درمان خارش گلو هنگام سرماخوردگی

خواص دارویی و گیاهی

خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی که با “حافظ شهرت دارد شاعر ایرانی است که آثار او یکی از ارجح ترین متون ادبیات فارسی به شمار می رود و دیوان اشعار او تقریبا در خانه هر فارسی زبانی یافت می شود و فال حافظ یکی از مشهورترین فال های مورد علاقه ایرانیان است .

زندگی و شعرهای او تاکنون بارها سوژه تحلیل گران در سراسر دنیا بوده و بیش از هر نویسنده دیگری در نوشتار فارسی زبانان پس از قرن چهاردهم تاثیر گذاشته است. همچنین باید گفت تاثیر اشعار حافظ تنها برای ایرانی ها و یا فارسی زبانان نبوده بلکه آثار او بسیاری از افراد برجسته تاریخ را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

درمان خارش گلو هنگام سرماخوردگی

از جمله گوته شاعر و نویسنده معروف آلمانی اثریبه “دیوان غربی شرقی دارد که مجموعه ای از اشعار او به سبک و سیاق فارسی و تاثیر پذیرفته از اشعار حافظ است. و یا در نمونه ای دیگر نویسنده، فیلسوف، شاعر و آهنگ ساز آلمانی فریدریش نیچه بارها در نوشته هایش از حافظ برده است. جان پاین شاعر و مترجم انگلیسی و مترجم دیوان حافظ، از این شاعر به عنوان یکی از سه تن شاعران بزرگ دنیا یاد کرده و از او در کنار حافظ، دانته و ویلیام شکسپیر بزرگ ترین شاعران دنیا هستند.

با وجود تاثیر زیادی که حافظ در زندگی و فرهنگ ایرانی ها داشته ولی جزئیات محدودی از زندگی او به خصوص اوایل عمرش در دست است و اطلاعات موجود برگرفته از حکایات مختلف است. حافظ در شیراز و در حدود سال های ۷۲۰ تا ۷۲۹ قمری به دنیا آمده، ظاهرا مادرش اهل شهر کازرون بوده و پدرش بهاءالدین محمد داشته و در طول دوره سلطنت اتابکان در فارس، از اصفهان به شیراز مهاجرت می کند.

در برخی متون آمده حافظ شیرازی در دوران کودکی پدرش را از دست می دهد و برادران بزرگتر او و مادرش را رها می کنند و وی برای امرار معاش در نانوایی مشغول به کار می شود ولی از آنجا که علاقه زیادی به کسب دانش داشته، در کنار آن به تحصیل علم مشغول می شود. همچنین معروف است که وی از همان کودکی قرآن را با چهارده روایت متفاوت حفظ کرد و از این رو ملقب به “حافظ شد که بعدها آن را به عنوان تخلص خود انتخاب نمود.

حافظ در دوران حیاتش حمایت چندین حکام وقت را داشت. او به دربار شاه شیخ ابواسحاق راه یافت (گفته می شود وقتی حافظ در سنین نوجوانی بود، این شاه بر مسند قدرت نشست) و در دوره شاه مبارزالدین محمد از شاهان آل مظفر نیز حضور داشته که احتمالا به شغل دیوانی می پرداخته و منبع در آمد او از شغل دیوانی بوده است. ولی شکوفایی آثار او در زمان ۲۷ سال فرمانروایی شاه جلال الدین (شجاع شاه) بود.

برخلاف تاریخ تولد او که چندان دقیق نیست، ولی زمان فوت او را بسیاری از مورخان متفق القول سال ۷۹۲ قمری می دانند. یکی از حکایات نقل شده و قابل توجه در این زمان که بی ربط به دیوان فال حافظ (که در خطوط بعدی به آن می پردازیم) نیست، مربوط به خاکسپاری حافظ است. گفته می شود از آنجا که حافظ در اشعار خود به وفور از نوشیدن می و شراب خواری سخن رانده، در زمان فوت او در بین بسیاری جدال پیش آمد که آیا حافظ به راستی مسلمان بوده و یا آیا باید وی را طبق رسوم مسلمانان به خاک بسپارند. از این رو تصمیم بر این شد که تفالی به دیوان حافظ زده ( فال حافظ ) و از خود وی چاره جویی کنند. ولی با آمدن بیت زیر همه آنها مجبور به سکوت شده و دست از جدال برداشتند:

قدم دریغ مدار از جنازهٔ حافظ که گرچه غرق گناه است، می‌رود به بهشت تفاوت اشعار حافظ با دیگر شاعران صاحب

با مطالعه اشعاری از شاعران بسیار ی نظیر انوری، نظامی، مولوی، سعدی و دیگر کسانی که به خوبی برای علمای شرقی آشنا هستند، می توان مشاهده کرد که هریک به شیوه خود پیامی برای بشریت دارند. ولی اگر با تدبر بیشتری به این اشعار توجه کنیم، نقطه اساسی پیام همه آنها این است که بزرگترین گنج و دارایی انسان، همانا روح و روان باطنی نهفته در اوست که با وجود یک جرقه الهی حقیقی در آن، می تواند بر همه عناصر متخاصم و ناخوشایند طبیعت فائق آید. در حالی که ایمان در روح انسان می تواند به شیوه های مختلف بزرگ و برجسته در قالب نظم و نثر یا هنر و ساختار توصیف شود ولی ایمان تنها یک عقیده مذهبی یا عرفانی نیست بلکه یک ارتباط همه جانبه با این حقیقت است که هر انسانی منشاء وجود است.

و بعد حافظ می آید، شاعری که می توان گفت بزرگترین خواننده روح انسان است. در او تمام تلاش ها، غم و اندوه ها، پیروزی و شادی ها، امیدها و ناامیدی های تک تک انسان ها نمایان گر می شود. در اشعار حافظ ارتباط مستقیم و بی درنگ با جهان بیرونی و یا به بیان دیگر، واقعیت بی نهایت جهان ماده و آینه روح ابدی را می بینیم، وجود مطلقی که در آن ماده و روح یکی بوده ولی هر دو دارای جنبه ها و حالت های بی نهایتی هستند.

بی دلیل نیست که “دیوان اشعار او در سراسر شرق، تبدیل به کتاب بزرگ فال نما در سراسر دنیا و نه فقط ایران شده تا حدی که بسیاری او را “لسان الغیب می ند، بدین معنی که گویی از ضمیر غیب آگاه است. گرچه خود حافظ خلاف این نظر را داشته و هیچکس را آگاه ازغیب نمی داند، چراکه در یکی از ابیاتش می خوانیم:

ز سر غیب کس آگاه نیست قصه مخوان کدام محرم دل ره در این حرم دارد

شاید بتوان گفت حافظ بزرگ ترین شاعر عرفانی ایران باشد، شاعری که بینش معنوی و الهام بخش فوق العاده ای دارد. با وجود آنکه نزدیک به شش قرن از حیات حافظ و شعرهایش می گذرد، هنوز هم غزل های او در زندگی مردم تاثیرگزار است.

بسیاری از ایرانی ها رسم دارند هر زمان به مشکل و یا گره ای در کارشان برخورد می کند و یا حتی یک سوال کلی در ذهن خود دارند، آن سوال را در ذهن خود نیت کرده و سپس از غزل های حافظ شیرازی راهنمایی می خواهند و یا حتی با خواندن اشعار او، نسبت به آن موضوع آرامش خاطر بیشتری دست پیدا می کنند.

اکثر اوقات نیز حافظ به روش مبهم و مرموز خود از طریق غزل هایش، سوال کننده را وا می دارد تا به آینه درون خود نگاه کند و با منعکس شدن آینه درون در غزل حافظ، آن شخص به یک جواب، راهنمایی و یا مسیر الهام بخش دست پیدا می کند.

در فال حافظ ، رسم است که اولین خطی که چشم خواننده به آن می افتد، جواب مستقیمی به سوال اوست و باقی غزل به نوعی روشن کننده آن موضوع است.

(c) 26-218 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .




خانه

موبایل

گلودرد همیشه یکی از دردناکترین علائم سرماخوردگی است اما اگر سرما خوردید و دچار خارش و التهاب شدید و  حتی وقت رفتن به دکتر را ندارید و از آمپول زدن هم می ترسید می توانید با اين 5 روش گلو درد خود را از بین ببرید.

 

درمان خارش گلو هنگام سرماخوردگی

1- جوش شیرین گزینه خوبی برای از بین بردن گلو درد است مقدار کمی از آن را داخل آب گرم حل کرد و آن را قرقره کنید.

 

 

2- عسل و لیمو یکی از بهترین نوشیدنی های مخصوص است  این محلول حتی صداي شما را صاف می کند.

 

 

3- شاید باور نکنید اما سرکه سیب سرشار از ویتامین های ضد باکتری است که می توانید از آن استفاده کرده و حتی قرقره کنید.

 

 

4-می توانید جو و عناب را با هم بجوشانید و هرشب کمی از آن را میل کنید این کار حتی سرفه های شما را هم تسکین می دهد.

 

 

5- برای تسکین گلو دردتان از هویج پخته هم می توانید استفاده کنید اما یادتان باشد هویج به صورت خام گلودرد شما را بدتر می کند البته فراموش نکنید مراجعه به پزشک همیشه در اولویت است.

منبع:yjc.ir


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

درمان خارش گلو هنگام سرماخوردگی

سرفه واکنش کاملا طبیعی و سودمند و همچنین یک مکانیزم دفاعی بدن برای محافظت از گلو و مخاط آن در برابر عوامل تحریک‌کننده است. اما حالت مزمن و ادامه‌دار آن که به دلایل گوناگون رخ می‌دهد، آزاردهنده و آسیب‌زاست، مخصوصا در موقع خواب. خیلی از افراد ترجیح می‌دهند به جای مصرف داروهای شیمیایی برای درمان سرفه، از روش‌های درمان خانگی سرفه استفاده کنند. برای همین در این مقاله می‌خواهیم شما را با بهترین روش‌ها برای درمان سرفه خشک که به ساده‌ترین شکل امکان‌پذیر است، آشنا کنیم.

سرفه‌های ناشی از سرماخوردگی، حساسیت یا عفونت‌های سینوسی، با داروهای رایج که نیازی به نسخه‌ی پزشک ندارند قابل درمان هستند. این نوع سرفه‌ها که ممکن است سرفه خشک یا خلط‌دار باشد، ناشی از ریزش مخاط گلو (به دلیل حساسیت یا سرماخوردگی) است که با تحریک پایانه‌های عصبی باعث سرفه می‌شود. این سرفه‌ها در شب‌ها شدیدتر و با احساس خارش در انتهای گلو همراه هستند و اگر ناشی از حساسیت باشد، با خارش چشم‌ها و عطسه همراه خواهد بود.

اگر گمان می‌کنید منشاء سرفه‌تان حساسیت است، می‌توانید آنتی‌هیستامین مصرف کنید. اگر پس از دو هفته نتیجه‌ نگرفتید به پزشک و در صورت نیاز به متخصص حساسیت مراجعه کنید. اگر سرفه‌تان ناشی از سرماخوردگی خفیف است و تمایلی به مصرف داروهای شیمیایی ندارید، مواد زیر را به خاطر داشته باشید.

احتما با خواص عسل آشنا هستید. اولین مورد پیشنهادی ما برای درمان سرفه، عسل است.

مصرف عسل به عنوان داروی گلودرد قدمت طولانی دارد؛ و بنا بر مطالعات صورت گرفته، اثر آن در تسکین سرفه خشک از برخی داروهای رایج حاویِ دکسترومتورفان است.
کافیست ۲ قاشق چایخوری عسل را با آبِ جوش یا دمنوش گیاهی و کمی آبلیمو مخلوط کنید تا یک داروی مؤثر داشته باشد. عسل خاصیت تسکین‌‌دهندگی دارد و آبلیمو به رفع گرفتگی کمک می‌کند. میل کردن عسل به تنهایی و یا همراه با نان هم می‌تواند مؤثر باشد.

برای درمان سریع سرفه به سراغ پروبیوتیک هم می‌توانیم برویم. پروبیوتیک‌ها به طور مستقیم در درمان سرفه نقشی ندارند، اما در تنظیم ترکیب باکتریایی روده‌ها مؤثرند.

ترکیب باکتریایی بدن نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن و عملکرد آن دارد. همچنین بر مبنای شواهد علمی لاکتوباسیلوس (از انواع پروبیوتیک) که در لبنیات یافت می‌شود، احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش می‌دهد و حساسیت نسبت به برخی محرک‌ها را مانند گرده‌ی گیاهان کم می‌کند.
شیر غنی‌شده منبع خوب لاکتوباسیلوس است. هچنین می‌توانید مکمل‌های پروبیوتیک را از داروخانه تهیه کنید. به علاوه برخی ماست‌ های غنی‌شده و نان‌های تهیه‌شده از خمیرِ ترش حاوی پروبیوتیک‌ هستند.

اگر فکرش را نمی‌کردید که آناناس برای تسکین سرفه خشک مفید باشد احتمالا تا به حال درباره‌ی بروملین (Bromelain) نشنیده‌اید.

شواهد علمی نشان می‌دهند آنزیم بروملین که در ریشه و میوه‌ی آناناس یافت می‌شود، به درمان سرفه خشک و روان شدن مخاط گلو کمک می‌کند. برای اینکه بیشترین تاثیر را بگیرید روزی ۳ بار یک تکه آناناس یا ۱۰۰ گرم آب آناناس میل کنید.
اگرچه شواهد کافی در این باره وجود ندارد اما برخی کارشناسان به اثر درمانگر بروملین بر سینوزیت و مشکلات سینوسی ناشی از حساسیت که ممکن است باعث سرفه شوند، باور دارند. همچنین بروملین گاهی برای درمان التهاب و تورم به کار می‌رود.
کودکان و بزرگسالانی که داروهای رقیق‌کننده‌ خون مصرف می‌کنند نباید مکمل‌های بروملین دریافت کنند. همچنین کسانی که در حال مصرف آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند آموکسی‌سیلین هستند باید در مصرف بروملین دقت کنند؛ زیرا جذب آنتی‌بیوتیک را افزایش می‌دهد.

به طور کلی، همیشه پیش از مصرف مکمل‌های دارویی جدید یا نا‌آشنا با پزشک مشورت کنید.

برای درمان سریع سرفه، نعناع هم خوب است. نعناع با خاصیت درمانگری‌اش معروف است. منتول موجود در نعناع گلو را تسکین می‌دهد، گرفتگی را رفع و مخاط گلو را نرم می‌کند.

می‌توانید نعناع را به صورت چای میل کنید یا آن را هنگام بخور مصرف کنید. ۳ یا ۴ قطره روغن نعناع را در ۱۵۰ میلی‌لیتر آب بریزید و همانطور که احتمالا بارها انجام داده‌اید، حوله‌ای روی سرتان بیاندازید و به طور مستقیم بخار نعناع را تنفس کنید.

ریشه و برگ این گیاه که در تابستان گل می‌دهد، از دوران باستان تاکنون به عنوان داروی خانگی سرفه و گلودرد استفاده می‌شود. هرچند برای اثبات این مسئله مطالعات علمی قابل اتکایی صورت نگرفته است اما جای نگرانی نیست چون مصرف گل ختمی خطری ندارد.
گل ختمی لعابی تولید می‌کنند که گلو را می‌پوشاند و آثار التهاب را تسکین می‌دهد.

امروزه می‌توانید ریشه‌ی گل ختمی را به شکل چای و کپسول پیدا کنید. چای گل ختمی تسکین‌دهنده‌ی سرفه و گلودرد است. بهتر است کودکان ریشه‌ی این گیاه را مصرف نکنند.

در برخی موارد آویشن برای درمان بیماری‌های تنفسی به کار می‌رود. برخی مطالعات نشان داده‌اند مخلوط عرق آویشن و گل پیچک در تسکین سرفه و برونشیت خفیف مؤثر است. برگ آویشن حاوی فلاونوئید است که عضلات گردن و گلو را که در هنگام سرفه درگیر می‌شوند، شل می‌کند و موجب کاهش التهاب می‌شود.

تهیه‌ی چای آویشن ساده است؛ ۲ قاشق برگ آویشن خردشده را در یک فنجان آب جوش بریزید، سرپوشی رویش قرار دهید، پس از ۱۰ دقیقه آن را از صافی گذرانده و بنوشید.

با اینکه پیشِ پا افتاده به نظر می‌رسد، غرغره‌ی آب‌نمک گلوی خراشیده را که باعث سرفه می‌شود، تسکین می‌دهد.

برای این کار ۱/۵ قاشق چایخوری نمک را در ۲۳۰ میلی‌لیتر آب گرم حل کنید.

فراموش نکنید که کودکان زیر ۶ سال نمی‌توانند به خوبی غرغره کنند و بهتر است درمان دیگری را برای آن‌ها به کار بگیرید.

عفونت‌های تنفسی مانند سرماخوردگی یا آنفلانزا باعث آب‌ریزش سینوسی می‌شوند. تراوشات زیاد باعث خشکی و تحریک گلو و گاهی سرفه می‌شود. نوشیدن مایعات به حفظ مخاط سینوسی کمک می‌کند، همچنین باعث حفظ رطوبت غشای مخاطی می‌شود. این امر به‌ویژه در زمستان که هوا خشک‌تر است مؤثر است.

دوش آب داغ با کاهش تراوشات بینی به تسکین سرفه کمک می‌کند. این روش نه تنها سرفه‌ی ناشی از سرماخوردگی را بلکه سرفه‌های ناشی از حساسیت را تسکین می‌دهد. خشکی ناشی از تراوشات زیاد بینی آزاردهنده است؛ در چنین محیط‌هایی دستگاه‌های رطوبت‌ساز کمک‌کننده هستند. هوای مرطوب در تسکین سرفه مؤثر است اما باید از رطوبت بیش‌ازاندازه هم اجتناب کرد.

فراموش نکنید که تمیز نکردن دستگاه‌های رطوبت‌ساز آنها را تبدیل به منبع تولید انواع قارچ و باکتری می‌کند.

عطرها و خشبوکننده‌ها معمولا بی‌ضرر هستند اما در برخی افراد ایجاد التهاب مزمن سینوس و تولید مخاط اضافی می‌کنند که باعث سرفه می‌شود. بنابراین جانب احتیاط را نسبت به محصولات عطردار رعایت کنید.

بدترین تحریک‌کننده‌ی موجود در هوا دود سیگار است. تقریبا همه‌ی سیگاری‌ها پس از مدتی دچار سرفه، که به سرفه‌ی سیگاری‌ها معروف است، می‌شود. اطرافیان افراد سیگاری هم معمولا از برخی التهاب‌های مجاری تنفسی رنج می‌برند. بهترین راهِ‌حل، ترک سیگار است. (سرفه‌های مزمن شدید در افراد سیگاری ممکن است نشانه‌ی آمفیزم یا سرطان ریه باشد؛ اگر سیگاری هستید و از سرفه‌ی مزمن رنج می‌برید به پزشک مراجعه کنید.)

دانستن روش‌های درمان خانگی سرفه خوب است اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. بهترین راه، مراقبت و جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا است.

برای پیشگیری بهتر، ما به شما نکات زیر را توصیه می‌کنیم:

درمان خارش گلو هنگام سرماخوردگی

عفونت‌های تنفسی معمولا همراه با تب و بدن‌درد هستند، اما حساسیت یا آلرژی چنین نشانه‌هایی با خود ندارد. اگر سرفه، نفس کشیدن را برایتان دشوار کرد یا همراه با لکه‌های خون بود، بدون معطلی به پزشک مراجعه کنید. اگر سرفه با تب بالای ۳۸ درجه، لرز، از دست دادن آب بدن (ناشی از تعریق، اسهال یا استفراغ) و ضعف و ناخوشی عمومی همراه بود نزد پزشک عمومی بروید.
برای کاهش حساسیت و آثار ناشی از تحریکات آن، بهتر است عوامل حساسیت‌زا را بشناسید و از آن‌ها اجتناب کنید. از رایج‌ترین عوامل حساسیت‌زا درختان، گرده‌ی گیاهان، گرد و غبار، موی حیوانات و حشرات هستند. واکسن‌های ضدحساسیت هم در کاهش تحریک‌پذیری نسبت به عوامل حساسیت‌زا مؤثرند.

اما بهتر است همیشه پیش از هر تصمیمی با پزشک مشورت کنید، چون ممکن است سرفه‌های شما علت دیگری به جز سرماخوردگی داشته باشد و به مراقبت پیگیری بیشتری نیاز باشد. در ادامه چند علت دیگر سرفه را بررسی می‌کنیم.

سرفه‌‌ی خشک که به خرخر یا خس‌خس ختم می‌شود معمولا نشانه‌ی آسم است. تورم مجاری تنفسی در افراد مبتلا به آسم ممکن است تنفس را دشوار و ایجاد خس‌خس و سرفه کند.

شب‌ها و هنگام ورزش سرفه شدیدتر می‌شود. تنگی نفس، سفتی قفسه‌ی سینه و خستگی از دیگر نشانه‌های رایج آسم هستند.

برای تشخیص آسم پزشک احتمالا تجویز تست دم‌سنجی (اسپیرومتری) می‌کند که عملکرد شش‌ها را می‌سنجد. در درمان آسم دو نوع دارو به‌کار می‌رود؛ داروهای کوتاه‌اثر (مانند نایژه‌گشاهایی (bronchodilators) که تنفس را راحت‌تر می‌کنند) و داروهایی مانند اصلاح‌کننده‌های لکوترین که برای کنترل آسم باید به طور روزانه مصرف شوند.

رفلاکس معده که باعث سرفه‌های خشک و منقطع می‌شود، دومین دلیل شایع سرفه‌های مزمن است. بر مبنای مقاله‌ای که در سال ۲۰۰۶ در مجله‌ی «نیچر» چاپ شد، دلیل ۴۰ درصد سرفه‌ها رفلاکس معده است.

در حالت درازکش یا هنگام خوردن سرفه شدیدتر می‌شود. یکی از نشانه‌های سنتی، آغاز سرفه در شب به محض دراز کشیدن برای خواب است. در ۷۵ درصد مبتلایان به رفلاکس معده، نشانه‌های دیگر دیده نمی‌شود اما ممکن است برخی دچار گرفتگی صدا و سوزش سر دل بشوند.

ممکن است برای تشخیص عکسبرداری یا آندوسکپی تجویز شود. رفلاکس معده ممکن است با برخی داروهایی که نیاز به تجویز پزشک ندارند درمان شود اما گاهی نیاز به تجویز داروهایی است که کاهش‌دهنده‌ی اسید معده هستند.

سرفه‌های مزمن صبحگاهی همراه با خلط یکی از نشانه‌های انسداد ریوی است. اصلی‌ترین دلیل انسداد ریوی که با برونشیت مزمن و آمفیزم همراه است، سیگار کشیدن است. از نشانه‌های دیگر آن این است که در طول روز سرفه تسکین می‌یابد. تنگی نفس به‌ویژه با فعالیت فیزیکی، خس‌خس، خستگی و سفتی قفسه‌ی سینه نیز از دیگر نشانه‌های انسداد ریه هستند.

آزمایش‌های سنجش عملکرد ریه از جمله تست دم‌سنجی و عکسبرداری از راه‌های تشخیص است. برای درمان داروهایی مانند نایژه‌گشاها (bronchodilators) و استروئیدهای استنشاقی تجویز می‌شود. همچنین به ترک سیگار توصیه‌ی جدی می‌شود. در صورت شدت بیماری ممکن است نیاز به اکسیژن‌درمانی باشد.

برخی داروها از جمله مهارکننده‌ی آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE inhibitors) که برای تنظیم فشار خون تجویز می‌شوند، باعث سرفه‌های خشک می‌شوند. این داروها در ۲۰ درصد بیماران ایجاد سرفه می‌کنند. از دیگر نشانه‌های این نوع سرفه این است که معمولا چند هفته پس از آغاز مصرف دارو سرفه آغاز می‌شود.

از پزشک مشاوره‌ بگیرید؛ اگر سرفه‌هایتان خفیف باشد می‌توانید داروی‌تان با نوع دیگری از مهارکننده‌ها جایگزین کنید. اما اگر سرفه‌ شدید است بهتر است خانواده‌ی دیگری از داروی‌های فشار خون را مصرف کنید.

در آغاز سرفه‌ها خشک است اما پس از چند روز تبدیل به سرفه‌های تَر همراه با مخاط زرد، سبز یا قرمز می‌شود. تب و لرز، مشکل در تنفس، درد هنگام سرفه یا نفس عمیق از دیگر نشانه‌های سینه‌پهلو است.

معمولا پزشک با گوش دادن به قفسه‌ی سینه قادر به تشخیص سینه‌پهلو است اما گاهی ممکن اس عکس‌برداری هم تجویز شود. همچنین برای تعیین ویروسی یا باکتریایی بودن نیاز به آزمایش خون است. اگر سینه‌پهلو باکتریایی باشد، آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود. اما تنها درمان سینه‌پهلوی ویروسی استراحت است، همچنین داروهای ضد‌سرفه و البته سوپ مرغ.

در این بیماری سرفه‌های خشک و کوتاه با صدایی خروسک‌مانند در هر دَم همراه هستند. اگرچه به لطف کشف واکسن این بیماری در دهه‌ی چهل میلادی، بروز این بیماری کاهش چمگیری داشته و به‌ندرت گزارش ابتلا به آن دریافت می‌شد، در چند سال اخیر شیوع آن افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۲ بیش از ۴۸۰۰۰ مورد ابتلا به سیاه‌سرفه گزارش شد که بیشترین تعداد از سال ۱۹۵۵است. از دیگر نشانه‌های این بیماری است که بیماری در آغاز نشانه‌هایی مانند سرماخوردگی از جمله آبریزش و گرفتگی بینی، اشک‌ریزش، تب و سرفه دارد. پس از حدود یک هفته سرفه‌های خشک و منقطع آغاز می‌شود؛ سرفه‌ها چنان شدید است که شاید باعث شود به خودتان بپیچید و دچار تهوع بشوید.

سیاه‌سرفه با آزمایش خون و عکسبرداری از سینه تشخیص داده می‌شود. برای درمان آن باید آنتی‌بیوتیک مصرف شود.

می‌توانید به جای خواندن این مقاله، ویدیوی زیر را ببینید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15تومان

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

با
عرض سلام خدمت شما.من الان دو باره که میرم جای دکتر ولی هیچ اثری
نداشته.الان یک ماه که من سرفه می کنم خواهش می کنم یک درمان خانگی موثر ارسال کنید؟خواهش می کنم ابجی؟

سلام.پس هیچی.به هر حال ازتون متشکرم

با
عرض سلام خدمت شما.من الان دو باره که میرم جای دکتر ولی هیچ اثری
نداشته.الان یک ماه که من سرفه می کنم خواهش می کنم یک درمان خانگی موثر ارسال کنید؟خواهش می کنم ابجی؟

باسلام احترام،با مشکلات و گرفتاری های که ما داریم و وقتی وحالی برای اطلاعات عمومی نمی مونه،اطلاعاتی که در سایت می گذاریدخیلی عالی می باشد،

چه خوب همچین نظری به سایت چطور دارید. سپاس که با به اشتراک گذاشتن نظرتون به ما حس خوبی می‌دید!

خواص خوراکی ها

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

ژل رویال چیست؛ خواص آن برای لاغری، جوان ماندن و سلامتی

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

خودنظم‌دهی؛ چطور اهداف بلندمدت‌مان را فدای لذت‌های کوتاه‌مدت نکنیم؟

۶ مزیت به‌کارگیری تبلیغات بنری آنلاین نسبت به بنرهای سنتی

درمان التهاب لثه؛ انواع درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری

نظریه هدف گذاری لاک؛ ۵ اصل برای تعیین اهداف معنی‌دار و چالش‌برانگیز

چطور بازدهی تبلیغات بنری را بالا ببریم؟


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟


شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

درمان خارش گلو هنگام سرماخوردگی

گلودرد معمولا اولین نشانه‌ی سرماخوردگی است، اما ممکن است ناشی از صدمه دیدن تار‌های صوتی نیز باشد. با کنار گذاشتن علت به وجود آمدن گلودرد، مهم‌ترین سؤال این است که درمان گلودرد چیست و چه کار کنیم که زودتر خوب شویم؟ دکتر جافری لیندر، یکی از پزشکان بوستون می‌گوید: «شاید اولین فکری که بعد از گلودرد می‌کنید این باشد که به دکتر مراجعه کنید، ولی بهتر است بدانید که بهترین درمان‌ گلودرد در خانه‌ی شماست.» در ادامه به معرفی ۱۳ روشی می‌پردازیم که به شما کمک می‌کنند تا هر زمان که احساس خارش یا درد گلو داشتید، در خانه خودتان را درمان کنید.

یکی از قوی‌ترین و تأثیرگذارترین داروهایی که به هنگام گلودرد می‌توانید استفاده کنید در سبد دارو‌های خانه‌ی شماست؛ دارویی ضدالتهاب و غیراستروئید به ادویل (Advil یا Aleve).

دکتر لیندر می‌گوید: این داروها ترکیبی از مسکن‌ها و ضدالتهاب‌ها هستند، پس می‌توانند حال شما را بهتر کنند و همچنین می‌توانند ورم گلوی شما را کاهش بدهند.

مطالعات نشان داده‌اند که چندین بار قرقره کردن آب گرم و نمک در طول روز، می‌تواند ورم گلو و مخاط سینه را کاهش بدهد و به بیرون راندن محرک‌ها و باکتری‌ها کمک کند.

دکترها توصیه می‌کنند که باید نصف قاشق غذاخوری نمک در یک لیوان آب گرم حل شود. اگر مزه‌ی نمک برای شما قابل تحمل نیست، می‌توانید مقداری عسل به محلول اضافه کنید تا شیرین شود. فقط مواظب باشید که بعد از قرقره آب را قورت ندهید و تف کنید!

دکتر لیندر می‌گوید: «مکیدن قرص‌های مکیدنی باعث افزایش تولید بزاق دهان می‌شود و گلویتان را مرطوب نگه می‌دارد. اما در میان تمام اینها، آب‌نبات‌های سخت، بهترین انتخاب برای شماست. برای تأثیر از طعم‌هایی مثل اکالیپتوس یا نعناع استفاده کنید.»

طبق مشاهدات دکتر لیندر، استفاده از اسپری‌‌ها راه درمان گلودرد نیستند و سرماخوردگی پنهان شما را کاهش نمی‌دهند، ولی ناحیه‌ی متورم را موقتا بی‌حس می‌کنند. ماده‌ی اصلی این اسپری‌ها فِنول دارد که یک ماده‌ی ضدعفونی‌‌کننده و ضدباکتری است.

یکی از روش‌های درمان گلودرد استفاده از شربت سرفه است. شربت‌ سرفه مانند اسپری و قرص‌های مکیدنی، دیواره‌ی گلو را می‌پوشاند و موقتا درد را کاهش می‌دهد.
اگر مجبورید هوشیار بمانید (به خاطر رانندگی، کارتان و )، باید شربتی بخرید که در آن از فرمول‌های خواب‌آور استفاده نشده باشد. اگر هم می‌خواهید استراحت کنید و گلودرد به شما اجازه‌ی خوابیدن نمی‌دهد، از شربت‌هایی استفاده کنید که در آنها از مسکن‌ها و آنتی‌هیستامین‌ها استفاده شده است. با استفاده از این کدئین‌ها و مسکن‌ها می‌توانید راحت بخوابید.

احتمالا با فواید نوشیدن آب به اندازه‌ی کافی آشنا هستید. بسیار مهم است که همیشه آب بدن‌تان را در سطح بالایی نگه دارید، مخصوصا زمانی که سرما خورده‌اید، گلویتان درد می‌کند یا تحریک شده است، باید مایعات کافی بنوشید تا زمانی که ادرار شما زرد روشن یا بی‌رنگ شود. این کار باعث می‌شود که مخاط سینه‌تان مرطوب بماند و بهتر بتواند باکتری‌ها را بیرون براند. اینکه چه می‌نوشید مهم نیست، همیشه آب گزینه‌ی مناسبی است ولی می‌توانید نوشیدنی‌های شیرین یا آبمیوه‌هایی به رنگ قهوه‌ای روشن یا سوپ مرغ هم بخورید.

اگر از آب خوردن خسته شده‌اید، یک لیوان چای سبز گرم هم می‌تواند درمان گلودرد شما باشد. بهتر است به جای چای معمولی، دمنوش های گیاهی حاوی آنتی اکسیدان مصرف کنید، چون باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند و عفونت‌ها را از بدن دور نگه می‌دارند. می‌توانید به چای‌تان یک قاشق چای‌خوری عسل هم اضافه کنید تا مزه‌ی چای بهتر شود و زودتر هم خوب شوید.

خوردن سوپ مرغ یک روش قدیمی برای درمان سرماخوردگی است که البته درمان گلودرد هم محسوب می‌شود. دکتر لیندر می‌گوید: «سدیم موجود در آب مرغ دارای خواص ضدعفونت است و گلودرد را نیز درمان می‌کند.» وقتی بیمار می‌شوید، سوپ مرغ مزیت دیگری نیز برای‌تان دارد: زمانی که گلویتان ورم کرده، غذا خوردن برای‌تان دشوار است، ولی خوردن سوپ بسیار راحت‌تر است و همچنین مواد غذایی لازم برای مبارزه با باکتری‌ها را نیز می‌توان در سوپ مرغ یافت.

استراحت کردن ممکن است سریع‌ترین روش نباشد، ولی شاید بهترین وسیله برای مبارزه با عفونتی باشد که موجب گلودردتان شده است. دکتر لیندر می‌گوید: «اکثر گلودردها ناشی از ویروس‌های سرماخوردگی هستند و می‌دانیم که وقتی سرما می‌خورید کار زیادی برای درمانش نمی‌توانید انجام بدهید تا آنکه دوره‌ی سرماخوردگی تمام شود. ولی اگر استراحت کافی داشته باشید حداقل بدن‌تان راحت‌تر می‌تواند با ویروس مقابله کند.»

حدود ۱۰ درصد مواقع در بزرگسالان گلودرد ناشی از عفونت باکتریایی است. اگر و فقط اگر نتیجه‌ی آزمایش شما در مورد عفونت باکتریایی مثبت بود، پزشک باید برای‌تان آنتی بیوتیک تجویز کند چون آنتی‌بیوتیک‌هایی که برای گلودرد ناشی از ویروس تجویز می‌شوند، اثربخش نخواهند بود.
نکته‌ی مهم اینکه همیشه داروها را کامل مصرف کنید تا بیماری‌تان کاملا درمان شود.

با اینکه تصور شست‌وشوی بینی با آب نمک خوشایند نیست، ولی با توجه به مطالعات بسیاری که در این زمینه انجام گرفته است، شست‌وشوی بینی یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان گلودرد در خانه است. مطالعاتی در سال ۲۰۰۸ روی کودکان انجام گرفت و بر طبق آن نشانه‌های سرماخوردگی در کودکانی که ۶ بار در روز بینی خود را با آب نمک شست‌وشو داده بودند، بسیار کمتر شد.

مطالعاتی که در مجله‌های «Annals of Allergy» و «Asthma and Immunology» منتشر شد، نشان داد که شست‌و‌شوی بینی در دفعات خیلی زیاد باعث کاهش مخاطِ محافظ در بینی می‌شود و با کاهش این مخاط، احتمال سرماخوردگی و دیگر عفونت‌ها می‌شود. پس اگر قصد دارید که بینی‌تان را شست‌و‌شو بدهید، فقط در مواقع ضروری، با آب استریل‌شده و در محیطی تمیز این کار را انجام بدهید.

اگر گلویتان درد می‌کند، حضور در اتاقی که هوایش خشک است، گلودردتان را بسیار بدتر می‌کند. برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین محیطی، از دستگاه بخور استفاده کنید. این دستگاه باعث می‌شود که هوای اتاق مرطوب شود. تنفس در هوای مرطوب بسیار راحت‌تر است و برای درمان گلودرد هم مفید است.

خواص عسل که معرف حضورتان هست. وقتی از گلودرد صحبت می‌کنیم، یک قاشق عسل می‌تواند بهترین درمان گلودرد شما باشد. عسل خواص ضد عفونی دارد و می‌تواند شما را زودتر خوب کند.

اگر گلویتان به اندازه‌ای درد می‌کند که نمی‌توانید بدون درد چیزی بخورید یا بنوشید، لیس زدن بستنی یخی یا دیگر مواد یخ‌زده مثل یک تکه یخ می‌تواند موقتا گلودردتان را با بی‌حس کردن آرام کند. برای تأثیرگذاری می‌توانید از طعم‌های نارگیل، آناناس، نعناع یا لیمو استفاده کنید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

درمان خارش گلو هنگام سرماخوردگی

ببخشد میشه از سوپ آماده ای استفاده کرد؟

ببخشید میشه از سوپ آماده ای استفاده کرد؟؟

با سلام مرسي از مطالب سايتتون خيلي مفيد بود

سلامتی


کاهش اسید معده با ۱۳ روش خانگی

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

لاغری در یک ماه؛ چگونه در یک ماه ۶ تا ۹ کیلوگرم وزن کم کنیم؟

علت اسهال خونی؛ علائم و روش‌های درمان آن

خودنظم‌دهی؛ چطور اهداف بلندمدت‌مان را فدای لذت‌های کوتاه‌مدت نکنیم؟

۶ مزیت به‌کارگیری تبلیغات بنری آنلاین نسبت به بنرهای سنتی

درمان التهاب لثه؛ انواع درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری

نظریه هدف گذاری لاک؛ ۵ اصل برای تعیین اهداف معنی‌دار و چالش‌برانگیز

چطور بازدهی تبلیغات بنری را بالا ببریم؟

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

عجیب ترین شغل های دنیا که شما را در سرگرمی و لذت غرق می‌کنند

تمیزترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷

بانمک ترین حیوانات دنیا که می‌توانند واقعا خطرناک باشند

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

چرا خارش گلو اتفاق می افتد؟ دیواره داخلی گلو با غشای مخاطی حاوی اعصاب پوشیده شده است. این غشا ممکن است توسط هوای آلوده، مواد غذایی، التهاب یا واکنش های آلرژیک تحریک شود. غدد مخاطی موکوس، مایع چسبنده ای که از پوشش دیوار گلو محافظت کرده و اجازه می دهد گلو برای ورود مواد ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

درمان خارش گلو هنگام سرماخوردگی

1

ایران اکونومیست – به گزارش ایران اکونومیست؛ بسیاری از افرادی که حساسیت فصلی دارند، ممکن است از اینکه در فصل آلرژی به برخی غذاها حساس هستند تعجب کنند. به این پدیده سندرم آلرژی دهانی می گویند و شایع ترین آلرژی غذایی است که در بزرگسالان مبتلا به آلرژی فصلی دیده می شود. از مشخصه های سندرم آلرژی دهانی، خارش دهان و گلو بعد از خوردن بعضی غذاهای خاص و در افرادی شایع است که از آلرژی به گرده ها

، در پی درمان باشید. علاوه بر این شما نمی توانید هر نوع درمانی را برای سوختگی زبان به کار ببرید. زیرا خطر بلع وجود دارد و استفاده از مواد شیمایی یا غیر خوراکی ممکن است باعث ایجاد آسیب شود. درمان های که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، علاوه بر بی خطر بودن می توانند سوختگی را در بافت های دیگر دهان مانند گونه و لثه ها درمان کنند. مالیدن چیزی سرد به زبان استفاده از

استخوان های فک، به خصوص زمانی که طولانی مدت به آن مبتلا هستیم و با علائمی مانند درد قفسه سینه، سرگیجه، تورم صورت یا مشکل در باز کردن دهان همراه هست، چشم پوشی کنیم. فک پایین به فک تحتانی و فک بالا به فک فوقانی گذاری شده است. قسمتی از مفصل فک که به جمجمه وصل شده است را نیز مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) می گویند. فک و بافت پوشاننده آن دندان ها را سر جای خودشان نگه می دارد

های آنتی اکسیدانی بوده و خواص چشمگیری از نظر ضدالتهاب بودن و ضد درد بودن دارد. در تحقیقات صورت گرفته روی موش ها، بعد از یک دوره ی یکماهه ی درمانی با عصاره ی زنجبیل، سطح آنزیم ها در خونشان افزایش یافته بود، همچنین در همین مدت، رادیکال های آزاد از بین رفته و کاهش چشمگیری در التهاب دیده شد. از این عصاره ها چگونه برای کاهش وزن استفاده کنیم؟ اگر هدف تان کاهش وزن است می توانید گاهی

کاهش علائم آلرژیک و تسکین التهاب چشم ها تجویز کند. نکات مهم اگر سابقه واکنش آلرژیک نسبت به محصولات آرایشی و لوسیون ها را دارید، از کرم های چشمی استفاده کنید که حاوی مواد شیمیایی یا رایحه های آلرژی زا نباشند. علاوه بر این، بهتر است همواره از محصولات آرایشی خاصی استفاده کنید که برای پوست های حساس طراحی شده اند. برای احتیاط، می توانید کرم چشم را روی دست خود یا قسمت دیگری از بدن

مراجعه کنید. گاهی داروهای بدون نسخه نیز برای درمان کافی است. جالب است بدانید یوگا می تواند آلرژی و یا آسم تان را بهبود ببخشد. سوزش معده در بیماری ریفلاکس اسید معده یا سوزش سر دل (GERD) ، اسید معده به سمت مری بالا می آید. سوزش سر دل – که احساس سوزش در پشت قفسه سینه را ایجاد می کند- مشکلات زیادی را به دنبال دارد. همچنین می تواند باعث سرفه و یا احساس وجود چیزی در گلو شود. اگر شما

فرنگی برای اصلاح اختلالات مرتبط با طحال، پانکراس و همچنین برای مرطوب شدن ریه و درمان گلو درد استفاده می کنند. فواید خاص توت رگ های واریسی بیوفلاونوئیدها به ویژه آنتوسیانیدین ها در قره قاط و توت های قرمز، آبی و بنفش دیده می شوند. این مواد در پیشگیری از واریس سیاهرگ ها، پاره شدن عروق و مویرگ ها و تقویت دیواره عروق موثرند. به نظر می آید این مواد

. در سال 212 هم در زمان برگزاری تور موسوم به “پیانوی میلیون دلاری” در کاخ سزار در لاس وگاس، نوادای آمریکا این خواننده به عفونت تنفسی مبتلا شد و به توصیه پزشکان 4 کنسرت آخر خود را لغو کرد. یک سال بعد (213) هم به دلیل التهاب ناگهانی آپاندیس و نیاز به جراحی فوری، این خواننده 7 ساله مجبور شد کنسرت خود را در هاید پارک لندن لغو کند. رجینالد دوایت در پینر، انگلستان

، درد شکم، ایجاد بثورات پوستی بر روی دهان، گلو و شکم از دیگر عوامل ظاهری بیماری آبله مرغان محسوب می شود. علل بروز آبله مرغان ویروس هرپس زوستر از طریق قطره های ریز هوا به درون دهان نفوذ پیدا می کند و یا این ویروس از طریق ضایعات پوستی فرد بیمار به دیگران منتقل می شود. گفتنی است، سرم حاوی پادتن علیه این ویروس برای افرادی که خطر ایجاد بیماری خطرناک در آن ها زیاد است (مثل کسانی که داروهای ضدسرطان یا سرکوب کننده ایمنی دریافت می کنند) استفاده می شود. اخیراً یک واکسن جدید برای این بیماری مورد تأیید قرار گرفته است. منبع:باشگاه خبرنگاران

اشکالاتی است که در سن بالا در ساختار ناخن ایجاد می شود. علت اصلی، خیس و خشک شدن مکرر ناخن است. این وضعیت باعث تغییر شکل ناخن یا ناهموار شدن و در نهایت منجر به خرد شدن و شکنندگی می شود. راه حل درمان ناخن شکننده پوشیدن دستکش، استفاده از کرم های مرطوب کننده و به حداقل رساندن تماس با آب و مواد شوینده است. عفونت های قارچی ناخن:در طول روز ضربات غیرمحسوس و آرامی به ناخن ها وارد می شود ولی همین

شود که معمولا موقت است و هر فردی می تواند در طول عمر خود آن را تجربه کند. سکسکه در واقع انقباضات اسپاسمی غیر ارادی متفاوت دیافراگرم و عضلات بین دنده ای محسوب می شود. انقباضات ناگهانی، یک دم ناگهانی را به همراه دارد که باعث بسته شدن بخشی از گلو (گلوت) می شود و در نهایت صدای سکسکه شنیده می شود. بسیاری از سکسکه هایی که افراد دچار آن می شوند، سکسکه های معمولی هستند که بعد از مدتی خود به خود از بین می

ولی امروزه می توان از بوتاکس برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات دندان پزشکی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، استفاده کرد. 1. درمان اختلالات و دردهای مفصل گیجگاهی-فکی: مشکلات فکی-گیجگاهی باعث می شود، فرد دچار عوارضی مانند درد در این ناحیه یا سردردهای مبهم شود. بعضی از بیماران نیز هنگام باز و بسته کردن دهان صدایی مانند تق تق را احساس می کنند. برای برطرف کردن مشکلات مفصلی-گیجگاهی راه های

&gt تسکین گلودرد گلودرد یک مشکل شایع است که با درد و سوزش گلو توصیف می شود و به واسطه عفونت سرماخوردگی یا آنفلوآنزا شکل می گیرد. نوشیدن آب گرم گلودرد را تسکین می دهد و احساس راحتی بیشتری را در فرد ایجاد می کند.آب گرم به حل کردن مخاط غلیظ و حذف آن از دستگاه تنفسی کمک می کند.افزون بر نوشیدن آب گرم، شما می توانید نوشیدن مایعات گرم مانند چای و دمنوش های گیاهی را نیز مد نظر قرار دهید.همچنین، می

انجام فعالیت های بدنی سنگین، بخشی از تنفس از راه دهان صورت می گیرد و به همین سبب، ذرات آلاینده های موجود در هوا، به راحتی و مستقیم وارد ریه می شود. وی ادامه داد: اما بخشی از آلاینده های موجود در هوایی که از طریق بینی استنشاق می شود، به دلیل وجود مژک ها در راه هوایی، در بینی رسوب کرده و به ریه نمی رسد. وی اضافه کرد: رژیم غذایی خاصی که بتوان با پیروی از آن، میزان جذب آلرژن(مواد

ناشی از مصرف ترکیبات بدبو مانند سیر و پیاز در دهان یا بدن بشود. به علاوه، کلروفیل قادر است تا فعالیت برخی پروتئازها که با تولید پلی امین ها و اسکاتول، باعث ایجاد بوی بد می شوند را هم مهار کند و از این طریق هم امکان ایجاد بوی بد در بدن و دهان را بگیرد. 3. بهبودی در روند التیام زخم ها حدودا 1 سال پیش بود که محققان برای اولین بار، نقش کلروفیل در تسریع فرآیند التیام زخم ها را

مادر افزایش می دهد. طالبی به مقدار زیاد ضد انعقاد دارد. مقابله با عفونت های رایج ویتامین ث به مقابله با عفونت های کوچک مانند سرفه، سرما خوردگی و آنفولانزا در بارداری کمک می کند. این ویتامین همچنین برای سیستم ایمنی سالم جنین در حال رشد ضروری است. نوشیدن آب طالبی ویتامین ث بدن را جایگزین می کند. همچنین کاروتن موجود در طالبی به قوی شدن سیستم ایمنی بدن مادر و جنین برای مقابله با

خارجی و جراحی وسیع را مرتفع کرده و طول مدت بهبودی بعد از عمل جراحی را بهبود بخشیده است. ماندگاری گفت: اعمال جراحی پولیپ بینی و تومورهای داخل بینی و غدد چشم از طریق آندوسکوپی برای بیماران شهرستان بافق و حومه امکان پذیر شده است. وی خاطر نشان کرد: درمان سینوزیت مزمن از طریق دارویی و جراحی انجام می شود و در مواردی که درمان دارویی جواب ندهد منجر به عمل جراحی برای بازکردن دهانه سینوس

به گزارش تیتر شهر : شاتوت مولتی ویتامین طبیعی آنتی اکسیدان های گوناگون در شاتوت با جذب رادیکال های آزاد، موجب پیشگیری از بروز سرطان می شود. این نوع توت حاوی یک منبع عالی ویتامین c و آنتی اکسیدان است که ضمن افزایش قدرت مقاومت بدن در برابر عوامل عفونت زا، در کاهش التهاب و مبارزه با رادیکال های مضر بدن نیز مؤثر است. مصرف عصاره شاتوت در افراد دچار واریس موجب

گروه سبک زندگی تیتریک ، باز شدن گل ها و شکوفه های زیبای بهاری برای بعضی ها عذاب آور است. این افراد کسانی هستند که با گرده افشانی گل ها و سبز شدن جوانه ها علائم آلرژی سراغ شان می آید و از عطسه و سرفه های پیاپی کلافه می شوند. بعضی از پزشکان برای رفع سریع این مشکل داروهای کورتون دار تجویز می کنند که عوارض آن سال ها بعد نمایان می شود. اما جدا از مصرف قرص و شربت ها، روش دیگری هم برای درمان آلرژی وجود

کنندگان پیش آید. سرب رژ لب و لاک ناخن مشهودترین عوارضی که در مصرف لوازم آرایش دیده می شود، مسمومیت با سرب است. سرب در رنگ هایی که در رژ لب استفاده می شود، وجود دارد و احتمال زیادی دارد از طریق دهان وارد شود و به مرور زمان در بدن تجمع پیدا کند و آسیب رسان باشد. به همین دلیل تاکید می شود در نوع مواد آرایش مصرفی بویژه لوازم آرایشی اطراف دهان و چشم دقت بیشتری صورت گیرد.

و سایر محصولات کافئین دار قهوه از دیگر مواد غذای مضر برای زخم معده است. اگر در صدد بهبود زخم معده خود هستید. قهوه و سایر نوشیدنی های کافئین دار را کنار بگذارید. قهوه اگرچه مستقیما باعث ایجاد زخم معده نمی شود. اما در افراد مبتلا به زخم معده منجر به التهاب و تحریک زخم و در نتیجه ایجاد درد می شود. قهوه قهوه دارای کافئین و سایر موادی است که کارکرد دقیق ان

و عوامل خرابی و فساد مواد غذایی است در نتیجه مصرف آن برای تقویت عمومی بدن در برابر عفونت ها و میکروب ها بسیار موثر است. دم کرده آن هم برای درمان برونشیت و آسم و تنگی نفس و همچنین برای شادی و آرامش اعصاب و سردردهای عصبی و بی خوابی و کمپرس آن مفید برای خونمردگی و رفع جوش صورت است. دمنوش مرزنجوش و آویشن و عناب نیز برای درمان عفونت های سینوسی بسیار موثر است و مانع ترشحات مخاطی مغزی و رفع گرفتگی بینی

. خواه این بار، مواد زائد سوخت و ساز بدن و یا حاصل شیوه زندگی و محیط زیست شما باشد، تجمع سموم باعث فرآیندهای بیوشیمیایی می شود که مانع سوزاندن چربی ها می گردد. اگر یکی از دلایل شما برای ورزش کاهش وزن است، می توانید به این روند با مصرف مواد مغذی که شما برای سم زدایی نیاز دارید و نوشیدن مقدار زیادی آب خالص (2 لیتر در روز به همراه 1 لیتر برای هر ساعت ورزش) کمک کنید. 3. یوگا را امتحان

است این کار را با زانو انجام داده و کمر خود را خم نکنید. غذا را خوب بجوید. به بدن خود لطف کرده و آرام غذا بخورید! جویدن اولین مرحله در فرایند گوارش است در حالی که اغلب افراد این کار را به درستی انجام نمی دهند. هر چه غذا را بجوید کار معده را آسانتر کرده اید. ضمنا وقتی که غذا را به سرعت می خورید مقداری هوا هم همراه آن وارد معده شده و باعث تجمع گاز می شود. درمان سوزش سر دل

، پلاک ها و لکه ها از روی مینای دندان هایتان پاک می شود. بتاکاروتن موجود در هویج برای ترمیم زخم ها و نیز درخشش پوست و مو بسیار مفید است و برای قرن ها از این ماده گیاهی به عنوان ضماد در درمان زخم در جنگ ها استفاده شده است. در نهایت مصرف هویج یا آب هویج می تواند برای سلامت مغز بسیار موثر باشد و به بهبود عملکرد شناختی افراد کمک کند. نوشیدن آب هویج یکی از راه های موثر تقویت حافظه و جلوگیری از آسیب مغزی همچنین کند کننده روند ابتلا به بیماری آلزایمر است. کارشناسان اعتقاد دارند مواد مغذی درون هویج می تواند باعث رشد و تکثیر سلول های مغزی حتی در سنین بالا شود.

غیرمحرک مناسب، محلول یا پراکنده شده اند. غرغره ها: غرغره ها محلول هایی آبی هستند که برای پیشگیری یا درمان عفونت های گلو استفاده می شوند. این فرآورده ها معمولا به صورت فرم های غلیظ تهیه و عرضه می شوند، بنابراین باید قبل از استفاده با آب گرم رقیق شوند. ژل ها: ژل ها محصولات نیمه جامد، غیرروغنی و شفافی هستند که اساسا استفاده خارجی دارند. عامل ژله کننده ممکن است ژلاتین، کربوهیدرات

اطفال زود به تکلم آیند. 28. جهت تسکین دردهای رماتیسم از دم کرده اگیر ترکی بنوشند و از روغن آن به محل درد بمالند. 29. برای رفع نزله (سرماخوردگی که باعث تب و سرفه شود) از دم کرده اگیر ترکی استفاده گردد. 3. برطرف کننده بلغم است به صورت دم کرده میل شود. 31. برای رفع تاری چشم و لکه های سفید از سرمه اگیر ترکی استفاده گردد. 32. جهت درمان قطره قطره

متورم و ملتهب می شوند، توسط مخاط گرفته، و در نهایت به خاطر سفتی ماهیچه ها تنگ می شوند. پس از آن تنفس مشکل می شود، طوری که انگار فرد می خواهد از طریق یک نی پر شده با پنبه نفس بکشد. اگر از این حالت رنج می برید، با پزشک صحبت کنید. فشار شدیدی احساس می شود اگر درد یا فشاری در یک بخش خاص از بدن تان دارید، باید احتیاط کنید، به عنوان مثال گلودرد استرپتوکوکی به وضوح باعث درد گلو می شود

ها استفاده می کنند. اما اگر چند دقیقه در روز را به مسواک زدن و پاکسازی زبان خود اختصاص دهید، عادات سلامت دهان و دندان شما هر چه ارتقا پیدا می کند. بیش از 7 گونه باکتریایی مختلف در دهان ما حضور دارند. تمامی این میکروب ها مصر نیستند. اما زمانی که نمونه های بد کنترل را در دست می گیرند و در اطراف پرزهای زبان تکثیر می شوند می توانند آسیب های واقعی به سلامت دهان و دندان وارد کنند.

تاثیر عوامل ژنتیکی ابتلا به بیماری های قلبی را هم به حداقل برساند. فعالیت بدنی، دوری از استرس، پرهیز از مصرف سیگار، مصرف غذاهای سالم و سبزیجات، کنترل قند و فشار خون و همگی جزء کارهایی است که می توان برای پیشگیری انجام داد. درد قفسه سینه مهم ترین و ابتدایی ترین علامت بیماری و سکته قلبی است که با بررسی های دقیق تر و آنژیوگرافی می توان ابتلا به این بیماری ها را به طور قطع تشخیص داده و برای پیشگیری و

“),t.close},t.write(‘

درمان خارش گلو هنگام سرماخوردگی

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *