دارو گیاهی برای درمان عفونت روده

خواص دارویی و گیاهی

گیل نگاه: طي مراسمي با حضور معاون وزير صنعت معدن وتجارت، معاون استاندار گيلان، معاون بهره برداري شركت گاز گيلان و فرماندار فومن و جمع كثيري از مقامات استاني وشهرستاني، ۱۸ پروژه گازرساني شهرستان فومن در روستاي زيده این شهرستان بصورت متمركز افتتاح و۲۵۷۹ خانوار از نعمت گاز بهره مند شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز گیلان ، در اين مراسم مهندس مومني زاده فرماندار فومن ضمن خير مقدم به مهمانان و مسؤولين و همچنين مردم شریف حاضر در مراسم، طرح گازرساني را يك انقلاب بزرگ برشمرد و از خدمات دولت در اين راستا خصوصاً كاركنان گاز گيلان و شهرستان فومن تقدير نمود.

در ادامه مهندس اكبر معاونت بهره برداري شركت گاز گيلان ضمن مطلوب دانستن گازرساني در سطح استان خصوصاً شهرستان فومن گفت: ۲۰۰ روستاي استان در دهه فجر سال گذشته با مركزيت شهرستان فومن افتتاح شد كه سهم فومن ۴۱ روستا بود و در هفته دولت امسال نيز ۲۰۰روستاي ديگر افتتاح شد كه ۱۸روستا در شهرستان فومن بوده كه با بره ریزی های بعمل آمده در آینده نزدیک كار گازرساني به روستاهاي شهرستان فومن به اتمام مي رسد.

در ادامه مهندس اصغريان معاون استانداري گيلان نيز از افزايش شاخص بهره برداري گاز در دولت تدبير و اميد در مدت ۳ سال گذشته در استانها خبر داد و بيان كرد: شاخص بهره مندي گاز در كشور از ۵۷درصد به بيش از ۹۲درصد ارتقاء پيدا كرده است.

دارو گیاهی برای درمان عفونت روده

معاون هماهنگي و امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري گيلان حجم گازرساني دولت تا سال آينده را  معادل يك دوم تمام فعاليت هاي گازرساني انجام شده از ابتداي انقلاب تاكنون دانست و خاطرنشان كرد امر مذكور نشان دهنده عزم و اراده دولت در خدمات رساني به روستاها است.

ايشان با تشكر از مدیرعامل شرکت گاز گیلان و همكاران ايشان گفت: طي دو سال گذشته شركت گاز گيلان هم با انجام پروژه هاي بسيار زياد توانست گام موَثري در رشد و تعالي استان و خدمات رساني شایسته به مردم بردارد.

در ادامه مراسم معاون وزير صنعت معدن و تجارت نيز در سخنان كوتاهي روند اجراي پروژه ها را در سطح  ملي خوب ارزيابي كرد گفت: استان گيلان نیز از ظرفيت خوبي براي سرمايه گذاري برخوردار است، درهمين راستا با انجام كارهاي زير ساختي كه يكي از مهمترين آنها گازرساني مي باشد آينده بسيار درخشان براي اين استان پيش بيني مي گردد.

وی در ادامه سخنانش بیان داشت: امروز ما شاهد افتتاح ۱۸روستا به طور همزمان در يكي از شهرستانهاي اين استان كه قطب گردشگري است، هستيم كه جا دارد از مسؤولين استان و شهرستان و خصوصاً شركت گاز استان و همكاران ايشان تشكر نمائيم.

در پايان مشعل گاز روستاي زيده  به نمايندگي از ۱۸ روستا روشن ومردم روستاهاي فوق از نعمت گاز بهره مند شدند .

اطلاعیه معرفی مدیرکل راه آهن گیلان طی ماه جاری/روند اجرای پروژه راه‎آهن مطلوب است گزارش تصویری کارگاه آشنایی با سواد مالی در رشت سواد مالی حلقه اول زنجیره اشتغال و کار آفرینی جوانان دولت خود را به تأمین زیرساخت های مسکن مهر متعهد می داند اربعین نماد عزت، شجاعت و شهامت وزش باد شدید در گیلان موجب واژگونی چندین خودرو شد افزایش حقوق کارکنان در سال ۹۸ چقدر است؟ تیغ سانسور صدا و سیما بر سریال «دلدادگان»؟! دمنوش های گیاهی که از هر قرص خواب آوری بهتر هستند! اصول انتخاب یک عطر خوب ارزیابی عملکرد مدیران گیلان بر مبنای میزان موفقیت در جذب منابع ملی مقدمات شنیدن صدای سوت قطار در گیلان فراهم شد/ساختمان اداری در اختیار راه آهن قرار می‌گیرد گزارش تصویری اجرای تئاتر شازده کوچولو در مجموعه خاتم الانبیاء رشت دبیر حزب کارگزاران سازندگی گیلان تغییر کرد کوچکی نژاد : آخوندی شهردار موفقی برای تهران می‌شود/ وزیر بعدی نمی‌تواند مثل آخوندی اینقدر موفقیت کسب کند جادوگر شنبه در دادگاه! تسلیت مایلی‌کهن به کی‌روش بابت صعود سرخ‌ها ! ورزشگاه عضدی و سردار جنگل رشت زمین چمن مصنوعی درجه دهم دارند بانکداری بدون نیاز به شعبه، افق بانک رسالت در سال ۱۴۰۰ است جو حاکم در مجلس به نفع چهار وزیر پیشنهادی است / بازگشت شریعتمداری به کابینه با رای ضعیف بسیاری از استعدادهای تئاتر گیلان در شبکه باران هدر رفتند / فیلمه جدایی نادر از سیمین هم اگر به شبکه باران فرستاده می‌شد به طور حتم آن را را رد می‌کردند!

مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران؛ تلاشی برای حرکت به سوی جامعه متکی به گفت و گوی ساختارمند  نکاتی درباره عدم درج رواديد و مهر ورود و خروج به كشور براى گردشگران خارجى توصیه هایی برای فروش آنلاین اختراع دوباره چرخ؛ ورود دولتی ها ممنوع! بودجه گردشگری، بیش از ظرفیت گیلان؛ قدرت یک زنجیر به قدرت ضعیف ترین حلقه آن است طرح های بوم گردی و ضرورت حفظ منابع طبیعی بازار میوه و ماهی انزلی، میراث فرهنگی است

گیل نگاه/پویا بصیری: کارگاه آموزش سواد مالی ویژه جوانان صبح امروز با مشارکت معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان و استانداری گیلان در مرکز اموزش و توسعه سازمان مدیریت و بره ریزی گیلان برگزار شد.      

گیل نگاه/مائده سیدی: تئاتر شازده کوچولو  عصر امروز در سالن وارش خاتم الانبیاء رشت اجرا شد.                            

گیل نگاه/مائده سیدی: مراسم اختتامیه مرحله منطقه ای هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان استان گیلان (منطقه شمال و شمال غرب کشور) با حضور رییس سازمان دانشجویان کشور، رییس دانشگاه پیام نور گیلان، رییس جهاد دانشگاهی گیلان، مشاور

رسانه فرهیختگان گیلان

gilnegah.ir

دیسپورت یک محصول تزریقی است که عمدتا در درمان چین و چروک به کار می ‌رود؛ این محصول برای درمان بیماری ‌های خاص نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. زمانی که برای اهداف آرایشی به کار می ‌رود، با فلج کردن موقتی عضلات صورت که باعث ایجاد خطوط اخم می‌ شوند، کار می‌کند. در این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام به بررسی دیسپورت می پردازیم. شاید برایتان جالب باشد به تفاوت ها و شباهت های بین دیسپورت و بوتاکس پی ببرید. دیسپورت چیست؟ دسپورت

عارضه جلو آمدگی فک بالا یا دندان گرازی، همتراز نبودن دندان های بالایی و پایینی است که سبب جلو آمدن دندان های فوقانی می شود. این مشکل می تواند با کوچکتر کردن چانه و گردتر کردن صورت، سبب تغییر شکل کل صورت شود. جراحی اورتوگناستیک (اصلاح صورت) سبب بهبود چشمگیر فرم فک و دندان ها، اما با هزینه های بالا می شود. در این مقاله از بخش دندان پزشکی دکتر سلام به بررسی جلوتر بودن فک بالا می پردازیم. راه های زیادی برای اصلاح جلو

در مورد بالون معده چه می دانید؟ آیا با عوارض و فواید این روش آشنایی دارید؟ تا به حال برای بدست آوردن تناسب اندام و یا کاهش وزن، به بالون معده فکر کرده اید؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام به بررسی بالون معده، عوارض و فواید آن و هزینه های انجام آن می پردازیم. بالون معده در اصل باعث پر شدن فضای معده شما شده و اشتهایتان را تا اندازه نصف، کاهش می دهد. بالون معده چیست؟ بالون معده یک روش بسیار

چگونه میتوان با کمک کیبلا به از بین بردن غبغب پرداخت؟ آیا می دانید کیبلا چیست؟ کیبلا یک روش درمانی غیر جراحی برای از بین بردن غبغب است. کیبلا برای استفاده در چانه در سال ۲۰۱۵ توسط FDA مورد تایید قرار گرفت. این درمان از یک شکل مصنوعی اسید دئوکسی کولیک برای کمک به جذب چربی استفاده می ‌کند. اسید دئوکسی کولیک به طور طبیعی توسط بدن تولید می ‌شود. در این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام به بررسی از بین بردن غبغب با

دارو گیاهی برای درمان عفونت روده

اختلال نعوظ می ‌تواند نشانه بروز یک وضعیت جدی باشد. در نتیجه شما باید به پزشک مراجعه کنید تا تشخیصی درست برای شما بدهد و بهترین راه درمان

بریس های لینگوال در واقع بریس هایی تقریبا رئی هستند که بسیاری از افراد بزرگسال آن را نسبت به بریس های سنتی و معمولی و آلاینرهای اینویزیلاین ترجیح

یکی از گیاهان گلداری که 6 گونه متفاوت دارد، گیاه تاج خروس می باشد که دارای خواص و فواید زیادی است. این گیاه، گل هایی به رنگ بنفش،

در مورد فمتو لیزیک چقدر اطلاعات دارید؟ این روش برای رفع عیوب انکساری چشم مورد استفاده قرار می گیرد. ای ای لیزیک یا eelaisik تلفیقی از اندازه گیری

دیسپورت یک محصول تزریقی است که عمدتا در درمان چین و چروک به کار می ‌رود؛ این محصول برای درمان بیماری ‌های خاص نیز مورد استفاده قرار می‌

اختلالات گوارشی در طول دوران بارداری رایج و شایع می باشد. علاوه بر بروز یبوست، ناراحتی معده یا شل شدن مدفوع نیز مشکلات دیگری

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.




خانه

موبایل

برخی عفونت‌ها سطحی هستند و می‌توان با کمک برخی گیاهان دارویی از بروز آنها جلوگیری کرد

 

دارو گیاهی برای درمان عفونت روده

 گاهی می‌توان با کمترین ضرر و آسیبی به بدن برخی بیماری‌ها را درمان کرد. وقتی گلوی‌تان چرک می‌کند چه‌کار می‌کنید؟ دست به دامان کدام‌ یک از داروهای شیمیایی مخصوص عفونت و سرماخوردگی می‌شوید؟ ‌برای درمان جوش‌های چرکی چه؟ از کدام داروهای موضعی یا خوراکی شیمیایی استفاده می‌کنید؟ آیا می‌دانید برخی عفونت‌های سطحی را می‌توان با گیاهان دارویی درمان کرد، البته فقط کافی است مشکل اصلی را ریشه‌یابی کنیم. دکتر سعید صانعی  مشاور گیاه‌درمانی 1 گیاه دارویی را معرفی می‌کند که هر کدام اگر درست و بجا استفاده شوند، قادرند عفونت را از بدن شما دور کنند. عفونت‌ها چطور سراغتان می‌آید؟عفونت‌ها به چند طریق وارد بدن می‌شوند، برخی آنها در بافت‌های بدنی وجود دارند اما منتظر فرصت هستند که با ضعف سیستم ایمنی بدن، این فرصت را به‌دست ‌آورند و به طرق مختلف خود را نمایان ‌کنند. اما برخی عفونت‌ها از طریق پوست وارد بدن می‌شوند. به‌عنوان مثال با یک ضربه یا یک خراش از محیط وارد بافت بدن فرد می‌شوند. عفونت را ضربه فنی کنیددسته دیگر عفونت‌ها فرصت‌طلب دارند که منتظر شرایط مناسبی هستند تا بتوانند خود را نمایان کنند، مثل بیماری ایدز و بیماری‌های دیگر. در اکثر اوقات درمان عفونت‌های فرصت‌طلب سخت‌تر از عفونت‌های دیگر است. با این حال برای ازبین بردن عفونت‌های قوی باید به پزشک مراجعه کرد، اما برخی عفونت‌ها سطحی هستند و می‌توان با کمک برخی گیاهان دارویی از بروز و رشد آنها جلوگیری کرد. با این حال اگر از نوع عفونت خود خبر ندارید بهتر است قبل از مصرف این گیاهان دارویی با پزشک مشورت داشته باشید. همچنین مصرف این داروها نباید از 1روز ادامه پیدا کند و اگر بهبودی بعد از این مدت حاصل نشد، باید به پزشک مراجعه کنید.آنتی بیوتیک‌های گیاهی که باید بشناسید

پنیرک برای درمان عفونت‌های ادراری، برونشیت و عفونت‌های سرخک و مخملک مفید است

1. پنیرکپنیرک گیاهی است که در طب سنتی خواص بی‌شماری دارد و از برگ و گل آن استفاده‌های بهینه می‌شود. اما خاصیت آنتی‌بیوتیکی آن زبانزد است، فقط کافی است 4‌گرم گیاه پنیرک را به‌همرا یک لیتر آب جوش به مدت 1‌دقیقه بگذاریم تا دم بکشد. یک فنجان از این دمکرده را روزی سه‌بار بنوشید تا عفونت‌های  ادراری، برونشیت و عفونت‌های سرخک و مخملک از‌بین بروند.   

اسهال‌های عفونی، برونشیت و بیماری ذات‌الریه، با دمکرده گل‌پامچال تا‌حدودی درمان میشود

2. گل‌پامچالاسهال‌های عفونی اکثرا ناشی از عفونت‌های معده و روده است. با این حال اسهال‌های عفونی، برونشیت و بیماری ذات‌الریه را می‌توان با دمکرده گل‌پامچال تا‌حدودی درمان کرد. برای دم کردن گل‌پامچال 2گرم از این گیاه را به‌همراه یک لیتر آب دم کنید. فقط دقت داشته باشید که از 1‌دقیقه دم نکشد و بعد از 1‌دقیقه دمنوش را صاف کرده و بنوشید. این دمکرده را روزی سه‌بار به اندازه یک فنجان بنوشید تا ترتیب اثر داشته باشد. 

ادرنجبویه گیاهی است که قادر است اکثر عفونت‌های بدنی را از‌بین ببرد

3. بادرنجبویهبادرنجبویه گیاهی است که می‌توان به‌عنوان یک دمکرده برای پاک‌سازی بدن از میکروب استفاده کرد. این گیاه قادر است اکثر عفونت‌های بدنی را از‌بین ببرد، حتی گاهی اوقات شما خبر ندارید که در بدن‌تان چه می‌گذرد، اما اگر در هوایی آلوده یا در محیطی قرار گرفته بودید که ممکن است میکروب یا ویروس به شما انتقال پیدا کند؛ در این مواقع توصیه می‌شود 4‌گرم بادرنجبویه را به مدت 15‌دقیقه به‌همراه آب جوش بگذارید تا دم بکشد و سپس آن را بنوشید تا عفونت‌های احتمالی از‌بین بروند. برای تاثیرگذاری بهتر این دمنوش توصیه می‌شود روزی سه‌بار در روز به اندازه یک فنجان نوشیده شود.  

دمکرده بابا آدم برای درمان جوش های چرکی مفید است

  4. بابا آدموقتی اسم جوش به میان می‌آید خیلی از افراد یاد دوران بلوغ می‌افتند، اما برخی جوش‌ها چرکی هستند و ممکن است هر جای بدن ظاهر شوند و حتی سن و سال هم برای‌شان اهمیت نداشته باشد. برای درمان جوش‌های چرکی و عفونی باید از آنتی‌بیوتیک‌های قوی استفاده کرد. در طب سنتی توصیه می‌شود از دمکرده بابادم استفاده شود. 8‌گرم ریشه بابادم را به‌همراه یک لیتر آب جوش دم کنید. مدت زمان دم کشیدن 2‌دقیقه است و بعد از آن روزی سه‌بار در روز ‌برای درمان جوش‌های چرکی دمکرده را بنوشید.   

از بخور برگ اکالیپتوس برای درمان عفونت‌های مجاری تنفسی استفاده کنید

 5. اکالیپتوسبرای عفونت‌های مجاری تنفسی اولین پیشنهاد یا گیاهی که اکثر افراد از آن یاد می‌کنند، برگ اکالیپتوس است که به‌صورت بخور از آن استفاده می‌شود. درصورتی که علاوه بر بخور این برگ‌، توصیه می‌شود هر وقت به مشکل عفونت‌های مجاری تنفسی دچار شدید 5گرم برگ این گیاه را با یک لیتر آب دم کنید و بعد از 1‌دقیقه دم کشیدن روزی سه تا چهار بار به مقدار یک فنجان از این گیاه را بنوشید. خیلی از افراد فکر می‌کنند بخور این گیاه در اولویت است در‌صورتی که اگر سینوزیت یا ریه‌های‌تان چرکی شده‌اند، بهتر است در کنار بخور دم کرده برگ اکالیپتوس را هم فراموش نکنید.    

جوشانده انجیر زرد برای گلودردهای چرکی، آن‍‍ژین‌ها و عفونت دهان بسیار مناسب است

 6. انجیر زرد شیرازی5‌گرم انجیر زرد شیرازی (‌انجیر خشک در آجیل‌‌ها) ‌را به‌همراه نیم کیلو شیر به مدت 15‌دقیقه می‌گذاریم تا بجوشد. این جوشانده برای گلودردهای چرکی، آن‍‍ژین‌ها، عفونت و زخم‌های داخل دهان بسیار مناسب است. برای تاثیرگذاری باید روزی سه فنجان از این جوشانده را میل کنید. همچنین اگر دندان‌تان دچار عفونت شد و درد بسیاری داشت، توصیه می‌شود در کنار مراجعه به دندانپزشک، در صورت نیاز  گیاه آنغوزه را روی دندان بگذارید. البته برای استفاده از این گیاه نیازی به دم کردن یا جوشاندن آن نیست، چرا‌که این گیاه حالت صمغ دارد و فقط کافی است روی دندان عفونی قرار بگیرد.حتی میخک هم برای درمان عفونت‌های دندانی نقش موثری دارد. این گیاه را به دو صورت می‌توان استفاده کرد، هم روی دندان قرار داد و هم آن را جوشاند و نوشید. برای دم کردن میخک، کافی است یک قاشق مربا‌خوری میخک را با یک لیوان آب بین 4 الی 5‌دقیقه بجوشانید. بعد از این مرحله جوشانده را در دهان بچرخانید و خالی کنید. کافی است این کار را بین سه تا چهار بار انجام دهید.     

ر طب سنتی توصیه می‌شود افرادی که گلو دردهای چرکی دارند چای سبز بنوشند

7. چای سبزگلو‌درد یکی از بدترین مراحل سرماخوردگی است که اکثر افراد دست به هرکاری می‌زنند تا از شر آن خلاص شوند. بعضی‌ها سراغ قرص‌های چرک‌ خشک‌کن می‌روند و برخی دیگر سعی می‌کنند با آب‌نمک و آب‌ جوش یا حتی آب‌نبات‌های گلودرد این مشکل را درمان کنند. اما در طب سنتی توصیه می‌شود افرادی که گلو دردهای چرکی دارند چای سبز بنوشند.به این نحو که یک قاشق غذاخوری چای سبز را در یک لیوان آب می‌ریزیم تا به مدت 1دقیقه خیس بخورد. نکته اینجاست که برای درمان گلودردهای چرکی نباید چای سبز را به‌صورت روتین دم کرد (‌یعنی روی کتری دم نمی‌کشد). حتی می‌توانید به‌جای آب‌نمک، چای سبز را غرغره کنید. از تفاله آن هم می‌توانید به شکل کمپرس برای درمان عفونت‌های چرکی پوستی مثل کورک‌ها استفاده کنید.      

برای درمان زخم‌هایی که زیاد عفونی و خطرناک نیستند از عصاره  تره در شیر استفاده کنید

 8. تره جوشانده شده در شیرزخم‌های چرکی درمان‌شان به مراقبت و دقت بیشتری ‌نیاز دارد. برای درمان این نوع زخم‌ها می‌توان از پمادهای موضعی یا داروهای خوراکی استفاده کرد. در طب سنتی اگر زخم‌ها زیاد عفونی و خطرناک نباشند، توصیه می‌شود از عصاره  تره در شیر استفاده شود. به این روش که تره را در شیر بپزید و سپس از شیر جدا کنید و تره پخته شده را روی زخم بگذارید. بعد از چند ساعت باید ضماد تره را از روی زخم بردارید و محل زخم را تمیز و پانسمان کنید، چراکه تره چرک را به خود می‌گیرد و باید تعویض شود. اگر این کار را روزی یک‌بار انجام دهید، در مدت کوتاهی چرک از زخم خارج می‌شود.       

 برای ضدعفونی کردن ریه از عفونت می‌توانید از دم کرده پونه استفاده کنید

9. پونهریه یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است که بزرگ‌ترین وظیفه آن مبارزه با هوای آلوده است، اما ریه‌ها از عفونت‌ها در امان نیستند به‌همین دلیل برخی عفونت‌های سطحی را می‌توان با کمک آنتی‌بیوتیک‌ها درمان کرد. اگر قصد ندارید از آنتی‌بیوتیک‌های شیمیایی استفاده کنید، طب سنتی راه دیگری به شما پیشنهاد می‌کند. برای ضدعفونی کردن ریه از عفونت می‌توانید از دم کرده پونه استفاده کنید. یک قاشق  چای‌خوری پونه را به‌همراه یک لیوان آب جوش بگذارید بین‌1 تا 15‌دقیقه دم بکشد و سپس صاف کرده آن را همراه با عسل روزی سه بار میل کنید.        

پونه کوهی یکی از بهترین داروهای گیاهی است که به‌عنوان یک آنتی‌بیوتیک قوی از آن یاد میشود

1. پونه کوهییکی از بهترین داروهای گیاهی که می‌توان به‌عنوان یک آنتی‌بیوتیک قوی از آن یاد کرد، پونه کوهی است. این نوع پونه با پونه‌های معمولی فرق دارد و به‌عنوان ضدعفونت‌های میکروبی و قارچی شناخته شده است، برای اینکه خاصیت ضدعفونی‌کننده داشته باشد باید روزی سه‌بار‌ به اندازه یک فنجان از این گیاه بنوشید.افرادی که با مشکل عفونت‌های قارچی در گوش، عفونت‌های قارچی ناخن و برخی خانم‌ها در ناحیه تناسلی عفونت قارچی مواجه هستند، می‌توانند از پونه کوهی به‌عنوان یک آنتی‌بیوتیک استفاده کنند. البته پونه کوهی را می‌توان به شکل دمنوش یا ضماد هم استفاده کرد. همچنین اگر از عفونت ادراری رنج می‌برید دم کرده پونه کوهی یکی از درمان‌های مناسب و تاثیرگذار در این زمینه است. یک قاشق مرباخوری پونه کوهی را به‌همراه یک لیوان آب جوش به مدت 15‌دقیقه می‌گذارید تا دم بکشد.

 

 منبع: مجله سیب سبز


دارو گیاهی برای درمان عفونت روده

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

پرخوری، تند خوردن غذا، مصرف غذاهای چرب باعث شیوع مشکلاتی نظیر سوءهاضمه می شود

 

دارو گیاهی برای درمان عفونت روده

راه های مختلفی برای درمان ورم معده وجود دارد؛ از تغییر در نحوه تغذیه و نوع غذاهای مصرفی گرفته تا انواع داروهای شیمیایی و گیاهی که برای رفع این مشکل تجویز می شود. در این مطلب گیاهان دارویی مفید برای درمان این بیماری آورده شده اندپرخوری، تند خوردن غذا، مصرف غذاهای چرب، مصرف زیاد کافئین و شکلات و همچنین استرس ها باعث شیوع مشکلاتی نظیر سوءهاضمه، سوزش و درد سر دل، نفخ و حالت تهوع می شود. گاز معده اغلب در اثر بلع هوا به خصوص در موقع غذا خوردن به وجود می آید و بهترین روش معالجه آن صرف غذا بدون عجله و با آرامش است. منشأ گاز موجود در روده ها نیز علاوه بر بلع هوا انجام تخمیر توسط میکروب های روده است.

در اغلب بیمارانی که از وجود گاز زیاد در معده و روده شکایت می کنند، حجم گاز افزایش پیدا نکرده است؛ بلکه در اثر اختلال در حرکات روده همان حجم طبیعی گاز، قادر به عبور معمولی از بالا به پائین در روده نیست و بیمار احساس نفخ می کند.

راه های مختلفی برای درمان این عارضه وجود دارد؛ از تغییر در نحوه تغذیه و نوع غذاهای مصرفی گرفته تا انواع داروهای شیمیایی و گیاهی که برای رفع این مشکل تجویز می شود.جامعه امروز به بیماری سرعت و استرس مبتلا است، برای مقابله با عوارض ناشی از این مسئله که اغلب مزمن، هزینه بر و طولانی است، می توان از گیاهانی که به طور روزمره در دسترس ما هستند، استفاده کرد.

گیاه درمانی روشی است که در آن، بعد از معاینه های پزشکی و تشخیص لازم، از عناصر گیاهی با توجه به مواد موثره و خواص آن ها، برای رفع علائم بیماری استفاده می شود. این روش همانند طب جدید به مبارزه با علائم بیماری پرداخته و برای رفع آن ها می کوشد.گیاهان موثر در درمان التهاب و ورم معدهبابونهیکی از بهترین گیاهان برای درمان زخم و ورم معده، بابونه است. این گیاه به آسانی این مرض را درمان می کند و آن هایی که سال هاست با این مرض دست به گریبان هستند می توانند با استفاده از بابونه سلامتی خود را بازیابند.

یکی از بهترین گیاهان برای درمان زخم و ورم معده، بابونه است

  برای درمان زخم معده یک لیوان چای غلیظ بابونه درست کنید (4 قاشق چایخوری بابونه در یک لیوان آب جوش و یا چهار تا چای کیسه ای بابونه در یک قاشق لیوان آب جوش) و در هنگام صبح ناشتا چای را بنوشید و سپس در رختخواب به پشت دراز بکشید و بعد از چهار دقیقه بخوابید و البته بعد از یک ربع ساعت می توانید صبحانه خود را میل کنید. این عمل را به مدت دو هفته ادامه دهید تا زخم و ورم معده به کلی شفا یابد.رازیانهاز تخم و برگ این گیاه می توان به عنوان دم کرده استفاده کرد. رازیانه حاوی ماده ای است که در تحریک ترشحات معده و دستگاه گوارش نقش دارد. 

رازیانه حاوی ماده ای است که در تحریک ترشحات معده و دستگاه گوارش نقش دارد

 نعنابرگ نعنا به عنوان درمانی موثر برای سوء هاضمه، سوزش سر دل، نفخ و درد معده و دستگاه گوارش استفاده می شود. این گیاه مفید همچنین اشتها را تحریک می کند و در درمان حالت تهوع و سردرد موثر است.  

برگ نعنا به عنوان درمانی موثر برای سوء هاضمه، سوزش سر دل و درد معده استفاده می شود

 زنجبیلاز 2 سال قبل تاکنون برای درمان تمامی اختلالات هضم استفاده می شده است. زنجبیل خواص تحریک کننده و درمانی دارد. این چاشنی با بهبود بخشیدن به عملکرد آنزیم های گوارشی به بهتر عمل کردن سیستم هاضمه بدن و کاهش نفخ کمک می کند.  

زنجبیل، به بهتر عمل کردن سیستم هاضمه بدن و کاهش نفخ کمک می کند

 شیرین بیانقسمت مورد استفاده شیرین بیان ساقه های زیرزمینی و ریشه های گیاه است که دارای ترکیبات مختلفی است. ترکیب موجود در ریشه های گیاه پنجاه برابر از شکر شیرین تر است و مقدار آن با توجه به شرایط محیطی و گونه گیاه بین 5 تا 2 درصد است. در طب سنتی از این گیاه برای درمان اسپاسم عضلات و تورم، برونشیت، روماتیسم و ورم مفاصل استفاده می شود. ریشه شیرین بیان محافظ بافت معده در برابر عوامل خطر (داروها و استرس) است و از بروز زخم معده و اثنی عشر جلوگیری می کنند.  

شه شیرین بیان محافظ بافت معده در برابر عوامل خطر (داروها و استرس) است

  ریحانریحان، که دارای خواص ضد اسپاسم است می تواند معده را قوی تر کند و از بسیاری از بیماری های معده، روده مثل اسهال و استفراغ جلوگیری کند.  

ریحان، که دارای خواص ضد اسپاسم است می تواند معده را قوی تر کند

  مخلوط مقدار مساوی از آب ریحان و آب ریشه زنجبیل 2 یا 3 بار در روز برای کاهش درد معده مفید است. همچنین می توانید 1 تا 15 برگ ریحان را در یک فنجان آب جوش بریزید و میل نمایید. چای ریحان را می توانید روزانه با عسل چند بار مخلوط کنید.  

  شنبلیلهبرای درمان زخم معده استفاده می شود. شنبلیله حاوی یک ترکیب لعاب دار است که زخم معده را بهبود می دهد. برای دل درد یک قاشق از دانه شنبلیله را در دو فنجان آب حل کنید. سپس دانه ها را فشار داده تا حل شوند، کمی عسل اضافه کنید. حدود یک هفته دو بار در روز استفاده کنید.

شنبلیله، برای درمان زخم معده استفاده می شود

  

 بومادرانیک چنگ از گیاه گل بومادران را در یک لیوان آب جوش دم کرده یک استکان قبل از ناهار و شام میل کنید. (برای زنان باردار مضر است).

بومادران برای درمان ناراحتی های معده مفید است

منبع:tebyan.net


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *