درمان خانگی عفونت سینوس کودکان

درمان خانگی عفونت سینوس کودکان
درمان خانگی عفونت سینوس کودکان

آرایشی و زیبایی ، پوست و مو, بیماریها 2,705 بازدید

 

سیگار کشیدن علاوه بر اینکه باعث چروکیده شدن پوست می شود، موهای شما را هم کم پشت می کند. متخصصین معتقدند مواد شیمیایی سمی که در دود سیگار وجود دارد به DNA موجود در فولیکول موها صدمه می زند و رادیکال های آزاد را که به ساختار مو آسیب می زنند تولید می کند؛ در نتیجه افراد سیگاری مو های کم پشت تری دارند که زود تر هم سفید می شود. یعنی اگر مردان سیگاری در اصل مویی در سرشان باشد دوبرابر بیشتر از غیر سیگاری ها ممکن است دچار ریزش مو شوند.

سیگار کشیدن انسان را در معرض انواع مشکلات دهانیاعم از سرطان دهان و بیماری لثه قرار می دهد. در واقع بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۰۵ در انگلستان انجام شده افراد سیگاری گاهی تا ۶ برابر بیشتر از افراد غیر سیگار استعداد ابتلا به بیماری های لثه را دارند که در نهایت ممکن است منجر به از دست دادن دندان ها شود.

آیا تا به حال توجه کرده اید که پوست افراد سیگاری حالتی تیره و متفاوت دارد؟ در سال ۱۹۸۵ یک تحقیق علمی از عبارتی با عنوان ” چهره ی سیگاری” استفاده کرد تا خصوصیات خاص این چهره ها را تعریف کند؛ خصوصیاتی مثل چین و چروک، گود افتادگی و تیرگی پوست چهره که بخاطر مصرف سیگار ایجاد می شود. دود سیگار حاوی مونواکسید کربن است که جایگزین اکسیژن موجود در پوست شما می شود علاوه بر این نیکونین هم دارد که گردش خون را کم کرده وپوست را خشک و بی روح می کند. علاوه بر این مصرف سیگار باعث تخلیه ی مواد مغذی مثل ویتامین سی می شود که در حفظ و بازسازی پوست نقش مهمی دارند.درمان خانگی عفونت سینوس کودکان

تحقیقات بسیاری نشان داده اند که زخم افراد سیگاری بعد از انجام اعمال جراحی به سرعت سایرین بهبود حاصل نمی کند. بنابراین اگرتصمیم دارید چین و چروک حاصل از سیگار کشیدن را با جراحی زیبایی از بین ببرید بدانید که این کار کمی مشکل خواهد بود. علاوه بر این جراحان هم تر جیح می دهند در صورتی شما را عمل کنند که سیگار کشیدن را ترک کنید.

مصرف سیگار یکی از دلایل اصلی ابتلا به سرطان است؛ از جمله سرطان های ریه، گلو، دهان و مری. بنابراین مایه ی تعجب نیست اگر سیگار کشیدن باعث ابتلا به سرطان پوست هم بشود. بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۰۱ چاپ شده ابتلا به سرطان سلول سنگفرشی که دومین سرطان شایع پوست است در افراد سیگاری تا ۳ برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری است.

نیکوتین موجود در سیگار به ساختار و بافت سلولی پوست شما صدمه وارد می کند و باعث می شود که پوست انعطاف خود را از دست بدهد و در اثر افزایش وزن به راحتی ترک خورده و قرمز شود که کمکم رنگ قرمز خود را از دست می دهد. البته این حالت در اثر افزایش ناگهانی وزن اتفاق می افتد که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید اما مصرف سیگار این علایم را تشدید می کند.

به دلایل نامعلومی افراد سیگاری به ویروس پاپیلومای مبتلا می شوند این ویروس باعث بروز زگیل و از جمله زگیل بر روی اندام تناسلی می شود. البته این ویروس از راه تماس جنسی منتقل می شود اما مصرف سیگار هم یک نشانه ی خطر است. افراد سیگاری نسبت به کسانی که شرکای جنسی متعددی دارند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

مصرف سیگار می تواند باعث کم اشتهایی شود و افراد سیگاری معمولاًنسبت به سایرین وزن کمتری دارند اما تحقیقی که در سال ۲۰۰۹ در کشور هلند انجام شده نشان داده است که میزان چربی اندام های داخلی افراد سیگاری بیشتر از غیر سیگاری ها است. این چربی ها که در بین بافت ها و اندام های داخلی وجود دارند در شکم جمع می شوند و کم کم زمینه ساز بیماری های دیگری از جمله دیابت می شوند.

البته که چین و چروک های افراد پیر و مسن قابل احترام و و نشانه ی یک عمر تجربه اند اما این چین و چروک ها اگر در صورت افراد جوان باشند به هیچ وجه نشانه ی حکمت یا دانایی آنها نیستند. متخصصین معتقدند که سیگار کشیدن فرآیند پیر شدن را تسریع می کند و به طور میانگین افراد سیگاری ۱۴ سال پیر تر از غیر سیگاری ها به نظر می رسند. در واقع مصرف سیگار مانع خون رسانی به بافت پوست شده وباعث می شود که پوست شما چروکیده و ناسالم شود.

نیکوتین موجود در دود سیگار باعث تغییر رنگ دندان های شما و حتا دیوار های اتاقتان شده و در عین حال باعث زردی انگشتان و ناخن ها هم می شود. اگر در اینترنت به دنبال راه حلی برای این مشکل بگردید با پیشنهاد هایی مثل استفاده از آبلیمو، مایع سفید کننده وسابیدن با سیم مواجه می شوید اما مسلماً ترک سیگار کم هزینه تر، راحت تر و بی درد تر است.

 

به نقل از تعامل نیوز

برچسبپوست زیبایی سیگار

4 هفته پیش

۱۳۹۷-۱۲-۰۲

۱۳۹۷-۱۱-۲۸

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

“پارسی طب” یک وبگاه عمومی با موضوع سلامتی و پزشکی است. این وبگاه به شدت به طب سنتی و گیاهی اعتقاد داشته و از این موضوع حمایت میکنند. ما همواره در تلاشیم که اطلاعات مفیدی در اختیار بینندگان خود قرار داده و اسباب رضایت ایشان را جلب نماییم.

درمان خانگی عفونت سینوس کودکان

بهترین درمان فوری سینوزیت چیست؟
استفاده از نسخه های طب سنتی به صورت بخور، درمان استنشاقی و خوراکی در رفع عفونت های سینوسی فصل پاییز و زمستان تاثیر چشمگیری دارد.
 
یونس حیدری پژوهشگر طب سنتی؛ گفت: سینوزیت بیشتر در افرادی اتفاق می افتد که در مجاورت هوای سرد و گرم قرار دارند که توصیه می شود این افراد به کمک کلاه یا پارچه پشمی پیشانی خود را محافظت کنند، همچنین استفاده از آب یخ، نوشابه های گاز دار، مصرف غذاهای با طبع سرد مانند سرکه، ترشی، دوغ و ماست، استفاده از عطرهای محرک و تند و مواد شوینده شیمیایی مانند جرم گیرها موجب تشدید، تحریک و عفونت سینوس ها می شود.

این پژوهشگر طب سنتی افزود: افراد باید در هنگام استحمام از آب خیلی گرم استفاده نکنند زیرا قرار گرفتن در هوای سرد پس از استحمام موجب عفونت سینوس ها می شود، همچنین پس از حمام باید موها را به طور کامل خشک کنند.

وی تصریح کرد: استنشاق ترکیب گیاهی به نام انفیه که ترکیب 5 گیاه دارویی عطسه آور است که به اندازه یک نخود قبل از خواب موجب ایجاد عطسه های شدید و خروج رطوبت و ترشحات سینوس ها می شود که این عمل موجب درمان قطعی سینوزیت در مدت 45  روز می شود، مگر اینکه  فرد مبتلا به سینوزیت حاد و مزمن  باشد.

حیدری اشاره کرد: استفاده از روغن های عطسه آور مانند روغن سیاه دانه یک قطره در هر حفره بینی شب قبل از خواب موجب رفع عفونت سینوس می شود.

این پژوهشگر طب سنتی تاکید کرد: مصرف ترکیب برگ آویشن شیرازی، نعنای قمی، پونه کوهی و پولک از هر کدام یک واحد و دو واحد مرزنجوش  به مدت 10 دقیقه به همراه عسل موجب درمان سینوزیت، سرماخوردگی و عفونت ریه می شود.   

وی گفت: استفاده از ترکیب اسطوخودوس هندی، مرزنجوش، چای کوهی، بابونه شیرازی و گل گاوزبان یک ترکیب ضد سنوزیت و آرامبخش است که مصرف آن قبل از خواب توصیه می شود.
همچنین دم نوش چای کوهی و گل محمدی، انجدان رومی به همراه چند عدد عناب بسیار مفید است.

حیدری اظهار داشت: استفاده از یک قاشق چای خوری سیاه دانه به همراه نصف استکان عسل طبیعی صبح  و سه قاشق غذاخوری شب به درمان عفونت سینوس ها کمک می کند.

این پژوهشگر طب سنتی اضافه کرد: مصرف بخور برگ اکالیپتوس دارای اثر درمانی ضد سنوزیت و تصفیه کنندگی هوا است و در فصل پاییز که بیماری های عفونی شایع تر است توصیه می شود. همچنین مصرف بخور گل بابونه شیرازی بسیار موثر است.

 وی گفت: استفاده از بخور اسفند یا خوردن 20 عدد دانه اسفند به همراه عسل و همچنین دود کردن آن سبب افزایش گردش خون و ضد عفونی شدن معده می شود، همچنین بخور و دود کردن عنبرنسا برای رفع عفونت ها خصوصا عفونت سینوسی و تصفیه محیط منزل توصیه می شود.

حیدری اظهار داشت: شستشو بینی به کمک آب به همراه نمک دریا به صورت استنشاق آن موجب بهبود سینوزیت می شود.

این پژوهشگر طب سنتی یادآور شد: مصرف عرق اصل و ناب گیاه  پرسیاوشان یا دمنوش آن به همراه مرزنجوش، آویشن و عناب برای درمان سینوزیت و عفونت های سینوسی تاثیر چشمگیری دارد.

درمان خانگی عفونت سینوس کودکان
درمان خانگی عفونت سینوس کودکان
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *