لیست قرص خواب اور

خواص دارویی و گیاهی

اکثریت ما در مواقعی که استرس داریم و یا اینکه بیمار هستیم و یا هر دلیل دیگری که مانع از خواب راحتمان بشود, به سمت قرص خواب می رویم و از آن برای داشتن یک خواب آرام و طولانی مدت استفاده می کنیم. مجله آرگا در این مقاله اطلاعات دارویی و عوارض انواع قرص خواب آور را بررسی می کند.

قرص خواب آور, قرص هایی هستند که اعصاب مرکزی را سرکوب می کنند و موجب به وجود آمدن آرامش, راحتی اعصاب, پایین آوردن استرس و اضطراب, خواب آلودگی, حس سرخوشی, تنفس کند, کم شدن حس تعادل, شل شدن عضله ها می شوند و مصرف دوز بالای این قرص ها سبب مرگ نیز می شود.

یک: بنزودیازپین ها (BENZODIAZEPINES) :

این دسته از انواع قرص خواب آور, آرام بخش, قرص ضد استرس و اضطراب, ضد تشنج, فراموشی آور و شل کننده عضله ها می باشند.لیست قرص خواب اور

دو: باربیتورات ها (BARBITURATES) :

این دسته از قرص ها, آرامبخش و قرص خواب آور, ضد تشنج و بی هوش کننده می باشند.

سه: داروهای ضد افسردگی (ANTIDEPRESSANT) :

این دسته از داروها ضد استرس و اضطراب و ضد افسردگی می باشند.

چهار: آنتی هیستامین ها (ANTiHISTAMINES) :

این دسته از قرص ها واکنش های آلرژیک و حساسیتی را کم می کنند و قرص خواب آور  و آرامبخش هستند.

پنج: ضد روان پریش ها (ANTIPSYCHOTICSA) :

از این دسته از قرص ها برای درمان اسکیزوفرنی, اختلالات دو قطبی, اختلال هذیانی, جنون و دیگر اختلالات روانی استفاده می کنند.

شش: انواع دیگری از قرص خواب آور و آرامبخش ها:

موارد ذکر شده در این مقاله را در استفاده و مصرف داروهای آرامبخش و خواب آور جدی بگیرید و تا جایی که امکان دارد از مصرف این داروها بپرهیزید و به یاد داشته باشید که هیچ موقع نباید سر خود و بدون مشورت پزشک دوز دارو را تغییر بدهید.

منبع : آرگا



چه عواملی به زیبایی پوست شما صدمه می زنند


تجربه یک تور خوب، هم تفریح، هم خرید با تور استانبول آژانس مسافرتی زیما سفر پارس



جشنواره های پاییزی چین





کرم نرم کننده دست و صورت جوجوبا مای


نشانی شما منتشر نخواهد شد.





بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

گاهی‌اوقات که استرس همهٔ وجودتان را فرا می‌گیرد، در سفر هستید یا با مشکلات دیگری در زندگی دست‌وپنجه نرم می‌کنید، خوابیدن سخت می‌شود. مشغول بودن فکر، طولانی بودن ساعات کاری، احساس عذاب‌وجدان و می‌توانند دلایل بی‌خوابی باشند و اگر این مشکل طولانی‌مدت شود، ممکن است روی عملکرد روزانه‌ی شما تأثیر بگذارد. استفاده از قرص خواب با مشورت پزشک می‌تواند یکی از راه‌حل‌های درمان این مشکل باشد. در این مقاله چطور شما را با درمان بی خوابی، انواع قرص خواب آور و نکات مربوط به نحوهٔ مصرف آن‌ها، انواع قرص ها و داروهای ضد افسردگی آرام بخش و عوارض قرص خواب آشنا خواهیم کرد.لیست قرص خواب اور

در پاسخ به این پرسش باید گفت که بله، بی‌خوابی درمان دارد. به کمک درمان‌های شناختی می‌توان متوجه تغییرات رفتاری ناشی از بی خوابی در افراد شد و از این طریق، بی‌خوابی مداوم را درمان کرد. ورزش کردن مداوم، داشتن برهٔ خواب مشخص، استراحت نیم‌روزی (چُرت زدن کوتاه‌مدت) و پرهیز از مصرف کافئین می‌تواند به درمان بی‌خوابی کمک شایانی بکند. در برخی از موارد هم نیاز به مصرف انواع قرص خواب به‌وجود می‌آید. تمام قرص های خواب، احتمال به‌وجود آوردن عوارض جانبی را به‌همراه دارند. این خطرات برای اشخاصی که مشکلات کلیوی و کبدی دارند، است. پس همیشه قبل از مصرف قرص خواب باید با پزشک مشورت کنید.

مصرف انواع قرص خواب باعث راحت‌تر خوابیدن یا افزایش مدت خواب می‌شود. در برخی از افراد هم این دو مورد به‌صورت هم‌زمان رخ می‌دهد. مزایا و مضرات مصرف انواع قرص‌های خواب با یکدیگر متفاوت است. پزشک برای تجویز قرص خواب باید:

این دسته از قرص‌های خواب‌آور که شامل امازپام، تریازولام و هستند به رفع اختلالات خواب مانند راه رفتن در خواب یا کابوس‌ دیدن کمک می‌کنند. اما باید مراقب عوارض آنها مانند خواب‌آلودگی در طول روز و اعتیادی که به‌همراه می‌آورند هم باشید.

این قرص هم با مسدود کردن گیرنده‌های هیستامین به خواب بهتر کمک می‌کنند. تنها در صورتی از این قرص استفاده کنید که فرصت ۷ تا ۸ ساعت خوابیدن را داشته باشید.

این قرص هم باعث می‌شود که زود به خواب بروید. تحقیقات نشان می‌دهد که افراد با مصرف این قرص حدود ۷ تا ۸ ساعت به خواب می‌روند. تنها زمانی از این قرص استفاده کنید که امکان استراحت و خواب کافی به میزان ۷ تا ۸ ساعت برایتان وجود داشته باشد. زیرا در غیر این صورت، گیجی و خواب آلودگی در روز بعد به سراغ‌تان خواهد آمد. به‌خاطر عوارض جانبی محتملی که اسزوپیکلون دارد، سازمان غذاودارو، شروع مصرف را از ۱ میلی‌گرم پیشنهاد نمی‌کند.

عملکرد این قرص خواب با موارد دیگر متفاوت است. راملتئون به‌جای تأثیر روی اعصاب مرکزی، روی چرخهٔ بیداری اثر می‌گذارد. این قرص برای افرادی که برای به خواب رفتن دچار مشکل می‌شوند، بسیار مناسب است. راملتئون را می‌توان در بلندمدت مصرف کرد و وابستگی و اعتیاد هم به‌همراه ندارد.

این قرص هم باعث انسداد عملکرد هورمونی می‌شود که علت بیداری و بی‌خوابی است. سوورکسانت در روز بعد از مصرف، کمی خواب‌آلودگی ایجاد می‌کند، اما برای به خواب رفتن و بیدار نشدن در حین خواب مؤثر است.

در میان انواع قرص خواب جدید، مدت ماندگاری زالپلون در بدن از همه کمتر است. یعنی به خوابیدن بدون قرص کمک می‌کند و به‌عنوان محرکی برای به خواب رفتن استفاده می‌شود. مثلا اگر ساعت ۲ نیمه‌شب شده است و هنوز بیدار هستید، بهتر است از این قرص استفاده کنید. صبح روز بعد هم دچار خواب‌آلودگی نخواهید شد. اما اگر می‌خواهید در طول شب بیدار شوید، مصرف این قرص گزینهٔ خوبی نیست.

این قرص‌ها هم خواب‌آورند. آمبین سی‌.آر یکی از انواع رایج این قرص در بازار است که به شما کمک می‌کند به رختخواب رفته و مدت طولانی‌تری در خواب باشید. تأثیر این نوع از قرص های خواب، مدتی طولانی در بدن باقی می‌مانند. به‌همین خاطر بعد از مصرف این قرص‌ها نباید کارهایی نظیری رانندگی انجام داد. فقط زمانی زولپیدم را مصرف کنید که مطمئن هستید امکان خوابیدن به‌مدت ۷ تا ۸ ساعت برایتان وجود دارد. سازمان غذاوداروی آمریکا، این قرص را در قالب اسپری و با زولپیمیست به بازار عرضه کرده است.

قرص‌های خواب، آنتی‌هیستامین هستند. هیچ شواهدی مبنی بر مفید بودن آنها برای رفع بی‌خوابی وجود ندارد. ضمن اینکه روز بعد از مصرف، خواب‌آلودگی به‌همراه می‌‌آورند. این داروها بدون نسخه به‌فروش می‌رسند، اما اگر داروهای دیگری مثل داروی سرماخوردگی یا حساسیت مصرف می‌کنید، امکان دارد سهوا میزان آنتی هیستامین در بدن‌تان زیادتر از حد لازم شود.

همیشه قبل از مصرف قرص های خواب باید دربارهٔ عوارض جانبی آنها از پزشک سؤال کنید. بنا به نوع قرصی که مصرف می‌کنید، ممکن است عوارض جانبی مختلفی نظیر موارد زیر برایتان پیش آید:

گاهی‌اوقات، داروهای ضد افسردگی با دُزهای مصرفی پایین می‌توانند به رفع مشکلات بی‌خوابی کمک کنند. هر چند که عموم مردم به‌خاطر این کاربرد داروهای افسردگی، به‌طور گسترده از آن استفاده می‌کنند، اما سازمان جهانی غذاوداروی آمریکا، قرص‌های ضدافسردگی را برای رفع بی‌خوابی مجاز اعلام نکرده است. اگر بی‌خوابی یکی از عوارض افسردگی و اضطراب باشد، مصرف قرص‌های افسردگی به رفع هر دو مشکل به‌طور هم‌زمان کمک خواهد کرد. مثال‌هایی از قرص‌های ضدافسردگی به شرح زیر است:

قرص‌های ضدافسردگی با خواص آرام‌بخشی هم دارای عوارض جانبی هستند:

مصرف انواع قرص خواب با نسخه و در مواردی قرص های خواب بدون نسخه، مانند قرص‌های ضدافسردگی می‌توانند موجب خطراتی برای افراد باردار، شیرده یا افراد مسن‌تر بشوند. افتادن از تخت و سقوط بر زمین در اثر مصرف قرص های خواب‌آور از جمله مشکلات رایجی است که برای افراد پیش می‌آید. برای ممانعت از بروز مشکلاتی از این دست، پزشکان معمولا برای افراد مسن، مقدار مصرف یا دُز کمتری تجویز می‌کنند.

بیماری های کلیوی، فشار خون پایین، کَژآهنگی یا آریتمی قلب، سابقهٔ تشنج و ، باعث ایجاد محدودیت در انتخاب‌ قرص های خواب‌آور می‌شوند. حتی ممکن است، داروهایی که پزشک تجویز می‌کند یا داروهای خواب‌آوری که برای کمک به رفع بی‌خوابی روانهٔ بازار می‌شوند نیز با داروهای مصرفی دیگر فرد، تداخل داشته باشند. بعضی از انواع قرص خواب هم با خود، اعتیاد و وابستگی به‌همراه می‌آورند؛ پس باید هنگام مصرف از دستورات پزشک تبعیت شود.

اگر تلاش‌هایتان برای رفع بی‌خوابی نتیجه‌ای به‌همراه نداشته است، استفاده از انواع قرص خواب با نسخه هم می‌تواند یک راه چاره باشد. فقط باید هنگام مصرف آنها به نکات زیر توجه کنید:

قبل از مصرف قرص خواب، بهتر است برای معاینه‌ای کلی به پزشک مراجعه کنید. اغلب، پزشکان می‌توانند دلایل خاص دچار شدن به بی‌خوابی را تشخیص بدهند. درصورتی‌که بیش از چند هفته از مصرف قرص خواب‌تان می‌گذرد، دربارهٔ شیوهٔ اثربخشی دارو با پزشک مشورت کنید.

با مطالعهٔ شیوهٔ مصرف دارو باید از شیوه و زمان مصرف کاملا اطلاع پیدا کنید. عوارض جانبی مصرف هم معمولا در بروشور معرفی قرار می‌گیرد. در صورت وجود هرگونه ابهام باید از پزشک یا داروساز کمک بگیرید.

انواع قرص خواب روی هوشیاری اثر می‌گذارند. پس برای پرهیز از وقوع خطر، بهتر است بعد از پایان فعالیت‌های روزانه و در هنگام رفتن به رختخواب مصرف شوند.

تنها در صورتی از قرص های خواب استفاده کنید که مطمئن هستید امکان خوابیدن کامل به‌مدت هفت تا هشت ساعت برایتان مقدور است. در غیر این‌ صورت بهتر است به سراغ مصرف قرص های خوابی بروید که برای خواب به‌مدت حداقل ۴ ساعت تنظیم و تهیه شده‌اند. این قرص‌های در نیمه‌شب باعث بیداری می‌شوند.

اگر در طول روز با مصرف قرص، حالت گیجی و خواب‌آلودگی دارید یا عوارض جانبی دیگری را در خود مشاهده می‌کنید، باید با پزشک دربارهٔ تغییر دُز مصرفی یا قطع آن مشورت کنید. شب قبل از فعالیت یا رویدادی مهم نباید از قرصی جدید استفاده کنید، زیرا نمی‌دانید که عوارض مصرف در روز بعد چگونه خواهد بود.

هیچ‌گاه نباید الکل و قرص های خواب را باهم مصرف کنید. عوارض مصرف هم‌زمان این دو ماده می‌تواند به‌شکل گیجی، سرگیجه و غش کردن ظاهر شود. ترکیب الکل با برخی داروهای خواب منجر به کندی تنفس و کُما می‌شود. ضمن اینکه الکل بی‌خوابی هم می‌آورد.

برخی از انواع قرص خواب فقط برای مصرف در کوتاه‌مدت هستند. برای استفاده از قرص خواب با پزشک مشورت کنید و بیش از دُز تجویزشده، قرص مصرف نکنید. حتی اگر میزان دوز تجویزشده از سوی پزشک مؤثر واقع نمی‌شود، باز هم بدون اجازه او دست به افزایش میزان مصرف نزنید.

برای قطع مصرف انواع قرص خواب هم باید از دستورالعملی که روی جعبه نوشته شده یا پزشک به شما می‌گوید، کاملا پیروی کنید. برخی از انواع قرص خواب را باید به‌تدریج کنار گذاشت. یادتان باشد که چند روز بعد از ترک قرص‌ها ممکن است، بی‌خوابی موقتی به سراغ‌تان بیاید.

اگر مصرف قرص هم چاره‌ساز نباشد، باید از پزشک برای معرفی گزینه‌های دیگر کمک بگیرید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

لیست قرص خواب اور

خواص خوراکی ها

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

ژل رویال چیست؛ خواص آن برای لاغری، جوان ماندن و سلامتی

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟


گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا

ثروتمندترین سلبریتی های جهان و میزان دارایی خالص آنها

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز آن‌ها را نشنیده‌اید


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

صبح روز دوشنبه ۱۶ مهر بر اثر ریزش دیوار حیاط یکی از مدارس روستایی از توابع آموزش و پرورش ناحیه دو سن

شاید ضرب المثل “گذر زمان همه چیزو مشخص میکنه و “ماه پشت ابر نمیمونه را شنی

سعید کنگرانی، Saeed Kangarani بازیگر قدیمی سینما که قرار بود پس از ۱۴ سال دوری از عرصه تصویر، در سری

مونا غمخوار بازیگر سریال های خانه ما، خاله سارا، ویرانگر، دشمن، یادداشت های یک زن خانه دار و

ادعای جنجالی سهیلا محامد همسر اول و سابق امیرخسرو عباسی چندی است که بهاره رهنما با امیر خسرو عباسی الیست قرص خواب اور

نظرات

کیوان محمودنژاد متولد ۲۴ خرداد ۱۳۵۷ در تهران است. ، کیوان محمودنژاد

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

محمد رضوانی‌فر به‌ عنوان مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی  (شستا) منصوب

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

لیگ برتر به آخرین روزهای نیم فصل اول خود نزدیک شده و

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

من و همسرم هشت سال است که با هم زندگی می‌کنیم. او

نظرات

نظرات

۴ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

۶ نظر

صبح روز دوشنبه ۱۶ مهر بر اثر ریزش دیوار حیاط یکی از

۷ نظر

لیست قرص خواب اور

نظرات

۱ نظر

۱۱ نظر

۹ نظر

نظرات

۳ نظر

۱ نظر

نظرات

فینال مسابقه «دوشیزه دنیا ۲۰۱۸» برنده نشان «دوشیزه دنیا ۲۰۱۸ از مکزیک

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۲ نظر

نظرات

بیش از یک میلیون نفر از مردم آمریکا به اچ آی وی

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت با انتشار یک اطلاعیه مبنی بر پاسخ به

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۴ خرداد زن میانسالی هراسان به پلیس زنگ زد و از ربوده

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

چشم انداز بسیار زیبا از سددز در اندیمشک خوزستان. سد دز یک

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

ایده های تزیین در آشپزی. از درست کردن تخم‌مرغ قلبی‌شکل تا اردور

نظرات

۶ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نمایی از تمساح آره نا (Timsah Arena) ورزشگاه تیم بورسا اسپور با

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

وقتی در برج ایکس‌ویژن روبه‌روی ساختمان آفتاب ملاقاتش می‌کنیم، مسعود چشمش را

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۲۹ آبان ۱۳۹۷

۶ آبان ۱۳۹۷

۲۰ شهریور ۱۳۹۷

۱۵ شهریور ۱۳۹۷

۶ شهریور ۱۳۹۷

۶ شهریور ۱۳۹۷

۶ مرداد ۱۳۹۷

۳۰ خرداد ۱۳۹۷

۱۶ فروردین ۱۳۹۷

۲۶ اسفند ۱۳۹۶

۱۵ اسفند ۱۳۹۶

۱۵ اسفند ۱۳۹۶

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© 218, All Rights Reserved. | Powered by saten

انواع قرص های خواب آور و عوارض آنها : مشکل بی خوابی یکی از مواردی است که افراد زیادی آن را تجربه کرده اند البته افراد زیادی برای رفع این مشکل از قرص های خواب آور استفاده می کنند.

اگر از افرادی هستید که به صورت مداوم از این قرص ها استفاده می نمایید لازم است کمی اطلاعات در مورد انواع قرص های خواب آور و عوارض آنها بدانید تا با آگاهی بیشتری از آنها استفاده نمایید.

این دسته از قرص ها سبب سرکوب اعصاب مرکزی می شوند و مواردی مثل پدید آوردن آرامش ، احساس سرخوشی ، شل شدن عضلات ، کم کردن اضطراب و را به همراه داشته اند که اگر میزان زیادی از آنها مصرف شود موجب مرگ خواهند شد پس فراموش نکنید که در صورت نیاز به مصرف قرص های خواب آور حتما باید با پزشک مشورت های لازم را داشته باشید.

قرص های خواب آور را می توان به دسته های مختلفی تقسیم بندی کرد که در ادامه به آنها اشاره شده است :

1)بنزودیازپین ها (BENZODIAZEPINES) : این گروه از قرص ها آرام بخش ، خواب آور ، ضد فراموشی ، ضد استرس و اضطراب ، ضد تشنج و فراموشی ، شل کردن عضلات می باشند.لیست قرص خواب اور

2)باربیتورات ها (BARBITURATES) : این گروه قرص ها بی هوش کننده ، ضد تشنج ، آرامش بخش ، خواب آور می باشند.

3)داروهای ضد افسردگی :  این گروه قرص ها ضد افسردگی ، ضد استرس و اضطراب می باشند.

4)آنتی هیستامین ها (ANTiHISTAMINES) : این گروه از قرص ها آرامش بخش ، خواب آور ، کاهش واکنش های حساسیتی و آلرژی می باشند.

5)ضد روان پریش ها (ANTIPSYCHOTICSA) : این گروه از قرص ها برای درمان مواردی مثل  اختلالات هذیانی ، حالت جنون ، اختلال روانی ،اسکیزوفرنی ، اختلال دو قطبی مورد استفاده قرار می گیرند.

6)انواع دیگری از قرص های خواب آور : این گروه از قرص ها شامل مواردی مثل گزینه های زیر می باشند :

این گروه از قرص ها معمولا عوارضی  مشترکی دارند که می توان به مواردی مثل ایجاد اختلال در حافظه و گفتاری ، فراموشی خاطرات گذشته ، بی خوابی و ایجاد خشونت ، تحریک پذیری و پرخاشگری ، ایجاد اختلالاتی در حفظ تعادل و حالت افسردگی ، حالت تهوع و سوزش سردل، حالت استفراغ، احساس خواب آلودگی و حس خستگی پس مصرف داروها در یک روز ، سرگیجه و حس ضعف ، توهم و بیحالی ، تاری در دید ، عرق و خشک شدن سردرد و دهان و ناهماهنگی در عضله ها و اشاره کرد.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

(( timeout ) {
setTimeout(
{
notice .getElementById(“cptch_time_limit_notice_26”)
if ( notice )
notice.style.display “block”
},
timeout
)
})(12) Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA. 8  +  شش    .hide-if-no-js {
display: none !important
}

در بخش اخبار فناوری زوم تک شما می توانید بهترین اخبار دنیای تکنولوژی را دنبال کنید. با زوم تک بروز باشید.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *