درمان حساسیت فصلی زمستان

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

همه ساله با تغییر فصول و شروع حساسیت‌ها، زندگی خیلی‌ها دچار بحران می‌شود. این حساسیت مشکلاتی چون آبریزش بینی، خارش چشم، عطسه و بسیاری دیگر از نشانه‌ های حساسیت فصلی را به دنبال دارد. التهاب فصلی مخاط بینی یا حساسیت فصلی، معمولا به تب یونجه شهرت دارد. تب یونجه زمانی روی می‌دهد که سیستم ایمنی بدن، مواد بی‌خطر را خطرناک تلقی کرده و مواد شیمیایی را برای مبارزه با آنها وارد خون می‌کند. عوامل برانگیزاننده‌ی تب یونجه در فصول مختلف، با هم فرق می‌کنند. بسته به محل زندگی‌تان و عاملی که در شما ایجاد حساسیت می‌کند، ممکن است علائم حساسیت فصلی را در بیش از یک فصل سال تجربه کنید. با ما باشید تا با علائم و درمان حساسیت فصلی آشنا شوید.

درمان حساسیت فصلی زمستان

به گزارش آکادمی حساسیت، آسم و ایمونولوژی آمریکا، ۸ درصد آمریکایی‌ها مبتلا به التهاب فصلی مخاط بینی هستند. وقتی سیستم ایمنی بدن شما نسبت به یک آلرژن بیرونی، مانند گرده گیاهان، واکنش شدید نشان بدهد، تب یونجه روی خواهد داد. متداول‌ترین عوامل حساسیت، گرده‌هایی هستند که از گرده‌‌افشانی گیاهانی چون درختان، علف‌ها و چمن‌ها که با باد گرده‌افشانی می‌کنند، ناشی می‌شوند. گرده‌های گیاهانی که توسط حشرات گرده‌افشانی می‌شوند، سنگین است و به‌مدت طولانی در راه‌های هوایی بینی باقی نمی‌ماند، بنابراین احتمال بسیار کمی وجود دارد که موجب واکنش آلرژیک شوند.

حساسیت‌ فصلی در طول فصل زمستان شیوع کمتری دارد، اما این امکان هم وجود دارد که در تمام طول سال علائم آن وجود داشته باشد. گیاهان مختلف، گرده‌هایشان را در زمان‌های گوناگونی از سال پراکنده می‌کنند. شاید شما از یک فصل، دچار حساسیت شوید که بستگی به محل زندگی و عامل حساسیت‌تان خواهد داشت. شاید هم به آلرژن‌های داخل خانه واکنش نشان دهید، مانند کَپَک یا پر و موی حیوانات خانگی.

طیف علائم حساسیت‌‌های فصلی، از خفیف تا شدید است که متداول‌ترین‌شان شامل موارد زیر می‌باشد:

علائمی که کمتر شایع هستند شامل موارد زیر می‌شود:

بسیاری از افرادی که دچار تب یونجه یا حساسیت هستند، آسم هم دارند. اگر شما هم مبتلا به هر دوی ابن موارد هستید، آلرژن‌های فصلی شما ممکن است موجب حمله‌ی آسم بشود.

تب یونجه از آنجا گرفته شده است که بسیاری از افراد در زمان تاریخی برداشت یونجه یعنی در ماه‌های فصل تابستان علائم حساسیت را دارند. وقتی سیستم ایمنی بدن‌تان، مواد موجود در هوا را که معمولا بی‌خطر هستند، خطرناک تشخیص می‌دهد، تب یونجه روی خواهد داد و با ترشح هیستامین و مواد شیمیایی دیگر در جریان خون، به این مواد بی‌ضرر واکنش نشان می‌دهد. این مواد شمیایی، علائم یک واکنش آلرژیک را ایجاد می‌کنند. عوامل ایجادکننده‌ی تب یونجه در فصول مختلف سال با هم فرق می‌کنند.

درخت‌ها عامل حساسیت‌‌های بهاری هستند. درخت توس یکی از متداول‌ترین عوامل در نواحی شمالی است که افراد زیادی نسبت به گرده‌های آن واکنش نشان می‌دهند. سایر درخت‌های حساسیت‌زا در آمریکای شمالی شامل سرو، توسکا، شاه بلوط، بید و صنوبر می‌شود.

همان‌طور که گفته شد حساسیت‌ را به این دلیل تب یونجه هم می‌ند که افراد زیادی علائم حساسیت را در فصل تابستان که در تاریخ فصل برداشت یونجه است تجربه می‌کنند. عامل اصلی حساسیت فصل تابستان، علف‌هایی چون تلخه و دم‌گربه‌ای چمن‌زار و یک سری علف‌های هرز خاصی هستند. بنا به گزارش مؤسسه‌ی آسم و آلرژی آمریکا، علف‌ها شایع‌ترین عامل ایجاد تب یونجه‌اند.

پاییز فصل کهنه‌واش است که به آن آمبروسیا (Ambrosia) نیز می‌گویند. بیش از ۴۰ گونه از گیاه کهنه‌واش در دنیا وجود دارد که آنها در نواحی معتدل آمریکای شمالی و جنوبی رشد می‌کنند. کهنه‌واش‌ها گیاهان مخربی هستند که به‌سختی می‌توان کنترل‌شان کرد. گرده‌ی این گیاه، آلرژن بسیار متداولی است و علائم حساسیت به کهنه‌واش می‌تواند شدید باشد. سایر گیاهانی که در پاییز گرده‌افشانی می‌کنند، گزنه، برنجاسف (mugwort)، ترشک، سلمه تره (fat hens) و بارهنگ هستند.

در فصل زمستان، آلرژن‌های بیرون خانه، به خواب زمستانی می‌روند، در نتیجه سرد شدن هوا برای بسیاری از افرادی که حساسیت دارند، آرامش و آسودگی به همراه دارد. اما همین سرمای هوا باعث می‌شود زمان بیشتری در داخل خانه سپری شود. اگر حساسیت فصلی دارید ممکن است به آلرژن‌های داخل خانه مانند کَپَک، موی حیوانات خانگی، هیره‌ و یا سوسک حمام واکنش نشان دهید.

آلرژن‌های داخل فضای بسته را راحت‌تر از آلرژن‌های بیرون می‌توانید از محیط‌ اطراف‌تان حذف کنید. برای اینکه خانه‌تان را از آلرژن‌های رایج پاک کنید، به نکات زیر توجه داشته باشید:

معمولا تشخیص تب یونجه از تشخیص سایر حساسیت‌ها ساده‌تر است. اگر علائمی داشته باشید که فقط در زمان‌های خاصی از سال روی می‌دهند، علامتی است که نشان می‌دهد شما حساسیت فصلی دارید. احتمالا پزشک‌تان گوش‌ها، بینی و گلوی‌تان را معاینه و بررسی می‌کند تا حساسیت‌تان را تشخیص بدهد.

معمولا نیازی به تست حساسیت نیست. درمانی که برای انواع حساسیت‌‌ها تجویز می‌شود، معمولا یکسان است و فرقی نمی‌کند چه نوع حساسیتی داشته باشید.

بهترین دارو برای تب یونجه و حساسیت‌‌های مربوط به تمام فصول، پرهیز است. داروهایی نیز برای درمان حساسیت فصلی وجود دارد. بعضی از افراد ممکن است درمان‌های جایگزین را در پیش بگیرند.

برای اجتناب از آلرژن‌ها باید اقداماتی انجام دهید. مثلا برای خنک کردن فضای خانه در تابستان، به جای پنکه‌های سقفی از دستگاه تهویه‌ با فیلتر هپا (HEPA) استفاده کنید. پیش‌بینی‌های آب و هوای محلی را چک کنید تا از وجود گرده‌ها مطلع شوید و زمانی که تعدادشان زیاد است در خانه بمانید. در زمان‌هایی از سال که تب یونجه‌تان فعال می‌شود:

همچنین حتما از دود سیگار اجتناب کنید تا علائم‌تان بدتر نشود.

اگر نمی‌توانید از آلرژن‌ها اجتناب کنید، درمان‌های دیگری هم وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

در مواردی که علائم شدید هستند ممکن است پزشک‌تان واکسن حساسیت را برای‌تان تجویز کند. این واکسن‌ها نوعی ایمن درمانی هستند که حساسیت سیستم ایمنی‌تان را نسبت به آلرژن‌ها کاهش می‌دهند. شاید بعضی از داروهای حساسیت، عوارض جانبی داشته باشند مانند خواب‌آلودگی، سرگیجه و احساس آشفتگی و عدم تمرکز.

مطالعاتی در مورد درمان‌های جایگزین برای تب یونجه انجام شده و بعضی‌ها عقیده دارند درمان‌های جایگزین زیر، می‌توانند مفید باشند:

برای اینکه بتوان قطعا نتیجه گرفت که این درمان‌های جایگزین مفید و مؤثر هستند، باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

علائم حساسیت‌ فصلی ممکن است بسیار ناخوشایند باشند. اگر تردید دارید که مبتلا به حساسیت فصلی هستید، با پزشک‌تان مشورت کنید. پزشک می‌تواند علت علائم شما را تشخیص داده و درمان مناسب را تجویز کند. پزشک معمولا از شما می‌خواهد که اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید تا از عوامل برانگیزاننده‌ی حساسیت دور بمانید و در مراحل بعدی داروهای مناسب را برای‌تان تجویز خواهد کرد.

برگرفته از: healthline.com

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

درمان حساسیت فصلی زمستان

من الان ۳ ساله دارم هر شب قرص لتیزن ۱۰ مصرف میکنم یه جورایی احساس میکنم معتادش شدم یه شب که دارو نخورم فرداش همش باید عطسه و خارش گلو و ابریزش داشته باشم اخه این چه دردیه دچار شدیم ?

ادمو از زندگی سیر میکنه یکسال صبر کن تابستون بیاد اونم وقتی میاد حساسیتت شروع میشه واقعا خسته شدم تا کی باید بکشیم اخه . حتی اعتماد بنفسمونو هم گرفته

تشکر واسه مقاله خوبتون.
من آخرش از عوارض آنتی هیستامین میمیرم ? همه ی سال درگیرشم فصول سرد سال کم میشه ولی قطع نمیشه. فصل بهار و اواخر تابستون که دیگه هر روزو با آنتی هیستامین سر پا میمونم ?

لوراتادین خیلی بهتر از آنتی هستامین وسیتریزن

خواص خوراکی ها

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

خواص شنبلیله؛ ۱۳ خاصیت درمانی، نحوه‌ مصرف و عوارض جانبی

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

کتاب تختخوابت را مرتب کن؛ کارهای کوچکی که شاید زندگی‌تان و حتی دنیا را متحول کند

منشور برقراری ارتباط چیست و چطور به بهبود ارتباط کمک می‌کند؟

۱۰  اشتباه در مدیریت جریان نقدی که کسب‌وکار شما را نابود می‌کند


چگونه خلق و خوی‌مان را بهتر کنیم؟

نظریه خودتعیین‌کنندگی؛ چطور مشتاقانه اهداف‌مان را دنبال کنیم؟

بیشترین فالوور در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به کدام سلبریتی‌ها اختصاص دارد؟

بهترین انیمه های جهان که تمام گروه‌های سنی را به خود علاقه‌مند می‌کنند

عجیب ترین مکان های دنیا که شما را شگفت‌زده خواهند کرد

عجیب ترین خانه های دنیا که شما را بهت‌زده می‌کنند

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند

معروف ترین آشپزهای جهان که در حرفه‌ خود بهترین هستند

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

اگر شما به گرده آلرژی دارید، در زمانی که آب و هوا سرد می شود، ممکن است به درمان های خاصی نیاز داشته باشید . اما اگر شما آلرژی های داخلی (داخل منزل) – مانند قارچ و مایت گرد و غبار غبار دارید – در طول ماه های زمستان، ممکن است اگر زمان در داخل خانه سپری کنید، علایم آلرژی زمستانی شما تحت تاثیر قرار گیرد.

هنگامی که  هوا سرد می شود و بخاری های خود را روشن می کنید، گرد و غبار، قارچ، و قطعات حشرات را به هوا بفرستد. آنها می توانند وارد بینی شما شوند و نوعی واکنش آغاز شود.

برخی از عوامل رایج محرک آلرژی های داخلی عبارتند از:

علائم آلرژی ناشی از گرد و غبار، گرده، و یا قارچ عبارتند از:

چگونه می توانید بگویید که علائم شما از یک سرماخوردگی یا آنفولانزا یا آلرژی هستند؟ سرماخوردگی معمولا بیش از ۱۰ روز طول می کشد. آلرژی می تواند برای هفته ها یا حتی ماه ها طول داشته باشد. همچنین، سرماخوردگی و آنفولانزا گاهی اوقات با تب و درد و سر درد همراه هستند، علائمی که معمولا در آلرژی دیده نمی شوند.

درمان حساسیت فصلی زمستان

اگر علائم و نشانه های شما از یک هفته طول کشید، به دکتر خود مراجعه کنید. او ممکن است شما را به یک پزشک متخصص آلرژی ارجاع دهد، که در مورد تاریخچه سلامتی شما و علائم سئوالاتی خواهد پرسید.

پزشک متخصص آلرژی ممکن است یک تست پوستی انجام دهد که در آن پوست شما را با کمی از یک آلرژی زا و یا تزریق در زیر پوست خراش داده می شود. اگر آن محل قرمز و خارش دار شد، شما حساسیت دارید. همچنین یک آزمایش خون برای تشخیص برخی از آلرژی ها وجود دارد.

درمان آلرژی در فصل زمستان عبارتند از:

در اینجا نکاتی برای کنترل علائم آلرژی شما ارائه می شود:

در اینجا نکاتی برای گذراندن ساده تر تعطیلات برای افراد مبتلا به آلرژی زمستان ارائه می شود:

ترجمه شده از : www.webmd.com

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را

حدود ۵۰ میلیون آمریکایی از مشکلات آلرژی (حساسیت) با واکنش­ های آلرژیک مربوط به چشم که یک شکایت شایع است، []

سولفیت ها یک گروه از ترکیبات مبتنی بر گوگرد هستند که ممکن است طبیعی رخ  دهد و یا ممکن است []

پاییزاست و شکوفه­ های تابستان پژمرده شده ­اند. پس چرا شما هنوز هم عطسه می­ کنید؟ محرک­ های آلرژی پاییزی []

آلرژی تابستانه بسیاری از عوامل آلرژی زا که در تابستان موجب بروز  آلرژی می شود در تابستان نیز مشکل زا []

آلرژی بهاری بهار فصل شیوع آلرژی است. در این فصل درختان شروع به آزاد سازی گرده کرده و شکوفه می []

بهار به پرگل شدن می رود ، در عین حال شما در عذاب واقعی هستید. دیگران در جنگ با غذاهای []

بسیار مفید بود


وارد کردن موارد ستاره دار الزامی است

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *