درمان زخم سقف دهان کودکان

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

برفک دهان در اکثر کودکان دیده می شود

 

درمان زخم سقف دهان کودکان

 گاهی در دهان کودکان زخم هایی پدید می آیند که برای مادرها نگرانی ایجاد می کند. زخم های دهانی کودکان ممکن است به دلیل ضربه یا وجود بیماری به وجود آیند. البته این زخم ها برخلاف زخم های داخل دهان بزرگسالان کمتر جدی هستند ولی به بررسی نیاز دارند. ضایعات داخل دهان کودکان به دو دسته تقسیم می شوند؛ ضایعاتی که بیماری نیستند و ضایعاتی که بیماری محسوب می شوند.4 ضایعه ای که بیماری محسوب نمی شوند.1-خراش زبان کودک: وقتی دندان های قسمت جلویی فک پایین از لثه خارج می شود، ممکن است تیزی دندان باعث ایجاد خراش و زخم هایی زیر زبان شود. چنین زخم هایی طبیعی هستند و خودبخود هم برطرف می شوند.

 

2- کیست های رویشی: وقتی دندان در حال رویش است، معمولا حالت خون مردگی در سطح لثه اتفاق می افتد که به آن کیست رویشی می گویند. کیست های رویشی بیماری نیستند، عوارض خاصی ندارند و فقط ممکن است خونریزی کمی ایجاد کنند. کیست های رویشی در دندان های خلفی (عقبی) مانند دندان های آسیا رخ می دهد.

3-برخی از درمان های دندانپزشکی: در اثر انجام اعمال دندان پزشکی و بی حس کردن بخشی از دهان هم ممکن است آسیب در دهان کودک ایجاد شود. تزریق ماده بی حسی باعث می شود کودک ناخواسته بخشی از مخاط دهان بی حس شده را بجود. زخم هایی که در اثر جویدن به جود می آیند، بدشکل هستند و معمولا تا 2 هفته باعث آزاد کودک می شوند.

 

4- آسیب به بافت نرم: کودکان در حال جنب و جوش هستند و احتمال ضربه خوردن به دهانشان وجود دارد. ضربه هم گاهی باعث صدمه دیدن بافت مخاط نرم دهان کودک می شود.

5 ضایعه ای که بیماری محسوب می شوند1- التهاب لثه: بیماری ژنژیویت یا التهاب لثه، به دلیل رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان در کودک اتفاق می افتد. ژنژیویت باعث خونریزی لثه می شود. آموزش کودکان برای مسواک زدن و  استفاده از نخ دندان جلوی بروز این بیماری را می گیرد. البته کمبود شدید ویتامین C که کمتر در کودکان کشور ما دیده می شود هم باعث ژنژیویت می شود، اما در این کودکان خونریزی بدون دلیل از لثه وجود دارد.2- عفونت های ویروسی: عفونت های ویروسی نیز ممکن است باعث زخم در دهان کودکان شود. ویروس هرپس یا تبخال علاوه بر اینکه روی لب ها به طور شایع دیده می شود، داخل دهان نیز ایجاد می شوند. زخم ها به داروی خاصی نیاز ندارند و در طول یک یا دو هفته از بین می روند ولی به مراقبت نیاز دارند چون اگر از عفونت ویروسی ایجاد شده به خوبی مراقبت نشود، ممکن است به عفونت باکتریایی تبدیل شود. 

 آفت دهان ، رایج ترین نوع زخم در دهان است

 

 3- عفونت های دندان: اگر عفونت دندان کودک زود درمان نشود و به صورت مزمن درآید، به صورت چرک از مخاط اطراف دندان خراب خارج می شود که باعث التهاب و زخم خواهدشد. همچنین زخم باعث ایجاد فیستول (حفره)، کیست و آبسه در دهان می شود. کیست یا فیستول با درمان دندان خراب برطرف می شود.

4-جویدن لب و مخاط دهان: جویدن لب و مخاط دهان (گونه) در کودکانی که استرس دارند، دچار براکسیسم (دندان قروچه) هستند یا دندان های رتبی دارند، دیده می شود. جویدن مخاط هم با عث خونریزی و ایجاد زخم می شود.

 

5- عفونت های قارچی: عفونت شایع قارچی در دهان کودکان از نوع کاندیدیا آلبیکانس است. کاندیدیا ممکن است در همان دوران نوزادی و هنگام خروج کودک از کانال زایمانی به وجود آید (برفک داخل دهان نوزاد ظرف مدت 7 تا 1 روز برطرف می شود) خشکی دهان کودک نیز باعث رشد عفونت قارچی کاندیدیا در دهان و ایجاد برفک داخل دهان کودک می شود.برفک به شکل ضایعات سفید پنیری شکل داخل دهان است که به راحتی هم کنده نمی شود. همچنین استرس، کاهش قوای سیستم ایمنی بدن، آلرژی های فصلی و سوءتغذیه نیز عوامل مهمی هستند که باعث خشکی دهان می شوند و محیط دهان را برای رشد و تکثیر قارچ ها مناسب می کنند. 

مسواک زدن و  استفاده از نخ دندان جلوی بروز  زخم های دهانی را می گیرد

 

درمان خانگی و پیشگیری های اولیه از زخم های دهانی کودک• از ایجاد آسیب در داخل دهان جلوگیری کنید، زیرا این آسیب می تواند نقطه شروع ایجاد زخم های آفتی باشد.

• از خوردن غذاهای ترش و سخت همچون برخی بیسکویت های سفت، چیپس سیب زمینی، و شیرینی های سفت اجتناب کنید.

• از مسواک زدن شدید بپرهیزید! شدت زیاد در مسواک زدن می تواند به لثه ها و مخاط دهان آسیب برساند و باعث ایجاد زخم های آفتی شود.

•از خمیردندان های حاوی سدیم لوریل سولفات که امولسیون کننده ای است که به خمیردندان ها اضافه می شود استفاده نکنید.

•  از استرس دوری کنید.

•  از غذاهای آلرژیک همچون شکلات، پرتقال، آجیل و گوجه فرنگی دوری کنید.•  دستورالعمل بهداشت دهانی باید در طول دوره قبل از تولد توسط مادر اجرا شود. اهمیت حفظ یک سطح مناسب از بهداشت دهانی نمی تواند به عنوان یک مسئله بی اهمیت تلقی شود. در این رابطه بهداشت دهانی مادر می تواند بر وزن نوزاد و نیز سلامت دهانی وی تاثیر گذارد.

 

•  مادران باید دقت کنند تا به کودک خوراکی های شیرین ندهند چون شرینی زمینه را برای رشد قارچ در دهان مهیا می کند. همچنین شیشه شیر کودک را نیز باید به دقت شست. یکی از راه ها برای ضدعفونی کردن شیشه شیر، 2دقیقه جوشاندن شیشه در آب است. البته نوک پستان مادر نیز باید تمیز باشد چون هنگام شیردادن نوک پستان نیز به قارچ آلوده می شود. بنابراین بهتر است نوک پستان با محلول های ضدقارچ تمیز شود.

 

دهان یک کودک دارای میلیون ها باکتری است که شامل باکتری واگیردار استرپتوکوکوس موتانس است. این باکتری منشا ایجاد بیماری در دهان است. در عمل هنگامی که والدین قاشق غذای کودک را در دهان خود قرار می دهند، این باکتری از دهان والدین به دهان کودک منتقل می شود و دندان کودک را آلوده می کند. این فرآیند ممکن است حتی در یازده ماهگی پس از تولد کودک نیز اتفاق افتد. خطر ابتلای کودک به بیماری های دندان زمانی افزایش پیدا می کند که مادر خود دارای مشکلات دهان و دندان باشد.

در گذشته کودکان تنها زمانی به دندان پزشک مراجعه می کردند که یک مشکل جدی برای آنها پیش آمده باشد. این روش برخورد دیر موقع و انفعالی دیگر برای حفظ سلامتی کودک مناسب نیست. در حال حاضر مراقبت از سلامت دهانی کودک از مسائلی است که باید حتی در طول دوره ای که دندان ها در دهان کودک شکل می گیرند نیز مورد توجه قرار گیرد.

توجه داشته باشید که رخم های آفتی کوچک اگرچه در موارد برای شما و کودک دلبندتان دردسرساز نیستند، ولی در بعضی مواقع می توانند نشانه ی ابتلا به بیماری های جدی تری باشند. به همین دلیل بهتر است که در صورت تداوم آنها جهت درمان به دندان پزشک مراجعه کنید.

 

گردآوری:بخش کودکان بیتوته

 

منبع:

salamat.ir

tehrandentalclinic.com

درمان زخم سقف دهان کودکان

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

پنیر لبنه ، دارای طعمی تند، خامه ای و فوق‌ العاده مغذی است و یک جزء ضروری مورد استفاده در غذاهای خاورمیانه برای هزاران سال است. در واقع، در برخی از مناطق، این پنیر را میتوان در هر چیزی پیدا کرد، از پیش غذا و دسر گرفته تا چیزهای دیگر. نه تنها دارای تنوع زیادی است بلکه با چند دستور ساده، می توانید آن را در آشپزخانه خود تهیه کنید. این پنیر، همچنین در لیست غذاهای پروبیوتیک قرار می گیرد که برای سلامتی روده مفید

در مورد لیپوساکشن چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید فرق این روش با تامی تاک چیست؟ هر دو روش به برگرداندن زیبایی شکم پس از بارداری یا کاهش وزن زیاد، کمک می کنند. ولی آیا اطلاع دارید که کدام یک بهتر چربی های اضافی شکم را خارج می کنند؟ با عوارض آنها آشنایی دارید؟ آیا میتوان هر دو روش را با هم مورد استفاده قرار داد؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام به بررسی دو تکنیک لیپوساکشن و تامی تاک می پردازیم. لیپوساکشن شکم

در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام می خواهیم به بررسی راه های درمان خانگی افتادگی و شل شدن پوست ، بپردازیم. همه دوست دارند پوست زیبایی داشته باشند. با این حال، زمان می گذرد و ما نمی توانیم علائم پیری را تغییر دهیم. پیری بیش از حد، بر پوست ما تاثیر می گذارد. به عبارت دیگر، هنگامی که وارد روند سالخوردگی خود می شوید، پوست شما به دلیل کاهش تولید کلاژن، انعطاف پذیری خود را از دست خواهد داد.در نتیجه،

زخم اثنی عشر که به عنوان زخم معده نیز شناخته می شود، شامل یک زخم بر روی پوشش داخلی معده یا اثنی عشر (ابتدای روده کوچک) است. زخم های دردناکی روی سطح معده وجود دارند و می توانند تاثیر بدی بر روی معده و روده کوچک شما داشته باشند. این مشکل به دلیل عدم تعادل آنزیم های گوارشی اتفاق می افتد. این ضایعات زمانی رخ می دهد که پوشش معده، دوازدهه و بافت زیرین، بدون محافظ باقی می مانند. زخم معده چهار برابر از

نوتروپنی چیست؟ در مورد این عارضه چقدر اطلاعات دارید؟ آیا نوتروپنی نوعی بیماری محسوب می شود یا فقط شرایطی است که می تواند باعث بروز بیماری شود؟ علائم نوتروپنی چیست و چگونه باعث بروز مشکل می شود؟ آیا می دانید چگونه میتوان از این عارضه پیشگیری کرد و یا آن را تشخیص داد؟ در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام می خواهیم به بررسی نوتروپنی بپردازیم. نوتروپنی چیست؟ نوتروپنی زمانی رخ می ‌دهد که تعداد نوتروفیل بسیار کمی دارید. نوتروفیل نوعی سلول‌ خونی

درمان زخم سقف دهان کودکان

با داروی تراوادا (Truvada) آشنایی دارید؟ شاید شما هم شنیده باشید که افرادی که ایدز دارند، قبل از داشتن رابطه جنسی این دارو را مصرف می کنند تا

هتل الماس مشهد  ، هتل پنج ستاره مشهد است که با معماری فضای داخلی به صورت خاص مورد توجه سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت.   هتل الماس مشهد

روغن سیاه دانه از دانه های این گیاه پرخاصیت که با های گوناگونی مثل سیاه تخمه، سنوخ سیاه، شونیز، کمون هندی و شناخته می شود، بدست می

وقتی نوبت به بهبود حافظه و یادگیری می‌ رسد، تحقیقات اخیر در این باره نشان می دهند که مشارکت مکمل Alpha GPC می تواند بسیار سودمند باشد. به

رژیم غذایی کتوژنیک یک بره رژیم غذایی با کربوهیدرات کم است که به بسیاری از زنان و مردان کمک کرده است تا ظرف پنج هفته 15-18 پوند از

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

این مقاله بسیار مهم در مورد علت تورم سقف دهان است. برای کسب اطلاعات با کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی تاج در تماس باشید. در این کلینیک شبانه روزی مجهز خدمات دیگری نظیر دندانپزشکی کودکان ، ایمپلنت ، ونیر و ارتودنسی نیز ارائه می شود. سقف دهان شامل یک صفحه ی استخوانی در جلو و یک قسمت غیر استخوانی در پشت است. با هم، این ها به عنوان یک مانع بین حفره دهانی و بینی عمل می کنند. با گذشت زمان، سقف دهان ممکن است متورم شود. تورم بر روی سقف دهان ممکن است به علت چند علت بالقوه باشد، که آنها با حداقل درمان حل می شود. در موارد کمتر رایج، تورم ممکن است به علت شرایط جدی تر باشد.

سایر علائم ممکن است همراه با تورم باشد:

در مورد علل احتمالی تورم روی سقف دهان مطالعه کنید.

علت تورم سقف دهان

طیف وسیعی از شرایط می تواند سقف متورم دهان را ایجاد کند، از جمله:

درمان زخم سقف دهان کودکان

اغلب زخم های دهان، مانند زخم های دهلیزی و زخم های سرد، بر روی لثه ها، گونه ها یا لب ها ظاهر می شود. در برخی موارد ممکن است بر روی سقف دهان ظاهر شود.

زخم ها می توانند باعث درد، تورم و ورم شوند. در بعضی از افراد ممکن است درد و تورم قبل از درد ظاهر شوند.

یکی از شایع ترین علل تورم بر روی سقف دهان آسیب یا آسیب تروما است. برخی از شایع ترین علل تروما عبارتند از:

علت تورم سقف دهان

از دست دادن آب بدن می تواند تورم روی سقف دهان ایجاد کند. از دست دادن آب بدن می تواند باعث ایجاد خشکی دهان شود، در صورتی که فرد اقدامات لازم برای از بین بردن این وضعیت را نداشته باشد.

ایجاد یک مخاط در داخل یک کیست توده ای شکل می گیرد که در سقف دهان به موکوسیل ظاهر می شود. موکوسل ها معمولا بدون درد هستند و معمولا پس از یک آسیب جزئی مانند برش روی سقف دهان رخ می دهند.

علت تورم سقف دهان

آنها معمولا به درمان نیاز ندارند و ممکن است خودشان را پشت سر بگذارند. اگر یک فرد دارای موکوسل است که به ویژه بزرگ است و یا تمایل به تکرار دارد، پزشک می تواند با خیال راحت آن را تخلیه کند.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) مسئول تشکیل پاپیلومهای سنگی است. پاپیلومهای اسکاموسی توده های غیرانسانی هستند که می توانند روی سقف دهان ایجاد کنند.

این توده ها معمولا باعث درد نمی شوند. با این حال، هنگامی که کشف و تشخیص داده شود، مردم باید آنها را درمان کنند. ممکن است پزشک ممکن است نیاز به عمل جراحی برای حذف آن داشته باشد.

علت تورم سقف دهان

به ندرت، یک سقف متورم دهان ممکن است به علت شرایط بیماری اولیه مانند سرطان دهان یا هپاتیت ویروسی باشد.

سرطان دهان غیرعادی است. به گفته انجمن سرطان آمریکا، حدود 51،54 نفر در ایالات متحده آمریکا تشخیص سرطان دهان در سال 218 دریافت خواهند کرد.

در اغلب موارد، یک فرد می تواند سقف متورم دهان را در خانه درمان کند یا منتظر بماند تا خود را درمان کند. آسیب های عادی مانند سوختگی ناشی از نوشیدنی گرم، معمولا طی چند روز بهبود می یابند.

زخم های خفیف یا زخم های زیاد معمولا به خودی خود می افتند. در بعضی موارد ممکن است فرد برای استفاده از داروها به کاهش فرکانس یا شدت زخم های سرد احتیاج داشته باشد.

در موارد کمبود آب و یا عدم تعادل الکترولیتی، مردم می توانند مصرف مایع خود را افزایش دهند. بهتر است نوشیدنی های غیر الکلی مانند آب و چای گیاهی را بنوشید.

علت تورم سقف دهان

اگر الکترولیت ها خیلی کم باشند، ممکن است فرد نوشیدن یک نوشیدنی ورزشی یا آب را برای کمک به بازگرداندن تعادل ببیند.

در مواردی که یک فرد مبتلا به بیماری است، آنها باید از یک دندانپزشک کمک بگیرند. گزینه های درمان سرطان می تواند شامل جراحی، اشعه یا شیمی درمانی باشد.

دیگر مقالات مفید کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی تاج :

ونیر

فواید نخ دندان برای لثه ها و سلامت دندان

بروکسیسم شبانه چیست؟

قبل از خواب مسواک بزنیم یا نه؟

نقش دنتین در دندان چیست؟

جهت رزرو نوبت در کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید

برای مشاهده سایر مقالات کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید

تلفن : ۴۴۴۴۴۱۰۳ – ۴۴۸۹۸۳۲۴ ( ۰۲۱ ) آدرس :جنت اباد مرکزی تقاطع نیایش ( چهار راه ایرانپارس) طبقه فوقانی بانک کوثر پلاک ۲ ساعت کاری : کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی تاج از ۹ صبح تا ۱۰ شب (روزهای جمعه و تعطیل از ساعت ۱۱ تا ۷ شب) : Info@tajdentalclinic.com

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

تلفن : ۴۴۴۴۴۱۰۳  – ۴۴۸۹۸۳۲۴  ( ۰۲۱ ) آدرس :جنت اباد مرکزی تقاطع نیایش ( چهار راه ایرانپارس) طبقه فوقانی بانک کوثر پلاک ۲ ساعت کاری : کلینیک دندانپزشکی تاج از 9 صبح تا 2 بامداد (روزهای جمعه و تعطیل از ساعت ۱۱ تا ۷ شب) : Info@tajdentalclinic.com

درمان زخم سقف دهان کودکان

کلینیک دندانپزشکی تاج در جنت آباد مرکزی تقاطع نیایش (چهارراه ایرانپارس) در شهر تهران واقع شده است. این مرکز با پشتوانه ای قوی از تجربه و تخصص همکاران دندانپزشک و متخصص و جمعی از اساتید ب دانشگاهی در انجام کلیه خدمات تخصصی و عمومی دندانپزشکی در خدمت شما بیماران می باشد .

تمامی حقوق این سایت محفوظ و مربوط به کلینیک دندان پزشکی تاج می باشد. Design By ModArt-Team1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *