درمان خانگی التهاب لثه دندان عقل

درمان خانگی التهاب لثه دندان عقل
درمان خانگی التهاب لثه دندان عقل

دندان عقل معمولاً بین سنین 17 تا 25 سالگی ظاهر می‌شود و در آخر دهان شما در قسمت پایین و بالا تشکیل می‌شود، دلایلی مختلفی برای درد دندان عقل وجود دارد، برای درمان درد دندان عقل با دکتر نیم همراه باشید.

درد دندان عقل می‌تواند ناگهان بدون هشدار یا به تدریج رخ دهد که می غیر قابل تحمل و حتی مانع فعالیت‌های روزمره شما می‌شود.

ممکن است گاهی دهان شما به اندازه کافی بزرگ نباشد تا دندان‌های عقل به درستی رشد کند ممکن است تحت فشار دندان‌های دیگر باشد و با فشار بر لثه رشد کند، این مشکل باعث درد و تورم در لثه‌ها خواهد شد.

از نشانه‌های درد دندان عقل می‌تواند به مشکل در تنفس، خوردن، جویدن غذا و سردرد و نیز درد در دندان‌های مجاور اشاره نمود، در اینجا چند روش خانگی برای درمان فوری دندان عقل آورده‌ایم.

 

درمان خانگی التهاب لثه دندان عقل

 

لیست مطالب :

یکی دیگر از داروهای خانگی برای درمان درد دندان عقل نمک می‌باشد، نمک کمک می‌کند تا التهاب در لثه‌ها کاهش یابد و از عفونت جلوگیری می‌کند و همچنین با عفونت مبارزه می‌کند.

توجه: هر یک از روش‌های زیر را حداقل برای چند روز دنبال کنید

سیر دارای خواص آنتی اکسیدان، آنتی بیوتیک، ضد التهابی و سایر خواص دارویی است که به درمان درد دندان عقل کمک می‌کند و می‌تواند عفونت‌های باکتریایی را از دهان شما نیز پاک کند.

 

تحقیقات نشان داده‌اند گل میخک درد دندان را کاهش می‌دهد زیرا دارای خواص بی حس کننده و ضد درد دارد که می‌تواند درد را از بین ببرد، علاوه بر این خواص آنتی سپتیک و ضد باکتری آن سبب جلوگیری از عفونت می‌شود. شما می‌توانید برای درمان درد دندان عقل هم از جوانه میخک و هم از اسانس آن بهره ببرید.

پیاز دارای خواص آنتی سپتیک، ضد باکتری و ضد میکروبی است که می‌تواند درد دندان‌ها و همچنین میکروب‌هایی که سبب عفونت می‌شوند را از بین ببرد.

توجه: هر یک از روش‌های پایین را چندین بار در روز برای کاهش درد استفاده کنید.

 

 

نعنا یکی دیگر از درمان‌های سنتی و قدیمی برای درمان درد دندان عقل می‌باشد، زیرا دارای خواص بیهوشی می‌باشد که به کاهش درد کمک می‌کند، علاوه بر این می‌تواند به خلاص شدن از باکتری‌های دهان که ممکن است سبب عفونت شده ان کمک کند.

یکی دیگر از داروهای قدیمی برای درمان درد دندان عقل آنقوزه می‌باشد زیرا دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتری، ضد عفونی کننده و ضد اسپاسم می‌باشد و همه این‌ها ترکیبات عالی برای درمان فوری دندان عقل می‌باشد.

گیاه سیج از درمان‌های طبیعی برای درد دندان عقل می‌باشد و بسیار مؤثر است زیرا دارای خواص آنتی بیوتیک و ضد التهابی دارد که می‌تواند کارآمد باشد.

برای کاهش شما می‌توانید تکه یخی روی گونه خود نیز قرار دهید

همچنین شما می‌توانید تکه‌ای پنیر بر روی دندان آسیب دیده قرار دهید

آدامس بدون قند بعد از وعده غذایی مصرف کنید تا بزاق تحریک شود و عفونت از بین رود

برای کاهش التهاب از دهانشویه ضد باکتری می‌توانید استفاده کنید

غذای سفت نحورید، همچنین قند را از رژیم غذایی خود حذف کنید

 

آتیلا پیکرگلو هستم، علاقه مند به انگلیسی، برنامه نویس و همچنین علاقه مند به موضوعات پزشکی

نظر

وبسایت

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

دندان‌های عقل به سومین مجموعه‌ی دندان‌های آسیا گفته می‌شود که در عقبی‌ترین قسمت دهان واقع شده‌اند و تقریبا بین ۱۷ تا ۲۵ سالگی رویش می‌کنند. رویش دندان عقل می‌تواند با التهاب لثه، خونریزی ناحیه‌ی درگیر یا سردرد و دندان‌درد همراه باشد. راهکارهای مختلفی برای درمان درد ناشی از رویش دندان عقل وجود دارد. پس در ادامه با ما همراه باشید تا با ۹ راهکار تسکین درد دندان عقل آشنا شوید.درمان خانگی التهاب لثه دندان عقل

شست‌وشوی دهان با آب‌نمک یکی از رایج‌ترین روش‌های تسکین دندان درد به‌شمار می‌رود. مطالعات نشان داده است که شست‌وشوی دهان با آب‌نمک ولرم موجب افزایش سلامت لثه‌ها و نابودی باکتری‌های مضر می‌شود. گاهی حتی دندان‌های عقل حین رویش به سایر دندان‌ها آسیب می‌زنند یا باعث کیست می‌شوند. پس دهان‌تان را تا حد امکان عاری از باکتری‌های مضر نگه دارید.

نعناع فلفلی گونه‌ای از نعناع است. برگ‌ گیاه نعناع فلفلی حاوی عصاره‌های روغنی مفیدی است که در تسکین درد و کاهش التهاب مؤثرند. تکه‌‌ای پنبه را به عصاره‌ی نعناع فلفلی آغشته کنید و روی قسمت‌های دردناک لثه بمالید. همچنین می‌توانید روغن نعناع فلفلی را مستقیما روی دندان عامل درد بمالید. از چای نعناع فلفلی خنک‌شده نیز می‌توانید جهت شست‌وشوی دهان استفاده کنید.

میخک را گیاهی دارای خواص مسکّن و کاهنده‌ی دندان‌درد می‌دانند. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده که روغن میخک به‌ویژه قادر به تسکین درد است. میخک همچنین خواص ضدباکتریایی دارد و از بروز عفونت در دهان جلوگیری می‌کند. می‌توانید روغن عصاره‌‌ی میخک یا جوشانده‌ی میخک (۴ تا ۶ عدد میخک کامل را در آب بجوشانید) را روی قسمت‌های دردناک لثه‌ ماساژ بدهید.

آلوئه ورا به‌طورکلی غیرسمی است و می‌تواند به‌عنوان مسکّن و کاهنده‌ی التهاب در اطراف محل رویش دندان عقل استفاده شود. زمانی‌که لثه هنگام رویش دندان سر باز می‌کند، آلوئه‌ورا می‌تواند در التیام لثه مؤثر واقع شود. می‌توانید ژل خالص آلوئه‌ورا را روی موضع درد بمالید تا تأثیر خنک‌کنندگی آن به تسکین موقت درد دندان عقل کمک کند.

روغن درخت چای عامل ضدباکتریایی قدرتمندی است که ثابت شده باکتری‌های دهان را از بین می‌برد، اما نباید مستقیم روی دندان‌ها مالیده شود. رقیق‌کردن روغن درخت چای با روغن نارگیل که خود دارای خواص ضدباکتریایی است، می‌تواند باکتری‌های خط لثه را از بین ببرد. دقت داشته باشید که روغن درخت چای را نباید قورت بدهید. حتما بعد از انجام این روش فورا پس‌مانده‌ی مواد را تف کنید و دهان‌تان را خوب آب بکشید.

مطالعات نشان داده است که استفاده از سیر کوبیده‌شده یکی از مؤثرترین روش‌های نابودی عوامل بیماری‌زایی است که خط لثه را مورد حمله و آسیب قرار می‌دهند. پژوهشگران همچنین در کمال شگفتی دریافتند که این خاصیت سیر وقتی با زنجبیل مخلوط می‌شود، افزایش می‌یابد. می‌توانید سیر خام را بکوبید (بهتر است که سیر را به یک غلظت خمیرمانند دربیاورید) و سپس زنجبیل تازه و خردشده را هم اضافه کنید و مخلوط به‌دست‌آمده را روی لثه بمالید.

مطالعات نشان داده است که آسپرین علاوه بر تسکین سردرد می‌تواند در کاهش درد دندان عقل نیز مؤثر واقع شود. حتما به دستورالعمل و دُز آسپرینی که می‌خواهید مصرف کنید، دقت بفرمایید. ناگفته نماند که مصرف آسپرین به‌منظور تسکین هرگونه دردی باید حتما تحت نظر پزشک صورت بگیرد.

منتول یک مسکّن طبیعی است و وقتی با پوست برمی‌خورد، موجب ایجاد احساس خنکی می‌شود. اگر می‌خواهید از منتول به‌منظور کاهش درد دندان عقل‌ استفاده کنید، منتول را با دهان‌شویه‌ای که حاوی الکل و دارای طعم نعنافلفلی است، رقیق کنید و سپس ناحیه‌ی دردناک را با آن شست‌وشو بدهید.

قرن‌هاست که زردچوبه‌ به‌عنوان ادویه و نیز درمان طبیعی معده درد کاربرد دارد. خواص دردزدایی و ضدالتهابی زردچوبه موجب شده است که در تسکین درد دندان عقل نیز بسیار مؤثر واقع شود. برای مثال، می‌توانید زردچوبه را مستقیم روی قسمت‌های ملتهب لثه بمالید یا ۵ گرم زردچوبه را به همراه ۲ عدد میخک در آب بجوشانید و خنک که شد، دهان‌تان را با آن بشویید.

دندان عقل شاید ۳ ماه طول بکشد تا کاملا از خط لثه بیرون بیاید، اما گاهی هم دندان عقل یک باره رویش نمی‌کند و فرد ممکن است که بعضی از این علائم را به‌صورت مقطعی و با شدت‌های متفاوت تجربه کند. اما درصورت درد زیاد و مداوم، سردردهای مکرر، مشاهده‌ی خون در بزاق یا احساس آبسه در زیر لثه حتما در اولین فرصت به دندانپزشکی مراجعه کنید. همچنین لازم است بدانید که همه‌ی افراد به کشیدن دندان عقل احتیاج ندارند، ولی انجمن دندان‌پزشکی آمریکا توصیه می‌کند که وضعیت دندان‌های عقل خصوصا در سنین نوجوانی و جوانی باید منظم کنترل شود.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

مترجم گروه دانش و سلامت روزنامه‌ی جام جم. دانش آموخته‌ی ادبیات انگلیسی. علاقه‌مند به نقد روانکاوانه. بی‌نهایت عاشق نقاشی.

با سلام ممنون بابت مطالب خوب شما تشکر

خوشحالم که این مطلب براتون مفید بوده.

خواص خوراکی ها

خواص گزنه؛ ۱۶ خاصیت گیاه گزنه که سرشار از ویتامین D است
درمان خانگی التهاب لثه دندان عقل


قارچ گانودرما چیست و چه خواصی دارد؟

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

آخرین مطالب

راهنمای جامع راه اندازی سایت در ۵ مرحله

اسهال صبحگاهی؛ علت، روش‌های پیشگیری و درمان آن

آموزش ماساژ کف دست به روش صحیح و اصولی

اورژانس اجتماعی و همه چیز دربارهٔ خدمات و مأموریت‌های آن

درمان خشکی بینی با ۵ روش مؤثر خانگی

ترین های جهان

خنده دارترین جوایز نوبل در سال ۲۰۱۸ برای دستاوردهای علمی مضحک

بهترین برد گیم های دنیا؛ ۳۰ بازی جذاب برای تقویت هوش و ذهن

پردرآمدترین شغل های جهان؛‌ ۲۰ شغل با بیشترین درآمد در دنیا

بهترین کشورها که پذیرای متقاضیان مهاجرت از طریق کار هستند

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند


بهترین دانشگاه های کانادا کدام‌اند؟

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

درد شدید دندان عقل کلافه تان کرده و باعث درد لثه تان شده است. اکثر افراد کشیدن دندان عقل را انتخاب می کنند. حال ببینیم چگونه می توان قبل از کشیدن دندان عقل، درد آن را در خانه تسکین داد؟ با ما همراه باشید تا با چند روش خانگی تسکین درد دندان عقل آشنا شوید.

دندان های عقل آخرین دندان هایی هستند که می رویند. آن ها در عقب دهان روییده. معمولا چهارتا دندان عقل، هر یک در یکی از چهارگوشه بالایی و پایینی لثه ها وجود دارند. درد دندان عقل ممکن است به خودی خود از بین رود، ولی در بعضی موارد نیاز به درمان خانگی، بیمارستانی و جراحی دارد. این مطلب به گزینه هایی برای تسکین دندان درد شدید و علل درد دندان عقل می پردازد.

درمان خانگی التهاب لثه دندان عقل

دندان های عقل فشرده می توانند سبب درد و حساسیت شوند. کشیدن این دندان ها می تواند مشکل را حل کند. درمان های دارویی بدون نیاز به نسخه پزشک و درمان های طبیعی خانگی هم وجود دارند تا دندان درد شدید را تسکین دهند.

ژل بی حس کننده دندان می تواند به کاهش درد در لثه کمک کند. این ژل ها به صورت آنلاین و بدون نیاز به نسخه پزشک در دسترس بوده و حاوی بنزوکائین هستند.

اغلب ژل های دندانی را می توان در طول روز، مستقیما روی لثه های درگیر استفاده کرد. البته مهم است که دستور استفاده از محصول را رعایت کرد. حتی امکان حساسیت به بنزوکائین هم وجود دارد.

ایبوپروفن یک داروی مسکن قوی برای دندان درد است که به کاهش التهاب کمک می کند. استفاده از مقدار توصیه شده روی جعبه به تسکین ناراحتی کمک کرده و التهاب لثه مرتبط با رشد دندان را کم می کند.

ایبوپروفن و سایر ضد التهاب های غیر استروئیدی می توانند تا زمان ملاقات با دندانپزشک و درمان قطعی، درد را کنترل کنند.

استفاده از آیس پک روی آرواره می تواند التهاب را کاهش داده و به تسکین درد دندان عقل کمک می کند. استفاده از یخ اثر بی حس کنندگی هم دارد. می توان آیس پک را درون حوله پیچید و به مدت ۱۵ دقیقه روی آرواره قرار داد. آیس پک را با فواصل ۱۵ دقیقه ای روی موضع بگذارید و بردارید تا وقتی که درد فروکش کند.

رفع سریع دندان درد به روش خانگی را در این مقاله بخوانید

آب نمک دارای محتویات ضد عفونی کننده طبیعی است. تحقیقی در سال ۲۰۱۰ نشان داد که شستشوی دهان با آب نمک می تواند به کاهش باکتری کمک کند. گاهی تجمع باکتری در لثه اطراف دندان عقل می تواند علت درد باشد. در این مورد، شستشو با آب نمک می تواند به درمان عفونت و کاهش ناراحتی کمک کند.

برای تهیه آب نمک، چند قاشق غذاخوری نمک را درون یک لیوان آب جوشیده تازه حل کرده و وقتی خنک شد، آن را به مدت چند دقیقه درون دهان بچرخانید و بیرون بریزید. می توانید این کار را دو تا سه بار در روز یا تا وقتی که درد کاهش پیدا کرد، انجام دهید.

تحقیقات نتایج مثبتی از تأثیر میخک در کاهش درد دندان عقل نشان داده اند. در تحقیقی در سال ۲۰۰۶ مشخص شد که گل میخک به عنوان یک درمان خانگی برای تسکین درد دندان عقل می تواند به دلیل اثرات بی حس کنندگی موضعی، داشته باشد.

برای استفاده خانگی برای تسکین درد دندان عقل ، می توان از گل میخک یا روغن آن استفاده کرد. میخک را به صورت زیر استفاده کنید.

تحقیقی در سال ۲۰۰۷ نشان داده است که پیاز دارای خواص ضد التهابی و آنتی باکتریال است و می تواند تورم را کاهش داده و با عفونت باکتریایی مبارزه کند.

برای استفاده از آن به عنوان درمان خانگی برای تسکین درد دندان عقل باید:

تحقیقی در سال ۲۰۱۶ نشان داد که تانین موجود در چای کیسه ای دارای خواص آنتی باکتریال و ضد التهابی است و می تواند به کاهش تورم کمک کرده و با عفونت های باکتریایی مبارزه کند. چای کیسه ای یک روش خانگی برای تسکین درد دندان عقل است.

برای استفاده از این درمان خانگی باید فنجانی از چای کیسه ای آماده کرده و بدون خارج کردن کیسه، آن را در یخچال قرار دهد. پس از اینکه چای سرد شد، کیسه را خارج و در دهان خود، در محل درد قرار دهد. شیر، خامه و شکر به چای اضافه نکنید.

آیا علائم رویش دندان عقل را می دانید؟ برای اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید

اگر درمان های خانگی منجر به تسکین درد دندان عقل نشود، باید دندان عقل را کشید. بی حسی موضعی در محل تزریق می شود و پزشک با اعمال فشار، دندان را از جایش خارج می کند. ممکن است برش های کوچکی اطراف دندان ایجاد کنند و قبل از کشیدن، دندان را به تکه های کوچکتری تقسیم کنند.

این عمل چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد، البته گاهی تا بیش از ۲۰ دقیقه هم زمان نیاز دارد. لثه پس از از بین رفتن اثر بی حسی، تا سه روز درد دارد و گاهی درد تا ۲ هفته هم طول می کشد.

کارهای که برای پیشگیری از عفونی شدن لثه ها در زمان رشد دندان عقل می توان انجام داد شامل موارد زیر است:

رعایت بهداشت دهان: مسواک زدن دندان ها دوبار در روز، نخ دندان کشیدن و استفاده از دهان شویه می تواند به کاهش باکتری های عفونت زا در دهان کمک کند.

نوشیدن مقدار کافی آب: این کار به پاکسازی غذا و باکتری از دندان و لثه کمک می کند.

خودداری از مصرف غذاهای قندی: غذاهای شیرین بین لثه گیر کرده و به رشد باکتری می انجامد.

دندان عقل معمولا در سنین ۱۷ تا ۲۱ سالگی شروع به رشد می کند. احساس فشار آوردن دندان به لثه می تواند دردناک باشد. معمولا فضای کافی برای دندان عقل در دهان وجود ندارد، زیرا تا این سن، دندان های بزرگسالان رشد خود را داشته اند.

این کمبود فضا سبب رشد زاویه دار و یا حتی گیر کردن و کامل بیرون نیامدن دندان عقل می شود. در این حالت دندان های عقل فشرده می شوند و لثه را آسیب پذیر می کند، چراکه سطح لثه شکافته شده ولی دندان کاملا بیرون نمی زند. بنابراین غذا و باکتری درون لثه گیر کرده و مشکلاتی از قبیل موارد زیر را ایجاد می کند:

درمان های اشاره شده در این مطلب به کاهش درد ناشی از دندان عقل کمک می کنند و البته راه حل هایی کوتا مدت هستند. برای تسکین بلند مدت، بایستی آن ها را کشید.

رژیم غذایی مناسب پس از ایمپلنت دندان

۱۰علت گزگز نوک زبان و درمان مورمور شدن زبان

پنج تمرین برای زاویه دار کردن فک با ورزش بدون جراحی درمان خانگی التهاب لثه دندان عقل

پاسخ به ۷ سوال رایج درباره عصب کشی دندان

بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان ، اطفال

آبسه لثه چیست و چگونه درمان می شود؟

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

چگونه میتوان لب هایی صورتی داشت؟ چه چیزی بهتر از یک لبخند جذاب شما را زیبا می کند؟ قطعا لب های نرم و صورتی برای لبخند زدن اعتماد به نفس بیشتری به شما می دهند. وضعیت و شکل لب های ما، رازهایی را در مورد سلامت عمومی ما آشکار می کند. بی رنگی و ترک خوردن لب ها می تواند نشانه ای از مشکلاتی در سلامتی ما باشد. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی چند راه حل برای …

بهترین مرطوب کننده طبیعی چیست؟ پوست خشک شایع ترین پوستی است که بسیاری از مردم به خصوص در ماه های زمستان از آن رنج می برند. لیستی از عوامل پوسته پوسته شدن، خشکی طولانی مدت، عادت نامناسب حمام کردن روزانه، یک عادت نادرست مراقبت از پوست است. در این زمان پوست شما به خوبی مرطوب به نظر می رسد. خبر خوب این است که شما برای خلاص شدن از پوست خشک خود مجبور نیستید به متخصص پوست مراجعه کنید. همیشه مرطوب کننده های طبیعی برای …

در مورد انقباض کپسولی چه می دانید؟ آیا می دانید افرادی که پروتز سینه انجام می دهند، ممکن است به انقباض کپسولی دچار شوند؟ انقباض کپسولی حتی سال ها بعد از عمل پروتز سینه هم می تواند اتفاق بیفتد. روش های زیادی به غیر از جراحی برای درمان این پدیده وجود دارند اما تمام این روش ها سودمند نیستند. گاهی برای برداشتن زخم، جراحی ضروری است. در این مقاله از بخش پزشکی و زیبایی دکتر سلام به بررسی انقباض کپسولی می پردازیم و در مورد …

چگونه میتوان با کمک درمان های طبیعی التهاب بدن را درمان کرد؟ آیا با مواد غذایی ضد التهاب آشنایی دارید؟ انسانها ممکن است در طول زندگی از مشکلات متعدد سلامتی رنج ببرند، از مشکلات ساده مانند آفتاب سوختگی گرفته تا بیماری های حاد مانند بیماری های قلبی. اثبات شده است که بیشتر، التهاب است که باعث این مشکلات می شود. بنابراین اگر به دنبال درمان مشکلات سلامتتان هستید، بهتر است در ابتدا به مقابله با التهابات بپردازید. در این مقاله از بخش تغذیه و بیماری …

پارگی رباط صلیبی قدامی و پیچ خوردگی، از شایع ترین آسیب ها در میان ورزشکارانی هستند که ورزش ‌هایی با ریسک بالا را انجام می دهند، از جمله بسکتبال و فوتبال و همچنین کسانی که ورزش اسکی انجام می دهند. اما باور کنید یا نه، طبق گفته انجمن جراحان ارتوپد آمریکا، اکثر آسیب ‌های ناشی از پارگی رباط صلیبی قدامی ، از طریق مکانیزم‌ های غیر تماسی ایجاد می شوند. در این مقاله از بخش بیماری ها و ورزش و سلامتی دکتر سلام به بررسی پارگی …درمان خانگی التهاب لثه دندان عقل

نفروبلاستوم یکی از نادرترین سرطان کلیه است که روی بچه ها تاثیر می گذارد. در گروه سنی ۳ تا ۴ سال دیده می شود. بیشتر این نوع سرطان …

عصاره آلوئه ورا یک نوشیدنی بسیار محبوب است. مطالعات زیادی روی اجزا، مواد غذایی و پتانسیل سلامت این عصاره گیاهی انجام شده و در سال های اخیر به …

چگونه میتوان لب هایی صورتی داشت؟ چه چیزی بهتر از یک لبخند جذاب شما را زیبا می کند؟ قطعا لب های نرم و صورتی برای لبخند زدن اعتماد …

می دانید چگونه میتوان رشد مو را افزایش داد؟ داشتن برنامه غذایی مناسب بیشترین تاثیر را برای رشد مو هایتان دارد. داشتن موهای سالم برای هر کسی اهمیت …

بیماری کبد چرب غیرالکلی چیست؟ بیماری کبد چرب رایج ترین اختلال کبدی بوده که به خاطر چربی بیش از حد در سلول های کبد اتفاق می افتد. افرادی …

هر مادری، امیدوار است که دوران بارداری سالمی داشته باشد، اما گاهی اوقات عوارضی ناخواسته ایجاد می شود. دیابت بارداری یکی از شایع ترین …

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی …

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

ناتوانی عضلات چیست و چه زمانی بروز می کند؟ آیا بهترین راه برای ساختن عضله، خسته کردن و از پا در آوردن آن است؟ …

ورزش کردن در پیری فواید زیادی بر سلامتی آنها می گذارد. آیا می دانید چه نکاتی را باید در این راستا رعایت کنند. با …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

درمان خانگی التهاب لثه دندان عقل
درمان خانگی التهاب لثه دندان عقل
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *