داروی گیاهی ضد عفونت معده

خواص دارویی و گیاهی

گیل نگاه: گاهی معده و روده‌ها بر اثر خوراکی‌های آلوده یا زیاد غذاخوردن و گاهی در اثر غذاهای مانده و فاسد دچار عفونت می‌شود و زمینه ناراحتی افراد را ایجاد می‌کند. برای درمان این گونه ناراحتی‌های معده گیاهان و میوه‌های مفید و موثری هستند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

زیره: دانه زیره ضدعفونی کننده قوی است و برای تصفیه معده بسیار مفید است.

پوست پرتقال: جوشانده پوست پرتقال برای از بین بردن عفونت معده و روده بسیار مفید است.

خاکشیر: بهترین داروی ضدعفونی کننده معده و روده است.

ترب و هویج: آب ترب و هویج برای ضدعفونی کردن معده مصرف می‌شود و بسیار موثر است.

سیر: سیر به طور کلی یک خوراک ضدعفونی کننده است.

زنجبیل: معده و روده‌ها را پاک می‌کند.

انارترش: اگر مبتلا به زخم معده نیستید، از آب انار ترش برای ضدعفونی کردن روده و معده استفاده کنید.

برگ بو: برای جلوگیری از تخمیر معده مفید است. ضدعفونی کننده و پادزهر قوی نیز است.

مرزه: اشتها آور است و عفونت معده و روده را از بین می‌برد.

شلغم: دارای یک ماده بسیار قوی میکروب کش است. قوه بینایی را تقویت کرده، معده و روده‌ها را ضدعفونی می‌کند.

سیب: جوشانده سیب قرمز صدوپنجاه گرم در یک لیتر آب برای ورم و عفونت روده مفید است.

پیاز: به واسطه گوگردی که دارد بهترین ضدعفونی کننده معده و روده است.

به: مربای به برای اشخاصی که به بیماری معده و روده هستند تجویز می‌شود.

انجیر: چون دارای دانه‌های ریز است، برای تقویت معده و رفع عفونت آن خاصیت فوق العاده‌ای دارد.

کاسنی: دم کرده ریشه کاسنی به مقدار پنجاه گرم در یک لیتر آب صبح ناشتا معده را ضدعفونی می‌کند.

خیار: خیار میوه ضدعفونی کننده روده است.

کاهو: آن را با روغن زیتون بخورید. برای ضدعفونی کردن معده و روده بسیار مفید است.

انگورفرنگی: بهترین داروی ضدعفونی کردن معده است.

از سایتتونولی دوست عزیز شما خاکشیر و پیاز و انگور فرنگی را به عنوان بهترین داروی ضدعفونی معرفی کردید خوب بالاخره کدومشون ؟

پاسخ

اولین سفیر زن اهل سنت از بلوچستان می‌آید توضیحات معاون روحانی درباره انتخاب جانشینان کرباسیان و ربیعی استیضاح وزرا حرکتی پوپولیستی و عوام‌فریبانه از سوی مجلس است برای حل مشکلات اقتصادی نیازمند هم افزایی و همراهی مردم هستیم خواننده معروف ممنوع الکار شد! اعلام جزئیات قانون منع بکارگیری بازنشستگان/معاونان وزرا و استانداران بازنشسته نیز باید بروند صبح ها با “زنگ موبایل بیدار نشوید گزارش تصویری بازدید وزیر صنعت از شهرک صنعتی رشت خواستار تجدید نظر دولت در سیاست واردات برنج هستیم/در طول دوران مدیریتم هرگز وارد هیچ معامله ای نشده ام هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی در حال طی کردن مراحل تاسیس در گیلان هستند مشکل استان درست یا غلط بودن انتصابات استاندار نیست/ زیرسوال بردن و تخریب سالاری منصفانه نیست طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان تأیید شد جدیت استاندار در استفاده از جوانان و بانوان ستودنی است/عده ای در شرایط خاص کشور وظایف نمایندگی را به متوقف کردن چند جوانان تقلیل داده اند بازدید از برترین کارخانه قوطی سازی آسیا و افتتاح شرکت روجین پایا در رشت یادواره شهدای شلمان با سخنرانی آیت الله فلاحتی برگزار شد/تصاویر وزیر کشور: صادرات کالا‌های اساسی از تمامی مرز‌ها ممنوع است سیر تا پیاز ماجرای انداختن دختربچه اصفهانی در چاه ولی‌الله سیف به عنوان «مشاور رئیس جمهور در امور پولی و بانکی» منصوب شد پورغلامی: هم بازی زیبا می‌کنیم و هم نتیجه می‌گیریم / امامی‌فر: کریمی دنبال بازی پاک است ۳۱ شهریور؛ آخرین مهلت بازنشستگان برای ثبت «وام ضروری» ۵ میلیونی تدوین بره منطقه محور می تواند زمینه سازی برای کاهش آسیب ها در هر حوزه ای باشد

اندر احوالات رتبه ی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در موسسه ای به SIR مهاجرت های مشکوک به گیلان! ايران مقصد گردشگران عراقى؛ تهديد يا فرصت! اهمیت ژئواکونومیک راه آهن آستارا لومپنیزم اداره جاتی مصدق و انزوای سیاسی فرصت ۳ ساله وزیر جوان برای تحقق وعده هایش

گیل نگاه/پویا بصیری: «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت در اولین روز از سفر خود به استان گیلان از چندین واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی رشت بازدید و یک شرکت تولید را افتتاح کرد.  

گیل نگاه/محمدرضا بازرگانی: یادواره شهدای شهر شلمان با سخنرانی آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و با حضور مسئولان و مدیران عصر امروز در گلزار شهدای این شهر برگزار شد.

گیل نگاه/پویا بصیری:  نشست بررسی آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر رییس جمهور و هیات دولت به گیلان به ریاست استاندار و با حضوری علی اصغر احمدی معاون هماهنگی و پیگیری امور استان های دفتر ریاست جمهوری با حضور

رسانه فرهیختگان گیلان

gilnegah.ir




خانه

موبایل

پرخوری، تند خوردن غذا، مصرف غذاهای چرب باعث شیوع مشکلاتی نظیر سوءهاضمه می شود

 

راه های مختلفی برای درمان ورم معده وجود دارد؛ از تغییر در نحوه تغذیه و نوع غذاهای مصرفی گرفته تا انواع داروهای شیمیایی و گیاهی که برای رفع این مشکل تجویز می شود. در این مطلب گیاهان دارویی مفید برای درمان این بیماری آورده شده اندپرخوری، تند خوردن غذا، مصرف غذاهای چرب، مصرف زیاد کافئین و شکلات و همچنین استرس ها باعث شیوع مشکلاتی نظیر سوءهاضمه، سوزش و درد سر دل، نفخ و حالت تهوع می شود. گاز معده اغلب در اثر بلع هوا به خصوص در موقع غذا خوردن به وجود می آید و بهترین روش معالجه آن صرف غذا بدون عجله و با آرامش است. منشأ گاز موجود در روده ها نیز علاوه بر بلع هوا انجام تخمیر توسط میکروب های روده است.

در اغلب بیمارانی که از وجود گاز زیاد در معده و روده شکایت می کنند، حجم گاز افزایش پیدا نکرده است؛ بلکه در اثر اختلال در حرکات روده همان حجم طبیعی گاز، قادر به عبور معمولی از بالا به پائین در روده نیست و بیمار احساس نفخ می کند.

راه های مختلفی برای درمان این عارضه وجود دارد؛ از تغییر در نحوه تغذیه و نوع غذاهای مصرفی گرفته تا انواع داروهای شیمیایی و گیاهی که برای رفع این مشکل تجویز می شود.جامعه امروز به بیماری سرعت و استرس مبتلا است، برای مقابله با عوارض ناشی از این مسئله که اغلب مزمن، هزینه بر و طولانی است، می توان از گیاهانی که به طور روزمره در دسترس ما هستند، استفاده کرد.

گیاه درمانی روشی است که در آن، بعد از معاینه های پزشکی و تشخیص لازم، از عناصر گیاهی با توجه به مواد موثره و خواص آن ها، برای رفع علائم بیماری استفاده می شود. این روش همانند طب جدید به مبارزه با علائم بیماری پرداخته و برای رفع آن ها می کوشد.گیاهان موثر در درمان التهاب و ورم معدهبابونهیکی از بهترین گیاهان برای درمان زخم و ورم معده، بابونه است. این گیاه به آسانی این مرض را درمان می کند و آن هایی که سال هاست با این مرض دست به گریبان هستند می توانند با استفاده از بابونه سلامتی خود را بازیابند.

یکی از بهترین گیاهان برای درمان زخم و ورم معده، بابونه است

  برای درمان زخم معده یک لیوان چای غلیظ بابونه درست کنید (4 قاشق چایخوری بابونه در یک لیوان آب جوش و یا چهار تا چای کیسه ای بابونه در یک قاشق لیوان آب جوش) و در هنگام صبح ناشتا چای را بنوشید و سپس در رختخواب به پشت دراز بکشید و بعد از چهار دقیقه بخوابید و البته بعد از یک ربع ساعت می توانید صبحانه خود را میل کنید. این عمل را به مدت دو هفته ادامه دهید تا زخم و ورم معده به کلی شفا یابد.رازیانهاز تخم و برگ این گیاه می توان به عنوان دم کرده استفاده کرد. رازیانه حاوی ماده ای است که در تحریک ترشحات معده و دستگاه گوارش نقش دارد. 

رازیانه حاوی ماده ای است که در تحریک ترشحات معده و دستگاه گوارش نقش دارد

 نعنابرگ نعنا به عنوان درمانی موثر برای سوء هاضمه، سوزش سر دل، نفخ و درد معده و دستگاه گوارش استفاده می شود. این گیاه مفید همچنین اشتها را تحریک می کند و در درمان حالت تهوع و سردرد موثر است.  

برگ نعنا به عنوان درمانی موثر برای سوء هاضمه، سوزش سر دل و درد معده استفاده می شود

 زنجبیلاز 2 سال قبل تاکنون برای درمان تمامی اختلالات هضم استفاده می شده است. زنجبیل خواص تحریک کننده و درمانی دارد. این چاشنی با بهبود بخشیدن به عملکرد آنزیم های گوارشی به بهتر عمل کردن سیستم هاضمه بدن و کاهش نفخ کمک می کند.  

زنجبیل، به بهتر عمل کردن سیستم هاضمه بدن و کاهش نفخ کمک می کند

 شیرین بیانقسمت مورد استفاده شیرین بیان ساقه های زیرزمینی و ریشه های گیاه است که دارای ترکیبات مختلفی است. ترکیب موجود در ریشه های گیاه پنجاه برابر از شکر شیرین تر است و مقدار آن با توجه به شرایط محیطی و گونه گیاه بین 5 تا 2 درصد است. در طب سنتی از این گیاه برای درمان اسپاسم عضلات و تورم، برونشیت، روماتیسم و ورم مفاصل استفاده می شود. ریشه شیرین بیان محافظ بافت معده در برابر عوامل خطر (داروها و استرس) است و از بروز زخم معده و اثنی عشر جلوگیری می کنند.  

شه شیرین بیان محافظ بافت معده در برابر عوامل خطر (داروها و استرس) است

  ریحانریحان، که دارای خواص ضد اسپاسم است می تواند معده را قوی تر کند و از بسیاری از بیماری های معده، روده مثل اسهال و استفراغ جلوگیری کند.  

ریحان، که دارای خواص ضد اسپاسم است می تواند معده را قوی تر کند

  مخلوط مقدار مساوی از آب ریحان و آب ریشه زنجبیل 2 یا 3 بار در روز برای کاهش درد معده مفید است. همچنین می توانید 1 تا 15 برگ ریحان را در یک فنجان آب جوش بریزید و میل نمایید. چای ریحان را می توانید روزانه با عسل چند بار مخلوط کنید.  

  شنبلیلهبرای درمان زخم معده استفاده می شود. شنبلیله حاوی یک ترکیب لعاب دار است که زخم معده را بهبود می دهد. برای دل درد یک قاشق از دانه شنبلیله را در دو فنجان آب حل کنید. سپس دانه ها را فشار داده تا حل شوند، کمی عسل اضافه کنید. حدود یک هفته دو بار در روز استفاده کنید.

شنبلیله، برای درمان زخم معده استفاده می شود

  

 بومادرانیک چنگ از گیاه گل بومادران را در یک لیوان آب جوش دم کرده یک استکان قبل از ناهار و شام میل کنید. (برای زنان باردار مضر است).

بومادران برای درمان ناراحتی های معده مفید است

منبع:tebyan.net


تور ویژه مشهد // قیمت مناسب

شماره موبایلتان را خودتان بگذارید 912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

تعریف مزاج چیست؟

مزاج شما چیست؟

بیماری های رایج مزاج ها

اصلاح مزاج

روغن خراطین

موهای زائد

تقویت مو

جوش

زیبا شوید

لاغری صورت

زخم معده

سنگ کلیه

میگرن

عفونت ادراری

کم خونی

سینوزیت

لاغر شدن

لاغری بیش از حد

تقویت حافظه

اشتها

روغن زیتون

سیاهدانه

کتیرا

جینسینگ

زنجبیل

بابونه

نعنا

پولک

عرقیات و زندگی با کیفیت

عرقیات آرامش بخش

گلاب

زرشک

انار

زیره

در مقاله‌های قبلی در مورد عفونت حرف زدیم. وقتی بدن ما مورد حمله عوامل خارجی از جمله، میکروب‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها قرار می‌گیرد ما دچار عفونت شده‌ایم. در مبحث قبل درباره ۱۰ خوراکی ضدعفونی کننده و موثر در درمان عفونت صحبت کردیم حال می‌خواهیم چند گیاه دارویی را که در درمان انواع عفونت‌ها کاربرد دارند به شما معرفی کنیم تا اگر با اسم این گیاهان روی جلد داروهای گیاهی مواجه شدید یا اگر خواستید با استفاده از گیاهان دارویی در مقابل عفونت‌ها بایستید از قبل چیزهایی بدانید.

گیاهان دارویی بسیار زیادی هستند که خاصیت های فوق العاده ای در درمان عفونت‌ها دارند. اگر بخواهیم به صورت گذرا و فقط برای اینکه فعلا با اسم برخی از این گیاهان دارویی آشنا شویم :

*برای افزایش مقاومت عمومی بدن در مقابل عفونت‌ها و بیماری‌ها:

پوست درخت کالر

ساقه زیر زمینی گیاه سنبل رومی

کبابه چینی

پوست ریشه درخت زیتون تلخ، برگ‌ها و گل‌هایش

گل میخک

کاسنی وحشی

*برای درمان عفونت‌های معده و روده:

عصاره انگور فرنگی

*برای درمان عفونت‌های مربوط به مجاری ادراری:

کبابه چینی

انگور خرس

*برای درمان عفونت‌های قارچی پوست:

پوست، ریشه و ساقه های گیاه افلنجه

*برای درمان عفونت‌های دستگاه تنفسی:

جوشانده ریشه گیاه بهمن پیچ

سنجد تلخ

*برای درمان عفونت‌های دستگاه عصبی:

دم‌کرده برگ‌ها و سرشاخه‌های گلدار گیاه برجانسف

*برای درمان عفونت‌های مثانه:

میوه سرو کوهی

اسانس گیاه پیر بهار

*برای ضد عفونی کردن زخم‌ها:

قطرم

حال که با برخی از ضدعفونی کننده‌های قوی گیاهی آشنا شدیم در مطالب بعد سعی می کنیم هر یک این گیاهان فوق العاده را معرفی کنیم.

از بین بردن موهای زاید از دغدغه‌های افراد محسوب می‌شود. خیلی از ما این سوال را داریم که از چه روشی برای زدودن موهای زائد استفاده کنیم.

رژیم جدیدی گرفته‌ایم یا تازه شروع به ورزش کرده‌ایم اما اولین تاثیری که در ظاهرمان می‌بینیم لاغر شدن صورت است و زار و نزار به نظر‌رسیدن.

همه ما تا به حال، حداقل به یکی از انواع عفونت دچار شده‌ایم. از گلو درد، دندان درد و جوش های چرکی گرفته تا عفونت های پر دردسرتر مثل عفونت ادراری.

میگرن از آن کابوس‌های تمام نشدنی است که برخی مجبورند سالیان سال با آن دست و پنجه نرم کنند و ساعات زیادی زجر و عذاب را تحمل کنند

شاید شما هم جزو کسانی باشید که می‌خواهید روشی طبیعی برای تقویت موهای عزیزتان پیدا کنید.بعضی‌ها از همان بدو تولد موهای ضعیف و کم‌پشتی دارند.

بعضی از افراد همیشه با مشکل “جوش سرو کار دارند. بعضی هم وقتی جوش می‌زنند  می‌فهمند که قرار است به یک مهمانی حسابی دعوت شوند!

گیاهان دارویی و داروهای گیاهی برای پیشگیری و درمان زخم معده- مانند بسیاری از بیماری های مزمن دیگر- پیشنهادات قابل اطمینانی دارند.

سنگ کلیه یکی از سخت‌ترین بیماری‌های رایج بین افراد است. به طور مععمول خیلی‌ها را می‌شناسیم که حداقل یک بار دچار سنگ کلیه شده‌اند

درباره ما

ارتباط با ما

از بین بردن موهای زاید یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد محسوب می‌شود. خیلی از ما همیشه این سوال را در سر داریم که از چه روشی برای زدودن موهای زائد بدن استفاده کنیم که سخت، دردناک، پرهزینه و وقت‌گیر نباشد و در عین حال پوستمان را زیبا کند و بر سلامتی‌مان تاثیری مثبتی بگذارد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه بی بی عطار می باشد.

 شاید شما هم جزو کسانی باشید که می‌خواهید روشی کاربردی و طبیعی برای تقویت موهای عزیزتان پیدا کنید.بعضی‌ها از همان بدو تولد موهای ضعیف و کم‌پشتی دارند. بعضی هم تحت شرایط مختلف شاهد ریزش و ضعیف شدن موهای نازنینشان هستند.ممکن است حرص و جوش زیادی خورده باشید

سه نوع زیره داریم که شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با هم دارند: زیره سیاه، زیره سبز، و زیره کوهی.زیره به طور کلی طبع گرم و خشک دارد به همین علت استفاده مداوم و زیادش برای افرادی که طبع گرم دارند مضر است و برای بهره‌مندی از منافع آن باید برای افراد گرم مزاج زیره را در سرکه بخیسانیم و بعد مصرف کنیم.

We’re not around right now. But you can send us an email and we’ll get back to you, asap.

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *