درمان دارویی عفونت گوش میانی در بزرگسالان

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

Otitis media (OM) واژه پزشکی برای عفونت گوش میانی است. گوش میانی درست در پشت پرده گوش شما قرار دارد. عفونت گوش و وجود مایع در گوش نوزادان و کودکان کوچکتر از بزرگسالان شایع تر است. این به این دلیل است که لوله های باریک (لوله های Eustachian) که از گوش میانی تا بالا در پشت گلو ادامه دارند که باعث تخلیه ترشحات طبیعی گوش می شوند، در کودکان کوتاه تر و افقی تر هستند. در نتیجه، این لوله ها احتمال بیشتری دارند که اشباع شده و آلوده به باکتری ها و ویروس ها شوند. در اکثر موارد، عفونت های گوش خودشان را از بین می برند – این معمولا به این دلیل است که عفونت ویروسی است و با آنتی بیوتیک ها درمان نمی شود. مهم است توجه داشته باشید که اگر گوش درد دارید، هیچ گونه درمانی را که شامل داخل کردن هر چیزی به کانال گوش می شود انجام ندهید، تا زمانی که پزشک قادر به بررسی کانال گوش شما با اتوسکوپ خود نباشد، نمی توان اطمینان حاصل کرد که غشای تیپنیک آسیبی ندیده است .

۱- از روش منتظر بمانید و ببینید چه چیزی پیش می آید استفاده کنید

اوقات، سیستم ایمنی بدن انسان می تواند با صرف کردن کمی زمان (معمولا در دو تا سه روز) عفونت گوش را بهبود بخشد. این که اکثر عفونت های گوش می توانند در حقیقت خودشان را بهبود ببخشند موجب شده است تعدادی از پزشکان از روش “منتظر بمانید و ببینید چه چیزی پیش می آید حمایت کنند که به معنای تسکین دادن درد با استفاده کردن از مسکن ها و استفاده نکردن از آنتی بیوتیک هاست.

۲- آنتی بیوتیک مصرف کنید

درمان دارویی عفونت گوش میانی در بزرگسالان

اگر عفونت به تنهایی برطرف نشود، پزشک شما احتمالا یک دوره ۱۰ روزه آنتی بیوتیک را تجویز می کند، که می تواند عفونت را درمان کند و بعضی علائم را کوتاه کند. معمولا آنتی بیوتیک های تجویز شده عبارتند از آموکسی سیلین و همچنین زیتروماکس (اگر شما به پنی سیلین حساسیت دارید). آنتی بیوتیک ها اغلب برای افرادی که از عفونت های مکرر رنج می برند یا برای کسانی که عفونت های شدید و بسیار درد آور دارند، تجویز می شود. در اکثر موارد، آنتی بیوتیک ها باید عفونت را از بین ببرند. عوارض جانبی بالقوه شامل بثورات پوستی، تهوع، استفراغ و اسهال است.

۳- از دکونژستانت استفاده کنید

از ضد احتقان ها یا داروهایی که بتواند مایع انباشته شده به وسیله عفونت را از بین ببرد استفاده کنید. شما می توانید آنها را به شکل اسپری بینی یا داروهای خوراکی دریافت کنید و می توانید آن ها را در اکثر داروخانه ها خریداری کنید. اطمینان حاصل کنید که هر دستورالعمل روی برچسب را دنبال کنید. توجه داشته باشید که شواهد کمی وجود دارد که ضد احتقان هاعفونت گوش را بهبود می بخشند و به همین دلیل معمولا مصرف آن ها توصیه نمی شود.

۴- عمل میرینگوتومی انجام دهید

جراحی گوش ممکن است در موارد عفونت های گوش مکرر که از طریق مصرف آنتی بیوتیک ها از بین نمی رود یک گزینه خوب باشد. جراحی به میرینگوتومی، شامل تخلیه مایع از گوش میانی و وارد کردن لوله تهویه به پرده گوش است. معمولا برای تعیین اینکه آیا این جراحی مناسب شما است یا نه، باید به متخصص گوش، حلق و بینی (ENT) مراجعه کنید.

۱- از کمپرس گرم استفاده کنید

بر روی گوش آسیب دیده، یک دستمال مرطوب و گرم برای کاهش درد و خارش و خفقان قرار دهید. شما می توانید از هر نوع کمپرس گرم استفاده کنید، مانند یک حوله گرم پیچیده شده در آب گرم و یا داغ

۲- از مسکن استفاده کنید

پزشک شما ممکن است از استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده کند تا درد و احساس ناراحتی را کاهش دهد. مطمئن شوید که دوز مشخص شده در برچسب رامصرف کنید.

۳- از قطره های گوش استفاده کنید

اگر درد قابل توجهی دارید، پزشک ممکن است قطره های گوش مانند آنتی پییرین – بنزوکائین – گلیسیرین (آودورکس) را برای از بین بردن درد تا زمانی که پرده گوش سالم است و آسیبی ندیده تجویز کند. تجویز متداول پزشکان این است که سه یا چهار قطره دارو در کانال گوش خود دو بار در روز به مدت هفت روز بریزید. برای یک دقیقه به پهلو دراز بکشد تا قطره زمان این را داشته باشد که در جای مناسب قرار بگیرد.

۴- حالت خوابیدن خود را تغییر دهید

برای از بین بردن درد و کمک به تخلیه مایعاتی که در گوش شما است، می توانید موقعیتی را که شب ها درآن حالت می خوابید، تغییر دهید. چند بالش را زیر سر خود بگذارید تا سر خود را بالا بیاورید تا مایعات از لوله گوش شما تخلیه شوند.

۱- قبل از مصرف کردن هرگونه مرهم گیاهی پزشکتان را ملاقات کنید

بعضی از افراد قبل از ملاقات کردن یک پزشک از داروهای ضد میکروبی طبیعی استفاده می کنند. این کار در واقع می تواند بسیار خطرناک باشد، زیرا نمی توانید بگویید که آیا کودک واقعا از یک پرده گوش سوراخ شده رنج می برد یا خیر، یک تومور در کانال گوش، یک برش در پوست گوش یا یک چیز شدیدتر دیگری از یک عفونت گوش ساده است. اعمال یک درمان خانگی می تواند این شرایط را تشدید کند و یا ممکن است پزشکان توانایی تشخیص آنها را هنگامی که به داخل گوش نگاه می کنند، نداشته باشند. اگر کودک دارای پرده گوش سوراخ شده باشد، انجام این کار نیز می تواند به طور جدی باعث ایجاد ناشنوایی در آن گوش شود.

۲- از روغن سیر یا نارگیل خانگی استفاده کنید

هر دو روغن سیر و نارگیل خواص ضد ویروسی و ضد باکتری دارند و برای درمان عفونت خانگی به مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته اند. روغن سیر را می توان در خانه از چندین حبه سیر و روغن نارگیل تهیه کرد و برای رسیدن به بهترین نتایج، باید روغن نارگیل بکر و با فشار سرد تهیه شده باشد.

۳- آدامس زایلیتول بجوید

زایلیتول یک شیرین کننده طبیعی یا جایگزین شکر است. مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد که زایلیتول ممکن است تعداد عفونت های گوش را به حداقل برساند زیرا با با باکتری که می تواند در گوش شما رشد کند و باعث عفونت شود مبارزه می کند. دو قطعه آدامس حاوی زایلیتول پنج بار در روز بخورید .

۴- از سرکه سیب استفاده کنید

یکی دیگر از داروهای ضد میکروبی طبیعی، سرکه سیب است. برخی شواهد بی نظیر – گرچه بدون هیچ گونه حمایت علمی وجود دارد که سرکه ممکن است در کمک به از بین بردن عفونت گوش مفید باشد. سرکه را با استفاده از یک بخش سرکه به یک بخش آب رقیق کنید، سپس کانال گوش را با محلول پر کنید، آن را با یک توپ پنبه یا لیف بپوشانید و بر روی طرف دیگرتان دراز بکشید. پس از پنج دقیقه با خم کردن گوش آسیب دیده گوش را خالی کنید.

۵- از لبنیات در رژیم غذایی تان کمتر استفاده کنید

اگر چه اخیرا تحقیقات نشان می دهد که محصولات لبنی احتمالا تولید موکوس را افزایش نمی دهند، مطالعات موردی وجود دارد که در آن افراد گزارش می کنند که لبنیات این کار را انجام می دهد. اگر تولید موکوس افزایش یابد، می تواند لوله های Eustachia را مسدود کند و خطر رشد باکتری را افزایش دهد.درمان دارویی عفونت گوش میانی در بزرگسالان

۱- علائم مشخص و مربوط به گوشتان را یادداشت کنید

شایع ترین علائم عفونت گوش میانی عبارتند از: درد گوش یا کشیدن گوش (اگر کودک هنوز نمی تواند درد را بیان کند)، سرگیجه، تب و حتی استفراغ. علاوه بر این، یک کودک ممکن است نتواند به طور معمول غذا بخورد و یا به طور نرمال بخوابد، زیرا دراز کشیدن، جویدن و مکیدن می تواند درد و فشار در گوش را ایجاد کند. بزرگسالان نیز درد، احساس فشار و ناراحتی در هنگام دراز کشیدن را تجربه می کنند.

با توجه به اینکه گروه سنی سه ماهه تا دو سال مورد تاثیر عفونت های گوش و پیدایش مایع در گوش قرار می گیرند، والدین یا مسئولین بهداشت باید اطلاعات و تاریخچه کودک را به طور دقیق به پزشک کودک بدهند. بنابراین، مهم است که پیگیر باشید و به علائم ذکر شده به دقت توجه کنید.

۲- به علائم شایع سرماخوردگی توجه کنید

عفونت های گوش به عنوان عفونت های ثانویه در نظر گرفته می شوند که از “سرماخوردگی یا عفونت های اولیه پیروی می کنند. شما باید انتظار ترشحات بینی یا گرفتگی آن، سرفه، گلودرد و تب پایین، علائم معمولی که به همراه سرماخوردگی به وجود می آیند را داشته باشید.

۳- به دنبال مشکلات شنوایی بگردید

گوش میانی معمولا با هوا پر می شود که امواج صوتی را می فرستد. هنگامی که گوش میانی در طی یک عفونت با مایع پر شود،‌ صداها متفاوت خواهند بود یا کاهش خواهند یافت. بعضی از مردم از این شکایت دارند که به نظر می رسد به صداها در زیر آب گوش می دهند. علائمی که ممکن است نشان دهنده این باشند که شنوایی سالم شما تحت تاثیر قرار گرفته عبارتند از:

۴- عوارض بالقوه را بشناسید

اکثر عفونت های گوش باعث ایجاد عوارض درازمدت نمی شود و اغلب طی دو تا سه روز خودشان بهبود می یابند. با این حال، عفونت های مکرر می تواند منجر به عوارض جدی مانند این ها شوند:

۵- با پزشکتان یک قرار ملاقات تعیین کنید

اگر در حین کار به داشتن یک عفونت گوش مشکوک شده اید،‌ برای تایید تشخیص به یک پزشک مراجعه کنید. پزشک با استفاده از یک اتوسکوپ، یک ابزار کوچک که مانند یک چراغ قوه به نظر می رسد، گوش شما را بررسی می کند. این به پزشک کمک می کند تا داخل پرده گوش را نگاه کند.

رسانه دکتر سلامت

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

آدرس


Current ye@r *


Leave this field empty

کلسترول، یک ماده چربی است که برای عملکرد طبیعی بدن ضروری است و معمولا در کبد ساخته می شود، اما در

سنگ کیسه صفرا، سنگ کوچکی است که اغلب از کلسترول ساخته شده و در کیسه صفرا ایجاد می شود. در

پوکی استخوان، اختلال استخوانی است که در آن استخوان ها باریک تر شده قدرت خود را از دست می دهند

یبوست در بزرگسالان، تغییر در عادات روده ای است. در یبوست در بزرگسالان، مدفوع ممکن است بسیار سفت و یا

لیست مطالب :

عفونت‌های گوش توسط باکتری یا ویروس‌ها در گوش میانی ایجاد می‌شود. عفونت گوش در کودکان از بزرگ‌سالان دیده می‌شود. برای درمان عفونت گوش با دکتر نیم همراه باشید.

برخی از علل و عوامل مؤثر بر آن عبارت‌اند از ایجاد موم، عفونت‌های تنفسی فوقانی، آلرژی غذایی، آلرژی زیست‌محیطی، کمبود تغذیه، ژنتیک و آسیب‌های داخلی است.

برخی از علائم رایج عفونت گوش عبارت است از درد در گوش، سوزش گوش، سردرد، پاسخ ضعیف به صدا، تب بالا، تخلیه مایع از گوش، استفراغ، اسهال و غیره هست.

گوش از سه بخش تشکیل‌شده است: بیرونی، میانی و داخلی.درمان دارویی عفونت گوش میانی در بزرگسالان

عفونت گوش می‌تواند در هر یک از سه قسمت رخ دهد. عفونت‌های داخلی گوش جدی‌ترین و خطرناک‌ترین هستند.

بسیاری از درمان‌های ساده و آسان وجود دارد که می‌توانید برای درمان خانگی عفونت گوش از آن‌ها استفاده کنید.

توجه: اگر عفونت گوش شما جدی است بهتر است با دکتر مشورت کنید، شما نیز می‌توانید برای تسکین فوری آن از روش‌های زیر نیز استفاده کنید.

نمک احتمالاً در خانه به‌راحتی برای درمان عفونت گوش در دسترس است.

سیر دارای خواص ضد میکروبی و ضدعفونی‌کننده طبیعی است که در درمان عفونت گوش بسیار مؤثر است.

ریحان برای درمان عفونت گوش و گوش‌دردهای جزئی می‌تواند بسیار مفید باشد.

سرکه سیب گزینه خوبی برای خلاص شدن از قارچ است که ممکن است باعث عفونت گوش شده باشد.

توجه: اگر سرکه سیب در دسترس نیست می‌توانید از سرکه سفید نیز استفاده کنید.

یکی از علل اصلی عفونت گوش، موم در گوش که سبب رشد قارچ یا باکتری‌ها شده است می‌باشد و می‌تواند با کمک روغن‌زیتون به درمان عفونت گوش کمک کرد.

اعمال گرم به گوش آلوده سبب کاهش درد و همچنین جلوگیری از آلودگی میکروارگانیسم می‌شود.

توجه: برای دوره‌های طولانی حرارت را به گوش خود ندهید ابتدا با پنج دقیقه شروع کنید و برای چند لحظه گرما را بردارید و سپس اگر دیدید لازم است این عمل را تکرار کنید.

پیاز یک عنصر بسیار رایج برای پخت‌وپز است، همچنین به‌عنوان دارو برای درمان عفونت گوش نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

خواص ضد باکتری ملایم روغن درخت چای می‌تواند سبب رهایی شما از گوش‌درد شود.

عصاره برگه انبه یک روش بسیار سریع و مؤثر برای درمان عفونت گوش می‌باشد.

نظر

شیر مادر این درمان برای کودکان و بزرگسالان مناسب است. 😐 یعنی چی؟:| بنظرت الان من با این سن بگم شیرتو بریز تو گوشم چه اتفاقی میوفته؟

همونطوری که نوشته شده، شیر مادر دارای آنتی بادی های طبیعی است، مقداری شیر مادر رو داخل قطره چکان میریزید و سپس به داخل گوش اعمال می کنید این عمل سرعت روند بهبودی رو افزایش میده

سلام ببخشید من از گوشم جوش در اومده بود و اون جوش بخاطر تمیز کردنم با گوش پاک کن ترکید و چرکش داخل گوشم ریخت و الان اون چرک اذیتم میکنه و همش احساس دارم ک داخل گوشم ی چیزی هست و فکم رو تکون دادنی از گوشم صدا ی خفیفی میاد خیلی اذیت میشم خواهش میکنم راهنماییم کنین?

باید به دکتر مراجعه کنید، تا زمانی که پرده ی گوش آسیبی بهش وارد نشده مشکل خاصی پیش نمیاد

سلام من نزدیک به چهار روز هست که گوش هام کیپ شده از بخار آب و جویدن آدامس استفاده کردم ولی باز نشد امروز با گوشیم نگاه کردم تو گوشم دیدم یه لکه جرم به سفیدی انتهای گوشم چسبیده خواهش میکنم راهنماییم کنید تا بتونم مشکل رو رفع کنم دکتر نمیتونم برم گوشم کیپ شده و یکی از گوشام همش صدا میده

سلام دخترم ۷ ساله یه گوشش شدیدعفونت کرده دوبار هم بردم دکتربار دوم قطره نازو فرین دادن و هر۸ ساعت یه قطره تا ۳ روز دربینی استفاده شود دادن وشربت کو آموکسی کلاه دادن ولی عفونتش خوب نشد

درود بر شما چند روزیست که گوش سمت چپ و پوست سرم و همچنین دور چشمم و گلوم شدیدا درد می‌کنه و احساس میکنم که عفونت کرده متاسفانه جایی هستم که امکان مراجعه به پزشک را ندارم و شدیدا نگران هستم لطفاً راهنمایی بفرمایید

درمان عفونت گوش میانی به عوامل مختلفی مانند سن و شدت علائم بستگی دارد. از روش‌های درمان عفونت گوش می توان به مصرف آنتی‌بیوتیک، استفاده از لوله گوش و همچنین چکاندن سرکه سیب در گوش اشاره کرد.

 از هر چهار کودک در دنیا، یک نفر تا سن ۱۰ سالگی، به عفونت گوش میانی مبتلا می‌شود. التهاب گوش میانی نوعی عفونت گوش است که باعث التهاب (قرمزی و تورم) و تجمع مایع در پشت پرده گوش می‌شود. هر کسی ممکن است به عفونت گوش میانی مبتلا شود، اما نوزادان شش تا ۱۵ ماه در معرض این عفونت قرار می‌گیرند. در ادامه به بررسی روش‌های درمان عفونت گوش میانی می‌پردازیم.

 

مقداری سرکه سیب را با آب رقیق کرده و چند قطره از آن را در گوش خود بریزید. گوش خود را با کمی پنبه پوشانده و طوری دراز بکشید که گوش آلوده به سمت بالا قرار بگیرد. با چکاندن سرکه سیب به داخل گوش، به طور طبیعی می‌توانید درد گوش را تسکین دهید.

به جای استفاده از گوش پاک کن، می‌توانید از روغن زیتون برای از بین بردن چرک گوش خود استفاده کنید. همانند مخلوط سرکه سیب، چند قطره روغن زیتون را مستقیما در گوش خود بریزید. کمی صبر کنید تا تاثیر کند. سپس، متوجه خواهید شد که چرک گوش نرم شده و راحت‌تر از گوش خارج می‌شود.درمان دارویی عفونت گوش میانی در بزرگسالان

کمی نمک را در دستگاه مایکروویو گرم کنید. توجه داشته باشید که نمک نباید زیاد داغ شود. نمک گرم شده را درون یک جوراب ریخته و آن را مستقیما بر روی گوش خود قرار دهید. گرما باعث کاهش التهاب و درد خواهد شد.

منبع: ستاره

کلیه حقوق برای «اتاق خبر 24» محفوظ بوده و نقل مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است.

%PDF-1.5
%
1 obj
&gt&gt&gt
endobj
2 obj
&gt
endobj
3 obj
&gt/Pattern&gt/Font&gt/XObject&gt/ProcSet[/PDF/Text/ImageB/ImageC/ImageI] &gt&gt/MediaBox[ 841.68 595.44] /Contents 4 R/Group&gt/Tabs/S/StructParents &gt&gt
endobj
4 obj
&gt
stream
x][o%q~’`APMKV
U}m5ˇo-&gtzGV*BVR
]}Ua^”nMN̪ѕfofKg`Ƽf5mdV+ߥŋR-o2E]KV

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *