درمان دارویی دل درد کودکان

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

دل درد کودکان یکی از دلایل رایج مراجعه‌ی والدین برای مراجعه به پزشک است. ارزیابی شدت دل درد و علت‌های آن ممکن است هم برای والدین و هم برای پزشکان چالش‌برانگیز باشد. زمینه‌ساز دل درد کودکان ممکن است دلایل ساده و بی‌اهمیت یا مشکلات حاد باشد. خوشبختانه در موارد، دل درد کودکان خیلی سریع بهبود پیدا می‌کند. داشتن اطلاعات مناسب، تصمیم گیری و اقدام به‌موقع در بهبود کودک تعیین‌کننده خواهد بود. در این مقاله شما را با دلایل و نشانه‌های دل درد کودکان، تشحیص و درمان خانگی آن آشنا خواهیم کرد.

درمان دارویی دل درد کودکان

معمولا والدین یا مراقبان کودک، متوجه دل درد کودکان می‌شوند. نوزادان یا کودکان نوپا معمولا با گریه، نشان دادن درد در چهره یا به خود پیچیدن ناراحتی‌شان را نشان می‌دهند. اغلب بچه‌های کوچک می‌توانند خیلی سریع راجع به مشکل‌شان با شما صحبت کنند. برخی از نوجوانان تمایلی به گفت‌وگو درباره‌ی دردشان ندارند و شما به تلاش بیشتری نیاز دارید تا توضیح شفافی از وضعیت آنها دریافت کنید. درباره‌ی این وضعیت‌ها سؤال کنید:

بروز دل درد در کودکان دلایل متعددی دارد که عملکرد ارگان‌های مختلف را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و هریک به آزمایش‌های خاصی برای تشخیص نیازمند است. پزشک با پرسیدن سابقه و معاینه‌ی کودک به اطلاعات لازم دست پیدا می‌کند. اگر پزشک متوجه خون در راست‌روده شود، آزمایش‌های بیشتری درخواست می‌کند.

احتمالا با نمونه‌گیری خون و شمارش کامل سلول‌های خونی (CBC)، تست عملکرد کبد، کشت خون (blood cultures)، سطح آمیلاز (آنزیم‌هایی از گروه گلیکوزید هیدرولاز که باعث تجزیه زنجیره‌های کربوهیدرات‌ها مانند نشاسته می‌شوند) و لیپاز (آنزیمی که نقش تبدیل تری‌گلیسرید به گلیسرول و اسید چرب را ایفا می‌کند) یا وجود سرب در خون را بررسی می‌کنند. ممکن است نمونه‌گیری از ادرار نیز برای نتایج دقیق‌تر نیاز باشد.

در برخی موارد به نمونه‌ی مدفوع نیز برای تشخیص وجود خون، باکتری یا انگل نیاز است.

شاید برای ارزیابی بهتر شکم به تصویربرداری (X-rays یا عکس‌برداری‌های مشابه) نیاز باشد. سایر آزمایش‌ها شامل این موارد است:

بسته به شرایط کودک، ممکن است به آزمایش‌های خاصی نیاز باشد که می‌توان به تنقیه یا بلع باریوم (barium enema؛ فرایندی که در آن ازطریق مقعد و روده‌ی بزرگ مایعی حاوی باریوم را وارد می‌کنند تا عکس‌برداری ایکس-ری انجام بدهند)، فشار مقعد (anal manometry) یا آزمایش‌های لگنی اشاره کرد. پزشکان متخصص در زمینه‌ی گوارش (gastroenterologist)، جراح کودکان یا جراحان عمومی می‌توانند در این زمینه به بیمار کمک کنند.

در موارد، دل درد کودکان با روش‌های خانگی درمان‌پذیر است. کودک باید به‌اندازه‌ی کافی استراحت کند و از مصرف مواد غذایی جامد، آسپرین، آنتی بیوتیک‌ها (به‌جز مواردی که پزشک تجویز کرده) و داروهای گیاهی خودداری کند و برای جلوگیری از کم آبی بدن، به‌اندازه‌ی کافی مایعات بنوشد. در مواردی که کودک تب خفیف دارد، استامینوفن برای او تجویز می‌شود. اگر تب کودک شدید باشد و اسهال یا تهوع او بیش از ۲۴ ساعت طول بکشد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

والدین یا مراقبان کودک باید وضعیت کودک را تحت‌نظر داشته باشند و درصورت نیاز، در زمان مناسب با پزشک متخصص تماس بگیرند. کودک را به‌خصوص زمانی که روبه‌بهبودی است زیرنظر داشته باشید. ممکن است فرزند نوجوان‌تان دوست نداشته باشد مراقبش باشید، اما این وظیفه‌ی شماست که از او مراقبت کنید.

درمان برای هر کودک بر اساس سابقه، معاینه‌ی پزشک و نتایج آزمایش‌ها متفاوت خواهد بود. درمان می‌تواند به سادگیِ استراحت در منزل، مصرف مایعات و رعایت تغذیه، ساده باشد. در موارد جدی، بستری شدن در بیمارستان و انجام عمل جراحی دور از انتظار نیست.

پیش‌آگاهی درباره‌ی دل درد کودکان، به‌اندازه‌ی دلایل ایجاد دل درد متفاوت و گسترده است. در کل، دل دردی که سریع تشخیص داده و درمان شود، یک پیش‌آگاهی خوب خواهد بود. باوجوداین، دل دردی که شناسایی و درمان نشود ممکن است مشکلات جدی به‌وجود بیاورد. درنتیجه، از ابتدایی‌ترین مراحل تشخیص دل دردِ کودک، بهتر است والدین یا مراقبان کودک در کنار تیم پزشکی باشند تا مطمئن شوند که درمان و مراقبت‌های لازم را برای کودک دریافت می‌کنند.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

همکاری من به عنوان مترجم با سایت «چطور» در نتیجه‌ی علاقه‌ به زبان انگلیسی و اطلاعات عمومی شکل گرفته است.
امیدوارم شما هم از خواندن این مطالب استفاده کافی رو ببرید.

سلامت و تربیت کودک

بازی فکری کودکان؛ ۱۴ بازی برای تقویت ذهن و خلاقیت کودک

آزمایش غربالگری چیست و چگونه انجام می‌شود؟

علت اسهال نوزاد؛ پیشگیری و ۵ روش‌ درمان آن

علائم اوتیسم در کودکان؛ ۹ نشانه که باید هرچه‌ زودتر شناسایی شود

علت یبوست کودکان؛ علائم، پیشگیری و درمان خانگی آن

درمان دارویی دل درد کودکان

چطور در خودمان اعتماد به نفس ایجاد کنیم؟

آچارباز؛ سامانه اعزام تعمیرکار به محل

آموزش چانه‌زنی با کتاب مذاکره کردن به روش اساتید هاروارد

انواع کباب ایرانی؛ ۱۱ نوع کبابی که باید حتما امتحان کنید

سندروم ایمپاستر چیست و چطور می‌توان بر آن غلبه کرد؟

تمیزترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

بهترین فیلم های تاریخ سینما که حداقل یک بار باید ببینید

وقتی کودکی تب می کند و دستگاه گوارش او نیز کار نمی کند، اولین حدس درباره این مشکل بنا برتشخیص مادرها و مادربزرگ ها، رودل کردن است؛ – البته گاهی نیز کودک به دنبال مصرف غذای سنگین و چرب دچار دل درد های مکرر می شود که ممکن است همراه با ترش کردن نیز باشد.

اما مسأله اینجاست که تشخیص رودل کردن در ظاهر ساده به نظر می رسد؛ یعنی در برخی موارد چنین تشخیص های تجربی درباره آن درست نیست و مانع از توجه والدین به احتمال بروز دیگر بیماری ها می شود، به طوری که دکتر فریبا شیروانی، فوق تخصص بیماری های اطفال می گوید: رودل کردن کودک می تواند نشانه ای از برخی بیماری ها یا از عوارض مصرف برخی داروها باشد؛ یعنی ممکن است کم کاری تیرویید باعث یبوست و دل درد شود.

وی تاکید می کند: بسیاری دیگر از بیماری های گوارشی و غیرگوارشی نیز می تواند با علائم دل دردهای مکرر و مزمن خود را نشان دهد.

در این موارد گرفتن شرح حال صحیح و معاینه دقیق و بررسی های آزمایشگاهی، آندوسکوپی و حتی بیوپسی (نمونه گیری از بافت) می تواند به تشخیص درست کمک کند.

*دل دردهای همراه با استفراغمتخصصان گوارش تاکید می کنند که بیماری های دیگری نیز چه در کودکان و چه در بزرگسالان باعث دل درد می شود که می تواند شامل سندرم روده تحریک پذی، زخم معده و اثنی عشر به دنبال عفونت معده و مسمومیت های غذای

از یک درمان مناسب استفاده کنید. اگر کودک شما از یک دل درد ساده رنج می برد، روش های متفاوتی وجود دارد که میتوانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

درمان دارویی دل درد کودکان

خیلی عالی تشکر از مطلب مفید.

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

آدرس


Current ye@r *


Leave this field empty

ریفلاکس ادراری در کودکان، جریان یافتن غیر طبیعی ادرار از مثانه به کمک حالب ها، به سمت کلیه ها است.

عفونت لوزه، به عفونی و ملتهب شدن لوزه ها می گویند. لوزه ها توده های بافتی در دو طرف پشت

بیماری فلج اطفال، بیماری ویروسی می باشد که منجر به آسیب شدید عصبی شده و در نهایت فلج شدن، دشواری

خواب نوزاد در نیمروز می تواند برای شما و نوزاد آرامش دهنده باشد، اما فرایند خوابیدن نوزاد در طول روز

شما ممکن است درباره بتاکاروتن، لیکوپن، زاکسانتیین، لوتئین و کانتاگزانتین، مطالبی را شنیده باشید، اما آیا درباره استاگزانتین هم چیزی شنیده اید؟ استاگزانتین به عنوان یکی از قوی ترین کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان ها در طبیعت است که از جنبه های بسیاری برای سلامت مفید است، از کاهش چین و چروک گرفته تا بهبود و افزایش سرعت کارهای روزمره شما. این رنگدانه قدرتمند به انواع خاصی از غذاهای دریایی، رنگ قرمز_ نارنجی می دهد و سلامت بینایی وسلامت مغز و قلب را ارتقاء می بخشد

طب فشاری نوعی روش درمانی جایگزین است که از روش چین باستان پیروی می کند. هدف آن، کاهش بیماری های مختلف با تلاش بر اصلاح و بهبود گردش خون و نیروی زندگی در بدن انسان می باشد. در این مقاله از بخش پزشکی و زنان و زایمان دکتر سلام، به بررسی طب فشاری می پردازیم. این روش، مشکلات باروری در زنان و مردان را بهبود می بخشد. ناباروری امروزه به دلیل شیوه زندگی ناسالم و استرس زا افزایش یافته است. اگر چه مداخلات پزشکی مختلف

چشمان به هم چسبیده یا پر آب، یک وضعیت عادی در کودکان است که در ۲۰ درصد از همه کودکان مشاهده می ‌شود. خوشبختانه این وضعیت بدون ‌ضرر است و به خودی خود برطرف می ‌شود. این به شما بستگی دارد که از تمیزی و سالم بودن چشمان کودک خود مطمئن باشید. با این حال، در برخی موارد، علائم مربوط به چشم ‌های پرآب ممکن است نشان دهنده عوارض جدی باشند که باید توسط پزشک متخصص اطفال مورد بررسی قرار بگیرد. این مقاله از بخش

ترک شکم پس از زایمان در میان زنان رایج است. شما ممکن است ترک های عمیقی که در مناطق مستعد تجمع چربی مثل پستان، باسن، بازوها، شکم و ران به وجود می آیند، داشته باشید. آن ‌ها ممکن است به خاطر تغییرات هورمونی یا از دست دادن ناگهانی چربی در این مناطق به وجود بیایند. در این مقاله از بخش پوست و مو و زنان و زایمان دکتر سلام، به شما می‌گوییم که چگونه می ‌توانید از طریق درمان ‌های خانگی و درمان‌ های

در مورد فتق ناف پس از بارداری و زایمان چه می دانید؟ آیا با این جمله موافقید که گفته می شود در حالی که بارداری زمانی برای تغییرات و پدیدار شدن عوارض سلامتی است، اما اگر به آغوش گرفتن فرزندتان فکر کنید، تمام مشکلات ناپدید می شوند. خوب، بله و نه! چون گاهی اوقات عوارض پس از زایمان مثل فتق ناف می ‌تواند زندگی شما را مشکل کند. فتق ناف پس از بارداری چیست؟ چگونه این مشکل بره روزمره شما را دچار مشکل می‌ کند؟

درمان دارویی دل درد کودکان

شما ممکن است درباره بتاکاروتن، لیکوپن، زاکسانتیین، لوتئین و کانتاگزانتین، مطالبی را شنیده باشید، اما آیا درباره استاگزانتین هم چیزی شنیده اید؟ استاگزانتین به عنوان یکی از قوی

طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ ها، حدود ۵۴.۴ میلیون بزرگسال در آمریکا از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ به نوعی از آرتروز یا التهاب مفاصل مبتلا

طب فشاری نوعی روش درمانی جایگزین است که از روش چین باستان پیروی می کند. هدف آن، کاهش بیماری های مختلف با تلاش بر اصلاح و بهبود گردش

چشمان به هم چسبیده یا پر آب، یک وضعیت عادی در کودکان است که در ۲۰ درصد از همه کودکان مشاهده می ‌شود. خوشبختانه این وضعیت بدون ‌ضرر

ترک شکم پس از زایمان در میان زنان رایج است. شما ممکن است ترک های عمیقی که در مناطق مستعد تجمع چربی مثل پستان، باسن، بازوها، شکم

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *