درمان نيش پشه دراكولا

خواص دارویی و گیاهی

فروردین ۱۷, ۱۳۹۶پرهیزات, درمان بیماری, سلامتی, نکات سلامتی ۶

در میان حشرات مزاحم و مشکل ساز در شمال کشورمان، حشره دراکولا سابقه درخشانی دارد. مردم در گیلان آن را دراکولا می خوانند و در مازندران به آن بند می گویند. اما علمی حشره، پدروس می باشد. مجله سلامتی راستینه، در این فرصت شما را با این گزنده بالفطره آشنا خواهد کرد.



حشره دراکولا نارنجی، با شکم و انتهای تیره، ظاهری شبیه سوسک و مورچه دارد و به رطوبت علاقه مند است. خطر قرار گرفتن در معرض این حشره در مناطق شمال و به ویژه در فصل تابستان که جمعیت و رطوبت هوا بالاست، بالاتر می رود.

راه رفتن حشره دراکولا روی پوست، باعث زخم های بسیار عمیق و دردناک می شود. این حشره به سلطان حشرات مناطق گرم و مرطوب معروف است. به واسطه ی سمی که در بدن خود دارد فاقد دشمن طبیعی است و حتی پرندگان نیز از خوردن آن خودداری می کنند.

حشره دراکولا به محض تحریک، با ترشح سم بر پوست بدن انسان، باعث بروز تاول های شدید همراه با درد، سوزش و خارش می شود. بهبود تاول های ناشی از سم این حشره، درمان خاصی ندارد و تنها باید با مواد ضد عفونی کننده، زمان بهبود ۱۰ روزه ی آن را تحمل کرد. به طور معمول، فعالیت این حشرات درهنگام غروب آفتاب رخ می دهد چراکه از نور آفتاب گریزانند.



دراکولاها نه نیش می زنند و نه گاز می گیرند بلکه این موجودات ترکیبات سمی و محرکی به پدرین ترشح می کنند که باعث ایجاد زخم های پوستی و چشمی می شود. پدرین یک ماده سمی است که باعث ایجاد صدمات بافتی، نکروز و تاول می شود. این سم اگر در تماس با پوست بدن قرار گیرد، لایه سطحی پوست را تخریب می کند. علائم این تخریب به صورت قرمز شدن موضعی، جوش های کوچک همراه با خارش و در انتها ورقه ورقه شدن و پوسته پوسته شدن پوست است که هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد و عارضه بعد از مدتی، خود به خود خوب می شود.

التهاب پوستی ایجاد شده به صورت ناگهانی ظاهر می شود و له شدن حشره روی پوست و یا خاراندن پوست ناحیه سبب انتشار سم و تشدید زخم های روی پوست خواهد شد. سم پدرین در صورت تماس با چشم باعث ایجاد التهاب ملتحمه چشم شده و در موارد نادری ممکن است باعث کوری شود.

واکنش ها در آغاز به صورت کهیر است که پوشیده از تاول های کوچک و جدا از هم می باشد.



تنها کاری که می توان برای تخفیف عارضه انجام داد و طول دوره عارضه را کم کرد این است که در ساعات ابتدایی ایجاد عارضه با آب و صابون معمولی محل زخم را شستشو دهیم. تکرار این عمل در بهبود زخم ها بسیار مفید بوده و باعث کاهش شدت علائم و طول دوره درمان می شود.

با تمیز نگه داشتن محل عارضه می توان از بروز مشکلات ثانویه از جمله عفونت های باکتریایی جلوگیری کرد. باید توجه داشت هرچه پوست مرطوب تر باشد، شدت عارضه خواهد بود.



جهت درمان سم این حشره هیچ پادزهر اختصاصی وجود ندارد. تجویز آنتی هیستامین ها و کورتون ها تغییر خاصی در روند درمان بیمار ندارد فقط باید مراقب بود تا زخم دچار عفونت ثانویه نشود. به طور تجربی ثابت شده است استعمال الکل سفید روی موضع آلوده به سم حشره دراکولا، یا بر روی زخم ها می تواند درکاهش علائم موثر باشد.



در مسافرت به شمال کشور، از آویختن لباس هایمان بر روی درختان در پارک ها و جنگل خودداری کنیم. حشرات داخل ساختمان را، با استفاده از حشره کش ها دور کنیم.یادآور می شویم حشره دراکولا به نور مهتابی بسیار گرایش دارد بنابراین با نصب توری روی پنجره ها، از ورود آنها جلوگیری کنیم. باید دانست نگهداری حیوانات خانگی، باعث تجمع حشره دراکولا می شود بنابراین نگهداری حیوانات با رعایت بهداشت آن ها باشد.


منبع: راستینه

فروردین ۰۵, ۱۳۹۶

در مورد درمان نیش این حشره بهترین راهی که سریع جواب میدهد و من خودم بارها امتحان کرده‌ام استفاده از یخ و گلاب است به این صورت که دستمال کاغذی را تا کرده و به اندازه های دل خواه معمولاً به اندازه جای گزش در آورده و سپس به گلاب آغشته نموده و مدت پانزده تا بیست دقیقه در فریزر میگذاریم تا یخ ببنددو بعد آنرا روی زخم میگذاریم ،این کار را مدام تکرار کرده و صبر به خرج دهید بعد از چند ساعت آثار بهبودی نمایان میشود البته اگر در مراحل اولیه متوجه شده و از این روش استفاده کنید قسمت آسیب دیده سریعاً بهبود می‌یابد و متعاقباً هر چه دیرتر متوجه شوید نتیجه بهبودی دیرتر حاصل میشود کلاً بهترین و در دسترس ترین روش ممکن ،همین روش است.

به خدا

سلام

من خودم ساکن شمال هستم برای درمان زخم های ناشی از حشره دارکولا باید زخم هارا با آب و صابون شست و بعد از خشک شدن بر روی زخم گلاب مالیده شود.
اگر در ساعت های اولیه نیش خوردن الکل بزنید رشد زخم متوقف می شود.
این زخم ها معمولا با خارش های وحشتناکی همراه است که باید از خارش دادن اجتناب کنید و گوجه محلی هم برای کم شدن خارش بسیار موثر است.
در ضمن از خوردن غذاهای با مزاج گرم خودداری کنید

با تشکر از اطلاعاتی که در اختیار کاربران ما قرار دادید.

با سلام
در مورد حشراتى كه در قسمت گوش فعاليت ميكنند محصولي را ساخته ام كه بدون كمترين زحمت وبا قرار گيرى در قسمت بالاى گوش از تمام اقدامات آنها جلوگيري نموده و به اين معضل و آزار پايان ميدهد .

سلام گردن من رو هم نیش زده و الان بعد از ۲۰ روز اون قسمت پوست زبر شده وقرمز مونده چیکار کنم

سلام ایادرکولازدنی جاش شدیددردمیکنه؟

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهریور ۰۴, ۱۳۹۷ ۰

شهریور ۰۵, ۱۳۹۷

شهریور ۰۵, ۱۳۹۷

شهریور ۰۴, ۱۳۹۷

شهریور ۰۴, ۱۳۹۷

آبان ۰۷, ۱۳۹۵

فروردین ۱۷, ۱۳۹۶

دی ۰۹, ۱۳۹۶

اسفند ۰۵, ۱۳۹۶

شهریور ۰۵, ۱۳۹۷

شهریور ۰۵, ۱۳۹۷

شهریور ۰۴, ۱۳۹۷

شهریور ۰۴, ۱۳۹۷

شهریور ۰۴, ۱۳۹۷

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

به گزارش صدای پزشکان به نقل از تسنیم، دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو در زمینه خطرات گزش حشره دراکولا در مناطق شمال ایران، اظهار کرد: حشره دراکولا کاملاً شبیه مورچه و کمی بلندتر و کشیده‌تر است و بدنش به‌طور یک در میان به رنگ سیاه و مایل به قهوه‌ای است.

وی افزود: حشره دراکولا نه نیش می‌زند و نه گاز می‌گیرد بلکه ترکیبات سمی و محرکی را ترشح می‌کند که باعث ایجاد زخم در محل عبور خود از روی پوست شده و منجر به صدمات بافتی، زخم و تاول می‌شود.

به‌منش در خصوص نشانه‌های ترشح ناشی از حشره دراکولا بر روی بدن، بیان کرد: ترکیبات سمی و محرک ترشحات این حشره روی پوست ایجاد قرمزی به همراه تاول و یا جوش‌های کوچک همراه با خارش می نماید که در انتها ورقه ورقه و پوسته می شود.

وی گفت: با وجود آنکه این حشره نیش نمی‌زند و فاقد گزیدگی است اما زخم ناشی از سم حشره، آزار دهنده است.

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم عنوان کرد: این حشره در نقاط شمالی ایران و در فصل تابستان با شروع گرمای هوا شیوع پیدا می‌کند. محلی حشره « بند» است و مسیر حرکت حشره یا موضعی که آغشته به سم و ترشحات حشره می‌شود و اغلب در نواحی سر، صورت و یا دست است.

وی ادامه داد: در هنگام توقف در فضای آزاد لباس آستین دار بپوشید و موقع خواب از پشه بند و وسایل دورکننده حشره استفاده کنید.

به‌منش گفت: از کشتن حشره بر روی پوست باید جداً خودداری شود. گرچه زخم ناشی از سم این حشره خودبخود بهبود می‌یابد ولی می‌تواند بسیار آزادهنده و همراه با درد باشد.

وی در خصوص اقدامات و کمک‌های اولیه در گزارش دراکولا بیان کرد: درمان قطعی برای سم حشره دراکولا یا بند وجود ندارد و عارضه بعد از مدتی خودبخود خوب می‌شود.

به گزارش سازمان غذا و دارو – به‌منش گفت: له شدن حشره دراکولا یا بند روی پوست و یا خاراندن پوست سبب انتشار سم و تشدید زخم‌های روی پوست خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای تخفیف عارضه پوستی سم حشره دارکولا، می‌توان در ساعات ابتدایی با آب و صابون معمولی محل عارضه را شستشو داد و با الکل سفید ضدعفونی و سپس خشک کرد.

به‌منش خاطرنشان کرد: با تمیز نگه داشتن محل  عارضه می‌توان از بروز مشکلات ثانویه از جمله عفونت‌های باکتریایی جلوگیری کرد همچنین هرچه پوست مرطوب‌تر باشد شدت عارضه است.

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دکتر هاشمی لطفا آدرس اشتباه ندهید: طوفان پیش رو نتیجه عملکرد شماست نه تحریم ها!

دکتر هاشمی در ابتدای این هفته با سخنانی درباره تحریمها پس از مدتی سکوت، بار دیگر در راس اخبار قرار گرفت. او در مورد تحریمها گفت: “طوفانی نزدیک می‌شود و باید آمادگی داشته باشیماعتقاد ندارم که مدیران را در غفلت

امیرافراز فلاح

Medvoice یا صدای پزشکان ایران رسانه ای است که در سال ۱۳۹۳ با همکاری جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته پزشکی و با هدف اطلاع رسانی موثر، تحلیل سیاست ها و پیگیری مطالبات این صنف تشکیل شد. این رسانه غیر دولتی می کوشد تا با حفظ استقلال خود، صدایی برای جامعه پزشکی ایران باشد.اساس تشکیل این رسانه بر این تحلیل استوار بود که به نظر می رسید رسانه ای موثر که در عین اطلاع رسانی بتواند نقش منقد سیاستهای اجرایی در نظام سلامت را داشته باشد، خالی است. به عبارت دیگر، پزشکان از داشتن رسانه ای مختص به خود که بتواند همزمان، مطرح کننده خواسته های آنها و منتقد سیاست های موجود باشد، محروم اند. از این گذشته با توجه به تبلیغات منفی که این روزها علیه این قشر از جامعه به راه افتاده، وجود فضایی برای طرح کمبودها و طرح نقد از درون، بر ضعف های موجود در میان پزشکان، ضروری به نظر می رسید. بنابر این ما بر آن شدیم تا پایه گذار رسانه ای باشیم که هر دانشجوی پزشکی و یا هر پزشک برای آگاه شدن از آنچه بر او می گذرد به ما اعتماد کند و با مراجعه به ما، نه تنها از آنچه گذشته مطلع شود بلکه این رسانه را فضایی بداند برای طرح ایده ها و نقدهایش. به امید آنکه بتوانیم به راستی صدایی باشیم برای پزشکان این مرز و بوم.

© 214. Created by Meks. Powered by WordPress.

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان غذا و دارو، یسنا به‌منش، افزود: حشره دراکولا کاملا شبیه مورچه و کمی بلندتر و کشیده‌تر است و بدنش به‌طور یک درمیان به رنگ سیاه و مایل به قهوه‌ای است.وی اضافه کرد: حشره دراکولا نیش نمی‌زند و گاز نمی‌گیرد بلکه ترکیبات سمی و محرکی را ترشح می‌کند که باعث ایجاد زخم در محل عبور خود از روی پوست شده و منجر به صدمات بافتی، زخم و تاول می‌شود.وی درباره نشانه های ترشح ناشی از حشره دراکولا بر روی بدن، گفت: ترکیبات سمی و محرک ترشحات این حشره روی پوست ایجاد قرمزی به همراه تاول یا جوش‌های کوچک همراه با خارش می کند که در انتها ورقه ورقه و پوسته می شود.دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو ادامه داد: با وجود آنکه این حشره نیش نمی زند و فاقد گزیدگی است اما زخم ناشی از سم حشره، آزاردهنده است.به منش افزود: این حشره در نقاط شمالی ایران زندگی کرده و در فصل تابستان با شروع گرمای هوا شیوع پیدا می‌کند. محلی حشره « بند» است و مسیر حرکت حشره یا موضعی که آغشته به سم و ترشحات حشره می‌شود و اغلب در نواحی سر، صورت و یا دست است.وی به مسافران مناطق شمال کشور توصیه کرد تا هنگام توقف در فضای آزاد لباس آستین دار بپوشند و موقع خواب از پشه بند و وسایل دورکننده حشره استفاده کنید.به منش تاکید کرد: از کشتن حشره بر روی پوست باید جدا خودداری شود. اگرچه زخم ناشی از سم این حشره خودبخود بهبود می‌یابد ولی می‌تواند بسیار آزاردهنده و همراه با درد باشد.دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو درباره اقدامات و کمک‌های اولیه برای گزش دراکولا گفت: درمان قطعی برای سم حشره دراکولا یا بند وجود ندارد و عارضه بعد از مدتی خودبخود خوب می‌شود.وی افزود: له شدن حشره دراکولا یا بند روی پوست یا خاراندن پوست، موجب انتشار سم و تشدید زخم‌های روی پوست خواهد شد.به منش افزود: برای کاهش عارضه پوستی سم حشره دارکولا، می‌توان در ساعات ابتدایی با آب و صابون معمولی محل عارضه را شستشو داد و با الکل سفید، ضدعفونی و سپس خشک کرد.به گفته وی، با تمیز نگه داشتن محل عارضه می‌توان از بروز مشکلات ثانویه از جمله عفونت‌های باکتریایی جلوگیری کرد همچنین هرچه پوست مرطوب‌تر باشد شدت عارضه است.اجتمام**9185**1569**دریافت کننده: سادات حسینی خواه **انتشار: علی حبیبیبرای آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا: @irnaej https://t.me/irnaej

اجتماعی

بهزیستی

دراکولا

سم

ارتباط با سردبیر newsroom@irna.ir

تماس بی واسطه با مسئولین

بالای صفحه

خبر گزاری جمهوری اسلامی       پست الکترونیک : irna@irna.ir

© کلیه حقوق این سایت متعلق به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *