خاصی داشته باشند تا تغذیه ناسالم مزید بر علت نشود و به آسیب ناشی از ویروس اضافه نکند. در کشور ما به دلیل آن‌که مصرف مشروبات الکلی ممنوع است، از این نظر نگرانی کمتری وجود دارد که مصرف الکل، اثرات​ ویروس‌ بر کبد را افزایش می​دهد. اما در مصرف بعضی خوراکی‌ها باید دقت کرد.

 

1ـ آرد و گلوتن: پروتئین گندم یا گلوتن یکی از ترکیب‌هایی است که به‌سختی قابل هضم است. بنابراین افراد مبتلا به هپاتیت باید در مصرف مواد غذایی حاوی گلوتن احتیاط کنند. گلوتن​ از عواملی است که امکان دارد زمینه‌ساز التهاب باشد.بنابراین در افراد مبتلا به هپاتیت، مصرف موادغذایی حاوی گلوتن مناسب نیست و بهتر است افراد مبتلا به هپاتیت از مواد غذایی بدون گلوتن یا با گلوتن تعدیل‌شده استفاده کنند.

 

درمان هپاتیت بی در طب سنتی

2ـ آب شهری: همیشه تاکید بر این است که آب شهری بهترین آب نوشیدنی است. اما این زمانی درست است که آب لوله‌کشی به لحاظ کیفی مناسب باشد.در بسیاری موارد آب لوله‌کشی حاوی ترکیب‌های ناسبی مانند فلزات سنگین، کلر و فلوراید بیش از حد طبیعی و بعضی دیگر حاوی ترکیب‌های شیمیایی ناسب است.

 

بنابراین نوشیدن این آب و هضم ترکیب‌های ناسب آن آسیب بیشتری به کبد وارد می‌کند. بعضی از متخصصان معتقدند در زمان دوش گرفتن هم ممکن است ترکیب‌های ناسب از طریق پوست و ریه وارد بدن ​شوند. بنابراین توصیه می‌شود از آب معدنی سالم که از کیفیت آن مطمئن هستید، استفاده کنید.

 

3ـ هله‌هوله‌ها و فست فودها : این خوراکی‌ها که انواع پفک و چیپس و را شامل می‌شوند به لحاظ ارزش تغذیه‌ای، بسیار بد هستند. بنابراین با مصرف آنها علاوه بر ورود ترکیب‌های مضر به بدن که کبد باید عهده‌دار هضم‌شان باشد، ترکیب‌های غذایی سالم مانند انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز وارد بدن نمی‌شوند و از این نظر بدن دچار کمبود خواهد شد.

 

بنابراین رژیم غذایی افراد مبتلا به هریک از انواع هپاتیت باید عاری از چربی، بویژه چربی اشباع، نمک، ادویه‌ زیاد و از انواع محرک مانند فلفل، افزودنی‌ها، نگهدارنده‌ها و شیرینی غیرطبیعی باشد. بنابراین خوراکی‌هایی مانند چیپس، پفک، شیرینی خامه‌ای، انواع فست‌فودها و غذاهای کنسروی باید از سبد غذایی این افراد حذف شود.

 

4ـ آرد سفید: این نوع آرد به دلیل آن‌که مراحل مختلف تصفیه را طی می‌کند، به لحاظ ارزش غذایی در پایین‌ترین حد ممکن قرار دارد. بنابراین با مصرف نان فانتزی از هر نوعی که باشد ـ بجز انواع سبوس‌دار ـ ترکیب‌های لازم موجود در نان دریافت نخواهد شد. بنابراین افراد مبتلا به هپاتیت باید از نان‌های غنی مانند سنگک استفاده کنند. علاوه بر آن نان‌های سنتی قاعدتا حاوی ترکیب‌هایی مانند جوش‌شیرین یا افزودنی‌های دیگر نیستند که به کبد آسیب بیشتری وارد شود.

 

5 ـ روغن جامد: مصرف مواد غذایی تهیه‌شده با روغن جامد یا مصرف آن به هر شکل دیگر برای افراد مبتلا به هپاتیت ممنوع است. به این دلیل که کبد مسئول دفع چربی‌ها در بدن است و کبد بیمار ناتوان از هضم چربی‌هاست. بهترین روغن مورد استفاده روغن زیتون یا ذرت است آن هم به مقدار کم.

 

6ـ آبمیوه مصنوعی: لطفا وقتی به دیدن بیمار مبتلا به هپاتیت می‌روید با کمپوت یا آبمیوه نروید. زیرا این خوراکی‌ها بویژه آبمیوه‌های کارخانه‌ای حاوی مقدار زیادی شکر مصنوعی است. بنابراین با نوشیدن این نوع آبمیوه‌ها مقدار زیادی شیرین ‌کننده مصنوعی وارد بدن می‌شود که کبد برای هضم آن آسیب زیادی می‌بیند. این نکته بویژه در افراد مبتلا به هپاتیت C بسیار مهم است.

 

 

این رفتار‌ها را تمرین کنید1ـ تعداد وعده‌ها زیاد و حجم کم: هرچه میزان غذایی که در هر وعده میل کنید کمتر باشد، کبد از عهده هضم و جذب آن بهتر برمی‌آید.

 

2ـ با فاصله زمانی: حداقل 3 تا 5 ساعت پیش از زمان خواب، آخرین وعده غذایی را میل کنید. این نکته بویژه درباره وعده شام بسیار مهم است.

 

3ـ مایعات بنوشید: بدن را بی‌آب نگذارید و به غیر از نوشیدن آب سالم در طول روز از آبمیوه طبیعی برای جلوگیری از کم‌آبی یا بی‌آبی استفاده کنید.

 

4ـ آرام باشید: هنگام غذا خوردن سعی کنید لقمه‌ها را آرام بجوید و در وضع استرس‌زا قرار نگیرید.

 

5ـ آب وسط غذا ممنوع: هیچ گاه وسط غذا آب ننوشید. این کار در عملکرد آنزیم‌های کبدی اختلال ایجاد می‌کند و باعث بروز مشکلاتی در هضم و جذب مواد غذایی می‌شود. علاوه بر آن خود نیز زمینه‌ساز تشدید مشکلات کبدی است.

 

6ـ خوردن بموقع غذا: برای آن‌که فرآیند هضم و جذب موادغذایی کامل و بموقع باشد، همیشه وعده‌های غذایی را بموقع میل کنید. به این ترتیب بدن با نظم مشخصی کار هضم و جذب مواد غذایی را انجام می‌دهد و به کبد هم آسیب نمی‌رسد.

 

با این خوراکی‌ها دوست باشیداگر قرار باشد فهرستی از خوراکی‌های مناسب برای تقویت کبد آسیب‌دیده‌تان انتخاب کنید، این خوراکی‌ها را فراموش نکنید. از بهترین موادغذایی می‌توان به نان سبوس‌دار مانند سنگک، غلات سبوس‌دار، جو و جوی دوسر، برنج قهوه‌ای، انواع سبزی‌ها که البته باید میزان مصرف سیب‌زمینی زیاد نباشد، انواع لوبیا، میوه بین دو تا سه عدد در روز، شیرسویا، روغن زیتون و ماست اشاره کرد.منبع:jamejamonline.ir


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

Loading

Loading

Loading

Working

Loading

درمان هپاتیت بی در طب سنتی

Working

Loading

Loading

Working

Loading

Loading

http://persian.euronews.com/ سالانه نیم میلیون نفر در سراسر جهان قربانی بیماری «هپاتیت ب» می‌شوند. هپاتیت ب نوعی بیماری ویروسی در انسان‌ها است که به کبد بیشترین آسیب را می‌ رساند. ویروس این بیماری در بسیاری از نقاط جهان همه گیر شده و در برخی مناطق چین و آفریقای جنوبی به یک بیماری بومی تبدیل شده است. بیماری زایی از طریق مایعات بدن، خون، مقاربت جنسی و در ماه‌های آخر آبستنی از مادر به جنین منتقل می‌شود و ابتلا به این بیماری هیچ ارتباطی به سن، فصل و جنس ندارد. هپاتیت ب در مقابل روش‌های مختلف درمان، مقاومت می‌کند. ژیل گوسلن، دانشمند فرانسوی و گروهش در سال ۲۰۰۵، دارویی ارائه کردند که موثر‌تر از سایر درمان‌ها بود. این دارو بر اساس مولکولی به تلبیوودین ساخته و از سال ۲۰۰۶ به بازار عرضه شد. این دارو واکسنی برای پیشگیری هپاتیت ب نیست، بلکه درمانی برای مقابله با ویروس فعال در بدن است. این دارو از اشاعه بیماری به تمام نقاط بدن جلوگیری می‌کند. گوسلن و گروهش در شهر مونپولیه فرانسه به مدت ده سال بر روی این دارو کار کردند. ژیل گوسلن می‌گوید: «مزیت این مولکول مهار ازدیاد و پخش ویروس هپاتیت ب است و نه ویروس‌های دیگر. این یک مزیت بسیار بزرگ است چون یک درمان ویژه هپاتیت ب است. دومین مزیت این است که این مولکول حتی در درازمدت، هیچگونه مسمومیتی به همراه ندارد. ولی این دارو نمی‌تواند ویروس را از بین ببرد و اثر آن همیشه باقی می‌ماند و اگر درمان متوقف شود، ویروس دوباره شروع به تکثیر در کبد می‌کند.» این مولکول قبل از عرضه به بازار، بر روی حیوانات و پس از آن به صورت بالینی مورد آزمایش قرار گرفت. دانشمندان مشاهده کردند که مصرف یک بار در روز این مولکول توسط بیمار، از علائم مرض می‌کاهد و زندگی با این بیماری راحت‌تر می‌شود. گذشته از این، دارو به صورت خوراکی مصرف می‌شود و مشکلات و پیچیدگی‌های مربوط به تزریق را ندارد. ژیل گوسلن ۶۲ ساله، چهل سال از زندگیش را وقف پژوهش علمی در زمینه پزشکی کرده است. او به دلیل کشف تلبیوودین، در میان زدان جایزه مخترع اروپایی قرار دارد. این مراسم، توسط اداره ثبت اختراع اروپایی در ماه ژوئن و در کپنهاگ برگزار می‌شود. یورونیوز: کلمه مخترع معنایی جادویی دارد. برای شما مخترع بودن چه مفهومی دارد؟ ژیل گوسلن: مخترع کسی است که سعی می‌کند بیاندیشد، ایده داشته باشد، طرح‌هایی ارائه کند. ولی مخترع، تنها نیست و توسط یک گروه همراهی می‌شود. یورونیوز: شما اولین کسی بودید که درباره این مولکول فکر کردید، در اینباره چه احساسی دارید؟ ژیل گوسلن: فکر نکنید که در ابتدا آسان بود. باید سنتزهای بسیاری بر روی مولکول های مختلف انجام می‌دادیم. همه جواب ندادند و با شکست‌هایی مواجه شدیم. پس اکنون یک افتخار و رضایت وجود دارد که باعث شدیم بیماران بتوانند از این مولکول استفاده کنند و در زندگی و بدنشان احساس بهتری داشته باشند. اکنون ژیل گوسلن به آینده می‌اندیشد. او در حال مطالعه و بسط داروهای جدید علیه بیماری هپاتیت س است.Youtube http://www.youtube.com/euronewspe Facebook http://www.facebook.com/euronews.peTwitter http://twitter.com/euronews

Loading

Loading

Loading

Loading

Loading

Working

Loading playlists

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *