علائم دیابت دوران بارداری

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

به‌دلیل تغییر سبک زندگی و نوع تغذیه در سال‌های اخیر، شاید یکی از نگرانی‌های خانم‌های باردار ابتلا به دیابت بارداری باشد. دیابت بارداری درواقع افزایش سطح قند خون در زمان بارداری است که در بعضی از خانم‌ها ایجاد می‌شود و معمولا بین هفته‌های ۲۴ تا ۲۸ بارداری اتفاق می‌افتد. در این مقاله در مورد علائم دیابت بارداری، علت، تشخیص، عوامل افزایش احتمال ابتلا به آن، پیشگیری، درمان و خطرات احتمالی دیابت بارداری صحبت خواهیم کرد.

علائم دیابت دوران بارداری

ابتلا به دیابت بارداری به این معنا نیست که شما قبل از بارداری دیابت داشته‌اید یا بعد از زایمان هم دچار دیابت خواهید شد. بااین‌حال دچار شدن به دیابت بارداری احتمال ابتلای شما را به دیابت نوع ۲ افزایش خواهد داد.

علاوه‌بر این با مراقبت نادرست، خطر ابتلای کودک‌تان به دیابت افزایش می‌یابد و درطول بارداری و زایمان احتمال ایجاد خطراتی در شما و کودک‌تان می‌شود.

دیابت بارداری معمولا علائم خاصی ندارد. برخی از این علائم خفیف عبارتند از:

علت اصلی دیابت بارداری مشخص نیست. اما احتمالا هورمون‌ها در ایجاد آن مؤثرند. در زمان بارداری بدن شما بعضی از هورمون‌ها را تولید می‌کند؛ برای مثال:

این هورمون‌ها روی جفت تأثیر می‌گذارند و مانع از سقط جنین می‌شوند. با گذشت زمان مقدار این هورمون‌ها در بدن‌تان افزایش می‌یابند و درنتیجه ممکن است سبب ایجاد مقاومت به انسولین شوند. انسولین هورمونی است که سطح قند خون بدن‌ را تنظیم می‌کند.

انسولین کمک می‌کند تا گلوکز موردنیاز برای تولید انرژی، از طریق خون وارد سلول‌ها شود. بدن در زمان بارداری کم‌کم نسبت به انسولین مقاوم می‌شود و میزان گلوکز بیشتری در جریان خون باقی می‌ماند. اگر مقاومت به انسولین شدت پیدا کند، سطح قند خون غیرطبیعی می‌شود. این موضوع منجر به دیابت بارداری می‌شود.

احتمال ابتلا به دیابت بارداری در شرایط زیر است:

خانم‌های باردار باید به‌طور مرتب تحت مراقبت‌ها و بررسی‌های پزشکی قرار بگیرند. اگر در اوایل بارداری سابقه‌ی دیابت یا قند خون نداشته‌اید، احتمالا پزشک در هفته ی ۲۴ تا ۲۸ بارداری، احتمال وجود دیابت بارداری را در شما بررسی می‌کند.

بعضی از پزشکان بررسی دیابت بارداری را با آزمایش چالش گلوکز شروع می‌کنند. این آزمایش نیازی به آمادگی اولیه ندارد.

برای این آزمایش باید محلول گلوکز را بنوشید و یک ساعت بعد آزمایش خون انجام دهید. اگر سطح قند خون‌تان بالا باشد، ممکن است که پزشک آزمایش تحمل گلوکز خوراکی را برایتان تجویز کند. این آزمایش دو مرحله دارد.

اگر سطح قند خون‌تان با هریک موارد زیر برابر باشد، احتمالا دچار دیابت بارداری هستید:

اگر سطح قند خون‌ شما یا برابر با ۱۳۰ یا ۱۴۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد، مرحله‌ی بعدی آزمایش در روز دیگری انجام می‌شود. در این مرحله تعیین آستانه‌ی میزان قند خون برای تشخیص بیماری به پزشک‌تان بستگی دارد.

درصورتی‌ که دو مورد از موارد زیر در شما دیده شود دیابت بارداری شما تشخیص داده می‌شود:

لازم است که خانم‌های باردار در ابتدای بارداری از نظر ابتلا به دیابت نوع ۲ بررسی شوند.

اگر عوامل خطرساز برای دیابت نوع ۲ را داشته باشید، پزشک در اولین معاینه‌ی پیش از زایمان شرایط شما را بررسی می‌کند.

عوامل خطرساز شامل موارد زیر هستند:

دیابت بارداری به دو دسته تقسیم می‌شود.

دیابت بارداری دسته‌ی یک، تنها با رژیم غذاییِ مناسب کنترل می‌شود؛ اما در دیابت بارداری دسته‌ی دوم، فرد باید برای کنترل دیابت خود حتما از انسولین یا داروهای خوراکی استفاده کند.

درصورتی‌ که به دیابت بارداری مبتلا باشید، درمان شما وابسته به سطح قند خون بدن‌تان درطول روز خواهد بود.

در مواقع، پزشک از شما می‌خواهد که سطح قند خون‌تان را قبل و بعد از مصرف غذا اندازه بگیرید و شرایط شما را با تغذیه‌ی سالم و ورزش‌های منظم مدیریت می‌کند.

در بعضی از موارد تزریق انسولین تجویز می‌شود. براساس گزارش‌ها فقط ۱۰ تا ۲۰ درصد از زنان مبتلا به دیابت بارداری برای کنترل بیماری‌شان به تزریق انسولین نیاز دارند.

برای اندازه‌گیری سطح قند خون باید از دستگاهی مناسب استفاده کنید که پزشک آن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ممکن است که تزریق انسولین تا زمان زایمان ادامه داشته باشد. با توجه به وعده‌های غذایی و تمرینات ورزشی‌تان، درمورد نحوه و زمان تزریق انسولین از پزشک سؤال کنید تا دچار افت قند خون نشوید.

پزشک‌تان به شما خواهد گفت که در زمان افت شدید قند خون یا افزایش آن چه کاری انجام دهید.

رژیم غذایی متعادل، کلید مدیریت دیابت بارداری است. درواقع خانم‌های مبتلا به دیابت بارداری باید توجه خاصی به میزان کربوهیدرات، پروتئین و چربی دریافتی‌شان داشته باشند.

تغذیه‌ی منظم (هر دو ساعت یک‌بار) کمک می‌کند تا سطح قند خون‌تان را کنترل کنید.

کربوهیدرات باید تنها ۴۰ تا ۵۰ درصد از کالری مصرفی شما را تشکیل دهد. سعی کنید ۲۰ تا ۲۵ درصد از کالری موردنیازتان را از طریق پروتئین و ۲۵ تا ۳۵ درصد آن را از مصرف چربی تأمین کنید.

خانم‌های باردار باید روزانه ۱۲۰ تا ۱۹۵ گرم کربوهیدرات دریافت کنند. این مقدار از طریق سه وعده‌ی غذایی و دو میان‌وعده‌ی روزانه تأمین می‌شود. رعایت فاصله‌‌ی مناسب بین غذاهای غنی از کربوهیدرات به جلوگیری از افزایش قند خون کمک می‌کند.

پزشک برای تعیین میزان کربوهیدرات دریافتی روزانه به شما کمک خواهد کرد. شاید پزشک‌تان شما را به متخصص تغذیه معرفی کند تا از وعده‌های غذایی گیاهی استفاده کنید.

شما می‌توانید کربوهیدرات‌های سالم را از مواد زیر دریافت کنید:

خانم‌های باردار باید روزانه ۶۰ گرم پروتئین دریافت کنند. بهترین منابع پروتئین شامل گوشت کم‌چرب، مرغ، ماهی و توفو (خمیر سویا) است.

علائم دیابت دوران بارداری

چربی‌های سالمی که می‌توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید، شامل خوراکی‌هایی همچون آجیل بی‌نمک، دانه‌ها، روغن زیتون و آووکادو هستند.

درصورتی که دیابت بارداری شما به‌درستی مدیریت نشود، فشار خون‌تان درطول بارداری بالا خواهد ماند. این موضوع می‌تواند سبب ایجاد خطرات احتمالی شود و روی کودک‌تان تأثیر بگذارد. به‌عنوان مثال ممکن است کودک بعد از تولد دچار مشکلات زیر باشد:

خطر ابتلا به دیابت در این کودکان خواهد بود. به همین دلیل کنترل دیابت بارداری با توجه به توصیه‌های پزشک بسیار مهم است.

سطح قند خون شما باید تا قبل از زایمان به‌حالت طبیعی برگردد. اما پیشرفت دیابت بارداری خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را در شما افزایش می‌دهد. با پزشک خود مشورت کنید تا متوجه شوید که چطور می‌توانید از این بیماری پیشگیری کنید و عوارض جانبی آن را کاهش دهید.

پیشگیری کامل از دیابت بارداری ممکن نیست. بااین‌حال داشتن عادت‌های سالم می‌تواند احتمال پیشرفت بیماری را کاهش دهد.

اگر باردار هستید و به یکی از عوامل خطر مربوط به دیابت بارداری دچارید، سعی کنید از رژیم غذایی سالم پیروی کنید و مرتبا ورزش نمایید. حتی تمرین سبکی مثل پیاده‌روی می‌تواند برای سلامت شما مفید باشد.

اگر می‌خواهید در آینده‌ای نزدیک باردار شوید و اضافه وزن دارید، بهترین کار این است که با مشورت پزشک وزن خود را کاهش دهید. حتی کاهش مقدار کمی از وزن‌، کمک می‌کند تا خطر ابتلا به دیابت بارداری در شما کاهش پیدا کند.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

تربیت کودک را باید بیست سال پیش از تولدش آغاز كرد

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

درمان خارش واژن؛ بهترین درمان‌های خانگی و علت خارش واژن


جلوگیری از سرطان سینه با ۱۵ خوراکی سالم

علائم عفونت واژن؛ علت، انواع و درمان عفونت واژن

رژیم لاغری در دوران شیردهی و نکاتی که باید بدانید

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری

از بین بردن موریانه؛ اقدامات ساده و سریع برای دفع موریانه

چطور در تعطیلات عید، از ماندن در خانه لذت ببریم؟

ماساژ گردن؛‌ دو روش صحیح و اصولی برای ماساژ گردن

آنچه باید دربارهٔ بیمه دانشجویی تأمین اجتماعی بدانیم

ماست یونانی؛ خواص بی‌شمار و طرز تهیه آن

بهترین فیلم های ۲۰۱۷ که در ذهن شما ماندگار خواهند شد

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است


برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ


دیابت بارداری یک نوع از بیماری دیابت است که در طی دوران بارداری در زنان بروز می کند و معمولا بعد از تولد نوزاد برطرف می شود. علائم دیابت بارداری شبیه علائم بقیه انواع دیابت است.




علائم دیابت دوران بارداری

در طی عمل هضم غذاها در دستگاه گوارش، کربوهیدرات ها به گلوکز تبدیل می شوند. گلوکز وارد جریان خون می شود و توسط هورمونی به انسولین که از لوزالمعده ترشح می شود، به داخل سلول های بدن منتقل می شود تا بسوزد و انرژی تولید کند.

 

در بیماران مبتلا به دیابت، انسولین به مقدار کافی تولید نمی شود و یا این که سلول ها نمی توانند از انسولین استفاده کنند و گلوکز وارد سلول ها نمی شود، در نتیجه میزان گلوکز (قند) خون بالا می رود.

 

دیابت بارداری یک نوع از بیماری دیابت است که در طی دوران بارداری در زنان بروز می کند و معمولا بعد از تولد نوزاد برطرف می شود.

 

دیابت بارداری در 3 تا 6 درصد زنان باردار دیده می شود و معمولا در سه ماهه دوم بارداری شروع می شود.

 

علائم شایع دیابت بارداری شبیه سایر نشانه های مرتبط با بارداری است. لذا تشخیص آن سخت است.

 

اگر هر یک از علائم زیر را در خودتان مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید تا آزمایش سنجش قند خون را برای شما بنویسد.

 

1- افزایش اشتها

 پرخوری از علائم دیابت بارداری است، ولی علی رغم آن زن باردار ممکن است دچار کاهش وزن شود.

 

بدن در پاسخ به میزان بالای هورمون انسولین در خون، انسولین بیشتری را تولید و ترشح می کند. یک تاثیر انسولین این است که اشتها را زیاد می کند، در نتیجه میزان انسولین، گرسنگی را می کند.

 

2- تشنگی زیاد

زن باردار مبتلا به دیابت بارداری دچار تشنگی زیاد می شود، زیرا بدن برای رقیق کردن گلوکز بالا در خون، آب و مایعات بیشتری طلب می کند.

 

همچنین بدن برای رقیق کردن خون، مایعات را از بافت ها به سمت خون بیرون می کشد؛ بعنوان مثال آب عدسی چشم را خارج می کند. این عمل مسیر تمرکز بینایی را تحت تأثیر قرار داده و باعث تاری دید می شود.


3- پرادراری


مصرف زیاد مایعات در اثر تشنگی زیاد باعث می شود زن باردار ادرار زیادی از بدن دفع کند.

 

همچنین پرادراری یکی از علائم دیابت است، زیرا کلیه ها با افزایش حجم ادرار می خواهند قند اضافی را از خودشان دور کنند.

 

این دفع زیاد ادرار با دفع متناوب مقادیر کم ادرار که طی بارداری شایع است متفاوت می باشد.

دادن آزمایش ادرار میزان بالای گلوکز را در ادرار مشخص می کند.

 

4- عفونت ها

زمانی که بیماری دیابت توانایی مبارزه بدن با عفونت ها را کم می کند، زن باردار دچار عفونت های مکرری در مثانه، واژن و پوست می شود.

 

گلبول های سفید خون از بدن در برابر باکتری ها دفاع می کنند، ولی با افزایش قند خون در دیابت، این گلبول ها نمی توانند به طور طبیعی عمل کنند. در نتیجه قدرت دفاعی بدن کم می شود.

علائم دیابت دوران بارداری

 

همچنین یک خانم باردار مبتلا به دیابت بارداری می تواند دچار عفونت قارچی در واژن یا پوست شود.

 

تعداد کمی قارچ به طور طبیعی در ناحیه واژن وجود دارد. در دیابت بارداری، ترشحات واژن و ادرار حاوی گلوکز (قند) بیشتری هستند. در نتیجه قارچ های واژن، به عنوان غذا از گلوکز استفاده کرده و تکثیر پیدا می کنند.

 

در اثر قند خون بالا سیستم ایمنی بدن در معرض خطر قرار می گیرد و باعث می شود سلول های قارچ به عفونت قارچی تبدیل شوند.

 

دیابت باعث رشد زیاد قارچ کاندیداآلبیکانس می شود، در نتیجه فرد دچار عفونت های مکرر قارچی می گردد.

 

5- قند خون بالا

زمانی که یک خانم باردار علامت قابل توجهی از دیابت بارداری را نشان ندهد و علائم آن شبیه علائم بارداری عادی باشند، انجام آزمایشات تشخیص دیابت بارداری، به عنوان بخشی از مراقبت های پیش از زایمان برای زنان در معرض خطر بین هفته های 24 تا 28 بارداری لازم است.

 

برای این تشخیص (غربالگری)، پزشک آزمایش خون را برای اندازه گیری میزان گلوکز خون برای خانم باردار تجویز می کند.

6- تغییرات غیرعادی وزن

یک خانم باردار به طور متوسط در سه ماهه دوم بارداری، نیم کیلوگرم وزن در هفته اضافه می کند، ولی اگر خیلی وزن اضافه کرد، یا افزایش وزن او متوقف شد و یا وزنش کم شد، باید به پزشک متخصص خودش مراجعه کند.

 

7- احساس خستگی

اگر سلول های بدن نتوانند از هورمون انسولین استفاده کنند، در نتیجه گلوکز نمی تواند وارد سلول ها شود و میزان آن در خون بالا می رود در نتیجه بدن مجبور می شود برای تأمین انرژی مورد نیاز سلول ها، عضلات و ذخایر چربی بدن را بسوزاند.

 

بنابراین زن باردار در اثر کاهش بافت ها و عضلات بدن دچار کاهش وزن و خستگی و بیحالی دائمی می شود، چون این عمل باعث می شود بدن انرژی بیشتری مصرف کند.

 

همچنین وقتی نوسانات قند خون زیاد شود باعث احساس خستگی می گردد، زیرا بدن نمی تواند به طور مناسب از قند خون (گلوکز) به عنوان سوخت برای تولید انرژی استفاده کند. لذا انرژی بدن کم می شود.

نیره ولدخانی

بخش سلامت تبیان


مطالب مرتبط:

مروری بر دیابت بارداری

دیابت بارداری (1)

دیابت بارداری (2)

دیابت بارداری و دیابتی باردار

آزمایش های معمول در بارداری

مرحله پیش از دیابت (1) و (2)

عوامل ابتلا به دیابت نوع 2

همه چیز درباره دیابت

انواع دیابت کدام است؟

چه كسانی در معرض دیابت هستند؟

مراقبت های بارداری در مادران دیابتی

سلام مادر :بدانید که چه نوع دیابت بارداری می تواند برای شما و عزیزتان مضرباشد و چگونگی کاهش شانس ابتلا به آن را بدانید.دیابت بارداری یکی از شایع ترین عوارض بارداری است و حدود ۷ درصد زنان باردار در حال رشد این بیماری هستند. اما فقط به این دلیل که آن گسترده است، به این معنا نیست که بدون خطر است. بعد از مطالعه این مقاله حتما اطلاعات کافی در مورد تغذیه در دوران بارداری کسب کنید.

دیابت شرطی است که گلوکز بیش از حد در خون وجود دارد. گلوکز بیش از حد می تواند بر عملکرد هر گونه بدن تاثیر بگذارد و می تواند خطرناک باشد در صورت عدم درمان و یا مدیریت ضعیف. دیابت نوع ۱ یک بیماری خود ایمنی است که لوزالمعده آن را به هیچ وجه بدون انسولین کم می کند. این یک بیماری خودایمنی است که توسط رژیم غذایی یا شیوه زندگی ایجاد نمی شود. دیابت نوع ۲ هنگامی رخ می دهد که بدن در برابر اثرات انسولین مقاوم باشد یا پانکراس انسولین کافی تولید نمی کند. این اغلب توسط رژیم غذایی و شیوه زندگی ایجاد می شود. دیابت حاملگی (GD) هنگامی رخ می دهد که یک زن باردار قند خون خود را افزایش داده است. رژیم غذایی و شیوه زندگی نقش مهمی در افزایش خطر ابتلا به دیابت دارند.

دلیل اینکه یک زن بدون دیابت نوع ۱ یا نوع ۲ می تواند در طول بارداری مبتلا به GD شود، ناشی از تاثیر هورمون های جفت بر روی قند خون است. در طول بارداری، زنان به علت هورمون های جسمی، قند خون خود را کمی افزایش می دهند. هنگامی که با عدم فعالیت و / یا رژیم های غذایی با کربوهیدرات بالا مخلوط می شود که همچنین قند خون را افزایش می دهد، خطر ابتلا به GD افزایش می یابد.

دیابت بارداری به این معنی است که بدن شما نمیتواند بطور منظم میزان قند خون خود را تنظیم کند، زیرا شما به اندازه کافی انسولین تولید نمیکنید و یا بدن شما به درستی از انسولین تولید نمی کند. این باعث می شود که سطح قند خون شما هنگام خوردن افزایش پیدا کند و منجر به یک بیماری به هیپرگلیسمی شود.یشتر مادران مبتلا به دیابت حاملگی دیابت را فقط در دوران بارداری تشخیص می دهند و این وضعیت به زودی پس از تولد پاک می شود. اما ۵ تا ۱۰ درصد از زنان بعد از بارداری دیابت نوع ۲ را ادامه می دهند و کسانی که دیابت پس از زایمان را از بین می برند هنوز در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ ۲۰ تا ۵۰ درصد در ۱۰ سال آینده قرار دارند.

 

علائم دیابت دوران بارداری

پس چرا پزشکان در مورد این وضعیت نگران هستند؟ دکتر سانتا مونیکا، متخصص قلب و عروق مبتلا به کالیفرنیا و نویسنده کتاب “راهنمایی تعریف شده برای سلامت سالمندی زنان می گوید: “دیابت بارداری مادر و کودک را در معرض خطر عوارض حاملگی قرار می دهد . دوره زمانی. برای مادران، آنها عبارتند از:

• فشار خون بالا
• پره اکلامپسی
• زایمان زودرس
• بخش C

• وزن تولد بالاتر
• دو طرفه شانه (زمانی که شانه ها در کانال تولد گیر می کنند)
• ناهنجاری های مادرزادی (مانند توسعه غیرطبیعی ستون فقرات)
• بیماری قلبی
• نقص لوله عصبی
• تولد
• قند خون پایین
• ناراحتی تنفسی
• طول عمر در NICU

یکی از علل دیابت بارداری، افزایش هورمون هایی است که بدن شما تولید می کند تا به رشد بارداری کمک کند. این هورمون های اضافی می توانند بدن شما را از مصرف انسولین به طور موثر برای حفظ سطح قند خون درست نگه دارند.

تعدادی از عوامل خطر برای دیابت حاملگی وجود دارد. متخصص قلب و عروق شما احتمالا شما را برای این نوع دیابت در دوران بارداری نظارت خواهد کرد اگر شما:
• بیش از ۲۵ سال سن دارند
• چاق هستند
• سابقه خانوادگی دیابت داشته باشید
• دیابت حاملگی در حاملگی قبلی داشت

 

علائم دیابت بارداری می تواند ظریف باشد و یا حتی وجود نداشته باشد و بعضی از آنها می توانند برای عوارض جانبی معمول بارداری اشتباه باشند، مانند تمایل به اغلب نوشیدن. در اینجا برخی از علائم احتمالی دیابت حاملگی که باید به توجه پزشک خود آورده شود، می باشد:
• تاری دید
• تنگ شدن یا بیحسی در دست و یا پا
• تشنگی بیش از حد
• تکرر ادرار
• زخم هایی که به آرامی بهبود می یابند
• خستگی بیش از حد

تجربه علائم دیابت بارداری؟ قبل از تشخیص رسمی، دکتر شما آزمایش هایی انجام خواهد داد تا ببیند که چطور بدن شما قند خون را کنترل می کند. هر دو آزمایش شامل نوشیدن یک نوشیدنی شیرین است و سپس یک سری از آزمایش های خون سنجی را برای اندازه گیری قند خون خود انجام دهید. آزمایش غربالگری چاقی یک آزمون استاندارد است که معمولا در سه ماهه دوم انجام می شود که علائم احتمالی دیابت را در طول بارداری می بیند. آزمایش تحمل گلوکز یک ارزیابی پیچیده تر است که تشخیص دیابت بارداری را تایید می کند. این به طور معمول برای مادران با نتایج غربالگری غربالگری صادر می شود.

خبر خوب؟ یکی از بهترین روشهای درمان دیابت بارداری تغییر سبک زندگی ساده است . اگر شما با دیابت بارداری تشخیص داده شده اید، بازدید از متخصص تغذیه برای کمک به دستورالعمل های شما برای ایجاد رژیم کم کربوهیدرات و پروتئین با پروتئین بالا برای کنترل قند خون مهم است. “شما همچنین باید یک رژیم ورزشی روزانه برای کمک به کنترل سطح قند خون به شما ارائه می شود

اگر تغییرات شیوه زندگی سطح قند خون شما را بهبود ندهد، پزشک ممکن است داروهای دیابت خود را مانند قرص گلی بیوید یا انسولین تجویز کند. مهم است که این شرایط در ابتدای بارداری درمان شود. “بیماران باید با مراقبت های پزشکی خود مشورت کنند و در طول مدت بارداری با اطمینان به دنبال مشاوره خود بگردند تا بتوانند کنترل قند خون را کنترل کنند.

پس از تولد، دکتر شما همچنان به نظارت بر سطح قند خون خود ادامه می دهد تا مطمئن شود که آنها به حالت عادی بازگشته اند.

در حالی که هیچ راهی برای جلوگیری از دیابت بارداری به طور کامل نیست، چند چیز می تواند احتمال ایجاد شرایط را به حداقل برساند.

• قبل از اینکه انتظار داشته باشید شروع کنید. قبل از اینکه حتی شروع به تلاش کنید، یک نقطه از خوردن غذا و رسیدن به وزن سالم داشته باشید. آماده سازی سه تا شش ماه قبل از بارداری اولین گام در کاهش خطر ابتلا به دیابت بارداری است. “داشتن اضافه وزن می تواند بر توانایی شما برای باردار شدن و حاملگی سالم تاثیر بگذارد.

رژیم مدیترانه توسط جامعه پزشکی به عنوان مدل زندگی سالم پذیرفته شده است. “غذاهای گیاهی، میوه های تازه، دانه های کامل، ماهی، گوشت بدون چربی، غذاهای فرآوری نشده و چربی های سالم، برجسته ترین این رژیم است.

فقط ۳۰ دقیقه تمرین شدید متوسط در روز می تواند سلامت و رفاه شما را بهبود بخشد. “ورزش می تواند فشار خون را کاهش دهد، سطح قند خون را پایین می آورد، سطح کلسترول پایین تر، وزن بدن و چربی بدن را کاهش می دهد و خطر ابتلا به دیابت بارداری و دیگر عوارض حاملگی را کاهش می دهد. هدف این است که سه یا پنج بار در هفته انجام شود.

جای تعجب نیست که خطر ابتلا به PPD در مادرانی که سابقه افسردگی دارند، و همچنین افرادی که دارای بخش C یا زایمان قبل از زایمان بودند (هر دو می تواندوضعیت استرس زا) وجود داشته باشد. این انجمن ها در گذشته ساخته شده است. اما چه تعجب آور، افزایش خطر ابتلا به PPD در مادرانی بود که در دوران بارداری دچار GD بودند. استادیار دانشکده پزشکی ایکانی در کوه سینا در نیویورک گفت: “در حالی که داشتن دیابت خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان را برای همه زنان افزایش می دهد، برای زنان که یک دوره افسردگی گذشته داشته اند، در طول دیابت بارداری باعث می شود ۷۰ درصد احتمال ابتلا به افسردگی پس از زایمان را افزایش دهد. سیلورمن همچنین گفت: “اکثر تمرینکنندگان از این به عنوان دو شرایط جداگانه و بسیار متفاوت فکر می کنند، اما اکنون دیابت حاملگی را درک می کنیم و افسردگی پس از زایمان باید با هم در نظر گرفته شود.

افسردگی بعد از زایمان تاثیر زیادی بر روی زن، کودک و خانواده اش دارد. در صورت عدم درمان، می تواند تاثیر مثبتی بر پیوند مادر و نوزاد داشته باشد. در موارد نادر، حتی می تواند منجر به خودکشی شود. تأثیر آن بر خانواده ها و بروز بالای بیش از یک زن در ۱۰ زن به این معنی است که نگرانی های بهداشت عمومی است.
همانطور که در بالا ذکر شد، تحقیق برای کمک به پیدا کردن راه هایی برای درمان، جلوگیری و بهتر درک PPD است.

با توجه به مطالعات بسیاری که ارتباطات مختلفی از نتایج حاملگی، سلامت قبل از بارداری، تولد و را نشان می دهد، احتمالا عوامل متعددی در هنگام ایجاد PPD وجود دارد. یکی از دلایلی که بسیاری از این عوامل مشترک دارند این است که توانایی تأثیر هورمونها را داشته باشد. استرس پس از زایمان و پس از زایمان، سابقه افسردگی، استفاده از اپیدورال، اکسیتوسین مصنوعی (Syntocinon یا Pitocin) و دیابت بارداری می تواند بر روی هورمون تاثیر بگذارد.

افسردگی یک اختلال هورمونی است و بنابراین همه موارد فوق به معنای افزایش خطر ابتلا به PPD است. هنگامی که یک فرد یک نوع دیابت داشته باشد، قند خون خود را به دلیل عدم وجود انسولین کافی (هورمون) افزایش می دهد که برای حفظ سطح گلوکز در محدوده طبیعی است. در حالی که محققان به طور کامل نمی فهمیدند که چگونه GD خطر ابتلا به PPD را افزایش می دهد، هر دو عوارض بهداشتی شامل هورمون هایی هستند که ارتباط را قابل فهم می سازند.

 

 

در حالی که یک زن در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارد، در صورت داشتن GD، برای بسیاری از زنان GD به نظر می رسد تنها در طول بارداری آنها را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، این جدی نیستدر حالی که تنها در دوران بارداری باعث ایجاد دیابت می شود، عوارض جانبی آن می تواند در دوران بارداری عمیق باشد و اثر ماندگار را به همراه داشته باشد. در دهه های اخیر میزان بروز GD به دلیل افزایش مصرف رژیم های غذایی کربوهیدرات های فرآوری شده و شیوه زندگی کمتر فعال است. چندین بار پیچیدگی چندانی داشت، در حال حاضر چیزی است که به طور معمول در بسیاری از کشورها نمایش داده می شود.

درمان بدون چربی، GD می تواند بر سلامت مادر و جنین، نتایج تولد و سلامت پس از زایمان تاثیر بگذارد. در حال حاضر با دانستن اینکه GD ممکن است خطر ابتلا به PPD را افزایش دهد، ممکن است خطر ابتلا به GD را کاهش دهد . این امر به ویژه برای زنان با سابقه افسردگی قبل از بارداری مناسب است.

صرف نظر از نوع مراقبت از خود، تشخیص زود هنگام و مدیریت دیابت بارداری برای بارداری سالم و تولد ضروری است.
بسیاری از زنان می توانند دیابت بارداری بدون علائم داشته باشند، به همین علت غربالگری معمول وجود دارد. اما برخی از زنان طیفی از علائم را تجربه می کنند که باید به آنها ارائه شود.

در طول بارداری، اشتها و تشنگی شما می تواند کاملا قابل تغییر باشد.
این باعث می شود که بین علائم حاملگی معمولی و نشانه هایی که ممکن است نگران کننده باشد، بین آنها متفاوت باشد.
اگر متوجه شدید که شما کاملا مرطوب هستید، صرفنظر از اینکه چقدر نوشیدنی می خورید، ایده خوبی برای ذکر این مطلب برای ارائه دهنده مراقبت از مادران شما است.

این منطقی است که اگر تشنگی بیش از حد دارید و بر اساس آن نوشیدنی، ادرار بیش از حد نیز داشته باشید. با این حال، گاهی اوقات بیش از حد ادرار می تواند با دیابت اتفاق می افتد، حتی اگر مصرف مایع شما تا حد زیادی افزایش نیافته است.
مطمئنا، فقط باردار شدن می تواند منجر به افزایش ادرار شود. اما اگر متوجه تغییرات زیادی در الگوی ادرار به طور منظم شده باشید، باید آن را به متخصص مراقبت از مادرانتان ذکر کنید. تغییرات در ادرار نیز می تواند یک شاخص برای UTI (عفونت ادراری) و یا فقط یک بار دیگر بارداری باشد. اگر با ارائهدهنده خود در مورد آن صحبت میکنید، میفهمید که آیا باید به آن پاسخ دهید، یا فقط بقای آن را بگذرانید تا بارداری شما تمام شود.

من مطمئن هستم که فکر می کنید “من باردار هستم، البته خستگی دارم! اما افزایش شدید خستگی در دوران بارداری شما ممکن است نشان دهنده دیابت بارداری، کم خونی / کم آهن یا سایر عوارض باشد. توجه خود را به علائم خود جلب کنید. اگر در حال استراحت هستید، غذا های مغذی را بخورید و احساس بدی نکنید، اما شما به طور فزاینده خسته می شوید، مطمئن باشید که آن را به ماما یا متخصص زنان و زایمان تان بنویسید. اگر متوجه شدید خستگی پس از وعده های غذایی، یا اگر بین وعده های غذایی خستگی دارید، این می تواند نشانه ای از میزان قند خون ناشتا باشد.

هنگامی که شما دیابت بارداری با قند خون کنترل نشده است، احتمالا شکر بیش از حد در بدن شما وجود دارد. شکر کاندیدا را تغذیه می کند و سبب رشد بیش از حد می شود. همه ما داریم کاندیدایی داریم این رشد بیش از حد است که باعث عفونت و علائم می شود. در حالی که کاندیدا بیش از حد می تواند در دوران بارداری شایع باشد (به نظر می رسد موضوع تکراری در اینجا با این علائم)، عدم توانایی کنترل کاندیدا در معرض خطر قند خون است که می تواند به معنای دیابت بارداری باشد.

در حالی که بسیاری از این علائم را می توان با بارداری توضیح داد، ترکیب و شدت آنها می تواند نشان دهنده مسائل مربوط به سلامتی باشد. اگر دلیلی برای دیابت حاملگی یا سایر نگرانی های بهداشتی دارید، همیشه مهم است که آنها را با ماما یا متخصص زنان و زایمان تان در میان بگذارید. اگر با GD تشخیص داده شده است، گرچه بعضی از خطرات حین حاملگی شما را افزایش می دهد، کنترل GD خود را با رژیم غذایی و ورزش (و دارو در صورت لزوم) می توانید خطرات مربوط به آن را کاهش دهید و به شما در حاملگی و تولد سالم کمک کنید.

اگر هنوز در دوران بارداری خود هستید، می توانید خطر ابتلا به GD را با باقی ماندن یا فعال شدن کاهش دهید، رژیم غذایی سالم غذاهای کامل را کاهش دهید و قندهای فرآوری شده را از بین ببرید (غذاهای کم چرب، از جمله شیر اغلب از قند کامل ) و غلات (به عنوان مثال نان، ماکارونی، بیسکویت و غلات). خوردن غذاهای کافی تازه، سبزیجات، چربی ها و پروتئین ها به شما کمک می کند تا کاملا قند خون خود را کنترل کنید و تنظیم کنید.

ما می دانیم (و بسیاری از تحقیقات معتبر به ما می گوید)، که رژیم غذایی، ورزش و عوامل شیوه زندگی عوامل زیادی برای دیابت بارداری هستند. چاقی یکی از عوامل خطر بزرگ است و سابقه خانوادگی مبتلا به دیابت همچنین باید مورد توجه قرار گیرد. یک متخصص زنان و زایمان که حدود ۵،۰۰۰ زن مبتلا به دیابت بارداری را اسکن کرده است می گوید که اکثریت قریب به اتفاق زنان مبتلا به GD دارای BMI (شاخص توده بدنی) ۳۵ سال و بالاتر هستند و چاقی یک مسئله است.

همچنین، حدود ۷۰٪ از زنان مبتلا به دیابت حاملگی به انسولین تزریق نمی شوند. توصیه هایی که به زنان داده می شود این است که تغییرات در رژیم غذایی خود را تغییر دهید. بنابراین ما می دانیم که چه می خوریم (یا خوردیم) نقش مهمی در نتایج سلامتی بارداری ایفا می کند. این می تواند یک چیز دشوار برای شنیدن باشد، به خصوص اگر به سختی تلاش کنید که فعال شود و به خوبی غذا بخورد. با این حال، این چیزی است که ما می دانیم که درست است، و مطمئنا حمله به انتخاب های یک زن نیست.

متأسفانه، همه ارائه دهندگان مراقبت از متخصصان تغذیه و رژیم غذایی برای دیابت بارداری به خوبی درک نمی کنند (یا درک خوبی دارند)، بنابراین ممکن است برای ارجاع به یک متخصص تغذیه ماهر یا متخصص تغذیه مفید باشد. مشاوره بسیار متناقض و گیج کننده وجود دارد و آن سخت است که بدانید چه چیزی باید باشد و چه زمانی نباید بخورد. با این حال، GI کم است بسیار مهم است، و یک سبک پالو / اولیه غذا برای این شرایط مناسب است. در حالی که بارداری زمان برای رژیم های سقوط یا محو شدن نیست، توجه به رژیم غذایی و افزایش وزن شما در دوران بارداری می تواند خطر ابتلا به GD را کاهش دهد. کمک در خارج وجود دارد، اما گاهی اوقات ممکن است مشاوره درست کمی مشکل تر باشد

علائم دیابت دوران بارداری

همانند بسیاری از مسائل مربوط به حاملگی و والدین، بسیاری از تصورات غلط درباره دیابت بارداری وجود دارد. دیابت حاملگی تا به حال یک موضوع بحث برانگیز بوده است، حتی با توجه به این که مایکل اودنت ، معروف به چاقی مشهور جهان، در مورد این موضوع است. بعضی از متخصصین پزشکی و سلامت معتقدند دیابت حاملگی (که با دیابت نوع ۱ اشتباه گرفته نمی شود) یک «تشخیص بیماری به دنبال بیماری» است، چرا که مراحل مدیریت آن دقیقا مشابه توصیه هایی است که برای جلوگیری از آن با رژیم غذایی توصیه میشود .

خوردن غذای کم کربوهیدرات (که شامل مصرف کافی پروتئین و چربی های سالم)، ترک سیگار، داشتن خواب کافی و انجام برخی از ورزش ها، این است که چگونه بهترین راه پیشگیری و درمان مقاومت به انسولین را در پیش بگیرید. به تازگی، یک مطالعه نشان داد که زنان باردار که کمتر از ۶/۲۵ ساعت خواب در شب داشتند به طور قابل توجهی احتمال بیشتری برای تشخیص GD داشتند. چگونه می تواند این باشد؟

در حالی که ما در خواب هستیم، بدن ما هورمون هایی را که در کنترل اشتها و متابولیسم نقش دارند، تولید می کند. اگر ما خواب کافی نداشته باشیم، بدن ما کمتر لپتین را ترشح خواهد کرد، هورمون ای که به ما می گوید که پس از غذا خوردن می شود. علاوه بر این، سطوح قرولین (به هورمون گرسنگی) با خواب کمتری افزایش می یابد و ما را از مواد غذایی که موجب ضربه سریع انرژی می شوند، دلگرم می کند.

تشخیص دیابت بارداری منجر به مشاوره بسیار مشابه می شود که باید قبل از آزمایش های تحمل گلوکز به تمام زنان باردار داده شود. آنها باید یک رژیم غذایی کم چرب را بخورند، قند و دانه های فرآوری را از بین ببرند، پروتئین کافی و چربی های سالم مصرف کنند (هر دو به میزان قند خون و میزان قند خونشان کمک می کنند) و همچنین می توانید ورزش های روزانه خود را انجام دهید.

یک مطالعه اخیر نشان داد، “یک رژیم کم جیوه همراه با مصرف کمتر انسولین و کاهش وزن هنگام تولد نسبت به رژیم های غذایی کنترل شده، نشان می دهد که این بهترین مداخله در رژیم غذایی است که برای بیماران مبتلا به دیابت بارداری تجویز می شود. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق پزشکان و ماماها متخصصان تغذیه، متخصصان تغذیه یا محققان نیستند – این کار آنها نیست.

این به این معنی است که توصیه های غذایی با کیفیت بالا اغلب از میان ترک شکاف می کند یا اطلاعات غلط داده می شود. به عنوان مثال، ممکن است پیشنهاد شود که از شیر کم چربی به جای چربی کامل استفاده کنید. با این حال، محصولات کم چربی معمولا قند را برای جبران اضافه می کنند، بنابراین همه می دانند که چرا سطح قند خون بهبود نمی یابد.

به سادگی به دیابت نوع ۲، دیابت حاملگی عمدتا یک وضعیت زندگی است. بله، می تواند ارثی ژنتیکی باشد، اما درست مثل بعضی از افراد از گلوتن ناتوانی دارند، افرادی که مبتلا به دیابت هستند، به قند ها تحمل ندارند. بنابراین مهم است که این را با عوامل سبک زندگی کنترل کنید، همانند کسانی که حساسیت گلوتن را از گلوتن جدا کرده اند.

به منظور پایین آمدن خطر ابتلا به دیابت حاملگی، یک زن باید قبل از مادری یک شیوه زندگی سالم داشته باشد. تحقیقات اخیر زنان را کشف کردند که رژیم غذایی سالم داشته، سیگار نکشیدند و قبل از اینکه آنها را تصور کنند، خطر ابتلا به دیابت بارداری را به میزان ۸۳ درصد کاهش دادند. این یک نتیجه بسیار مهم است – از ده زن، ۸ تا ۹ مورد دیابت بارداری قابل پیشگیری است. اگر در طول حاملگی یک شیوه زندگی سالم داشته باشید، هنوز می توانید خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهید، اما این کاهش در حد ۵۰ درصد نیست.

 

 

بزرگترین افراد اسطوره در مورد دیابت حاملگی معتقدند این موضوع به دلیل عدم موفقیت در هورمون ها یا جفت است. اما اگر این درست بود، آیا همه زنان باردار آن را نمی گیرند؟ یا این که برخی از زنان در حال حاضر مقاومت انسولین دارند؟ مقاومت به انسولین طول می کشد تا از لبه به سر برود و به نشانه های کمتری نرسیده است.

علیرغم شمار تحقیقات نشان داده است که درصد قابل توجهی از زنان مبتلا به دیابت بارداری به دلیل مسائل مربوط به رژیم غذایی و شیوه زندگی هستند، این باور هورمون مانع از شناختن حقیقت زنان می شود. فاکتورهای شیوه زندگی تاثیر و هضم با هورمون های ما. در اینجا نه چیزهایی که هورمون شما را می فهمند – و کدام شماره یک است؟ شکر ها
دکتر اندرو Orr ، متخصص بهداشت باروری و زنان، می گوید: “بله، هورمون ها با دیابت بارداری وارد بازی می شوند. اما انسولین همچنین هورمون ها را تحت تاثیر قرار می دهد و رژیم غذایی انسولین را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین رژیم غذایی یک عامل مهم رانندگی است که هر زن باردار یا هر زنی که سعی در بارداری دارد باید آگاه باشد. 

بله می شود. عوامل خطرساز برای دیابت حاملگی عبارتند از: PCOS ( سندرم تخمدان پلی کیستیک که دارای عوامل مؤثر در رژیم غذایی)، داشتن اضافه وزن، داشتن چربی در ناحیه شکمی (شکل سیب)، شیوه زندگی نشاطی، مصرف قند بالا و پردازش بالا رژیم غذایی، عوامل ژنتیکی و عوامل ارثی. به خوبی شناخته شده است که یک کودک به ارث بری ژن ها از مادر و پدر و نحوه بیان این ژن ها (تبدیل شده) یا نه، به علت تغییرات در DNA است. تحقیقات شروع به کشف میزان رژیم غذایی که سلامت فرزندان ناامید ما را تحت تاثیر قرار می دهد. محققان معتقدند که سلامت والدین در مفهوم (و حتی قبل از آن) می تواند بر روی آنچه کودک به طور ژنتیکی به آن مبتلا خواهد شد، تاثیر بگذارد.

یک مطالعه اخیر نشان داد رژیم غذایی مادر قبل از اینکه او تصور کند می تواند بر ساختار ژنتیکی و سیستم ایمنی کودک فرزندان خود اثر بگذارد. مطالعات مشابهی نیز در مورد پدران نیز منتشر شده است. دکتر Orr می گوید: “مطالعات متعددی نشان داده اند که ارتباط بین آنچه در داخل رحم اتفاق می افتد، در شرایط کودکی و همچنین شرایطی که ممکن است در بزرگسالی بیان شود، وجود دارد.

 

دلیل اصلی آن این است که اطمینان حاصل کنید که شما به اندازه کافی غذا می خورید، اگر شما قبلا ژنتیکی برای دیابت بارداری یا نوع ۲ دارید. این می تواند به جای ادامه دادن بیان ژن، به شکستن چرخه کمک کند. محققان به این نتیجه رسیده اند که ارتباط بین تولید مثل و دیابت بارداری، مطمئن نیستند، اما افرادی که در این تحقیق تشخیص داده شده بودند با دیابت حاملگی احتمال دارد اضافه وزن داشته باشند، سابقه دیابت حاملگی داشته باشند، سابقه سقط جنین و احتمال بیشتری داشته باشند سابقه خانوادگی دیابت بنابراین، رژیم غذایی (و رژیم غذایی والدین ما) عامل اصلی و اصلی است.

 

سایر علل احتمالی ممکن است داروهایی هستند که با داروهای تولید مثل تولید می شوند، که همچنین می تواند با لوزالمعده (که منجر به آزاد شدن انسولین می شود) شود، به علاوه بسیاری از این زنان دارای PCOS هستند، هر دو مورد تشخیص داده شده و تشخیص داده شده. علت اصلی مشکلات سلامتی ما باید مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد، یا ما چیزی بیش از یک راه حل ثابت نداریم و راهزنان همیشه سقوط می کنند.

مهم نیست که چه غذائی یا نوشیدنی مصرف می کنند، با این حال، لاغر همیشه به معنای سالم نیست. شما لازم نیست که اضافه وزن دارید تا دیابت حاملگی یا سایر مشکلات باروری مانند PCOS داشته باشید. آنچه مردم باید بدانند، افراد لاغر می توانند دیابت بارداری را نیز داشته باشند. در مورد وزن لزوما نیست، و آنچه بعضی ها فکر می کنند سالم هستند، ممکن است در همه ساله سالم نباشند. علاوه بر این، برخی از افراد لاغر نیز مبتلا به PCOS هستند که خطر ابتلا به دیابت بارداری را نیز افزایش می دهند. بعضی از افراد به سادگی خوش شانسی ندارند که دیابت بارداری را دریافت کنند – گاهی اوقات به شانس خالی می رسند.

“زنان باردار باید بسیار مراقب باشند، زیرا بدن آنها در حال حاضر در معرض تغییرات زیادی قرار دارد. استرس زیادی در داخل و سیستم وجود دارد. اضافه کردن قندهای بد و غذاهای تصفیه شده بد (که به قندهای بدن تبدیل می شوند)، و خطر ابتلا به دیابت بارداری افزایش می یابد. این امر منجر به تاثیر بر کودک می شود. کودک همچنین می تواند خطر ابتلا به دیابت و عوارض قلبی عروقی را نیز در زندگی خود داشته باشد. و اجازه دهید فراموش نکنیم، هنگامی که یک زن باردار مبتلا به دیابت بارداری است، او نیز در معرض خطر مشکلات قلبی عروقی و پیشکلامپسی است که بسیار خطرناک و خطرناک هستند.

زنان مبتلا به PCOS خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را از طریق مقاومت به انسولین دارند، بنابراین در هنگام بارداری، آنها در معرض خطر ابتلا به دیابت بارداری هستند. بنابراین، آنها باید مراقب باشید و رژیم غذایی کم چربی را قبل از اینکه باردار بمانند، بپوشانید و آن را در دوران بارداری نگه دارید. مطالعات اخیر در چین نشان می دهد مصرف سبزیجات با کاهش خطر ابتلا به دیابت بارداری ارتباط دارد و قند با افزایش خطر همراه است.

توصیه های غذایی زیر را برای کسانی که در حال تلاش برای باردار شدن هستند توصیه می کنند:

• اجتناب از محصولات کم چربی، از جمله لبنیات (قند اضافه شده برای جبران)
• اجتناب از پاستا، نان، غلات، کیک، بیسکویت – هر غذای پردازش دانه
• اجتناب از میوه های کربوهیدرات بالا
• اجتناب از محصولات شکر کم (شیرین کننده های مصنوعی اضافه شده و ممکن است سبب گرایش قند شوند)
• روز را با یک صبحانه سالم شروع کنید
• اجتناب از نوشیدنی های شیرین، از جمله شیر طعم دار، نوشیدنی های ورزشی، آبمیوه ها، لاتین
• پروتئین با هر وعده غذایی یا میان وعده داشته باشید
• حداقل ۸ عدد آب در روز
• ورزش با مقاومت به انسولین کمک می کند – سعی کنید هر روز یک پیاده روی کنید

 

 

قند خون بالا در دوران بارداری که به عنوان دیابت بارداری شناخته می شود، یک بیماری نادر است که در حدود ۳٪ از حاملگی ها رخ می دهد.
در سال های اخیر این میزان دو برابر شده است – تا ۸٪ زنان باردار با GDM تشخیص داده می شوند.
با توصیه های جدید کاهش نقطه قطع برای تشخیص، انتظار می رود افزایش چشمگیر در نرخ GDM؛ کارشناسان پیش بینی می کنند این می تواند تا ۱۵٪ باشد.
با این وجود، تمام متخصصان پزشکی با آزمایش معمول برای تشخیص GDM موافق نیستند و سوال دارند که آیا GDM یک مشکل پاتولوژیک در چنین تعداد زیاد است یا به سادگی بخشی از بارداری است.

دکتر میشل اودنت، متخصص جهانی متخصص زنان و زایمان و متخصص تولد و هنس گوهر، متخصص مراقبت از مادران مبتنی بر شواهد، هر دو معتقدند تشخیص GDM بدون نیاز به افزایش خطر و استرس است.
اکثر زنان باردار باید تصمیم بگیرند که آیا آزمون غربالگری دیابت بارداری است یا نه.
زناني كه در آزمون ارائه ميشوند ممكن است درباره GDM، عوامل خطر، دقت آزمونهاي غربالگري يا آنچه كه آزمون آن ميتواند بدانند، هيچ اطلاعي نداشته باشند.
برای بسیاری از زنان، راهاندازی مذاکره در مورد غربالگری GDM یک چالش است، مخصوصا برای کسانی که تصمیم به قبول شدن در آزمون دارند یا مایل به دانستن گزینه هایشان هستند. متاسفانه، بسیاری از پزشکان یا ماماها وجود ندارد که آزمایش های جایگزین برای GDM را پشتیبانی کنند.

اگر تصمیم به آزمایش GDM دارید، می خواهید اطمینان حاصل کنید که نتایج دقیق هستند، ؟
یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۲ نشان داد که GCT دارای حساسیت ۷۶٪ است. این به این معنی است که برای هر ۱۰۰ زن که دارای GDM هستند فقط ۷۶ مورد با GCT مشخص می شود. ۲۴ زن دیگر معتقدند که قند خون خود را در محدوده طبیعی قرار می دهد، در حالی که در واقع آنها سطح قند خون را افزایش داده اند.

در یک حالت غیر باردار، زمانی که شما غذاهای کربوهیدرات مصرف میکنید، آنها به گلوکز تبدیل می شوند که در جریان خون شما جریان دارد. در پاسخ، بدن شما انسولین را برای انتقال گلوکز از خون به سلول ها، جایی که برای انرژی استفاده می شود، آزاد می کند. هنگام بارداری، جفت هورمون ها را برای کمک به رشد کودک شما تولید می کند، اما آنها همچنین پاسخ انسولین را کاهش می دهند، به طوری که گلوکز بیشتری را در خون نگه می دارد تا به کودک شما منتقل شود.

این واکنش انسولین کاهش یافته و مقاومت انسولین یده می شود و می تواند نیاز به انسولین باردار را تا ۲-۳ برابر از حد طبیعی افزایش دهد. این باعث می شود که سطح قند خون بعد از خوردن غذا افزایش پیدا کند و به کودک اجازه می دهد تا مواد مغذی بیشتری تولید کند. اگر چه این یک اثر طبیعی بارداری بر روی میزان قند خون است، وقتی تنظیم می شود که گلوکز خون انجام شود، تنظیمات انجام نمی شود. محلول گلوکز حاوی ۵۰ گرم شکر – معادل حدود ۱۲ قاشق چای خوری است.

 

اگر بدن شما از یک قوطی بسیار زیاد استفاده نکند و به طور معمول به دلیل هورمون های بارداری به طور معمول مقاومت به انسولین را افزایش می دهد، در نتیجه قادر به تولید مقدار مناسب انسولین در پاسخ نخواهید بود. قطعا حساسیت لازم برای انسولین برای دریافت این مقدار قند از جریان خون قطع نمی شود. پس از مصرف نوشیدنی های قند خون، بسیاری از زنان احساس ناراحتی و نادانی می کنند و سر درد، درد معده، سرگیجه و اختلالات روانی را تجربه می کنند.

 

بین ۵ تا ۱۰ درصد از زنان باردار، GDM را توسعه می دهند که معمولا در طول هفته های ۲۴ تا ۲۸ از حاملگی رخ می دهد. روشن نیست که چرا GDM در برخی از زنان رخ می دهد و نه دیگران. تعدادی از عوامل خطر احتمال شیوع GDM در دوران بارداری را افزایش می دهد. زنان در معرض خطر هستند:

• بیش از ۲۵ سال سن دارند
• سابقه خانوادگی دیابت نوع ۲ / GDM داشته باشید
• اضافه وزن دارند
• از گروه های نژادی خاصی نظیر آسیایی، اسپانیایی، آمریکایی هندی، بومی استرالیا، سیاه و سفید استفاده می شود
• GD را در حاملگی های قبلی تجربه کرده است
• قبل از تولد یک نوزاد ماکروزومی داشته باشید
• سندرم تخمدان پلی کیستیک داشتند

زنان که حداقل یک یا چند مورد از این عوامل خطر را توصیه می کنند، برای GDM آزمایش می شوند، اما متخصصین تولد و خواستار انجام آزمایش های معمول برای همه زنان هستند. از یک طرف، این رویکرد حساس است. پس از همه، اگر ما نمی دانیم چرا GDM در زنان بدون فاکتور خطر وجود دارد، آیا بهتر نیست مطمئن شویم همه زنان نمایش داده می شوند؟ از سوی دیگر، اگر مقاومت به انسولین بخشی معمول بارداری باشد، بسیاری از زنان می توانند تشخیص داده شوند و بدون نیاز به درمان / مداخلات بیشتری به دست می آورند.

شما ممکن است نظارت بر قند خون را که شامل بررسی قند خون خود، در یک زمان خاص روز، چهار بار در روز، برای یک هفته را انتخاب کنید. شما همچنین باید یک دفتر خاطرات غذایی داشته باشید تا از غذاهایی که سطح قند خون خود را افزایش می دهند مطلع شوید. با توجه به اینکه میزان گلوکز خون در حد قابل قبول است با پزشک خود مشورت کنید.

در برخی از کشورها، آزمایش ادرار شما یک قسمت معمولی از چک های قبل از زایمان است و در هر انتصاب انجام می شود. نوار های ادرار گلوکز را می توان برای استفاده در خانه خریداری کرد. با این حال، توجه داشته باشید که یک آزمایش مثبت لزوما به این معنی نیست که شما دارای GDM هستید – به ویژه اگر از سه ماهه اول گذشته بوده اید و قبل از آزمایش ادرار خود غذاهای پرچرب خورده اید.

همانطور که در بالا ذکر شد، با پیشرفت بارداری، بدن شما از تلاش برای انسولین برای انتقال گلوکز از خون خود به سلول های شما مقاومت می کند. هنگامی که شما و کودک شما از گلوکز مورد نیاز خود را استفاده کرده اید، کلیه های شما از طریق ادرار شما را از بین می برد. اگر قبل از آزمایش مقدار زیادی از قند را داشته باشید، می توان مقدار بیش از حد نرمال گلوکز را برای اخراج کرد، و این ممکن است در نوار تست ادرار نشان داده شود.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این وب سایت برای “های مادر” محفوظ است.

نا گفته های دوران بارداری را می دانید؟

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *