مجازات بی حجاب در قرآن

مجازات بی حجاب در قرآن
مجازات بی حجاب در قرآن



مطالب داغ

مشاوره خانواده و سبک زندگی:

جایگاه خوش اخلاقی و مدارا در سبک زندگی اسلامی

علت خود ارضايی در مردان متاهل

مجازات بی حجاب در قرآن

احتلام زیاد در خواب

چگونه می‌توان از فشار روانی تجاوز به همسر خلاص شد!

رابطه نامشروع زن و سلب حضانت بچه، مهریه، نفقه

خواستگاری از دختر در ایام پس از فوت اقوام

رد كردن خواستگار خوب به امید خواستگار بهتر

نزديكي در دوران بارداري از نظر شرعي و پزشکی

توصیه برای مطالعه شما:

رفت و آمد با بی حجاب

فعال شدن بخش فوق عقل، هم آغوشی با خداوند است

توصیه هایی برای شب های قدر

گروهک خداپرستان سوسیالیست

توبه خاص و عام عرفانی چیست

خلقت انسان از آب جهنده

جواب نه شنیدن در خواستگاری و تلاش مجدد

احزاب سیاسی قبل از انقلاب اسلامی

مطالب تصادفی احکام:

اطلاع دادن به صاحب اثری که آثارش را بدون اجازه می فروشند

شرط تعلیم قرآن در قبال قرض

استخاره آنلاين با قرآن كريم

استفاده از طبل و سنج در مراسم عزاداری

حکم غسل توبه

حکم روزه بدون سحری

حکم نماز در سفر معصیتی که مسافر در راه توبه کند

واسطه سوم نجاست چیست

| فارسی | العربیة | اردو | English |

| تمامی حقوق شرعاً و قانوناً برای تیم هدانا محفوظ می باشد و نقل مطالب با ذكر منبع سبب امتنان است. © کپی رایت – هدانا HADANA.IR |



حجاب در اسلام هرگز اجباري نبوده و نيست

کاوه احمدی علی آبادی

حجاب چه در دوران پيامبر اسلام و چه در دوران پس از آن اجباري نبوده است. حجاب، نه از اصول دين و نه فروع دين و نه واجب است. نه حجاب، بلكه حجب و حياء از توصيه هاي ديني است، نه اجباري است و نه واجب است. آنچه توسط خداوند و در دين اسلام (با شريعت اسلام اشتباه نشود) واجب و ضروري نيست، در صورتي كه واجب و ضروري سازيم، حقي را ضايع كرده ايم و بدين سبب، ضد دين و ضد اسلام، و بنا بر سفارشات ديني در دنيا و آخرت بايد بابت آن مجازات شويم؛ چون حق ضايع شده مردم را حتي خداوند نيز اگر مردم نبخشند، نمي بخشد. اساساً چيزي كه واجب نشده يا تنها سفارش شده، بدين سبب است كه حقي را از ديگران ضايع مي سازد، از اين روي يا سخني از آن نرفته و يا حتي با وجود اخلاقي بودن، چون به حق مردم مربوط مي شود، اجبار و الزامي ندارد.

در دوران پيامبر همچنان كه خودتان نيز مي دانيد، كنيزان حجاب را اصلاً رعايت نمي كردند؛ چون در زمره حقوق فردي شان بوده و نه حقوق اجتماعي، از اين روي در آن دوران نگفتند كه بي حجابي زنان باعث فساد ديگران مي شود. حتي آياتي را كه مربوط به حجاب مي دانيد، معطوف به حجاب نيست، بلكه معطوف به حجب و حياست. از اين روي، از خبر داشتن خداوند نسبت به آنچه در درون دل ها مي گذرد، سخن رفته است: «به زنان مومن بگو دیدگان شان را فرو گذارند و ناموسشان را محفوظ بدارند و زینت شان را جز آنچه از آن آشکار است، آشکار نکنند، و روسری های شان را بر گریبان هایشان بیاندازند و زینت شان را آشکار نکنند…». سوره نور، بخشی از آیه 31. ببینید حتی می فرمايد، زینت هایشان را جز از آنچه آشکار است؛ یعنی چیزی که به زینت آرایی و جلب توجه مربوط نشود و خصایصی را که زنان به شکلی طبیعی دارند، شامل پوشش نمی شود! چون در دوران جاهلیت زنان زیورآلات مختلف و به شکلی افراطی برای جلب نظر مردان از خود آویزان می کردند، قرآن آن افراط را منع کرده است، نه زیبایی متعادل و حتی زیور متعادل-بلکه تنها افراط در زیورآلایی و جلب نظر- و گرنه زن یکی از زیبایی های خلقت خداست که نه تنها زیبایی های طبیعی او، بلکه حتی زیبایی ها و زیورآلاتی که در حد متعادل باشد، هیچ اشکالی ندارد. درست همچون بسیاری از سفارش های قرآنی و دینی که افراط در بسیاری از امور را نهی کرده است، نه انجام متعادل آن را. مثل نهی از اسراف و پرخوری و مصرف بی حساب و کتاب، اما خود مصرف و خوردن که نهی نشده و ضروری نیز هست. به عبارتی، حقیقت پشت آیات مذکور حجاب این است که یک زن نباید هویت و شخصیت اش را در حدهویت جنسی و جلب نظر مردان تقلیل دهد، بلکه او انسانی است که زیبایی و جلب نظر تنها بخشی از شخصیت اش را می سازد و نباید از اعتدال خارج شده و دچار افراط شود. جالب این که بسیاری از متشرعینی که بر حجاب اصرار و تأکید دارند، چون حقیقت آیه را نفهمیده اند، هویت زن را در حد جنسی، آن هم حتی همسر خود را در حد ارضای جنسی می بینند! وقتی می گویم، حقیقت پشت کلام خدا را باید فهمید، منظور اضافه کردن یک واژه-حقیقت- به همان تفاسیر سابقتان نیست، بلکه همچون مورد گذشته، درک نفس سخن کلام خداست.مجازات بی حجاب در قرآن

بايد جامعه صدر اسلام را بشناسيد. اين توضيح المسائل من در آوردي تان را كه شما را به افكار جاهليت اعراب 14 قرن پيش برگردانده، بياندازيد دور، و معرفت اسلامي تان را علمي كنيد، به جاي اين كه بخواهيد علم را اسلامي كنيد. در صدر اسلام، بسياري از امور دچار افراط و تفريط بودند. اسلام آمد و افراط و تفريط را برداشت و اعتدال را جايگزين كرد. در مورد حجاب، در حالي كه اعرب باديه نشين، نقاب زده و با پوشش خمار تمامي روي خود را مي گرفتند (يعني افراط همچون امروز)، زنان اعراب اعيان مكه و مدينه، با سينه هاي پر از زيورآلات و طلسم و غيره، سعي مي كردند، از زنانگي شان براي جلب نظر مردان استفاده كنند (تفريط، همچون كساني كه امروز هويت زن را در حد زنانگي تقليل مي دهند). اسلام آمد نقطه تعادلي را سفارش (نه اجبار) كرد، كه نه نقاب بزنند و با خمار سر و صورت شان بپوشانند و تنها انداختن بر گريبان كافي است، از اين روي گفت دستارشان را بر گريبان هايشان (نه مو، صورت و سر) بياندازند و نه از زيورآلات مبالغه آميز و اوراد، طلسم ها آويزان بر گردن استفاده كنند و شخصيت شان را در حد هويت جنسي تقليل ندهند، چون زنان نيز چون مردان، يك انسان اند و نه ابزاري براي استفاده آنان. حتي اصطلاح شنيدن صداي پاي زنان نيز كه ذكر شده، منظور صرف صداي پاي شان نيست، بلكه توصيف شخصيتي است كه با تلق و تلوق راه اندختن مي خواهند جلب نظر جنسي كنند؛ امري كه امروزه بسيار از مذهبيان متعصب با نقاب مي كنند و شده وسيله اي براي توجه بيشتر مردان! آن آياتي را نيز كه درخصوص حجاب زنان پيامبر آمده نيز بسياري از متعصبان، به عنوان پرده نشيني زنان تعبير كرده اند، باز بي توجهي به شأن نزول اش را نشان مي دهد. در آن دوران عده اي مي خواستند تعصبات و اجبارهاي جاهليت و غيرت عربي را باز در دين اسلام با عناويني ديني بازآفريني كنند كه آيات خداوند جلوي آنان را گرفت و به ايشان فهماند كه اگر كساني حتي چشم چراني مي كنند، از بيماريشان است و به جاي برخورد و تنبيه آنان، كساني كه ايمان دارند، حجب و حياي را رعايت كنند تا برساند كه وقاحت در نزد مومنان نيست، بلكه حجب و حيا اصل است و به جاي اجبار به ديگران بايد خود حجب و حيا را رعايت كنيد. تازه همان آيات، زيبايي طبيعي زنان را بلامانع مي داند و تنها افراط در زيور آلات را -كه برخي از حاج خانم ها زير حجاب، دستان شان پر از طلاست و اين مخالف سفارش خداست- نكوهش (نه اجبار) مي كند؛ حالا شما اين مجسمه هايي را كه مانكن مي ناميد، بابت انحناي بدن داراي اشكال مي دانيد! اسلام انحناي بدن زن كه جزو زيبايي طبيعي آن است، بدون اشكال مي داند و شما به يك مجسمه گير مي دهيد!؟! همين امروزه بسياري حتي اسم زنشان را نمي برند و آن را بد يا بي غيرتي تعبير مي كنند -مثلاً مي گويند حاج خانم يا منزل و غيره- در حالي كه پيامبر هم از زنان اش سخن مي گفت و هم از دوست داشتن شان و هم از زيبايي شان، تا به اعراب جاهليت بفهماند كه تعصبات و غيرت دوران جاهليت در 1400 سال پيش باطل است، چه رسد انسان قرن بيست و يك. اينك يك نگاهي به سر و وضع تان بياندازيد، در قرن بيست و يكم! شده ايد، بدتر از اعراب جاهلي 1400 سال پيش و همان حجاب افراطي را كه اسلام باطل كرده بود، اجباري كرده ايد و براي مردان هم شروط حجاب گذاشته ايد!؟ مسخره تر از آن، اصطلاح من درآوردي “بدحجابي” است كه اصلاً محلي از اعراب در دين ندارد. سر برآوردن ناگهاني اخبار درگيري فيزيكي به خاطر بدحجابي و حتي تجاوز – به خاطر حجاب تجاوز را سازماندهي مي كنند!؟ – كه پس از مدتي نيز مشخص شد، برخي از درگيري ها به خاطر حجاب نبوده، حكايت از كاري سازمان يافته از طرف متعصبان و جاهلاني است كه در رأس نهادهاي حكومتي و امنيتي قرار دارند و توطئه اي شيادانه براي ترساندن مردم كه آمران و عاملان شان نيز مشخص اند كه براي رعايت حجاب، فتواي خون صادر كردند و انسان ها را به شكل هيولا ديدند، كه احتمالاً چهره تعصب و جهل خودشان را در آينه ديده اند، اگر چشم بصيرت داشتند، مي فهميدند!؟ آنان به همراه كساني كه براي محدود كردن زنان به حجاب اجباري، تجاوز به ايشان را به سبب بي حجابي ذكر كردند، شريك جرم و ياور آن تجاوزكاران اند. فضاي مختلط نيز از احكام من درآوردي تعدادي روضه خوان است كه حرف هاي خوب اين و آن را بالاي منبر مي زنند، ولي چون كساني را كه بر مسند مي گذارند، از متعصب ترين انسان ها و بي سوادترين اند، پيداست كه آن حرف هاي خوب را نفهميده اند، و گرنه در عمل برخلاف گفتار، رفتار نمي كردند يا اين كه شياد اند و بنا به تعبير خداوند حتي پيامبران نيز نمي توانند شفاعت شيادان و فتنه گران كنند، چه رسد امامان و بيخود مظلوم نمايي هم نكنند كه عذري از ايشان پذيرفته نيست. مگر در خيابان، محل كار، مجلس و حتي منازل، فضاي زن و مردم تفكيك شده است؟ آنان مدام در اين فضاها همديگر را مي بينند و در دانشگاه نيز تفكيك جنسيتي خلاف اسلام است، چون سفارش اسلام نيست، بنابراين افراط است، ديني كه نيست هيچ، بلكه افراطي و به اين سبب، ضد دين است. مردم نيز نمي توانند چيزي را بخواهند كه به حقوق فردي ديگران مربوط است و افراطي را كه اسلام نكوهش كرده، تحت عنوان سفارش اسلامي، اجباري سازند!؟ اين كه هر كسي چه پوششي داشته باشد، در حوزه حقوق جمعي نيست، به همين سبب توسط اسلام حجاب واجب و الزامي شمرده نشده است. در اسلام، هر كس آزاد است كه چون كنيزكان صدر اسلام، يا اصلاً حجاب نداشته باشد، يا چون صدر اسلام، حجب و حيا، بدون پوشش سر و صورت داشته باشد و با وجود اين كه گذاشتن نقاب و افراط و تفريط در پوشش نكوهش شده، با وجود آن، باز اجباري نيستند و تنها توصيه اند و افراد آزاداند.

دكتر كاوه احمدي علي آبادي

دكتراي فلسفه و اديان از آمريكا

عضو هئيت علمي دانشگاه آبردين با رتبه پروفسوري

منبع:پژواک ایران

*راز پیروزی رعدآسای انقلابیون عراقی در استان های سنی نشین؛رهبری، فرماندهی و مدیریت میدانی [2014 Jul] *نقاب هاي دجال كبير انقلاب [2014 Jun] *وقتي مفسدان مبلغ دين خدا مي شوند!  [2014 Jun] *تحليلي بر رازهاي تداوم شكست اصلاح طلبان؛ ثمره والاس رقصيدن پنهاني با شيطان! [2014 May] *تحليلي بر انتخابات عراق؛ خوانش سناريوهاي پيش رو در عراق [2014 May] *مبارزات منفي و مثبت ايرانيان با رژيم كه تداوم دارد [2014 Apr] *تحليلي بر تحولات شتابان خاورميانه و شمال آفريقا؛در آستانه فوران توفاني ديگري در منطقه ايستاده ايم [2014 Apr] *همگام با سنفوني حقوق بشري بر ضد رژيم ايران؛ [2014 Apr] *حملات حقوق بشري به رژيم ايران بايد ادامه يابد؛ بي وقفه و پي در پي [2014 Apr] *در كوران بحران ها در اينجا و آنجا؛ [2014 Apr] *تحليلي بر انتخابات شهرداري هاي تركيه؛ پيروزي كه مي تواند فريبنده باشد! [2014 Apr] *سنفوني ايرانيان به هم مي پيوندد؟ [2014 Mar] *روسيه كريمه را تصاحب كرد، اما اوكراين را از دست داد! [2014 Mar] *چرا اسلامگرايان امروز بدتر از جاهلان صدر اسلام اند؟ [2014 Mar] *تحليلي بر شطرنج سناريوهاي پوتين-اوباما؛ از اوكراين تا سوريه [2014 Mar] *بحران كنوني اوكراين، نشان دهنده دورنماي ژئوپالتيك آينده؛ هنوز هيچ چيز از دست نرفته [2014 Mar] *تغيير و اصلاح در اينجا و آنجاي خاورميانه؛ [2014 Feb] *معاملات شيطاني؛ براي يك آرماگدون شيطاني  [2014 Feb] *خاورميانه به كدام سوي؟ مصالحه يا محاربه! [2014 Feb] *كردها به سوي كنفدراسيون به جاي تشكيل كشور يا تجزيه؛ [2014 Feb] *تحليلي بر انقلاب ها و جنبش هاي خاورميانه [2014 Jan] *ايران در سياست هايش در منطقه مي سوزد [2014 Jan] *شكست 9 دي پس از چهار سال [2014 Jan] *تحليلي بر چرخش پازل سوريه؛ با ريزش و تكميل توأمان [2013 Dec] *رنگين كمان جنبش هاي خاورميانه؛  [2013 Dec] *پرده اول: مرگ يك دستفروش [2013 Dec] *تحليلي از توافق ژنو تا مذاكرات ژنو 2 [2013 Dec] *ماندلا افسانه خود را گفت و زيست؛ [2013 Dec] *آن يك بمبي كه مي تواند تمام سيستم هاي دفاعي يك كشور را نابود كند، چيست؟ [2013 Dec] *سلاح هاي آينده؛ و آن آينده همين امروز است [2013 Nov] *سلاح هاي آينده؛ و آن آينده همين امروز است [2013 Nov] *تقويت زبان هاي مادري و گويش هاي محلي؛ [2013 Nov] *از شاه تا برژينسكي؛ شاه قرباني «فتنه بزرگ» [2013 Oct] *حركات صلح آميز در صفحه شطرنج خاورميانه [2013 Sep] *جنگ و صلح در اديان؛ چرا در سوريه مسئول ايم؟ [2013 Sep] *صلح طلبي به قيمت قتل عام همگان؟ يعني بگذاريم تا باز بكشند! [2013 Sep] *بخوان؛ تاريخ دروغ هاي شيرين يك ملت را! [2013 Aug] *در كوران قيام هاي خاورميانه؛ آيا صداي يكديگر را مي شنويد؟ [2013 Aug] *كودتا با تيمي امنيتي و نه نظامي [2013 Aug] *ديگر كافي است، اينك زمان اقداماتي عملي است [2013 Aug] *بهاييان و بابيان جزو اهل كتاب اند [2013 Aug] *ماندلا افسانه خود را گفت و زيست؛ و اين است ماندلا [2013 Aug] *تمام ابعاد شطرنج سوريه را دريابيم [2013 Jul] *چرخش بهار منطقه از ضد ديكتاتوري نظامي به ضد ديكتاتوري مذهبي [2013 Jul] *آن كسي كه بايد ثابت كند، اسلام و دموكراسي تضادي ندارند، اسلام گرايان اند؛ [2013 Jul] *جامعه مبتني بر “جنايات و مكافات” ايران؛ [2013 Jun] *جامعه مبتني بر “جنايات و مكافات” ايران؛ [2013 Jun] *دولت جديد پاكستان از تهديد تا فرصت؛ [2013 May] *چرا حق حاكميت از منظر ديني با انسان هاست [2013 Apr] *تكميل پازل پيروزي نهايي در سوريه [2013 Apr] *مسلمانان مسلماني ز سر گيريد؛ [2013 Apr] *قرن بيست و يكم عصر مرگ ايدئولوژي ها [2013 Apr] *در شبه جزيره كره چه مي گذرد؟ [2013 Apr] *اين يك رستاخيز است [2013 Mar] *اميدي براي كاتوليك ها [2013 Mar] *نماينده ايران بدون اين كه بداند، گزارش احمد شهيد را تأييد كرد [2013 Mar] *تحليلي بر بازي هاي شيطاني در خاورميانه!؟ [2013 Feb] *قواعد بازي در دنيا و منطقه اي را كه زندگي مي كنيم، بشناسيم [2013 Jan] *خاورميانه پيش از آرماگدون [2013 Jan] *آخرين تحولات در بهار عربي؛ عراق دوباره در بهار عربي برخاست [2012 Dec] *حقوق انساني و دموكراسي را در خاورميانه نمي شناسند! [2012 Dec] *افسانه ها را اين گونه واقعيت مي بخشند [2012 Nov] *چگونگي اقدامات رسمي و غيررسمي در خاورميانه؛ تداوم فرار شتابان از الگوي متحجر ايران [2012 Nov] *ستار بهشتي؛ از قهرمانان معنوي ما [2012 Nov] *خاورميانه پس از آخرين تحولات [2012 Nov] *چه موقع منجي ظهور مي كند؟! [2012 Oct] *نبرد با اشباح در جنگ جهاني دوم [2012 Oct] *به سوی ژئوپولتیکی چند قطبی در خاورمیانه [2012 Sep] *تحلیلی از کنفرانس غیرمتعهدها- مقامات ایران، منزوی حتی در پایتخت خود!  [2012 Sep] *چرا دموكراسي در جهان سوم تنها با نظام جمهوري شدني است [2012 Aug] *گرداب سوريه عميق تر مي شود [2012 Jul] *دانشگاه قرن هاست كه كابوس متعصبان و سطحي انديشان ديني بوده است [2012 Jul] *رژيم فاسد به مثابه “شخصيت حقوقي”  [2012 Jun] *قيامي جهاني كه از ايران آغاز شد [2012 Jun] *جاه طلبي معنوي خطرناك ترين فريب عالمان [2012 Jun] *امروز نياز به تفكري استراتژيك به جاي تفكر نظامي [2012 May] *جنايتكاران هم مي ميرند! [2012 May] *حكم قتل براي ارتداد در صدر اسلام نيست [2012 May] *كمپين هاي بين المللي جنبش ها گسترش يابد [2012 May] *از نفرين فرعون تا نفرين مادران عزادار [2012 May] *روضه خوان هاي ايران چه خوابي براي عراق ديده اند؟ [2012 Apr] *سخنان كسي كه مي پندارد، عيار عوام فريبي دست اش است! [2012 Apr] *شخصيت يك دين چيست؟ شخصيت ديني خود را بشناسيم [2012 Apr] *هر كشوري سود يا ضرر تفكرات حاكمان اش را مي برد [2012 Apr] *در صفحه شطرنج ايران چه مي گذرد [2012 Apr] *مديريت منطقه اي با مشاركت جهاني براي بحران سوريه [2012 Mar] *آئين‌هايي‌ نوروزي‌ [2012 Mar] *جنبش با اعتراضات نامتقارن و فرسايشي زنده است [2012 Mar] *بخوان؛ تاريخ مي تواند بسيار بي رحم باشد [2012 Mar] *قانون مجازات ضد اسلامي و جاهلي [2012 Mar] *به مبارزان راه آزادي در سوريه نفس متفاوت راه حق و باطل [2012 Mar] *در سوداي دوران جنگ سرد! [2012 Feb] *جهاني شدن با رسانه هاي ديجيتال و مجازي؛ اينجا و اكنون- دکتر کاوه احمدی علی آبادی  [2012 Feb] *بصيرت زير برف! [2012 Feb] *جنگ؛ از تور تا شبكه [2012 Jan] *فحواي كلام در كتب مقدّس كدام است؟ [2012 Jan] *او ما را از جنگ به دور داشت [2012 Jan] *قدرت سرد و قدرت نرم در جنگ  [2012 Jan] *فتنه گران در حال سقوط! فتنه در تاريخ اسلام چه بود؟ [2012 Jan] *«و من از شر این که سنگسارم کنید به پروردگار خود و پروردگار شما پناه می برم» [2011 Dec] *چراغ ها را ما به موقع خاموش كرديم [2011 Dec] *چرا فرهنگ و دين با زور نمي شود؟ [2011 Dec] *رازهايي از عيسي منجي [2011 Dec] *به پيشواز شب يلدا: طلیعه پیروزی نور بر ظلمت [2011 Dec] *چرا در ماجراي پهپاد كسي حرف تان را باور نمي كند؟ [2011 Dec] *به سوي دموكراسي انساني، نه درگيري هاي مذهبي و قومي [2011 Dec] *نقش هاي جديد قدرت هاي منطقه اي خاورميانه [2011 Dec] *آنچه ما نمي بينيم، اما نسل امروز مي بيند [2011 Nov] *خشت هاي طلا براي امامان مردم يا پادشاهان زراندوز!؟ [2011 Nov] *ايران از سردرگمي تا نقشي منفي در منطقه! [2011 Nov] *آقايان «X» در پرونده هاي واتر گيت، ويروس هاي امنيتي و انفجار ملارد!؟ [2011 Nov] *گذر و نظري بر هويت ايرانيان؛ آريايي، عيلامي يا ايراني؟! [2011 Nov] *امواج جنبش ديني چگونه متحول مي سازند [2011 Nov] *حكومت ايران، منفور ملل منطقه و الگو گيري براي ديكتاتوري هاي منطقه [2011 Nov] *پيروزي صلح آميز بر دشمني با بمب هاي هسته اي [2011 Nov] *نظام پارلماني با تغيير يك پست تحقق نمي يابد [2011 Oct] *چرا محمد را با چنگيزخان عوضي گرفتيد!؟ [2011 Oct] *حجاب در اسلام هرگز اجباري نبوده و نيست [2011 Oct] *پژوهشی درباره حد رجم (سنگسار) در اسلام  [2011 Oct] *حقايق پشت ترور سفير عربستان [2011 Oct] *نقابي براي يك انقلاب!؟ [2011 Oct] *چرا موساد اصرار به هدايت گروه هاي تندروي فلسطيني دارد؟ [2011 Oct] *كشور فلسطين از بحر الميت (جنازه) تا نهر خون!؟ [2011 Oct] *شطرنج در خاورميانه عالي پيش مي رود [2011 Oct] *فساد، دزدي و قاچاق در جوامع مختلف و جامعه ما [2011 Oct] *جنبش تغيير دين، جنبش خاموش جوانان شده است [2011 Sep] *دانشگاه را به كابوسي براي متحجران بدل خواهيم كرد [2011 Sep] *ياغيگري حكومتي [2011 Sep] *از گنگ خواب ديده تا وقيح سر گردنه! [2011 Sep] *خطر حمله به ايران با سه سناريو! [2011 Sep] *تاريخ سياسي ما در دوران پيش از ماكياولي ست [2011 Sep] *چرا و چه وقت دزدي هاي حكومتي در كشور لو مي رود؟ [2011 Sep] *مشكلاتمان از بابت دشمنان است، يا جهان بينی خودمان؟! [2011 Sep] *محكوم به شكست بودند، چون دين و عقيده را اجباري ساخته بودند [2011 Sep] *مانيفستي براي يك رستاخيز [2011 Sep] *هويت اعتراضات و انقلاب ها در دنياي امروز [2011 Aug] *وضعيت خاورميانه پس از آخرين تحولات [2011 Aug] *‌ونداليسم ‌”بين نسلی” و علل ‌آن‌ در ايران [2011 Aug] *نقش كنش هاى اجتماعى در توسعه [2011 Aug] *چرا محمد را با چنگيزخان عوضي گرفتيد!؟ [2011 Aug] *كنش‌ معطوف‌ به‌ قدرت‌ مانع‌ توسعه‌ [2011 Aug] *فقاهت در اسلام نيست  [2011 Aug] *پژوهشی درباره حد رجم (سنگسار) در اسلام  [2011 Aug] *حكومت ظالم اسلامي نيست! [2011 Jul] *مشكلات حقيقي دستگاه قضايي و انتظامي كشور كجاست؟ [2011 Jul] *اين هم شواهدي بر ادعاي ما [2011 Jul] *فتنه بزرگ قرن؛ ساختاري امنيتي براي نقاب [2011 Jul] *قايل توجه نوكيشان [2011 Jul] *استقلال ملت هاي دربند پس از نيم قرن امروز سودان، فردا فلسطين [2011 Jul] *جنبش خاموش ما دموكراتيك پيش مي رود [2011 Jul] *جنبش تغيير كيش در راه است؟ [2011 Jul] *در آستانه رستاخيز [2011 Jul] *به پيشواز 18 تير [2011 Jul] *كشتن نوكيشان قتل عمد است، تغيير كيش هرگز تغيير دين نيست [2011 Jun] 

مجازات بی حجاب در قرآن
مجازات بی حجاب در قرآن
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *